Katastrofen på Lidl....

 
Jaha, här fånar en annan sig... tidig morgon i Zagreb !
 
Vi passade ju på att se oss omkring innan vi for vidare.....
...... men förstår ni... i går kväll brakade det loss ordentligt !!
 
Jag stod i den lilla miniduschen när det plötsligt blev kolsvart.... och både MG och jag skrek samtidigt!
Strömmen gick !
 
Det visade sig att det hastigt kommit ett enormt oväder just över stan... det dundrade och blixtrade... på en och samma gång och det tog liksom aldrig slut... och senare upptäckte jag att jag torkat mig på vännens skjorta  och fått BH:n ut och in.
Ingen större skada skedd alltså.
 
Vi slog oss ner under taket utomhus och bara njöt av showen
Jag älskar ju åskväder !!
Och det var varmt... stekhett !
 
Under föreställningen  avnöjt vi  varsin redig whisky... tittade... myste och MG fick sitta i  knät... då kände han sig trygg.
 
 
Sen,  när när natten kom.. höll jag på att strypa mej !!
 
Jag har ju en sån där snarkmaskin.. det har jag berättat om innan... och på nåt sätt lyckades jag få
snarkslangen  två varv om halsen och vaknde hysteriskt fäktande och kippande efter luft... ...  ett litet trauma men inte värre än att det rättade till sig efter ett par muggar kaffe och en god frukost när morgonen kom !  
 
 
Vi tog bilen o åkte in till  gamla delarna av Zagreb och promenerade.... och sen hittade vi en Lidl butik  så vi kunde göra oss av med de sista kroatiska kunorna !!  
 
Och där på Lidl  skulle jag ju ha mig ett  nytt  paket nya trosskydd.. istället för de som blåste över halva Dubrovnik.. om ni minns. 
 
 
Så klart valde jag fel paket.. och det skedde ett ödesdigert ras...  när nåt rasar så försöker man ju  stoppa det hela så jag slog ut med handen.. och träffade en  flaska olja, naturligtvis en litersflaska som for i golvet och gick i tusen bitar.
 
Så  där stod jag.. i en sjö av olivolja och med  trosskydd upp till knäna... och tänkte att nu bör jag ju skämmas, i rimlighetens namn, .. men istället fick jag  ett sånt där skrattanfall.. där man (jag)  grymtar och bräker på inanding. 😂😂
 
Vännen kikade försiktigt fram bakom hyllan... antagligen för att se hur  pass allvarligt jag gjort bort mig.. men han kunde ju inte annat än att skratta  han också och det hade säkert även MG gjort  gjort om han varit med in i butiken !!
Det måste vila en förbannelse över mig och  trosskydd. 😱
 
 
Vi promenerade  högt upp.. i en park.. med  utsikt över takåsarna och  MG sprang omkring, lös och ledig. Han mötte en liten lurvig pudelpojke  som han gav sin kur... han är ju glad i pojkar våran MG :) 
 
 
Sen gav vi oss ut på vägarna.... genom Dubrovnik... genom Slovenien och  när vi sedan kom till Österrike och alperna så blir det ju  så himla vackert  och speciellt.  Vi hade 27 grader....där vi befann oss och det var snö på altopparna !  
 
Vi käkade lunch vid en vägkrog.... och jag blev serverades TVÅ schnitzlar.. stora som dasslock !
Med en balja pommes.. som var hemgjorda och säkert jättegoda men jag mäktade inte äta en enda av dem  .... det blev bara lite sallad  och EN schnitzel. Som sagt, dasslockstorlek !
 
MG och min vän delade på schnitzel nummer två  !
 
Just nu i skrivande stund har vi kommit fram till väldigt vackra Passau.. och checkat in på ett hotell med wow- faktor... en riktigt överraskning !!
 
I morgon meddelar jag er hur vi haft det
 
Massa kram och massa kärlek
 
 
 
 
 
1 Skorpan:

skriven

Wow, åskväder är fantastiskt, tycker jag med. Trosskydden lämnar jag dock i fred ;D. Eller ja, är försiktig med dom o jag är nog inte cursed ;D.
Så härligt ni har det på er resa, blir ju ressugen med...
Kram Skorpan

2 Bellagio:

skriven

Så härligt att läsa om dina bravader. Bjuder på mig själv jag med, oftast brukar det sluta i skrattfest 😂.

Får jag jobbet? Jag har gått vidare i rekryteringsprosessen men det är låååång väg kvar....

3 Helena Ir:

skriven

Trösta dig med att större katastrofer har hänt..men jag kan erkänna att det är något speciellt med trosskydd och dig :)
Kanske träning i Sverige..kanske att du utsätter dig för köp av dessa..så ofta du kan..så till slut får du in snitsen :)
Haha..retas bara :) !!

Kram på dig :)

4 Nettan:

skriven

Du lyckas verkligen med allt 🤣😂 hahaha!!

5 Linda N:

skriven

😂😂😂 Du har inte funderat på om universum försöker säga dig nåt? Kanske dags att virka sina egna trosskydd?
Kram och tack för dagens asgarv.

6 Anki:

skriven

Hahaha Underbart Tack för ett hjärtligt skratt åt dina trosskyddsäventyr <3 Oslagbart trosskydd och olja hahaha

Kör försiktigt o du skit i trosskydden ...

Kram Anki med flock

7 Browallia:

skriven

Jag brukar säga att det är bara jag som lyckas med sånt som ingen annan lyckas med. Igenkännings faktorn är HÖG och skulle lika gärna ha kunnat vart jag som stod där i oljan med trosskydden 😂 Så nästa gång jag råkar ut för nåt likanande komner jag säga att det är bara jag och Esmaralda lyckats med sånt här 😉
Tack för att du bjuder på ett gott skratt. Skrattade så tårarna sprutade när jag läste - precis vad jag behövde.🍀

Stor kram

8 Lydia💕:

skriven

Du är väl för härlig och man får sig ett gott skratt
Ha en skön resa hem nu
Lydia💕

9 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

😂😂 Det händer o sker minsann i din vardag.
Flaxande armar och fel paket ...😊
jaa du får nog ta det extra försiktigt nästa gång det är dags att ha med trosskydd att göra..
Det är ett äventyr att köpa dom och du vet aldrig vad som kan hända när du öppnar ett paket..

El avbrott varning med volym i högsta grad är ju ett praktiskt sätt att meddela din vän om att elen ochså gick i badrummet, inte bara i rummet han var i.

Hoppas hans skjorta hade bra uppsugnings förmåga för vem vet kanske du kan behöva den fler gånger..

Livet är ett äventyr
😊
Kram Solstjärnan ⭐


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: