En själ har gått över.....

// Min bror tillsammans med mitt yngsta barnbarn, det sista fotot  //
 
 
Min käraste finaste  bror
 
Det finns inga blodsband mellan oss och det är  inte det minsta viktigt.
Vi har varit syskon, i vått och torrt och du har funnits där för mig när jag behövt.
Och jag har försökt finnas där för dig.  
 
Det är  runt 50 år sedan  vi blev syskon... i Afrika...där jag vistades med mina föräldrar
Du var den glada killen  med orange keps och du bjöd alltid på Fanta.
Du kom från en liten by långt inåt landet men bodde hos släktingar i huvudstaden
 
Min familj adopterade dig... fast  helt papperslöst och du blev en
självklar person i vår  redan brokiga familj.
 
Du gifte dig, du blev pappa, du hade många vänner, du hade svart bälte i kampsport och du  "såg" alltid de människor du mötte och  du tog dig tid att prata
 
 // Tillsammans med ditt barnbarn//
 
Du var den som skjutsade hem gamla damer som inte orkade bära sin ICA kassar, du hälsade på de som var sjuka och du putsade deras fönster, handlade och tog hand om.
 
När pappa blev sjuk och bodde sitt sista år på ålderdomshem så var du där varje fredag.. och du tog med honom ut på byn... på promenader eller bilturer... du fanns där och ställde upp  mangrant, hela vägen.
 
Du gick nyss i pension
Och du började bygga på ditt hus i  gamla hemlandet.. ett hus som skulle vara till glädje för oss alla, släkt och vänner som ville fara dit.
 
Du hann inte bygga klart.  Och inte  hann du njuta  så länge av pensionen heller. Du drabbades av cancer i levern  och allt gick väldigt fort.   Jag var i Dubrovnik när du ringde och berättade om diagnosen och jag ville fara hem direkt men det förbjöd du, väldigt bestämt.
 
Första veckan klarade du dig hemma men sedan flyttade du hem till din son  och hans familj som månade om dig på alla sätt.
 
 // Du och ditt barnbarn //
 
Jag hann hem och hann träffa dig. I söndags fick jag krama om dig och fick en stor kram tillbaka.
I går skulle vi ses igen men så blev det inte
 
Tidigt i går morse gick du över till andra sidan.
 
Du sov allt djupare  och andades allt mer sällan - tills du inte andades alls.
Du var omgiven av din son, sonhustru och dina fyra barnbarn.
 
Nu är du tillsammans med dina föräldrar, med din lillebror som gick över i fjol och du är med  din svenska pappa och många släktingar och vänner.
Jag vet ju att du har det bra och att  den hemska cancern är puts väck.
 
Jag vet också att du kommer att besöka mig och de dina... men det kvittar.. för just här och nu i detta  livet så är sorgen och saknaden så  enorm.   
 
Det gör fysiskt ont.
 
Jag tycker mig höra att du säger att jag inte ska överdriva  för jag om nån vet  att vi träffas igen.. i Alltet och då har vi väldigt mycket att prata om. Så roligt vi ska ha.
Men ändå, det gör så ont.
 
Ha det riktigt bra nu älskade bror
Du är så saknad
 
Din syster
 
 
 
 
 
1 J:

skriven

Hej
Blev berörd av det jag läste. Tragiskt som hände din bror.
I måndags hände en sak med min son som jag fick veta igår. Mår inte bra över det. Kommer det hända igen ?
Kram

Svar: Tack
Esmaralda

2 Skorpan:

skriven

Vila i frid!
Minns allt gott ni varit med om...
Styrkekramar Skorpan

Svar: Tack Skorpan
Esmaralda

3 Kicki 🌞:

skriven

Så ledsamt ♥️

Svar: Ja, det är svårt att greppa riktigt.. kram
Esmaralda

4 Tingeling:

skriven

Det gick fort. Så sorgligt. Finns inga ord. Stor kram 💜

Svar: Ja det gick fort och skönt att lidandet inte blev längre.. kram
Esmaralda

5 Browallia:

skriven

Så kärleksfullt och innerligt skrivit om din bror, jag blir berörd till tårar. Finner inga tröstande ord men skickar stora varma kramar.

Svar: Tack
Esmaralda

6 Jeanette:

skriven

😢 det finns inga ord, va rädd om dig och dina i denna sorg. Då blir min sorg och saknad efter min dotter som är lvu placerad ingenting, för min dotter lever iallafall. Så jag sätter min tillit och tro på att sanningen ska segra och att hon kommersnart hem igen. All kärlek till dig och din familj.
Kram

Svar: Tack
Esmaralda

7 Michaela:

skriven

Så fruktansvärt ledsamt! Jag beklagar sorgen och lider med dig❤ Styrkekram!

Svar: Tack Michaela
Esmaralda

8 <3:

skriven

Så fint skrivet älskade Es. Varma kramar till dig. Kunde knappt läsa texten som du förstår. Tåras i ögonen. Saknar min pappa så hela kroppen värker.
M och jag har kommit varandra lite närmare. Känner mig glad när han även kan ringa tre gånger på samma dag. Bara för att berätta ngt han tänkt på. Ser det ut som vi kommer iväg på resan på tisdag? Blir det bra tror du ? Vi är båda upptagna sen i slutet av maj så det är nu vi kan ta tid.
Kram

Svar: Tack
Esmaralda

9 Susan:

skriven

❤️❤️❤️

Svar: Tack
Esmaralda

10 Grethe Hagen Sundbom:

skriven

Ååååh men elskede Ezmaralda 😢😢😢💜
Det gikk veldig fort for din kjäre bror ja 😢😢😢😢😢😢
Det finnes ingenting jeg kan si for å tröste, men vit at du og din bror er i tankene mine 💜💜💜
Varm klem fra Grethe

Svar: Tack Grethe
Esmaralda

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår katten Missan somna in så det var sorgligt. Kommer hon har det bra och finns det något som hon meddela till mig?

Ha det bra

12 Lunora:

skriven

Stora, varma kramar och tankar sänder jag dig! ❤️❤️

Svar: Varmt tack
Esmaralda

13 Dunegull:

skriven

Beklagar sorgen Esmaralda!!!
Tänker på dig!
Kramar

Svar: Tack snälla
Esmaralda

14 Mia:

skriven

Kära Es, jag beklagar....så tråkigt.....förstår att det känns jättejobbigt. Varma kramar från mig

Svar: Tack Mia
Esmaralda

15 Jennifer:

skriven

Käraste Esmaralda, jag deltar i sorgen och sänder mina varmaste tankar. Stor kram

Svar: Tack
Esmaralda

16 Anki:

skriven

Styrkekram <3<3 <3m
Anki

Svar: Tack ska du ha
Esmaralda

17 Laila :

skriven

Massor av ljus och kärlek till dig och din familj! ❤❤❤

Svar: Tack Laila
Esmaralda

18 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag beklagar verkligen! Jag grät faktiskt när jag löste inlägget. Det var så fint inlägg men så sorgligt på samma sätt. En sådan fin människa som han verkade vara som får lämna så hastigt. Liten tröst är att ni såklart ses igen där han mår bättre.

Sist jag bodde i den här staden där jag är uppväxt så hade jag inget förhållande. Sen så flyttade jag och då tog det inte lång tid förrän jag fick ett förhållande. Nu när jag bor här så går bara tiden men inget har hänt känns det som inom kärleksområdet. Tror du att jag kan gå såhär och vara singel ett par år till? Kan jag träffa en kärlek under tiden jag bor här? Och ser du det ske inom de närmaste? Eller skulle det gå bättre om jag flyttade till en annan ort innan jag möter kärleken och får förhållande?
Kram

Svar: Tack
Esmaralda

19 Nettan:

skriven

Jäkla skit cancer!!
Kram ❤

Svar: Jaaaa !!!! Kram
Esmaralda

20 Temperamentsfull blondin :

skriven

Finns inga ord..
Ledsen, berörd och bestört.
All kärlek och kraft.

Kram ❤️❤️

Svar: Tack
Esmaralda

21 Rädd:

skriven

Vad fint skrivet, blev tårögd.

All kärlek till dig.

Svar: Tack
Esmaralda

22 Jennifer H:

skriven

Men åh, så ledsamt att höra 😢 Jag tänker på dig och din familj ❤️ Stor kram från Jennifer

Svar: Tack Jennifer..
Esmaralda

23 Evig:

skriven

Kära Es,
så fint och varmt du har skrivit om din bror och tack för att du har delat dina känslor och kärlek för honom, med oss här på bloggen.
Jag är glad för din skull att du hann med att få ett möte med honom innan det var dags för honom att gå över.
I sådana här stunder finns det aldrig ord som räcker till för att lindra sorgen, så jag säger helt enkelt att jag beklagar och tänker på dig.
Varm kram,
Evig.

Svar: Tack ska du ha
Esmaralda

24 MalinS:

skriven

Jag är så hemskt ledsen ezmaralda.

Sorgen och smärtan är obeskrivlig när någon man älskar går bort.

Tänker på er alla och så starkt av dig att dela med dig och skriva om det.

Största kramen till dig.

Svar: Tack o kram tillbaka
Esmaralda

25 Anna:

skriven

Så sorgligt och tragiskt, Ez! Jag beklagar sorgen.
Stor kram!

Svar: Tack Anna
Esmaralda

26 EPM :

skriven

Åh Es!

Jag beklagar din förlust....
All kärlek och värme till dig nu❤️

Många hårda, varma kramar

Svar: Tack snälla
Esmaralda

27 Sippan:

skriven

Beklagar 🥀
Varm kram

Svar: Tack
Esmaralda

28 Jas:

skriven

Beklagar verkligen.😭💔 Massor av kramar o kärlek skickas till dig!! 💖❤💖❤💖❤💖

🌈🌠💞

Svar: Tack ska du ha
Esmaralda

29 Zita:

skriven

Stor styrke kram till dig! Esmaralda!❤️❤️❤️

Svar: Tack Zita
Esmaralda

30 Marie:

skriven

Fin gripande beskrivning.. mina tårar rann fastän jag varken känner dig eller din bror. Tur att du har din mediala förmåga och kan möta honom på andra vis.. ❤️En extra stor kram just idag❤️

Svar: Tack Marie
Esmaralda

31 Shirin:

skriven

Åh nej! Jag beklagar verkligen fina Es!! Kramar

Svar: Tack
Esmaralda

32 Sus:

skriven

Hej
Sänder all min styrka till dig...
Så svårt när någon lämnar...
All kärlek till dig Esmeralda..
Love sus

Svar: Tack Sus
Esmaralda

33 Kristina:

skriven

Blir ledsen att höra, och skickar en varm kram i sorgen! Kram

Svar: Tack snälla
Esmaralda

34 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag beklagar händelsen.

Tror du att han, hon och hans föräldrar diskuterat mig och pratat negativt om mig?

Har hon någon gång känt av att han har känslor för mig?
Kram

Svar: Tack
Esmaralda

35 åsa:

skriven

Fina E!
Beklagar sååååå sorgen för din bror.

kraaaaaaaaaaaaam Åsa

Svar: Tack Åsa
Esmaralda

36 Kulla:

skriven

😢❤️🕊.. beklagar verkligen sorgen, din bror är nu på den ljusa sidan och är omhändertagen av stor kärlek💕❤️. Kram

Svar: Ja det är han, tack
Esmaralda

37 S:

skriven

Mina varmaste tankar och kramar ♡

Svar: Tack
Esmaralda

38 Jossan :

skriven

Beklagar :( skönt att det gick så snabbt så han slapp lida. Han kommer säkert till dig snart!

Hoppas han har fått frid nu

Kram

Svar: Ja, det har han alldeles säkert... kram
Esmaralda

39 Agnes:

skriven

Jag beklagar din och er förlust...

Tänker på er alla och sänder varma tankar...

Ord överflödiga...

KRAM!

Svar: Tack Agnes
Esmaralda

40 Henrika:

skriven

Varma och omtänksamma Esmaralda, jag beklagar sorgen. Mycket vackert skrivet om din bror, kan känna den djupa kärleken mellan er två strömma fram mellan raderna. Så rik har du aldrig varit, inte heller så fattig som i denna stund. Kram...

Svar: Tack Henrika
Esmaralda

41 Cecilia:

skriven

Beklagar sorgen Esmaralda. Din bror verkade vara en jättefin människa med hjärtat på rätt ställe. Stor kram!

Svar: Ja det var han och är fortfarande.. kram
Esmaralda

42 Skrållann:

skriven

Hej!
Oj så fort det gick😞men så skönt att du hann hem och fick träffa honom.
Ta hand om dig.

Bamsekram❤


Svar: Ja, det är jag tacksam över.. kram
Esmaralda

43 Bumble bee:

skriven

Åh Es! Jag beklagar verkligen! 😢 Mina tårar rann när jag läste det fina som du har skrivit om din bror. Livet är bra orättvist! 😢💔 Kram till dig och dina nära och kära ❤❤❤

Svar: Ha han är verkligen så saknad.. kram
Esmaralda

44 Pia1:

skriven

Jag vet inte vad jag ska säga. Tårarna rinner. Fan så ont. Kramar, fast det känns så futtigt och hjälplöst 💕

Svar: Tack Pia
Esmaralda

45 PiaS:

skriven

Beklagar så sorgen 💜.
Kram PiaS

Svar: Tack
Esmaralda

46 Louise:

skriven

Vad snabbt det gick. Beklagar sorgen. ❤
Fuck cancer.

Massor av kramar till dig.

Svar: Ja fuck cancer..,,
Esmaralda

47 Månflickan:

skriven

<3 Varm kram till dig Es, i en svår stund. Jag skickar ljus & kärlek <3

Svar: Tack snälla
Esmaralda

48 I:

skriven

❤️

Svar: Tack
Esmaralda

49 Sorg:

skriven

Kära Esmaralda,
Beklagar din sorg .

Svar: Tack ska du ha
Esmaralda

50 Helena Ir:

skriven

Esmaralda,jag beklagar din sorg,så,så ..djupt!

Jag skickade till er igår,och förstod..återigen så såg jag den stora röda blomman,som jag såg senast vid er "storahealing,"Denna gången låg den ovanpå din bror..Allt var så fint..

Så sorgligt,och jag förstår din smärta..den varmaste kramen av kärlek får du från mig <3

Svar: Tack snälla Helena
Esmaralda

51 Berg:

skriven

🌄🙏
Beklagar sorgen

Svar: Tack
Esmaralda

52 Veronica i Barcelona :

skriven

Kära Esmaralda,

Så berörande du skriver om din bror. So fruktansvärt sorgligt. Döden är man aldrig beredd på, fast det är naturligt som att födas. fast att man vet att den kommer. Sorgen blir ett stort slag i hjärtat :( Mina tankar går till dig idag! tänkte skicka en fråga men väntar med det.

varma kramar från mig och Lady ❤

Svar: Tack Veronica
Esmaralda

53 Linnean 🌸:

skriven

Så sorgligt att höra om din bror. Förstår helt hur tungt och jobbigt det känns. Kanske en lång promenad vid havet? Havet har ju en speciell inverkan på en när livet är tungt och även i glädje. Var rädd om dig.
En stor Kram ❤️
/Linnean 🌸

Svar: Tack och ja, när jag besvarat frågorna här blir det långpromenad med MG längs havet... kram
Esmaralda

54 Nornan:

skriven

Vad fint du beskriver din bror. Vi ser alla vilken fantastisk människa han var och vi förstår din stora sorg.
Var snäll mot dej själv nu, krama dina nära och sörj.
Vi på bloggen bär dej i våra tankar.

All kärlek till dej ♡

Svar: Tack snälla
Esmaralda

55 Carina ST:

skriven

Många varma kramar och tankar till dig i sorgen. Det gick fort. Bra att du hann träffa och krama honom. Ta hand om dig och tillåt dig att sörja trots att du vet att ni träffas igen. För sorgen och saknaden finns ju där ändå. En riktigt fin människa som gav glädje och värme till andra och berikade andras liv bara med den han var lämnar ett tomrum. Du beskriver honom med stor kärlek. Det är fint att få ta del av.
Tankarna går till alla som stått honom nära. Varma tankar till alla i sorgen.
Stor kram, Carina ST

Svar: Ja jag är så glad att jag hann hem.. kram
Esmaralda

56 55:

skriven

Vilken sorg och berättelse ez. Jag känner med dig. Kommer min resa med mina mina söner bli bra, har frågat dig förut men vill fråga igen. Vill se svaret en till gång. Hittar inte det gamla

Svar: Tack
Esmaralda

57 Hedwig:

skriven

Stor styrkekram från Holland till dig och alla som ska sakna denna underbara man!

Svar: Tack Hedwig
Esmaralda

58 Yvonne (gammal kund):

skriven

Kära Esmaralda!

Mitt djupaste deltagande och en stor kram. Tänker på dig ❤

Yvonne

Svar: Varmt tack Yvonne
Esmaralda

59 Anna E:

skriven

Usch va hemskt, vet hur det känns. Kram

Svar: Tack ska du ha
Esmaralda

60 Lenafena:

skriven

Tänker på dig Ez❤️

Svar: Tack
Esmaralda

61 Smulan :

skriven

Beklagar sorgen. Förstår att han var älskad och lämnar ett stort tomrum efter sig

Svar: Varmt tack
Esmaralda

62 AnnaK:

skriven

Kram ❤️

Svar: Tack
Esmaralda

63 Virrhönan:

skriven

Beklagar, alla tankar till er. Styrkekramar❤️❤️

Svar: Tack
Esmaralda

64 Gunilla i Oxd:

skriven

Så himla fint och kärleksfullt du skriver om din bror ❤️

Styrkekram från mig ❤️

//Gunilla i Oxd

Svar: Tack Gunilla
Esmaralda

65 Livsturisten:

skriven

Det hjälper ingen men mina tårar bränner bakom ögonlocken för er. Skönt att din bror slipper lidande men samtidigt så sorgligt. Livets gång men ibland så orättvist.
Må din bror finna ro o en riktigt vacker plats där han ser dig o väntar med öppna armar då ni ses igen. Stora varma kramar!

Svar: Tack snälla
Esmaralda

66 f:

skriven

jag beklagar djupt esmeralda finns inget svårare än att förlora sin nära . jag skickar dig en stor styrke kram. må han vila i frid.

Svar: Tack snälla
Esmaralda

67 Catarina:

skriven

Jag känner med dej. Många varma styrkekramar 💖 kram Catarina

Svar: Varmt tack
Esmaralda

68 CA:

skriven

Hej
Kram till dig och din familj

Svar: Tack för omtanken
Esmaralda

69 Drutten :

skriven

❤️ Beklagar sorgen ❤️ ❤️ ❤️ Kram Drutten

Svar: Tack ska du ha
Esmaralda

70 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Stor Kram❤️. Jag beklagar sorgen. Han verkar vara en så himla fin människa och jag förstår att saknaden blir stor tills ni ses igen ❤️

Kram ThereseC

Svar: Tack Therese
Esmaralda

71 Rose:

skriven

Så ledsamt för er nu. Och så fint skrivet. Kram

Svar: Tack
Esmaralda

72 Lotta:

skriven

Beklagar sorgen. Så oerhört sorgligt och chockerande det måste vara när allt går så snabbt. Cancer är en hemsk sjukdom.

Kram Lotta

PS. Hade velat beställa en seans, men är det fel nu med tanke på vad du går igenom. DS

Svar: Tack snälla. Livet går vidare och ett sätt för mig att gå vidare är att göra det jag tycker om, och det är bland annat att hålla seanser - så du är varmt välkommen för seans.. kram
Esmaralda

73 Gemini:

skriven

Jag beklagar sorgen Ezmaralda. KRAM.

Svar: Tack ska du ha
Esmaralda

74 Delfina:

skriven

Så trist for deg Esmeralda ❤️
Dette har jeg og mange andre opplevd og vet hvordan det gjør fysisk vondt i hjertet.
Selv om man vet at det ikke finnes noen død, så kan man likevel savne den fysiske tilstedeværelse .... å se ...å høre og sanse den man holder av.
Bra du tar deg tid til å sørge også.
Klem 💐

Svar: Varmt tack
Esmaralda

75 susanneamalia:

skriven

God för middag
när något händer brukar jag trösta mig mg med Ted Gärdestads låtar lyriken är magisk och jag blir alltid på bättre humör ... Den kärlek som finns i texten är magisk och jag har bar tagit med några verser refrängen är kom ge mig kärlek ... men på engelska ...
Come give me love..
Dessa ord är magiska och ger så mycket kärlek och ger så mycket glädje ... hoppas att dessa rader ger dig lika mycket glädje .. frid och hopp .. kramar

vi borde få det bra
när mina fingrar inte känner mer
när mina ögon inte längre ser
när livet vänder
ska jag ännu be (come give me love, come give me love)
kom ge mej världen
kom ge mej fred
kom sänk ditt huvud
och lägg dej ner
kom ge mej kroppen
kom ge mej allt som du har
och jag ska stanna kvar

när mina öron inte längre hör
när bladen faller och en stjärna dör
när livet vänder
ska jag ännu be (come give me love, come give me love)
kom ge mej solen
kom ge mej hav
kom ge mej jorden
vi lever av
kom ge mej kroppen
kom ge mej allt som du har
och jag ska stanna kvar
mmm,
kom ge mej sommar
kom ge mej liv
kom ge mej kärlek och livs motiv
kom ge mej kroppen
kom ge mej allt som du har
och jag ska stanna kvar
mmm,
kom ge mej sanning
kom ge mej tid
kom ge mej kunskap
kom ge mej frid
kom ge mej doften
kom ge mej allt som du har
och jag ska stanna kvar
mmm,
(kom ge mej världen
kom ge mej fred
kom sänk ditt huvud
och lägg dej ner

när mina öron inte längre hör
när bladen faller och en stjärna dör
när livet vänder
ska jag ännu be

kom ge mej världen
kom ge mej fred
kom sänk ditt huvud
och lägg dej ner
kom ge mej kroppen
kom ge mej allt som du har
och jag ska stanna kvar

Önskar dig en dag fylld av kärleksfulla tankar till dig din bror och alltet ...
Du vet att han alltid finns där för dig ... och om du bliundar kan du se alla lyckliga stunder ni har haft tillsammans .. det är jag säker på .. han hjälper dig att minnas ..
stor kram till dig <3

Svar: Så vacker lyrik, tack snälla Susanneamalia
Esmaralda

76 Emelisan-fisan:

skriven

Så ledsamt, men vilken tur att du hann träffa och krama om honom innan. Beklagar sorgen. Stor kram ❤️

Svar: Tack så mycket
Esmaralda

77 Linda N:

skriven

Stora kramar, varm omtanke och ja, vad du än behöver. ❤❤

Svar: Tack Linda
Esmaralda

78 Alie:

skriven

Väldigt fint skrivet, så ledsamt och jag känner med dig! ❤️
Styrkekram

Svar: Stort tack
Esmaralda

79 Erika.F:

skriven

Med alla dina fina ord lyfte du fram en underbar person för oss din bloggfamilj. Vi som inte kände din älskade bror men, allteftersom man läser fick vi nog alla en inblick i hur han var som person, en innerligt älskad och omtänksam person, mot alla i sin oomgivning, en person med många fina egenskaper. Det känns som de genomgoda människorna alltid går först till andra sidan.

Tårarna föll mer och mer och allrahelst orden i slutet av din fina berättelser. Blir man inte berörd av alla dina skrivna ord, har man ett hjärta av sten.

Tror vi alla en gång i livet känt samma sorg som den du gör nu Esmaralda, du vet också att en dag när sorgen lagt sig lite mer, kommer alla glada och fina minnen fram. Så en dag Esmaralda kan du le igen och tänka på alla dessa minnen!

Kram!

Svar: Tack snälla Erika
Esmaralda

80 Bellagio:

skriven

Stor kram ❤

Svar: Tack
Esmaralda

81 Skytten1:

skriven

Beklagar sorgen,förstår det känns tungt. Kram❤️

Svar: Tack ska du ha
Esmaralda

82 Mimma:

skriven

Tänker på er!
Kram från Mimma

Svar: Tack ska du ha
Esmaralda

83 Sara:

skriven

Vilken fin text om din bror. Beklagar sorgen, ord räcker liksom inte till i sådana här lägen... En stor kram till dig och de övriga sörjande! ❤️

Svar: Tack Sara
Esmaralda

84 ängeln:

skriven

Jag beklagar 💕

Svar: Tack
Esmaralda

85 Alex:

skriven

Beklagar så jättemycket. Kram!

Svar: Tack ska du ha
Esmaralda

86 JT:

skriven

Jag beklagar sorgen! Skicka massa kramar till dig Ez!

Svar: Tack snälla
Esmaralda

87 G.H:

skriven

❤️
Beklagar verkligen. Vi har ju även fått följa din bror genom dig här på bloggen! Förstår verkligen att sorgen är stor. Han låter som en fantastisk människa 💙
Vad skönt att du hann träffa honom fast det gick så fort!
Kram 🌹

Svar: Ja jag är så glad att jag hann krama om honom en sista gång i det här jordelivet.. kram
Esmaralda

88 Värmland :

skriven

❤❤❤❤

Svar: Tack
Esmaralda

89 Vera:

skriven

Hej Ez!

Kan du se om HAN har känslor för mig?
Han blev så undvikande plötsligt men han vill fortfarande ha kontakt. Vad kan du se?

MVH Vera

90 Milla:

skriven

Så sorgligt o hur snabbt det gick med sjukdomen.
Jag är orolig för min granne som trots att jag ringer, skickar sms, ringer på inte gett ett livstecken i från sig på ganska länge nu. Vad händer. ..Vet att han inte varit på jobbet, han är sjuk, äter medicin och dricker.

Svar: Du bör nog agera för säkerhets skull... kanske du kan kontakta någon som han känner ... och finns det ingen annan så bör du prata med husvärden om att ta sig in i bostaden.. kram
Esmaralda

91 Tisa:

skriven

Åh 😞 jag beklagar verkligen, stor kram ❤

Svar: Tack ska du ha
Esmaralda

92 Lisa.A:

skriven

Beklagar sorgen. Så fint skrivet. Det märks att du älskade/älskar honom. Så skönt att du hann hem och fick krama honom en sista gång.
Varm kram till dig och de dina.

Svar: Tack snälla
Esmaralda

93 A.D:

skriven

Hej kära ez hur stor chans är det att jag får ett helt annat jobb jag trivs med. Jag känner att jag har gjort mitt inom detta yrket. Får ångest av att gå till jobbet inte alls roligt. 😐 många kramar.

94 Becka:

skriven

😢💔Jag beklagar sorgen Esmaralda, så fint skrivet till honom. Det gick alldeles för fort,så fint att du fick krama honom innan. Det gör så ont att läsa detta då jag blir påmind om en anhörig som var i samma situation och led länge av denna fruktansvärda sjukdom. Jag hann inte säga farväl, för jag visste inte att det var sista gången vi skulle ses😢.

Må hans skäl vila i frid🌹🕯️
Styrkekramar♡

Svar: Nej man vet ju inte riktigt när sista gången är som man ses.. en hemskt sjukdom och lurig dessutom... men din anhöriga finns med dig.. precis som min bror också finns med... kram
Esmaralda

95 Anne:

skriven

Beklagar sorgen <3

Svar: Tack ska du ha
Esmaralda

96 Anne:

skriven

Beklagar sorgen <3

97 Eve:

skriven

Hej fina Ezmaralda, jag beklagar verkligen sorgen.

Kram Eve

Svar: Tack Eve
Esmaralda

98 Kristin:

skriven

Kjære Esmaralda

Jeg føler med deg i sorgen.

Sender deg en god og varm KRAM.

Kristin

Svar: Tack snälla Kristin
Esmaralda

99 Helen:

skriven

Kramar tyst om dig i tanken . Ler lite vid tanken hur han nu eller såsmåningom, kramar om, talar om att " du vet jag alltid finns med dig".

Svar: tack
Esmaralda

100 C:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror nog inte du besvarar några frågor idag och det är förstående.

För att bara skriva av mig annars, saknar honom så mycket och vill ha de liv tillsammans med honom.
Kommer det att kunna bli han och jag igen och få ett liv tillsammans?
Finns chansen att han vill det?
Kram

101 Ester:

skriven

Kram 💕

Svar: Tack
Esmaralda

102 M:

skriven

Vi har snackat en del och det krövsju en förändring för att vi ska hitta tillbaka, jag vill hitta tillbaka och känna mig älskad o h bekräftad igen. Han är ju sååå bra på det egentligen. Jag har verkligen kännt mig som hans prinsessa. Vill tillbaka dit igen.
Nu är det nästan ingen närhet, aldrig någon uppskattning eller att han säger att han älskar mig. Vi har alltid varit omslingrade av varandra och mycket beröring.
Tog hans hand idag på affären, men den släppte han direkt. Han ville inte.
Hjälp mig, vad ska jag göra?
Bollen ligger hos mig nu säger han, jag måste göra något för att det ska bli en förändring.
Kram

103 Finländskan Leena:

skriven

Värme, ljus, kärlek, många stora kramar.
Behöver inte säga mycket mer - jag vet.
Han låter också som en själ som inte kommer att "vila i frid".
<3

Svar: Tack Lena och exakt.. inte vilar han i frid.. han kommer vara lika verksam som han var i detta livet.. och fortsätta göra mycket gott.. stor kram
Esmaralda

104 Mimlan:

skriven

Stora varma kramar ❤️❤️

Svar: Tack
Esmaralda

105 Malina:

skriven

Så fint som du beskrev din bror, jag blev tårögd... Han verkar ha varit en mycket bra människa, som hunnit göra mycket gott i detta livet. Jag förstår att han är mycket saknad av dig.
Stor kram💜

Svar: Tack
Esmaralda

106 Pia-Pia:

skriven

Åh Es! Jag beklagar verkligen sorgen och förlusten av din älskade bror.
Det var vackert och mkt rörande att läsa dagens blogg.

Bamsekram

Pia

107 Alexandra:

skriven


Es, din bror var en enastående människa vill jag påstå.
Av det bästa virket.
Tyvärr finns det få kvar av just den kalibern.
Han spred med säkerhet kärlek, styrka & harmoni omkring sig. Mycket humor.
Det verkar som att människor som haft det riktigt tufft i livet, endast dom blir/ är som din bror.
På djupet en riktigt fin människa.❤

Es, jag känner med dig. 💔
Har alltid undrat varför dom goda själarna går först?

"Allas vår storebror" rest in peace and endless love! ❤

Syrkekram till dig Es❤


Svar: Ja han spred mycket gott omkring sig och var en stark personlighet som brydde sig så mycket om sina medmänniskor och var så närvarande i sina möten med folk.. tack för hälsning
Esmaralda

108 Lilla blå :

skriven

Stor, stor kram 💖
Så fint skrivet. Och vilken underbar ynnest att ha fått ha honom som bror.

Svar: Ja, det är en ynnest...
Esmaralda

109 Västkustbruttan:

skriven

Beklagar din fina bror 🌹🙏❤️

Det är så fruktansvärt orättvist när älskade själar inte får fortsätta. Ta hand om er ordentligt. Jag vaknade med sådan ångest imorse. Kopplade det till min granne som uttryckt att han inte mått så bra sista tiden.

Tänkt på honom sedan det samtalet. Skickade iväg ett mess där jag påminde att jag fanns här om han behövde. Undrar om det var hans ångest under natten som jag plockade ut och om han tyckte det var fjantigt att skriva och slå på stora trumman sådär?

Svar: Ja, jag tror det var hans ångest som du kunde känna av men själv vill han inte göra nåt väsen av sig..
Esmaralda

110 Naturvän:

skriven

Kära Esmaralda!

Beklagar sorgen, fint att du hann krama om honom en sista gång.

Kram

Svar: Ja, det är jag så glad över, att jag hann komma hem o ge honom en stor kram..
Esmaralda

111 Mirre:

skriven

Vad snabbt allt gick... Beklagar sorgen. Må han vila i frid❤🥀

Svar: Ja, det gick fort.. tack för hälsning..
Esmaralda

112 Em:

skriven

<3

Svar: Tack
Esmaralda

113 Chatrine:

skriven

Det var för väl att ni hann träffas efter din resa Ez. Jag ser fram emot när du får kontakt med din bror igen och han berättar om hans syn på alltet. Han är inte så långt bort från dig tror jag. Ta nu hand om dig!

Kram Chatrine




Svar: Ja jag är så glad att jag hann krama om honom en gång till... och visst är det så att han är nära...
Esmaralda

114 Jelena:

skriven

Mycket fint skrivet där det också visar att blodsband inte alltid är det viktiga.

Beklagar eran sorg.
❤️

Svar: Exakt, blodsband betyder ingenting när det kommer till kritan...
Esmaralda

115 Lotta S:

skriven

All kärlek till dig och de dina, så fint skrivet.

Svar: Tack snälla
Esmaralda

116 Solen:

skriven

Kram Ezmeralda, så otroligt sorgligt och vad snabbt det gick.
Jag hoppas du kan känna av honom och få någon tröst i det även om det aldrig kan ersätta att ses i det vanliga livet.
Varför, varför ska vi behöva ha denna sorg att mista våra kära familjemedlemmar och kära vänner? Det är svårt att förstå meningen med det.
Kram ❤️

Svar: Ja, det är inte lätt att förstå... sorg är en stark känsla... kram
Esmaralda

117 Annika:

skriven

Så ledsamt att höra. Varmt deltagande i sorgen, kram Annika

Svar: Varmt tack
Esmaralda

118 HS:

skriven

Jag beklagar sorgen Es. Styrkekram

Svar: Tack ska du ha
Esmaralda

119 Nettan59:

skriven

Beklagar sorgen ❤️❤️❤️
Kram

Svar: Tack
Esmaralda

120 Cattis:

skriven

Vilken fin beskrivning du gjort om din bror. Tänker på dig och skickar styrkekramar❤️

Cattis

Svar: Tack snälla
Esmaralda

121 Makaon:

skriven

Vad ledsamt, kram till dig.

Svar: Tack
Esmaralda

122 Signe:

skriven

De varmaste tankar i detta svåra och ogreppbara... ♥️

Kram

Svar: Tack ska du ha
Esmaralda

123 Cat 😿:

skriven

"Någonstans inom oss är vi alltid tillsammans,
någonstans inom oss kan vår kärlek aldrig fly
Någonstans o någonstans
har alla tågen gått och alla klockor stannat
någonstans inom oss är vi alltid här och nu..."

”Arioso", av Erik Lindegren


❤️💙💜💚🖤💔

Svar: Så vackert... tak & kram
Esmaralda

124 Madde :

skriven



Vilken underbar människa han verkade vara.

Svar: Ja, det var han verkligen.. kram
Esmaralda

125 C.a.t:

skriven

Vackert skrivet om din bror. Jag beklagar sorgen.
Kram

Svar: Tack
Esmaralda

126 Solstjärnan :

skriven

Hej

Beklagar.
Aldrig lätt att skiljas från någon så kär .Han var en fin bror, det kom tydligt fram genom det du skrivit och berättat om honom 🌸

Styrkekramar och varma tankar till dig. ❤🌸🌸

Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Tack snälla
Esmaralda

127 Jonkan:

skriven

Kärlek till er ♡♡♡

Svar: Tack ska du ha
Esmaralda

128 MK Gbg:

skriven

Sänder dig och de dina en STOR, varm kram!
Underbart att få läsa om honom, han verkade vara en otroligt härlig människa. Nu får han vila i frid och i fred från sjukdom och smärta.
Kram från mig!

Svar: Tack
Esmaralda

129 Majvor:

skriven

Äkta syskonkärlek och djup sorg.
Smärtan avtar sakta och minnena blir varma och fina.
Med omtanke!

Svar: Tack
Esmaralda

130 Frida:

skriven

❤❤❤😢 storsdag varm kram 💛💜💛

Svar: tack
Esmaralda

131 Diana:

skriven

Vad fort det gick...
Beklagar!
Och tack för en så fin berättelse om din bror!
Kram!

Svar: Tack snälla
Esmaralda

132 Majken:

skriven

Beklagar. Styrkkramar!

Svar: Tack
Esmaralda

133 Angeli:

skriven

Det gör så ont när någon kär går..

https://www.youtube.com/watch?v=y5JicO2bKec

Varm kram <3

Svar: tack
Esmaralda

134 MB:

skriven

😢😢😢

Stor kram ❤️

Svar: Tack
Esmaralda

135 Olga:

skriven

Ledsen för din skull, skickar styrka till dig!
Kram från hjärtat, oroliga mamman .

Svar: Tack snälla
Esmaralda

136 Pernilla:

skriven


Beklagar sorgen💛💛

Det är en jobbig sjukdom.
Du hae minnen och dom lever genom honom..

Han verkade vara en underbar person..

Svar: Tack ska du ha
Esmaralda

137 T:

skriven

Stor kram till dig ❤️. Beklagar din sorg efter din bror.

Svar: Tack
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: