TÄVLING !!!

 
Nu  är det dax för tävling igen !!
 
Och vinsten är  det här söta ugglehalsbandet
 
Någon hade lagt det i min bil i en söt ask... när bilen stod parkerad utanför ICA... jag vet fortfarande  inte vem... och jag tål ju bara äkta vara....är superallergisk....men  jag tycker halsbandet är så fint att det bör användas!
 
Därför lottar jag ut det !!
 
Skriv en kommentar och tala om att du vill vara med i utlottningen !
 
Tävlingen pågår till klockan 24 i natt och i morgon bitti meddelar jag vem som vunnit!
 
 
 
Kram &  massa kärlek
1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es vilken söt liten uggla. Hoppas att den hamnar hos rätt bloggmedlem som behöver den.
Har han satt sig på tvären och bestämt sig hundra att jag inte ska med i påsk det känns så ? Bara för att vara lite dum. Kommer han ändra sitt beslut ?
Kram

2 L:

skriven

Fin uggla, men vinner aldrig så är inte med i utlottningen. Däremot har jag en fråga...Undrar om det kommer en positiv förändring i mitt liv snart. Tungt nu och saknar glädje. Orkar inte själv försöka förändra längre. Kämpa på utan att få något tillbaka är jobbigt i längden. Liksom otursförföljd...

Kram L

Svar: Det vänder, det lovar jag.. kram :)
Esmaralda

3 Jeanette:

skriven

Hejsan!
Skulle jätte gärna vilja vara med på utlottningen, om jag vann skulle min äldsta dotter få det hon älskar ugglor, ha det gott. Kram

4 Förvirrad!:

skriven

God morgon!
Vilket underbart halsband, min dotter hade älskat det om hon fått det i påskpresent!🐔🐣🐥
Så generöst av dig att dela med dig!😍
Jag trodde att jag efter alla år äntligen träffat den rätte och sen kommer det ett samtal i helgen att det bara varit bortkastad tid att träffas?
Efter att ha velat att jag flyttar dit och skapa en framtid tillsammans.
Vad hände egentligen och kommer vi att börja om?
Ger snart upp hoppet om att hitta någon som tycker om mig tillräckligt mycket för att leva tillsammans.
När hittar jag någon om vi inte hittar tillbaka?🙈
Är lite chockad faktiskt!
Hade inte sett det här komma!

5 Skorpan:

skriven

Är syperdålig på att använda smycken, tog flera år innan jag kunde förmå mig att använda halsband, nyckelbarn...

O så en till sjukling o en missad privatlektion som inte ersätts. Kan inte hjälpas att jag känner mig rejält snuvad på konfekten, antagligen konstigt funtad månniska?! Inte bara dessa lektioner..

Nåt positivt hoppas jag snart är på kommande, är det Es? Hoppas du blivit bättre o orkar med vardagen igen!
Kram Skorpan

Svar: Just det.. nyckelbarn måste jag blogga om !! Positivt kommer för din del och här börjar förkylningen sakta ge med sig.. kram :)
Esmaralda

6 Jennie:

skriven

Hej Es! Nu känner jag mig extremt nere och deppad, det jag kämpat för att uppnå i många års tid känns avlägsnare än någonsin. Ser du om det händer något glädjande, något positivt snart? Är i stort behov av något roligt! Kram

Svar: Något kommer också, som får dig att le och må lite bättre, i alla fall för stunden.. kram :)
Esmaralda

7 Jc:

skriven

Men att du fortfarande inte vet vem givaren är?!?.. hursomhelst halsbandet är gulligt🦉.
Är det någon idé för mig att söka tjänsten som ligger ute på min arbetsplats ?!
Eller kommer jag att få något helt annat ? Måste komma bort från mitt nuvarande rum. Kram

8 Smulan:

skriven

Sött halsband. Hoppas att någon glad får användning för det.
Dyker det upp något nytt jobb att söka snart?

9 Livsturisten:

skriven

Åh jag skulle gärna vinna en klok liten uggla som hjälper mig lite...tänker att bara den varit hos dig så har den en massa bra energi som den sprider här o var. Men det där med lotteri får ju sällan bra...prova kan man såklart ändå för rätt som det är kan man ha lite tur. Och tänk att hänga på sig just den ugglan i helgen då jag ska iväg på festligheter.
Kram!

10 Carina ST:

skriven

Jag brukar inte ha så lätt att hitta just halsband som jag gillar, men det här var något jag direkt tyckte om. Jag är gärna med på utlottningen! Jag gillar färgerna och att det är en uggla. Jag har kollat på en ring som jag vill köpa någon gång i framtiden när jag har mer pengar som har just de färgerna i smycke och stenar.

Hoppas att din förkylning blivit bättre nu Ez. Och vilken tur ändå att Nettans pass fortfarande var giltigt! Det ska bli kul att återigen få följa er i Dubrovnic. Dit vill jag också resa en dag!

Jag försöker göra allt jag kan nu för att fånga möjligheter och jobba mot mina mål efter bästa förmåga.

De senaste veckorna har jag ordnat en bra överrenskommelse kring något som rör min ekonomi och gör det lite lättare varje månad, jag har sökt ett stipendium för att gå en utbildning och just nu försöker jag få ordning på löneutbetalningar som verkar blivit fel.

Jag har hopp om framtiden och vill tro att det ska falla på plats nu mer och mer. Jag jobbar på med mina mål kring hälsa, ekonomi och yrkesliv.

Ser du något om stipendiet eller om det kommer in andra pengar som möjligör min utbildning?

Kram, Carina ST

Svar: Jag vet inte vad eller hur .. men det känns som om du kommer ro i land utbildningen.. kram
Esmaralda

11 mamma Lena:

skriven

Jag undrar om vår dotter kommer få ett sommarjobb i år det är väldigt viktigt för henne.

Svar: Chansen är god men hon måste söka redan nu.. kram
Esmaralda

12 Lj:

skriven

Hej Esmaralda.
Vilket fint halsband! Vad snäll denna person var som la den i din bil. Jag kan gärna vara med och vinna. Jag älskar ugglor och tycker om färgglatt.

Es, Kommer F någon gång i framtiden visa intresse för mig att han skulle vilja satsa på mig? Även om jag kanske inte vill då..
Kram


Svar: Det känns inte så... det känns som om du går vidare, precis som han... kram :)
Esmaralda

13 Helena Ir:

skriven

Ja,den var fin..minns när du berättade om händelsen,då den lagts i din bil. Deltar inte i tävlingen,eftersom jag också är allergisk mot oäkta..
Min "prins" måste ha råd med guld :)

Roligt att jag såg rätt igår..skön stil..påminner om hur jag själv kopplat av :)

Föreningsarbete efter lunch..

Ha det så bra !

Kram :)

14 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Haha läste om förvirringen kring passet Välkommen i klubben Nettan ! Men visst är det skönt att kunna skylla på åldern ibland ;-) En riktigt virrpannekram på dig Nettan <3

Ja ! Jag vill vara med i utlottningen av den underbart fina ugglan !
Har ju ugglan som totemdjur och skulle behöva lite extra energi i form av tur nu när det känns som man går i klister för varje steg jag tar....

Idag provtagning dock inte den jag ville ha...suck

Kram Anki med flock

Svar: Lycka till idag.. kram :)
Esmaralda

15 Mirre:

skriven

Jag har tänkt på en sak.. Ibland kan det vara skönt att INTE veta hur det ska gå.. Och bara ta en dag i taget och inte tänka så mycket på vad som kommer att ske, bara leva just nu. Fick denna tanken efter en dejt jag var på i söndags, första gången som jag verkligen inte vill veta hur det ska gå i förväg, man får helt enkelt lita på sig själv och sin egen känsla❤
Jag vet inte varför men jag känner mig annorlunda fast på ett bra sätt.. Det känns som om jag är på väg i rätt riktning☀ kram!

Svar: Ja, att leva i stunden och inte forska alltför mycket kring framtiden är ofta jättebra... du laddar styrka och goda energi och är på rätt väg.. kram
Esmaralda

16 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du något i procent hur stor chansen är i år att en kärlek kommer som blir stadigvarande?
Hur ser det ut runt sommaren?
Kram

17 Yvonne (gammal kund):

skriven

Godmorgon Esmaralda!

Idag har jag en fråga.

Om jag söker god man till min pappa. Får jag det då och blir det bra?

Ha en fin dag!

Kram

Yvonne

Svar: Ja det finns en god chans att du får igenom detta.. kram
Esmaralda

18 Vv❤:

skriven

Godmorgon esmaralda

Es, saknar han ardi mig? :(

Kram

19 Månflickan:

skriven

Hej Es!

Var till bilprovningen med mammas bil, & hade otur & fick en nitisk & inte särskilt artig besiktningsman. Känner mig tveksam till att det verkligen kunde bli körförbud på en bil som endast är 6 år gammal & endast har kört 400 mil det gångna året. Får jag rätt till en omkontroll om jag kontaktar stationschefen?

Svar: Tyvärr känns det som om besiktningsmannen har rätt.. men upplever du det inte så.. då ska du självklart gå vidare.. kram :)
Esmaralda

20 Mt83:

skriven

Hej!
Jag skulle gärna vilja vinna den..behöver nya krafter..
Kram!

21 Mia:

skriven

Hej Esmaralda!

Jättefint halsband, jag är gärna med i utlottningen :-)
Ser du om barnen har det bra när de är hos sin pappa, eller bör jag agera på något sätt?
Finns det chans att jag möter Honom under detta året?

Kram!

Svar: Det ser ut som om barnen har det bra.. kram
Esmaralda

22 Gunilla:

skriven

Jag vann en av dina första tävlingar för säkert tio år och det var ett armband med gröna stenar. Så fort jag tog det på mig kände jag kraften och den har varit med mig hela tiden. Även om det inte är en laddad talisman så tror jag det räcker att det kommer från dig så finns det något extra. Jag vill vara med och tävla den här gången och hoppas på tur. Kram och tack för underbar blogg.

Svar: Jag minns armbandet !! Kram :)
Esmaralda

23 Fia:

skriven

Åh så fint. Jag vill gärna vara med och försöka vinna. Kram.

24 Samson:

skriven

Vill gärna vinna detta till en speciell kvinna och dessutom så gillar hon ugglor väldigt mycket. Ha en bra dag.

25 U:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner han någon form av kärlek till mig?
Kram

26 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Innan det blir det här stabila med en kärlek det riktigt stabila med hus osv. Ser jag ut att ha relationer innan det? Jag är orolig att det ska dröja innan rätt relation kommer. Hur stor ser chansen ut i procent detta år? Och tror du jag får räkna med att det dröjer 2-3 år innan jag är i en stabil relation?
Kram

27 Studenten:

skriven

Vilken fin Uggla! Synd att du inte kan h den själv men hoppas någon annan blir en lycklig ägare till den :)

En fråga Es, kommer jag komma vidare till nästa steg tror du? Kram

Svar: Ja det tror jag du gör.. det kanske krånglar lite men du kan lösa det.. kram
Esmaralda

28 Mariah:

skriven

Så fint halsband, det vill jag vinna. kram.

29 Pia1:

skriven

Jag vill vara med i utlottningen 😊 den är riktigt fin 💕

30 Lisa D:

skriven

Om man vill bli spådd och få regression av Nettan, kan man boka den tiden redan nu ? Jag vill inte gå miste om detta ju. Kramar.

Svar: Jadå du kan kontakta Nettan redan nu och boka tid. Telefon: 070 6661570 eller [email protected] Kram :)
Esmaralda

31 Nj:

skriven

Fint halsband,
Solen skiner, och det känns underbart, härligt med D vitamin.
Men var finns kärleken, flirten.. vill känna pirr.. finns det chans för det? Kram och sol

32 Å M K:

skriven

Hej E,
Jag funderar över om du ser någon flytt för mig närmsta året?
Har lite funderingar kring boendet.
Kram ❤️

Svar: En flytt kommer och det bör inte dröja så länge.. kram :)
Esmaralda

33 Ja:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som att jag fått mitt andra barn inom 3 år?
Kram

34 Monja:

skriven

Fint! dag har jag ett viktigt möte och det fina halsbandet hjälper mig säkert på vägen!!!!

35 EPM :

skriven

Hej!

Inte med i utlottningen denna gången, men håller tummarna att ugglan hamnar hos en som behöver dess sällskap!

Varför skrämmer jag män? Men å andra sidan så hör denna mysiga bekantskap av sig så det kanske inte är mig han är rädd för utan annat som kommer med paketet helt enkelt...?

Kramar

36 Elsie🌷:

skriven

Godmorgon!
Jag är gärna med och tävlar!
Vinner jag så får min goa väninna det i ett påskägg, hon behöver all uppmuntran hon kan få, ser du om det lättar omkring henne snart?
Ha en skön dag!
Hör strålar solen Idag men vinden är kall ( tur man jobbar inomhus 😉)
Kram Elsie 🌷

Svar: Du är en riktigt bra vän för din väninna !! Kram :)
Esmaralda

37 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon.. Är lika allergisk som du är. Annars är halsbandet supersött..
I dag är det sista dagen i snöparadiset.. Jag ska börja spara redan nu.. Till nästa år.. Så kul har jag haft och vill uppleva detta igen.. 💕

Vill ju leva bo och njuta av dagen.. 💕
Läser på bloggen att det är många som inte orkar..
Fokusera på er.. VAD VILL JAG GÖRA??
GÅ EN KURS SOM BERIKAR.. ALLA MÄN SOM INTE LEVERERAR VAD NI VILL HA.. DE VAR JU INTE FÖR ER.. STÄLL KRAV BÅDE PÅ ER SJÄLVA OCH MANNEN.. NI SKA SE ATT DET BLIR BÄTTRE.. NI ÄR INTE ÖVERKÖRDA OCH TILLSAMMANS KAN NI BYGGA EN GEMENSAM FRAMTID..
BARA ETT LITET TIPS.. NU ÄR INTE DETTA EN UNIVERSAL ÅTGÄRD MEN DEN KANSKE PASSAR NÅGRA.. BEJAKA ER SJÄLVA SÅ MÅR NI MYCKET BÄTTRE.. NJUT AV DAGEN..
Kärlek till er själva.. Till livet och till universum..
Sedan går ju livet upp och ner.. Alla dagar mår man inte bra men det är alltid med kärlek man löser problem.. Kärlek till sig själv universum och livet.. 💕
Kramar till alla och sluta inte att leva.. 💕
Önskar Esmaralda och MG en fin dag och jag hoppas att ni har slängt ut bacillerna. 💕

38 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
I min seans så såg du flytt till annan ort, verkar den bli före jag mött en kärlek? Eller blir den på grund utav kärleken?
Kram

39 Li:

skriven

Hej Esmaralda.
I helgen var jag med ett sällskap. Men jag känner mig lite besviken i efterhand. De pratade till mig som att de såg mig som svag. Jag vet att jag är stark men jag känner inget behov av att behöva hävda det.
Ser de mig som svag?
Kram

40 J:

skriven

Hej Esmaralda.
Du såg för mig för mig att jag jobbar kvar på det här jobbet ca 1 år som jag är på nu. Sen såg du bra jobb på annan ort i min seans. Men verkar det vara direkt efter det här jobbet som det blir av på annan ort? Kommer en flytt då med?
Kram

Svar: Jag se ringa detaljer.. en flytt kommer för din del men jag ser inte när eller i vilket sammanhang... kram :)
Esmaralda

41 Louise:

skriven

Jag är arg. Igår cyklade sonen upp till Emporia köpcentrumet för han skulle till optikern. De var inne i max 30-45 minuter och under den tiden stjäl någon hans cykel som står låst i ett cykelställ. Det är kamerabevakat där men mannen fick inte se filmen för det var tvunget att gå via polisen som måste kräva ut dem. Men kom igen liksom. Får bli en polisanmälan och hoppas att de kommer hitta den då det är en cykel som är ovanlig då den är köpt i Polen.
Jag blir bara sjukt irriterad på att man inte kan låta varandras saker vara. den där cykeltjuven har gjort en ung pojke ledsen.
Vi har inte råd att köpa ny cykel till honom heller så det var jävligt onödigt.

Kommer vi hitta hans cykel eller det är kört?
Han måste ju ha en.

Tacksam för svar från en arg och ledsen mamma.
Kramar

Svar: Ja, man blir så himla förbannad !! Chansen att han får cykeln tillbaka är runt 30 %.. kanske inte så mycket men möjligheten finns.. kram
Esmaralda

42 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar något vara påväg inom kärlek nu till våren/sommaren? Eller ser det dött ut inom kärlek?
Kram

43 Charmig Sol:

skriven

Åh fint halsband älskar ugglehalsband hade ett men det gick sönder. Så skulle gärna vilja ha chansen o vinna ett nytt.

Är J han som ja väntat på så länge. Min magkänsla och min intuition säger mig att det är så har den rätt? och för första gången så är ja inte rädd för det heller och det är inte likt mig.

Ha en underbar och lycka till alla med halsbandet kram Pia

44 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
En fråga, ser sonen ut att gå kvar på den förskola han går på nu under sin dagistid eller blir det ett byte för honom?
Ser du om han fortfarande går på dagis när/om det blir syskon till honom från min sida?
Kram

Svar: Jag ser inget akut byte för sonen av förskola.. kram
Esmaralda

45 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Inom 1-3 år har jag fått mitt andra barn då? Eller hur troligt är det inom den tidsgränsen?
Kram

46 Eiviy:

skriven

Så kul med tävling! Jag deltar gärna :)

Har en fråga/Fundering också som jag hoppas du kan vara behjälplig med..

Märker ofta av att jag har sällskap nattetid och jag undrar av vem? Är det bara någon som hälsar på eller är det någon som även vill något?

Tack på förhand och ha en fortsatt fin dag :)

Svar: Jag tror det är någon som besöker, för att titta till dig.. någon som vill ge dig kraft och energi.. jag får en sådan starkt positiv känsla.. kram :)
Esmaralda

47 Hoppfull:

skriven

Hej fina Esmeralda! Jättefin halsband, hoppas det hittar rätta ägare! Kan du se om hon och jag hittar tillbax till varandra igen, kram

48 Lydia💕:

skriven

Oj va fint halsband du har fått av någon va jag skulle undra vem det var som hade lagt den i min bil ❤️
Den skulle passa mig som handsken
Har börjat att landa lite i mitt hus och väntar bara på våren och att få det roligt igen och få träffa nytt folk och någon !
Lydia💕

Svar: Våren kommer och med mycket glädje.. kram :)
Esmaralda

49 Michaela:

skriven

Såå söt uggla! Tyvärr passar jag inte i smycken.

Varit på tingsrätten och förberett det sista. Svårt att förstå allt som händer. Åklagaren hade aldrig valt att väcka åtal om han inte trodde på fällande dom . Bara att kriga på det sista nu. Kram

Svar: Ja kriga på.. stor kram :)
Esmaralda

50 <3:

skriven

Godmorgon kära Es vilken söt liten uggla. Hoppas att den hamnar hos rätt bloggmedlem som behöver den.
Har han satt sig på tvären och bestämt sig hundra att jag inte ska med i påsk det känns så ? Bara för att vara lite dum. Kommer han ändra sitt beslut ?
Kram

51 Vän:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag undrar över min kompis man. Jag tycker han verkar vara en snäll kille. Men jag tycker han är lite svår att prata med. Det känns inte som vi känner varandra alls och då är han ändå gift med min bästa och äldsta vän. Jag vet att hon är väldigt kontrollerande. Men det blir inte den där lättsamma stämningen, vi har nog inte pratat med varandra alls.
Tycker han negativt om mig?
Saker jag berättar för min tjejkompis i förtroende jag är rädd att hon berättar sådant för honom? Kanske han fått en negativ bild av mig?
Kram

52 Ja:

skriven

Hej Esmaralda.
Även om du inte ser när jag möter en kärlek och stabiliserar mig. Men kan du se i procent hur troligt det är att det sker i år?
Längtar så efter kärlek..
Kram

53 Ghostwriter :

skriven

Kommer det jag gjorde idag vara till hjälp eller kommer jag inte kunna använda mig av det? Kommer det vara liksom avgörande om jag kan eller ej kan, använda detta?


Kram

54 Milla:

skriven

Hej, vill delta, är klok som en uggla, ibland men för snäll.
Nu är exmaken igång o ljuger om mörkar igen om lägenhetskön. När ska hans lögner sluta o när kan äktenskapet få ta Slut när han aldrig hämtat sina grejer för jag vill börja om på nytt och ska barnen flytta runt som idioter.

Svar: Du får nog själv sätta stopp för detta förhalande och ta till de metoder som krävs även även om de inte är trevliga... han får bo o ha sina grejor någon annanstans helt enkelt.. kram
Esmaralda

55 Jessica:

skriven

Es,

kommer han skicka ett meddelenade till mig idag eller det kommande dagarna?
Jag använder Law of Attraction för att få detta meddelande från han, ser du om det kommer att funka?

Kram

56 Nalle:

skriven

Hej Esmaralda.
Är det något han ser fram emot att kramas med mig?
Ser du något mer intimt umgänge mellan oss?
Kram

57 Jenny :

skriven

Hej, är det dax att bryta upp ? Känner ingenting för någonting, vad är det som är fel med mig.
Kramar

Svar: Du behöver en paus och få landa i dig själv.. kram
Esmaralda

58 Mu:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det troligt ut att jag får mitt andra barn inom 1-3 år?
Kram

59 Frida:

skriven

Hej.
Vilken fantastisk överraskning och synd att du är allergisk. Jag älskar färger och hur de påverkar oss och färgerna på Ugglan gjorde mig glad. Tror också att genom att ha den på mig även på jobbet blir intressant för barnen. Vi har ju fåglar som projekt 😁

Men hoppas bara den kommer till rätt person.
Stor kram 💛💜💛

60 Solstrålen:

skriven

Så söt halsband<3 Använder inte smycken själv så avstår från tävlingen:)

En fråga?
Ser du hur stor chansen är nu att jag möter min blivande till sommaren?
kram

61 Ia:

skriven

Hej!
Vilket fint halsband! Jag är gärna med och tävlar.

Känner mig mer och mer ensam, vänner som sviker, undrar om jag kommer att träffa några nya vänner, kommer det att hända något i sommar? Något att se fram emot? Jag skulle behöva det, kunna längta efter något/någon

Kram

Svar: Det kommer vänner.. lev så aktivt du kan, det hjälper.. kram :)
Esmaralda

62 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jag ut att kunna vara tvåbarnsmamma inom en tidsram inom 2-3 år?
Kram

63 F:

skriven

Hej Esmaralda.
En man från i helgen.
Han sa bland annat, att jag kändes svag, lätt att erövra. Sen att jag såg bra ut.
Ser du varför han upplevde mig så som lätt att erövra och svag? Är det fler som tycker jag utstrålar det? Menade han det?
Kram

Svar: Otrevlig typ... lite av översittare.... han brukar säga på det viset... kram :)
Esmaralda

64 <3 😇:

skriven

Hej kära Es min pappa är väldigt dålig det blir bara sämre och sämre. Finns det fortfarande något hopp att han blir bättre och chans för organ donation ?
Har för mig att du inte ser borttappade saker men tänkte chansa om du eller någon annan här på bloggen kan se vart hans guldkors han alltid bär om halsen tagit vägen. Det sitter i en tunn guldkedja och pappa fick det av sin far efter en resa i Spanien de har likadana. Smycket är 50 år gammalt. Det försvann när han var inlagd sist när han var på röntgen tror han. Har ringt både till avdelningen och röntgen men ingen har hittat det.
Smycket betyder mycket för honom.
Kram
💖💖💖

Svar: Smycket finns någonstans... det verkar ha halkat iväg och ligger väl gömt... tveksamt om det dyker upp... hoppas ni andra kan hjälpa till lite mer och se ??? kram
Esmaralda

65 Alie:

skriven

Smycket är jättefint, och jag är gärna med i utlottningen.
Till saken hör att jag egentligen tycket ugglor är lite obehagliga, dom skrämmer mig. Det känns som deras blick är mänsklig på något konstigt sätt.
Jag tror kanske att ugglan är mitt totemdjur, då den dykt upp i mina drömmar och i vaket tillstånd ( fast den inte fanns) visst, jag kan ha fel men,.... ugglan fascinerar mig, så ja, lång utläggning, men jag är gärna med och tävlar ☺️
Kram 🦉

Svar: Ja, Ugglan är speciell för dig.. så är det !! Och det är ju därför du berörs som du gör.. kram :)
Esmaralda

66 Agnes:

skriven

VÅRDAGSJÄMNING!

Idag så är det Vårdagsjämning! Äntligen! Nu kan livet börja! Och här i Fjollträsk skiner solen! Och det är ljust när jag går till jobbet, och det är ljust när jag går hem!

Ugglan är fantastisk söt, o kommer nog att sprida glädje hos den den hamnar hos!
Är en sådan där "Ice-breaker"...alltså en detalj som får folk att börja prata med bäraren!
Den som vinner kan gå på fik med ugglan runt halsen o kanske få till en träff? =)

Alltså ingen vinst för mig, som knappt ens drar till mig flugor längre...men så är det att ha passerat 55...haha!

Just nu ligger mitt fokus på min kurs...ska ju bygga ihop en data...visserligen endast skriftlig, men ändå...och även om jag valde fel kurs, så vill jag åtminstone bli godkänd!

Vilket kanske är bra, om jag nu tänker ta RÄTT datakurs längre fram!

En undran...min Shanti tillbringar nu sin tid med en tejp-kostym...tydligen har hon blivit väldigt spröd, så helt plötsligt sprack hon i ena hörnet ut mot kanten...
Antar att det kanske inte gör så mycket, så länge som hon är komplett?!

Funkar saltbad ändå, trots att hon nu har en kostym av tejp runt kroppen?
Och de andra två...var det frasse o gabbe de hette...är det någon sprutt kvar i dem? Skulle de må bra av ett saltbad...och i så fall...kan de bada tillsammans, alla tre?

Den första jag köpte, den där nyckelringen...antar att DEN är stendöd? Oavsett så ligger den under mattan tillsammans med min lottokupong för ett lotteri...behöver bara vinna sisådär 17 miljoner...haha...för att på kort tid inrätta mitt liv som jag ser mig själv vara värd längre fram!

Japp...drömma ska man...annars funkar det inte!

Kram!

Svar: Vilken osis att Shanti sprack men så länge alla delarna finns så funkar hon lika bra som förut och det känns som om hon är aktiv, absolut. Du kan ge henne ett saltbad, inga problem.. tvärtom så tror jag att det gör henne gott. Märkligt nog så verkar det vara liv i nyckelringen och den verkar vara väldigt målinriktad så ta för tusan inte bort den från sin plats.. låt den ligga där o verka ! Kram :)
Esmaralda

67 Erika:

skriven

Hej! Ser min sommar ut att bli bra?

Svar: Ja det ser bra ut.. kram :)
Esmaralda

68 Rädd:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det risk att jag blev ”smittad” av något från honom?
Kram

69 U dra:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen i procent att jag i år träffat en man jag går in i ett förhållande med?
Kram

70 Carina ST:

skriven

Tack för svar Ez! Härligt att det verkar kunna bli utbildningen på något vis. Det ser jag fram emot. Ska bli spännande att se hur det kan blir till och jag rapporterar här när det händer :)

Jag håller tummar och tår för att du ska vinna 17 miljoner Agnes!! Det är du definitivt värd!

Kram, Carina ST

71 Helena i Uppsala:

skriven

Jag är med!

72 Hösttjejen:

skriven

Hallå i vårvändartider :)

Kan jag vara den enda som inte uppskattar våren?! Höst, lite små ruggigt - helst. Hade varit fint med en härlig man också. Någon detalj kring honom som kan lindra saknaden lite?

Kramar.

73 Barbie:

skriven

Hej Es.. Jag vet inte vart jag ska vända mig till det finns ingen person som kan hjälpa mig, det har varit såhär nu i tre ÅR inget jobb helt ledsen jag vet inte vad jag ska göra.. Jobb Lägenhet,studier funderar på att jobba och studera distans men är så jävla trött på att inte få jobb vet inte vad jag vill tänkt dig Es att fundera i tre år men vet inte vad jag vill än? Psykiskt trött på riktigt asså! Vad ska jag ta mig till.. Krsm

74 Anonym:

skriven

Hej Es.. Jag vet inte vart jag ska vända mig till det finns ingen person som kan hjälpa mig, det har varit såhär nu i tre ÅR inget jobb helt ledsen jag vet inte vad jag ska göra.. Jobb Lägenhet,studier funderar på att jobba och studera distans men är så jävla trött på att inte få jobb vet inte vad jag vill tänkt dig Es att fundera i tre år men vet inte vad jag vill än? Psykiskt trött på riktigt asså! Vad ska jag ta mig till.


. Krsm

75 Mikael:

skriven

Skorpan, nyckelbarn? Det var ju en av de bästa tiderna som liten, man fick ha mackorna och hela huset för sig själv!:)

Kram
Mikael

Svar: I morgon kommer bloggen att handla om nyckelbarn.. det väckte lite minnen :) Kram
Esmaralda

76 Helena Ir:

skriven

Angående smycket som försvunnit för din pappa :)..så är det nog så att det är som Esmaralda säger..välgömt! Jag tror det föll i golvet någonstans..och vad som sedan hänt,vet jag inte!

Kram :)

77 Hönan:

skriven

Alltså wow! Tycker det är så spännande det här nya jag börjat utforska. Brukar inte ha några problem med att greppa "mind-bending" saker, men det här det är en helt ny nivå. Nu vill jag ju också resa då! Förstår att alla kanske inte är på riktigt, men visst är vissa av dem sanna? Känns så intuitivt i alla fall.

Funderar lite på sättet han uttryckte sig på idag. Fanns det någon tanke bakom det eller var det bara en glädjereaktion? Inget stort alls egentligen, men är så ovan med att han skriver så så därför reagerade jag. Plus att jag har lite dåligt samvete för att jag inte gav ett gensvar.

Kram

78 Förändringen :

skriven

Urläckert smycke !! Om jag inte vore så allergisk hade det mer än gärna fått pryda min hals.. Vad gulligt av dig att lotta ut det här. Jag kikade in för att se om du möjligtvis kunde se något litet kring min tilltänkta, vad han gör eller hur han är. Hur jag nu ska hinna träffa honom.. Med allt resande och flängande :)

Kvällskram!

Svar: Oavsett hur du flänger omkring så möts ni när tiden är inne.. det bara sker.. kram :)
Esmaralda

79 Tingeling :

skriven

Jag är med och tävlar, inte för mig men för min dotter! Jag använder nästan aldrig halsband, bara vid enstaka gång vid speciella tillfällen. Jag gillar armband på våren och sommaren och ringar året om! Min dotter däremot gillar halsband mest och inte armband och ringar. Kanske för att dessa är i vägen när hon leker ☺

Fick veta att jag måste betala tillbaka 3000 på skatten. Aldrig hänt förut, bara fått tillbaka. Väldigt surt. Så nu stannade allt av lite. Måste spara 1000 kr varje månad nu till juni..... vilket inte är så lätt. Men har ju faktiskt inget val. Så nu måste jag ta tag i att avsluta vissa räkningar och ha möte med banken om pensionen och fonder jag har, denna vecka. Har tidigare fått avslag på bostadsbidrag för cirka 2 år sedan, med motivering att jag tjänat "för bra", vilket skämt! Gjorde ett test nu igen på kassakollen och får fram att jag kan få 1000 kr i månaden. Så tänker prova igen faktiskt. Måste blivit nåt fel sist?

Annars är allt tipp topp här 😊 allt flyter på och jag trivs. Hoppas din förkylning håller på att försvinna, att du blir bättre och inte sämre (influensa!)

Kram!

80 Agnes:

skriven

Festligt! Att nyckelringen fortfarande lever!

Har den under hallmattan där den ligger inlagd i lottokupongen...kör 10-veckors så var 10:de vecka får den komma fram...och på ngt konstigt vis har jag hängt upp mig på just 17 miljoner i vinst!

Det första jag ska göra då, är att bjuda son o barnbarn till Disneyland i USA! En vecka blir väl lagom att hinna se "allt"...tycker jag! =)

Sedan en vecka ngn annanstans som verkar kul att kolla på...när vi nu ändå tagit oss ändå dit, s a s!
Syftet är att ge barnen upplevelser! I min värld!

Kan jag saltbada även nyckelringen?

Kan jag lägga alla fyra ihop i en skål med salt, eller vill de ha varsin?

Är ju viktigt att respektera deras "prajvisit" som osynlige sonen brukade säga, när jag ibland ville veta vad han pysslade med...."-men morsan...du vet...min "prajvisit!"...Åh så flinade han lite lätt på sitt eget lilla sätt!

Han kom förbi i morse när jag stod i köket...fick en "kram" o full styrka på solstrålen som lös upp köket!
Så nu vet jag att striden kommer att vinnas...han fixar på sitt vis, grabben!

Kram!


Svar: Det är ju så himla kul att resa med barn o barnbarn... :) Jadå du kan saltbada även nyckelringen men max i två timmar ! Den ska ju inte bli övertaggad ! Dock är det viktigt att de får varsin egen skål. Ja osynlige sonen är klok och visst fixar han !! Du är älskad och omhändertagen.. kram :)
Esmaralda

81 A:

skriven

Hej Esmaralda!

Finns det något viktigt meddelande till mig från andevärlden?
kram

82 Madeleine :

skriven

Hej EZ!
Jag vill börja med att tacka dig för ditt stöd och för att du finna där.
Jag vill gärna delta i tävlingen men inte för min skull utan för en av mina närmsta vänner som hjälper och stöttar mig i skolan då jag har dyslexi så jag vill vinna den till henne för att hon är en go vän.

Kram

Svar: Och du är en himla fin vän tillbaka.. kram :)
Esmaralda

83 Helen:

skriven

Jag är gärna med o tävlar om detta smycke.
Har tydligen fått pippi på ugglor.

En vän har sytt små fantastiska ugglor med lavendel . Kan knappt motstå dem :-)




Svar: Lavendelugglor, låter helt underbart.. kram :)
Esmaralda

84 Skrållann:

skriven

Hej!
Jag är gärna med i utlottningen. Den skulle passa perfekt nu när jag äntligen fyller 40. Jag tycker jag är klok men ugglan kunde dagligen bli en påminnelse om att jag även ska lita på min klokskap, bli säkrare i mig själv och lyssna mera på min magkänsla. Dessutom skulle den ju vara från den klokaste av klokgummor och det skulle vara en ynnest att få något så fint av självaste Esmaralda.

Kram❤

85 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om jag kommer jag göra projektet på jobbet i allafall? Eller kommer det bli vanliga mindre uppdrag med de tre killarna jag inte tycker supermycket om.

Kram och kärlek:

86 Eva:

skriven

Hej! Min underbara väninna rekommenderar dig för vägledning,jag brukar vara den som vägleder annars men nu behöver jag lite upplysning själv :) jag undrar dock vart jag skickar frågor mailledes?
Vänligen Eva

Svar: Du är så välkommen att maila mig på: [email protected] och jag mailar info tillbaka till dig om hur det fungerar med en personlig seans :)
Esmaralda

87 Bluesky:

skriven

Kommer mina känslor gå över om jag inte berättar om dem? Kommer det bli jobbigt om jag gör det?

Svar: Ja, det blir jobbigt oavsett så följ ditt hjärta... du kommer gå vidare och det kommer bli bra.. kram:)
Esmaralda

88 Kvinnan :

skriven

Hur ser det ut för mina syskon när kommer det positiv förändring?

89 Längtar...:

skriven

Hej Es

vad kan du säga om min nästa kärlek?
kram

90 Anna E:

skriven

Älskar min gamla kille mig?

91 JT:

skriven

Jag är gärna med i utlottningen!

Det känns lite hopplöst nu, är det vädret eller är det jag? Känner mig jämt nere och ledsen och som en liten 3åring som inte får sin leksak.. blir så lätt upprörd och gråter jämt. Inget roligt :/

92 Agnes:

skriven

Ja visst är det!
Har alltid skoj när vi reser då allt ses med barnögon på det man gör!

Kommer håg när vi var nere i Torrevieja...och mannen som vi hyrde huset av, undrade när jag hade tänkt att ha semester, haha!

Huset hade ju POOL...så ena jäntan badade sig till öroninflammation! Alla blev vi mat för ngn form av sängloppa som inte syntes...det enda den lämnade efter sig var små säregna bett "överallt" på kroppen...som försvann så fort vi hade lämnat T...=0

Mysko...

Aj då...att bli övertaggad som amulett låter inte kul...så 2 timmar bli det!

Och vet nu att de ska ha eget skål o eget salt...så det kör jag på!

Han är härlig, osynlige sonen...likaså den synlige...och ibland säger det minsta barnbarnet att hon saknar sin farbror!

Och det jag lovat mina ungar, är att allt jag producerar längre fram, skall dediceras till dem...

TACK Carina ST för din önskan! Önskar dig detsamma, då jag vet att du har det en smula slitigt med din vardag!

Vi "tanter" är sega o som de där dockorna med blyklump i gumpen...när livet puttar omkull oss, så reser vi oss med en dåres envishet...för vi begriper inte bättre än att fortsätta kämpa! =))

Kram!





-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: