Missa inte honom......

 
Jag är ju en dokumentärnörd. Så är det.
 
Och min nya kärlek  är Louis Theroux 
 
Han är BBC reporter och har gjort en serie där han möter  annorlunda människor och situationer.
 
Bland annat om herionstaden Hungtington.... om sinnessjuka... om  Amerikas mest hatade familj.... om barn som är transgender  och en massa annat
 
 
 
Han får till det på ett jättebra sätt... man vill bara se mer.... och du som är intresserad kan se en del av hans dokumentärer på SVT play... eller på Youtube.
 
Han får helt enkelt inte missas !!
 
En annan sak är vädret... herregud.... det ska bli riktigt skönt när sommaren  kommer så man slipper den här olidliga värmen....  och det blir mer som vanligt !!  😅
Säger alltså jag som inte alls är nån soldyrkare och som  på sin höjd får lite grisrosa färg ! 
 
Men kvällarna är mysiga... då grillas det.... dock inte idag för det är min 5:2 dag !
 
 
 Ett varmt och stort tack till Helena, vår Helena här på bloggen som  överraskade mig när jag öppnade min postbox igår !!  Så himla snällt av dig !   Jag ska köpa en fin växt och plantera i trädgården... !!  💗
 
Kram & kärlek
 
OBS:   Blogg.se har strul och jag  har svårt att komma åt och besvara era kommentarer
 
1 Frida:

skriven

Jag har så sett fram emot det härliga vädret 😊. En liten fråga kommer jag någonsin få lika härliga kollegor som jag har nu .... lite oro över nya jobbet som börjar i höst för så mycket som jag skrattat under året trodde jag inte var möjligt samtidigt nu får jag ju ett jobb som är både närmre och högre lön vilket jag inte kan neka till just nu. Jag vill så gärna trivas 😊
Förresten så blir jag också grisiga men samtidigt är det viktigt att vi får våra d vitaminer i solen. ..De ser ju nu konsekvenser av all solkräm som används och det är inte alls bra faktiskt.... Något att tänka på 😉😉
Stor kram 💜💛

2 Frida:

skriven

Jag har så sett fram emot det härliga vädret 😊. En liten fråga kommer jag någonsin få lika härliga kollegor som jag har nu .... lite oro över nya jobbet som börjar i höst för så mycket som jag skrattat under året trodde jag inte var möjligt samtidigt nu får jag ju ett jobb som är både närmre och högre lön vilket jag inte kan neka till just nu. Jag vill så gärna trivas 😊
Förresten så blir jag också grisiga men samtidigt är det viktigt att vi får våra d vitaminer i solen. ..De ser ju nu konsekvenser av all solkräm som används och det är inte alls bra faktiskt.... Något att tänka på 😉😉
Stor kram 💜💛

3 Frida:

skriven

Jag har så sett fram emot det härliga vädret 😊. En liten fråga kommer jag någonsin få lika härliga kollegor som jag har nu .... lite oro över nya jobbet som börjar i höst för så mycket som jag skrattat under året trodde jag inte var möjligt samtidigt nu får jag ju ett jobb som är både närmre och högre lön vilket jag inte kan neka till just nu. Jag vill så gärna trivas 😊
Förresten så blir jag också grisiga men samtidigt är det viktigt att vi får våra d vitaminer i solen. ..De ser ju nu konsekvenser av all solkräm som används och det är inte alls bra faktiskt.... Något att tänka på 😉😉
Stor kram 💜💛

4 Frida:

skriven

Jag har så sett fram emot det härliga vädret 😊. En liten fråga kommer jag någonsin få lika härliga kollegor som jag har nu .... lite oro över nya jobbet som börjar i höst för så mycket som jag skrattat under året trodde jag inte var möjligt samtidigt nu får jag ju ett jobb som är både närmre och högre lön vilket jag inte kan neka till just nu. Jag vill så gärna trivas 😊
Förresten så blir jag också grisiga men samtidigt är det viktigt att vi får våra d vitaminer i solen. ..De ser ju nu konsekvenser av all solkräm som används och det är inte alls bra faktiskt.... Något att tänka på 😉😉
Stor kram 💜💛

5 Erika:

skriven

Jag har också blivit kär i Louis Theroux. Dokumentärerna är riktigt bra!

Svar: Ja, eller hur !!!!
Esmaralda

6 Tingeling:

skriven

Men så snällt av Helena! 😊

Är det inte också han som rest runt och följt ekvatorn? Besökte dem länder runt jorden som bodde precis där. Såg den för några år sedan. Intressant faktiskt! Pratade med vanliga människor och handlade mycket om miljö och även hur man behandlar djuren på vissa delar i världen. Minns inte namnet nu på dokumentären... tack för tips om att han gjort fler.... Ska in på SvT och kolla!

Ja i dag blir det svalare tror jag 😁

Trevlig torsdag!

Kram!

7 M:

skriven

Hej

Det verkar vara svårt att bara vara lycklig, jag blir så ledsen. Klumpen i bröstet försvinner inte..
verkar som han gett upp. Vill inte prata längre om en lösning, eller rättare sagt han tycker han gjort sitt för vårt förhållande och sen ska jag typ nu leverera en lösning på allting känns det som. Han är kall, kort och svarar bara på tilltal ungefär.
Näheten, goset ja allt är borta. Vi som verkligen har haft mycket av det jättemycket , pratat om livet i timmar timmar och varit jättenära. Nu känns det som vi inte känner varandra längre. Jag försöker att ge men får inget tillbaka.
Hur ska jag göra ? Vet inte hur jag ska hantera honom. Kommer vi lösa det här, kommer han öppna upp sig igen mot mig och vi får det bra ?

Kram
Uppgiven & Ledsen.

8 Sessa:

skriven

Hej Esmaralda.
Oh han ska kollas upp vad det kan vara för intressant. Haha jag har älskat värmen och solen men idag är det då mulet.

Än är allt bra och inga orosmoln finns med dejten jag nyss träffat. Men fick till svar av dig att chansen var liten att det utvecklas till seriöst. Ser du anledningen till att sannolikheten är liten till att det utvecklat sig till seriöst med nuvarande dejt?
Kram

9 Sessa:

skriven

Hej Esmaralda.
Oh han ska kollas upp vad det kan vara för intressant. Haha jag har älskat värmen och solen men idag är det då mulet.

Än är allt bra och inga orosmoln finns med dejten jag nyss träffat. Men fick till svar av dig att chansen var liten att det utvecklas till seriöst. Ser du anledningen till att sannolikheten är liten till att det utvecklat sig till seriöst med nuvarande dejt?
Kram

10 sus:

skriven

hej
tack för tipset ....
får kolla de....
skönt med värme.....
slipper jag frysa....
inget närmare med mannen här?

vore underbart med ett litet steg framåt
love sus

Svar: Nja, det ser faktiskt segt ut med den mannen.. kram
Esmaralda

11 Michaela:

skriven

Louis är grym!! Har sett dokumentärerna med honom. 10 poäng!
Och håller HELT med dig om värmen. Jag lider verkligen! Åker till Antarktis snart.

När ska det positiva som du har sett börja komma in i mitt liv?
Kram!

Svar: Ja eller hur ! Visst är han grym !! Du ska göra val som får dig att må bra och det positiva rullar igång... se det lilla bra som sker och famna det och det bäddar för mer positivt.. ta det stegvis.. kram
Esmaralda

12 Jennie:

skriven

Hej fina Esmaralda! Varför har vi så svårt att släppa varandra? Kram

13 <3:

skriven

Hej kära Es fick avslag igår av handläggare Pia lustig människa. Hon sa det ska bli intressant att se hur din överklagan blir.
Hon verkar smått dum.
Har jag chans till att vinna överklahandet?
Kan du ge mig några råd.
Kram

Svar: Chansen är runt 50 % kram
Esmaralda

14 Pia1:

skriven

Men så fint gjort 💕 underbart!

15 Maria:

skriven

Jag vill bara tacka dig Esmaralda för svaret jag fick om min älskade hund. Det gjorde beslutet lite lättare att fatta när jag visste att hon var redo..
I går fick hon somna in på sin absoluta favoritplats ute på vår gård. Hon visade klart och tydligt att hon var redo och hon fick ett avslut värdigt den drottning hon var.. ❤️❤️❤️❤️
Jag vet i hjärtat att beslutet var rätt för nu springer hon stark och fri på dom evigt gröna ängarna. Men det gör ont... så fruktansvärt ont.. jag går fullständigt sönder.. 💔💔💔💔
Jag hoppas och tror att hon håller sin vakande tass över oss och att jag en vacker dag får träffa henne igen❤️❤️❤️

Tack ❤️

Svar: Ja det gör så ont även om du vet hon är frisk och stark och glad igen.. saknaden är stor efter ett älskat djur. Hon kommer vara med dig och en dag är ni tillsammans igen.. styrkekram
Esmaralda

16 Maria:

skriven

Jag vill bara tacka dig Esmaralda för svaret jag fick om min älskade hund. Det gjorde beslutet lite lättare att fatta när jag visste att hon var redo..
I går fick hon somna in på sin absoluta favoritplats ute på vår gård. Hon visade klart och tydligt att hon var redo och hon fick ett avslut värdigt den drottning hon var.. ❤️❤️❤️❤️
Jag vet i hjärtat att beslutet var rätt för nu springer hon stark och fri på dom evigt gröna ängarna. Men det gör ont... så fruktansvärt ont.. jag går fullständigt sönder.. 💔💔💔💔
Jag hoppas och tror att hon håller sin vakande tass över oss och att jag en vacker dag får träffa henne igen❤️❤️❤️

Tack ❤️

Svar: Ja det gör gruvligt ont - men tröstar kanske lite att hon är så glad och har det så bra nu. Besök kan du räkna med.. i stor kärlek.. styrkekram
Esmaralda

17 Rebecca:

skriven

Tack för tipset!

En fråga, finns det någon som är intresserad av mig? :)

Kram!

18 Mikael:

skriven

När sommaren kommer :)))) haha

Ni som tycker att det är varmt ska veta att det är mitt fel, jag tog med mig vädret från Spanien då jag ville ha sol och varmt :)

Mycket snack om me too, män osv., svenska tjejer kan med, och har alltid gjort, jag stod i baren härom kvällen med ryggen mot ett par tjejer som var lite på lyset, ena tjejen grabbar tag ordentligt i min rumpa och smeker sen den, jag vänder mig lugnt om och hon säger, och snygg är han också.

Jag tycker att det är okej med lite kladd. som mest kanske en tjej stoppat handen innan för mina jeans och börjat massera ORDENTLIGT, barpersonalen fattade och tittade på mig med stora ögon undrade ifall det var okej och sen på tjejen, jag tittade lugnt på henne och lät henne hållas,men jag fick hejda henne till slut..., tjejer kan de med.

Kram
Mikael


Svar: Ja fy, skäms på dig som släpade hit denna hetta :) Och nog kan tjejer också.... kram
Esmaralda

19 Mikael:

skriven

När sommaren kommer :)))) haha

Ni som tycker att det är varmt ska veta att det är mitt fel, jag tog med mig vädret från Spanien då jag ville ha sol och varmt :)

Mycket snack om me too, män osv., svenska tjejer kan med, och har alltid gjort, jag stod i baren härom kvällen med ryggen mot ett par tjejer som var lite på lyset, ena tjejen grabbar tag ordentligt i min rumpa och smeker sen den, jag vänder mig lugnt om och hon säger, och snygg är han också.

Jag tycker att det är okej med lite kladd. som mest kanske en tjej stoppat handen innan för mina jeans och börjat massera ORDENTLIGT, barpersonalen fattade och tittade på mig med stora ögon undrade ifall det var okej och sen på tjejen, jag tittade lugnt på henne och lät henne hållas,men jag fick hejda henne till slut..., tjejer kan de med.

Kram
Mikael


Svar: Fy skäms som dragit hit denna förskräckliga värme !!! :) Och visst kan tjejer också.. kram :)
Esmaralda

20 Skorpan:

skriven

Jag har också sett nån dokumentär med honom, men någon dokumentärnlrd är jag inte. Ibland blir jag o titta på bilprogram o ”katastrofprogram” vilket förvånar mig själv ;). Kan ju undra om han har samma programsmak?

Sista mötet avklarat o det känns skönt. En del jobb att sköta finns ännu, men visst minskar det o då borde det väl finnas tid o ork att söka annat. Fast något jobbyte tror jag dock inte på under sommaren...

Önskar dig Es fina blomuppköp, så snälla människor här finns :), o alla andra en fin dag.
Kram Skorpan

Svar: Jag tittar på sådana där tråkiga dokumentärer som ingen annan ser... vet inte vad det är för del på mej... :) Kram
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Jag har också sett nån dokumentär med honom, men någon dokumentärnlrd är jag inte. Ibland blir jag o titta på bilprogram o ”katastrofprogram” vilket förvånar mig själv ;). Kan ju undra om han har samma programsmak?

Sista mötet avklarat o det känns skönt. En del jobb att sköta finns ännu, men visst minskar det o då borde det väl finnas tid o ork att söka annat. Fast något jobbyte tror jag dock inte på under sommaren...

Önskar dig Es fina blomuppköp, så snälla människor här finns :), o alla andra en fin dag.
Kram Skorpan

22 mamma till C:

skriven

Du minns mig kanske - jag som har en vuxen flicka som har så ont i sin höft/knä.
Du har försäkrat mig flera gånger att hon kommer att bli smärtfri.
Jag måste tro att det blir så även om hon har så ont just nu att inget hjälper.
Hon har sedan en lång tid tillbaka även plågats av djup depression och ångest som nästan lamslagit henne.
Efter lång tid fick hon en medicin som hjälpte henne.
Hon blev gladare och det verkade vända.
Igår berättade hon för mig att hon börjat må dåligt igen och blir tvungen att tacka nej till arbete i sommar.
Tanken var ju att hon skulle kunna ta upp högskolestudierna igen i höst som hon blev tvungen att hoppa av i våras.
Jag är förtvivlad och jag tror inte att jag med ord kan uttrycka min tacksamhet om du kan se hur det kommer att gå för min flicka.
Många kramar från en ledsen mamma.

Svar: Det är tungt och segt och svårt - hon behöver hjälp med sitt psykiska mående och just nu bör det ha första prio kan jag känna... stor styrkekram
Esmaralda

23 Helena Ir:

skriven

Jag gillar också dokumentärer..
Den jag senast sett var 6 st 1timmars avsnitt av "Wild,wild country" på Netflix. Det handlar om gurun Bhagwan Shree Rajnessh som 1981 flyttar sitt ashram från Indien/Poona till Oregon,med hjälp av sin sekreterare Sheena..
Ortsbefolkningen är inte överlycklig över sina nya grannar.
Det här är något som intresserat mig lite efter jag lärt känna en kvinna som i många år bott i Indien,även i Poona på ashram..

Jag ska kika på den du rekommenderar.. :)

Min äldsta dotter har lite problem med sitt ex..även efter skilsmässan. Någon har varit och tagit en liten sak på hennes altan,när hon inte varit hemma..och kanske kikat in i huset!?
Kan det ha varit han? Eller någon från "andra sidan" Jag föreslog spöket Laban..nej då..men hon hade ju besök en natt,för månader sedan..av en kvinna i soffan..en helt annan historia :)

Det blåser riktgt kalla vindar idag..kunde det inte varit lite lagom sommar ändå..hmm

Vad duktig du är som kör 5:2..jag kör LCHF sedan 2010..

Precis vad jag hade tänkt :) att du kanske fixar något till din trädgård.. :) till din brors minne! Funderat lite på om han gillade röda blommor,eftersom det dykt upp när jag "skickat"..

Have a nice day!

Kram :)

Svar: Ja, den dokumentären har jag tänkt se ! Det är inget spöke utan en människa av kött och blod som varit där... jag ser dock inte vem.. och jag ska köpa någonting till trädgården och plantera till minne av min bror... han älskade rött... och det ska bli någonting i rött, den saken är klar.. tack igen och stor kram goa fina och omtänksamma Helena :)
Esmaralda

24 Jossan :

skriven

Torsdag!!

Snart är det helg! Det är rätt härligt. Och om ca 1 månad går jag på sommarlov?! 2 veckor i Spanien. Det känns lite som man redan har checkat ut från jobbet. Eftersom man vet att det inte är långt kvar. Kommer sakna eleverna! Älskar verkligen mitt jobb.

Jag funderar fortfarande på den tanken att kan man inte skicka typ healing till mr right? Så han blir redo redan nu?

Är det meningen att jag ska ha en annan innan?

Kram

Svar: Nej, det är sådan liten chans att det skulle funka... är han inte "där" så rinner det ut i sanden bara... men han kommer.. och det kan bli en fling innan dess.. kram
Esmaralda

25 Mia:

skriven

Es, kan du se vad jag behöver jobba med hos mig själv för att bli redo inför en ny relation? Önskar dig och alla här en fin dag! Kram :-)

Svar: Den egna inre tryggheten och livsglädjen.. kram
Esmaralda

26 Ann:

skriven

Hej Esmaralda!
Måste säga himla gulligt utav dig Helena!!
Köp dig en fin växt esmaralda, Behöver du hjälp med att välja så säg till, Jobbar ju i blomsterbutik :)

En fråga, Ser det ut att kunna bli något mer mellan mig och den blonda killen jag har känslor för?
Ser du oss umgås på kärlekens vis framöver?
Kram

Svar: Du får så gärna tipsa om en växt som blommar i rött och som trivs på sandjord.... jag ser inte denna kille i din framtid, där finns en annan.. kram
Esmaralda

27 Misstjejen:

skriven

Hej

Blir det något kärlek i året för mig? Kommer jag träffa personen?

Kram

28 Misstjejen:

skriven

Hej

Blir det något kärlek i året för mig? Kommer jag träffa personen?

Kram

29 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag få kärlek i året. Kommer jag träffa person?

Kram

30 Lavena:

skriven

Oj, vad mycket jag missat! Men, livet är ju så, man har det ena och det andra att fixa och trixa med - och jag vet att din blogg alltid finns där för mig!
Jag har sett en del av de här programmen -ett handlade om ADHD, vilket passade jäkligt bra, nu när även lilltösen fått den här diagnosen...

Jag tittade in idag, för att jag mår dåligt, och för att en relation från snart två år tillbaka gick åt helvete...

Han fattar inte min psykiska hälsa och inte heller yngsta dotterns problematik, och det har varit enorma irritationsmoment fastän han verkligen är min soulmate och bästa vän...

Men när jag funderat över det, så känns det som om detta är vad han velat jävligt länge! Att vi är kompisar och han kan ragga på annat håll - jag får känslan av att jag aldrig betytt någonting som kärlekspartner och det gör mig ledsen och lite förbannad!

Jag har lagt ner en massa tid och ansträngning på det här - flyttat, gått till psykolog, gått med på hans villkor osv...

Huset jag bor i tillhör hans bror, och nu har det spätt på min ångest - hur fan påverkar det hussituationen nu när det är slut med hans bror?!?

Orkar verkligen inte flytta och riva upp barnen igen! De hade ett helvete med att anpassa sig till det här, och nu har de äntligen börjat trivas!

Var han den rätte, eller får jag fler chanser?

Ha en bra dag i solen och kärleksfulla kramar till alla!❤️

Svar: Ja det kan du tryggt känna... bloggen finns här och du är alltid välkommen... förstår att det gör hemskt ont.. men det hade inte de rätta förutsättningarna för att relationen skulle kunna bära och ge vad du behöver.... han var inte din soulmate... det kommer en annan.. kram :)
Esmaralda

31 Misstjejen:

skriven

Hej

kommer jag få kärlek i året? kommer jag träffa person i året? är det någon som jag känner?

kram

Svar: Chansen finns att det blir innan året är slut men jag kan ingenting lova.. kram
Esmaralda

32 Jennifer:

skriven

Hej Es! Tack för tipset, låter intressant. Nu då jag är sjukskriven har jag tid att titta.

Esmaralda, det är så KONSTIGT för jätteofta drömmer jag om min gamla klasskamrat Mats. Då jag var barn var jag störtförälskad i honom, han var klassens coola och snygga kille. I flera år gillade jag honom, fast han knappt lade märke till mig. Jag var dendär
mesiga tönten.

Sedan tappade jag kontakten med honom under många år. Så dök han plötsligt upp i mitt liv för ca 4 år sedan, i samband med att min pappa dog. Han ringde mig och berättade att han sett min pappas dödsannons i tidningen. Det blev så att vi träffades några månader, men så blev han förälskad i mig och jag kände att det bara inte fungerade, jag hade inte de rätta känslorna för honom. Han var väldigt påstridig så jag valde att bryta all kontakt med honom. Detta var för ca 4 år sedan.

Och sedan dess drömmer jag om honom flera gånger i veckan, fast jag inte alls tänker på honom längre. Nu senast i natt, han finns nästan alltid med i drömmen. Och jag minns honom, minns drömmen. Ofta är vi kära i varandra. VARFÖR DRÖMMER JAG OM HONOM? Blir galen snart, vad ska jag göra för att sluta drömma om honom? Fattar ingenting!! Kramar

Svar: Du har mycket tankar kring kärlek och familj.. och utifrån detta jobbar ditt undermedvetna när du sover.. kram
Esmaralda

33 Maja:

skriven

Åh jag älskar Louis Theroux’s dokumentärer!!!! Han är så proffsig och de medverkande verkligen öppnar upp sig för honom. Har sett otaliga dokumentärer om anorexia, autism, sexförbrytare, mördare på ’Sinnessjukhus”, hjärnskador etc etc...

Var det så att han tittade på mig på ”det sättet” eller var det inte alls attraktion från hans sida?

Kram


Svar: Javisst är han fantastisk ! Jodå, vist kände han attraktion.. kram
Esmaralda

34 Dunegull:

skriven

Lite nyfiken på "mannen i mitt liv". Vad är det för typ? Personlighet?
Kram

35 Kvinnan :

skriven

Hej esmeralda såg i veckan en duva som låg på rygg död är det ett tecken. Vad kan det betyda?

36 F:

skriven

Några goda nyheter snart till mig 😊

37 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så skönt med mer normal temp idag Det blåser oxå sååå skönt Nu kan man gå en lång P utan att smälta bort.
Det går fort nu Häggen släpper sina blommor och syrenen börjar blomma...
Holkarna har alla utom en fått hyresgäster Humlorna och fjärilarna har sitt vattenhål , pajform med stenar i . Skatorna badar så mycket att jag måste fylla på fågelbadet 2ggr per dag Alla trivs nog med mer normal temp idag :-)

Har bestämt mig och tar inte ut den dyra medecinen i sprutform ( 1000 för 10 dag ! ) Vet att jag inte klarar att spruta mig själv...nu blir det hårdhandskarna på och strikt Lchf Mina sockervärden måste ner !

Du får gärna berätta om 5:2 fungerar

Ha en härlig Torsdag

Kram Anki med flock

Svar: Jag håller alla tummar och VET att om du går in för detta så klarar du det.... i går var första 5:2 dagen och det gick fint.. bara dricka hela dagen och kl 18 blev det blomkål och tre skivor mager falukorv... kanske inte det bästa.. men så blev det.. kram :)
Esmaralda

38 Smöla:

skriven

Kan man skicka ett extra mejl med frågor till seansen?
Jag drömde om Joel inatt, min första kärlek för 13år sen. Vi hade gnistan kvar och drömmen va jättefin. Vad betyder detta?

Svar: Jadå, skicka du ett mail med tilläggsfråga.. kram
Esmaralda

39 Mim1:

skriven

Hej!

Kommer det att bli bättre till hösten med jobb och vänner? hoppas på hösten i sommar verkar det inte hända så mycket.

Kram

Svar: Ja det ser ut som om något kommer lägga sig tillrätta när hösten kommer.. kram
Esmaralda

40 Virrhönan:

skriven

God morgon!
Jag har sett bitar av Louis Therouxes dokumentärer och dom är verkligen jättebra, lite mer annorlunda på nåt vis än andra dokumentärer.

Va gulligt av Helena, så omtänksamt. Det finns så mycket gott i folk...
17:e maj redan och idag är det säkert glädjeyra i grannlandet. Norrmännen är verkligen suveräna på att fira sin nationaldag. Men vi firar väl att det fina vädret håller i sej, tycker mej se rena glädjeyran över solen :-)
Det känns som mycket är på gång nu, semestern är uppbokad, omplacering till hösten i jobbet, hoppas allt går bra, kommer bli full fräs!! Undrar om det blir nåt fräs med evige mannen? Tänker han nåt på våran kontakt? Hoppas du får en skön dag. Kram

Svar: Ja idag hurrar vi för Norge !! Och det verkar som om någon får ögonen på dig i sommar... om du svarar upp till detta är mer tveksamt.. kram :)
Esmaralda

41 EPM :

skriven

Godmorgon Es!

Hade en obehaglig natt, j stod och bankade på mitt fönster. Han skrämmer mig, hans beteende skrämmer mig...

Om jag bara ghostar nu, kommer det lägga sig? Jag vill bara gå vidare utan honom.
Han ger mig skulden för att han lämnade sin fru, trots att han gjorde detta efter jag lämnat honom.
Snälla hjälp mig. Jag känner mig rädd och trängd.

Kram

42 EPM :

skriven

Hej.

Snälla hjälp mig med J! Hur ska jag hantera detta? Han skrämmer mig. Anklagar mig för allt. Bultade på mitt fönster hela natten.

Jag är rädd för honom!

Kan jag bara lämna, ghosta? Eller briserar allt då?

Kram

Svar: Lämna, anmäl, gör vad du behöver för att slippa honom, han känns inte sund.. kram
Esmaralda

43 Yvonne *gammal kund):

skriven

Hej Esmaralda!

Nyopererad sen igår! Gått jättebra!

Mannen du berättar om i inlägget idag är jättebra! Följer honom slaviskt!

Nu ska jag hem idag och fortsätta min rehabilitering och fajtas med FK....suck!

Kram

Yvonne

Svar: Åh så roligt att höra att allt gått bra !! Ta ett djupt andetag innan du kastar dig in i fajten... kram och fortsätt krya på dej nu :)
Esmaralda

44 Nj:

skriven

Detta ska jag ta och se på.
Åh, vad fint av Helena,👍💐💕. Det var du så värd.

Vad händer det för något härligt imitt liv?! Kram

Svar: Det kommer hända både det ena och det andra men du behöver röra dig ute bland folk lite mer.. kram
Esmaralda

45 Helena Ir:

skriven

Vilket tålamod du hade,eller tillät dig ha,Mikael!
Hade jag råkat ut för något liknande hade den som masserat
fått uppsöka vården, på allvar! En rak höger!!

Här har vi då ingen värme idag..lite ojämnt fördelat :)

Kram :)

46 <3:

skriven

Hej kära Es vad tror du är orsaken att M skilde sig för 2 år sedan. Han säger att han kommit över det och att det var ett misstag att gifta sig med henne. Var hans festande en bidrande orsak ? Lämnade hon honom ?
Kram

47 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!
Det lät intressant! Ska kolla upp den här Louis. Tycker att jag träffar annorlunda månniskor ganska ofta, inte som han gör förstås!
I kväll skulle man varit i Köpenhamn! Sverige möter Ryssland i kvartsfinal. Då ska jag sitta i styrelsemöte! Måste verkligen skyndas på!! Vill inte missa matchen! Det är verkligen varmt!!
När det är så här varmt i maj brukar det slå om längre fram och bli betydligt tristare väder, tyvärr! Just nu får det gärna bli lite moln så man pallar att städa iaf. Är ganska avstängd nu vad det gäller manfolk. Orkar inte bry mig så mycket men blir det lite roliga besök i sommar? Eller har jag blivit nucka på heltid nu? Känns ju inte så kul! Det beror väl mest på orken, gissar jag. Verkar han jag brukar träffa ibland komma med på festen? Var lite osäkert än. Och blir det lite träffar med strandbesök framöver? Det är lite avslaget med det mesta nu. Nu svettas jag vidare och se till att heja på Sverige i kväll! 😁👍
Kram.../Linnean 🌸

48 Erika.F:

skriven

Louis Theroux är det rätt länge sedan jag fick näsan i. Jag gillar honom skarpt. Såg programmet nu sist, och det är alltid lika intressant då han gör dokumentärer som är mycket utöver det vanliga.

Skrev en kommentar i går, den for väl till månen efterom den inte fanns med. :)

Kram!

Svar: Det är strul kring kommenterandet här på blogg.se... jag har svårt att trycka in mina svar och somligt verkar försvinna.. har påtalat felet för dem... kram
Esmaralda

49 Lavena:

skriven

Nu är jag här igen! Livet har kommit lite emellan och så ska det väl vara...
Jag skriver mer en annan dag, just nu vill jag bara ha ett svar på vad som händer i mitt liv och hur det kommer att bli!
Vi var tillsammans i närapå två år, soulmates och bästa vänner - romantiken och kärleken var inte på den nivån jag ville, men vi hade det bra förutom att relationen mellan honom och yngsta dottern var åt helvete.
Vilket givetvis gick ut över hans och min relation, så jag satte ner foten och då tog det slut!
Jag har gjort allt han bett mig om! Gått till psykolog, undvikit flera samtalsämnen för att de gjorde honom obekväm, medlat och åter medlat mellan dottern och honom - och sen känns det som om det enda han egentligen velat är att vara KOMPIS!
Han har inte ansträngt sig för att det ska funka...
Nu är det så, att jag hyr ett hus av hans bror, och ångesten kommer krypande, över hur fan det ska bli nu, när det är slut! Om brorsan anser sig komma i kläm och åtgärdar det genom att köra oss på porten..?
Kommer vi fortsätta vara kompisar, blir vi tillsammans igen, eller dör det ut?
Och hur fan ska jag åtgärda min helvetes-PTSD, som försätter mig i de här situationerna?
Nu blev det mycket klagomål, sorry..😔
Ha en underbar dag och en stor kram till dig, MG och alla andra som behöver en!

50 Anna E:

skriven

Blir jag ok igen? Och ordnar det sig med allt? Så jäkla nervös.

51 Anna E:

skriven

Blir jag ok igen? Och ordnar det sig med allt? Så jäkla nervös...

Svar: Det kommer att storma lite till men det ordnar sig.. kram
Esmaralda

52 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.
Hoppas problemet löser sig här❤️
Ser deras relation stabil och trygg/ hållbar ut närmaste tiden?
Kram

53 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Kommer min chef anställa mig hos sig själv? Kram Mojgan

54 Tisa:

skriven

Jag har sån ångest över min ekonomi. Löser det sig?

55 Erika.F:

skriven

Mikael= det där tyckte jag var riktigt roligt. :) Tjejer kan de också. :)

56 Skorpan:

skriven

Men usch o fy säger jag åt det som hände dig Mikael :(. Eller är det bara avundsjuka ;), över att jag inte vågar göra sånt? Näe, nog ska man kunna bete sig även om man är på lyset. Gammaldags jag är..
Kram Skorpan

Svar: Jamen jag håller med.. sådana attacker verkar vara sånt som ger dagen-efter-ångest.. kram :)
Esmaralda

57 Liten:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer han någon gång att satsa? Kommer det att bli vi igen? Jag och blonda mannen som jag har ett barn med?
Kram

58 jonkan:

skriven

FInns det något med J?

59 Mimi love<3:

skriven

Tack för tipset skall kolla upp Louis Theroux älskar med sådana serier.Håller helt med dig om värmen:)Fyller du år idag?

PS:Ser du något speciellt positivt som händer mig i sommar eller under året?
kram:)


60 Mikael:

skriven

Okej då jag skäms :)

Känns det säkert att skicka pengar?

Kram
Mikael

61 åsa:

skriven

Hej !
Ops!!

Undrar om det kan bli något satistjobb i det närmaste tiden? börjar bli lite trött på att det inget händer något. kraam Åsa

62 Jennifer:

skriven

Tack för svar snälla Es, fast svaret gjorde mig bara ännu mera förvirrad. Jag är alltså inte alls kär i Mats längre, och han är inte heller den jag någonsin skulle välja att bilda familj med.

Så vad betyder det alltså? Varför drömmer jag om honom, och inte om någon som jag faktiskt varit kär i? Jag vill sluta drömma om honom, något tips om hur jag kan göra?

63 kvinnan:

skriven

Hej esmeralda såg i veckan en duva som låg på rygg död är det ett tecken. Vad kan det betyda?

64 f:

skriven

Några goda nyheter snart till mig 😊

65 Misstjejen:

skriven

Hej

Tack som alltid för din svaret!

Känns som jag måste vara säger tack för svaret...

66 Misstjejen:

skriven

Hej

Tack som alltid för din svaret!

Känns som jag måste vara säger tack för svaret...

67 Louise:

skriven

Suck. Skickade in vårt arbete till vår lärare som sa att vi inte är redo. Bye bye 15 hp. Jag blir så trött. Varför ska vi ha sådana dåliga handledare för som inte hjälper oss. Jag blir så trött. Hur länge ska vi hålla på med detta skitet.
Imorgon ska jag i alla fall jobba. De ringde från förskolan och så jobba måndag. Intervju på tisdag sen hoppas jag faktiskt att jag får jobba resten av nästa vecka på förskolan.
Jag vill ju ha ett fast jobb men det verkar vänta på sig.
Jag älskar att vara där ute där jag är nu (förutom snålheten med frukost och mellanmål) och hoppas jag får fler timmar där.
men jag hoppas även på en tjänst där jag ska på intervju på tisdag.
Blir det något där? det ligger i alla fall i Malmö.

Ha nu en fin torsdag och tacksam för svar. Snart dags och hämta av barnen.

Kram

68 Tildis:

skriven

Hej Es!

Vilket bra tips! Ska kika på hans dokumentärer på SVT play.

Tror du att jag kommer få en positiv respons från företaget som jag kontaktade nyligen? Kram

69 Fanny2:

skriven

Namnet känns bekant så något har jag förmodligen sett. Det som är lite udda har alltid lockat mig och Youtube är som en guldgruva. 😂 Ska spana in SVT play. Tack för tipset.

Blir det någon fling i sommar eller närmar sig kärleken? Hoppas på någon snygging iaf. 😂

Blogg.se strular verkligen... reCAPTCHA laddar inte ens på mobilen. Kunde signera som en Jennifer nyss utan att vara inloggad. Konstigt...

Kram

70 sus:

skriven

hej
ok.....
nu är ju inte jag den som ger upp.....
som du kanske har förstått.....
undrar om det är långt till förändring....
love sus

Svar: Du får räkna med att det inte kommer att bli en sådan förändring som du önskar.. kram
Esmaralda

71 Västkustbruttan:

skriven

Snacka om sammanträffande! Kikade på Louis Therouxs dokumentär om sinnessjuka på svtplay igår och vart helt hooked :)

...Istället för att plugga bör tilläggas. Suck!

Oj så gott jag mår i själen just nu. Underbart. Det känns som något stort har hänt inombords trots att jag inte kan sätta fingret på vad det exakt är. Positiva ringar på vattnet?

Kram 💙

Svar: Javisst är han jättebra ! Du är i en stark personlig utveckling så bara stå på.. kram
Esmaralda

72 Milla:

skriven

Lider så av min högkänslighet o alla intryck känslor. Trött o blir depressiv av det. Är det arv från mamma eller miljö? Kommer du bli bättre, vad ska jag göra...

73 Mim:

skriven

Hej!

Har vi spöken i lägenheten?? Tror att det kan vara så.

Kram

74 Mikael :

skriven

Apropå me too och kvinnor kan, kanske Whitney hade stämt in efter senaste från Cannes

https://www.svd.se/whitney-houston-dokumentar-skakar-om-i-cannes/i/senaste

Kram
Mikael

75 Evelina:

skriven

Hej Es

Vad får du för bild av min nästa kärlek?
kram

76 M:

skriven

Ser du något speciellt som händer mig i sommar?
kram

77 Penny:

skriven

Hej!
Mellan denna praktik och nästa blir det ett stort hopp då? Kram Penny

78 Penny:

skriven

Hej!
Mellan denna praktik och nästa blir det ett stort hopp då? Kram Penny

79 Penny:

skriven

Hej!
Mellan denna praktik och nästa blir det ett stort hopp då? Kram Penny

80 Anna.L:

skriven

Synd att blogg.se strular, hoppas det löser sig för dig. 💕
Ser du om jag kommer kunna återhämta mig, vill kunna få energi till att vara aktiv och uppleva massor framöver.
Så ser du något positivt som sker i sommar, kärlek, resor?
Stor kram

81 Anna.L:

skriven

Hej, undrar också om jag lever rätt, följer jag min väg. Tänker mest på alla infektioner och besvär med hälsan under våren. Ibland är det svårt att förstå varför det sker. Men känner att hoppet finns kvar långt inne. Då jag villl leva mina drömmar. Nu ska jag bara klara av skolan i höst, är bara orolig att jag missar det som var tänkt pga förlängd kurs? Vill inte gå miste om dröm jobb eller drömmar utomlands där jag får jobbba kreativt på grund utav skolan. Kram!

82 AnnaK:

skriven

Nu har jag gjort mitt bästa för ekonomin och fan om jag inte ska lyckas spara lite nu! Skulle behöva sluta snusa också men känns svårare det. Hoppas loppisförsäljningen tar fart nästa vecka när folk börjar få lön så det trillar in lite slantar där också. Så sjukt mycket jag behöver pengar till nu.

Snart helg iaf och det ska bli skönt. Blir nog en tripp till stugan i Lappland och bara vara 😊

Roligt med en liten överraskning i posten. Det är du värd 😊

Kram 😊

83 Kvinnan:

skriven

Hej Esmaralda.
Han har inte hört av sig på hela dagen. Han brukar ha gjort det. Ser du varför? Har han tröttnat? Väntar på att jag ska skriva först eller vad?
Kram

84 Kvinnan:

skriven

Hej Esmaralda.
Han har inte hört av sig på hela dagen. Han brukar ha gjort det. Ser du varför? Har han tröttnat? Väntar på att jag ska skriva först eller vad?
Kram

85 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Ja Theroux dokumentärer gillar jag 👍. Jag har sett tre stycken. Den om scientologerna gjorde mig väldigt obehaglig till mods. Vilken otäck sekt!

Igår tränade jag swimrun 👍😀. Det var så otroligt kul. Jag blev inte rädd fast jag såg både grodyngel, fiskar och sjögräs. Men det gjorde mycket att vi var många och att jag var fokuserad på att ta mig runt.
Det här var nog den roligaste träning som jag har provat på någon gång 🤸🏊.

Kram ThereseC

86 Mia:

skriven

Es, måste berätta! Var på mitt livs första dejt i söndags. Han var jättefin och vi hade så mysigt...mycket gemensamt att prata om. Kändes dock som något hände med honom mot slutet av kvällen, som att han blev osäker...har funderat mycket över detta. Kan du se vad som hände och om han kände atrraktion till mig? Kram :-)

87 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Kommer min chef anställa mig hos sig själv? Kram Mojgan

88 Erika.F:

skriven

Lavena= Hej Lavena! Har undrat t.o.f hur du har haft det, och nu läser jag det du skrev och förstår att allt inte varit bra alls. Hoppas innerligt att ditt och dina barns liv blir bra igen. Det finns ofta en avigsida i förhållande, det ska passar in på en hel familg, det är också då lätt att det blir en mindre katastrof. Saknade dig när du försvann, men förstod dig i det val du då gjorde.

Önskar dig och dina barn allt gott i ert fortsatta liv.

Kram/Erika. F.

89 Mirre :

skriven

Igår kollade jag på en av mina favorit Youtubers,han pratade om att syftet med kärlek är just stunden där och då när du upplever kärleken och inte alls för något "långsiktigt" mål. Att man ibland kanske tänker på vad man ska få ut och glömmer bort stunden och att njuta av ögonblicket där och då. Jag känner att det var något som jag glömde bort att göra med F.. Jag tänkte alldeles för mycket på framtiden, förutom första gången vi sågs. Då levde jag verkligen in the moment och förmodligen därför jag mådde så bra efteråt! Sedan pratade han också om tacksamhet som hör till ganska naturligt, att man kan känna tacksamhet över en relation tex och uppskatta det man delade tillsammans just då även om det inte längre finns. För då attraherar man bara mer utav det man är tacksam över vilket jag tror starkt på :)
Dessa två sakerna fick mig att komma i rätt tankar och jag känner att jag är på god väg att komma över F, det enda som är jobbigt är att hans bild dyker upp varje gång jag är inne på Facebook eftersom han alltid är aktiv så jag blir bara påmind om honom hela tiden men om några månader bryr jag mig förmodligen inte om det!

Sist skrev du att det skulle komma en annan väldigt fin kärlek när tiden var inne, undrar om du kan se på ett ungefär när detta sker? Är det 2018 eller dröjer det länge, finns det risk att man missar varandra?😅

Nu blev det ett lång inlägg men jag kände för att skriva lite haha, är helt trött i hjärnan efter en hel dags plugg..är ledig imorgon så det blir en tidigare helg för mig☀
Ha en fin dag!

90 Ghostwriter :

skriven

Har försökt nå de som hade intresse Men får inget svar än, undrar om de har ärligt intresse? Jag tänkte ringa men vill inte vara för på, men tycker de är dumt att inte ha en ärlig konversation emellan.



Kram

91 Maria:

skriven

Nu är det äntligen bestämt...min dotter bor från och med nu hos mig:-). så nu kommer jag sluta terrorisera dig med frågor runtom detta:) Jag är så glad och så lättad för min dotters skull. Äntligen blev hon lyssnad på!

Stor kram,
Maria

92 Madeleine :

skriven

Hej ez! 
Jag har en kompis som är min bästa vän och vi umgås ofta och pratas vid dagligen men på den senaste tiden har hon börjat dra sig undan. Vi hörs inte lika ofta och hon svarar inte på vissa av mina frågor. Jag frågade om hon var sur på mig och hon säger nej men hennes beteende fortsätter. 

Är super orolig att hon har tröttna på mig och att vi glider isär och jag vill verkligen inte förlora henne. 

Kan du se vad som kommer ske? 


Trevlig kväll ez :)

93 Rädd:

skriven

Hej E!

Är det så att B egentligen inte är någon bra person? Kan jag ha så fel? Blev så chockad idag när jag hörde hur han hade agerat mot E.

Kram och kärlek.

94 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det stabilt och hållbart ut nu framöver mellan dem framåt?
Kram

95 Ellis:

skriven

Hej Es

Hörde tre olika höga konstiga ljud i lägenheten i går. Ena kom från soffan som om någon reste sig därifrån. Det andra ljudet kom från hallen, och tredje från sovrummet som om någon var på väg ut från sovrummet?
Kan du känna in om det är någon hos mig?
Jag är väldigt känslig och blir livrädd om jag ser något konstigt:(kram

96 Boudica:

skriven

Detta ska kollas på när jag har mer tid,är svag för dokumentärer! Speciellt bra gjorda sånna!

Här står lite träning på schemat, dags att testa mina nya hantlar ;)Ja vad har hänt med mig? hamnat ini en träningsfas, men om detgör någon nytta vet jag inte!

Möjligen om jag hinner så blir det att så lite frön, å imorrn lite blommor.

Redan fredag imorrn, att tiden går fort, kom även på idag att jag skjutit fram en seans från dig i ungefär ett halvår nu, kanska var det menat att jag skulle vänta ett tag! men jag ska försöka snart! Säger mästarinnan på att skjuta fram saker i tiden ;)

Det finns en sak jag funderat en del på;
Var kommer attraktionen till J ifrån, han är ju inte speciellt snygg, inte riktigt min stil, och det finns en del sidor hos honom som jag inte gillar. Men ändå så dras jag till honom, kan "glömma" honom ett tag för att åter igen fastna i detta magnetfält!
Och en känsla finns att det även på sätt å vis gäller honom med.
Kan du se om det är ett tidigare liv eller annat som har denna påverkan?

KRAM!

97 Sola:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det någon chans att han iallafall ger det en chans?

98 Sola:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det någon chans att han iallafall ger det en chans?

99 Socionomstudenten:

skriven

Ska genast spana in detta!!
Riktiga "socionom" ämnen 😉
5:2 säger du..
Blir du inte hungrig?!
Krävs ett starkt psyke..
Däremot vet jag flera som äter så och trivs super!
Broccoli och parmesanbiffar blir det här hos mig.
Jag som alltid har varit så skeptisk mot veggo har blivit motbevisad,
Svingott med rätt recept!!
På tal om mat..
Hur stor chans att jag lagar mat till två snart?
Stått ensam och häckat i köket väl länge nu,

Kram på dig!

100 Kvinnan :

skriven

Prövar igen 😊
Hej esmeralda såg i veckan en duva som låg på rygg död är det ett tecken. Vad kan det betyda?

101 S:

skriven

Kommer jag över honom eller blir det vi två på riktigt?
Kram

102 Lee:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du att hon har känt att han har känslor för mig?
Kram

103 H:

skriven

I kväll flyger tankarna igen Tankar på mina barn, kväver jag dem på avstånd genom att tänka att hoppas de mår väl. De bor så så långt bort.
Tankar på personen som valde att gå till andra sidan o personens familj för några år sen.
Tankar på liv jag kanske levt , som ev ploppade upp härom dagen. Var det inbillning eller inte.

Vet i sjutton om jag inte borde sluta tänka ikväll :-)

104 Catarina:

skriven

Jag tycker att han är jättebra.
Jag har en supertuff tid just nu, kommer det att lösa sig nu när jag vågat berätta om hur jag gentligen mår..? Tack på förhand. Kram ❤️❤️

105 Anna E:

skriven

Tack, kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: