Vi ska till Stockholm...

Nu mina vänner - har turen kommit för mig och Nettan att besöka Stockholm 😀
 
Äntligen, kan man ju säga !!
 
Vi har ju sagt det förr men det har inte blivit av.
 
Den här gången blir det  -  så  ni som bor i trakterna kommer vara välkomna  till oss för spådomar och regressioner.
 
 
Tanken är att det ska ske i september.
 
Just nu söker vi  ett bra boende och kanske ni vill hjälpa till  att finna något lämpligt ?
 
Vi är på  jakt  efter stuga eller torp... det måste vara två sovrum... och det måste vara ett bra och snabbt wifi.
 
// Lite bättre än så här hoppas vi på...//
 
 
 
Några andra krav har vi inte
 
Jo förstås, på rimligt köravstån från själv stan.
 
Vi tänker oss den 7- 17 september.
 
Har du tips att ge.. då blir vi glada !
 
Kram & kärlek från Nettan & mej  💗
 
 
 
 
 
1 <3:

skriven

Men äntligen Stockholm 🙏🙏🙏
Vad glad jag blir.

Ser det ut att bli en fin liten lyxvecka i solen? Hoppas att hotellet är som jag tänkt mig.Längtar redan blir lite stressigt med packning och allt. Ser du någon varning eller något jag ska akta mig för ?
Känns som det kommer bli bästa stället att få fira sin födelsedag.
Kram
🤗🤗🤗

Svar: Ja nu äntligen blir det dags ! Ser ut att bli en bra resa.. jag ser inga varningar.. kram
Esmaralda

2 Skorpan:

skriven

Men vad härligt för alla dem som bor i trakterna :). Det blir då A, H I, A, M här från bloggen gissar jag... Du är då rätt nära mig också på sätt o vis, men tror inte det ändå blir av, fastän jag nog skulle vara himla sugen på att få utnyttja de fantastiska erbjudanden som Nettan har då ni är ute. Vissa saker får man bara drömma om, tror jag... Eller...

Lördag o om två veckor ska det vara fest o allt är, mer eller mindre, på hälft. Var börja? Med frukost kanske ;D o sen se om energin skulle kunna gå till disk o tvätt o undanplockning.. Men herre jösses sånt trist liv jag lever. Kommer det verkligen stt bli någon ändring?

Nåjs, idag ska jag åtminstone hålla tummarna för mittenbarnet som är o löper i skolans färger. Sen kanske det ska bli kungligt bröllop också :). Tror du Es att det är ett äktenskap som kommer att vara livet ut? Eller tills skilmässan är ett faktum :X.. Nej här målas inget, tro inte det.

O med detta önskar jag en trevlig lördag åt alla :).
Kram Skorpan

Svar: Väljer du att planera in ett besök hos oss så är du så hjärtans välkommen... till mittbarnet säger jag lycka till.. och tyvärr tror jag inte att det kungliga bröllopet vara livet ut.. men bra länge i alla fall.. kram
Esmaralda

3 Mikael:

skriven

Kors i taket!!

Storstan får finbesök :)

Kram
Mikael

Svar: :)
Esmaralda

4 Jennifer:

skriven

Godmorgon! Så trevligt att ni är påväg till Stockholm, tyvärr har jag inga tips om boende men hoppas ni hittar något passande!

Igår borde jag definitivt ha stannat hemma, men jag gick ut och det var nog typ den värsta kvällen på evigheter. Grälade med A och blev rejält utskälld, fick höra några ”sanningens ord” som gjorde mig väldigt ledsen. Till råga på allt bråkade jag också med mitt ex, vilket fick mig att må riktigt dåligt. Vi har ett barn tillsammans och jag skulle vilja att vi åtminstone kunde ha någon slags kontakt med varandra, men det verkar hopplöst.
Om jag hade anat hur kvällen skulle bli hade jag låst in mig i garderoben och vägrat visa mig ute.

Fina Esmaralda, som du vet så kämpar jag mot utmattning och svåra sömnproblem, har ännu en sömnlös natt bakom mig (har sökt hjälp och får medicin och deltar i en sömnskola/kurs mot sömnproblem, men tar tid att komma på fötter).

Jag känner mig så nere och slut just nu att jag till och med överväger att skippa min betalda och länge planerade och efterlängtade sommarresa. Jag är så himla slut, svårt att förklara tröttheten, jag orkar liksom ingenting rent fysiskt. Det känns som om precis alla krafter är slut, jag är helt tom. Jag som älskar att resa mest av allt, men ändå, jag tvekar. Nu undrar jag om du Esmaralda kan se om det snart kommer att hända något roligt, trevligt, positivt? Snälla snälla ge mig något halmstrå, annars kommer jag att gå under. Kram

Svar: Det är tufft nu och för lite sömn ställer till med en hel del problem. Det kommer att lätta, det ser jag 100 % säkert och du kommer må bättre... även om sömnen kommer vara din svaga punkt så blir det så mycket bättre... ta hand om dig nu.. kram
Esmaralda

5 fina:

skriven

Hej! Idag blir det prinsbröllop i England, kan inte du Es skriva lite kort vad du ser om prins Harry och Meghan? Vore roligt! 😀

6 Elisa:

skriven

Hej!
Jag har fått höra att jag kommer att få hjälp av en äldre man med att lära mig meditation.. kan detta stämma samt har jag redan träffat denna man?
Kram

7 Jossan :

skriven

God morgon!

Klockan är innan 7 och jag är valen? Nä ska sova en timme till innan jag ska upp och städa och diska. Ska åka iväg hela helgen så vill ha ordning på allt då.

Igår mådde jag så illa efter maten. Ville verkligen kräkas. Idag mår jag bättre. Med en sjuk träningsvärk.

Idag blir det träning innan jag åker till mamma o pappa.

Jag har hittat en cykel som jag ska köpa eftersom bensinpriet äe ju skrämmande! Hoppas de sänker det igen annars får se höja min lön!

Han mr right? Vem är han? Vad jobbar han med?

Kram

Svar: Han jobbar, heltid och han trivs med det han gör.. han verkar vara nöjd och glad... några detaljer ser jag tyvärr inte.. ha det trevligt nu hos föräldrarna, det är glada att få hem dig ... kram :)
Esmaralda

8 Undrande!:

skriven

Åh vad roligt! Då vill jag gärna besöka er!
Idag är jag bjuden på date men vet inte om jag ska gå!
Blir det något bra av det här?
Måste bestämma mig snart och har beslutsångest Allan..🙈
Är han seriöst intresserad?
Kram❤️

Svar: Han är nyfiken och det är ju en bra start... känner du dig själv lite taggad.. så gå... kram:)
Esmaralda

9 M:

skriven

Hej! Fick nyss reda på att han varit hemligt förlovad i två månader!!! Han har ingenting sagt så jag har inte haft någon aning. Skitstövel. Kommer dom att gifta sig?

Svar: Ja, den möjligheten är stor... kram
Esmaralda

10 L:

skriven

Hej esmaralda.
Men hej hopp, 1 timme med tåg från mig perfekt ju! Då kanske det blir min tur att besöka er! Ska självklart hålla utkik efter boende.

En fråga, kommer hon finnas kvar i x antal år till ser det stabilt och seriöst ut framöver? Ser det ut som om dem kommer skaffa barn med varandra?
Kram

11 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad roligt! Herregud boende i Stockholm kan vara svårt att hitta men det ska nog ordna sig. Hojtar till såklart om jag ser något.

Finns det någon anledning till att du ser att chansen är liten att det blir seröst med nuvarande dejt/man? Vad är anledningen?

Verkar en relation komma ganska snart?
Kram

Svar: Era olikheter och att det inte riktigt känns som om känslorna kommer att räcka till.... kram :)
Esmaralda

12 Pia1:

skriven

Men ÄNTLIGEN 😍 "bara" 27 mil och dit åker en ibland, räkna med mig! Tjoho 💗 om jag inte äntligen ligger under kniven förstås 😘

Svar: Och du är så välkommen så... kram :)
Esmaralda

13 Li:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det stabilt ut framöver?
Ser det ut som om dem kommer skaffa barn med varandra?
Kram

14 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har tänkt på min seans jag fick kom ihåg att det var en varning i maj. Gick in på datorn igår och läste 19 maj varningen alltså idag!! Om att jag kunde tappa bort bankkort.

Tror du det kommer komma en annan man det klaffar med och som det blir seriös relation med Inom sommaren/hösten?
Kram

Svar: Det är i dag det.. så ta det varligt.. kram
Esmaralda

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Jaa äntligen ! Så roligt att kunna få en möjlighet att träffa damerna IRL !
Det ska till mycket för att hålla mig borta
Välkommna ska ni vara och nu håller jag korpgluggarna vidöppna efter bra boende

Idag står loppis med allt från kläder till plantor på agendan Ha en go Lördag

Kram anki med flock

Svar: Vad roligt... och du är så välkommen !! Loppis är bra !! Kram :)
Esmaralda

16 Maja:

skriven

Hej!
Åh Stockholm vad kul. Tyvärr inga råd om boende men hade gärna besökt för en seans om jag varit där.

Så nyfiken nu när jag vet att han var attraherad om han hade tänkt prata med mig? Ville han det eller ville han hålla det på avstånd?

Kram

17 U:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han att ångra sig senare?
Kram

18 Sus:

skriven

Hej
Kul med besök i den kungliga hufudstaden....
Kommer de jobb snart?
Love sus

19 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag skulle vara så tacksam att få hjälp över de huvudbry jag har nu. Han och jag pratade i telefonen över en timme i dagarna. Jag berättade att jag dejtade en annan och han sa att han inte hunnit tänka efter så mycket. Han har ju tagit mig för given.
Jag ringde igår men inget svar och inte heller har han ringt upp, jag blir alltid så ledsen när han gör så.

Det var jag som lämnade från början men allt jag har velat är att vi ska vara en familj.

Hur tog han det att jag dejtar en ny? Varför har han inte svarat nu? Behöver han tänka efter eller blev det för mycket för honom?
Kommer han vilja vara med mig igen?
Kram

20 Lie:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det stabilt ut framöver mellan dem?
Jag sa på skoj ni kommer säkert bli gravida under nästa år. Nej det tror jag inte sa han säkert.

Ser det ut som om dem kommer skaffa barn med varandra? Blir dem gravida under nästa år?
Ser relationen ut att vara seriös och stabil under en lång tid framöver?
Kram

21 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag har en fråga som jag har gått runt och undrat över och det är, när jag börjar plugga igen, kommer jag möjligtvis träffa nån tjej som jag kommer att skapa ett förhållande med som går på samma skola som mig? :)

Kram

Svar: Att du möter någon som du inleder en relation med är troligt.. kan inte säga om det blir på samma skola... men någonting lär det bli under studietiden i alla fall.. kram
Esmaralda

22 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Tror du det kommer komma en annan man det klaffar med och som det blir en seriös relation med Inom sommaren/hösten?
Kram

23 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Ja tävlingarna började o det gick helt okej i försöket för barnet, ännu ett par löpningar kvar, borta hela dagen med tidig start hemifrån till skolan, 4.40 eller nåt sånt. Tur att det inte var jag som behövde stiga upp ;), gjorde det nog för två år sen o det var en trevlig resa, med en flirt t om, wow. nu lyser ju allt sånt med sin frånavaro...

Så synd att det inte ser ut att hålla mellan H&M... Men sånt är livet, går det inte så går det inte, så är det ju bara.

här går det också lite trögt, frukosten drar ut på tiden ;D, för långt ut på tiden verkar det som.. Nåja, har inte sett nåt jobb som sprungit undan en ;).
Kram Skorpan

24 A:

skriven

Hej Esmaralda.
Håller relationen mer än 4-5år?Kram

25 Hedwig:

skriven

Hej!
Kul att ni ska till Stockholm!
Igår fick jag beskedet av Försäkringskassan och jag mår fruktansvärt dålig av det. Aldrig tidigare har jag läst ett sådant stenhårt beslut av Försäkringskassan. Ska jag överklaga det hos domstolen? Jag har väl inget val ellergör det saken ännu värre, känner du kanske något?

Svar: Här får du svårt att få igenom det du vill... men du bör nog försöka i alla fall med en överklagan.. så vet du med dig att du gjort allt du kunnat.. styrkekram
Esmaralda

26 EPM :

skriven

Godmorgon Es.

Vad trevligt! Hoppas ni hittar nåt bra.😊
Idag blir det barnkalas för 20 kids, på en strand (inget bad!)... wish me luck!

Det känns bättre efter J nu, fortfarande upprörd över hur han behandlat mig och sin fru. Den samvetslösheten är makaber...

Men jag har mina. Det är skönt ❤️
Kram

Svar: Låter som ett härligt barnkalas ! Kram
Esmaralda

27 Jennifer:

skriven

Tusen tack för svar Esmaralda! Tror du alltså att jag kommer iväg som planerat på min resa? Hur stor chans är det? Känner en sådan enorm oro inom mig, som tär och river och sliter i mig.

Svar: Chansen att du kommer iväg är god.. kram
Esmaralda

28 <3:

skriven

Hoppas att ni hittar något boende centralt i Stockholm.

Tror du M håller på att gå in i väggen ? Är det gamla skilsmässan som spökar varför gick de skilda vägar ?
Kram

29 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda trot du beck an blur bra för mig ? Något jag ska tänka på? Kram 😃☀️

30 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda tror du min vecka blir bra? Något jag ska tänka på? Kram😃☀️

Svar: Det känns positivt och bra.. kram
Esmaralda

31 Lenafena:

skriven

Kul!!!!!! Då besöker jag er!!!! Kolla bara att ni bokar något som man kan ta sig till med allmänna kommunikationer. Har ingen bil i Stockholm och det blir dyrt att hyra eller åka taxi..... Tack för svaret igår...ja jag får leva på hoppet! Men vars nagerst jer karln????? Allra mest längtar jag att få råd med ett litet hus....är så less....bott i 28 kvadrat i 6 år..... !!!!! Mysigt emellanåt dock har i alla fall en riktigt svindyr tapet. Jag är bra på att acklimatisera mig i olika miljöer. Kämpar vidare! Kram

Svar: Ja, det måste ju finnas kommunikationer.. det är viktigt ! huset kommer för din del.. kram
Esmaralda

32 Milla:

skriven

Oj, vad spännande, då har jag relativt nära som bor på en ö i Östersjön.
Fast hämtar ni upp o ni bor i nåt torp?
Kommer relationen mellan min gamla relation
Och hans gamla sambo som flyttat in hålla?

Svar: Finns det buss eller tåghållplats i närheten så hämtar vi upp där... vi får ju se mer exakt vart vi landar.. kram
Esmaralda

33 Helena Ir:

skriven

På full allvar..vad roligt!! Hoppas det inte blir för långt från Stockholm..men vad tusan det finns ju bussar och tåg.
Vad roligt ..då kanske vi ses då :) !!

Oj,vad jag har sovit..många..många timmar. Så skönt när jag inte ställt klockan..för att åka iväg tidigt.
Det är pingstafton idag..vi fortsätter med lite plock och packande..dagen D närmar sig.

Funderat lite på en av männen på gymmet..vi har nog känt varandra i några år. Han ger mig små antydningar,små vinkar..men inget direkt som visar på att han vill träffas utanför gymmet. Men ändå att jag ska säga till om jag vill ha sällskap på "vandringen" jag har i tankarna.. Jag tänker inte på honom som en blivande partner..men en sådan fin man,det är han ju.
Vi dras nog lite till varandra..första gången jag såg honom..så slängde jag ur mig ett stort Hej, och världens smajl på det..för jag trodde vi kände varandra..och efter det har vi haft kontakt!

Bröllop idag med prins Harry och Meghan..jag tycker hon är så fin..så har jag sett henne i tv serien "Suits",och redan där tyckt att hon är så vacker. Så länge leve brudparet!

Hoppas du får en fin pingst..kanske vänner på besök?

:) Jag har inte klivit upp ur sängen ännu..fördelen med singellivet :)

Kram :)

Svar: Ja jag är så glad att vi äntligen kommit till skott och fattat beslutet om Stockholm! Mannen på gymmet tänker på dig en hel del ! Det blir en lugn pingst.. ryssbesöket i måndags var krävande... så den här helgen tar jag det lugnt... lite trädgårdsarbete.. en granne kommer in på ett glas vin i all enkelhet... kram :)
Esmaralda

34 Skytten1:

skriven

Hej E. Är det inte dags för mig nu att få ett fast förhållande efter så många år. Är det med mannen jag träffar nu?

35 hmm:

skriven

grattis stockholm som får äran att träffa er. Jag känner mig så himla förvirrad och får höra både det o det andra. När tar den här karusellen slut och jag får ro och kan känna mig glad o lycklig. kram

36 f:

skriven

underbart väder ute och det känns som sommaren är här äntligen.

ser du om det blir något roligt här framöver. kram

37 Browallia:

skriven

Wohoo.. det är ju bara 2 timmar med tåg från mig. Vad kul och spännnde! :) Kram

Svar: Roligt :) Du är så välkommen :)
Esmaralda

38 kvinnan:

skriven

kan du se om allt är bra med min mammas hälsa.

39 Sus:

skriven

Hej
Ursäkta tjatet....
Men va tänker han nu?
Ego?
Love sus

40 Cecilia:

skriven

Du som reser mycket känner nog redan till airbnb, men där kanske ni hittar något intressant boende :)

Ez, vill hans föräldrar bli bjudna till studentmottagningen eller ska jag låta bli att bjuda? Vill inte tvinga dem att komma till något de inte vill.. kramar

Svar: Har så dåliga erfarenheter av airbnb när man ska hitta något i Sverige....utomlands funkar det mkt bättre... begriper inte varför ! Ta ett prat om hur ni ska planera det kring studenten.. kram
Esmaralda

41 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har kollat lite vilka växter som kan trivas i sandjord som blommar i rött. Dahlior trivs i sand och finns i rött. Vissa Nejlikor trivs i sandjord och de finns blommande i rött.
Återkommer om jag kommer på något mer.
Har en kollega som är riktigt duktig så ska fråga henne nästa gång jag träffar henne.

Tror du det kommer komma en annan man det klaffar med och som det blir en seriös relation med ganska snart? Inom sommaren/ hösten?
Kram

Svar: Jättetack och så snällt att du också frågar vidare... gärna något med lång blomningssäsong om det är möjligt :) Ja , en annan kommer men jag ser inte när.. kram
Esmaralda

42 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det troligt ut att han fortsätter sin tid med henne de närmaste åren? Kommer de skaffa barn tillsammans?
Ser relationen ut att kunna hålla längre än 4-5 år framåt?
Kram

43 Sara:

skriven

Grattis Stockholm! Hoppas ni hittar ett bra boende och att ni får det trevligt i huvudstaden.

Känns som jag är i en märklig/speciell fas just nu. Jag tror jag börjar bli bättre på att tolka min intuition, saker bara kommer till mig på märkligt vis, än så länge bara småsaker, men kanske snart även större om jag lyckas bli bättre på att följa intuitionen...
Jag får även märkliga känslostormar ibland, t ex att jag kan plötsligt känna en känsla väldigt starkt som kommer från ingenstans och har inget med det jag går igenom eller tänker just då, vad kan detta bero på? Är det något slags tecken? Eller håller jag på att bli knäpp?
Kram

44 Helena Ir:

skriven

Tack..
Skönt med lite lugnare..hämta lite nya krafter..trädgårdsarbete anses vara meditativt arbete..och en sann fröjd för ögat,när det är klart :)

Kram :)

45 Adad:

skriven

Tack så mycket för svaret i förra inlägget, fina du! Ser du om denna förändring i kärlekslivet ligger nära i tid eller längre fram??

Kram

46 Erika:

skriven

Hej! Vad roligt att ni ska till Stockholm :)
Jag har varit och kollat på en lägenhet, som jag faktiskt fick lite känsla för. Dock är den något för dyr i hyran. Står i valet och kvalet om jag ska tacka ja. Dyker det upp någon annan lägenhet tror du, eller ska jag satsa på denna?

47 Tingeling:

skriven

Åh vad roligt Stockholm! Svårt att komma en vardag men båda helger ni är där (Om det blir dessa datum) måste jag ta med mig min dotter i sådana fall. Ska ha i åtanke i alla fall om det går att ordna på annat sätt. Skulle va kul att göra en heldag i Stockholm just då annars. Gå på Skansen eller liknande.

Har varit ute och ätit med kollegor två kvällar i rad. Riktigt roligt. Men är verkligen inne i småbarnsbubblan fortfarande. Har inget behov av att stanna ute hela kvällen när min dotter väntar hemma på mig. 2-3 timmar räcker. Innan jag fick barn var jag ute mycket och kommer säkerligen göra det mer sen när dottern blivit större och vuxen. Men nu är jag i denna period i mitt liv och trivs faktiskt bra!

Blir mer och mer nöjd med mitt liv hela tiden efter turbulenta år. Det går bara framåt känslomässigt.

Lugn dag i dag. Jag och dottern ska ner på stan och handla present för i morgon ska hon på kalas. Fint väder, kanske ner till hamnen också.

Trevlig lördag!

Kram!

Svar: Det är viktigt att komma ut lite också och få vuxensamtala :) Och visst går det framåt för dig, ingen tvekan alls om den saken.. kram
Esmaralda

48 Vitlilja:

skriven

Skulle mediciner vara bra för mig? Vore det värt att prova?

49 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Va kul med Stockholm! Måste ju finnas massor med fina pärlor i Stockholms skärgård, ni hittar säkert nåt fint ställe. Ett besök hade varit kul men avståndet sätter käppar i hjulet. Skulle varit så häftigt att få träffa er live🤗
Idag tog jag ordentlig sovmorgon, frukost i morgonsolen och visst måste det bli lite prinsbröllop🤴🏻👰🏻
Tänker mannen på mej nåt, vill han försöka med lite mer kontakt tro? Det är verkligen nåt speciellt med honom...
Ha en skön dag och en vinstund med grannen är inte helt fel😋
Kram💕

Svar: Ja han tycker nog det är lite speciellt med dig också men ändå verkar han tveksam och det är något som håller honom tillbaka.. kram :)
Esmaralda

50 Michaela:

skriven

Hurra!! Ni är så välkommna hit!😊
Pingsafton och skall jobba kvällspass igen. Önskas: Sexig trevlig polis med lite smör på :) En av mina manliga kollegor stirrar på mig och vet inte varför. Blir lite obekväm. Trevlig lördag! Kram

51 Mia:

skriven

Trevligt med Stockholm :-) Hade dock hoppats på att ni skulle ta en tripp till Ullaredstrakten där jag bor, men det kommer säkert :-)
Es...kan jag känna mig lugn inför min dejt på måndag? Du vet ju att jag sedan tidigare erfarenheter har lite svårt att våga lite på män....Känns han som en bra person så jag inte har nåt att oroa mig för? Kram :-)

Svar: Ullaredstrakten.. där har vi faktiskt varit två gånger :) Det kanske inte klickar mellan er och blir kärlek.. men han är en bra man och helt okey.. kram :)
Esmaralda

52 Milla:

skriven

Hej igen, vad bra, hoppas det kan bli rätt nära ngn station. Du verkar ju unik i ditt slag att spå. Jo, tror du att den här butiken, affärsiden där jag lämnar in grejer, kommer jag lyckas med att sälja mina saker så som jag önskar...kommer det funka så jag kan satsa på det och rensa och få in en extrainkomst?

53 Catarina:

skriven

Vad roligt ! Hoppas ni kommer till Gotland nångång 🤗❤️ Jag har en fråga..om det kommer ordna sig för mig..? Det är oroligt just nu kram ❤️

Svar: Gotland har vi inte pratat om ännu.. men vem vet !! Det kommer ordna sig, det är på väg.. kram
Esmaralda

54 susanneamalia:

skriven

God Morgon ...
Oj .. välkommna till Stockholm .. en stuga i Stockholm ... nja .. lycka till ... jag ska kolla .. min gamla svärmor sa alltid all Amalia hon vill bo mitt i smeten på Stureplan med vattenutsikt och en skog runt omkring så att hon kan ha en häst och många hundar en katt och många andra djur .. På tomten ska det stå en bagarstuga och en smedja ..
just så vill jag ha det .. hahahahaha.. men lite rätt hade hon ..

jag vil bo på Djurgåden och ha hund .. en smedja och stenslipning .. hästar och andra Djur är så jobbigt är man ska åka bort kärringen har blivit bekväm ..
nästa hund ska bli en mindre ras än en appenzeller .. är lite sugen på fralla fast jag älskar EllaBella .. läser din fina vägledning .. och försöker att bara ta in .. inte tänka så mycket ... det är magiskt .. läste den för Tjejgumman i går och hon sa oj.. mmmm...
nu ska jag bara leva den ... så klart .. jag är redo att skapa ... vägen är öppen.. kramar .. skriver till dig och berättar lite sedan ...
Fick ett mail från han som rekryterar personal till högis ..

Så nu vill han att sonen ska komma dit och jobba ...
jag hoppas att det funkar bra ...
Själv ska jag hjäpa dem i tre veckor i sommar ... kul när det händer ..

Frråga av det jordiska slaget ..
Ser du om Cornelis kommer att tycka att det är kul att jobba med Eventen ... det vore kul om det blir ett bra sommarjobb ..

jag ska bort i fyra dagar åka skidor i Riksgränsen känner mig så lyxig .. ska bara njuta av tillvaron .. bara glädje <3

Jagg hoppas att du får en fantastisk dag och MG njuter av värmen ... EllaBella hälsar och nu ska hon rasta sin matte <3






Svar: Ha ha ha... ja en stuga mitt i stan... det räknar vi ju inte med... huvudsaken det finns allmänna kommunikationer dit så får det vara en bit utanför...frallor är underbara men tänk dig för nio gånger typ för de är rasmässigt behäftade med så mycket elände... och MG har fått en del av detta... inte roligt alls... jag tror sommarjobbet för sonen blir ok.. inte så att han jublar precis.. men ok... kram :)
Esmaralda

55 Cj:

skriven

Härligt att Ni kommer till område S-Holm 👍😄🙋‍♀️.Då kommer jag på besök.
Vad har jag att se framemot nu under sommaren? Flirt? Mr Right? Kram

Svar: Välkommen ska du vara :) En flirt lär det bli... lev aktivt, det underlättar.. kram
Esmaralda

56 TjejenO:

skriven

Men Åhhh, fantastiskt! Verkligen ett STOORT äntligen till detta!!🙏🌸underbart!!🤗

Ni kommer helt klart hitta någon passande stuga. Själv kommer jag helt klart att försöka boka in en tid! Vilken DRÖM!😻🙏

Längtar tills mer info kommer!



Njut av helgen! Stooor kram till er alla!❤️

Svar: Vad roligt och du är så välkommen... så fort vi hittar boendet kommer info... kram :)
Esmaralda

57 Kramen:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor ser chansen ut att ljushåriga mannen och jag kommer att leva i en familj igen?
Kram

58 Agnes:

skriven

Finns säkert något i september för då är ju säsongen för turister över..finns ju div stugbyar runt omkring som nog har det ni eftersöker...senast i dag fick jag reklam från blocket om just att hyra stugor.

Lycka till i letandet!

Kul för de som nu fortfarande har barnasinnet i behåll o känner för att träffa er här i Fjollträsk...själv har jag insett att jag helt enkelt vuxit upp till en tråkigare variant av mig själv...men jag kan inte längre stirra mig blind på något som egentligen inte är något för mig...i min värld så har jag konstaterat att jag helt enkelt lagt för mycket energi för att tro på något som inte ger något...så för att slippa bli irriterad var gång jag öppnade min låda, så är nu den sista seansen strimlad...och hädanefter så gäller krass logik hos mig...jag är realist helt enkelt.

Däremot så gillar jag dina talismaner...även om de nu inte fungerat, så är de roliga att ha!

Ska snart iväg till aset...behöver få ett papper påskrivet...och det är bra att möta honom igen då det ger mig förnyad insikt om varför män är skit o orsaken till att det inte går att lita på folk...ger man som kvinna sitt lillfinger till någon, o då speciellt en man, så dröjer det inte länge förrän han glufsat i sig både ens själ o liv...

Det viktigaste i umgänge med folk, är att ALDRIG säga sig gilla dessa...för då är det kört...då kommer hållhakar o tankar på hur utnyttja hos dessa...i alla fall jag håller mig på min kant o släpper inte en käft över bron...enklast så...men mina åsikter om detta luftar jag endast här...ingen skulle kunna tro detta om mig om de skulle träffa mig IRL...kallas att "spela spelet"...o folk blir så glada när de tror att jag är ytterligare ett av deras "offer"...stackars jävlar...

Välkomna till Stockholm!

Kram!

Svar: Glad jag blir att du gillar talismanerna...:) En ny flock kommer snart att födas.. det är på väg.. måste bara ladda lite mer energi först... och spela spelet, ja ibland är det nödvändigt men det tröttar om det inte stämmer med ens personlighet !! Agnes, vill du vara snäll och maila mig ?? tack :) kram
Esmaralda

59 AnnaK:

skriven

Har han någon sorts personlighetsstörning? Kommer ju aldrig kunna dumpa karln för då lämnar jag ju dottern i sticket med honom. Gapar och skriker åt henne så fort det inte behagar honom. Man ska bete sig precis som han vill för att han ska vara nöjd. Man lever i nån sorts låtsastillvaro känns det som!

Kram!

60 Mircha:

skriven

Vad kul:) men själv bor jag inte inte i närheten:( Hoppas ni hittar ett fint boende och skall bli kul att följa er därifrån:)

Ser du vart jag kommer gifta mig när det blir min tur?
kram

61 Boudica:

skriven

Mysigt med Stockholm! Kanske en chans att få besöka er denna gång! September låter ju bra det med, min födelsemånad, så kanske en present till mig själv ;)
Men hoppas det ska gå att ta sig dit ni hamnar utan bil, för inte har jag någon!
Är det bara Nettan, eller tänkte du köra "live" spådom denna gång?

Här ska det ut på promenad snart, även om jag känner mig otroligt slö idag. Och ska försöka få lite gjort idag.

Inatt drömde jag, ja jag var på en färja, med jobbet, (rätt ofta jag är på stora båtar i drömmen). jag tappade bort de jag var med, var ensam, vilsen å osäker (även detta vanligt i mina drömmar, denna osäkerhet, och otroligt dåliga koordinatorer)
Vi gick i land, jag hitta D att hänga efter, men tappade honom, visste inte när båten skulle åka igen, och hur jag kom dit.
Vill denna dröm säga något?

KRAM!


Svar: Ja, kravet är att det ska gå att ta sig till stugan med allmänna kommunikationer från stan... jag tror inte att jag kommer spå live.. det är inte min grej och det blir inte särskilt bra.. men jag kommer ju att träffa alla besökare så klart :) kram
Esmaralda

62 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer det att bli förändringar åt det hållet att relationen tar slut?
Kram

63 Fanny2:

skriven

Hoppas ni hittar ett bra boende för vistelsen. Själv är man lite blyg men får se om man vågar och kan då. :)

Idag blir det en långpromenad i naturen och sen till en sjö. Ingen sommarvärme just nu men det duger gott och väl.

Es, hur är min tillkommande? Vem är han? Undrar om han gör någon musik eftersom han är musikalisk. 🤔

Kram

Svar: Blyghet är inga som helst problem... tänk på att både jag och Nettan är familje/samtalsterapeut också av det klassiska slaget :) Jag vet inte om han själv gör musik.. men han lyssnar gärna.. kram
Esmaralda

64 Nyfikna jag:

skriven

Hej Es

Ser du hur framtiden kommer bli för Prins Harry och vackra Meghann och hur många barn de kommer få?
kram:)

65 Shirin:

skriven

Hoppas det blir Göteborg nästa gång :)

Es, hur ser sommaren ut för min del? Något särskilt att se framemot eller hålla ögonen öppna för?

66 Shirin:

skriven

Hoppas det blir Göteborg nästa gång :)

Es, hur ser sommaren ut för min del? Något särskilt att se framemot eller hålla ögonen öppna för?

67 K:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur stor ser chansen ut att Det kommer att komma en chans där jag och ljushåriga mannen kommer att leva tillsammans?
Kram

68 Adad:

skriven

Es, hur ser sommaren ut för min del? Något särskilt att se framemot eller hålla ögonen öppna för?

69 Adad:

skriven

Tack så mycket för svaret fina du! Ser du om denna förändring i kärlekslivet ligger nära i tid eller längre fram??

Kram

70 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
En fråga, vad tänker han om mig? Tänker han att han inte har rätt känslor för mig?
Hur ser chansen ut att han får dem?
Kram

71 Smulan..:

skriven

Kul med Stockholm.
Återigen bortvald varför blir det så försöker man planera in en träff långt före så ska vi återkomma. Försöker vi med kort varsel så går det inte eller så är det som nu andra som dom måste träffa för det var så länge sen. Men vi då?
Görs det medvetet eller är det bara tillfälligheter?

Svar: Det ser ut att vara tillfälligheter men trist ändå.. kram
Esmaralda

72 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer dem att få barn med varandra?
Kram

73 Solstrålen:

skriven

Hej Es

Ser du någpot speciellt roligt som händer mig i sommar?
kram

74 Mim1:

skriven

Hej!

Händer det något bra i min tillvaro till sommaren?? händer aldrig något bra måste väl vara min tur snart.

kram

Svar: Och lite bra kommer att ske.. ganska snart.. kram
Esmaralda

75 Vitlilja:

skriven

Tycker hon och har hon upplevt att det varit påfrestande med all telefonkontakt som vi haft? Eller finns det förståelse för det

76 Mamm:

skriven

Hej Esmaralda.
Om det inte blir något med nuvarande man/dejt kommer en annan man då ganska snart därpå eller kommer jag att få vänta på nästa där det kan bli en relation?
Kram

77 Kulla:

skriven

Men åh vad roligt att ni kommer till 08 området. Då blir det ett besök hos er i Sep👍😄.
Undrar om jag kommer att träffa Erik igen?! Eller är det någon annan som fångar mitt intresse? Kram

Svar: Du är välkommen... Erik har du möjlighet att se igen men det är någon annan som fångar ditt hjärta.. kram
Esmaralda

78 F:

skriven



underbart väder ute och det känns som sommaren är här äntligen. 

ser du om det blir något roligt här framöver. kram

79 Kvinnan :

skriven



grattis stockholm som får äran att träffa er. Jag känner mig så himla förvirrad och får höra både det o det andra. När tar den här karusellen slut och jag får ro och kan känna mig glad o lycklig. kram


Svar: Det blir dags för dig nu att sluta lyssna. ladda din energi och tas dig ett stort steg förbi allt prat.. kram
Esmaralda

80 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jag ut att kunna träffa kärleken under tiden jag bor här?
Kram

Svar: Ja, men jag tror det dröjer lite... känns inte som om du är redo.. kram
Esmaralda

81 Mmm:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du vad nuvarande man/ dejt tycker/ tänker om mig?
Kram

82 Katten:

skriven

Åhh detta kom som på beställning och med perfekt tajming tidsmässigt!

Att ni kommer till Stockholm löser en hel del för mig, och att det dessutom ska gå att åka kommunalt till er är en stor klick grädde på moset!

Jag blir så glad! :)

Vi ses! Det ska bli jättekul! :)

Kram

Katten

83 Louise:

skriven

Så var det dags igen idag. En blev brutalt avrättad i vårt område. Vi hade både polis,insatsstyrka,piketbussar osv.
Mitt på dagen hände detta när folk var ute och barn lekte. Är så glad att barnen som varit ute med farmor och farfar inte kom just då.
Idag har jag bett andra sidan att vi ska få hjälp att komma här i från.
Jag orkar inte bo här längre och det är helt sjukt att man ska behöva leva i det.
var ju inte så länge sedan sist och sen får man spel på grannarna. De har hållit på att springa fram och tillbaka och bumpat hela dagen. I kväll kan vi inte ringa störningsjouren heller för de kan inte komma fram på grund av avspärrningarna.
Ikväll hoppas vi på en lottovinst för att vi ska kunna komma här ifrån.

På tisdag har jag en intervju och jag hoppas jag får det för jag orkar inte mer hattande. Visst jag gillar att vara där jag är nu men det är inte hållbart för jag kommer bara att förbli en vikarie där.
Kommer aldrig bli fast anställd.
Opponeringen gör vi i augusti istället.

När kommer jobb för mig? Ett fast jobb?
Är trött på att springa på intervjuer hela tiden.

Ha nu en fin kväll och tacksam för svar. Kramar

84 Lyckan:

skriven

Hej Es

Ser du något spännande som händer mig snart?
kram

85 maggimay:

skriven

Hej igen....tänkte bara höra om du kan se om jag kommer att träffa någon kärlek och vidare om du kan se något nytt jobb för mig? Trevlig helg :-)

86 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Kommer jag att göra pengar på mina aktie investeringar med 24 inkluderat?

87 Andra sidan:

skriven

Hej Es

Finns det något speciellt meddelande eller hälsning från andevärleden till mig?
kram

88 Mo:

skriven

Äntligen! välkomna till Stockholm,då måste jag få boka tid,hoppas ni hittar ett bra boende nära stan.

Svar: Tackar :) kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: