Another day in paradise....

//Känns som om vinet aldrig tar slut!! //
 
I gårkväll flanerade vi runt på stan... och hittade Rådhuskällaren alldeles lägligt
Det var som gjort för en fin middag för två !
 
 Jag försöker bestämma mig... till sist blev det....
 
 ...gulasch...
 
Sambon blev ren till sig när han hittade grönkål på menyn.. en av hans gamla favoriter.
Han har haft sitt företag i tyskland under 10 år och betat av det tyska köket....  där grönkålen blev en av favoriterna...
 
 Jag beställde chokladmousse till dessert.. eller chokladmus som jag alltid säger sen jag såg RoseMarys baby på 70 talet... det gamla paret som RoseMay lärde känna i huset... de som hade ihop det med djävulen..  hade fått namnet om bakfoten och bjöd henne på chokladmus!
 
 
Sambon valde  glass & karamell och var helnöjd....
Vi som väldigt sällan äter desserter .... och jag orkade bara häften... resten fick sambon i sig.. jag fattar inte hur !  Faten var rensade !
 
 
 
 Här bor vi - i de fyra  upplysta fönstren
Ovanför oss den andra sviten som är lite mindre
 
Vilken härlig kväll det blev... vi rundade av med en  whiskypinne  , uppkrupna i vår stora sköna soffan.
 
Och så blev  det en ny dag
Vi tassade nerför den gamla knakaned  och lutande trappan.... huset är ju gammalt och vi kom ner till en helt underbar frukost.... och enda ljuskällan i matsalen var  levande ljus....
 
 
 
 
Hemgjorda marmelader & färskpressad apelsinjuice fanns redan på plats
 
 
Vårt frukostbord var dukat & klart...  och vi fick beställa från en meny vad vi ville ha... allt ingick i priset på rummet... och vi  beställde ägg o sill... ost o salami , gurka o tomater &  varsin stor tallrik med färsk frukt och  hemgjord  yoghurt.
 
 
Allt frukostkit var  äkta silver och vacker porslin
 
Vi myser på rummet tills klockan blir 11 - då måste vi checka ut
 
I dag  ska vi traska runt på stans gator och titta in i små butiker... lunch blir det stan... och när vi känner oss klara åker vi  mot färjan till och shoppar det sista på Bordershop.... måste ju köpa massa glögg till  den glöggfest jag ska ha för grannar o vänner i december.. och det ska handlas dricka till julbocksfesten... mamma har beställt lite... och vi ska ha till oss själva.... så det blir till att botanisera bland buteljer och boxar... och provsmaka ett och annat !
 
Ha en fin fortsatt fredag
 
Kram & kärlek
 
 
1 Solen :

skriven

Som vanligt låter det hur mysigt som helst! Och vilket boende! 👍🏻
Dags för dig att skriva boken med restips och mysiga boenden!
Ha en mysig fredag ☀️

2 Hönan:

skriven

Vad härligt det låter som att ni har det! 😊

Funderar på att föreslå att ses idag och undrar om det ser ut att vara en bra dag för det?
Eller om det är bättre att ta det en annan dag?

Kram

3 G h o s t w r i t e r :

skriven

Funderar på om jag imed min nuvarande bostad och med djur och allt, ska främst välja bostäder med 1a kontrakt? Det är ganska svårt att finna sådana tyvärr.

Men tänkte om det är rätt för just mig att främst välja sådant eller om det kommer gå precis lika bra med andra hand eller inneboende-typen?



Kram och trevlig helg kära du!
Och alla i bloggfamiljen så klart.


4 Helena Ir:

skriven

Så underbart härligt ni har det..och denna gången måste jag faktiskt säga att Nu blir jag avis!! Jag vill också..någongång..så gärna..mmm

Glad också att du har en sådan fin man..ni reser och trivs ;)

Kram :)

5 Klara:

skriven

Hej Es, försöker min partner förstöra mig?

Kram Klara

6 Agnes:

skriven

Jösses, så mysigt ni har det!

Och det där med att "bara behöva ha ngt litet mer"...så typiskt dig, Es!

Trevligt alltihopa, på er! =)

Kram!

7 Alie:

skriven

Å så mysigt ni har det, gläds med er.
Åh gulasch, mums! Jag älskar det, speciellt nu när det är kallare o mer kylslaget ute.
Hoppas ni hittade mycket fint i shoppandet..

Hälsade på en vän idag som flyttat till nytt med sin man, och wow så skulle jag också vilja bo.. ser du mig i nytt boende? ( trivs bra där jag bor men skulle ändå kunna tänka mig nytt.
Kram 🌟

8 G.H:

skriven

Vad mysigt ni har det 😊 Blev så hungrig av bilderna haha!

9 Skorpan:

skriven

Vilken resa!!
Måste snabbt boka min...
Trevlig fredag utan tekniskt strul..
Kram Skorpan

10 Lilla blå:

skriven

Wow vilken weekend. God mat och gott sällskap. Det är man minsann värd :)

Kram på er två gottegrisar 💕


11 Michaela:

skriven

Ser helt underbart ut!😊


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: