Finklädd & redo !

 
Börjar inte mello snart ? undrar Mannabonne Glenn som insisterar på att vara finklädd dagen till ära.
 
Lite tror jag också att det grillade lammet lockar, en slurk öl och citrontårta...  fast det nekar han till.
 
Jag och MG  har en liten konflikt kring vem som ska vinna.... han  hejar envist på Frankrike för det tycker han att alla franska bulldogar ska göra.
 
Men jag hejar på våran Benjamin
 
Jag är alltid så ivrig precis när mellon ska till att ske... bullar upp och festar till det och sen brukar jag tappa intresset typ halvvägs ..  men sitter ihärdig som ett gammalt gnu kvar i TV soffan  i alla fall!
 
Nu önskar jag er alla en riktigt fin mellokväll... heja Sverige  ( och Frankrike, för husfridens skull) 
 
Kram & massa kärlek från mej och MG 💗
 
 
1 Anna.L:

skriven

Haha, Mysigt värre! Blir mello för mig med familj och massa gott också. Mannabonne är för rolig. :)
Ser du om I.N är en kille som söker något långvarigt i kärlek? Vi har inte pratat så mycket, men han har visat tecken. Tänker mest ifall du ser vad han tycker om mig och ser något intressant gällande honom. För mig är trygghet viktigt.
Kram!

2 Helena Ir:

skriven

Ja,det syns verkligen på MG..att han bestämt sig..för Frankrikes låt..kanske jag sympatiserar lite med MG då..jag har ju något sen tidigare liv i mig..vad det gäller Frankrike och 1789.

Kram och kärlek till er båda <3

Svar: Ja, exakt !! Kram :)
Esmaralda

3 Maloue:

skriven

Ja heja Benjamin:)

Ser du hur jag möter min nästa kärlek?
kram




Svar: Ser ut som om de finns någon bekant runt dig som känner honom lite och på det sättet möts ni.. kram
Esmaralda

4 Zuzeee:

skriven

Hej

Om jag ringer och grattar han på födelsedagen kommer han svara då??

Kram

5 Eveline:

skriven

Så söt MG!Hoppas ni får en trevlig kväll, ska nog också kolla på Mello med familjen!

kram Eveline

Svar: Spännande ! Kram :)
Esmaralda

6 Browallia:

skriven

Jag med laddar för Mello, sorry MG men Frankrike är inte min favvo i år , men du får en stor puss av mig ändå! Mina favvos är Norges Alexander Ryback och vår egen Benjamin. Jag tippar på att de kommer i topp 3.

Tack för ditt svar i förra bloggen, nu har jag kastat skamkänslorna i papperskorgen och tillåter mig själv att känna lättnad och befrielse. STOR VARM KRAM

Svar: Och det gör du SÅ rätt i.. kram :)
Esmaralda

7 Grethe Hagen :

skriven

😍😍😍Åååååh HELLENUTTEDATTEN daaaa, såååå nydelig MG er 😍😍😍

Som sagt, kose dere kjempemye!!! 💜💜💜

Svar: Ja han sitter så fint och uppsträckt i sin slips och bara väntar !! kram :)
Esmaralda

8 Kristin :

skriven

Da får jeg stemme i noe jeg en gang lærte:"Sverige Sverige godt humør, det er det som Sverige bør! Sverige Sverige Sverige!!! Ja, kjære Esmaralda, når det er melodo grand prix, som vi sier her i Norge, kommer barnet virkelig fram i meg. 😁 Vinner ikke Norge, håper jeg på Sverige⚘ MG var veldig stilig😍. Ønsker dere er fin Kveld. Kram fra Kristin & Co

Svar: Vi tackar, både jag och MG... nu är lammet strax färdigt här för servering och MG trippar omkring med nosen höjd och suger in alla dofter.. han skickar massa pussar till dig och de fina pudlarna.. kram :)
Esmaralda

9 Cj:

skriven

Men herrgud va söt han är💕🐶.. stilig . Han kan få bli min date💕.. eller hur möter jag honom? Kram

Svar: Han blir så gärna din date och föreslår att ni börjar med att jaga lite kaniner och avrundar med tuggstund på varsitt grisöra !! Hur du möter en annan dejt ser jag inte men en fling verkar inte långt bort.. kram
Esmaralda

10 Muu:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad fin han är mg!! Mello ikväll ska bli roligt😍 Haha slutet kan man ju inte missa men om det skulle ske så kan man se resultatet i morgon iallafall.

En fråga, min granne som jag bara träffat en gång ioförsig men har kontakt och pratar med. Han verkar väldigt trevlig/gullig. Tror du han kan vara en match för mig? Kan det bli något tro?
Kram

Svar: Jag ser ju att det finns ett visst intresse från hans del i alla fall.. frågan är hur starkt, det ser jag inte.. kram
Esmaralda

11 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Stiligt!
Verkar det som om en flytt till annan ort eller mötet med kärleken sker först?
Kram


Svar: Det kan bli en flytt först.. kram
Esmaralda

12 CA:

skriven

Hej
Ja han är en tjusig kille MG :o).
Jag ska heja på Danmark, skäms över den svenska låten i år, inte i min smak.

Ser du om jag kommer att kunna sluta med allt socker/kolhydrater snart? Har ännu inte fått ordning på allting i min kost. Vet inte varför? Jag brukar kunna ha ganska bra självdisciplin men icke sa Nicke denna gång.

Fortsatt go mellolördag
Kram

13 Susanne Amalia :

skriven

Oj säger EllaBella... Vilken stilig herre... 💕

Hon är ju en Appenzeller och röstar på Schweiz.. Eller Tyskland.. Sötnosar de är..

Hon hälsar att för husfridens skulle kan hon hålla en tass på Sverige.. Och så håller hon en tass för Frankrike...

Här blir det strimlad lövbiff med gorgonzola sås rött vin och citronfromage till efterrätt.. Din tårta gjorde jag förut och den var magisk så njut av den.. 💕

Kramar till dig och puss på nosen till MG.. 💕

14 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.
Visste inte att det fanns slips för hundar. Men var ju riktigt fränt.

Es, tror du att han kan komma att ge vår familj en chans till? Vad kan jag göra?
Kram

15 <3:

skriven

Herregud så tjusig du är MG. Ja heja Benjamin ikväll och lite viva la france för din skull MG.
Den äldre sjukliga kvinnan Marianne är det någon konstig avundsjuka hos henne gentemot mig. Är hon en person som sätter käppar i hjulen med flit för en. Vill hon mig ngt illa. Både jag och andra har reagerat på hennes dumma kommentarer.
Kram

16 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag möta kärleken under tiden jag bor här?
Kram

17 Mikael:

skriven

Mello? Är det final? Ligger som bäst på en klipphäll i Sveriges huvudstad, är kanske 23 grader och fint så kanske Sverige vinner.


Ha det bäst i soffan :)

Kram
Mikael

18 Skorpan:

skriven

O jag hejar på Finland :), om jag nu ens kollar programmet vet jag inte. O jag är såå långt ifrån finklädd så det är inte klokt, tur jag inte är i samma soffa med MG, han hade fått skämmas för mig...

Här var det två som kastade vinterpälsen idag, dock inte jag pga rådande omständigheter. En annan gång måste jag nog göra det, har inte doppat mig på flera år o det är nog uselt det, förr var det senast midsommar pälsen fick ryka ;). Det blir bara sämre ju äldre man blir?! Kanske bara duger snart med tropiska vatten för mig med? O då blir det unget badande alls...

Nåja, innan det sker hoppas jag på att under sker, men vad?
Kram i kvällen - Skorpan

19 Tingeling:

skriven

Men så fin han är lilla MG 😊 här ska också kollas. Hoppas jag orkar hålla mig vaken. När jag var liten var detta en stor fest... inte samma i dag då det är så många moment. Men borde nog införa det på just finalen. Har bara positiva minnen av det! För mig blir det chips ☺ och jag hejar ju såklart på Sverige... Men bara halva jag... andra halvan på Finland 😁

Borde jag söka utbildning till Förskollärare? Jag velar.

Trevlig kväll!

Kram!

20 Smulan..:

skriven

Vilken stilig kille.
Min man ska boka läkartid bör vi vara oroliga eller ser det bra ut

21 Mumibmamma :

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om jag och sonen bor kvar här när jag möter en kärlek? Eller tror du vi flyttat till en annan ort innan jag möter min kärlek?
Ser allt ut att dröja?
Kram

22 Maloue:

skriven

Åh spännade tack snälla för svaret kram:)

23 Yvonne (gammal kund):

skriven

Heja Benjamin!

Inte Frankrike MG! En annan gång! Brukar också tröttna mitt i😊.

Kristin: Jag skulle vilja veta lite mer om dina pudlar!!
Esmaralda har min mejl!!

Kram och heja!!

Yvonne

24 Anki:

skriven

Go´kväll Esmaralda
Sicken stilig bulldog !
Jag kommer gå ut på promma ..svalare på kvällen...det är ju sommar här ! ..så jag ser väl det jag hinner se men hejar naturligtvis på Sverige

Kom hem till dukat bord igår och nystädat hem
Känner mig såå priviligerad duktig son med flickvän
Fattar inte att det är så varmt ,varmare än på Mallis och så har varmvattenberedaren pajat...så jag fick bjuda över mig på fika med dusch hos en granne ;-)

Ha en så go kväll du kan mitt i allt

Kram Anki med flock

25 Jessica:

skriven

Es,
ser du om hon kommer göra något för att såra eller förstöra för mig? Vill hon mig illa?
Eller bryr hon sig fortfarande om mig?
Vill hon bli vänner igen men inte vågar säga det?
Saknar hon mig?

Kram :)

26 Maria:

skriven

Hej! Verkar det bli nått romantiskt snart? Längtar så💕💖💕
Kram o ha en fin mellokväll!

27 Sus:

skriven

Hej
Heja heja....
Snyggt hunden...
Trevlig eftermiddag här...
Kul kul...
Love sus

28 Mia:

skriven

Så fin han är MG! Tack fina Es för svar, känner mig lite lugnare nu. Det här att han glider undan, beror det mer på honom än på mig? Har så lätt att ta åt mig sånt och börja tvivla på mig själv...om jag gjort nåt fel.... Ha en fin kväll. Kram :-)

29 Ametists :

skriven

Hej!

Hoppas ni har en trevlig mellokväll
o att MG gillade bidragen.
Kommer D höra av sig till mig igen?
Kram

30 Linda N:

skriven

Så stilig du är, MG!
Vi brukar hålla oss till röstningen enbart, men i kväll kallar sängen tidigt.

31 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Jag kommer att ha möte med min chef på måndag. Kommer han att anställa mig hos sig? Kram Mojgan

32 Hedwig:

skriven

Hej!
Så välklädd du är lille Mannabonne! Jag tittar också på melodifestivalen och tycker att Danmark, Estland, Australien och Litauen är bra, även Ungern tycker jag om, speciellt för att jag tycker om ungerska språket. Det finns dock massor bra sånger så det blir spännande, jag har verkligen ingen aning vem som kommer att vinna.

33 Mia:

skriven

Hej Es! Ser du någon flirt eller kärlek på ingång i mitt liv, eller några spännande möten med mannen jag haft lite kontakt med? Kram :-)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: