Flödning....

Någon undrade häromdagen över hur det här med flödning ( inom psykologin) fungerar

Det innebär alltså att man utsätter sig direkt och starkt och länge för det man  tycker är obehagligt.

Har man tex flygskräck så räcker det inte att flyga en timma mellan Stockholm och Ängelholm för då har man ju precis börjat bemästra starten när det börjar bli dags för landning och man  hinner inte lugna ner sig. 

 

Flyger man långt däremot.. som tex 7 timmar till New York… då är man under så lång tid  i situationen att kropp och psyke lugnar ner sig och anpassar sig.

Man börjar kunna ha normala samtal, äta lite, kanske läsa lite och till med nicka till när tiden går och ingenting konstigt händer.

 

 

 

 

Är man höjdrädd.. som jag… då kan man välja att bo på våning 37 i HongKong där  hela ena väggen är en  enda stor glasruta.. och jag typ kröp längs väggarna första timmen… sen kunde jag röra mig mer obehindrat.. och till sist kunde jag stå vid fönstret och titta ut… jag bodde här i två veckor och hade kunnat ge efter för första panikkänslan och bett om rum på andra våningen.. men den här tanten är envis… och jag VET ju att om man inte ger sig så vinner man över sina fobier !!

 

 

 

 

Klarar man inte massa människor.. då är bästa terapin att gå hela dagen på GeKås i Ullared !

 

Oavsett vilken  fobi man har… så kan man alltså övervinna den genom flödning.. man får bara ha lite fantasi och mod nog att utsätta sig en LÅNG stund för det obehagliga och vid upprepade tillfällen.... så länge att kropp och hjärna inte orkar vara stridsberedda utan går ner på sin normala  aktivitetsnivå…

 

 

 

Kan bara tillägga att ÄN har jag internet i min lägenhet… YAY !!

Kram & kärlek

1 Grethe Hagen Sundbom:

skriven

Go'morgen kjäre Ezmaralda 😊💜💙💛

Ja, sant det du skriver, men man skal väre jävla töff for å utsette seg for redslene sine..😊
Men man må jo forsöke, der er nok jeg ganske mesig tror jeg 😌😌😌💙

Ville bare önske deg og dine en finfin 1mai, kjäre Ezmaralda 😊💜🏵🌼🌻💐🌹

Og til alle dere andre her inne på bloggen selvfölgelig!! 😊😍
🌼Ha en finfin 1mai🌼

Kosekleemz 😊😍💜🌷💟

Svar: Ja, flödningsmetoden passar ju inte alla... men är så bra fungerande för de som fixar det ! Tack för hälsning.. ha du det också bra idag.. kram :)
Esmaralda

2 <3 😓:

skriven

Godmorgon kära Es sa ifrån till min bror igår och förklarade att jag blir ledsen av hans små pikar och att han ska sluta reta upp sig på mitt liv och vad jag gör. Låter han leva sitt som han vill. Och är aldrig dum mot honom.
Droppen var när han kallade mig egoist efter allt jag ställt upp med inför begravning och varit med min mamma nästan varje dag för att stötta och att hon inte ska vara ensam. Är sånt man bara gör för sin familj av kärlek. Min bror har inte kommit hem och hjälpt till med något. Vad är det med honom eftersom han låter sur och är små dum mot mig i onödan ? Mamma har reagerat med på hans sätt att vara mot mig. Vi älskar varandra väldigt mycket men ändå hyser han någon sorts avundsjuka mot mig och oförståelse.
Kram

Svar: Jag kan ana att han har dåligt samvete över någonting och detta kan han inte hantera riktigt utan det blir pikar av det istället... men det kommer lugna ner sig... kram
Esmaralda

3 Millan:

skriven

Hej!
Min älskade hund och bästa vän dog nyligen. Har han det bra? Saknar honom så mycket 😢
Kram

Svar: Ja han har det så bra och är så väl omhändertagen.. han är frisk och glad.. kram :)
Esmaralda

4 S:

skriven

Ibland när jag ska betala i kassan hinner jag bli nervös så händerna darrar. Jag fattar verkligen inte varför? Pinsamt och jobbigt. Ibland blir jag nervös över att bli nervös - en ond cirkel. Hur blir jag av med det?

Känner J lika för mig som jag för honom eller varför backar han?

Kram

Svar: Vad det gäller flödningsprincipen så ska du handla plocka några varor o ställa dig i längsta kön och betala... sedan plockar du lite nya varor och gör om proceduren på samma sätt.. om och om och om igen... till sist är du så van vid situationen att du inte blir nervös.. kram :)
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

min mormor har somna in i natten... kommer hon har det bra? finns det något som hon vill säger?

ha det bra

Svar: Hon kommer ha det så bra... och det finns en sådan stor kärlek till dig.. kram
Esmaralda

6 G.H:

skriven

Hej! Provar hårdagens fråga igen.

Esmaralda, jag undrar hur det blir om vi hänger på min mamma till Sopot i Polen under en helg?

Kram:)

7 Dunegull:

skriven

Tycker du jag ska följa med min kompis på en veckas semester i slutet på maj? Blir det en bra vecka i så fall? Rädd vad han kommer tycka. Kram

8 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Det är riktigt häftigt att det går att bemästra sina rädslor. Jag har nog ingen så fobi som jag kommer på nu.

Följde med en kompis med hennes pojkvän och deras kompisar. Det var trevligt och jag känner mig riktigt nöjd att jag följde med även om jag var trött.

Jag vill så gärna leva i en relation jag trivs i.
En fråga, See mötet med kärleken ut att kunna ske på krogen och ser det ut att vara jag eller han som tar första kontakt?

Hur lovande ser det ut att mötet med en tillkommande kärlek sker under det här året?
Kram

Svar: Jag ser inga detaljer men det verkar vara han som tar kontakt.. kram :)
Esmaralda

9 Michaela:

skriven

Har jag missat romantiken som skulle komma? Försökt ha ögonen öppna men ser förjävligt ut nu när mitt hår växer från kort till långt så vem sjutton skulle tycka att jag är attraktiv :) Kram

Svar: Oavsett vilket hår du har.. så är du attraktiv..... romantiken kommer men det kan ju dröja lite o det beror inte på håret :) kram :)
Esmaralda

10 Cecilia:

skriven

Godmorgon Ez!
Börjar bli riktigt orolig nu.. Dyker den upp snart eller är det dags att kolla upp? Kramar

11 Skorpan:

skriven

Låter som en bra terapi!
O yey till internet ;).

Valborgsfirandet hos kompisarna o till o med äldsta barnwt var med pga inhiberad kompisfest o det var ju trevligt att alla var med.

Själv skulle jag behöva lite sexterapi ;), ser det ut att ligga långt i tiden Es? Blir det med honom? Eller nån tillfällig?

Nä nu förbereda frukost.
Ha det gott i värmen Es!
Här regnar det..
Kram Skorpan

Svar: Det ser ut som om det dyker upp ett tillfälle snart när du kan sexa till det.. då med en tillfällig bekantskap. Kram :)
Esmaralda

12 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
När jag pratar med barnets pappa så känns det som om han gärna undviker att säga ”den tjejens namn” om han ska iväg och göra något så låter det, jag ska göra det. Jag gick hem då. Men hon är ju säkert kanske med mer? Tror han att jag blir ledsen och vill undvika att såra mig eller varför är han inte tydligare med det att han är med henne?
Sen pratade vi om att ses och det skulle jag tycka skulle vara jätte roligt! Han sa samma sak. Men samtidigt så vill jag att vi ska vara en familj och ska det vara så ska det vara. Inte något halvdant. Att han är lite där sen lite där osv. Utan jag vill på riktigt isåfall annars kan det ju lika gärna vara. Vad verkar det som att han vill?
Är hans känslor starkare för den andra tjejen? Eller kan han ha ändrat sig och vilja satsa på mig?
Kram

13 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur lovande ser det ut att första mötet med min tillkommande kommer att ske under det här året?
Kram

14 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Håller tummar o tår att ditt internet ska fungera nu Såå roligt att få följa med på er resa <3
Fina bilder på ditt paradis och nu även MGs kan jag tänka ! Klarblått vatten och överallt folk som vill ge en ngt gott och en klapp och dessutom trevliga hundkompisar ...kan det bli bättre :-)

Hade besök av en kompis jag inte sett på 13 år ! Roligt var det Men hon fick mig att börja tro att det ska krångla med biljetterna nu på söndag ...Har ju bokat på nätet...fick en e-ticket via emailen utan scanningkod Kom inte fram till den udda resebyrån på telefon...Men nog kan man väl checka in utan scanningkod ...eller ska jag checka in via nätet innan ? Du som är berest hur gör du ?
Jaja vet res mer så slippe jag detta ...min fobi kan det vara att oroa sig tro ;-)

Ha nu en riktigt go 1 Maj

Kram Anki med flock

Svar: Ja, jag har också fått utan scanningkod ibland och det har gått bra :) Kram :)
Esmaralda

15 Rebecca:

skriven

Kommer jag ha vänner att umgås med på fritiden i framtiden? :) Är lite orolig att känna mig ensam när jag flyttar sen. (Även om jag uppskattar att vara för mig själv ibland med) kram

Svar: Visst kommer du att ha vänner.. kram :)
Esmaralda

16 Zuzeee:

skriven

God morgon :)

Killen som var hemma hos mig o fikade.. kommer vi bli mer än vänner??? Varför pussade han min hand??

Kram

17 Jennifer:

skriven

Hej! Oj vilket roligt Valborgsfirande jag hade igår, skrattade hela kvällen! Äntligen verkar jag ha hittat rätt forum för att träffa likasinnande människor som jag! Det kändes så befriande, som om jag äntligen kan börja andas igen. Kan det möjligtvis vara så att jag möter min nästa kärlek vid en sådan liknande tillställning? Kram

Svar: Vad roligt !!! Och ja, i alla fall kan du möta en fling om det inte blir kärleken.. kram :)
Esmaralda

18 EPM :

skriven

Intressant! Som en hardcore variant på KBT vid fobier...

Vad kan du säga om min flirt? Jag hoppas det inte ska bli fel pga omständigheterna...
Du antydde något om en till flirt för mig, nån jag känner?

Kramar

19 Malina:

skriven

Hmm... en riktig lång kryssning på nåt stort hav borde alltså bli min nästa resa. Låter väl i mångas öron inte helt fel... men huvva så avkopplande man kunde få det till sist...kanske...
Just nu ser din resa så underbar ut och det var länge sen jag var ut och reste. Jag börjar bli rastlös och ändå lyckades jag koppla av fullständigt i 2 mån pga en bruten handled. Kanske därför som orken återkommit😄
Egentligen mår jag riktigt gott just nu och har inte så många frågor, men jag förstår ju alla som har det. Det är ändå väldigt inspirerande att läsa din blogg och alla roliga bilder, kommentarer som lyfter ens vardag.
Jag litar på att din förutsägelse kommer att slå in🙏 Men om den inte gör det så skulle det också vara okey😄
Det, är nog den bästa känslan!
Här väntar ännu en gråmulen må bra-dag! Kaffe☕️...och katt😺
I det enkla bor det stora. I uppskattning bor lyckan. Nu blev jag lite väl filosofisk så här på morgonkvisten. Så nu får jag lägga av🤪. Ha det gott och tack!

Svar: Kram :)
Esmaralda

20 Mia:

skriven

Igenkänning, har en del rädslor att ta itu med.
Är det som exet säger att jag intalat barnen att han är aggressiv, eller är det sant....jag vet snart inte längre. Har jag missförstått honom under våra år tillsammans? Kram :-)

21 Helena Ir:

skriven

Det var tufft gjort av dig,att bo så..jag anser inte mig själv vara höjdrädd,men undrar ändå hur det skulle kännas..,,
Flyget du pratade om som exempel..nja,för min del..min största rädsla..men jag flyger..resan hem brukar gå lättare..
Jag har suttit på flyg över 11 timmar...men trivs bäst kring 3-4..då kommer man fortfarande en bit bort. Kanske min rädsla är lite speciell..jag flög dagen efter..så jag kanske var lite tuff där :)

En annan sak som är starkare än rädslan är om man är riktigt kär,nu för tiden så vet jag inte hur det känns..men till det som jag skrev ovan..dagen efter,så hade det även att göra med att jag var så förälskad..så jag satte mig på ett plan ett flertal gånger,under det närmaste året..och det var nog bra för mig :)

Drömde om två män i natt..jösses..kunde inte riktigt bestämma mig för vem jag ville ha..men det blev nog den lite äldre mannen..som jag fastnade mest för. Undrar vad mitt undermedvetna vill säga mig..att jag ändå börjar bli redo för mötet!!! ??

Solen visar sig inte..det är grått och regnigt..nog bra för naturen..värmen kommer tillbaka,säger väderleksrapporten..

Jag gissar att solen befinner där ni är..och kanske även du och vännen tar ett dopp i plurret..MG, han njuter av både vatten och kändisskapet :)

Ha en jätteskön dag!

Kram :)

22 Varis:

skriven

God morgon Ez!

Välkommen tillbaka! Underbart när internet funkar igen 😃

Jag tänker direkt på min fobi för när jag tror att alla stirrar på mig. Får panik av det. Ska tänka lite kring hur jag kan öva på det mera. Vill nämligen bli av med den ångesten jag får i sådana situationer.

Ez, nu börjar människor omkring mig också påpeka detta med mitt nu 4-5år långa singelliv. Jag mår bra och allt flyter på men ja visst längtar jag efter kärlek. Händer det någon långvarigare romans eller nått under kommande tiden?

Kram

Svar: Ja ett kollapsat internet är inte kul !! Ja, jobba på din fobi... det här kan du fixa ! Kärleken kommer den också.. kram
Esmaralda

23 Mimi1:

skriven

Hej!

Blir det något jobb för mig innan jag går under??

Kram

Svar: Ja, det blir jobb.. absolut.. kram
Esmaralda

24 Am:

skriven

Hej Esmaralda.
Undra var dessa fobier kommer ifrån. Om det är tidigare liv eller något som hänt i barndomen. Ser det ut att bli så att vi kommer att umgås med varandra framöver? Vill han det? kommer han vara beredd att satsa på mig?
Kram




Svar: Ja det KAN vara tidigare liv men vanligast är barndomen.. man utsätts för en hel del och somligt sätter spår... ni kommer umgås och det ser ut att gå fram och tillbaka men jag ser en annan kärlek i din framtid.. kram :)
Esmaralda

25 Rosa:

skriven

Jag har lyckats komma över min blyghet. Inte en fobi men iallafall hindrande i vardagen. Nu tar jag intiativ och kastar mig ut i saker jag aldrig trodde jag skulle göra. Som du säger; det är bara att utsätta sig!!!

Undrar hur han funderar just nu efter mitt brev?

Svar: Härligt att du fixar det.. och du gör det bra !! Han funderar...tankarna går hit och dit.. kram :)
Esmaralda

26 Lunora:

skriven

Hej!
Kommer jag ha ha någon flirt/romans till sommaren? Ser du om jag har andra män innan min stora kärlek kommer?

Byter jobb i aug, bidrar det till mötet av mr Right?

Ha en fin dag!
Kramar

Svar: Ja det kan mycket väl blir en flirt i sommar.. kram:)
Esmaralda

27 Linnean 🌸:

skriven

Så otroligt vackert det är hos er!
Så gott lille Glenn har det! Vill åxå havsbada tre gånger om dagen 😉 Här är det storm igen och sundet inbjuder inte till bad!
Har åxå höjdskräck! Men jag resonerar (fegt) att jag behöver ju inte vara på några höjder. Fast...jag får svindel i rulltrappor tom. Usch! Läste ditt inlägg helt galet i dag! Först att alla fobier kan botas genom att gå på Gekås och sen att ni skulle åka till...Zlatan. Vaddå virrig i pallet?! 😄 Får snart besök och det känns lite märkligt efter allt som hänt sista tiden med katt och annat. Kommer det att gå bra? Eller ändrar sig allt nu? Jag är ju inte så pigg själv heller. Pallar inte med mer skit nu. Nu får det banne mig vända på alla möjliga fronter.
Ha det härligt i paradiset så får vi spana vidare efter solen...men det blommar underbart nu! Kram...
/Linnean 🌸

Svar: Ja, det är sannerligen en blessing att få vara här !! Ha ha ha.. ja tänk om allt kunde botas genom Gekås !! Jag tror du styr om saker och ting tar en god kontroll... kram :)
Esmaralda

28 Alie:

skriven

Det här med att hålla tal eller prata inför många människor är något jag fasar för. Även inför mina kollegor tycker jag det är jobbigt, jag tycker inte om när folk tittar på mig, vilket jag personligen tycker ör väldigt synd att jag känner så. Förslag på hur man tränar bort sådant?
Kram 🤗

Svar: Träna dig på att oftare ta plats... gör lite i det lilla som innebär att du märks och sticker ut... kram :)
Esmaralda

29 Jossan :

skriven

God morgon!

Idag mår jag inte bra. Jag har ont i kroppen och har så ont i halsen. Och jag är jätte trött. Så jag har precis ställt in träningen :(

Även om jag ligger i min säng hos mamma och pappa så är det jobbigt för jag vill ligga i min säng i min lägenhet.

Det känns som allt är konstigt. Det är konstigt med vännerna och allt. Jag vill just nu bara låsa in mig i min lgh och va själv... en sån period igen..
min syster längtar tills jag får en kille som bryr sig om mig och göra allt för mig..

Kommer han snart? Han det va han på J?

Kram

30 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar hans föräldrar ha fått nys om att jag ville flytta tillbaka?
Kram

31 Pia1:

skriven

Flygskräcken gick inte över förrän jag var tvungen att flyga ensam och inte så lång sträcka. Men höjdrädslan... Den får fasen vara kvar 😂

32 Lenafena:

skriven

Önskar dig en fortsatt fin tid med din vän! Ni vet verkligen hur man skall sätta en guldkant i livet! Har du någon aning om hur jag träffar min nye man? Tar han kontakt? Vars nagerst?

33 Skrållann :

skriven

Hej!
Visste faktiskt inte att att det kallades flödning.
Idag blir det middag hos mina föräldrar men jag har så ont i halsen och känner mig lite hängig. Det passar inte för på lördag ska jag till London med två vänner och jag hoppas att vi får det fantastiskt. Dock spådde Nettan att hon såg en liten varning i trafiken den 6/5 så lite orolig är jag men hon sa att det gick att undvika så jag får väl vara försiktig?!

Kram❤

34 Kvinnan:

skriven



jag hade en dröm inatt om att jag var på en dejt och killen gav mig en ring det kändes så bra men samtidigt så skrämde det mig. vad kan drömmen betyda.

35 F:

skriven

Vilken jobbig kväll och drama det var igår. Jag känner mig så trött och det är inte lika roligt o gå till jobbet just nu. Tung energi är det oxå. Varför är det så just nu?

Svar: Häng inte upp dig.. det blåser över.. kram :)
Esmaralda

36 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Du hade så rätt igår angående om tjejen som jag träffade i lördags, det var bara spriten som talade, imorse när jag vaknade så hade hon tagit bort mig från fb.

Känns iaf segt att sånt här ska hända mig, när kommer jag att träffa en tjej som verkligen kommer att bli intresserad av mig? :(

Kram

37 Kicki:

skriven

Jag har sen några dagar dagar haft en konstig känsla som hänger över mig och ilsken känner jag mig oxå. Varför känner jag mig så?

38 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Hoppas ni alla här på bloggen hade en trevlig valborg!

Jag har en fråga till dig Es, Jag såg ett gäng umgås igår, det är då par som är där. Hemma hos hon som gör så goda desserter.
En fråga, ser du om jag kommer att umgås något mer med dem i det gänget?Kram

Svar: Kanske inte hela gängen men mycket väl någon i det.. kram
Esmaralda

39 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det lovande ut att mötet med tillkommande kärlek kommer att ske under det här året?
Kram

40 Smöla:

skriven

Idag har jag drömt att svågern skulle få tvillingar.. vad betyder det? Vad har tvillingar med mig att göra? Är de någon som ska få tvillingar?

41 Lotta:

skriven

Tror verkligen att det är en metod som fungerar. En avmina söner blev av med sin höjdrädsla när vi åkte London Eye. Inte jag dock som satt paralyserad av skräck med tårar i ögonen, men hade jag åkt några varv hade jag nog vant mig :)

Kram L

Svar: Ja man brukar vänja sig.. kram :)
Esmaralda

42 Veronica i barcelona:

skriven

Hej Es! Både du och Nettan spådde mig att jag ska jag till NY snart. Träffade mitt ex i Barcelona, men nu hör han inte av sig? han är inte så bra på kommunikations men jag blir orolig! Vet inte vad jag ska tro?

Kramar från Barcelona

Svar: Jag ser inte vad men till NY kommer du snart.. kram :)
Esmaralda

43 Skorpan:

skriven

Tack Es :)!
Kram Skorpan

44 YR:

skriven

Hello. 1á Maj reda!!! Där har du min skräckblandade förtjusning. Att jag älskar våren och att få gå loss i blommor o solning. Skulle vara kanon om jag inte hade blandade känslor,och panik. Ju fortare tiden går desto närmare vad som känns som hemskt.. På spänning dygnets alla timmar,gör att man inte njuter fullt ut.Jag har bara anställning t.o.m augusti. sen om det inte blir som de säger muntligt kanske en anställning med 12´eller inget jobb kanske och aktivitetsbidrag.(7´!).Står lämnad själv med hus tonårsunge och ett gäng katter..Alltså massa fasta utgifter. Panik bara av att en katt e halt( ser inte ut att ha ont alls men det e hemskt ),och sen allt annat. Försöker hålla humöret uppe. glad att vara av med elak gubbe.Men att inte klara mig själv...Hu vilken ångest.! Detta finns väl inget sätt att komma över eller..Tror du det ordnar sig. Kan jag släppa taget? Vill ju bara få ordning i huvet,och orka se framåt... Trevlig vår!

45 Sillen :

skriven

Har en Depp dag idag.
Saknar honom jättemycket fast jag inte vill. Jag har verkligen försökt att gå vidare. Men kan inte utan en förklaring och ett avslut. Kan du se om han kommer att höra av sig? Är något av det han sa sant?
Jag vill inte må så här längre jag vill börja leva MITT liv.

46 Ht:

skriven

Hej!
Har jobbat 2v med nya tjänsten..så mkt ansvar o nya rutiner..
Är dem nöjda med mig?
Kram!

47 G.H:

skriven

Esmaralda, jag undrar om det blir bra om vi följer med min mamma på en weekend till Polen?

Kram:)

Svar: ja det känns bra.. kram
Esmaralda

48 Studenten:

skriven

Hej Es!
Själv har jag sådan sjuk fobi för ormar. Känns dock sjukt läskigt att köra denna metoden för att bli av med det.

Har jag chans på jobbet? Kram

Svar: Men det funkar... kanske inte så lätt att hitta massa ormar bara.. ja chansen finns.. kram
Esmaralda

49 åsa:

skriven

Hej E!
Underbara bilder du lägger ut. Man känner att man blir med o är där också på dessa platser ni är på. Tack för allt du delar med dig bild som kärlek . Kändes viktigt att säga det.

Vet inte vad det är med mig. jag fastnat. lite svartsjuk arg ledsen över hans sätt mot mig mitt ex längtar o samtidigt vill jag skriva till honom säga min besvikelse alla känslor men blir stoppad el vågar inte. Han har hjälpt mig med rygg . men vänner säger att jag ej ska ta kontakt han trycker ner mig energi mässigt. snälla hjälp mig med svar. Visserligen har du svarat några ggr men nu är det viktigt. ska jag skriva el släppa? har skrivit o brännt upp men nja det vet jag inte om det känns så mkt lättare. om det kanske kommer en kärlek som kan bryta känslomässigt med honom. Han har andra kvinnor nu.Han kommer alltid vara starkt i hjärtat på mig. förlåt all gnäll kram Å

Svar: Försök släpp....det vinner du på och det finns massa kärlek i din framtid.. kram :)
Esmaralda

50 Louise:

skriven

I ett dygn var grannarna tysta precis som om de visste att vi ringt trygghetsjouren på dem. Igår började de väsnas igen och det var i valet och kvalet att ringa igår också men vi lät bli. Men idag blir det nog ett samtal till dem för idag är grannarna igång att stampa och flytta bord igen.
Igår höll de på till halv ett på natten och vi ringde inte.
Men trygghetsjouren sa att vi kan fortsätta ringa tills de blir påkomna. Jag vill inte få våra grannar vräkta jag vill bara att de ska fatta att man måste visa hänsyn till andra människor om man bor i lägenhet.
men vräkta kommer de bli om vi måste ringa hit trygghetsjouren flera gånger i veckan på grund av grannarna.

Jag ska försöka ta alla timmar jag kan som vikarie och hoppas att något jobb jag sökt hör av sig snart så jag blir fast anställd för det behövs nu. Jag har även börjat ta tag i mina inkassoskulder. det är bara struntsummor som jag har låtit gå dit.
Men nu ska det försvinna innan året är slut och sen ska KF tas hand om. Därför behöver jag ett jobb snarast med inkomst.
Lätt att vara efterklok med allt sådant.

Måste ta itu med barnkläder också men vet inte var jag ska börja. Vi har så mycket.

Ha en fin dag. Kramar.

Svar: Bra att du tar alla jobb du kan få. det leder framåt mot något bättre... kram
Esmaralda

51 MB :

skriven

Bra tips!

Undrar vad det är med mig, om du ser/känner något? Är HELT i obalans. Aggressiv, kort stubin och startar bråk. Försöker prata med mig själv för att lugna ner mig, tränar för att lugna ner mig. Känner inte igen mig själv sen tre veckor tillbaka, ser du något?

Trevlig söndag.

Kram /MB

Svar: Får en känsla av att hormonerna kan spöka... men jag tror det släpper.. om inte så gå på koll.. kram
Esmaralda

52 Ia:

skriven

Hej
Vad man är beroende av internet, det är lite som med ström, det ska bara finnas där.
Jag skulle vilja veta, av olika anledningar, om x-mannen kommer att fortsätta leva med kvinna som gör att kontakten med barnen blir lidande
Kram

Svar: Ja utan internet känns svårt att klara sig ! De lever nog inte samman för alltid men någon separation inom det närmaste ser jag inte.. kram
Esmaralda

53 Milla:

skriven

Visste inte att det fanns nåt sådant.
Ska jag beställa tid vid den nya doktorn Her Care. Kommer det ge mig nåt att jag blir bättre o komma i balans?

54 Lilli:

skriven

Hej Es!
Ja flödning kan göra små underverk med rädslor.
Jag ska själv försöka ta fram o tänka på mina rädslor, t ex varför jag blir så sårad om någon som jag inte ens gillar inte tycker om mig eller är otrevlig.

Är rädd att aldrig bli älskad tillbax av en man som jag älskar
Det är ju tyvärr mina erfarenheter att alla förhållande nästan så haf jag blivit lämnad min inte den senaste. Där valde jag o lämna då premisserna då inte var rätt.

Är vilse i livet nu, umgås med ngr fel människor o måste minska tillfällena eller bryta.
Jag är medveten om mycket o vill förändra o stärka mig bättre.

Jag har iaf fått ett jobb i 3 månader o hoppas jag kommer att trivas o att dom trivs med mig o hoppas jag har rätt kunskaper/ förutsättningar för att klara jobbet.
Kan du se något om det Es?
Stor Kram

Svar: Ja du är medveten och klok och du ska följa din känsla och göra de val du vet du behöver göra... jobbet tror jag går bra.. ha positivt fokus från första stund.. kram :)
Esmaralda

55 Sus:

skriven

Hej
Lite läskigt....
Men funkar ju uppenbarligen ....
Kul i går...
Trött i dag..
Love sus

Svar: Trött är ok om man bara haft roligt :) kram :)
Esmaralda

56 Kulla:

skriven

Har en fruktansvärd fobi för fåglar, det värsta jag vet!!!
Önskar er en fin 1 maj ☀️😎.
Vad har jag för roligt/spännande att se framemot under denna härliga månad💕💕💕. Något jag kan förvänta mig?!? Kram

57 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Min fostermamma har nämnt det där med flödning men hon kallar det för exponering. "Exponering är det enda som hjälper" brukar hon säga. Själv tycker jag att det är hemskt obehagligt att prata i telefon med folk jag inte känner. Jag kanske borde ringa lite random människor jag inte känner och småprata lite 😱. Eller jobba ett tag som telefonförsäljare ! Hemska tanke 😳.
Kram ThereseC

Svar: Ha ha ha, ja någon telefonförsäljare lär du aldrig bli.. men att inte bli det betyder ju inte att du går miste om något.... jag har på känn att du kan ta till telefonen om du måste.. kram :)
Esmaralda

58 Lisa:

skriven

Hej Ez
Jag har flugit många gånger i mitt liv, både inom Europa och längre sträckor och har aldrig varit rädd, i USA flygluffade jag i tre månader i min ungdom och då var det upp i luften och ner, ibland flera gånger i veckan.
Däremot har jag på senare tid blivit så gott som livrädd, vet inte riktigt varför, senast förra sommaren, då vi flög från Grekland, satt jag på helspänn i tre timmar, helt galet egentligen med tanke på att det var en ovanligt lugn flygning. Flera dagar efteråt hade jag värk i kroppen av anspänningen.
Kan du Ez varför jag blivit så totalt flygrädd ?
ram Lisa

Svar: Jag tror att det handlar om en annan rädsla.. något annat som sker inom dig och nu blev det bara så att du projicerade rädslan på att flyga.. tänk till.... kram :)
Esmaralda

59 PiaS:

skriven

Hej Es,

Intressant med flödning. Lite höjdrädd är jag nog, så kanske ska prova att utsätta mig för höga höjder.

Jo, jag skrevs igår men då var det ju internetstrulet. Det finns en person i min träningsgrupp som jag tycker är intressant och vi har pratat lite mer med varandra. Lite pirr känns då. Undrar om han kan vara han som du beskrev i min seans/spådom? Det finns en del som stämmer in men det kanske inte är han. Men i vilket fall kul med lite pirr :-).

Ha en skön 1:a maj.

Kram PiaS

Svar: Oavsett.. så ta tag i det... föreslå en fika och se vart det landar.. kram :)
Esmaralda

60 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Kommer jag att avsluta mina studier? I så fall hur länge dröjer det? Kram Mojgan

61 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
En litet orosmoment jag har, är att jag gick hem en timme tidigare igår från jobbet. Jag skrev upp tiden och självklart får jag bara betalt för tiden jag är på jobbet. Jag kollade med kollegor och vi låg bra till så det var helt okej att jag gick hem för valborgsfirande. Men nu är jag orolig är om chefen nu i efterhand stör sig på det? Om det ser dåligt eller oengagerat ut?

En annan fråga, det känns verkligen som jag försöker att komma framåt i livet. Jag vill som sagt så gärna träffa min partner där det blir förändringar med ihop flytt och framtidsplaner. Ser du förändringar för mig den närmaste framtiden? Ser det lovande ut att mötet med min blivande sker under det här året?
Kram

62 b:

skriven

Har precis fått mina nya healingstenar jag beställt =) har du använt dig av såna någon gång / någon annan här i bloggen som kanske har? :D kram!

63 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag undrar om det ser ut som om de kommer att ta slut här mellan dem eller inom de närmaste? Eller om det mer ser ut som om de fortsätter relationen med kanske ihop flytt och vidare?
Kram

64 Becka:

skriven

Ett bra inlägg idag,behövde jag läsa

Finn det något meddelande till mig?
kram

65 Rädd:

skriven

Hej E!

Finns det fortfarande en chans att jag gått vidare?

Kram och kärlek.0

66 Agnes:

skriven

Flödning...att utsätta sig för ngt man nu har issues för...
Tror jag hoppar över det då det jag bara vägrar göra inte är något som gör min vardag svår.

Hoppa bungyjump eller fallskärm...aldrig och never ever...fullt o fast övertygad om att snöret kommer att gå av, eller skärmen bli som en sladdrig näsduk...

Vill gärna lära mig dyka...men insett att känslan av att inte få luft är för stor...har nog drunknat i ngt tidigare liv, så att åter utsätta mig för det känns inte som ngt större behov...för att nu inte vilja bada i vatten där sjögräs eller annan form av slingrig växtlighet finns under ytan med risk att känna de där greppen av fingrar runt anklarna...isch...

Är även rätt anti mot bassängbad...med tanke på hur mycket äckel som finns i vattnet "nuförtiden"...så äckligt att simma längder o helt plötsligt få ett långt, mörkt hårstrå mellan fingrarna som kletar sig fast där...yeck...precis...har slutat att gå på simhus...

Badhus överlag tycker jag med stigande ålder är rätt sunkiga...¨men inget jag anser behöva ngn "flödning" för...

Däremot den fobi jag har mot relationer...den behåller jag mer än gärna...finns inget gott i 2samhet...bara jämmer o elände, faktiskt.
Är så glad åt att jag var dag här kan läsa om de i bloggfamiljen som "lider" av sina relationer...tack till er som gör att jag vet att jag gör rätt i att hårdnackat våga vägra män!

Värnar min frihet som kvinna så högt, att jag inte ens längre saknar sex...varför ska jag bjuda ut mig själv till en man som enbart är ute efter att stoppa in pitten i mig för att slippa göra jobbet med att behöva runka av sig själv?

Kan göra långa listor med alla nackdelar att låta en man äga mig...men listan över fördelar att vara ägd...den är tom...vad är fördelen med att vara ägd av en man?

Att ha någon som tvättar bilen? Att ha någon som talar om för mig hur värdelös jag är? Att ha någon som påpekar att det är dax att laga mat? Att ha någon som hela tiden stör mig med att vilja träffas när jag inte har tid?
Att ha någon att ha sex med...mohahaha...jag är ju för gammal för män i min egen ålder!

Flödning överflödig...som ni ser...festlig tanke annars...att springa på krogen o bjuda ut mig till hågade gubbs...huvva...simma i gyttja låter mer attraktivt än det...

Firar 5 år som skild nu den 3:dje maj..."officiell" singel lika många år...och inte en karl i sikte som kan förstöra mitt liv...måste erkänna att jag faktiskt trodde det 1:a året att jag var intressant för jämnåriga män...men sedan har fakta gått upp för mig...jag gör mig bäst som singel!

Så livet är för njutbart för att förstöra det med 2samhet!

Kram!



Svar: Och fortsätt njut goa Agnes.. kram :)
Esmaralda

67 Agnes:

skriven

Har min förra seans liggandes, o valde nu o kika lite på den...ser att den är skriven den 3/5-13...alltså samma datum som min skilsmässa gick igenom...lite festligt, faktiskt.

Kollar på mina frågor, o inser att jag verkligen förändrats under dessa 5 år...då sökte jag en man, ett hus o ett liv "på landet...nu är det min mardröm att ha man, hus o leva på landet...

Den beskrivning av den som sägs vara "min soulmate" känns nu väldigt missvisande...för min erfarenhet av män är den motsatta...det går inte att lita på dem.

Han tillhör inte de män jag brukar se...redan där, undermedvetet redan när jag läste detta, så fattade jag att denna sk "soulmate" inte var ngt för mig...att han sägs ha stabil ekonomi o inte är snål av sig...ger mig inget egentligen eftersom det är han som då håller i pengarna...

Att vi ska köpa bostad(hus) går fetbort i dagens läge...jag vill inte bo i hus, och jag vill verkligen inte göra det med en man...gillar att bo själv, helt enkelt...att vara ägd av både man o hus får mig att känna mig illamående, snärjd redan innan det hänt...förstår ni vilken psykisk press att vara utelämnad för en persons nycker...dessutom är min dröm ett boende i Gamla Stan, själv...haha!

Tydligen ska jag känna både passion o förälskelse med denne man...det vet jag inte vad det är, mer än att det är en kemisk störning i hjärnan utvecklad av evolutionen för att tvinga ihop människor i syfte att alstra avkomma...

En sak som stämt däremot, är att dejting på nätet inte är ngt för mig...vilket stämmer, då jag testat att få till ngt under 4 år...inte ens fika gick att prestera där!

Snubben ska dyka upp IRL...när tiden är inne...1-3 år enligt seansen...nu har det gått 5, o då ser jag det som att faran är över till stor del...då jag nu inte är det minsta taggad på något alls med män längre...därför att jag har inte tid eller energi till det...änu ett mysterium för mig...hur har folk tid till relationer i dagens läge...jag har fullt upp med jobb o mig själv...

Däremot hoppas jag att annat stämmer...det där med arv, t ex...behöver få in ngr miljoner så jag kan köpa en lägenhet om ngr år i samma område som min son nu flyttar till...givetvis själv då jag vill ha det på mitt sätt...inte på en mans!

Kram!

Svar: Alltså.. jag ser ju både arv och karl fortfarande... tydligt... så lova att du inte gömmer undan en eventuellt kommande kärlek.. vi måste ju får veta !! Kram o kärlek från Dubrovnik som jag lämnar tidigt i morgon bitti :)
Esmaralda

68 Mashol:

skriven

Hej Esmaralda,
Kommer jag att jobba 100% efter uppföljningen i juni på mitt nuvarande jobb?

69 Kicki:

skriven



Jag har sen några dagar dagar haft en konstig känsla som hänger över mig och ilsken känner jag mig oxå. Varför känner jag mig så?

70 Minimee:

skriven

Hej Es

Har du någon hälsning från andra sidan till mig?
kram

71 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer uppdraget som kontaktperson på den nystartade delen på jobbet att växa? Kommer det vara värt att lägga energi på?

Kram och kärlek.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: