Ett gott tips....

 
 
Ett litet tips på sommarmat som vi frossade på igår kväll.....  och som sannerligen är enkelt.. särskilt om man
använder  fuskhollandaise..
 
Det här är ju tyskarnas  grej.. typ som vår matjesill på  midsommar
 
Permaskinka, vit sparris, färskpotatis eller nypotatis som vi säger här i Skåne, lite hollandaise och middagen är i hamn.
 
Det är ruggigt gott kan jag lova !!
 
 
Vad som inte är lika kul är det faktum att det är problem med Blogg.se igen !
Suck !
 
Jag har svårt att besvara kommentarer och  allt går så segt och trögt... bara så ni  vet ifall ni också har problem.. eller upptäcker er  kommentar inte kommit med.
 
Hoppas nu att det ska rätta till sig kvickt
 
Ha nu en go söndagskväll
 
Kram & kärlek
 
1 Helena Ir:

skriven

Det ser gott..det ska jag fixa till mig själv,någon dag..
Blev riktigt sugen..

Hoppas det funkar bra med Bloggen snart..få irriterande ju!

Kram :)

2 Helena Ir:

skriven

Det ser gott..det ska jag fixa till mig själv,någon dag..
Blev riktigt sugen..

Hoppas det funkar bra med Bloggen snart..så irriterande ju!

Kram :)

3 Helena Ir:

skriven

Ser gott ut,ska det stå!..tappar ord..skriver snabbare..eller tänker snabbare än jag skriver,förmodligen..

4 Helena Ir:

skriven

Ser gott ut,ska det stå!..tappar ord..skriver snabbare..eller tänker snabbare än jag skriver,förmodligen..

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar om jag kommer få representera eller var medhjälpare eller något på hösten som jag önskar för längesen? Kommer jag det möjlighet?

Ha det bra

6 Misstjejen:

skriven

Hej

jag undrarom jag kommer få representera eller var medhjälpare eller något på hösten som jag önskar för längesen? kommer jag få den möjlighet?

kram

7 G.S.H:

skriven

Oj vad gott det låter!

Es, snart är det dags för uppkörning som är nu om 2 dagar. Är så nervös, ser du något kanske?

Kram, hoppas du får en fortsatt fin söndag.

8 💕 Zoey 💕:

skriven

God eftermiddag Es!
Det var ett bra tips! Lät väldigt gott! Får man pröva. ☺️

Just nu ligger jag på ett gammalt påslakan i solen och läser "Häxan" av Läckberg. Har du läst den? Har kommit igenom halva boken och den är jättebra! Gillar hennes böcker.

Något jag undrar är om du ser något kul som händer mig den resterande tiden av året - något inom kärleken? resa?
Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

9 💕 Zoey 💕:

skriven

God eftermiddag Es!
Det var ett bra tips! Lät väldigt gott! Får man pröva. ☺️

Just nu ligger jag på ett gammalt påslakan i solen och läser "Häxan" av Läckberg. Har du läst den? Har kommit igenom halva boken och den är jättebra! Gillar hennes böcker.

Något jag undrar är om du ser något kul som händer mig den resterande tiden av året - något inom kärleken? resa?
Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

10 💕 Zoey 💕:

skriven

God eftermiddag Es!
Det var ett bra tips! Lät väldigt gott! Får man pröva. ☺️

Just nu ligger jag på ett gammalt påslakan i solen och läser "Häxan" av Läckberg. Har du läst den? Har kommit igenom halva boken och den är jättebra! Gillar hennes böcker.

Något jag undrar är om du ser något kul som händer mig den resterande tiden av året - något inom kärleken? resa?
Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

11 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du något pågång för mig inom kärlek?
Kram

12 B:

skriven

Åh färskpotatis som är så himla gott!!! 😊😊😊

Känns som att "min chef" använder härskarteknik på mig.. känner mig så otroligt låg så fort hon är i närheten.. varför egentligen? :/ Kram! 🍀

13 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för det goda tipset!

En fråga, Håller det mellan dem flera år nu framåt?
Skaffar de barn/familj tillsammans?
Kram

14 Mikael:

skriven

Nice

Jag tar sparrisen, potatisen och vegan majonäsen :)

Kram
Mikael

15 Erika.F:

skriven

Det låter verkligen gott. Det tror jag att jag ska föreslå som mat-tips en av dagarna när vi ska åka till Funäsdalen - Härjedalen nästa månad. Vi är exakt tio personer som ska åka dit, det ska bli så himla roligt. Några av oss var där för trettio år sedan, det är därför vi ska åka dit igen. Vi är verkligen så exalterade över denna resa, många minnen som kommer att göra sig påminda. Två som var med för trettio år sedan finns inte längre i livet men, vi andra finns, och så några nytillkomna fina vänner. :)

Tack för fina ord på min förra kommentar!

Kram!

16 Anki:

skriven

Gokväll Es
Ser jättegott ut !
Fick ett chockbesked idag...min bästa väninna sen snart 40 år somnade in i morse på sjukhuset Fuck kol fuck cigaretter Fuck lunginflamation !
Känns som jag gått i tusen bitar Hon flyttade för snart 20 år sen till Kinnekulle men vår vänskap har hållt i sig vi hördes flera ggr i veckanTyvärr hade jag inte bil som jag vågade åka med ända ner till henne de sista åren ...hon fattas mig något hemskt...Hon var vännen man kunde vända sig till i vått och torrt...<3
Hon lämnade efter sig en hund och en katt
Hon hade precis skaffat sig en ny bil med automat och skulle komma upp till Stockholm i sommar...

Ser du något om hennes övergång var hon beredd ?
Har hon det bra nu
Fan vad det gör ont

Kram Anki

Svar: Hon hade en fin övergång och tog emot i början av sin resa av de själar hon älskar. Nu är hon frisk, stark och glad. Hon har de så bra och detta kommer hon nog att låta dig veta så småningom, på ett vackert sätt.. styrkekram
Esmaralda

17 Mikael:

skriven

Är nåt strul men jag tar vegan varianten :)

Bra mycket vegan det finns på menyerna i Sverige nuförtiden, trodde aldrig det skulle gå så snabbt, norrländska hamburger kedjan Max går i bräschen med, kors i taket :)

Kram
Mikael

18 Mia:

skriven

Hej Es! Ser gott ut :-) Gillade ditt förra inlägg om andlighet mycket.....att ändå fortsätta vara människa och inte söka perfektion.
Vill fråga något om min kommande soulmate.....finns det chans att vi får kontakt via nätet?

Har klickat fantastisk fint med en man på en dejtingsida och undrar om det möjligen skulle kunna vara han.... är en del som stämmer in på hur du beskrev honom. Ska jag fortsätta skriva till honom?...så rädd att göra fel..... Kram :-)

19 Mia:

skriven

Hej Es! Ser gott ut :-) Gillade ditt förra inlägg om andlighet mycket.....att ändå fortsätta vara människa och inte söka perfektion.
Vill fråga något om min kommande soulmate.....finns det chans att vi får kontakt via nätet?

Har klickat fantastisk fint med en man på en dejtingsida och undrar om det möjligen skulle kunna vara han.... är en del som stämmer in på hur du beskrev honom. Ska jag fortsätta skriva till honom?...så rädd att göra fel..... Kram :-)

20 F.u:

skriven

Ser du oss flytta eller bo kvar där vi bor nu?

21 Mia:

skriven

Hej Es! Ser gott ut :-) Gillade ditt förra inlägg om andlighet mycket.....att ändå fortsätta vara människa och inte söka perfektion.
Vill fråga något om min kommande soulmate.....finns det chans att vi får kontakt via nätet?

Har klickat så fint med en man på en dejtingsida och undrar om det möjligen skulle kunna vara han.... är en del som stämmer in på hur du beskrev honom. Ska jag fortsätta skriva till honom?...så rädd att göra fel..... Kram :-)

22 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han några känslor för mig?
Hur ser det ut framöver mellan oss?
Kram

23 Skorpan:

skriven

Ja det är ju så, att det enkla är ofta bäst. Ta nu mig som exempel ;D, enkel som få, men underbart god, åt någon...

Efter att ha njutit av solen fick jag för mig att sticka ner till köpcentret o söka mig en klännig till min hydda som blivit enorm just vid mittenpartiet. Så går det när man äter som en idiot, allt opassligt.

Nåväl, jag provade en massa klänningar där bland kläderna i butiken, orkade inte masa mig iväg till någon provhytt, nehej. Av med klänningen från galgen, på med den bara för att konstatera att inte heller den här var något för mig. O av den sorten fanns det en hel del... En kvart kvar av öppethållningstiden o jag fortsätter mitt sökande längre in o voilá, där fanns den, en klänning som trollade bort mitt mittenparti, hurraa. O till nedsatt pris. Betalade den fem före stängningsdags, tack min shoppingängel att du var med mig, igen :). Nu är det problemet ur världen...
Kram Skorpan

24 Mia:

skriven

Hej Es! Ser gott ut :-) Gillade ditt förra inlägg om andlighet mycket.....att ändå fortsätta vara människa och inte söka perfektion.
Vill fråga något om min kommande soulmate.....finns det chans att vi får kontakt via nätet?

Har klickat så fint med en man på en dejtingsida och undrar om det möjligen skulle kunna vara han.... är en del som stämmer in på hur du beskrev honom. Ska jag fortsätta skriva till honom?...så rädd att göra fel..... Kram :-)

25 Mia:

skriven

Hej Es! Ser gott ut :-) Gillade ditt förra inlägg om andlighet mycket.....att ändå fortsätta vara människa och inte söka perfektion.
Vill fråga något om min kommande soulmate.....finns det chans att vi får kontakt via nätet?.... och när vi väl fått kontakt....då tappar vi väl inte den? Kram :-)

26 Vv:

skriven

Hej Esmaralda.
Tråkigt med strul här på bloggen.
Det ser fräscht och gott ut.
En fråga, Ringde och förklarade en situation som hände för en tid sedan. Kände ändå en lite lättande känsla efteråt.
Spelar det någon roll eller ändrar något hos personen jag förklarade för?
Kram

27 Betty:

skriven

Mums ser gott ut skall pröva detta, själv har jag precis ätit tacos:)

Ser du möjligen vad min blivande har för yrke?
kram

28 A.D:

skriven

Hej Ez.

Jag skulle vilja veta om jag kan bli gravid igen. O kunna ha fler barn.
Min sista förlossning var en stor komplikation. Jag hade gärna önskar 1 till.

Kram på dig hoppas du svarar mig denna gång 😍

29 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer en man in i mitt liv som det kan bli seriöst förhållande med under i år? Eller unde nästa? Eller kan det dröja längre?
Verkar en potentiell man vara påväg här nu härnäst?
Kram

30 Am:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer en man in i mitt liv som det kan bli seriöst förhållande med under i år? under nästa? Eller kan det dröja längre?
Verkar en potentiell man vara påväg här nu härnäst?
Kram

31 Am:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer en man in i mitt liv som det kan bli seriöst förhållande med under i år? under nästa? Eller kan det dröja längre?
Verkar en potentiell man vara påväg här nu härnäst?
Kram

32 Bli:

skriven

Hej Esmaralda.
Håller det flera eller några år mellan dem?
Kram

33 EE:

skriven

Tror inte min kommentar i förra inlägget kom med. Men jag är lite kluven, fortsätta med karaten eller börja rida igen. Vill båda med har varken tid eller råd.

Stressen jag känt har jag börjat identifiera och kartlägga. Det är mest troligt kombinationen mellan att aldrig få renoverat klart huset, må dåligt över sin kropp och att min man behöver nytt jobb då han vantrivs så mycket att han nästan gått i väggen. Samt lite det ovan med karaten och stallet.

Nu är jag trltt efter dagens ridskola med dotter. Och skulle fixat papper på hunden vi lämnade åter oxå, nen hon som har henne hade glömt bort det... suck.

34 EE:

skriven

Tror inte min kommentar i förra inlägget kom med. Men jag är lite kluven, fortsätta med karaten eller börja rida igen. Vill båda med har varken tid eller råd.

Stressen jag känt har jag börjat identifiera och kartlägga. Det är mest troligt kombinationen mellan att aldrig få renoverat klart huset, må dåligt över sin kropp och att min man behöver nytt jobb då han vantrivs så mycket att han nästan gått i väggen. Samt lite det ovan med karaten och stallet.

Nu är jag trltt efter dagens ridskola med dotter. Och skulle fixat papper på hunden vi lämnade åter oxå, nen hon som har henne hade glömt bort det... suck.

35 Em:

skriven

Hej,
jag har en fråga gällande dina seanser...du skriver att du ibland får kontakt med någons anhörig på "andra sidan" och kan förnimma saker från dem.
Jag undrar om det även kan fungera på andra hållet, att du så att säga kan kommunicera budskap tillbaka till dem från oss här på jorden?
(Skulle eg. ha svarat i anslutning till ditt inlägg om andlighet, men jag har tänkt fråga dig ett tag nu så det går kanske även bra här?)
Kanske inte den bästa formuleringen men det hade varit intressant att veta hur du uppfattar det.
Tack återigen för din intressanta blogg! Mvh

36 Kevin:

skriven

Hej Ezmeralda.

Ville bara testa på en såkallad gratisfråga innan jag testar på en personlig och omfattande spådom.

Vad känner du på jobbfronten för min del?

Mvh Kevin

37 Mt:

skriven

Hej!
Konmer jag bli beviljad bolån?
Kram!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: