Den mänskliga faktorn.....

 

 

”Den åttonde januari 1989. British Midlands flight 092, en Boeing 737 med destination Belfast lyfter från Heathrow utanför London. Redan efter tio minuters flygning rapporterar piloterna att de har problem med en av planets två motorer och att de vill nödlanda. Men i en stressad cockpit med brandlukt, rök och vibrationer tolkar piloterna informationen fel och stänger av planets friska motor. Omedvetna om detta fortsätter de inflygningen på den skadade motorn och strax innan landning stannar den helt. Klockan 20.46 kraschar flygplanet på motorvägen M1 nära landningsbanan på East Midlands flygplats. 47 av 118 ombord omkommer när flygplanet bryts i delar.”

 

 

Detta mina vänner, är den mänskliga faktorn.

En populär åsikt bland teknikfrälsta är att det är människan med sina fel och brister som är problemet. Om man bara plockade bort människan och förlitade sig på automatik skulle allt fungera mycket bättre. 

Själv är jag osäker på den saken… i alla fall här hos mej så fejlar  tekniken då och då.

Den mänskliga faktorn är en faktor att räkna med.

Jag menar, förr när jag hade pms från helvetet var jag riktigt opålitlig

Sen när menopausen kom med vallningar och annat smått & gott… då var jag inte heller på tårna alltid.

Har man  flugit red-eye hela natten  bör man inte fatta några viktiga  beslut när dagen nalkas.

Eller om man är på ett  osedvanligt dåligt humör, sur och grinig.. då kan den mänskliga faktorn ställa till det

Ibland finns ingen riktig orsak – det bara händer och efteråt fattar man inte riktigt hur det gick till.

 

 

Den  värsta mänskliga – faktorn- incidenten för mig  var nog  den gången när  min bil blev stulen på stormarknadens parkering.

Jag parkerade, handlade och när  jag kom ut var den väck.

Jag ringde polisen och jagade upp folk runtomkring mig och  det blev full kalabalik. 

Jag fick till och med några kompisar till att åka runt på gatorna på måfå för att försöka få syn på min blå  Datsun.

 

Sen insåg jag att jag letat efter bilen på fel ställe.

 Av nån anledning hade jag inte parkerat där jag  brukar.. det var väl fullt där kan jag tro … så jag ställde mig någon annanstans.  Och glömde bort det.  

 

 

- Men, sa min dåvarande man,  hur fan tänkte du ?

- Den mänskliga faktorn, slätade jag över, det kan hända vem som helst !!

- INTE I TRE TIMMAR, ylade han !

 

Kram & kärlek och välkommen till måndagen som är en  lördag

Klockan 17 i kväll skräller  det till ordentligt här med ryssgänget som kommer på besök

1 <3:

skriven

Skräll på med ryssgänget. Hoppas att de ger tur så det blir en ryssommar 😉
Har RB snöat in sig på mig ? Han kom förbi och plingade på min dörr. Öppnade inte och skrev att han gick över gränsen denna gång. Hade innan svarat honom nej ! Kommer hans äktenskap att hålla ?
Går de skilda vägar han och K. Är en kille jag är intresserad av och det är M. Hur ska förhålla mig till honom och vara?
Kram

Svar: Så småningom går de skilda vägar men det lär dröja.. kram
Esmaralda

2 Frida:

skriven

Oj vilken panik upptäcka att bilen är borta måste ha varit en himmelsk känsla när du kom på misstaget. 😊
Fck besked om ett nytt jobb igår 😊 mycket närmre och högre lön.... kan det bli bättre? Samtidigt har jag separerat från min man sedan 19 år så nu händer det massor. Känns helt galet hoppas allt blir bra också?
Kramar 💜💛💜

Svar: Ja, det kommer bli bra, du landar och hittar dig själv.. kram :)
Esmaralda

3 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om det kommer bli bra på jobbet när B börjar? Känner mig lite nervös.

Kram och kärlek.

4 M:

skriven

Hej

Kan det förbättra vår relation och kommunikation med varandra om vi går och tar hjälp av parterapi te x. Tror iof inte han är så jättepigg på det, men jag har funderat mer och mer på det om det kan vara en hjälp på traven för oss och hitta tillbaka till det superbra vi hade.

Kram

Svar: Terapi är en bra hjälp framåt men då måste båda vara positiva och engagerade.. kram
Esmaralda

5 EPM :

skriven

Godmorgon!

Jag tänker att även teknikens bildande kan innehålla spår av den mänskliga faktorn då den är gjort och utvecklad av människan...

Ser du mer om min soulmate än tidigare, omständigheter kring hur vi ses, när och var..?
Vill bara ha nåt att hoppas på.

Kram

Svar: Ni närmar er ju varann, det finns människor runt er när ni träffas.. kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar om kommer C hon hjälpa mig och säga ifrån mot honom för ställa honom mot väggen? Eller våga hon inte att gör det?

Kram

Svar: Jag tror inte hon vågar fullt ut.. kram
Esmaralda

7 Jennie:

skriven

Hej fina Es! Jag undrar varför A är så känslomässigt involverad och verkar ha svårt att släppa taget? Kram

8 Bolla:

skriven

God morgen!

Noen mulighet for at jeg og kjæresten kommer avgårde på en reise/tur noen dager i sommer?

Klem Bolla 😊

Svar: Ja det möjligheten är stor... planera in i god tid.. kram
Esmaralda

9 M:

skriven

Känner att hans känslor för mig har svalnat, eller han visar det inte på samma sätt som förut i allfall.

Jag är så rädd att han ska lämna mig, vill bara få det bra och känna mig som en prinsessa igen.

Hur känner han ? Ibland känns det som han ger upp och ibland att det bara är som det är och vi ska leva som ett vanligt svenssonliv. Där han gör sitt och jag gör mitt och så pratar man bara om det nödvändigaste. Hur många är det inte som har så och är sjukt missnöjda.
Jag vill ha mer och han också. Vi har haft det men tappat bort det. Hur ska vi göra för att få tillbaka det. Nu när vi pratar så blir vi mest osams om det och kommer ingen vart.

10 Mia:

skriven

Kära Es. Var på dejt igår men det kändes inte rätt för honom...inte helt rätt för mig heller fast vi klickade på det vänskapliga planet, men tror ej vi kommer ses mer. Kommer jag träffa någon dejt som det funkar med i sommar, eller får jag helt enkelt hålla ut och vänta på den rätte? Kram

11 Kvinna:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha det var roligt! Men visst den mänskliga faktorn kan det bli fel. Herrejissus på mitt jobb blir det ett jåvla liv så fort man råkar göra något fel samtidigt ska allt gå jätte fort och stress gör att det lätt kan bli småfel.

Es, Ser du oss umgås framöver? Kommer jag i sommar umgås mycket med honom?
Kram

12 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha man är så inne i det man gör att saker kan glömmas bort.

Kommer relationen mellan dem att vara framöver? Eller ser det osäkert ut?
Kram

13 Skorpan:

skriven

Ja den faktorn finns med överallt, också i tekniken eftersom det är människan som står för tekniken..

Jag har också letat som en galning efter min bil en gång. Stället var helt nytt för mig o det var i flera våningar med halva våningar också. Parkeringstiden höll på att gå ut o jag irrade i våningarna, det var inte kul precis. Kallade dock inte på hjälp o efter en massa spring hittade jag bilen, på ett helt annat ställe än jag tyckte att jag lämnat den på... Har väl inte parkerat i det huset efter detta ;).

Här är det definitivt måndag o en riktig sommardag o det borde definitivt vara förbjudet i lag att behöva arbeta en dag som denna ;). Ser inget positivt med något på jobbet nu. Kan det nya jobbet vara på väg?

Önskar alla en fin lördag, nej måndag ;).
Kram Skorpan

14 smulan:

skriven

haha det med bilen känner jag igen har dock inte behövt anmäla den stulen. Men glömmer ibland var jag parkerat. En kompis tog bilen till jobbet och gick hem hon kunde inte förstå vad bilen tagit vägen.
Ha det så trevligt idag med besöket.
Maken ska boka läkartid idag behöver vi oroa oss eller är allt i sin ordning?

15 Dunegull:

skriven

Helgen har varit fruktansvärt jobbig, mest gråtet och inte sovit många timmar.
Kommer han någonsin förstå vad han gjort mot mig?
Kommer hen be om ursäkt eller detta va bara det...?
Från början skrev du att du såg oss köpa ngt tillsammans? Är det ngn annan du sett då?

Svar: Nej, det ser inte ut som om han kommer att visa det beteende du söker hos honom.. och jag tror absolut att det blir med någon annan som du kommer att köpa... kram
Esmaralda

16 sus:

skriven

hej
ja ibland blir de tokigt....
vi skulle inte lägga oss i ibland så skulle de gå bättre....
kul med bilen....
blir det lättare denna vecka för mig...
love sus

17 Grethe Hagen :

skriven

Go'morgen kjäre Ezmaralda 😊🌻🌼💜

Hehehe 😁 unnskyld for at jeg skratter, men det med bilen, det kunne like greit värt MEG 😂😂😂 For så distre er jeg...


Men du, bare lurte på om du kan se om jeg får ordnet bilen min idag? Veldig takknemlig for svar 👍😊💜💟💘

Håper du får en knallfin kveld med besöket 👍😊💜💟💝🌼
Kosemosekleemz fra Grethe 🏵

18 Maja:

skriven

Ja den där mänskliga faktorn...
Den har fått mej att både ta ut pengar vid åtminstone två tillfällen för att sedan glömma dem i uttagsautomaten men även gå hem från jobbet med en kollegas kappa. Ja men den var ju röd precis som min....sen att den inte alls såg lika dan ut förövrigt förutom att de både var någon ullvariant är en annan femma.

Tack, dina ord fick mej att tänka till lite igår. Jag tog det lugnt och sa faktiskt ingenting. Vilket jag tror är absolut bäst just nu.

Ursäkta igen...men jag är bara så nyfiken o enveten. Har han fortfarande någon annan i tankarna? Har han alls något intresse för mej? Blir även han pirrig av att se mig? Ska jag ens bry mig om att klä upp mig lite för honom ...och smyga med lite ärenden för att komma nära honom på jobbet. Kanske tycker han jag är för gammal? Vill inte ödsla mer tid att vara fånig om han inte något alls om mej. Kram

19 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Ja minnet är gott...men kort <3
Känner igen mig och senast igår när jag for till loppis med grannfrun fick jag erfara var ställde vi bilen ? ! , ...Men då har grannfrun tejpat en vit tejp högst upp på antennen för att lättare se den ! Alla bilar ser ju likadana ut nu för tiden.för en novis...

Brände mig duktigt på skalpen igår ,vi har ju högsommarväder med en obarmhärtig sol ...man är ju inte van..

En fråga...klarar sonen av att fixa det här med varmvattenberedaren ?
Gullungen har tagit ut en på sitt jobb men vi /han måste svetsa en ställning till den då den är vägghängd...

Ha en fantastisk rysk start på veckan

Kram Anki med flock

Svar: Bra tänkt.. jag kanske ska sätta en raggarsvans i toppen på min antenn !! Om sonen är envis så reder han ut det.. kram
Esmaralda

20 Michaela:

skriven

Haha!! Tur att du till slut kom på vart du ställt bilen. Och ha såå kul ikväll på middagen :)

Kompisar/kollegor blir uppragade stup i kvarten i sommarvärmen men för mig är det öken som vanligt. Vill också att någon skall be om mitt nr och se mig :) Kram

21 Smöla:

skriven

Det finns ett hus till salu som jag gillar.. ser du om jag kommer köpa det och flytta dit? Eller ligger det en flytt längre fram som jag kommer hyra innan jag möter min soulmate? Är han redo för mig än?

Svar: Det ser ut som om flytten ligger ännu en bit in i framtiden.. kram
Esmaralda

22 Mim1:

skriven

Hej!

Blir det någon flytt snart?? Jag vill härifrån trivs inte alls. Känner mig bara så instängd.

kram

Svar: En flytt blir det helt klart.. kram
Esmaralda

23 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!

Vilken paniiik! Men faktiskt kan jag känna igen mej i dej, hade mycket väl kunnat göra samma sak. Mycket konstiga saker händer hela tiden tycker jag, jag får börja skylla på den mänskliga faktorn🙃
Inatt har jag drömt hela natten om den evige mannen och jag hade en skitkul natt🙈Tror jag har legat och skrattat, undrar om det betyder nåt. Hoppas du får en skitkul rysskväll ikväll, ha Treo o kaffekannan redo imorgon förmiddag. Kram

24 Helena Ir:

skriven

Olyckan du beskriver liknar den jag var med om,där var människan..på ett sätt en faktor i det hela..men aldrig någonsin att det skulle kännas så mycket bättre om inte människan fanns där i cockpit .

Den där beskrivningen över hur bilen är försvunnen..påminner mig om hur lätt det är att sånt händer..att bara lägga ifrån sig sina nycklar på fel ställe,gör att det blir nervöst innan de hittas..var de nu blivit lagda..

På tal om nycklar..min dotter fick ett datum där hon skulle vara extra aktsam om hemnycklarna..Är det "bara" detta datum som gäller..eller kan det vara något datum i nära anslutning också?
Helt ärligt..nycklarna får hon inte ta med sig alls :) Jag vakar över dom hemma :):)

Kul,idag blir det kalas hos dig..
Du,har verkligen många järn i elden..beundransvärt..

Kram :)

Svar: Det är bara exakt det angivna datumet som gäller... o övrigt kan hon känna sig trygg.. kram
Esmaralda

25 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vad kul det blir när ryssgänget kommer!

Men vad har jag gett mig in på 😱. På onsdag swimrunträning!
Och på lördag, Cityvarvet!
Jag känner mig nervös för båda.
Ikväll blir det löpning i vackra Gunnebo.
Kram ThereseC

Svar: Det du vill och tycker är roligt, det fixar du.. kram o lycka till :)
Esmaralda

26 Cissi:

skriven

Kan du se om jag kan hoppas på en ny relation? Nu...i sommar?
Kram..

Svar: Ja, i alla fall en flirt i sommar kan det bli... mer tveksamt om den rätte dyker upp just under sommarmånaderna.. kram
Esmaralda

27 Lydia💕:

skriven

Har kommit hem ifrån min korta resa det var skönt och få komma härifrån ett tag mycket kvar att ta tag i och ibland har jag orken undrar bara om H tänker höra av sig till mig och att det blir en date skulle vara kul
Tråkigt med din bror som jag läste om nu hoppas han har det bra nu där han är
Lydia💕

28 Esset:

skriven

Ha ha ha herregud så jag skrattade!

Vi verkar vara av samma skrot och korn du och jag. Jag är också gjort bil-scenariot !! 😂

I övrigt Es! Förutom alla klumpigheter i sommar hehe. Ser du något som händer för mig?

Kramis!

29 Mirre :

skriven

Hahaha Esmeralda i tre timmar😂 ha en trevlig dag med ryssarna!🍻

Svar: Tackar :)
Esmaralda

30 sus:

skriven

hej
lite bättre idag....
länner mig dock trälig....
vet inte vad jag ska göra....
så olikt mig....
love sus

31 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Javisst kan den mäskliga faktorn spela in nu som då.
Jag har ochså trott att mun bil vart stulen pga samma orsak..we are only human..

Besök av långvägagäster med god mat o bra sällskap har du pågång..roligt!😊

Sommarvärmen håller i sej, jag njuter,gillar sol o värme.

Kram Solstjärnan ⭐

32 Temperamentsfull blondin :

skriven

Kul med besök från fjärran!

Och de får verkligen "the best of Sweden"; sommar i din idyllstuga nere i Skåne. Några jordgubbar på det och svenne kvoten är fylld till bredden 🇸🇪✨

Njuter här också. Framförallt av harmonin i min kropp. Jag vet inte riktigt vad som hänt.. Kan inte sätta ord på det.. Jag vet bara att något stort har hänt inombords, att jag "landat" mentalt. Upplever ett lycka och extrem närvaro i nuet just nu. Underbar känsla! Funderar på varför, om det kommer föra med sig positivt nu i sommar?

Kram och välkommen till dina ryssar!

33 Mia:

skriven

Es, ser du om jag kommer dejta / möta någon som det känns bra med framöver? eller är det bara singelliv som gäller tills den rätte kommer? Kram

34 Jennifer:

skriven

Hej! Oj vilken dråplig händelse med bilen...! Får mig att minnas då jag var liten och med familjen i Florida och min mamma inte kunde minnas var hon parkerat hyrbilen vid en megastor parkeringsplats där alla bilar mer eller mindre såg likadana ut!

Minns inte hur det löste sig, på något sätt hittade hon bilen tillslut, men kommer väl ihåg hur panikslagen hon var! Själv undviker jag att hyra bil då jag reser, mycket roligare med buss o tåg!

Fina Es, kan min högsta önskan slå in under detta året ännu om jag går all in...? Kram o ha en härlig fest med ryska vännerna!

Svar: Buss o tåg utomlands är kul... men ibland är man bara lat och hyr sig en bil :) En önskan slår in men jag ser inte vilken.. kram
Esmaralda

35 Skrållann:

skriven

Hej!
Vi är ju inte mer än människor och ibland kan det bli fel;)
Härlig ledig dag för mig idag och jag försöker tänka bort det dåliga samvetet gentemot min syster som behöver jobba. Önskar så innerligt att jag skulle finna ett annat jobb för att just slippa samvetskvalen. Att ha sin syster som arbetsgivare gör det ibland svårt att inte tänka med hjärtat vilket i sin tur leder till att jag tänker mera på hennes arbetssituation än min egen🤔
Ha en härlig måndag med trivsamt umgänge;)

Kram❤

36 <3:

skriven

Hej kära Es är Daniel borta ur mitt liv för gott ? Hyser han fortfarande agg till mig och är sur för att L fick reda på hur allt låg till.
Kram

37 Eveline:

skriven

Hej Esmaralda, tack för svaret angående min nästa partner men jag har en till fråga angående den, när träffar jag honom? Är det i år? Eller kommer det dröja ett tag till?

Ha det härligt i Ryssland, lite avis på dina resor haha, men hoppas du får njuta.
Kram Eveline

38 F:

skriven

Sitter med mamma o väntar på hennes tur för operation kan du se om allt kommer gå bra?

Svar: Ja det ser ut att gå fint.. kram på er båda :)
Esmaralda

39 Becky:

skriven

Så trevligt du skall ha det ikväll:)

undrar om du ser något spännnade som händer mig i sommar?
kram






40 Linnean 🌸:

skriven

Jo minsann, den mänskliga faktorn kan ställa till med mycket. Kanske för vi helt enkelt är...mänskliga. Mycket olyckligt när man rattar flygplan liksom 😱 Din ”bilgrej” har jag åxå gjort! Irrade halvhysterisk runt för jag hade handlat massor, som låg i bilen och just klarat sista stället. Bil borta! Var så hispig så jag tom frågade en vresig gubbe om han sett en svart honda. Han glodde på mig, virrade på skallen och gjorde knäpp i hövvet tecknet. Så jag ringde upp sonen och gol att bilen var stulen. Han suckade och frågade om jag letade efter hondan...jo, klart jag gjorde! ”Mamma, du har inte hondan du har den vita bilen!” Ojsan!!
Hade passerat den vita lilla rackaren flera gånger utan att den sagt ett ljud! Det där fick man ju äta upp sen!! Du får ryskt besök, kul! Är de kvar i morgon? Hur blir det då? Sverige möter ryssarna i hockey VM! Jiiippii!
En liten fråga bara...känns det som jag kommer iväg på MC festen och får jag med mig det manliga sällskapet? Blir det bra eller kan det gå åt fanders med tanke på den lilla sms-donnan som ska dit åxå? Blev visst flera frågor i en. Ha en rolig dag med dina vänner nu! Solig Kram.../Linnean 🌸

41 Anna E:

skriven

Alltså, lugnar jag ner mig och ordnar sig allt inom en snar framtid?

42 Rödbränd:

skriven

Tjenare e! Är det grille som står på menyn ikväll? Göttigt med gäster på veckodagar, sånt livar alltid upp. Jag ska själv brassa på lite gott på kolbädden efter jobbet och knäppa en kall en. Lördag hela veckan :)

Egentligen stack jag in näsan för att fråga vad känslan säger dig om mina kommande sommarmånader. Har en go känsla i kroppen just nu, känner mig energifylld och kapabel.

Allt gott /Rödbränd

43 Iil:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om det kommer bli en flytt tillbaka dit för mig?
Kram

44 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon...
Den mänskliga faktorn glömde mössan i reaktorn..
Var ju en slagdänga i rörelsen Nej till kärnkraft.. Det stod mellan ja och nej och sossarna kom med ett Nja och resten vet vi ju..
😱 😟
Fakta kommer bort när det gäller att värva väljare.. Kan man kalla det den mänskliga faktorn? Inget parti är bättre än det andra på att vara raka och korrekta... och lyssna till medborgarnas upplevelser är helt uteslutet..
-Så här ser det ut i vardagslivet.. Men nej då.. - Det kan inte vara möjligt för att.. Vi har tagit beslut om.. Att det inte ska se ut så här.. Den mänskliga faktorn glömde bara att verkställa besluten. Så den mänskliga faktorn finns överallt.. Den tekniska faktorn är för mig mer påtaglig. En maskin gör det den är programmerad till.. Drar man ut strömmen funkar den inte alls.. Men är det fel i systemet någon stans så laddar den inte helt och går därför på halvfart.. Jag hatar tekniska prylar.. De funkar när de vill och om.. de är kinkiga också minsta lilla fukt så blir det haveri och proppen går till många apparater.. har ingen tumme med dessa alls..
😱
Ett tag var jag förbjuden att brygga kaffe.. Varje gång jag satte på kaffet så gick proppar till hela huset..
Det visade sig att jag diskade kannan innan jag bryggde kaffe och det kom in fukt vid kontakten.. Det räckte för att hela huset blev utan ström.. Yes.. 💕 hade en rad grannar som erbjöd mig kaffe på morgonen.. Bara jag inte närmade mig bryggaren... Jag känner numera många i huset som förresten i innehar 12 våningar.. 💕
Numera diskar jag bryggaren kvällen innan.. Det funkar utmärkt.. 💕 ☕
Grannen har en katt och är rullstolsbunden.. Hon är supertrevlig och mina andra grannar har ett hus i Spanien dit jag är bjuden. Några våningar upp bor en farbror som är hundtokid och EllaBella och han har fått kontakt 🔌.. Teknikens under..
💗
Önskar alla en fantastisk dag..

Vågskvalp solglädje vind i seglen räkor vin och fågelsång.. Så har jag det och jag sänder kärlek till alla.. 💕

Våga lev livet fullt ut.. Det är magiskt och själen mår så bra.. Bara kärlek 😍 till dig själv dina celler och man möter bara kärlek.. I love 😍

Det som är baksidan är att kärlek och hat ställs mot varandra.. Så de som tycker att världen är skit tycker att världen är ännu mer skit när de möter någon som lever i och med kärlek.

Önskar MG en fin dag och jag hoppas att dina badsvanar har kommit..

Esmaralda dina gäster kommer att få det så bra..😎🏖️ Köttbullar har du väl med på bordet
😃🤣😋

Fråga:ordnar sig ekonomin?? Får jag in tillräckligt med pengar blir jag skuldfri det är målet.. 💕

Ljus kärlek och en stor kram till dig🌞🏖️


Svar: Jajamän, köttbullar med rödbetssallad finns på bordet ..... du kommer bli skuldfri men det dröjer en tid.. kram :)
Esmaralda

45 Sommar🌸:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur kommer sommaren bli för mig och vad kommer den att innehålla?
Kram

46 Jessica:

skriven

Es,
ser du om hon kommer göra något för att såra eller förstöra för mig? Vill hon mig illa? Pratar hon skit om mig till andra?
Eller bryr hon sig fortfarande om mig?
Vill hon bli vänner igen men inte vågar säga det?
Saknar hon mig?

Kram :)

Svar: Hon pratar inte illa om dig men ser ut att behöva en paus.. kram
Esmaralda

47 Jen:

skriven

Är osäker på om jag ska tacka nej till ett extra jobb. Det skulle ge mig lite bredare kunskap men deras arbetssätt är stressigt och ledningen verkar inte vara så bra. Förlorar jag framtidsmässigt på att tacka nej och att istället välja min hälsa just nu?

48 Ghostwriter :

skriven

Jag behöver råd med mina djur. Det känns inte som att de kan passa in i mina planer och samtidigt vill jag verkligen inte ge bort dom föralltid. Det dumma är att jag verkligen prioriterar dom före som att de vore min två små barn och det slukar energi åt att leva mitt egna liv för mig. Jag är ju inte redo just nu att vara mamma, så därför klarar jag heller inte av att känna mig som det pga mina djur.


Jag älskar dom som att de vore mina barn och därför finns det inte på kartan att lämna dom.


Men för att kunna tänka mer på mig själv, finns det någon lösning som skulle passa ett tag?

Tror du att min kusin orkar ta hand om dom eller ser de bara ut att bli krångligt?


Finns det andra sätt? Jag känner ingen annan som jag litar på.



Kram

Svar: Orkar du inte själv med ska du hitta någon annan som orkar... någon som har hjärtat på rätta stället, då blir det bra .. kram
Esmaralda

49 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Jag kommer att ha möte med min chef på måndag. Kommer han att anställa mig hos sig? Kram Mojgan

50 Catarina:

skriven

Oj vilken panik med bilen. Mitt motto är det som försvinner av sig själv kommer fram av sig själv.
Jag har fått turen att komma o titta på en 38 kvadrats etta 🙏 jag kom som nr 8 på den här o fick den. Blir den min tro ? Går alltid all in när jag gör nåt så nu vill jag ju verkligen ha den så det riktiga livet kan börja. Hoppas ni får trevligt på festen 🎉🎊 kram

51 Dunegull:

skriven

Får du in ngt mer speciefikt positivt snart som jag kan se fram emot?
Tårarna bara rinner...
Livet är så hårt!

Svar: Ta dig igenom detta... du landar.. du börjar planera roliga ting.. livet vänder och du kommer må bra.. kram :)
Esmaralda

52 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om jag har hunnit köpt egen bil innan jag möter min kärlek?

Har jag gjort någon mer förändring eller uppnår något mer innan jag har en relation?
Kram

Svar: Bil ser du att ha innan du möter den stora kärleken.. kram
Esmaralda

53 Lii:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag undrar om det ser ut att bli en flytt tillbaka dit för mig?
Kram

54 Jonkan:

skriven

Vad kul med besök ikväll! (:

Har J tröttnat igen? :/

55 Sara:

skriven

Du är så härlig och bjuder alltid på dig själv i bloggen! :-)

Kan du se någon ny lägenhet för oss snart? Börjar vantrivas i området, och efter inbrottsförsök och folk som bankar på vårt sovrumsfönster mitt i natten har jag blivit väldigt närvös och otrygg. Hoppar till för minsta ljud och kan inte slappna av.
Vill komma upp från bottenvåningen och längtar efter ett badkar...
Kram

Svar: Känns inte som om det är långt bort med ny bostad.. kram
Esmaralda

56 Razawa:

skriven

Hej bästa du
Får en liten känsla att det kommer hållas en babyshower åt mig nu på söndag, vad ser du?? Tänker bara så att jag kan förbereda lite med att fixa en fin klänning eller liknande jag kan ha :)

57 Louise:

skriven

I morse hade jag bara lust att dra något gammalt över mig. den lilla ville att vi skulle gå upp klockan fem för att hon skulle duscha och sen skulle vi gå och lägga oss igen. det slutade med att hon hoppade in i duschen tjugo i åtta och duschade, sen skulle hon torka och spela på plattan,naglarna skulle målas och då var klockan tio över åtta och då var vi sena så det blev ganska snabb takt. Vi var på skolan tre minuter för sent. Mellangrabben vägrade att gå till skolan. Det är tråkigt tycker han. Men snälla det är bara en månad till drygt tills de slutar. Märks nu att de vill ha sommarlov och vem vill sitta inne i skolan i sådant här väder liksom. Inte barnen i alla fall.

På måndag ska vårt examensarbete in till examinator och vi vet inte ens om vi är klara än. Vi ska sitta hela dagen på onsdag och göra klart det och hoppas vi kommer upp till opponeringen som är i slutet av maj.
Vi måste klara detta för jag är redan så less på att sitta och pilla på detta nu och jag spyr snart över vårt examensarbete.
Kommer vi att bli godkända i vårt examensarbete?
Jag behöver dessa 15 hp för att ha det bakom mig och sen om ett par 2 år göra klart mina två sista praktiker.
Ser det ljust ut med examensarbetet?

Tacksam för svar och ha en fin kväll med alla ryssar.
Kramar

58 Lenafena:

skriven

Gör allt jag över huvud taget förmår...försöker tänka positivt och känna tacksamhet.....men INGET bra händer.......vet inte om en seans till skulle vara till hjälp, inget nytt har absolut tillkommit.....känner mig borttappad och ledsen....ser du NÅGOT om vad som helst.....

59 Maria:

skriven

I övermorgon ska vi upp i tingsrätten angående interministiskt beslut gällande min dotters boende. Sån kaos detta har blivit....nu är bor min dotter här, men går inte i skolan. Jag har sån ångest...min advokat menar att det ser bra ut. Tror du det faller till vår fördel?

Kram,
Maria

60 Skorpan:

skriven

Oj vad jag hoppas att sommaren blir varm o solig o full av äventyr?! Njuter av solen på ”min” strand innan jag fortsätter hemåt mot matlagning o vardag..
Kram Skorpan

61 Anna E:

skriven

Vet varken ut eller in med allt nu. Får jag a-kassa? Löser det sig med pengar? Jobb? Är bara ledsen nu. För allt...

62 Mia:

skriven

Kommer vi ses igen? Har han känslor för mig? Kram :-)

63 Helena Ir:

skriven

Esmaralda,jag såg att det blir köttbullar och rödbetssallad på bordet till gästerna..Har du provat det här receptet någon gång..på rödbetssallad? Väldigt god..

Riv några kokta rödbetor(från burk eller egna kokta)
Fetaost som du smular i ,efter hur mycket du vill
Yoghurt(jag föredrar den ryska,men turkisk går bra..de lite fetare)
rödlök,skär fint i småbitar
salt och vitpeppar

Blanda! Låt stå i kylen..en stund,färdig att ätas till vad du vill..



Svar: Låter jättegott, det ska prövas !
Esmaralda

64 Jessica:

skriven

Tack för svar, Kram:)

65 Tisa:

skriven

Blir dom arga om jag kommer tillbaka?

66 Anna E:

skriven

Vet varken ut eller in med allt nu. Får jag a-kassa? Löser det sig med pengar? Jobb? Är bara ledsen nu. För allt...

67 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Jag kommer att ha möte med min chef på måndag. Kommer han att anställa mig hos sig? Kram Mojgan

68 S:

skriven

Blir det flytt för mig och kommer jag över honom? Tänker att jag ska låta bli att höra av mig men jag kan bara inte... En dag känns som ett år.

Kram

69 F:

skriven

Tack esmeralda för svaret. Operationen gick bra , men hon blev dålig efter . Kan du se vad det beror på?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: