En ny kull talismaner....

 
En ny kull talismaner är födda... äntligen... och nu börjar det tuffa jobbet för mig.
 
Det är ena krävande små rackare som både ska ha sol och måne... som ska ha besvärjningar och magi och som ska ha havssalt och stänk av havsvatten.
 
Och inte bara en gång utan flera gånger   & det mesta ska ske individuellt !
 
I jämförelse så är det en walk in the park att ha hund !
 
Jag vet ju att ni  är många som väntat  och känner mig glad att kunna meddela detta !
 
När det sedan blir  dags att mata dem med era  personliga önskemål.. kommer de att få ett rött snöre runt magen !!
 
Den här flocken heter  Hari Om... som betyder att vi är både mänskliga och gudomliga , allt i ett.
Vi är alla en del av universum
 
För att inte krångla till det... kallar vi dem Harri, kort & gott.
 
ÄN KAN DU INTE BESTÄLLA DIN TALISMAN.... men om ungefär en vecka bör de vara redo för beställning !
 
En ny vecka... och jag önskar er alla at tdet blir  en ovanligt bra vecka
 
Kram & kärlek
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar om kommer jag representerar eller var medhjälpare eller något annat. Om jag får den uppdraget som jag har önskar så länge på nu hösten?

Kram

2 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Härligt! Äntligen.
Hur stor ser chansen ut att det under detta år kommer in en man som jag ingår en seriös relation med?
Kram

Svar: Chansen är runt 60-65 % kram :)
Esmaralda

3 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag funderar på att ta ett litet banklån så jag kan köpa min en bil men även kunna göra den operation jag tänker dagligen på.
Får du till dig någon varning?
Kram

4 Skrållann:

skriven

Hej!
Lycka till med talismanerna.
Tror min syster är på väg att bli alldeles utmattad?!
Vad kan jag göra för att försöka förhindra det? Hon har ju sin verksamhet och jag åker snart på semester en vecka🙁

Kram❤

5 Kristin:

skriven

De er så bra disse Talismannene.
Jeg vil få takke for svaret du ga meg her på bloggen i går, kjære Esmaralda.
Det fikk meg til å sende en takstmelding til naboen, som jeg syntes ble veldig fin og forklarende.
Regner vel ikke med å høre noe. Muligens de har blitt helsure, men det er ikke mitt problem. Jeg har det godt med meg selv i denne saken :)
Ønsker en fin dag. Kram <3

Svar: Även om du inget hör så bäddar du för framtiden på ett bra sätt... jättebra att du hörde av dig till dem. Nu har du gjort vad du kan och väljer de att fortsätta sura så är det som du säger.. inte ditt problem... fy för surskånkar, de tar ju bara massa energi och det ska man inte tillåta dem.. kram :)
Esmaralda

6 Skorpan:

skriven

Hmm, borde man, eller inte? Det är dagens fråga ;).

Strul här också, kom överens med tryckeriet att de skulle sköta ett postningsjobb åt mig, men då jag började spåna lite o botanisera bland försändelsen som kommit i fredags, ja då hade jag fått allt hit till kontoret. Men sjutton i, förra året var det tryckta av ojämn kvalitet o nu det här, suck. Är det inte kopieringsmaskinen som hakar upp sig, ja då är det något annat, märkligt.. Kan ju undra om du nu ser det nya jobbet bakom hörnet Es? Sökte ett jobb igår nämligen ;)..

Näe, nu är det bara att fortsätta.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Håller tummarna om nya jobbet... chansen finns.. och det ska inte dröja så länge.. kram
Esmaralda

7 Smulan..:

skriven

Vad kul äntligen.
Jag har sökt nytt jobb skräckblandad förtjusning.
Har jag någon chans?

Svar: Ja chansen har du .. över 50 % .. kram
Esmaralda

8 nj:

skriven

Åh, vad min mage drog ihop sig när Harry ska komma hem.)..kände direkt att han kommer med kärlek:)..vilken man!! eller hur??
Önskar dig en underbar måndag:) kram

Svar: Exakt, vilken man !! Kram :)
Esmaralda

9 Browallia:

skriven

Woohoo... som jag har väntat på att de nya talismanerna skulle dyka upp. Dags att fundera över önskningarna i väntan på att det går att beställa. Är det tre önskningar även denna gången?
Önskar dig lycka till med de krävande förberedelserna och tack för att du gör det för att vi ska kunna köpa lite spännande magi.

Stor kram

Svar: Japp, det är tre önskningar ! Och snart är du välkommen att beställa.. kram
Esmaralda

10 Mia:

skriven

Hej Es!
Har en fråga om min kommande soulmate.....finns chansen att vi möts via nätet? Kan vi förlora kontakten när vi väl fått kontakt? Kram :-)

11 EPM :

skriven

Hej!
Låter jättebra!
Skulle behöva en liten Harri!

Jag fyller år nästa vecka och min födelsedag har aldrig riktigt inneburit lycka för mig. Förra året blev lite bättre men pga J så smolkas minnet lite nu... Ser du något om hur det blir i år..?

Har dubbel-E tröttnat på mig efter att jag berättade om J..? 😔

Kramar

Svar: Skapa din egen födelsedag så den blir som du vill ha den.. jag tror att E faktiskt tröttnat en aning.. kram
Esmaralda

12 Grethe Hagen :

skriven

Go'morgen kjäre Ezmaralda 😊🌻🌼💜

Ja'a du, du sa til meg når jeg flytta fra gubben min, at jeg kom til å få det töfft.... DET skal gudene vite ja....!! Jeg visste jo det, men ikke at det skulle bli SÅ TÖFFT!?
Fikk plutselig en räkning på hyran her på Stugan igår, alt som alt nesten 8tusen!?!?
Og idag skal min bil repareres...
Kommer jeg klare detta??? 😢😢😢💜

Tusen takk for svar kjäre Ezmaralda ❤💙💮💚💖🌹🌷🌼
Og et önske om at du og dine får en finfin uke 👍😊😍
Kleeeemikleeemz 🌼

Svar: Ja det är tufft men det blir bättre... på något sätt fixar du det ekonomiska men det blir tight i sommar... kram :)
Esmaralda

13 Dunegull:

skriven

Blir han arg när han får reda på att jag ska resa med en kompis? Kommer vi höras och ses ngt när jag kommer hem? Hur ser det ut framöver?
Vi pratar bara lite grann nu...ena dagen är han snäll nästa otrevlig...jobbigt!

14 Sus:

skriven

Hej
Spännande.....
Tog mig ut idag...
Måste nog ha en...
Live sus

Svar: Härligt att du tog dig ut.. kram :)
Esmaralda

15 Alina:

skriven

Kul med en ny kull! Jag har en Gabriel (tror jag). Jag tycker nog att han hjälpt mig med det jag önskat, särskilt nu senaste veckan då jag började jobba på en större uppgift på kursen jag går. Hade bävat inför uppgiften som verkade svår, men det gick faktiskt rätt smidigt och jag blev klar på tre dagar, några dagar före sista inlämningsdatum! Men det kanske hade gått lika bra utan Gabbe. Jag kan inte komma ifrån min skepsis. Hur kan en liten metallgrej ha nån inverkan på ens liv? Hur som helst gillar jag utseendet och det är trevligt att pilla och titta på den. Hur länge till tror du att han orkar hjälpa mig med jobb och studier?

Svar: Ja din Gabbe har jobbat hårt på att bistå dig,,, på olika sätt och vid flera tillfällen. Skepsis är sunt.. och den ska du behålla. Jag tror att du själ kommer att känna när han gjort sitt.. kram :)
Esmaralda

16 Rosa:

skriven

En ny vecka.

Nya utmaningar. Nya känslor. Nya möten. Nya tidsfördriv. Nya tider. Nya förhoppningar. Nya vänner. Ny ekonomi.
Mitt liv- en bergochdalbana.

Undrar bara en sak..åren går och går.

NÄR ska jag möta den man jag kommer leva med?

Vill se fram emot något

Önskar alla er där ute en härlig vecka. Gör det bästa av din tid. Det ska jag försöka med oxå.

Svar: Jag kan inte se tidsmässigt när möten som detta ska ske.. men ingenting har hänt som innebär något negativt.. ni rör er mot varann och jag kan bara hoppas och tro att mötet sker riktigt snart nu.. du är ju redo.. kram
Esmaralda

17 Virrhönan:

skriven

God morgon!

Wao, låter hur häftigt som helst. Får fundera en vecka då om det blir aktuellt med en ny. Har min Shanti dött eller finns det nåt liv i den fortfarande?
Det känns som det kommer bli en toppenvecka, har redan en bra start. Jag fick ett väldigt brett leende och en djup blick idag, känns som mötet satte fart i mannens tankeverksamhet, blir det fler bra möten tror du?
Ha en toppenvecka du med. Kram

Svar: Lite liv finns det kvar i din talisman... lägg henne några timmar i havssalt och se om hon piggnar på sig.. kram
Esmaralda

18 Michaela:

skriven

Kul med ny kull men mycket jobb för dig. Känner inte riktigt sv min Shanti längre så vet inte om hon somnat in. Drömde i natt om att en orm kom flygandes mot mig :) Kram

19 alva:

skriven

Hej :)

Nu är jag less på detta stillastående! Nu vill jag att det ska hända något bra och att min ekonomi kommer igång! Eller så tar jag ett vanligt jobb?

Kram

Svar: Ja du behöver ett nytänk för att komma lite på banan rent ekonomiskt... kram
Esmaralda

20 PiaS:

skriven

Hej Es,

Å, kommer hänga på låset så att säga när Harisarna klara att beställa 😊.

Jag fick ett infall för någon vecka sedan och gick in på en dejtingsajt (är ju egentligen rätt anti dessa) men fick ett infall som sagt. Det var en och annan som verkar trevliga och så. Fick kontakt med en man. Vi har chattat och pratat lite i telefon. Det visade sig att vi båda har gått på samma grundskola, samma år, även gymnasiet och att han även gått i samma klass som min äldsta vännina. Jag kom inte alls ihåg honom. Kände i hans smeknamn. Vilket fall, så har haft kontakt och igår träffades vi. Hade en mysig och trevlig träff, pratat, skrattat. Så lite attraktion finns mellan oss. Jag undrar om du,Es, kan se något om det är något att gå vidare med? Vad känner han? Ser han mig mer som en sommarflirt, eller mer seriöst? Det är inget fel med sommarflirt men jag vill har något mer seriöst.

Ha en skön måndag!

Kram PiaS

Svar: Han känner nog exakt som du just nu.. att det fanns en viss attraktion.. han är inte desperat och inte du heller.. så fortsätt träffa honom och efter ett par dejter vet du om känslorna räcker till.. kram
Esmaralda

21 Eva:

skriven

Hej E!
Kan du se om min känsliga dotter kommer hitta sin prins snart. Hon behöver verkligen det. Är lite orolig för henne.

Svar: Prinsen kommer.. men det kan dröja lite till.. kram
Esmaralda

22 Li:

skriven

Hej Esmaralda.
vad roligt, så många som har väntat!

ES, Håller det flera eller några år mellan dem?
Ser du om de får barn tillsammans?

kram

Svar: Tyvärr, några sådana detaljer kan jag fortfarande inte se.. kram
Esmaralda

23 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda!

Ser du om det nya jobbet som jag snart hoppas få kommer att vara bättre än mitt nuvarande?

Kommer jag att trivas bättre med det, kommer det att passa mig bättre än det nuvarande jobbet som jag har? Mår oerhört dåligt med det jobbet jag har nu, fasar för att gå dit, hela kroppen blir starkt stressad redan vid tanken på det. Kram

Svar: Det blir inte perfekt men bättre.. och du kommer fortsätta behöva ta tag i din situation och fortsätta söka.. men hela tiden blir det bättre och helt rätt till sist.. kram
Esmaralda

24 Gumman:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han någon gång känna att han ångrar sig?
Kram

Svar: Det känns inte så.. kram
Esmaralda

25 AnnaK:

skriven

Men oj! Man kanske skulle beställa en ny 😊 Vet inte om den gamla har liv i sig än! Känner att jag sitter fast som jag gjort de senaste 10 åren typ. Men om en talisman hjälper vet jag ju inte 😊

Kram!

Svar: Om inte talismanen hjälper direkt pang på.. så brukar de avge god energi så att man lättare förmår att ta sig dit man vill.. kram :)
Esmaralda

26 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Åh en sån skulle man ha, men med tanke på min dåliga ekonomi får jag väl hoppa över denna gången oxå.☺️
Gud vad man längtar efter semester nu! Bara 20 dagar kvar!!!

Något jag undrar är om du ser något kul som händer mig den resterande tiden av året - något inom kärleken? resa?
Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: En fling kan det mycket väl bli.. likaså en resa.. och en trevlig person som du möter och som du kan få fortsatt kontakt med om du tar initiativ.. kram
Esmaralda

27 Jennie:

skriven

Hej! Härligt med nya talismaner! Wow vilket arbete du lägger ner på dem!

Vilket kommer först, nytt jobb eller ny bostad? Finns det hopp om en uppiggande romans däremellan? KRAM

28 Lydia💕:

skriven

Oh va fina min har en trasig kant och hoppas den är med mig ändå och att mina önskningar håller ännu hoppas jag
Något kul o trevligt som ska dyka upp snart
Lydia💕

Svar: Jadå, din talisman är med dig.. kram
Esmaralda

29 HuldaMaräng:

skriven

Hej Esmeralda.
Just nu känns livet tungt för oss vuxna i familjen och ungdomen känner sig ensam. Attraktionslagen i all sin ära men måste allt vara hunky dory för att man ska attrahera lite stöttning och hjälp från Gud, änglar, döda anhöriga eller ens ett litet jävla knytt!!
Ser du någon vändning för oss? Vi vill så gärna bo här men det känns som att det tråkiga hopar sig över oss. Vad ska vi göra och när vänder det????
Stor kram, hoppas du har en fin dag.

Svar: Gör upp en konkret plan och ta en sak åt gången.. då börjar det vända åt rätt håll.. kram
Esmaralda

30 <3:

skriven

Så fint namn på dem. Du får anordna ett dop.
Är det pappa som ger mig små tecken med hjärtan ? Vill han säga någit till mig ?
Tycker han resan var en bra idé för mig nu. Så vackert här. En plats av himlen sänd.
Kram

Svar: De döps var och en.. snart... när ungefär mitten av ceremonierna är klara och när de sedan tilldelas vad deras nya ägare önskar så får de ett rött band om magen ! Ja jag tror att din pappa skickar kärlek till dig.. kram
Esmaralda

31 Pia1:

skriven

Underbart 💕 vet du, det hoppas jag med, för både dig och oss 😊 väntar på att neurologen ska ringa upp, det var väldans krångligt att få bli drogad till röntgen på akademiska. Så det får doktorn ordna med 😍

32 Milla:

skriven

Har en Shanti som jag bär runt halsen. Samverkar den med mig? Laddad med energi kärlek God ekonomi

Svar: Ja den samspelar fint med dig.. och gör sitt bästa... lite trött kanske hon börjar bli men verkar fortfarande.. kram
Esmaralda

33 Helena Ir:

skriven

Fint namn,minns att en del är busigare än andra..
Jag förstår att procedurerna kan variera lite också..

Mina gamla har fått tillåtelse till att vila nu hemma..
kanske tagit sista sucken..
Nog tror jag att jag fått hjälp..hjälp till självhjälp!


Ha en bra vecka du också..

Kram :)

Svar: Ja somliga av dem är en hand full !! Medan andra är lugna och stillsamma. De är verkligen olika till sin läggning. Jag tror också att du fått hjälp, din talisman har varit verksam och jag håller med. tveksam om det finns mer liv i den.. kram
Esmaralda

34 Ellis:

skriven

Så spännande det skall bli med en harri:)

Ser du något seciellt roligt som händer mig i sommar?
kram

35 MuminM:

skriven

Hej Esmaralda.
Mannen som ska komma som det blir seriöst med, vad ser du om det honom?
Kram

36 Jennie:

skriven

Hej! Försöker igen:

Kan du se vilket som kommer först, nytt jobb eller ny bostad? Finns det hopp om en uppiggande romans däremellan? KRAM

37 Mia:

skriven

Hej Es

kommer jag ha det bättre ekonomiskt snart?
kram

Svar: Det kommer att vända men kan dröja ytterligare en liten tid.. kram
Esmaralda

38 Mamman:

skriven

Äntligen kommer dom. Jag ska beställa direkt och hopps jag hinner få. Förra gången hann jag inte med och dem tog ju slut meddetsamma. Kram

Svar: Ja, beställ direkt så du är på säkra sidan. .kram
Esmaralda

39 Smulan..:

skriven

Hej jag har sökt nytt jobb finns det någon chans?

40 Louise:

skriven

Hade jag haft ett fast jobb med fast inkomst hade jag beställt en när det väl är dags.

Imorgon är det dags för en intervju här i Malmö och en intervju i Lund på en montessoriförskola som är på kristen värdegrund.
Men det börjar bli så himla tröttsamt.
På onsdag ska jag jobba i Svedala också inom företaget som jag jobbar i Ö.Grevie. Ska bli intressant och se om jag trivs där också eller kanske ännu bättre haha.
Blir ju en del jobb nu om jag är både i Ö.Grevie där jag varit mest och nu i Svedala.
Vill faktiskt ha jobbet här i Malmö och jag hoppas det blir mitt.

Hoppas jag snart slipper vara vikarie och få ett fast jobb i stället så mina barn kan gå på fotboll och den lilla på ridskola.
Måtte det bli snart.

Ha en fin dag nu. Kramar

41 MuminM:

skriven

Hej Esmaralda.
Så nu är det mycket donande med de talismanen men har hört mycket gott om dem Dick aldrig provar själv. Kan de göra gott för mig tro?

Mannen som ska komma som jag kommer gå in i en seriös relation med vad ser du om honom? Dröjer det lite till eller känns det som han kommer snart? Blir det någon gång under det här året eller nästa året? Eller kan det dröja längre än så?
Kram

Svar: En talisman kan göra gott för de flesta ! Han kan komma nu och det kan också dröja, omöjligt att säga när det sker... men sker, det gör det.. kram
Esmaralda

42 Hönan:

skriven

"A är en skräppåse", vilken konstig sak att säga.. Tror inte han menade något illa egentligen, men blev förvånad, går inte ihop med hur han brukar vara. Ser du möjligtvis varför han sa så? Eller var det bara en groda som hoppade ur munnen?
Kändes dock som att det låg en negativ känsla bakom.

Kram

43 Mia M:

skriven

Hej Es! Upptäckte att det fanns en Mia till härinne, så jag kallar mig numera för Mia M.

Undrar om du ser hur stor chansen är att jag möter min soulmate via nätet? Kram :-)

44 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jag ut att ha flyttat från lägenheten jag bor i nu innan relationen kommer?
Kram

45 Anki:

skriven

Goeftermiddag Es

Tusen tack för svar <3
Känns så mycket bättre att övergången för Carin var bra Nu är hon hos sin Mamma och pappa och alla hennes älskade hundar och katt
Har pratat med hennes syster idag och allt ordnar sig för hunden , men katten är kvar ...ska försöka övertyga en duktig kille att ta den ...då blir katten dansk Hoppas jag lyckas...

Saknaden känns ..gör ont...sliter i en speciellt när man tycker att de går för tidigt Herregud vi hade så mycket mer att göra tillsammans...
Vem ska jag ringa nu och prata förtroligt med ...svårt när en så nära vän försvinner..

Man får perspektiv på livet och det gäller ännumer att ta tillvara på nuet

Dina talismaner är efterlängtade av många och ett härligt passande namn får de .Vi är alla ett med universum Lycka till med raringarna <

Kram Anki med flock


46 Tildis :

skriven

Åå detta ser jag fram emot! Jag behöver verkligen en talisman.

Kommer jag höra något från företaget? Kram

47 Skorpan:

skriven

Tack Es :)!
Fråga gällande talismanerna, lknar de sina ägare till temperamentet eller varför är endel busiga osv?

Blev lite tillrättavisad idag, kan ju undra om jag nånsin gör nåt rätt, men jag bestämde mig för att inte jaga upp mig för det o jag lyckades faktiskt. Hurraa, jag har lärt mig något ;).
Kram Skorpan

Svar: Nej de behöver inte likna sina ägare... de har liksom egen personlighet.. precis som vi... bra att du inte jagade upp dig... skulle bara vara meningslöst och ta massa energi till ingen nytta.. kram
Esmaralda

48 Mim:

skriven

Hej Esmaralda!

Kan du säga något om hur hösten kommer att bli för mig?? hoppas på en stor bra förändring i min vardag.

kram

Svar: Ja och en förändring lär det bli, av positivt slag.. kram :)
Esmaralda

49 En flytt?:

skriven

Hej Es

kommer jag flytta i år?
kram

50 F:

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

51 Eiviy:

skriven

Åhh.. Nya talismaner och lagom till löning också, tänk om man hade lyckats haffa en.. Tänker att det lär bli rusning och många som säkert vill ha en.. Vet inte riktigt men det är något med namnet på denna kull som tilltalar mig lite extra..

Om jag har råd, tror du då jag har chansen att på en harri och kan den vara av nytta för mig? ..Vet bara inte vilka tre ord man skulle ha valt men det löser sig nog isf..

Tack på förhand och ha en fortsatt fin afton 🌼

Svar: Visst har du chans att få en Harri... beställ så fort de utannonseras.... du kommer säkert underfund med hur du vill ladda honom.... kram :)
Esmaralda

52 F:

skriven

Något nytt på väg in i mitt liv du kan berätta om kram

Svar: Något lär hända i arbetslivet som är bra.. en resa kommer planeras ganska snart dessutom.. kram
Esmaralda

53 Linda N:

skriven

Åh, vad härligt!! Ni som inte provat tidigare, gör det! Talismanen blir verkligen som en egen bästa vän. <3

54 Erika:

skriven

Hej! Tror du det blir bra om jag tackar jag till lägenheten jag blivit erbjuden trots att den är lite dyr?

55 Lilly:

skriven

Ser du oss bo där vi bor nu , länge till eller kommer vi flytta?

56 An:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du vad han grannen som jag umgåtts lite med tänker/tycker om mig? Finns intresse?
Kram

Svar: Ja ett visst intresse finns.. han vet inte riktigt hur han ska tänka och känna.. kram
Esmaralda

57 Misstjejen:

skriven

Hej

Såg honom idag så vad gör J han här i stad... inbillar jag mig eller det är han... söka han efter mig eller någon annan så jag hoppas inte att det är såna. Jag har lämna gamla tankar men jag vill inte att jag ska tror han är här så är det något annat eller?

Hoppas du kan svar på den fråga för hjälpa bara.

Tack

Ha det bra

58 Tingeling:

skriven

Kul med nya talismaner! Ska fundera på en faktiskt... Är den helt personlig eller kan jag dela den med min dotter? Exempel hänga upp den nånstans i vårt hem?

Nåja...
Nästan olidligt på jobbet i dag. Uttråkad. Bara tittade på klockan så jag skulle få sluta och gå och hämta min dotter. När jag väl hämtat köpte vi glass 🙂

Sitter nu och planerar för midsommar. Kanske åka till Helsingfors tänkte Jag! Eller åka dagen efter så min dotter kan dansa kring midsommarstången först... Själv är midsommar inte min favorit högtid direkt. Men min dotter gillar det nog ☺

Hur stor chans att jag möter honom detta år?

Trevlig kväll!

Kram!

Svar: Två personer kan inte dela den.. antingen är den personlig för en enda person eller så kan man allmänt använda den i hemmet till alla som kommer och vistas där... men då är den inte lika stark.. chansen att ni möts i år finns.. runt 65 %.. om inte mer.. kram
Esmaralda

59 Bumble bee:

skriven

Go kväll Es!
Åh en talisman! Ser ut som om det är olika storlekar på dom? Kommer du ta samma pris på alla oavsett storlek?

Något jag är lite nyfiket på är om du ser om den där romansen du har sett för mig är flera år bort eller om han börjar närma sig nu??? För några år sedan nämnde du att han inte var så långt borta och att jag borde hålla ögonen öppna ... börjar undra om han har gått vilse på vägen???
Hoppas på svar! Kram 🐝

Svar: Ja det är samma pris, storleken saknar betydelse:) Det är inte prylen i sig som är viktig utan hur den är laddad !! Kram
Esmaralda

60 💕 Zoey 💕:

skriven

Oj! Nu gjorde du mig nyfiken! En person som jag kan få kontakt med. Förstår jag det hela rätt så är det en vän? Kommer han/hon inte störa sig på att jag tar intiativ och vill ha kontakt? Ser du under vilka sammanhang vi möts? Är det en tillfällig kontakt eller något som varar livet ut? Kram Zoey 💕

Svar: Det blir bara en kontakt om du tar initiativet så detta är ditt call.. kram
Esmaralda

61 A.D:

skriven

Hej Ez. 

Jag skulle vilja veta om jag kan bli gravid igen. O kunna ha fler barn. 
Min sista förlossning var en stor komplikation. Jag hade gärna önskar 1 till. 

Kram på dig hoppas du svarar mig denna gång 😍

62 CA:

skriven

Hej
Jo jag tyckte att min Gabbe hade tappat lite i färgen häromdagen. Han åker i ryggsäcken nu för tiden, kände på honom nyss och det finns fortfarande lite värme i honom. Ska verkligen fundera på om jag ska köpa en Harri, vet inte vad jag ska önska bara. Har egentligen allt jag behöver just nu.

Men jag tittar fortfarande på små radhus eller vad man ska kalla dem i Portugal på mäklarsidor, de är så jättefina, vet bara inte hur jag ska få tid att åka dit och inte heller hur jag ska kunna köpa ett. Kommer det att bli en dröm i uppfyllelse eller bara en dröm om något som inte är möjligt?

Svar: Det kommer en dag när du har förmåga att leva denna dröm.. kram
Esmaralda

63 Temperamentsfull blondin:

skriven

Tjoho!
Välkomna alla Harrisar.
Som vi längtat 🎉🙌

Altanläge just nu.
Sippar på hemgjord drink o njuter.
Kvällssolen är underbar!
Mitt på dagen däremot..
Då är solen alldeles för skarp.
Bara svettigt o kvalmigt..

Önskar dig en ovanligt bra vecka tillbaka!
Och på tal om ovanligheter.
Något sådant i sikte?
Ska jag spana extra någonstans?

Kramar!

Svar: Ja, spana lite extra om eftermiddagarna.. då kan något dyka upp.. kram :)
Esmaralda

64 Tjejgumman:

skriven

Så härligt med en ny kull!
Min Shanti jobbar för fullt. Som jag tidigare berättat så reagerar kroppen märkligt på starka energier, jag rapar... Hann knappast få ut Shanti ur kuvertet innan jag började rapa. Och fortfarande rapar jag så snart jag snuddar vid henne i tanken. 😛 Bra med påtaglig och omedelbar respons! 😄
Jag köpte först en Gabbe, som tog i så han sprack när han gav mig vådligt erotiska drömmar (till varken glädje eller nytta). 👻
Men han och Shanti har gjort mycket annat för mig. Jag har sedan tonåren varit pollenallergisk. 🌼🌾🌳🤧 Till slut var jag tvungen att ta tabletter varje dag så snart snön försvann och tills den kom tillbaka och täckte gräset igen, ca 8 månader/år. Förra våren var jag i södra Sverige på besök, började nysa, tog en tablett och knockades fullständigt. Tvärsov i tre timmar, jag som inte brukade påverkas av allergitabletternas biverkningar. Sen tog jag ingen mer tablett. Alls. På hela sommaren. Och inte heller nu i denna pollenexplosion har jag behövt en enda allergitablett!!
De goa talismanerna har uppenbarligen befriat mig från pollenallergin jag besvärats av i 45 år...
Men den där kärleken Es påstår ska komma, den har jag inte sett ännu. 😍❣️

Kram
Tjejgumman

Svar: Talismanerna har onekligen stor styrka och enorm kraft.... och vad det gäller kärleken så kommer den... jag ser den fortfarande framför dig... kram :)
Esmaralda

65 å:

skriven

Hej E!

Spännande med nya talismaner.
Har min schanti kraft. tycker jag inte känner henne så mkt. har badat henne par ggr i havssalt . men ..... kraam Åsa

Svar: Hon håller på att tappa sin kraft... det känns inte så starkt runt henne... kram
Esmaralda

66 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer någon annan man in i mitt liv nu under sommaren hösten? Någon ny som det blir seriöst med som du kan se?
Kram

67 Skorpan:

skriven

Tack för svar angående talismanen, så fel jag trodde. En kan ju undra hurudan den man beställer blir då ;), borde absolut ha en som sparkar mig på röva o får igång mig... Eller är det bara mannen som kan få igång mig? Ja då tar de länge innan maskineriet kör igång ;D.

Så skönt somrigt väder, svalorna skriker i skyn o jag låg på stranden o lapade sol innan jag kom hem via affären. Träffade på en gammal jobbarkompis, man o pensionär, som verkade intresserad av mig på nåt sätt. Kan ju ha fel, men så kändes det. Han berömde min solbränna o undrade om jag hade några "solränder"... Hmm, tog lätt på det han sade, men ogillar nog sånt prat på nåt sätt, vet inte varför, det är ju inte illa menat... Ja ja, vi är så olika.

Ha en skön kväll!
Kram Skorpan

Svar: Jomen sånt prat kan bli för mycket o lite irriterande, kram
Esmaralda

68 åsa:

skriven

Hej igen!
Då har jag rätt känsla tack för bekräftelsen kram åsa

69 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Förra gången jag hade en fling runt mig som det blev att träffa mer än en gång var ett år sedan och nu har jag en fling om det inte blir något varaktigt med denna man kommer det dröja ett år innan nästa fling kommer igen då?

Ser jag ut att bo kvar i lägenheten jag bor i nu när jag möter mannen som jag bildar en varaktig relation med?
Kram

70 Rädd:

skriven

Hej E!

Jag kommer aldrig glömma talleamanen jag fick i morsdagpresent förra året :) Ser du om B kommer hjälpa mig framåt jobbmässigt?

Kram och kärlek.

71 Fanny2:

skriven

Tack för svar i lördags. 💜😊 Ska tänka på att ni båda är samtalsterapeuter. Ibland är det så svårt att lämna mitt skal...

Hoppas ha möjligheten att köpa en till talisman nu när min Frans är död. Får se om jag har tur denna gång.

Kram

Svar: Om du anmäler direkt jag utannonserar dem så bör du hinna med att köpa.. kram
Esmaralda

72 Tisa:

skriven

Jag har gjort en näspiercing!!! Tog bara några år för att verkligen våga göra, hahaha!

Svar: Härligt och du blev så fin i den :) kram
Esmaralda

73 Bumble bee:

skriven

Okej. 😊 Du svarade aldrig min fråga gällande romansen så jag gör ett nytt försök ... något jag är lite nyfiket på är om du ser om den där romansen du har sett för mig är flera år bort eller om han börjar närma sig nu??? För några år sedan nämnde du att han inte var så långt borta och att jag borde hålla ögonen öppna ... börjar undra om han har gått vilse på vägen???
Hoppas på svar! Kram 🐝

74 Bumble bee:

skriven

Okej. 😊 Du svarade aldrig min fråga gällande romansen så jag gör ett nytt försök ... något jag är lite nyfiket på är om du ser om den där romansen du har sett för mig är flera år bort eller om han börjar närma sig nu??? För några år sedan nämnde du att han inte var så långt borta och att jag borde hålla ögonen öppna ... börjar undra om han har gått vilse på vägen???
Hoppas på svar! Kram 🐝

75 wonder:

skriven

Hej Es

Ser du någon tur i kärlek eller spelvins för mig?
kram

76 Undrande:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag blir ändå lite undrande, Frågade om han ville komma ner och bara hälsa och det gjorde han men det blev bara en kort visit sen skulle han gå igen. Vet inte hur jag ska tolka honom .Har inte märkt riktigt så mycket framsteg som att han tar för sig. Har han redan bestämt sig för att han inte är så intresserad grannen?
kram

77 Varis:

skriven

Hello Ez,

Men ja äntligen o så rätt tid. Fast jag måste välja mellan talisman o seans. Hmm lär väl märkas vilket det blir.
Talismanerna verkar vara eftertraktade.

Nu så Ez vill jag verkligen ställa dig frågan, varför väljer de killar jag o mina vänner träffar, alltid de andra tjejerna 😏 Är jag såå avskräckande 🙈

Kram

Svar: Ni satsar fel från början och bör lära er se en annan typ av killar helt enkelt.. kram
Esmaralda

78 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut att vara en god idé att säga upp lägenheten?
Kram

79 Vv:

skriven

Hej Esmaralda
Ringde och förklarade en situation som hände för en tid sedan. Kände ändå en lite lättande känsla efteråt.
Spelar det någon roll eller ändrar något hos personen jag förklarade för?
Kram

Svar: Ja det spelar roll för den personen, det var viktigt.. kram
Esmaralda

80 Maria:

skriven

Åh så roligt med nya talismaner! Köpt två av dig fantastiska saker händer när jag fick den första!

Det finns en man som "ser mig", upptäckte det för sådär 3 månader sedan. Jag har verkligen inte sett åt något annat håll än mot min sambo under alla våra år tillsammans! Men nu...detta känns hm...jag vet inte. Det är som om jag känner honom sen innan (fast vi säger bara hej på varandra när vi ses på gatan). Är det något djupare i detta eller en "vanlig beundrare"?

Soliga kramar,
Maria

81 B.C:

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt roligt för mig?
kram

82 Vitlilja:

skriven

Tycker hon att jag är attraktiv eller ser bra ut?

83 Vitlilja:

skriven

Tycker hon att jag är attraktiv eller ser bra ut?

84 Vv:

skriven

Hej Esmaralda
Om det var viktigt för personen jag berättade hur det låg till för. Kändes det lättare nu efteråt? Ändrar det någonting?
Kram

85 K:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut att vara slut mellan oss för alltid på kärleksviset nu?
Kram

86 JT:

skriven

I samband med försäljning av de, kan du inte skriva lite mer om de för oss som är lite nyare på bloggen?

Jag bor i USA, men min familj bor i Sverige. Skulle vi kunna lösa det om jag bestämmer mig för att beställa en? Och de ta med den hit till mig i sommar?

Svar: Jodå, jag kommer att skriva mer när det närmar sig och visst kan vi ordna så din familj tar med din talisman i sommar.. maila mig så snart jag utannonserar dem... kram
Esmaralda

87 CA:

skriven

Hej
Tusen tack för ditt svar. Jag blev så glad och förväntansfull så jag kunde inte somna, har drömt hela natten och tänkt och längtat.
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: