Tre vandringsmän på vägen....

 

Jag har en sån där mysig veranda utanför huset med två fåtöljer  och ett litet brickbord emellan.

Här brukar jag sitta och dricka mitt morgonkaffe så snart vädret är hyfsat okey och det envisas jag med även om jag får ta på mig en  kofta.

// Här myser jag med morgonkaffet//

Jag bor ju längs en liten grusväg och de som kör in hit – är ju som regel bara folks som bor här

I går satt som jag vanligt med mitt kaffe och njöt av morgonsolens strålar… jag älskar ljuset  tidigt om morgonen. Nåja, tidigt och tidigt, klockan var ju nästa 8.

Då ser jag att det kommer tre män promenerande i bredd på vägen och  tänker att  nu har nån hyrt ut sin stuga under en vecka eller två. Det är ju vanligt att man gör så och nya människor dyker upp en liten stund.

När männen närmade sig och var nästan på vägen precis utanför , såg jag att de inte var jordlevande.

Två av dem var klädda i väldigt gammaldags kläder och hade svarta västar och slitna svarta hattar medan den tredje hade märkliga kläder som glittrade i silver och en slags kåpa på huvudet. Det såg lite märkligt ut och jag antar att jag stirrade på dem

 

 // Vägen utanför mitt hus //

 

Männen med hatt, de lyfte artigt på den  och gav mig ett leende – och jag log tillbaka och sa hej

Den silvrige mannen  gjorde liksom simtag i luften medan han tittade på mig och jag tänkte att jaha, då gör jag väl ett simtag tillbaka för oartig ville jag inte vara

Man får bara hoppas att inga grannar observerade min pantomin denna morgon...

Den silvrige ser detta och stannar tvärt  upp  - och jag tänker snabbt att jisses, det  här är nog inte så bra.

För ett ögonblick fryser hela bilden… de med hattarna står  frusna med sina hattar i olika vinklar och den silvrige stillnar mitt i ett simtag

Så börjar de röra sig igen och den silvrige bara tonar bort och försvinner i tomma luften

De andra två fortsätter sin promenad framåt, som om ingenting hänt.

Och jag sitter i min fåtölj och gapar

Jag kände inte igen dem  och på fotot jag tog när jag smusslade fram mobilen – finns inga spår av dem men det hade jag inte heller räknat med.

Kanske någon av er kan se dem ? Och till med känna igen någon av dem ?

Ibland blir det så… att helt främmande besökare passerar – besökare från andra tider eller andra galaxer.

De kan tillhöra någon av er – eller ingen alls

 

 

 // Här är fotot jag tog.. från fåtöljen och ut mot vägen //

 

Några svar får man som regel inte och en annan som är rätt luttrad vid det här laget, gick in och fyllde på kaffemuggen och sedan glömdes episoden nästan bort.  För det är märkligt så snabbt man glömmer sådana konstigheter… som om det är meningen att man ska glömma…

I dag kommer mamma på besök och stannar till lördag… och på söndag blir det Ullared med våran Nettan….och under kvällen i stugan där  ska vi planera vårt kommande Stockholmsbesök .

Vi har ett par stugor att välja mellan !

 

Kram & kärlek

1 Michaela:

skriven

Så otroligt vackert! Du bor i en idyll så som man själv bara kan drömma om.

Haft två dagar med ångest och känt mig ledsen och trött. Sovit väldigt dåligt. Mycket tårar vilket inte är likt mig då jag alltid är den stark. Varit sjuk i två veckor men ändå jobbat delar av det och kört på lite för hårt kanske. Några dagar kvar på antibiotikan. Rädd för att bli ensam. Att ngt allvarligt skall hända med hälsan mm. Vill komma ur denna svacka!

Kram och hälsa mamma!

Svar: Jag ser inga varningar kring något allvarligt så försök slappna av och släpp in det positiva tänket.. styrkekramar
Esmaralda

2 Mimlan:

skriven

Nu är det bara 1,5 vecka kvar, ser det ut som det går bra denna gång också?🤗

Kram

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag var representerar i hösten som jag har önskar för länge eller något annat uppdraget kommer jag få?

Kram

4 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Ledsamt med MG, hoppas verkligen han slippper smärta, det gör ont när djuren lider...

Nej, tyvärr kann jag inte se männen på bilden, tänk vad du får uppleva!

I söndags var vi o fikade på ett fint klostercafé i Cismar, jag mår ofta väldigt bra när jag strosar omkring där, är det på ngt sätt en speciell plats, lätta energier?

Maken varit med och organiserat en konstutställning som skall äga rum i sommar i samma ort, ser du om den blir välbesökt?

Ha en fin sommardag!
Kram från Naturvän

Svar: Ja jag tror nog att utställningen får en hel del besökare.. kram :)
Esmaralda

5 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Någon bra nyhet snart? Något jobb som är aktuellt snart? Är jätteless på att söka utan att få svar.
Tack!

6 Tant grå:

skriven

Vill inleda istället för avsluta med en kram idag. Laddad med extra energi. Jag läste gårdagens inlägg och känner med er 💞

Härliga planer du har framför dig! Själv är jag ledig idag. Eller nåja, jag har en del flyttstäd..

Drömde 'tant snusk' inatt. En främling kysste mig och det sög till i magen. Sedan avbröt han abrupt, trots att jag visste att det kändes på samma sätt för honom. Han skulle till jobbet och vi skulle aldrig ses igen. Det visste jag. Vad fanken kan det betyda? Kram!

Svar: Att du ska fånga stunderna .. och titta en gång extra... kram :)
Esmaralda

7 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Wow Ja det låter ju bra coolt måste jag säga. Men du är väll van. Riktigt fin veranda där hade jag trivts att dricka mitt morgonkaffe också.

Esmaralda, Jag har vart singel ett bra tag nu känns det som. Känns som om det borde vara dags för ett nytt kapitel i mitt liv. Du såg något hända för mig ganska snart för en tid sedan. Träffade mannen som jag nu träffat ett par gånger. Men är lite tveksam hur hans intresse ligger till för att binda sig och familjeliv? Var det han som skulle komma? Eller ser det som är påväg fortfarande ligga framför mig? Ser något stabilt bra ut att kunna ske under sommaren eller hösten?
Kram

Svar: Nej jag tror inte att det var denne man jag sett för dig.. en annan lär komma så ha den mentala dörren öppen.. kram :)
Esmaralda

8 H:

skriven

Ledsen att läsa om MG, kramar från mig. <3

Vad tycker T om mig på min praktik?

9 Helena Ir:

skriven

Nix,jag ser inget..det kan jag på vissa bilder göra,efter en stund..men känslan ger mig inget..
Jag förstod nog vad det var för slags folk som gick förbi,i början på din berättelse..och det förklarade ju sedan också klädsel mm

Jag har nog lyckats glömma ett par byxor i tvättstugan sist jag var där..saknade dessa igår..och inte fanns de kvar. Folk är inte ärliga..så är det bara. Men samtidigt vad är ett par jädrans byxor när det finns så mycket värre!!

Och jag är verkligen jätteledsen över det du berättade om MG igår..

Tänkt på ordet RESPEKT i någon dag..det ploppade upp i mitt huvud,för någon dag sedan..bara så där!
Mina släktförhållanden är inte de bästa..och jag orkar helt enkelt inte med en del av dom längre.. Skit tråkigt egentligen..men jag känner heller inte att mitt sätt att vara och agera får någon som helst RESPEKT!
Undrar varför jag föddes in i en familj/släkt där jag är så udda!!
Djupa frågor..som kommer sig av ett ord..Det är väl så det här livet ska levas..eller läras..

Kul med din mamma..det gör MG glad..vifta på lilla svansen :)

Allt gott..

Kram :)

Svar: Ja, somliga ord kan trigga igång mycket och ofta finns det ju en anledning varför de dyker upp.... kram :)
Esmaralda

10 ss:

skriven

hej
Ser inget....
kanske något meddelande?
Pussa lite på MG.....
Tänker på dig....
här är de segt....
nått kul snart....
love sus

11 Susan:

skriven

Så häftigt det måste va att få uppleva det som du gör, men jag hade nog blivit skiträdd om jag sett ngt sådant 😉

Drar till Kreta i helgen, längtar efter att ”bara vara” och ta hand om mig själv, ladda batterier, mentalt förbereda mig för en ny fas i mitt liv..... helt enkelt njuta ( även om vädret ser ut att bli sämre än här hemma😱🤣)

Kram

Svar: Härligt att dra iväg... det ser positivt och bra ut så bara mys.. kram
Esmaralda

12 Jennifer:

skriven

Hej kära Es! Igår såg jag en platsannons på ett jobb jag verkligen vill ha! Arbetet är i Etiopien. Jag ska definitivt söka det, men undrar hur stor eller liten chans jag har att få det? Stor kram till dig och MG.

13 Skorpan:

skriven

I wish, men jag ser inget som vanligt. De tre vise männen från skilda epoker? Ja allt ska man ju inte komma ihåg ;). Vet inte dina grannar att du kan se sånt som inte vanligt folk kan se? Om de vet, ja då lär du inte förvåna dem med dina rörelser :).

Åh ska du till Ullared o får mams på besök också, va härligt. Tänk så glad MG kommer att bli! Fina dagar ni har framför er...

Är i valet o kvalet gällande resan, bilen är dyr att ta med, ta en stor resväska på hjul o släpa på den? Fråga om exet har tid att komma o hämta oss från hamnen? Han etbjöd sin hjälp nu med tanke på stundande fest. Nåja, de flesta kommer från hans sida.. Har ännu inte nämnt nåt om semestern o min önskan om tvåveckors ”ledigt”. Hur är det så svårt med detta?

Önskar alla en fin dag!
Kram Skorpan

14 Catwoman😸:

skriven

Min ene katt dro ut igår. Uvanlig han å være borte hele natta, da er han alltid i nærheten. Har satt ut mat og kattesand, men enda ikke kommet. Blir han å komme hjem igjen eller har det skjedd han noe?

Hilsen bekymret kattemor

Svar: Finns en god chans att han kommer tillbaka.. kram
Esmaralda

15 Cj:

skriven

Oj oj, trevligt med lite kaffesällskap på morgonen👍😄☕️. Tyvärr, kan jag inte se dina besökare.
Undrar om något kärleksfullt sker snart? Kram

Svar: Ja det bör det absolut göra.. kram
Esmaralda

16 A:

skriven

Hej Esmaralda.
Märkligt med den som stannade. Vad ville han ha sagt tro?
Har sagt det förr men du bor så otroligt fint!

Precis så vill jag bo, lite lugnt. precis vid vattnet och några fina grannar runtomkring inte för tätt.

Ser det ut att vara befäst nu att det är dem och kommer vara de närmaste åren?

Blir jag kvar på mitt nuvarande arbetsplats länge?
Kram

Svar: Ja jag undrar också vad han ville förmedla.... en del verkar vara befäst nu.. kram
Esmaralda

17 Dunegull:

skriven

Allt känns så tungt nu. Vi har bestämt att inte ha ngn kontakt längre, är detta verkligen slutet?
Kommer vi inte ses ngt alls i sommar?
Har så svårt att förstå att detta bara är slutet efter alla år av stark attraktion. Varför blev det såhär?

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så mycket tokigt du får vara med om...och inte ser jag ett smack ! Precis som det ska va Tur det inte var de grå...
Kul att ni har fler stugor att välja mellan ,hoppas det blir på södra sidan :-)

Idag står tandläkaren på agendan ...hur mycket jag än inte vill ;-)

Tack Helena Ir för omtanken <3

Ha en härlig mitt i veckandag

Kram Anki med flock

Svar: Lycka till hos tandläkaren, kram :)
Esmaralda

19 Nornan:

skriven

Dom hade nog varit nere vid havet och pratat om vad kul det hade varit om man kunnat simma. Och den ene visade hur det går till, åtminstone med armarna...

Ha nu så roligt med din goa mamma och Nettan. Kramar!

Svar: Ha ha ha, ja så enkelt kan det vara :) Kram :)
Esmaralda

20 <3:

skriven

Ser inget på bilden jag heller...
Så fint att ni kommer komma till Stockholms området. Finally det måste firas med ett glas champagne.

Känner mig fortfarande irriterad på butiksbiträdet efter lördagens shopping.
Förstörde kanske för mig själv när butiksbiträdet A kom och frågade mig rent ut varför jag inte ville ha hennes hjälp när jag skulle prova bikini. Känner mig så ombekväm med henne och hon gör fel med flit känns det som i kassan. Mamma som aldrig stör sig på någon reagerade med på hennes beteende. A verkade inte kunna ta det jag sa och blev väldigt otrevlig. Den andra i expediten sa inget men tror hon förstod mig. Är som att A vill söka bråk med just mig. Kommer hon ställa till problem för mig nästa gång jag ska handla ? Är som att hon tror att hon äger butiken. 
Ska jag släppa detta eller förklara situationen för hennes chef. Så onödigt allt detta inget jag behöver nu egentligen. 
Kram 

Svar: Bara släpp det, det är oviktigt...på det stora hela... välj dina krig.. kram :)
Esmaralda

21 Raggarbruden:

skriven

Det kallar jag finbesök :)

Den silvriga mannen var spännande. Kanske någon outfit som celebert folk bar förr?
Jag undrar om du möjligtvis får till dig någon känsla av min sommar. Jag känner mig så lycklig kapabel och i nuet. Tänk vad livet kan svänga.

Största kramen till dig och Mg-pånken


Svar: Ja jag är också nyfiken på vem han kan vara.. kram
Esmaralda

22 Ullegull:

skriven

Lider med er över beskedet från veterinären :-(


Undrar över min svägerskas bekymmer gällande äldsta barnet. Kommer det bli en bra lösning gällande barnets boende? Kommer socialen lyssna? Oroar mig över svägerskan...


Svar: En bra lösning ser ut att komma.. kram
Esmaralda

23 Mt:

skriven

Hej!
Dem kanske var ute på en promenad o ville hälsa på..

Imorgon ska jag kolla på en lägenhet i Sthlm som en kille ska hyra ut över sommaren.
Kommer jag få den?
Är så nervös..
Kram!

24 f:

skriven

godmorgon i fågel kvittret.

drömde inatt om att jag var gravid, men jag var så rädd för att föda, vad kan det betyda?

25 Mia M:

skriven

Jag blir helt fascinerad......lite läskigt och spännande på samma gång! Undrar hur man skulle reagerar i den situationen.....eller om jag skulle förstå att det inte var bara vanliga människor.....
Hoppas ni får kul i Ullared...jag var där i förrgår! Inte alls så mycket folk då, men mer på helgerna.
Var på en dejt igår som kändes helt fel ganska snart, så sa att jag inte ville träffas mer.
Ser du hur stor chansen är att min soulmate kommer i sommar eller i år? Längtar efter honom..... Kram :-)

Svar: Man märker rätt snabbt att det är något särskilt med dem... ja, får väl bo i stugan söndagen och shoppa på måndagen... vill ju inte trängas i onödan... dejten blev fel men rätt kommer, frågan är bara när.. kram
Esmaralda

26 EPM :

skriven

Godmorgon Es!

Det låter spännande, ingen jag känner till dock.
Spännande morgonkaffe!😊

Jag känner mig ensam... Ser du nåt om jag kommer träffa nån (vän eller mer) som kommer få mig att känna mig mindre ensam?


Kramar

Svar: Ja du kommer träffa både vänner och en speciell kärlek.. kram
Esmaralda

27 Madde :

skriven

Åh vad jag önskar att jag hade kunnat se nått på bilden.

Kommer jag och min man få en bra sommar eller kommer vi vara på skilda håll?

28 Rebecca:

skriven

Så fint du bor :) Jag drömmer om att bo i Skåne, nära natur och hav så du bor så som jag skulle vilja bo. Härligt!
Och Ullared, ...dit hoppas jag få komma snart igen :D

En fråga, tycker han att jag är söt eller intressant?

Kramar från mig

29 Jennifer:

skriven

Hej! Önskar dig Esmaralda en fin dag med MG <3

Igår var jag och kollade på dotterna nya förskola, och trots att den verkar bra så känns allt plötsligt helt överväldigande och för mycket, jag kan inte hantera det.

Fick veta att det krävs en hel del frivilligt arbete av föräldrarna för att hålla igång förskolan, och jag fick nästan panik vid tanken, nej jag bara inte orkar, det är redan för mycket, jag orkar inte mera. Livet är redan fullt med heltidsjobb som långsamt dödar min livsglädje, stress, ekonomiska bekymmer, allt måste jag klara själv.

Redan nu vet jag inte hur jag ska få vardagen att gå ihop med nya förskolans öppethållningstider och mitt jobb, det bara snurrar i skallen och ångesten stiger inom mig. Mitt barn kommer att lämnas först och hämtas sist, och ändå kommer det inte att räcka.

Borde börja söka bostad snarast möjligt närmare förskolan men jag liksom bara inte ORKAR, är så jävla slut, har ingen kraft mera, men jag MÅSTE, för ingen annan kommer att göra det, så jag bara måste på något vis göra det. Ännu mera ångest.

Förlåt men livet känns bara som
ett enda stort ångestmoment fyllt
med en massa måsten, jag klarar det helt enkelt inte, känns så jävla
meningslöst, för vem egentligen kämpar man och håller man uppe ett sådant liv med heltidsarbete, stress, hämta från dagis, stress, stress, stress. What is the fucking meaning???

Svar: Det är tufft, stressigt och kostar på.. men försök att acceptera att så är det just nu.. och bena upp en sak åt gången.. kram
Esmaralda

30 hmm:

skriven

hej esmeralda ser du något bra hända i mina syskons liv snart. kram

31 Catarina:

skriven

Åh vad intressant 🙏 en julafton när jag var kring 14 år för många år sen så tittade jag ut genom fönstret o såg 3 svartklädda figurer komma gående på led, som de 3 vise männen, jag tänkte att det var en julgrej o ropade på mina föräldrar som kom springande...bara för att se..ingenting..det var tomt på gatan o bara snödrivor..men jag såg dem tvärtydligt..så jag förstår precis hur du menar. Spontant känns det som ljusstrålen som du lyckades fånga så fint på bild kan vara en länk från en annan tid, några som bara kom o ni såg varann o möttes för några sekunder..men jag är bara en amatör med stark intuition ☺️ Jag kan då o då se små Tingeling figurer så verkliga o med viktiga budskap i livssituationer då något svårt o livsomvälvande hänt 🧚‍♀️
Kommer det här svåra året att vända snart..? Så mycket motgångar o svåra saker,
Tack för ett intressant inlägg 💖 kram

Svar: Du har allt en viss förmåga ! Positivt kommer framöver.. så håll ut.. kram
Esmaralda

32 G.S.H:

skriven

Oj, vilka besök du får! Hoppas allt är bra med dig och MG idag :)


Nu gick det inget bra på uppkörningen igår, är helt uppgiven och känner nästan för att ge upp helt och hållet. Känns inte riktigt som att körkortet är för mig som är så som jag är....men bokade ändå in en ny uppkörning den 14 juni, men denna gången blev det där jag växte upp.


Kram, ha en fortsatt fin dag :)

Svar: Ge inte upp.. kortet kommer.. så håll ut.. kram
Esmaralda

33 A.D:

skriven

Hej kära ez. Ser du fler barn i framtiden för mig. Och kommer det att ske snarast. Tack i förhand

Kram

34 Lotta S:

skriven

Puss och kram till MG! Styrkekramar till er alla! Ett tag var det otänkbart för mig att vara utan hund, nu har jag varit det sju-åtta åt tror jag, men saknaden slår till så fort jag ser en tax!

Svar: Ja, det är ju så det funkar :) kram :)
Esmaralda

35 Lydia💕:

skriven

Är det inte läskigt med sånt som du får se och kan man bara glömma bort sånt sen ?
Jag undrar om jag ska söka det jobbet som jag inte känner så mycket för eller vara kvar där jag är just nu?
Undrar om Ronny är den mannen du har talat om för mig att jag ska möta och undrar också vad Hans tycker
Vet att man är jobbig med sina frågor och du har mycket annat att tänka på men skönt att skriva av sig
Lydia💕

Svar: Jag är ju så van... har varit på det viset hela mitt liv ! Stanna hellre kvar och sök de jobb som du verkligen vill ha.. kram
Esmaralda

36 Maria:

skriven

Så mysigt du ser ut att ha det!
allt runt min dotter har löst sig nu. Äntligen efter lång tid och många frågor till dig! Nu bor hon hos mig efter lång längtan. Så du har haft rätt hela tiden:) Tack för ditt stöd i detta!

Kan du se något runtom den här lite yngre mannen som dykt upp i mitt liv och som jag har svårt att få ur mina tankar? Kommer det ebba ut eller kommer han faktiskt ta kontakt med mig?

Ha en fin soliga dag!
Kram,
Maria

Svar: Vad roligt att det löst sig, så glad jag blir för din skull.. kram :)
Esmaralda

37 Ester:

skriven

Hej!
Tror du det kommer att gå bra när min mamma kommer hem nu och den förestående flytten?
Kram

38 Soffan:

skriven

Halloj E!
Vilken härlig uteplats! Jag hade gärna gjort dej sällskap. Att bo i lägenhet utan balkong har sin nackdelar den här säsongen. Men snart blir det ändring på det. Tror du det romantiska som närmade sig kan dyka upp innan eller efter jag tar mitt pick och pack till västkusten igen? Kramis :)

39 Virrhönan:

skriven

Hejsan!
Så fint och mysigt du bor, känns lantligt och det är nästan så man ser de 3 männen komma vandrande där på vägen, fast jag inte är medial som jag vet.
Vaknade till en fantastisk dag, frukostkaffe i solen och nu ligger jag själv och steker och njuter. Vad härligt med mammabesök, då blir MG glad, så ont det gjorde att läsa, tårarna rann...
Jag undrar om mannen har börjat tänka nåt mer efter mitt besök? Vill han ha fler besök tro?
Men jag steker väl vidare och tar vara på vackra vädret. Ha en skön dag med din mor💕☀️

Svar: Mannen tänker och velar, han verkar ha svårt att bestämma sig... kram o tack för hälsning :)
Esmaralda

40 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Jag såg ingenting på bilderna!
Det var så roligt ! Den 19maj fick vi en riktig lveraskning må jag säga min katt fick en katt unge! Det märktes inget på henne alls! Så det blev bara en katt! Har letat men inte hittat några fler! Så det var nog bara en! En stor lycka!
Tror du jag får en bra dag ! Kram☀️😃

Svar: Jamen vad roligt :) kram
Esmaralda

41 Ee:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor ser chansen ut att han och jag gör ett nytt försök med varandra?
Kram

42 Penny:

skriven

Kära Es! Till att börja med så är jag ledsen över MG. Beklagar vetklige.

Sen undrar jag om det någonsin kommer ljusna för mig efter allt mörker? Ser du något positivt i år? Kram Penny

43 Penny:

skriven

Kära Es! Till att börja med så är jag ledsen över MG. Beklagar vetklige.

Sen undrar jag om det någonsin kommer ljusna för mig efter allt mörker? Ser du något positivt i år? Kram Penny

Svar: Visst kommer det att ljusna.. kram
Esmaralda

44 Maja:

skriven

Vi bor i ett gammalt engelskt ”kråkslott” där vi inte utnyttjat alla rum. Håller fortfarande på att renovera. Ett rum går under namnet spökrummet för så såg det verkligen ut. Mkt möjligt att det spökar här o ibland blir man lite skraj när man sitter ensam uppe till sent.

Min partner är på väg att köpa ett hus för att hyra ut ett par lägenheter o försöka förbättra vår ekonomi. Vi hoppas även på de aktier som länge stått stilla men där de nu skridit till verket och borrar. Ser du om detta ser bra ut?
Kram


Svar: Ja det känns positivt.. inte allt men en del av tankarna och planerna.. somligt kommer inte så enkelt.. kram
Esmaralda

45 JustMe:

skriven

Hej Ez!

Den 11/5 var jag på en anställningsintervju och fick veta att jag kommer gå vidare i processen som kandidat till tjänsten. Han som höll i intervjun skulle träffa några personer till under veckan som kom samt hoppades på att kunna höra av sig till mig och tala om att jag skulle förbereda mina referenser på att han skulle ringa. Jag har inte hört något ännu och det är snart 2 veckor sedan jag var där.

Ser du något om detta? Har dem gått vidare med någon annan och därför inte hört av sig? Eller kanske ser du att ett samtal är på gång? Blir detta mitt nya jobb?

Förlåt, många frågor men jag mår psykiskt dåligt på mitt nuvarande jobb 😔

Kram!

46 Helena Ir:

skriven

Nej..men jag hittade byxorna..mitt "lilla" problem löste sig..
Annars konstig dag..känns som jag går lite utanför mig själv..

Träffade en kvinna på gymmet..vi ska ta en fika eller nått utanför gymmet..någon dag..kanske en ny vänskap..
Vi har rätt lika i mycket, tillbaka från tiden..samma språk pratar vi också..

Kram :)

Svar: Vad roligt med nya kontakter och ny vänskap, kram :)
Esmaralda

47 Fanny2:

skriven

Jag ser inga män, som vanligt... Silvriga kläder är väl så ovanligt att man givetvis stirrar mest på den mannen. Låter nästan lite utomjordisk. Tänk att få avnjuta frukost på den verandan, vilken vardagslyx.

Es, jag har funderat på om någon inte försöker sända mig signaler med vissa inlägg. Tror du han gör det?

Ha det jättemysigt med din mamma!

Kram

48 Louise:

skriven

Är på en annan förskola idag. Jag tror jag tycker bättre om den andra men är så trött på att vara vikarie.

Imorgon ska jag på två intervjuer. Börjar faktiskt tröttna på det nu. Ska på en uteförskola och en kristen förskola i Lund.
Jag hoppas en av jobben blir mitt. Hade trots att jag avskyr vara ute varit intressant att jobba på en uteförskola. Men med tanke att man ibland måste öppna så föredrar jag vara inom Malmös gränser.
Vill faktiskt ha tjänsten på förskolaan där jag var på intervju igår.

Blir något av de tre jobb som jag har sökt?

Tacksam för svar och ha en fin dag. Kramar.

Svar: Chansen finns och särskilt på ena skolan.. kram
Esmaralda

49 Sus:

skriven

Hej
Ursäkta ....
Men kände att jag måste köra en gammal klassiker...
Flyttar han hem snart?😀
Love sus

Svar: Nej det ser inte så ut och gör han det så lär det inte bli så långvarigt tyvärr.. kram
Esmaralda

50 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.
En del säger att jag har världens chans. Jag är fortfarande ganska ung. Har ett barn men vill hitta någon att bilda familj med. Det som är så svårt är att hitta den man jag söker. Kommer jag att finna honom inom snar framtid? Eller ska jag inte vara så kräsen?
Chansen kanske flyger förbi mig?Kram

51 Jennifer:

skriven

Hej kära Es! Kommer jag att få jobbet i Etiopien? Vill verkligen så gärna!!! Kram

Svar: Du har chansen.. runt 65-70 %.. kram
Esmaralda

52 Mee:

skriven

Så fint du bor. Är du uppe så tidigt trodde inte du var en morgon människa:)Jag kan inte se de,undra vad de ville?

Ser du något speciellt kul som komer hända mig?
kram


53 Mama Mila:

skriven

Jag ser de tre männen vilket jag aldrig trodde. Kram

54 Annie:

skriven

Hej Es

Hur möter jag min nästa kärlek och hur ser han ut att vara?
kram

55 Skorpan:

skriven

Bara negativa besked gällande jobb.
Rekryteringsföretag är tydligen nåt jag inte kommer att få jobb via?
Bah..
Kram Skorpan

Svar: Nej det känns svårt och verkar som om ditt jobb kommer på annat sätt.. kram
Esmaralda

56 Å M K:

skriven

Hej,
Precis varit på en underbar semester! Du skrev tidigt att den skulle bli bra för mig och gissa om :) Vilken avkoppling, kanonväder, goda drinkar och ingen migrän!

Undrar: Det kommer ske lite förändringar på jobbet. Ser du mig kvar i organisationen eller ser du mig på ett nytt jobb?

Kram

Svar: Jag ser dig i nytt jobb men detta kan dröja lite.. kram
Esmaralda

57 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.

Finns det potensiall för dem att bli lyckliga tillsammans?
Kram

58 Helena Ir:

skriven

Tack!
Kram :)

59 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Nu är jag gravid i åttonde månaden och beräknad till slutet av juni :) mitt första barn. Gjort fyra ultraljud där alla visat flicka (olika personer som gjort ultraljuden).. på jobbet kommer vissa klienter hela tiden och kommenterar min mage ”va nej läkarna har fel din form är som en pojkmage” bl.a. bl.a. irritationen stiger mer o mer, säkert för jag är höggravid o trött o inte orkar vara trevlig mer haha, vad ser du?

Svar: Känns som en liten fin tjej.. kram :)
Esmaralda

60 Lilla blå:

skriven

Tjenixen e :)

Ja i dina mått mätt har du varit ifrån Ullared på tok för länge tycker jag!

Shopping-stopp för denna storhandlare.. Hoppas inte på för många triggande inlägg med shoppingfynd. Då sitter jag på första bästa buss ut till Ullared..

Jo du förresten! Idag har jag en fundering. När ska jag ha med mig ögonen lite extra: innan, under eller efter resan? Disträ som en är..

Kram-kram 💕

Svar: Ja, eller hur !! ha ha ha !! Det var ju flera månader sedan som jag och ryska syster var där ! Ha ögonen med extra under och efter resan.. kram :)
Esmaralda

61 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.

Denne andra man som näst kommer in i mitt liv ser det ut att vara påväg in snart? Inom detta år eller nästa? Vad kan du se om den mannen?
Kram

62 F:

skriven


drömde inatt om att jag var gravid, men jag var så rädd för att föda, vad kan det betyda?

Svar: Att du är i en period då du inte tar emot så mycket nytt... vilket du nog bör jobba med en aning.. kram
Esmaralda

63 Hmm:

skriven

Undrar om du ser när något bra händer mina syskon.

64 Kayla:

skriven

Hej,
Så intressant det låter, speciellt den silvriga mannen.
Jag är helt ny läsare här på bloggen sedan i söndags och har läst ikapp lite gamla inlägg. Jättetråkigt att läsa om din kära hund. Hoppas på många ljusa stunder för er innan det är dags för er att skiljas åt.

Jag funderar på en seans och många tänkbara frågor har börjat snurra i huvudet. Men känner mig lite nervös inför en seans, men jag kommer att ta kontakt med dig när jag känner mig redo.

Vet du vad som hände med mig inatt när det började stickas på högra kinden och nedåt och hela kroppen blev tung, detta tog en stund?



65 Norrlandstjejen :

skriven

Känner på mej att ni prickar en toppenstuga! Efter allt skit som varit förtjänar ni verkligen det ✨👌

Jag är inne i en härlig period själv. Mycket ledigt, roliga grejer på ingång och ro i kroppen :) Undrar om det vankas något extra bra? Längtar efter att dela sommaren med någon speciell. Hoppas lite extra på det.

Kramen!

Svar: Ja det känns som om det är dags för lite bra nu,... !! En hel del positivt kan du se fram emot i sommar.. kram :)
Esmaralda

66 <3:

skriven

Hej kära Es har Mikael lite problem med för mycket alkohol ? Vad är det som gör att han inte mår bra ? Ser det fortfarande ut som vi kommer iväg till Nice ? Blev Grekland nu så underbart.
Kram
🤗💗💗

67 Gumman:

skriven

Spännande. Har sett nu 2ggr en öppning i luften som det kommer ljus energi fr. Virvlar och blåser fram öv grannens gräsmatta och for nu sist igenom en mörk gestalt som stod och såg in i deras fönster. Ljus energin blev sen en gestalt som log åt mig. Känns som jag känner igen ljusenergin/gestalten. Ser och känner bara ljus på fotona. Behöver lillkissen en jämnårig vän för åren framåt?

68 Milla:

skriven

Det är så spännande att du kan se sådant. Ja, de tillhör inte mig i alla fall. Undrar vad de vill, budskap eller så...
Jag funderar på om det är så att jag har en hormonell obalans, jag tror det är så och att jag haft det sedan tonåren. Kan det stämma tror du? Nu har jag skickat efter tillskott på nätet, tror du att det kommer funka och beror den förlamade tröttheten på obalansen.. grubblar så på det, den ständiga tröttheten och vet inte vad det är med mig. Funderar på att åka till den nya läkarmottagningen i Stockholm, tror du att det kan ge mig ngt?

69 Vitlilja:

skriven

Kommer mina ärr vara ett problem på jobbet?

Svar: Nej det känns inte så.. kram
Esmaralda

70 Ny stad?:

skriven

Hej Es

Ser du om jag kommer flytta till en ny stad?
kram

Svar: Ja en sådan flytt ser ut att komma.. kram
Esmaralda

71 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir jag kvar på nuvarande arbetsplats länge?

Ser det ut som om relationen kommer innan något jobbyte?
Kram

72 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om relationen kommer innan något jobbyte?
Kram

73 <3:

skriven

Hej kära Es har Mikael lite problem med för mycket alkohol ? Vad är det som gör att han inte mår bra ? Ser det fortfarande ut som vi kommer iväg till Nice ? Blev Grekland nu så underbart. 
Kram 
🤗💗💗

74 Hmm:

skriven

Undrar om du ser när något bra händer mina syskon.

75 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Kram Skorpan

76 Rebecca:

skriven

Det är en lite löjlig fråga, jag vet, men men har han uppmärksammat mig på något sätt? Lagt märke till mig? kram

77 Lillis:

skriven

Hej Es

Drömde inatt att jag hade en stor knöl som jag kände efter i höger bröst? betyder det att jag kommer bli sjuk och dö i cancer:(?
kram

Svar: Nej absolut inte.. kram
Esmaralda

78 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att få räkna med att det kommer dröja några år till innan kärleken och stabila relationen kommer in i mitt liv?
Kram

79 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer jag äntligen få jobba med det jag kom till arbetsplatsen för att göra? Kommer jag bli nöjd?

Kram och kärlek.

Svar: Ja det ser ut som om det ska bli mer rätt nu.. kram
Esmaralda

80 JustMe:

skriven

Hej Ez!

Den 11/5 var jag på en anställningsintervju och fick veta att jag kommer gå vidare i processen som kandidat till tjänsten. Han som höll i intervjun skulle träffa några personer till under veckan som kom samt hoppades på att kunna höra av sig till mig och tala om att jag skulle förbereda mina referenser på att han skulle ringa. Jag har inte hört något ännu och det är snart 2 veckor sedan jag var där.

Ser du något om detta? Har dem gått vidare med någon annan och därför inte hört av sig? Eller kanske ser du att ett samtal är på gång? Blir detta mitt nya jobb?

Förlåt, många frågor men jag mår psykiskt dåligt på mitt nuvarande jobb 😔

Kram!

81 Boudica:

skriven

Måste börja med att det var sorligt ämne igår! Mycket sånt här på senaste! :( Det rann lite tårar från mina ögon då jag läste det på morgonen(Var för trött att skriva något igår)
Och tankarna for ju till min hund på andra sidan, Hon hade också ras problem, ont i höfterna och nå epilepsi-anfall ibland, men när hon drog på sig nån stor inflammation i livmodern, så lät vi henne somna in. Men hon var en i familjen i 14 år. mer än halva mitt liv, fortfarande!

Trött igår av inte vet jag, lite slö idag men bättre, men inte sov jag gott.
Drömde åter igen om min bortgångna mor, många år sen nu. Men liknande de drömmar som första tiden.
Att hon inte är död, bara stt hon varit borta ett tag och kommer åter, och jag som vant mig själv vid ett självständigt liv. Trivs inte riktigt att hon kommer och ska skötas för hon är mycket sjuk. Sen var min syster med, som i verkliga livet, och i drömmen inte riktigt släppt det hela, vilket bringar massa irritation. Och nånstans i det hela var det en brinnande amaryllis, jag som känner mig osäker med eld.
Betyder det månne något?

Näh nu dags för ett HIIT-pass, innan det blir för sent.

Lite nyfiken, jag har en känsla av att D gillar mig lite mer än bara en medarbetare, kan det va så att han är lite kär i mig? ;)

KRAM!

Svar: Din osäkerhet med eld kan ha att göra med att du en gång i tidigare liv blivit mycket illa bränd... kram
Esmaralda

82 Lilla jag :

skriven

Snälla esmeralda,

Varför går allt emot oss i vågor? Hur ser det ut? Får vi huset sålt innan juli månad?
Kram!

Svar: Det är tufft nu men huset blir sålt.. jag ser inte exakt när och saker och ting kommer in i ett lugnare skede.. kram
Esmaralda

83 A.D:

skriven

Ser du utökning i familjen snart 😍😍

Svar: Ja så ser det ut att bli ganska snart.. kram
Esmaralda

84 B:

skriven

God kväll, klarar jag av detta tills jag slutar? Känns som att min "chef" använder härskarteknik på mig och vibbarna känns verkligen inte bra.. :( kram och tack

Svar: Du är starkare än du tror.. kram
Esmaralda

85 Vitlilja:

skriven

Tycker hon att det är jobbigt när jag skriver?

86 Signe:

skriven

Hej,
Fick förnimmelse av männen, men inga säkra.... Tränar.
Ser du när min nya operation av ryggen blir av - i början eller slutet av hösten? Behöver ett riktmärke för humöret, känner jag...Det håller snart inte ihop
Varma hälsningar i allt du har nu, o tack att du orkar med att hålla bloggen levande dessutom! Hälsar särskilt MG en härlig kompis, svan eller fint köttben!
Varnaste hälsningar till dig, Ez!
Kram♥️

87 Ny stad?:

skriven

Tack för svaret kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: