Hjärnsläppet.....

 
Här förstår ni, firar spåkärringarna morsdag  på Ullared !! Jajamän!
 
 Det blev två timmars shopping  i söndags.... och stugmys för resten.... med sill o potäter, kalla öl  och en sen kväll  på stugans altan. Och så morsdagstårta.. som inhandlades i all hast !
 
 
Kvällen gick i planeringens tecken... kring  vår spårdoms & regressionsresa i september.. och vi
fattade en hel del bra beslut... och dessa beslut var lika bra dagen efter i dagsljus. Det är ju inte alltid det blir så!
 
I går shoppade vi  också  i två timmar.... och jag fick hjärnsläpp... jag hittade precis en sån fläkt jag ville ha och som jag blev snuvad på förra sommaren... och när jag stod och höll den i handen så tänkte jag nej, en sån ska jag inte ha !  Herreduminskapare !!
 
Någon alien med spariver eller fläktskräck måste ha tagit över min kropp  ett litet tag där !
 
När jag kom hem framåt eftermiddagen svor jag en lång ramsa...  hillvittesfan...hur korkad får man bli ? Eller är det helt enkelt meningen att jag inte ska ha fläkt ? Och varför det, i så fall ?
 
Dubbeslsuck !
 
Vi avslutade Ullaredsturten med lunch på GeKåsrestaurangen ... stekt spätta som vanligt.. och så rullade vi hemåt, väldigt nöjda med vistelsen..... ja, bortsett då från fläkten förstås !
 
Kram & kärlek
1 <3:

skriven

Sill och potatis är verkligen sommarmat.

Är chansen stor att B kommer få fängelse igen ? Eller reder det ut sig.

Kram

2 Tingeling:

skriven

Haha! Det är precis som när man hittar något som är billigt... Och man tänker det är bra att ha... Och sen kommer man hem och tänker "vad ska jag med denna till" och så hamnar den längst bak i ett skåp.... 😁
När jag åker till Ullared ska jag vara väldigt restriktiv. Har inte råd att handla för så mycket pengar i alla fall.

Jag tittar och tittar på utbildningar.... skulle lärarassistent vara något? Skulle jag "nöja" mig med det? Kanske ett sätt testa på och se läraryrket bättre? Är enbart två terminer lång utbildning. För ju mer jag tänker på förskollärare desto mer fel känns det. Jag vill inte jobba så olika tider och tidigt på morgonen och planering på kvällar osv.

Värmen fortsätter. 26 grader varmt ska det bli i dag. jag har en sval lägenhet så har inte tagit ner mina fläktar än. Har tre stycken. Eller är det fyra? Men nu morgonen känner jag det är lite varmt solen lyser rakt in. Men på kvällarna måste jag ha strumpor!

Kram!

3 Michaela:

skriven

Alltid lika härligt att läsa om er! Men vad fan hände med fläkten😄

I Söndags överasskade jag mig själv rejält!
En kille som det har varit fram och tillbaka med i 2 år då han aldrig vetat hur han vill ha det mm kom förbi för att be om ursäkt för hur han betett sig mot mig. Kände direkt när han kom att det kändes fel men jag fick min ursäkt och då klockan var efter midnatt så lät jag honom sova över. Då satte hans vanliga beteende igång igen. Han visste inte vad han känt/kände. Om han brydde sig eller inte. Att han hade en mur och var avstängd och ville bara sova då han var "svintrött". Hela mitt system bara skrek NEJ!! Det räcker nu! Efter lite velade så väckte jag honom kl 02.00 och sa att han får åka hem för jag är klar med killar som inte bryr sig om mig mm. Var så skönt när han åkt och kände mig fri. Vill bara framåt nu mot min soulmate och människor som värdesätter och bryr sig om mig. Klar med allt annat. Så hoppas att detta var ett steg i rätt riktning :)

Annars så mår jag bättre nu efter att antibiotikan börjat gå ur kroppen. Tålde den inte alls. Så hoppas även där att jag är på rätt väg :)

Kram och välkommen hem!

Svar: Det här tror jag du behövde för att bli riktigt klar ! Nu är du mer redo än någonsin och din inre styrka växer... det kommer något jättebra ut detta.. kram :)
Esmaralda

4 Yvonne (gammal kund):

skriven

Hej hej!

Ångrar du dig och ändå vill ha en fläkt. Så har jag köpt en på Jula för 179 kr! Den står så fint på golvet och snurrar! Jättebra är den!

Kram
Yvonne

Svar: Då blir det Jula som gäller.. tack för det :) Kram
Esmaralda

5 MollyD:

skriven

Godmorgon

Minns mitt besök hos er 2 och det är två år sedan i juni. Så kort tid sedan och ändå så himla längesedan. Apropå tid- tiden går fort å ena sidan och långsamt å andra sidan när man ser tillbaka. Minus ett bröst sedan jag träffade er. Mycket i mitt kiv kretsar kring just den händelsen eller tar avstamp i.
I går kväll blev jag så nojig av tankar. Herregud!! Tänkte att om jag lever till 80 är det bara 23 år kvar - swosh - så är dom borta. 90 kändes bättre och 110 ännu bättre. Vi lever i en sådan spännande tid och jag vill vara med länge, länge, länge. Känner mig som om jag har hela livet framför mig men så vet jag ju att jag har levt 57.
Känner att varje dag är så värdefull- och så måste man knega och jobba för att klara dagen. Första gången i mitt liv har jag börjat fundera på att pensionera mig vid 62 senast 64. Jag som alltid trott och tänkt 70. Men jaja vi får väl se hur det blir med allt.

Lever ensam som jag tjatat om så mycket och tycker att det är väldigt menigmnglöst liv att leva utan kärlek och närhet i vardagen, Barnen lever sina liv och det ska dom. Tvivlar på meningsfullheten så du märker å ena sidan vill jag leva som om jag aldrig levt eller precis tagit klivit ut i världen fast klokare men å andra sidan när köttet förfaller och ingen ser att man finns än mindre skapar lust hos någon, vill jag bara lämna in.
Två världar i mig som möts i en rejäl krock.

Nu undrar jag om det är så att jag är inne i en transformation för att ta nästa kliv eller om det är en rejäl åldersnoja som sugit tag i mig och jag går i cirklar??

KRAM

Svar: Du är inne i en fas som handlar om förändring... du skapar själv en del av förändringen som i sin tur ger ringar på vattnen och för gott med sig.... det leder till att kärleken kommer... även om det kan dröja en tid till.. kram
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag hoppas att det blir inte mer bedöma eller misstänkt mot mig om kärlek. Kommer dom inte väl gör det mer mot mig?

Kommer det inte händer mer i framtiden?

Hoppas på att dom kommer bättre på att fråga än misstänkt eller bedöma om kärlek mot mig...

Har händer på två gånger så känns det är räcka för mig men hoppas det blir mindre med bedöma eller misstänkt om kärlek mot mig...

Ha det bra

7 Mona:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha roligt ni är! Tårtan ser jätte god ut och det låter som ni hade jätte trevligt! Roligt att fira morsdag tillsammans. Synd med fläkten bra.. kanske bara hade gått sönder ändå;)

I en seans för några år sedan sa du att mötet med min tillkommande kärlek blir genom ett fysiskt möte. Nu har jag skaffat dejting app eftersom jag inte är ute i svängarna så mycket. Några år har gått. Kan det ha blivit ändrat att jag kan möta min tillkommande kärlek via Nätet?
Kram

Svar: Sådana detaljer är svåra att tolka.. även om ni skulle få kontakt via nätet.. så blir det ju alltid ett första fysiskt möte... och då kan det slå till.... så jag säger go for it... allt ska prövas... kram :)
Esmaralda

8 Smulan..:

skriven

Kul att ni haft det bra. Det är nog någon som inte vill att du ska ha en fläkt, åtminstone inte den.
Min man har hittat en knöl inväntar röntgen. Kan du se något, orolig?

9 M:

skriven

Hej!
Snygga brudar!

Kommer han killen höra av sig? angående lägenheten jag ska hyra..börjar bli orolig..
Kram

10 Helena Ir:

skriven

Ni har nog haft väldigt trevligt,förutom fläkten då :)
Skynda dig nu att köpa en annan,annars kommer dina ramsor fortsätta på hemma plan.. Är man en spådam,så har det kanske sin förklaring..kanske ett elfel,på den du höll i!?

Lite trött,försöker övertyga mig själv om nyttan med träningen..tror det blir ett kortare pass idag!

Jag hade en dröm en natt,jag stod i tillsammans med en grupp människor,som pratade väldigt mycket..jag försökte komma in i samtalet,men ingen tog notis om mig..
Kanske det är det jag känner från min släkt i verkliga livet..som avspeglar sig i drömmen!?

Ha det så bra..

Kram :)

Svar: Ja jag tycker du tolkar din dröm så bra själv !! kram :)
Esmaralda

11 sus:

skriven

hej
låter som en bra träff....
så där som med fläkten är det för mig hela tiden....
brukar tänka att man får låta de komma till en....
börjar bli drygt här...
love sus

Svar: Ja, du behöver ha nytt fokus, på annat.. gör gärna upp en och annan sommarplan som handlar bara om dig själv.. kram
Esmaralda

12 EPM :

skriven

Godmorgon!

Det har gått troll i fläktar för dig...😂😂

Jag har inte styrt upp min födelsedag men det blir nog bra ändå. Köpt en god frukost till mig själv och min älskade syster ska ta med mig ut.
Blommor har jag fixat!

Blir det någon överraskning idag, jag älskar överraskningar...?

Kramar

Svar: Grattis på din dag !! Det blir en fin födelsedag.. kram :)
Esmaralda

13 Mimlan:

skriven

Haha nu skrattar jag gott, så konstigt det kan bli!

Nu är det 3 dagar kvar innan mitt efterlängtade sommarlov kommer, så välbehövligt!

Ser du om den sista tentan går bra? Tänkte ta med mina talismaner, finns det kvar någon kraft i dessa tro?

Stor kram

Svar: God chans att tentan går bra och lite kraft finns not allt kvar i talismanerna.. kram :)
Esmaralda

14 Skorpan:

skriven

Sicken vistelse ni hade, ja förutom fläkten då ;). Fast tiden till shopping var nog alldeles för kort...

Här håller jag på o går upp i limningarna, stressad till max och det går liksom inte alls framåt. Stod i köket hela kvällen igår o lagade "vardagsmat", inte till festen. HAr inget bord till möblemanget, men vi såg ett jättefint möblemang som föll oss på läpp i söndags, det är rätt dyrt, o därmed undrar jag att, om vi satsar på det blir det hypertajt med pengar under sommaren då? Är det rätt köp? Önskar nästan att det vore lördagkväll redan..

På jobbet står det lite i still o timmarna är få. Stötte på en människa från våningen under o jag nämnde att jag sett att de söker folk. Hon frågade om jag var intresserad o jag sade att kanske det. Kändes som om hon riktigt tittade på mig för att minnas hur jag ser ut ;D. Aldrig vet man ju var jobbet kommer emot...

Önskar er en fin dag alla!
Kram Skorpan

Svar: Vad det gäller möblerna så är det bara värt det om du vet att du kan leva åtstramat resten av sommaren.. tänk ett varv till innan du fattar ditt beslut.. kram :)
Esmaralda

15 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.
Smarrig tårta det ser ut som en maräng swish tårta!

Jag såg en söt liten flicka igår med sin mamma och jag kunde känna en stark längtan efter att få ha en ”hel” familj. Jag har ju ett barn och känner sådan kärlek till de. Jag är ju ensamstående så. Men längtar efter syskon till honom. Få se syskonkärleken och samspelet. Efter en man och vara i en familj. Tror du att jag kommer att få fler biologiska barn? Har jag en större familj och Har jag fått ett till barn inom 1-3 år?
Kram



Svar: Du kommer ha en hel familj omkring dig så småningom.. det kan dock dröja lite till.. kram
Esmaralda

16 Cj:

skriven

Kallas för beslutsångest, när man står och håller i en grej, men sen ställer tebax, fast man egentligen behöver den😜.
Ser du något kärleksfullt för mig snart? Kram

Svar: Ja något kan mycket väl komma i sommar, som handlar om kärlek.. tillfällig eller bestående ser jag inte.. kram
Esmaralda

17 Pia1:

skriven

Såna dumma missar göra jag ibland, av ren snålhet/försiktighet skulle jag tro i mitt fall. Och ångrar mig sen. Den där nya kjolen! Jag tror den gjorde succé hihi! Kände mig riktigt somrig och fin och den fick då många blickar, hoppas för att den var fin och inte nåt annat 😂 Röntgen gick bra och personalen är fantastisk (och gudasnygga) kommer leva läääänge på den glada vackra lite fnissiga unge herrn 😍 som höll armen runt min midja, nästan så man börjar fundera på saker och ting. Men det får bli sen, kanske. Fick en liten attack av skärande i skallen inne i kameran. Och ber till alla makter som finns att det var meningen och att det SYNS. Ja det var en underbar dag när jag fick leka fin en stund, det stället gör mig glad 💕

Svar: Jag gläds med dig, så mycket, stor kram
Esmaralda

18 Jas:

skriven

Hej!
Måste berätta att jag drömde om dig i natt! Du skulle inte spå mig utan vara min frisör och klippte bort en bra bit och rakade även lite på ena sidan.. du lyckades även klippa håret så det blev tjockare! 😆 Jag blev rätt nöjd faktiskt.. 😅 Hur ska man tolka detta..? 😘

Svar: Ha ha ha, ja där ser man... jag tolkar drömmen som att jag står för förändring.....att jag hjälper dig att skapa nytt... kram :)
Esmaralda

19 f:

skriven

ska på ett möte om en stund kan du se hur det kommer gå.

20 hmm:

skriven

ser du om det händer något nytt o roligt i mitt liv som jag kan se framemot , just nu är det bara jobb som tar all min tid.

21 f.u:

skriven

hej esmeralda finns det någon hälsning till mig ifrån andra sidan. kram

22 åsa:

skriven

ha ha ha du är underbar E!

Ja det lät det med fläkthistorien.

Hatt promenaden gick sååååå bra o det va inte många men vi hade en FLÄKTANDE glädje o vind så man fick hålla i Hatten.
på tal om ordet fläkt men med en annan innebörd.fniss

Kommer c pengarna i sommar till mig?
kram Åsa

Svar: Vad roligt att allt gick bra kring hattpromenaden !! Med över 70 % säkerhet ser pengarna ut att komma.. kram
Esmaralda

23 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Hahaha men det var ju en fläkt du skulle ha, ja nog fick du hjärnsläpp...hoppas du hittade presenter till barn/barnbarn utan att ångra dej där med. Ni har ju kul när ni roar er så Stockholm lever farligt i höst när ni kommer dit😜
Blir det fler möten hemma hos mannen till veckan tror du? Vill han ha mer kontakt? Tror vi båda saknar våra möten...
Kram 💕☀️

Svar: Ja det där med fläkten var huvudlöst !! Känns som om ni kommer ha fler möten.. kram
Esmaralda

24 Jennifer:

skriven

Hej fina Es! Roligt att ni hade en lyckad utfärd, förutom med fläkten 😀

Jag känner en sådan oro och ångest inom mig som håller på att äta upp mig, fast jag kämpar hårt mot känslorna och försöker nu komma på fötter med vila, lagom dos motion, bra kost och rutiner. Undrar om det kan vara den nya sömnmedicinen som framkallar sådan oro inom mig. Velar fortfarande med inkommande resan också, den känns enbart som ett jobbigt moment. Det är meningen att jag ska resa iväg nästa vecka, tror att jag kommer att bestämma mig i sista stund om jag far eller inte. Samtidigt vet jag att om jag INTE reser iväg, så kommer jag att ångra mig. Och kommer knappast att känna mig lyckligare om jag stannar hemma. Det är en sådan kamp, så jobbigt.

Finaste Es, ser du något om hur min sommar och höst kommer att bli? Kram

Svar: Att det känns så veligt tror jag beror på att universum vill att du ska lära dig att fatta medvetna beslut... lyssna in vad du känner och besluta... blir det ingen resa nu så blir den ju längre fram... bra att du börjat ta lite bättre hand om dig.. det kommer ge positivt tillbaka.. kram
Esmaralda

25 Vi:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han någon längtan att bli en familj med mig och sonen? Kommer han att välja den vägen? Kommer vi att leva tillsammans i en familj?
Kram

26 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Alla gör vi våra misstag..sa igelkotten och klev av rotborsten ...jäkla fläkt... den kommer nog hem på ngt annat sätt :-)

På morsdag fick jag pelargoner som jag ville ha och grille vart det till kvällen och en facebooktime med yngsta sonen ,som blir kvar ett par veckor till där nere i Karlskrona...

Igår var det så ensamt ingen Karin att ringa på eftm och dryfta vad vi inte fått gjort ,vi var bägge dåliga i våra kroppar så...så mycket gjort vart det ju inte ;-) Då sätter jag mig och tittar på play och lill-Babs minnesceremoni...hur glad blev man av det ?...men fin var den !
Men idag ska jag ge mig på åtminstonde en matta ...måste utnyttja det vackra vårvädret och nu har jag skrivit det här ...då är det väl självaste greve-jävulen om jag inte skulle få det gjort !

Inte för att jag otrivs med ensamheten ..men blir det någonsin annorlunda igen ? ...

Kram Anki med flock

Svar: Javisst blir det annorlunda... det kommer ju tvåsamhet för dig.... nu ska bara din tillkommande bli lika redo som du är... lycka till med mattan... kram :)
Esmaralda

27 Mia M:

skriven

Synd att du ångrade dig med fläkten....har själv en som snurrat flitigt under värmeböljan som var :-)

Han som jag skrivit mycket med och där vi varit väldigt uppriktiga mot varandra......tycker han på väldigt många punkter stämmer in på det du skrev i min seans om mannen jag skulle möta. Han ger mig hjärtklappning redan på distans. Vi har pratat lite lätt om att ses.....ser du om vi kommer göra det? Får en känsla av att han blev lite rädd när det blev lite mer konkret.....detta innebär ju även en inre resa för honom där jag upplever att jag fått fungera som ett stöd. Kommer han höra av sig igen, eller ska jag skriva? Vill inte att vi ska mista kontakten.... Men skulle det vara han som är den rätte så antar jag att det som ska sker sker..... Kram :-)

28 Rebecca:

skriven

Verkar det som att jag kommer få jobba hemifrån ett par dagar i veckan till hösten som jag önskar? :) kram

29 Star:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att få ett till biologiskt barn inom 1-3 år?
Kram

30 Dunegull :

skriven

Haha du är rolig du! Ser du om vi gör ngn utflykt tillsammans i sommar? Kram

31 <3:

skriven

Hej kära Es blev lite kluven av ditt svar sist. Är det ingen idé att jag ger M en chans ? Vill hitta någon att bygga en framtid med. Är det någon annan som är menad för mig ? Väntar min soulmate fortfarande runt hörnet ?
Kram

Svar: Det ser inte ut som om du mött din soulmate in... men du själv känna in kring de män som finns runt dig.. kram
Esmaralda

32 Tildis:

skriven

Hej Es! Kul att ni hade en härlig vistelse i Ullared. Synd med fläkten dock.

Kan företaget som jag ska besöka idag vara den rätta arbetsplatsen för mig? Kram

33 Anki:

skriven

Tack för svar Es <3
Det tröstar i ensamheten
Måste bara säga appropå fläktar på Jula så får du nog skynda dig ..de är på extrapris och tar fort slut..
Äldsta sonen jobbar ju på Jula och har köpt en som kan rekomenderas !

Kram Anki med fläktande flock

Svar: Tack för infon.....det lär bli Jula nån av de närmaste dagarna.. kram
Esmaralda

34 The Star:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag är så himla orolig.
För att jag är själv.

Kommer jag att få ett till biologiskt barn inom 1-3 år?
Kram

35 Undrande!:

skriven

Goa söta du! Kan du se om jag om min dejt kommer ses igen? Det kändes som att komma hem och nu undrar jag vill han ha mig?
Tacksam för din hjälp!❤️

36 vv<3:

skriven

Es vad är det med ardi?han älskade mig innan vad gjorde jag för fel för att han ska hata mig nu. Han vill fly nu och inte va med mig. Kram

Svar: Du har ingenting gjort, det är han som är velig och omogen.. kram
Esmaralda

37 Louise:

skriven

Idag hade jag kunnat krypa in i frysen eller kylskåpet. Det är redan 22 grader varmt och jag har ingenstans att ta vägen. Idag hade ett hus med pool varit det perfekta eller ja en trädgård med pool.
Denna helgen som var har varit spännande som alltid. Någon sprängde en bomb i ett trapphus, en förskola brann ner till grunden i grannområdet och en pojke i 20 års åldern blev mördad på en gångväg precis utanför en förskola där vi i princip rör oss dagligen. detta var mitt i natten och jag vaknade av det. Blir så trött. Även mannen som sagt att vi aldrig kommer här ifrån har nu sagt att jag ska fortsätta söka lägenhet.

Sitter och väntar på besked från alla tre förskolor som jag varit på intervju hos Jag vill så gärna vara på ur och skur förskolan för där fick jag en sådan wowkänsla. På den andra intervjun i torsdags var det så himla stelt men jag tror inte jag får det jobbet dock. Sen den förskolan jag var på i tisdags på intervju vill jag också vara på.

Blir jag anställd på någon av de förskolorna? Hur stor är chansen på ur och skur förskolan?
Kanske är det den jag kommer bli anställd på?

Kommer ju i så fall bli anställd som pedagog. Kan förhandla mig till bättre lön sen.

Ha en fin dag nu och tacksam för svar. Kramar

Svar: PÅ en av förskolorna är du ett intressant namn men jag kan inte se om det tar dig hela vägen i mål.. ja herreduminskapare att bo mitt i vilda västern där den är som värst.. kram
Esmaralda

38 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vilka härliga dagar. Jag blev också sugen på Ullared nu.
Synd att du missade fläkten igen. Undrar vad som hände 😁.
Jag har varit hos tandläkaren nu under morgonen och jag hade inga hål 👍😄🎉. Underbart!
Jag blev så glad. Det är min lyckodag 😁.
Imorgon ska jag till veterinären med Totte. Hoppas att det blir lika lyckosamt.
Han har fått en mystisk böld under hakan.
Kram ThereseC

Svar: Grattis.. inga hål... underbart !! Kram
Esmaralda

39 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Näe, inga fler åtstramningar här, så gissar att det blir något annat. Antalet timmar har gått ner o det blir att "krypa till korset" o se om det går att få in pengar annanstans. Ja sälja mig själv tänker jag inte ;), vem skulle köpa, men det finns väl andra "källor". Hoppas o tror jag..
Kram Skorpan

40 Jennifer:

skriven

Tack! Ja så kan det vara men tycker inte att jag i vanliga fall har särskilt svårt att fatta beslut. Men nu med denna utmattningsdepression eller vad det nu är, så är det otroligt svårt att göra val, att typ välja mellan blå och röd ger mig ångest. Ju mindre val, desto svårare att välja... hjärnsn bara snurrar.

Och aldrig någonsin har jag velat eller tvekat inför en resa... det är inte alls likt mig. Som sagt, det lutar nog åt att jag reser ändå, för lika skit mår jag om jag stannar hemma, kanske omväxling gör mig gott. Och om jag har svårt att göra val kring resan och resrutten får jag väl sitta på hotellrummet och uggla... usch inte alls roligt att må såhär, jag tycker att min ångest och oro helt klart blivit värre sedan jag började med medicinen. Vågar dock inte sluta ta den heller, för nu är det viktigare att få sova än att känna ångest. Kul att måsta välja mellan de två alternativen.

Finns det en chans att det blir en bra sommar trots allt? När börjar det svänga till det positivare? Kram

41 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Låter som ni har haft det mysigt och tårtan såg väldigt god ut. Hoppas du får tag på en fläkt så småningom. Själv blev det att fira morsdag med mina föräldrar, syster, mormor och mina två morbröder med respektive då mormor fyllde igår så de blev dubbel firande. Nästa år blir mormor 90 år så de var lite prat om det också. Hennes största önskan är att få flyga då hon aldrig har gjort det så planerna går lite kring det att försöka ge henne det i present. Får se hur det går med det när de väl gäller så hon inte backar ur. ☺️

Något jag har funderat lite på och hoppas du kanske kan se ... kommer jag vara länge på nästa praktik innan det leder till jobb? Ser du mig föresten på många praktik till innan jag får ett jobb ens? Vet att du har nämnt för mig att jag kommer få ett vikariat genom praktik så tänkte bara undra vad du såg? Hoppas få svar! Kram Zoey 💕

Svar: Klart att mormor ska få flyga ! Ja det ser ut som om det blir praktik innan jobb.. kram
Esmaralda

42 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Låter som ni har haft det mysigt och tårtan såg väldigt god ut. Hoppas du får tag på en fläkt så småningom. Själv blev det att fira morsdag med mina föräldrar, syster, mormor och mina två morbröder med respektive då mormor fyllde igår så de blev dubbel firande. Nästa år blir mormor 90 år så de var lite prat om det också. Hennes största önskan är att få flyga då hon aldrig har gjort det så planerna går lite kring det att försöka ge henne det i present. Får se hur det går med det när de väl gäller så hon inte backar ur. ☺️

Något jag har funderat lite på och hoppas du kanske kan se ... kommer jag vara länge på nästa praktik innan det leder till jobb? Ser du mig föresten på många praktik till innan jag får ett jobb ens? Vet att du har nämnt för mig att jag kommer få ett vikariat genom praktik så tänkte bara undra vad du såg? Hoppas få svar! Kram Zoey 💕

43 J:

skriven

Hej Esmeralda!
Idag fick jag veta en sak som gjorde mig så ledsen . Hur kommer det gå för honom?❤
Kram

44 F.u:

skriven


hej esmeralda finns det någon hälsning till mig ifrån andra sidan. kram

45 Lotta:

skriven

Det kanske inte är så tokigt i Ullared trots allt. Kul att shoppa loss :) Jag hade blivit tokig på alla som ska handla samtidigt, men kanske är det bra att åka dit för att öva upp toleransen :))))))

Nu är jag så himla orolig över jobbet och ekonomin. Är så rädd att hamna på bar backe igen??????????


Kram Lotta

Svar: Ha fixar man Ullared i trängsel så fixar man allt :) Jag ser ingen katastrof för dig.. kram
Esmaralda

46 Smulan..:

skriven

Min man inväntar röntgen för ytterligare undersökning. Orolig att det ska vara något allvarligt. Snälla kan du se något?

47 I wonder:

skriven

Tänk en del på på dig ska det stå i ovan kommentar ;) inte ”dem”
kram

Svar: Sådär blir det så lätt.. kram
Esmaralda

48 Lotta S:

skriven

Är det så att de organisationsförändringar som nu görs försnabbar avvecklingen, dvs att färre kommer att vilja söka dit?

Svar: Ja så ser det faktiskt ut.. kram
Esmaralda

49 Mikael:

skriven

Du får nog vara tacksam att du inte har någon fläkt, skulle väl bli att någon går och snubblar på den eller liknande och du får svära att du köpt fläkten.

Kram
Mikael

Svar: Ja eller hur !!!!!!!!!!!! Kram
Esmaralda

50 Vera:

skriven

Kära Ez!

Jag undrar om du kan se om jag kommer att få det jobbet som jag vill ha?!
Hur ser det ut med flytt? Kommer jag flytta snart?
Killen M jag har kontakt med finns det känslor där, mellan oss två?

Kramiz

Svar: Det kommer en flytt och jobb på nytt ställe men detaljerna kring detta ser jag inte.. kram
Esmaralda

51 Helena Ir:

skriven

Tack..ja,den drömmen visade på mina undermedvetna tankar.

Tränat..kämpar på att vara i hyfsad form till min snart 60 åriga kropp..

Ska betala resan idag,den som jag ger mig själv i 60 års present..sen blir det till att strama åt ordentligt..spara!!
Mitt resande ska inte sluta ännu..

Kram :)

Svar: Vad roligt med resa och fler resor lär det bli... kram :)
Esmaralda

52 Catarina:

skriven

Så trevligt ni haft det 💕 tårtan såg jättegod ut. Det var kanske nåt fel med fläkten el att den inte skulle hålla så länge 🤔 men förstår känslan.
Sen mina nära o kära i vår lilla familj blev sjuk o gick bort blev jag ensam kvar. Bor dessutom avsides ute på landet. Dagarna o ffa helgerna är långa o ensamma. Jag har gjort ALLT jag kan för att hålla kontakt med folk men det blir ju mest via whatsup o messenger. Jag saknar ihjäl mig efter någon att vara med i verkliga livet, nån att älska o dela livet med, träna hundarna med, utflykter dricka, prata, gemenskap. Jag står med en fot i ”jag orkar inte längre, det är kört” o den andre i hoppet om att leva i gemenskap, träffa människor på riktigt såsom förr. Kommer det att förändras för mig? Finns det nån ljusning? Någon att älska även för mig?? Skulle bli så tacksam för svar ❤️❤️

Svar: Satsa på hoppet för jag ser ju att du träffar någon alldeles speciell och jag såg ömsesidig kärlek.. kram
Esmaralda

53 Tisa:

skriven

När kommer min kärlek? (börjar det närma sig?)

54 Bumble bee:

skriven

Hej Es!
Vad mysigt ni verkar ha haft det! Tårtan såg smaskens ut, antar att den var lika god som den såg ut. 😊

Min näst äldsta kusin har nämnt för mina två systrar och mamma att hon ska gifta sig. Hon bad dom hålla mun om detta och inte säga något. Liten undran bara, kommer dom gifta sig nästa månad? Vet hennes pappa (min morbror) om det? Ser du om flera i släkten vet om det? Min morbror sa inget när jag pratade med honom sist. Själv blev jag lite besviken att hon berättade för mina två systrar och mamma och bad dom sedan hålla käften. Varken pappa eller jag skulle få veta något typ. Inte så schyst att vissa i släkten får veta men inte andra. Nu berättade ju visserligare min ena syster det ändå och jag bör kanske inte reagera men sättet hon gjorde det på tyckte jag var elakt! Även om det inte var illa menat kunde hon ju berätta för alla då. Ser du något om andra i släkten vet? Tack i förhand! Kram 🐝

55 Bumble bee:

skriven

Hej Es!
Vad mysigt ni verkar ha haft det! Tårtan såg smaskens ut, antar att den var lika god som den såg ut. 😊

Min näst äldsta kusin har nämnt för mina två systrar och mamma att hon ska gifta sig. Hon bad dom hålla mun om detta och inte säga något. Liten undran bara, kommer dom gifta sig nästa månad? Vet hennes pappa (min morbror) om det? Ser du om flera i släkten vet om det? Min morbror sa inget när jag pratade med honom sist. Själv blev jag lite besviken att hon berättade för mina två systrar och mamma och bad dom sedan hålla käften. Varken pappa eller jag skulle få veta något typ. Inte så schyst att vissa i släkten får veta men inte andra. Nu berättade ju visserligare min ena syster det ändå och jag bör kanske inte reagera men sättet hon gjorde det på tyckte jag var elakt! Även om det inte var illa menat kunde hon ju berätta för alla då. Ser du något om andra i släkten vet? Tack i förhand! Kram 🐝

56 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Ser du något genombrott vad gäller mitt jobbsökande?

Svar: Ja något bra bör ske ganska snart.. kram
Esmaralda

57 Barbro:

skriven

Hej Esmeralda!

Jag frågar för en väninnas skull vars föräldrahem på västkusten skall säljas nu. Dom har sedan många år haft problem med en granne som gör allt för att förstöra för dom.
Han har sett till att få en väg på en samfällighet utstakad rätt över deras tomter ned mot havet. Men då det i havet utanför där är ett Naturreservat o strandskydd så hoppas min väninna att Länsstyrelsen sätter stopp för detta. Bråket om vägen har pågått i 10 år. O har kostat dom ca 300 000kr i advokatkostnader.

Men nu vill min väninnas mamma sälja o få komma därifrån. Den här mannen har hotat dom sedan tidigare o även gjort skadegörelse på deras tomt o saker. I lördags gick han på mäklaren efter visningen dom hade och påstod då att vägen ska byggas o han ska bygga sjöbodar över hela stranden som skall hyras ut. Sedan i söndags em kom han med grävskopa o mejade ned stolpar o stenar vid infarten till min väninnas föräldrahem.

Min väninna och hennes mamma är förtvivlade. Mannen är uppenbarligen sjuk o har ett uppbyggt hat till dom o vill nu göra allt för att förhindra att dom får fastigheten såld o får bra betalt.

Frågan är vad ska dom göra? Dom är ju rädda för att om dom polisanmäler honom att allt bara blir värre.
Dom känner sig rädda o maktlösa inför den här mannens ondska som verkar bli allt värre.

Hennes mamma sitter ju ensam i huset o är rädd för den här mannen o vad han kan hitta på.

Har du några råd att ge dom Esmeralda?

Kram
Barbro

58 Susanne Amalia :

skriven

Sommaren är kort.. Det mesta regnar bort.. Så nu är den här solen lyser bara i dag..
Så nu är det sol men...... Så blir det regnväder.
Om du inte köpt fläkten behöver du den inte och om du mot förmodan behöver fläkten är det ett meddelande lyssna lär och förstå..

I dag är det min födelsedag.. Jag får betala ett kalas som jag inte ens är bjuden på.. Så vaknade jag och sa nej. Men det var ju ingen som lyssnade..
Förutom min son.. Älskade Cornelis... 💕

Delge.. Älskar och njuter.
Fråga kärlek till alltet ät magiskt.. Det jag vill ska hända händer delvis. Är det något jag kan påverka... Bara kärlek..
Önskar. Dig Mac en fin dag med fläkt.. 💕 kramar 💕

Svar: Hipp hurra för dej fina Amalia !! Det är din dag och du ska förvalta den precis som du vill och önskar !! Så är det med den saken. Kramar från mej och MG till er :)
Esmaralda

59 Jossan :

skriven

Jahapp!

Ligger och väntar på att klockan ska gå så jag kan ta mig till undersökningen.. klockan 15... 1,5 dag utan mat.. det är jobbigt. Och 700 toalettbesök. Man ja..

Tog en timme sömn innan. Men är helt slut fortfarande. Det händer så mycket nu. Men snart semester!

Jag är orolig att jag sabbat något med han på gymmet.. hoppas inte.. kram

Svar: Du sabbar ingenting, det som blir det blir.. kram :)
Esmaralda

60 Lenafena:

skriven

Du är som en viktig vitamininjektion! Glad när jag läser. Det är ju fullmåne i kväll.. jag får ut och yla....undrar om mannen du såg är i en relation redan så att vi aldrig möts....du vet a good man is hard to find... måste man kryssa till Åland för att möta honom? Går det inte på typ Coop? Jag har försökt vara ute lite här och där men nu när jag går med krycka är det lite svårare....

Svar: Det spelar ingen roll var du är.. när mötet ska ske så sker det... fast det är klart att lite kan man skynda på om man gör sig mottaglig.. kram :)
Esmaralda

61 Vii:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner han någon längtan efter att vara en familj med mig och sonen? Ser du om han kommer att välja det eller om det kan bli så att vi kommer leva i en familj tillsammans framöver?
Kram

62 Eiviy:

skriven

Låter som ni haft det trevligt på eran lilla tur :) ..Och det kanske inte är meningen att du ska köpa en fläkt därifrån, vem vet.. Kanske dyker upp ett annat bra erbjudande..

Fråga..
Sambon börjar bli less på sitt nuvarande jobb och vill söka sig tillbaka till sitt gamla men jag är lite bekymrad.. Vet inte om det kan bli bra med tanke på hur det slutade sist när han inte fick jobba kvar mycket pga petitesser.. Och han kan som inte se några alternativ heller, han vill vara just där fastän det finns andra liknade jobb på samma avstånd.. Så ja, vet inte riktigt vad jag kan göra för att hjälpa honom? Har du något förslag eller känsla?

Tack på förhand och ha en fortsatt fin dag 🌼

Svar: Du kan inte göra så mycket.. det här måste vara hans call helt enkelt.. kram
Esmaralda

63 Sonja:

skriven

Är Cliff den som jag ska leva med och i så fall hur ska jag lyckas FP honom?
Mvh Sonja

64 Hmm:

skriven

Ser du om det händer något nytt o roligt i mitt liv som jag kan se framemot , just nu är det bara jobb som tar all min tid.

Svar: Det kommer lite kul.. både det ena och det andra... kram
Esmaralda

65 Lydia💕:

skriven

Ullared var jag också i helgen och det blev mycket shopping 👙
Och det regnade på söndagen en riktig skur och här är det varmt hemma som tusan
Undrar om min date närmar sig snart eller om jag ska blåsa av det
Lydia💕

Svar: Ja just när vi stormade ut från butiken i går så kom en redig skur ! Blås inte av något.. ha lite is i magen bara.. kram
Esmaralda

66 Tant grå :

skriven

Hallå, hallå :)

Det verkar då inte menat att du ska bli med fläkt..

Varma sovrum är bra för hyn och porerna.. För att se det positiva.. !

Härlig tripp ni ser ut att ha haft.. Här åkte precis det oseriösa flinget hem för sista gången innan flytten.. Lite vemodigt men trots allt ok.. Varit en fin tid.. Vad tror du om chanserna till något mer stabilt i kärlek under kommande varma månader..? Svettig kramar från 29 graders balkongen.. 💕

Svar: I och med att du gjort dig kvitt flinget.. så gör du dig mer mottaglig för det som är seriöst och passar dig bättre.... herregud 29 grader... jag hade krupit in i skuggan jag.. kram :)
Esmaralda

67 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om det verkar som om jag går in i något snart? En kärleksrelation?
Bildar jag familj och kommer att få ett till biologiskt barn inom 1-3 år?
Kram

68 Mim1:

skriven

Hej!

Känner mig väldigt uppgiven idag. Mitt CV har försvunnit från datorn hoppas bara att det finns kvar på hårddisken så att det går att kopiera. Det verkar gå åt skogen med allt jobbsök. Kommer det att ordna sig, blir det något jobb snart?? är så innerligt trött på att gå hemma på dagarna och skrota.

kram

69 Soffan :

skriven

Vilka goa selfies! Ni verkar ha så roligt ihop du o Nettan 😊

Nu när jag ändå är i farten här inne passar jag på o fråga om du möjligtvis ser om något av kemi o intresse kan dyka upp snart. Just om somrarna blir suget extra stort. Nu blir det jobb o sedan en mjukglass med vännina! De där mjukglassarna är min akilleshäl suck! Allt gott! /Soffan

Svar: Något lär dyka upp och det ser inte ut att dröja länge... och mjukglass är så infernaliskt gott.. kram :)
Esmaralda

70 Jessica:

skriven

Hej Es!

Ser du om han gillar mig?
Kommer han bjuda ut mig på en dejt?
Hur stor är chansen att han och jag blir ett par?


Kram :)

71 Lisa.A:

skriven

Hejsan.
Måste bara först få säga, att du är så lik min mormor, förutom håret då.
Jag har sett det flera gånger förr på bilder av dig, men just det här leendet och blicken. Jag fick genast Flashback till min mormor. :)
Hon vara varit död i många år, men jag känner och märker av henne och morfar ofta i min närhet.

Nu har jag fått erbjudande på en lägenhet och tackade ja häromdagen. Nära havet.
Känner du om det är rätt lägenhet för mig, kommer jag att trivas?
Och jag kommer att få nära till Ullared ;)

Kram

Svar: Vad roligt att jag är lik din mormor :) Ja, bostaden känns rätt... inte för alltid men just nu och en tid framåt är det rätt... känn in själv... kram :)
Esmaralda

72 Socionomen:

skriven

Hejsan Es. Är det en Schwarzwald tårta jag skådar på bilden? Min favorit :-)

Efter sommaren ska jag ut och jobba i mitt nya yrke. En del av mig vill testa att flytta till en ny svensk stad och en annan del vill tillbaka till Afrika för att jobba. Det är däremot svårt att hitta utlandsorganisationer. Vill att det ska kännas hundraprocent om jag ska åka. Känns båda alternativen bra? Kanske starta i Sverige men hålla ögonen öppna efter utlandsorganisationer? Vet ej om det är riktigt rätt i tiden att åka precis just i höst. Men jag är som sagt osäker... Skulle uppskatta din känsla i detta. Kram!

Svar: Japp det är det.. en sån där djupfryst historia :) Ja, starta i Sverige och håll ögonen öppna efter utlandsjobb.. du kommer iväg på sådana jobb och det kommer passa dig som handen i handsken.. kram
Esmaralda

73 Michaela:

skriven

En akut fråga från min bror som mår så dåligt att han nästan inte vill leva pga strul med dotterns mamma som är psykopat och styr och ställer hela tiden. Vad skall han göra och kommer det att bli bättre?!

Jag som syster och mamma blir livrädda när han säger såhär och att något allvarligt skall hända!

Tacksam för svar!
Kram!

Svar: Han måste ta den kontroll han kan.. över sig själv och dina val ... en bra framförhållning.. och i detta öka sin självkänsla... det är en tuff period i hans liv men det blir bättre.. mycket bättre.. kram
Esmaralda

74 I wonder:

skriven

Hej esmaralda!
Jah skrev en kommentar för ca 4,5 timme sen men den vetkar ha försvunnit, endast min andra kommentar kom med, där jag skriver att det skulle stå ”en del”... autocorrect.

Nåväl :)
Jag skrev att jag har tänkt en del på dig. Jag beklagar din brors bortgång. Jag kan tänka mig att även för en person som dig, som kan och vet så mkt om alltet, att det ändå känns otroligt tungt. Men de dagar du har svårt att ta stegen framåt, när det känns tungt, då kommer de nära o kära att stödja dig så att du kan gå. Och sen det med MG... fy stt få det besked av veterinären :(
Jag är ledsen för din skull. Även om jag vet att du vet att man inte kan göra ngt åt det som blir liksom <3

Åh Ullared! Dit ska jag när ngn har bil!

Ser du min kärlek komma snart? Snälla säg att du ser honom och kanske någon liten detalj ...? En kan alltid hoppas 😊

Ha en fin dag!

Kram

Svar: Tack för dina tankar ! Kärleken kommer och närmar sig men inga detaljer,, tyvärr.. kram
Esmaralda

75 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om det verkar som om jag går in i något? En kärleksrelation?
Bildar jag familj och kommer att få ett till biologiskt barn inom 1-3 år?
Känns det som om jag bildar större familj inom 1-3 år?
Kram

76 Browallia:

skriven

Jag med skulle behöva en fläkt, +30°C i skuggan så jag håller på att storkna...

Varför gör han inte slut om han är så less på mig som han säger? :'(

Svar: Du kanske ska göra slut själv för du är ju värd en bättre relation.. kram
Esmaralda

77 Ghost-ghostwriter :

skriven

Om allt går sin väg, tror du att jag kommer tycka den lägenheten är värd hyran tex? Finns det något att ha uppsikt över, typ att lägenheten har mögel eller andra fel? Eller kan man lita helt enkelt på personen som ska hyra ut den?



Tacksam för svar.

Kram

78 Hönan:

skriven

Hahahaha! Vad fanken var det som flög i dig, att du inte ska ha någon fläkt?! Så det kan bli ibland 😂
Ser det ut som att min känsla stämmer, att det var lite hint från hans sida i soffan? Verkar han ha tolkat det som att jag inte är intresserad iom att jag inte gjorde något där och då?

Kram

Svar: Ja, det kan sannerligen tossa till sig ibland ! Jo det var en liten hint som han inte trodde att du nappade på.. kram
Esmaralda

79 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag provar igen,
Hur ser chansen ut, är jag i en familj och får jag ett till biologiskt barn inom 1-3 år?
Kram

80 Mee:

skriven

Det kanske var meningen att du inte skulle ha fläkten ändå:)

Ser du något spännande som händer mig snart?
kram

Svar: Gör lite egna planer på kul i sommar och det kommer ge väldigt god utdelning och generera mer positivt.. kram
Esmaralda

81 Vitlilja:

skriven

Har hon märkt av min attraktion/förstår hon att det är en del av mina känslor eller tror hon att det inte finns där?

82 Gumman:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor är chansen att han kommer ge mig/ oss och vår son en chans till att leva som en familj? Hur stor är chansen att det blir ett andra försök mellan oss?
Kram

Svar: Chansen ser ärligt talat inte särskilt stor ut och försöker ni.. så finns en risk att det inte håller.. kram
Esmaralda

83 B:

skriven

Hej,
Ser det ut som att jag kan komma iväg på en flytt ändå till drömlandet? "Råkade" ju vara impulsiv och ta det jag sparat till en resa istället.. men tror du det går att lösa på något vis? Tack och kram :)

Svar: Det blir en flytt även om det nog dröjer lite.. det kommer lösa sig.. kram
Esmaralda

84 Bumble bee:

skriven

Hejsan ES!
Min näst äldsta kusin har nämnt för mina två systrar och mamma att hon ska gifta sig. Hon bad dom hålla mun om detta och inte säga något. Liten undran bara, kommer dom gifta sig nästa månad? Vet hennes pappa (min morbror) om det? Ser du om flera i släkten vet om det? Min morbror sa inget när jag pratade med honom sist. Själv blev jag lite besviken att hon berättade för mina två systrar och mamma och bad dom sedan hålla käften. Varken pappa eller jag skulle få veta något typ. Inte så schyst att vissa i släkten får veta men inte andra. Nu berättade ju visserligare min ena syster det ändå och jag bör kanske inte reagera men sättet hon gjorde det på tyckte jag var elakt! Även om det inte var illa menat kunde hon ju berätta för alla då. Ser du något om andra i släkten vet? Tack i förhand! Kram 🐝

85 💕 Zoey 💕:

skriven

Tack för ditt svar, Es!

Du ser möjligtvis inte hur länge jag är på nästa praktik innan det blir jobb? Kram Zoey 💕

86 💕 Zoey 💕:

skriven

Tack för ditt svar, Es!

Du ser möjligtvis inte hur länge jag är på nästa praktik innan det blir jobb? Kram Zoey 💕

87 F:

skriven

Undrar om du ser oss bo utomlands kram

88 Evelina :

skriven

Hej. Nu känns det verkligen rätt med denna. Kan du se något? Kram

89 Lojsan:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jag ut att bli kvar på nuvarande jobb?
Kram

90 Ghostwriter :

skriven

Om allt går sin väg, tror du att jag kommer tycka den lägenheten är värd hyran tex? Finns det något att ha uppsikt över, typ att lägenheten har mögel eller andra fel? Eller kan man lita helt enkelt på personen som ska hyra ut den?



Tacksam för svar.

Kram

91 Alie:

skriven

Hej Es,
Måste bara ställa en fråga kring min mardröm inatt.
Jag drömmer Aldrig mardrömmar, men inatt kom det in en ohyligt isande mardröm om en massmördare.. jag vill inte lägga ut den här, men om jag bara säger båtbrygga och tågstation så var det återkommande till detta.
Vad och varför dök denna dröm in i min skalle? Vad vill den säga mig?
Tacksam för tydning!
Kram

92 Kvinna :

skriven

Hur ser karriären ut för mig

93 F.u:

skriven

Undrar om du ser oss bo utomlands

94 Mu:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vet då att inget är givet eller någon självklarhet.
Ser det ut som om jag kommer att få fler biologiska barn?
Hur troligt ser det ut att jag får mitt andra barn inom 1-3 år?
Mitt barn är nu 2,5 år.
Blir barnen tätt isåfall?
Kram


95 Browallia:

skriven

Tack för svaret. Reder vi inte upp det den här gången blir det inga fler relationer för mig.

96 Förvirrad:

skriven

Hahaha varför blir det så ibland? När man väl får tillfälle igen så blir det inget iaf XD

Jag drömmer verkligen om kärlek. Jag ägnar mycket tid åt att fantisera om framtiden. Finns inget jag önskar mig o mina barn som en fin man o förebild. Men det känns som att jag fastnat i ett träsk. Tar jag mig ur... ser det ut att vara lång tid kvar,innan det kommer in en man?

97 Analiss:

skriven

Hej Es

Hur många barn ser du att jag får när jag blir mamma?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: