Tramset med socker.....

Det var ett  väldigt oväsen här utanför

-          Nu får du  ta å  hua daj litta  Stain,  vrålar nån  och så bjäbbas och skälls det

Det är  pudeln  Sten som passerar med sin husse  .. eller rättare sagt FÖRSÖKER passera.

Sten är kär i Mannabonne Glenn och  det är med tvekan  husse  Harald väljer vägen förbi vårt hus om inte mamma är här.  När hon är här så drar Harald förbi stup i ett.  Jag gissar att det är inte bara Sten som är förälskad !

Sten tjuter och skäller och  spanar efter MG som for ut för att titta på spektaklet

Leka får han ju inte just nu med bråcket & allt  men det visste  varken Sten eller Harald.

 

NU är saken den att vi använt oss av det tunga artilleriet och satt upp rejält staket runt huset—plus ett par alldeles för stora grindar av den sorten man drar i sidled.

  Kan tyckas mycket för att hålla en  liten bulldog inne och särskilt som han har ett ställe där han smiter ut när andan faller på.

 

Han rymmer ju aldrig – men ibland kan han få för sig  trippa ut och hälsa på en kompis som passerar.

Han tar sig aldrig in igen där han går ut –  nej, då ställer han sig framför grinden och skriker att han vill bli insläppt.   All möda med staketet var ju bortkastad. MG går och kommer som han vill i alla fall.

-          Måhända Stain vill lega litta  mä bonnen ? tyckte husse Harald  och nog ville Sten leka lite

Han hoppade upp och ner och fjäskade för MG  som  drogs med och började hoppa typ jämfota på stället.

Det slutade med att Harald blev inbjuden på kaffe och med två förvirrade hundar i koppel.. just för att undvika leken

 

-          E de himmabagad ?  undrade husse och satte lyckligt  tänderna i en  trist sockerfri köpekaka

Jag förklarade att vi undviker socker  och  husse  muttrade att det här tramset med socker gått för långt.

Själv tar han fyra skedar socker i sitt kaffe  som han dricker med jämna mellanrum under dagen och så tycker han det är gott med en sockermad ibland, dvs en smörgås med smör som man doppar i socker..   och  han förser sig med bakverk från stans bageri titt som tätt. För att inte tala om Aladinaskar ! 

 

Om man frågar honom hur han kan vara så pigg och aktiv vid 92 års ålder så säger han att ” jag eder gott å möd och  leger med houngen  å  tar en liden jävel  i daa-a-sluted !”

Alltså så äter han gott och mycket och leker med hunden och tar sig  en liten jävel framemot kvällen.

 

Han gör sig till lite extra när mamma är här  och tycker nog att hon med sina 85 år på nacken kan vara en lämplig dejt men mamma har gjort klart att hon  har  pojkvän sen något år tillbaka.

Skam den som ger sig, tycker  Harald som kysser på hand och  fjädrar sig.

 

Tänk vilka underbara människor det finns runtomkring och tänk så trist om man bara skulle umgås med folk i sin egen ålder !

I dag åker mamma hem till sitt och vi har haft några supermysiga dagar ! 

Nu ska jag börja förbereda inför Ullaredshelgen.. på fredag åker jag och ryska syster och bor i finaste huset i stugbyn ( radhusen)   fram till söndag  och  det är bestämt att jag ska laga till köttfärsrullar med fetaost och  pesto &  göra gratinerat sötpotatispuré  och hon ska  laga sina  ryska specialiteter.

 Plus rysk vodka och en binge Amaronevin.

 Tur att vi får redig motion…  en gång gick jag 13.000 steg i butiken på en dag -  det visade min stegräknare !!

Kram & kärlek

1 Linda:

skriven

Hej esmeralda!

Jag hoppas innerligt att du kan hjälpa mig. Jag är i en period där jag mår jätte dåligt. Tror du att jag och min man (i) kommer att skilja oss? Efter 4 år så känner jag att han hatar mig????... jag vill gärna att du spår mig. Ta han om dig/ Linda

2 EPM:

skriven

Godmorgon!

Även om mamma har pojkvän så är det ju lite trevligt med uppskattning... Skulle iallafall jag tycka när jag ör 85!
Man måste umgås över åldersgränserna, min bästa vän på förra arbetet är 67 och jag är 34. Mina närmaste relationer är i spannet 31-67, ålder är en siffra- inget mer. Jag har alltid dragits till personer äldre än mig, mer gemensamt konstigt nog.

Nu ska jag ut och träffa studenter, lite strul med tiderna och orolig över att det inte ska lösa sig...

Även lite orolig för J och vad som sker där, ser du något om det?

Var på karate med sonen igår, han gillade det! Jag också! Mina muskler fick ett brutalt uppvaknande😂 Jag hoppas sonens intresse håller i sig..

Kram

Svar: Exakt.. ålder är oväsentligt i vänskap ! Kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Tror jag det, min mommo använde socker o grädde o fetaste mjölken o sen levde hon till hon dog, 94år gammal. En tant som jag råkade på i butiken var väl också kring 90 o hon undrade om just de tortullachipsen var goda. Hon hade haft en massa sjukdomar som barn o nu tog hon igen skadan o mumsade lyckligt i sig allt gott. Härliga människor, man måste ju njuta, snart kan det vara försent..

Tisdag o idag kunde man gå en våning upp o bekanta sig med folket som huserar där, inflyttningsfest. Hmm, ska jag eller ska jag inte gå, beror väl på hur långt jag kommit med uppgifterna mna. Eller skulle det kunna ge nån sorts kick åt mig Es? Början på nåt nytt?

Nu får man laga sig iväg till jobbet. Sköt om er idag alla!
Kram Skorpan

4 Pia:

skriven

Det är underbart med att träffa människor i alla åldrar från olika kulturer finns alltid något nytt att lära och underbart när man inser att ens dumma fördömar inte stämmer och man kanske just träffar en vän för livet för att man vågade. Så var det för mig och min bästa vän som tyvärr inte finns med oss längre. Jag trodde hon hade något emot mig och hon trodde ja hade något emot henne. Så träffades vi på gemensam väns förfest och det bara klickade o efter det var vi piff och puff.

Vad känner han och kommer han höra av sig? Jag har hört att i år ska vara ett lyckosamt år för mig med kärleken stämmer det å är det han eller när kommer den. Massor av kärlek till dug MB kram /Pia

5 <3:

skriven

Godmorgon kära Es vilken lyx med en binge med Amarone vin🍷gillar det med och Barolo mest men det blir inte varje helg man har råd med dessa fantastiska viner. Rött ska det va !
Tänker på M och han skrev långt inatt att han behövde rensa huvudet med alla affärer och sena nätter med samtal med Kina. Han verkar väldigt driven. Får vi chansen till resan igen tillsammans hur ser chanserna ut ? Skynda långsamt är det nog som du skrev...
Ser det ut att bli en träff snart är det de han vill. Så lustigt ändå att han hör av sig efter alla år. Någon mening med det måste det ju va.
Kram
💖💖💖

Svar: Ha inte allt för stora förhoppningar kring honom. .kram :)
Esmaralda

6 Nytillskott?🙈:

skriven

Har gått in i en ny relation och från dag ett typ har min dotter haft väldigt bestämda åsikter.
Har min lilla dotter rätt? Är det ett småsyskon/sladdis på gång tror du?🙈❤️

7 Michaela:

skriven

Härligt med kommande Ullaredsvistelse! :)
Drömde att min pappa dog. Betyder det ngt? Kram och pussar till MG.

8 Smulan..:

skriven

Lycka till idag för det var väl idag det var återbesök.
Sommarens tripp är bokad går sen bra?

Svar: I morgon är återbesöket... och ja jag tror trippen kommer bli bra.. kram
Esmaralda

9 Sus:

skriven

Hej
Underbart med hundar och folk ....
Kul för dig med äventyr....
Kommer det här snart...
Love sus

Svar: Ja om du gör dit lite mer mottaglig så kommer en hel del bra din väg.. kram
Esmaralda

10 Undrande mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Låter som trevliga planer framför dig. Härligt! Det är roligt när man har lite kul planerat.
Jag har vart ganska trött men har en ledig helg så ska försöka hitta på något kul.

Es, jag skrev till barnets pappa ett sms, inget taskigt tycker jag själv alls utan bara skrev lite hur jag tyckte framöver i en situation. Men har inte fått något svar. Då vet jag inte om han inte bara har lust/ tid att svara? Ser han ut att inte hålla med eller vara sur över det?

Verkar han tänka/ känna något alls för mig?
Kram

Svar: Känns som om han försöker dra en gräns och inte trigga igång något och då försöker han hålla låg profil med kontakt...han försöker normalisera och befästa att det inte är ni längre.. kram
Esmaralda

11 Cj:

skriven

Härliga Sten, ger inte upp hoppet, det är positivt tänkande det.
Undrar om jag har någon flirt snart? Vill inte heller ge upp angående kärlek? Ha en härlig tisdag!! Kram

12 Helena Ir:

skriven

Härlig farbror,och har man nått den aktningsvärda åldern på 92 år,då borde man få bestämma själv,hur mycket socker som man stoppar i sig. MG har en beundrare,sött! Din mamma har beundrare,inte konstigt alls! Det värmer att ni har så fin kontakt ,mor och dotter! Värt så mycket!

På tal om beundrare..jag ska väl inte behöva vänta till..85 års ålder? Inte många som är så pigga som din mamma.. :)

Min "lilla" ska börja jobba igen, imorgon..nervöst..men beslut har hon fått hjälp med..bra kvinna hon pratat med :)

Kram :)


Svar: Ha ha ha, nej inte ska du vänta tills du är 85 inte... din kärlek kommer lååååååångt innan :) kram :)
Esmaralda

13 Maria:

skriven

Godmorgon Es!
Vad underbart med sån förälskelse på ålderns höst! ❤️

Jag och min sambo är så oroliga för vår kompis P... Han har fastnat i klorna på en riktig psykopat och hon bryter ner honom till oigenkännlighet... 😰
Kommer han att lyckas ta sig ur förhållandet? Han mår verkligen inte bra...

Ha en underbar dag! Kram 💕

Svar: Han tar sig ur så småningom men han måste själv först landa i det hela och förstå.. kram
Esmaralda

14 h:

skriven

Hej!
Om jag söker nya tjänsten på jobbet, har jag någo chans att få den?
Kram!

Svar: Ja det finns en chans... kram
Esmaralda

15 Lilla blå:

skriven

Ha ha. Herrejisses vilken härlig herre :)

Och vad duktig du är som fortsätter sockerkriga, de där Marabou kakorna i butiken är otroligt lömska. Funderar lite på om det kan bli något med spanet eller om någon annan kan komma in och kasta lite sug och pirr i magen? I alla fall för ett litet tag.

Kram å skål med sukett i kaffekoppen!

Svar: Ja jag kämpar på så gott det går med min kamp mot sockret... men det är en tuff motståndare ! Ja något kan vara på väg mot dig ... kram :)
Esmaralda

16 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Så roligt för din mamma att ha en uppvaktande Harald och tur för MG att han har hund Ja jag påstår med det bestämdaste att hundar är viktiga för vår hälsa och en liten rackare mot kvällen sitter inte heller fel ;-) Men socker nä där går min gräns även om en chokladpralin gärna får slinka ner...tyvärr..

Jag har ju staket runt men går Moses favvosälskap förbi ...utan att ha hälsat !,ja då har det hänt att han tagit sig över...min första bordercollie behövde jag "bara" visa var tomtgränsen gick sen sprang hon fram dit och skällde men satte aldrig en tass utanför trots frånvaron av staket...

Tänk att Ullared är ngt jag inte skulle besöka...men att kunna gå så långt bara genom att shoppa...det är stort ;-)

Kram anki med flock

Svar: MG tror att staketet finns för att hålla otrevliga hundar på avstånd.. inte för att hålla honom inne. Shoppandet är inte viktiga med Ullared.. det är att bo över i stuga med någon man verkligen gillar.. äta gott o dricka vin och skratta... så förenar man lite nytta med nöje :) kram :)
Esmaralda

17 Helena Ir:

skriven

Det var väl, för väl :) tack!

Kram :)

18 Oj:

skriven

Härligt med farbrorn, sockerfria kakor är oxå kakor:)
Tror du något pirr är på intågande? Saknar det, Eller måste jag vänta tills ålder 92;). Kram

19 Susanne Amalia :

skriven

GOD Morgon..
Steg i butiken.. Jo jag har alltid hävdat de som går på shopping får motion.. Ut på stan tidigt och hem sent.. Så blir det inte tråkigt heller.. Själv går jag ut med EllaBella och åker gärna slalom samt rider så fort jag får tillfälle.. 💕 längtar till den dagen jag kan dyka igen.. 💕

Jag älskar snö sol hav djur och natur..

Men all motion är bra tror jag
🤔
Även mina hund promenader..

Om man inte har en grund att stå på blir det bara kaos sa jag häromdagen till min väninna..
Och menade då att man måste se till att skaffa sig en grund..
Ingen kan leva på kryddor.. Peppar och salt är inte gott i sig själv.. Det är när man använder dem på en grund en maträtt som det händer något och så är livet.. Lever man på bara kryddor blir det aldrig bra.. Kryddor är magiska och ger magi, det extra i livet.. Men finns ingen grund är kryddorna bara till besvär.. Så njut av vardagen.. Se till att den har mening..
Det är det som är kärlek för mig.. Ibland händer det att jag blir frustrerad.. Det händer saker som inte jag hade tänkt eller beräknat och vardagen slås omkull.. Men livet går vidare och vardagen tuffar på.. Ge dig själv kärlek.. Njut av kaffet och och ge dig själv tid att läka ingen skulld eller skam.. Blir så beklämd av alla måsten för att man ska bli en bra människa.. Livet är så mycket om man bara tillåter sig att leva.. 💕
I går var jag hos läkare och de har gett mig fel medicin därför blev jag snurrig.. 215/170 i tryck.. Nu har jag fått annan medicin så nu blir det bra..
Nu till tandläkare.. Det blir bra.. 💕
Jag har börjat äta frukost med sommarkänsla.. Kaffe macka med valnörsost (färskost) med skivade jordgubbar på.. Förhöjer morgonen.. Mysigt med lite somnar mitt i vintern.. 💕
Önskar alla en underbar dag och EllaBella hälsar så klart till alla som gillar hundar och extra till djuren på bloggen.. 💕
Till Esmaralda och MG önskar vi en härlig dag kramar 💕



Svar: Låter som en läcker frukostmacka !! Kram från oss :)
Esmaralda

20 Orolig mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Det går bra för sonen på förskolan, han är 2 år men har redan kompis som han gärna vill leka med. Det gör mig orolig att han blir äldre då vi bor i en tvåa. Det kanske inte dröjer länge förrän han vill ta hem kompisar och leka och har jag de förutsättningar som krävs.
Kommer jag att ha flyttat till hus med en man innan sonen blir äldre och börjar lekis och vill ta hem kompisar?

Jag tror det skulle göra mig gott att få tänka framåt på något nytt. Tror du någon speciell person kan komma in i mitt liv snart under vår,sommar/sensommar kan något ske som utvecklad till något mer stabilt?
Kram

21 Louise:

skriven

Socker har jag i mitt te annars smakar det så äckligt.
Vilket härligt väder vi fick idag med sol och fina temperaturer på plussidan.

Igår var mannen återigen nere hos husvärden och berättade om våra grannar som inte kan visa hänsyn till oss. De höll på så mycket så att vårt bord i vardagsrummet skakade
Vi fick inte ens ut störningsjouren hit för kvinnan i telefonen tyckte inte det var nödvändigt för man får lov att renovera,föra liv osv fram till tio vilket man faktiskt inte får. Vi ska kontakta en som har hand om trivseln här i området som tar hand om störiga grannar och annat. Vi fick strikta order att inte blanda oss med dem för det skulle de ta hand om. Och fortsätter dem efter de blivit tillsagda åker de ut. Vi skulle även anteckna.
Jag är bara så trött på dem och att bo här så jag bara vill komma här ifrån.

Så var det den där intervjun igår oh vilka minnen som kom tillbaka. Jag har gått på den förskolan som liten och sen har min syster gått där och så har jag jobbat där. Jag vill ha jobbet där men jag vill även ha jobbet i Lund.
Kommer jag få något av dem eller tar det längre tid innan jag får jobb?
Jag börjar helt ärligt tröttna på detta.
Fick inte jobbet i Lödde men det var väl lika bra.

ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar

22 Catarina:

skriven

Åh, vilken underbar berättelse. Hundars kärlek är så fin o äkta, liksom människors hopp om kärlek. Det var ett redigt o fint staket ni satt upp. Så komiskt att MG gör lite som han vill 😘😘
Jag hade en irländsk setter en gång o en gång när vi passerade en skogsslinga nära ett utebad hördes det i högtalaren om ” en röd hund i bassängen som söker sin ägare” Det var pinsamt.
Jag sörjer så att jag är ensam med två hundar som var min livsdröm. Det är kämpigt att räcka till när man inte längre har nån som kan hjälpa.
Igår var jag med hundarna till grannorten jag skulle vilja byta bostad till, ca 1 mil bort, o både hundarna o jag levde upp o det kändes så rätt o lätt. Kommer det att bli en bostad/flytt dit (el nån annan ännu bättre stans...? Jag lever på hoppet. Vill knappt vakna på morgonen för jag vantrivs så. Jag vet inte hur jag ska orka igenom den här snortuffa tiden. Tack för svar. Hälsa lilla MG o ha det gott ❤️ Kram

Svar: Ha ha ha, så han blev lite badsugen , din setter :) Ja, det kommer bli en flytt och du hamnar där du vill... det kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

23 Misstjejen:

skriven

Hej

Tack för din snälla svar :)

Undrar hur ser min aura ut för jag undrar det nu och jobbar med såna just nu...

Tack som alltid

Svar: Du har en stark aura, den är obruten, den är oval och den glittrar i lite olika färger och med starka energier.. kram :)
Esmaralda

24 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Oj..vilka socker vanor.Men ska det vara sött så ska det...enligt honom.

O ge upp nejdå..inte han..igentligen så gulligt hur han vill uppvakta din mor😊
Men kan ju tänka mig att det kan bli för mycket ibland s, speciellt då hon inte är intresserad.

Jag skulle ej ha något emot att bli uppvaktad 😊, dock förstås av någon mer i min ålder.😉

Es, vilket ser ut att ske först, arbetsbyte eller mötet med min SM?

Krya på hälsningar till MG .
Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Lutar åt att det först blir arbetsbyte,,, kram
Esmaralda

25 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda hur länge tror du jag kommer på kvar på Ön?
Kram! 😃☀️

26 U:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för ett bra inlägg!

Verkar den tjejen vara mer mogna förstående tjejen? Eller en mer omogen tjej?
Kram

27 Mikael:

skriven

Med den grinden kan man tro ni har ett par rottweilers, minst, kul han springer runt och ska bli insläppt! haha

Det är bra ha vänner i olika åldrar :)

Kram
Mikael



Svar: Ja eller hur !! Kram :)
Esmaralda

28 Tant grå:

skriven

Ja nu började det allt bli dags för en Ullareds uppdatering :)

Hoppas ni får det superhärligt och inte länsar hela väskavdelningen. Hittade så mycket fina väskor där sist !! För egen del är det strikt shoppingförbud. Undrar om du möjligtvis ser några detaljer kring min närmaste tid. Förhoppningsvis inga shoppingkassar :)

Kram och ljus 🌟🕯✨

Svar: Där finns massor av läckra väskor ! Jag köpte ju några i New York nu i januari så får försöka ligga lite lågt ! Det ser ut som om du går på fest eller middag... och jag ser också att du kommer planera en resa snart.. kram :)
Esmaralda

29 Lydia💕:

skriven

Härligt med hundar som går så bra ihop och med dina vänner och bekanta
Själv är jag inne på min flytt och jobbar mycket känns som allt bara står still nu och sen vet jag inte om jag ska våga dejta igen och önskar att jag vågar det och om det kommer att bli något av det
Lydia💕

Svar: Jag skulle nog vilja säga att MG går ihop med alla.. han är bara sån ! Du kommer att dejta sen när allt det praktiska lugnat ner sig.. kram
Esmaralda

30 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar jag få vänta och dröja innan jag är i en ny relation? Och får starta de liv jag vill? Ser du någon stabil relation inom de närmaste 1-2 åren?
Kram

31 Temperamentsfull blondin:

skriven

Ouff,13.000 steg!
Shoppa sig smal existerar sannerligen. Om en inte har efterföljd ost/choklad/vinkväll då. Vilket ofta brukar hända här :-)

Ledig dag idag. Sådan lyx!
Ska hugga in på en bok och sno ihop någon god fiskgryta framåt kvällen. Nätdejtingvärlden har också fått fokus senaste tiden. Kan något tillfälligt dyka upp där? Längtar efter lite kyssar.

Ha en go dag! Kram ❤️

Svar: Jo efter shopping blir det rejäl kaloripåfyllning !! Ja något positivt kan faktiskt dyka upp via nätet.. kram
Esmaralda

32 Linnean 🌸:

skriven

Hejsan ☀️
Vilken underbar dag!! Strålande sol och sköna 9 plus! Våren närmar sig!!
Vilken härlig gubbe! Sockermackan var något nytt! Tror inte jag ska ta efter! Stackars MG som inte kan leka loss nu. Inte lätt att inte kunna röra sig som man vill. Ullared igen!? Oj! Hoppas verkligen att ni njuter av Amaronets ljuva smaker innan ni blir bedövade av vodka! 😉 Amarone kräver respekt! 😉 Ljuvliga aromer det! Samt rejäl styrka åxå! Jaha, nu har man passerat 60-års tröskeln och det låter lite läskigt! Men här sitter jag och tittar på alla blommor, presenter och kort. Fick tom en bil! Hade jag knappast förväntat mig 😃 I dag är det en underbar vårdag här! Var på stan i går i värsta snöstormen och i dag är det underbart! Dags för akupunktur igen! Det verkar luta åt rätt håll med den. Hoppas så! Kanske kan man få för höfterna åxå...men då är det nog otäckare nålar! 😱 De ska ju liksom ner i fettet! Urk, det lät äckligt! Dags att hasa iväg till bussen i solskenet! Ha en härlig vårdag nu!
Soliga Kramar.../Linnean 🌸

Svar: Ja vilket väder ! Är nyss inkommen efter lång strandpromenad ! J, till Ullared blir det några gånger om året... sist var i höstas :) Har man börjat med Amarone så är man fast.. så är det bara ! Välkommen i 60 klubben.... jag är ju 62 och lite läskigt är det ! Ha nu en go fortsatt dag.. kram :)
Esmaralda

33 Mim:

skriven

Hej Es,

Jag brukar spå mig själv med pendel och svaren jag får är mitt hopp och det jag tror är vad min magkänsla vill säga till mig.
Känner du in om jag får rätt svar när jag frågar Om N? Kommer vi t ex flytta ihop i framtiden? Måste jag vänta länge till på hans beslut?
kram

Svar: Du pendlar bra men det stämmer ju inte alltid och det ser tveksamt ut med en framtid tillsammans med N.. kram :)
Esmaralda

34 E:

skriven

Hej Esmaralda! Hur kommer mitt år se ut? Kommer jag få hjälp, kommer jag må bättre senare i år? Skäms över mig själv. Vad är det för fel på mig? E

35 Liten C:

skriven

Ha ha vilken sköning den där Harald .
Jag har träffat en 8 år äldre man .
Han är fin på alla sätt och väldigt charmig och snäll.
Ser du om han tycker samma om mig?
Kram kram

Svar: Ja han ser ut att vara förtjust i dig.. kram
Esmaralda

36 Veronica och Lady i Barcelona:

skriven

Hej Es!

Ville bara meddela att Shanti är hittad! Du hade rätt. Hon var i närheten av mig :) Letade som en tok och idag när jag tänkte på det igen tog jag en titt bakom toastolen och där låg hon. Legat där i 6 veckor!!
Det konstiga är att jag har redan kollat där innan men då såg jag henne inte :) Nu blir hon renad med flaskvatten, saltbad och salvia ;)
Tror du hon kommer piggna till?

Kramar och hoppas MG mår bra. :)

Svar: Vad roligt att hon är återfunnen och jag får en känsla av att hon är pigg och verksam.. kram :)
Esmaralda

37 Esset:

skriven

Sådan charmör! Log för mig själv här bakom datorskärmen ☺️

Du Esmaralda. Ska jag ge mig ut på ny flirt-mark eller hur stor är chansen att något händer mellan mig och den söte utbytesstudenten? Skulle uppskatta ditt synska öga i detta.

Kram från Esset

Svar: Nja.. just här ska du inte hoppas på för mycket.. blir det något så lär det blir mer tillfälligt.. kram
Esmaralda

38 Mikael:

skriven

När det gäller socker så är det kanske helt enkelt veta vad som är socker i förpackningarna.

12 min och framåt i klippet visar kanske 56 olika benämningar på socker.

https://m.youtube.com/watch?v=gmC4Rm5cpOI


Kram
Mikael

Svar: OMG !!!!!!! Kram :)
Esmaralda

39 Fr:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som att jag kommer att ha fler trassliga tillfälliga relation innan rätt man kommer?
Eller ser det mer ut som att jag fortsätter att dejta sen att det blir stabilt och en lugn period med rätt man?
Kram

40 Bumble bee:

skriven

Hejsan Es!
Åh vad avundsjuk jag blir ... Ullared! 😍 Längtar dit! Vad ska du köpa för något - presenter eller till dig själv? Eller kanske både och? Hälsa Ullared från mig!

För länge sedan nämnde du för mig att min soulmate tjänar bra. Lavena nämnde att det såg ut som om han jobbar med människor. Jag har länge gått och funderat på detta och nu undrar jag om du ser på vilket sätt han jobbar med människor - inom vården eller träffar han människor på sitt arbete för andra skäl som t.ex. på bank eller annan sort försäljning? Vad ser du? Bara lite nyfiken! 😃 Mycket tacksam för svar! Kramar 🐝

Svar: Jag ska handla en del till hemmet... allt från hundbajspåsar till skärbrädor.. lite till barnbarnen... lite till mamma.... ska bli så kul :) hemskt ledsen men jag ser inga detaljer.. kram
Esmaralda

41 Dunegull:

skriven

Tror du jag får tjänsten? Vad får du för vibbar?

42 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Vilken gubbe! Verkar vara lite hurtig trots sin ålder. 😂 Å vad roligt att åka till Ullared igen! Var ett tag sedan man var där! Vad blir de för kul på inköpslistan denna gången?

Jag är lite nyfiken, vet att du har nämnt att jag kommer resa mycket i framtiden. Ser du lika mycket resande för mina kusiner som bor i V? Vet att dom har varit i Spanien, Turkiet samt Thailand nu och återvänt till dessa ställen men undrar bara om dom kommer resa lika mycket i framtiden som jag? Hoppas du svarar! Kram Zoey 💕

Svar: Den här gången ska det handlas en del till hushållet.. men också till barn o barnbarn o mamma o vänner.. lär bli bilen full ! Det känns som om du kommer passera kusinerna när det gäller att resa... kram
Esmaralda

43 G.S.H:

skriven

Hej Es! Tycker du att jag skall följa min körkortslärare råd om att sprida ut mina sista körlektioner? Jag känner att jag vill börja förbereda mig för min uppkörning och inte spara på lektioner.

44 Agnes:

skriven

Suck...dessa män o deras jakt på billigt hembiträde...och locka med att "Jag har ett gott öga till dig"...."Oooooohhhh" kvittrar utvalt hembiträde, o så sitter hon där som en Dagny med förkläde runt höften...mmmm....det är "Kärlek" det...

"Dagny! Kom hit o spill...bara 5 droppar till!"

Men vi kvinnor är alla olika, o tur är väl det...så de som vill vara ägda kan vara de, o de som gillar läget med att serva en man, kan göra det...själv är jag krass o realist, jag...

Lille Herr Fralla han kämpar på, han! Gott gry i den grabben! Med en förhoppning om att han nu kommer att "bli frisläppt" o få lattja med de andra hundarna efter morgondagens besök hos veterinären! Jag håller tummarna! =)

Å så då Ullared igen! *fniss*

Kanske inte konstigare än min lilla vana jag har, att ta en tripp med Cinderella då o då. Kostar på mig lyxhytt, eller som denna gång, en svit...visserligen är de rätt sunkiga, men de kallas ju "svit"...fördelen är att frukost ingår...

Givetvis åker jag själv, då jag ser det som bortkastat nöje att behöva dela hytt med en karl...gillar att göra mina egna prylar på kryssning o att behöva ta hänsyn till en karl vad han vill göra...nope, no way!

Så den 24/3 så bjuder jag mig själv på en kryss i födelsedagspresent! En mångårig vana jag har...ge mig själv presenter vid både födelsedagar o julaftnar...även när jag har varit ägd av en man, så har det varit så...då de män jag umgåtts med, ansett att "det räcker ju med att jag säger grattis"

Ännu en orsak till att jag väljer att vara singel...har tröttnat på att vara den som ger uppskattning o överraskningar...och lägga energi på att upptäcka ännu en skitstövel...nej tack!

Fattar inte att folk orkar satsa en massa energi på något så döfött som en "relation"...tramsa runt enbart för att upptäcka att snubben är både narcissist, psykopat eller ngt annat som gör att syftet från hans sida är att hitta en kvinna att äga...yeck!

Kanske är att jag blivit äldre o äntligen insett hur mycket jag lurat mig själv när jag kastat bort flera år på män som inte gett ngt alls tillbaka...men idioten Agnes har ju svassat omkring o servat o tramsat...och nu har jag ju insett, att jag alltid haft rätt...och egentligen redan från tonåren skulle ha lyssnat på min magkänsla...den att den enda som vinner ngt på att vara i en relation är mannen...den stora losern som alltid står där med sin tvättade hals, är kvinnan!

Men hur få kvinnor att fatta det...de väljer ju, precis som jag gjorde, att tro att för att kunna ha sex med en man utan att bli kallad slampa, så måste hon ju påstå att hon är "kär"...för att legitimera känslan av att bejaka sin kåthet...

Nu när jag kan knulla runt bäst jag vill, så är de rätta grabbarna utrotade...eller impotenta...jo, tjena, du grymma värld...

Kram!


Svar: Ja, MG kämpar tappert på.. nu har han börjar invänta hjälp upp i soffor o fåtöljer även om han lätt o ledigt kan hoppa. Japp, Ullaredtajm igen... var ju i höstas sist.. fast mysigast är stugtiden... när åker med människor man verkligen gillar :) Kul att du ska ut och kryssa... sonen åkte på liknande kryss strax innan jul o käkade julbord, med kompisar ! Det var helt okey tyckte han. Se till att dansa o roa dej kungligt.. kram :)
Esmaralda

45 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Åh vad jag blev sugen på socker!
Ja inte rent socker förstås, men godis. Gärna lite choklad och kola. Kanske en Japp, och så lite kaffe.
Läste igenom en gammal seans från dig alldeles nyss och där står att jag ska undvika socker. Det står också att jag ska motionera regelbundet. Idag hade jag tänkt simma. Men när jag tittade ut försvann all lust att ge mig iväg någonstans. Det har snöat igen 😰.
Dessutom är det sånt där mulet, tungt och blött väder.
Så jag vill göra tvärtom. Strunta i motionen och vräka i mig socker.

Vad tråkigt för MG att han inte fick leka med sin polare. Jag ägnade honom en särskild tanke igår kväll. Jag visualiserade hur jag gosade med honom och gav honom lite mjuk hundmassage. Jag vet inte om det påverkade honom men jag märkte att jag själv mådde bra av det.

Kram ThereseC

Svar: Ibland får man också tillåta sig att göra precis tvärtom mot det som är rätt.. bara det inte blir en daglig vana :) Vad roligt att du visualiserade MG igår... han var väldigt avslappnad.. kram :)
Esmaralda

46 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan du svar på den fråga så det blir inställa möte så kommer det var en annan gång. Jag hoppas att det är snart så jag kan få möte med honom och andra två personer?

Är det samvete som han mående illa av och det blir snart möte igen?

Ha det bra

47 <3:

skriven

Hej kära Es kommer min föredetta tjuvaktiga väninna Mikaela någonsin få sig en läxa ? Chanserna känns små att hon kommer betala tillbaka till mig. Egentligen borde hon polisanmälas. Känns jobbigt att dra igång något sånt. Hennes familj verkar inte tycka att hon gör fel på arbetsplatser och sviker vänner.
Kan det hjälpa om jag skriver ett brev hem till henne att hon ska betala tillbaka ?
Kram

48 Tingeling :

skriven

Många i den äldre generationen brukar gilla sötsaker! ☺ Jag håller på att minska mitt socker, steg för steg. Nu äter jag enbart fil, klarar inte av yoggi, är för sött! Däremot choklad och vissa kakor kan jag inte vara utan än... Har upptäckt 70 % choklad med smaker och en liten bit lindrar sötsuget.

Roligt att din mamma har en beundrare 😊

Nu är eländet äntligen borta... Min tand! Men har ont, och kan inte gapa eller äta normalt ännu.

Roligt med ullared! Jag och en kompis åker dit i juni 😊 och vi ska också bo kvar där. Vi ska träffas och planera för det om ett par helger.

Här blir det vila och har radat upp med chokladpudding (sockerfri), nyponsoppa, mjölk och resorb.

Kram!

Svar: Skönt att du blivit av med tandeländet ! Just att sova över på Ullared är nåt speciellt ! Vad nyttig du är.. bra :) kram :)
Esmaralda

49 Mee:

skriven

Hihi (Måhända Stain vill lega litta mä bonnen) Hahah.. rolig gubbe:))

Ser du om jag har ett lång liv framför mig?
kram







Svar: Han ÄR rolig och hans skånska är sannerligen genuin :) Du har ett långt liv att leva.. riktigt långt.. kram :)
Esmaralda

50 En chans - Ghostwriter :

skriven

Hoppas allt är bra med dig!

Jag ville fråga om du kan se mig få jobbet jag så gärna vill ha eller om chansen åtminstone ligger på samma nivå som sist då du sa "Goda chanser till jobbet"


Kram!

Svar: Fortfarande på samma nivå men ju mer tiden går desto mer minska chanserna.. och får du det inte så får du ett annat snarlikt.. kram
Esmaralda

51 M:

skriven

Hej Esmeralda.
Kan du se om vi går åt samma håll eller väljer han den andra vägen med henne?
//M

52 Ia:

skriven

Hej
Vad härligt ändå att få känna att någon vill ha en, fast man är gammal och upptagen.

Själv känns det som man är på ruta ett igen. Tankar som startat om fast jag vet att han inte kommer tillbaka. Känns som jag kommer att vara ensam resten av livet. Allt pga drömmar som kommer när jag sover, ”att x-mannen kommer tillbaka”
vad beror detta på?
Stämmer det?
Hur kommer hans kontakt med barnen att bli?

Kram

53 Mim:

skriven

Hej!

Händer det någonting bra till våren/sommaren som gör livet lättare??

Kram

54 Michaela:

skriven

Har fått nytt jobb! :) Träffat två supertrevliga chefer och det kändes som vi känt varandra hela livet. Blir allmänpsykavd i Sthlm. Fast tjänst finns att få om jag trivs och de är nöjda med mig. Kanske inte stannar där for life men ett tag i alla fall. Är glad och stolt över mig själv hur långt jag ändå kommit efter allt helvete jag varit med om. Bara överleva rättegången mot kräket 3/4 och hoppas att han inte går helt fri i alla fall. Kram!

Svar: Grattis till nya jobbet ! Det är bra för dig att det rör på sig lite nu.. rätt i tiden.. kram o lycka till :)
Esmaralda

55 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Vi ska flyga imorgon och jag är jättestressad. Ser du om allt går bra?

Svar: Andas lugnt.. allt går fint.. kram :)
Esmaralda

56 Mimi:

skriven

Hej!

Kommer våren/sommaren med någonting bra som gör livet lättare??

kram

57 Chans:

skriven

Hej Esmaralda!

Finns det någon chans att jag får ett jobb inom sex månader??

Kram

Svar: Ja, sök allt.. det finns en chans.. kram
Esmaralda

58 Mamm:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag brukar ibland lämna sonen några timmar på förskolan en dag då jag är ledig. Det är för att få tid att ta körlektion och plugga teori till körkort. De brukar inte fråga något särskilt när jag lämnar tiden. Ser det ut som om de ”misstänker” något? Eller stör sig något på det?

En annan fråga, ser det ut som om de kommer att flytta samman? Eller planerar det?
Kram

Svar: Jag tror inte nån stör sig på detta.. och enligt mig så är det ju så man ska kunna använda förskolan.. kram :)
Esmaralda

59 Nytt:

skriven

Hej!

Kommer det in något nytt i mitt liv så som nya människor, nytt boende eller något annat nytt?? behöver förändring.

Kram

60 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om de planerar på allvar nu att flytta samman?
Kommer det även bli barn mellan dem?
Mer än 1?
Kram

61 Sus:

skriven

Hej
Ok ska försöka....
Inte lätt ...
Love sus

62 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om något speciellt inom kärlek kommer antingen i vår eller sommar/ strax efter sommar? Hur stor är chansen att det blir med något mer stabilt det här året? Att jag går in i en relation?
Krqm

63 Flytt:

skriven

Hej!

Ser du om flytten är långt borta och om det blir en flytt lite längre bort??

kram

64 Mee:

skriven

Japp:)) Åh:)tack snälla för svaret kram<3

65 Mim:

skriven

Hej igen Es och tack för ditt svar.
Ser du inte N alls i framtiden med mej då menar du, eller är det just flytt som du inte ser oss i? Ska jag söka mej efter någon annan?
Förvirrad :(

66 Bluesky:

skriven

Hur stor chans att jag får hjälp från vuxenpsykiatrin och ett bra bemötande om jag söker hjälp där?

Svar: Man får kämpa sig in men när du väl kommit dit - då tror jag att du kan få god hjälp. Det är värt ett ärligt försök. Kram o lycka till :)
Esmaralda

67 Mikael :

skriven

Angnes, med den här takten så har jag svårt förställa mig impotent vid åldern du talar om. Prova en vegan/vegetarian som dricker måttligt med alkohol så kanske du upptäcker nåt nytt.

Själv väljer jag kvinnan före bli serverad mat, alla dagar i veckan, du har får helt enkelt träffa andra typer av män :)

Kram
Mikael

68 Mij:

skriven

Hej Esmaralda.
Det jag skriver till honom, verkar det som att han visar eller säger det till henne?
Kram

69 Penny:

skriven

Hej Es!
Jag har fått reda på att jag kommer få vara på min praktik april ut. Ser du möjligtvis om jag kommer få vara kvar och om det blir att jag kommer få vara i någon klass eller kommer det se ut som nu med mina tider? Mycket tacksam för svar! Kram Penny

70 Penny:

skriven

Hej Es!
Jag har fått reda på att jag kommer få vara på min praktik april ut. Ser du möjligtvis om jag kommer få vara kvar och om det blir att jag kommer få vara i någon klass eller kommer det se ut som nu med mina tider? Mycket tacksam för svar! Kram Penny

71 S:

skriven

Hej Es

Tyckte han jag var otrevlig?
kram

72 ulrika:

skriven

Hej Esmaralda!

Min man och jag har planer att flytta från kommunen som vi inte längre trivs i av många olika anledningar och helst skulle vi vilja bo på landet men är osäkra om vi gör rätt både ekonomiskt och åldersmässigt då vi är 65+. Ser Du någon flytt i framtiden?

Kram

73 ulrika:

skriven

Hej Esmaralda!

Min man och jag har planer att flytta från kommunen som vi inte längre trivs i av många olika anledningar och helst skulle vi vilja bo på landet men är osäkra om vi gör rätt både ekonomiskt och åldersmässigt då vi är 65+. Ser Du någon flytt i framtiden?

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: