Ett levnadsöde....

Jag var med om ett märkligt möte rätt nyligen.

      Jag satt på  ICA Maxis café… urlakad efter storhandlingen och slurpade i mig välbehövligt kaffe. 

 Då kommer en äldre dam fram och undrar om det är jag som är Esmaralda.

Och det  är det ju. 

 

Hon har så mycket att berätta att jag ber henne sitta ner och så fikar vi tillsammans. 

Hon och hennes man kom från Polen för många år sedan. 

För 26 år sedan dog maken och Agnieszka skrev till mig för spådom.

Det var ju på den tiden man skickade sina brev  på posten. 

 Själv hade jag inget minne alls av den seansen och det är ju inte konstigt – så  många spådomar som jag  hållit och skrivit sedan dess !! 

  Hur som helst – jag hade  typ gratulerat  henne i brevet  till att ha blivit änka.

Och jag hade sagt att nu börjar en ny del i hennes liv, den roliga delen och det ska hon ta vara på.

 

Nu blev jag lite orolig där jag satt på Maxi… det var ju rätt oförskämt  gjort av mig och jag ska just be om ursäkt när damen säger att nej nej, jag gjorde henne inte ledsen utan tvärtom så räddade jag henne.

Hon hade varit gift med sin man sedan hon var 18 år gammal och varje dag hade han plågat henne på olika sätt.

Ibland var det psykiskt och ibland slog han henne. 

Det fanns dagar då hon inte kunde gå till sitt arbete i fiskaffären eftersom  ansiktet var svullet och ögonen  igenmurade. 

Hon hade försökt skilja sig vid fyra olika tillfällen men kom alltid tillbaka – så som en del kvinnor tenderar göra. Orken tar slut och självkänslan är i botten och man går tillbaka

Så dog han knall och fall i en bilolycka.

Då var Agnieszka 64 år gammal.

Och äntligen kunde hon börja leva

Sedan dess har jag  levt som en prinsessa varje dag, berättade hon. Och nu fyller hon snart 90 år.

 

 

Kaffe på sängen för sig själv, gå och komma som det behagade henne för mannen var oerhört kontrollerande och hon skaffade sig vänner och intressen

När hon läste sin spådom  så lättade bördan inom henne -   för hon hade mått dåligt över att inte sakna maken  och över att inte sörja.

Jag undrade om det var något mer i hennes spådom som var bra och som stämt och hon lyste upp och sa att  vinsten hade jag förutspått. Hon skulle vinna en större summa pengar och det gjorde hon.  Runt 400.000 kronor

 

 

” Så där fick han karmen” sa hon

” Karma” sa jag och så tittade vi på varann och skrattade

Jag frågade om jag fick berätta om vårt möte  för er - och det fick jag så gärna.

 

Agnieszka hade dator till för två år sedan och när den gav upp så brydde hon sig inte om att skaffa någon ny. Men innan dess läste hon bloggen – och det var därifrån hon kände igen mig.

För varje människa finns ett levnadsöde…

Kram & kärlek

1 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Vilken fin historia, synd om kvinnan som så levt ett tragiskt liv men ändå fått njuta av livet och blivit lycklig. Så fint av dej att ta dej tid att lyssna...
Helgen nalkas igen, känns som det bara är helg numer, ingen adventsstämning och ett hem i kaos men nån stake ska jag nog få upp.
Kommer han snart höra av sej igen? Känner även han pirr och åtrå och tänker på oss?
Kram💕🌸

2 Susan:

skriven

Så härligt att läsa
Den baksidan av tvåsamheten glömmer jag när jag längtar efter kärleken, och jag hoppas att jag haft mod o kraft att ta mig ur det i så fall. Ensam tvåsamhet är värre än ensam ensamhet. Kärlek o respekt, ska det va så jävla svårt🤣🥰

Kram

3 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, vad är orsaken att det är så himla kallt i min lägenhet ? Elementen är varma. Fryser stan hela tiden och vaknar av att det är kallt så jag får sätta på värmefilt och dyna. Har varit en varm lägenhet. Drar mig för att gå till vicevärden. Han är ingen trevlig person.
Kram

Svar: Vad trist.. vicevärdar SKA vara trevliga... det ska alla vara som har med människor att göra ! Kan vara något fel med ventilationssystemet.. kram :)
Esmaralda

4 Linda N:

skriven

Så befriande! - Även om vägen dit var lång och svår.
Blir så glad av att läsa detta. Kram!

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag har möte med F kvinna något gång? För problem måste lösa...

Det gör mig stressar bara så jag vet inte varför...

Stressar för f henne..

Ha det bra

Svar: Ta tag i det du måste och förlika dig med sådant som du inte kan påverka.. kram
Esmaralda

6 Jossan:

skriven

God morgon...

Torsdag och snart är det helg!! Det ska bli så skönt. Fast det händer saker hela helgen.. fredag ska jag ta det lugnt iallafall... lördag blir det träning och sen till mamma och pappa innan jag ska på kusinträff.

Om 21 dagar är det jullov. Det ska bli så sjukt skönt!! Jag är så stressad över allt jag måste hinna med, kartläggning, skriva omdöme, planera resten av terminen.. fixa extra saker i matte .. ja det tar massa energi nu... måste bli klar med barnens snällkalendrar... har 11 av 12 kvar...

Dags att fixa sig....

Kram

Svar: Ja du har mycket omkring dig men med god planering hinner du allt... kram :)
Esmaralda

7 Minna76:

skriven

Det är nog mycket som kommer förändras på mitt jobb för ekonomin är dålig och många beslut väntas. Antagligen kommer de flesta få sparken. Är jag en av dem? Får jag stanna på något sätt?

8 Skrållann:

skriven

Hej!
Så roligt att hon kom fram till dig efter alla dessa år och vilka himla tur att hon verkligen levde sitt liv efter makens bortgång.
Igår kom min gamla vän förbi jobbet. Jag har inte sett honom på ett år och han har det tufft. I vår ungdom fanns lite andra känslor än bara vänskap inblandat men nu känner jag inget sådant. Han är viktig för mig och jag vill ha honom i mitt liv men inte om det ställer till det för någon av oss. Han lever fortfarande ensam och jag funderar på hur han känner för mig?

Kram❤️

Svar: Hans känslor för dig är varma... på ett annat sätt än dina känslor för honom är så var tydlig.. kram :)
Esmaralda

9 x:

skriven

Hej, det känns som om jag förlorade honom, N alltså.... stämmer det eller kommer han ännu tillbaka? Vill han ha kontakt med mig? Kram och tack.
Mvh,
Desperado

10 Mimmi:

skriven

Hej!

Kan du se hur det kommer bli för mig och den man som jag har ett långt och komplicerat förhållande med?
Mvh. Mimmi

Svar: Jag får en känsla av att du fattar nya beslut som gynnar dig.. ser inte exakt hur.. kram
Esmaralda

11 ht:

skriven

Hej!
Wow Es du är så bra!❤

Kommer han aceptera min förfrågan? Kommer han våga skicka medelade?
Kram!

12 Nyfiken själ:

skriven

Lyckas jag med min plan idag eller blir det bättre tillfälle imorgon?

13 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda. Det är helt otroligt hur många människor du har hjälpt genom dina seanser, mig själv inräknad. Amazing💕💕💕

Jag hoppas att jag ska klara december och klara jobbet. Oroar mig dock för hur jag ska komma iväg på min ytterst viktiga resa i januari... rent praktiskt hur jag ska få ledigt från jobbet och hur jag ska ha råd ekonomiskt? Tror du att det ordnar sig, fina Es?

Kram

14 Smöla:

skriven

Men va fint:)
Vad är mitt levnadsöde?

15 Dunegull:

skriven

Blir julen okej trots att där ligger irritation mellan oss? Biter vi ihop?

16 Temperamentsfull blondin :

skriven

Underbart möte!

Vilken power lady :)

Som synnerligen har time of her life. Fantastisk fin morgonläsning.

På tal om fina saker. Herrejösses jag fick jobbet.. Brädade tydligen en rad med kompetens och erfarenhet inom yrket. Lilla jag! Lyckorus deluxe just nu. Hoppas det känns och går bra när jag börjar.

Plötsligt händer det..

Kram, och tack för stödet Es ❤️



Svar: Då får jag säga grattis !! Visst kommer det gå bra.. du har en stor potential... härligt :) Kram :)
Esmaralda

17 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Åh en sån härlig morgonberättelse!! Tänk att lyckan finns där precis när man är redo att ta emot den. Det ska jag bära med mig!
Jag vann en vinst igår. Jag som aldrig brukar vinna, jag är så glad för den!
Ha en fin dag!

Svar: Vad roligt att du vann.. grattis :) Kram
Esmaralda

18 EPM :

skriven

Så fint. Jag älskar att du sa ”grattis” i hennes spådom. Jag tror att det lilla ordet var nyckeln...

Vet du om min soulmate har barn? Börjar fundera över sånt här nu, tänker att det är bra om han har det så att han förstår mitt liv och hur jag och A ordnar det.

Kram

Svar: Ja, det var nyckeln.. och jag är glad att jag kunde ge henne den ! Det är troligt att han har barn men jag är inte helt säkert.. kram
Esmaralda

19 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Drömde en märklig dröm inatt som jag tror har ett budskap.

Jag gick under en bro där det låg flera svarta skator, en del levde en del typ halv döda. Jag råkade trampa på en och det var inte meningen. Jag mådde riktigt dåligt över att jag trampat på en utav skatorna. Då började en annan skata äta på min sko för att försvara den skata jag råkat trampa lite på.

Det låg täckt med svarta skator under bron och de försökte hjälpa varandra. En del låg bara ner.

Vad betyder denna dröm? Just dröm om svarta skator? Har den något budskap till mig?
Kramå

Svar: Drömmen betyder att det kommer finnas hinder i vägen men du ska fullfölja och hitta en väg hur du ska nå dina mål.. kram :)
Esmaralda

20 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad härligt för henne att hon fick leva sen och vara så fri och njuta utav det.

Esmaralda, Nu har jag blivit lite osäker.
Ser det ut att finnas möjlighet till en framtid mellan honom och mig? Är det värt för mig att lägga energi på denna nya man? Att mitt hopp blir så att det utvecklas vidare mellan oss?
Kram

Svar: Det finns en chans men inte så stor... du får helt enkelt själv känna avkram :)
Esmaralda

21 Jennifer:

skriven

Hej fina Es! Det är så himla fascinerande och intressant med alla dessa olika levnadsöden... jag har bestämt mig för att skriva en reportagebok om människors levnadsöden i ett annat land. Jag vill resa runt och samtala med människor. Jag har mött så otroligt spännande människor under årens lopp på mina resor.

Helst skulle jag vilja välja Jemen, men jag vet bara inte hur det är möjligt och hur jag ska komma dit. Andra länder jag vill skriva om är Saudiarabien, Libyen, Mauretanien. Jag vet att du inte gillar att spå om tid, men tror du att det kommer att dröja innan jag kommer dit? Till något av dessa länder jag drömmer om att besöka?

Jag känner konstant en stark dragning och längtan till dessa länder, skulle jag vara ensam är det inte otänkbart att jag skulle ta Gud i hågen och hoppa på första bästa flyg dit, men nu kan jag inte det. Dock hoppas jag att jag ändå kommer att kunna åka dit inom säg... 5 år. Tror du det kommer att ske?

Mauretanien är väl det ”enklaste” landet att besöka av dem jag radade upp, till Saudi är det extremt svårt att bli beviljad visum som singelkvinna. Och i Libyen och Jemen pågår det ju krig, även om det inte skulle hindra mig från att åka. Tex i Syrien, fast där pågår krig, finns det ju stora områden som är hyfsat lugna och där inga strider rasar. Kram

Svar: Den drömmen kommer du att leva.. du har helt enkelt vad som krävs. Det dröjer nog en tid men det kommer. Kram :)
Esmaralda

22 Ia:

skriven

Hej
Läste nu om att säga förlåt och kunna gå vidare. Har själv så svårt att kunna förlåta både x-man och fd kompis över vad de gjort både mot mig och barnen även om jag gått vidare. Jag önskar de allt ont som finns och samtidigt hoppas jag att barnen får kontakt med fadern igen även om han inget gör för att det ska bli bättre.

Kommer det att hålla mellan dom, flyttar de ihop?
Får barnen kontakt med fadern

Kram

Svar: Det kommer hålla... inte för alltid men tillräckligt länge för att du ska acceptera och lägga det bakom dig... barnen kommer få kontakt med fadern.. kram :)
Esmaralda

23 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Det var en glädjande spådom och historia Så skönt när lyckan strålar mot dom som behöver det mest.

Blåsigt och isgata ...tur man har dubbdäck..

Ha en go Torsdag

Kram Anki med flock

Svar: Och här regnar det.. kram :)
Esmaralda

24 Helena Ir:

skriven

Oj,där hajade jag till..namnet och en del av berättelsen påminde mig om någon annan...Vad skönt för denna kvinna att ha blivit så gammal och kunnat leva ett bra liv i väldigt många år..

Vaknade i natt och tänkte..hur ska det här bli?

Idag kommer yngsta dottern med liten packning..och tänker stanna över hela helgen..hon vill iväg och julhandla på centrumet MOS..och ska ha mamma med sig..

Tvätta och städa lite..det blir dagens program..

Kram :)

Svar: Vad mysigt du och dottern ska ha det.. kram :)
Esmaralda

25 smulan:

skriven

vilket glädjande möte, och roligt att hon tagit vara på livet och lever gott på äldre dagar.

26 Jennifer:

skriven

Tack kära Es för svaret❤️

Det gjorde mig glad och lite otålig också, jag har alltid känt att alla dessa resor jag gör nu till utmanande och ”svåra” länder kommer att förbereda mig inför och leda till något större, något stort, stämmer den känslan?

Helst vill jag iväg NU🙂 (allra helst redan igår)

Kram


27 Hedwig:

skriven

Hej!
Vad kul att du träffar gamla kunder ibland och får veta hur det har gått för dem!
Jag fick ingen blund i ögonen inatt..Det har hänt tre dagar i sträck nu att radion, som finns i mitt sovrum, gick spontant igång medan jag var i vardagsrummet/köket. Det var kring samma tid också, mellan kl. 22.00 och 23.00. Igår trodde jag att det hade slutat när det började igen, prick kl. 23.00. Det är skrämmande, den där radion kan inte spela musik spontant utan att någon har slagit på den, och den går på batterier. Det verkar alltså som om någon/något vill leka med mig. Har du kanske någon förklaring till det här? Ska jag brinna salvia kanske?

28 Lotta S:

skriven

Es, ser du ett lika positivt slut för det omläggningsarbete som sker på jobbet just nu?

29 x:

skriven

Hej, det känns som om jag förlorade honom, N alltså.... stämmer det eller kommer han ännu tillbaka? Var det i stundens hetta som han reagerade sådär? Vill han ha kontakt med mig? Kram och tack.
Mvh,
Desperado

30 Mikael:

skriven

Wow, livet kan alltså börja vid 64 med!

Person med anknytning till djur, musik eller IT?

Kram
Mikael

31 Willa:

skriven

Hej! Åh.. tycker om att läsa berättelser, uttrycket ”karmen” kommer jag ta efter.
Har fått många seanser och alla har alltid stämt jätte bra. Är så tacksam över möjligheten att få dina seanser.
Är det någon seans som bliit fel?

32 <3:

skriven

Hej kära Es har frågat om L tidigare.
Blev lite paff att L kompis pappa P visste om att vi träffats. P är en lite speciell man. Rätt dryg IRL med sitt snobberi. Tror han vill mig väl och att jag ska hitta kärleken. Han brukar skoja om att nu anmäler jag dig till Bonde söker fru. Han skulle reka lite om L...kvinnor och dyra viner sa han. Ungkarl.
Är det dumt om jag skriver ett sms till L och förklarar en sak jag gått och tänkt på ? Bättre att vänta kanske tills han kommer igång och det gör han titt som tätt med sms race och samtal i timmar så jag börjar skruva lite på mig. Blir lika förvånad varje gång det händer. Vill inte att han ska känna sig kvävd tror han är rädd för sånt. Tror det finns en mjuk kärleksfull sida hos honom fick nagga lite på kanten på den och han står verkligen ut när jag är lite på kanelen och styr och ställer och faktiskt är rätt dryg 🙈
Kram
💗💗💗

33 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur ser det ut för mig framöver på yrkes fronten.
Kommer inte vara kvar på nuvarande arbete mer än en månad till. Ser det ut att bli förlängt? Har även sökt utbildning. Eller ser det ut att bli något annat nytt för mig?
Kram

34 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du mig vara i en fast relation ganska snart? Ser du om det är någon helt ny isåfall?
Kram

35 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det bra ut att påbörja studierna i början på nästa år eller att jobba lite först?
Kram

36 Mig:

skriven

Hej Esmaralda
Snart borde besked komma angående besked från utbildningen.
Kan jag vänta mig trista besked? Kan jag få söka om igen? Tänkte på drömmen som handlade om skator, kanske var det detta det handlade om? Att det blir hinder men att jag får söka om igen?
Kram

37 Dalkulla :

skriven

Vilket levnadsöde. Är så glad för hennes skull att hon fick rå om sig själv, göra sådant som gjorde henne lycklig. Tänk ändå så många som lever i ett sådanr förhållande. Tror det är mycket svårt att försöka tar sig ur något sådant.

Ingen oavsett vem, har någon som helst rätt att bestämma över någon annan, allrahelst med våld. Vem ger en sådan person rätten, med slag och hot utöva något sådant? Skrämmande, som nattsvart mardröm att leva med en sådan person.

Idag kom den första snön till Dalarna. Det är fint att se alla de olika snöflingorna, falla till marken.

Söndag 1:a Advent. Tycker det var som i går när jag plockade undan alla ljusstakar, alla tomtar och granen och, nu har det gått ett år och vi är där igen. Åren far fort iväg. Det syns på barnbarn och sig själv i spegeln, att åren går i en rasande fart.
Tycker fortfarande jag är lika snygg som alltid oavsett hur åren farit fram. Hahahaaa, måste skryta med sig själv.

Kram!

38 AnnaK:

skriven

Tjatar lite igen.....Kommer han ta nåt större initiativ? Han har försökt lite men tillfället var inte helt rätt. Frustrerande som sagt.

Kram 😊

39 Michaela:

skriven

Vilken fin historia och tur att hon blev av med den hemska karln och levt gott efter det! Kan bara tänka mig din min där du satt när hon kom fram😁

Kom igår att tänka på när du spådde att jag inte alltid kommer att bo i Sthlm. Undra när det är dags för den flytten. Sen såg jag att profilen på dejtingsidan är borttagen så lär vara seriöst mellan dem men du trodde han skulle kontakta mig igen så får se om han gör det. Min soulmates närvaro känner jag varje dag nu vilket är märkligt :)

Ha en fin torsdag i ovädret som jag tror även skulle drabba er "där nere" 😄 Kram!

40 Lydia💕:

skriven

Härligt möte med damen och jag blev sjukskriven igen 😂Vet inte vad dom tycker om det på jobbet och om jag klarar att gå tillbaka igen
Undrar vad som händer snart väntar på han och det verkar som jag får ta steget och bjuda in vill att han ska göra det men som sagt jag kämpar på obotlig romantiker och obotlig optimist för framtiden vill ha lugn o ro nu med alla olyckor som har hänt
Mitt ex hälsade på imorse men han blir bara nervös över att träffa mig vi hinner aldrig prata ut om saker och ting
Lydia 💕

41 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Så intressant att du mötte en gammal seanskund!😊
Hon var nog säkert jätteglad att få möta dig och få en chans att berätta om vad som varit.

Bra att hennes liv nu är bättre på alla vis.

Gästbloggarna här är intressanta att läsa.
Ser verkligen fram emot att även jag står i tur att gästblogga en dag.😊

Es,har skickat in en ansökan till ett jobb.
Kommer jag på intervju och finns en chans att jobbet blir mitt?

Kram Solstjärnan ⭐




42 Linnean 🌸:

skriven

Ännu ett människoöde som var intressant och som slutade bra. Stackars kvinna som levt med en sådan despot! Så underbart att du gav henne hopp och att allt slog in!
Fnular lite på om det inte börjar bli dags för en spådom här åxå, det var länge sedan nu!
Undrar lite om December blir en trevlig månad i år? Kommer de där extra pengarna jag hoppas lite på? Om jag gjort mig förtjänt av dem? 🤔 Ska göra rotmos i dag och se till att det blir mera jul inför helgen. Bra väder att vara inne och dona i! Ha de redit gutt!
Kram.../Linnean 🌸

43 Klara:

skriven

Hej Es, jag har bölat rejält ang de du berättade om min partner vet att det fortfarande finns chans mellan oss att hålla ihop önskar att jag kunde öka det på något sätt dock. Känner dock inte att vi är så himla olika trots allt, vi lär ju varande nya saker genom de olikheter vi har. Jag är ju en sån himla hopless romantic person och det gör fysiskt ont i hjärtat. Försöker att inte tänka på det men det är så svårt. Meditation och relations tips kanske hjälper? har gråtit tillräckligt i mina andra förhållanden, fokuserar mer på mig själv nu.

Kram Klara

44 Skorpan:

skriven

Jag tänkte faktiskt också som du Es, vad hade du skrivit åt tanten du mötte på cafe't, men det var ju bara positivt, precis som du brukar :). Vad härligt för hene att hon blev kvitt mannen, ja ursäkta men så tycker jag, jävla karl att misshandla henne... Tur att hon började leva efter att karln gick bort, härligt!

For iväg till jobbet imorse o drt gick hyfsat bra tills jag började må dåligt igen. Min ko.pis kom in på rummet o frågade om jag mådde bra, vqr blek sa hon, o då var jag ju tvungen att tillstå att jag inte gjorde det. O sen blev det tjat om att gå till läkare/sjuksyster o jag nuckade, att visst ska jag det, om det inte blir bättre. Förstår för fasen inte vad dt är som drabbat mig, går det över av sig själv, eller måste jag faktiskt gå till läkare? Skulle inte alls orka det... Var 50 nån slags magisk gräns o nu slår alla sjukor sina klor i mig!? Inte vill jag ligga hemma... Kanske jag är allergisk för jobbet ;D.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

45 Träning:

skriven

Kommer jag komma igång med min träning igen? Kommit av mig lite :( Verkar det som att jag kommer hålla igång sporadiskt genom hela livet? Kram

Svar: Visst kommer du igång igen.. gör upp en bra plan.. kram
Esmaralda

46 Li:

skriven

Hej Es. Följde din blogg för flera år sedan när mitt liv var kaos. Du hjälpte mig även med spådom då. Mitt liv har förändrats drastiskt sedan dess och idag av någon anledning bara slog det mig att jag skulle leta upp din blogg igen.
Det finns säkert en mening med det. Så nu är jag tillbaka och kommer läsa din blogg så ofta jag hinner.
Kram Li

Svar: Vad roligt och du är så välkommen tillbaka.. kram :)
Esmaralda

47 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har en känsla att nya mannen tycker att han har det bra som han har det. Kanske han trivs själv just nu och inte är ”där” än att vilja satsa på någon? Tror du jag kan ha rätt i detta? Jag vill satsa och bli ”två blir en”. Han kanske är en riktigt go och bra kille om han satsar. Men risken finns kanske att han inte släpper in mig helt nu? Kommer det att dröja innan han är ”där”? Beredd att satsa?
Kram

48 Ia:

skriven

Hej
Tack för svaret!!!

En följd fråga är om kontakten mellan barnen och fadern blir när de separerat eller tror du att kontakten blir tidigare??

Kram

49 B:

skriven

Heeej, träffar jag på P där borta? Kram ☘️

50 Storaj:

skriven

Vilken historia!

Det ska bli spännande att läsa sin egen seans om ert par år.

I min seans skrev du att jag skulle ta det nya jobbet, komma ur min comfortzone.

Problemet är att jag fick ett erbjudande om ytterligare ett nytt jobb idag av min nuvarande arbetsgivare. Jag har alltså tackat ja till ett nytt jobb redan och ska börja på ett annat nytt företag egentligen (som jag varit osäker på). Men nu står jag mellan 2st olika nya jobb... och förvirringen har kommit åter..

Har du någon möjlighet att förtydliga något kring detta?

Kram <3

51 GP:

skriven

Du har så rätt så ES, alla har ett levnadsöde...

Då har man varit hos tandläkaren och lagat tanden idag, så nu är det överstökat.
Jag tänkte flera varv och valde att avboka intervjun då det är alldeles för lång pendling. Får hoppas på att jag får en annan intervju för en tjänst som ligger närmre mig...


Kram, hoppas du har haft en fin torsdag. Snart är det helg!

52 Aladdin:

skriven

Hej Es

Ser du något extra kul som händer mig den närmsta tiden?
kram

53 Pia1:

skriven

Underbar historia till slut 💕
Jag köpte för första gången i mitt vuxna liv ett läppstift, det ni! Det har jag tvingat mig själv att använda varje dag bara för att må lite bättre om jag känner mig fin! Tror det funkar lite iallafall hur knäppt det än låter, jag suckar ju inte när jag går förbi spegeln iallafall. Idag kom jag på mig själv med att titta på en KARL, det var ännu mer otippat än att köpa ett läppstift 😂 Inte på riktigt men i min ibland-fantasivärld har jag visst ändrat smak totalt på karlar. Jag undrar, den där någon gången jag faktiskt flörtar med en riktig dejt, kommer han ha ungefär det utseendet? Mer specifikt DE ögonen?

54 Pelle:

skriven

Åh vilken underbar historia. Jag älskar såna här där det går bra för människor och lyckan ler mot dem :)
Nu undrar jag om du kan se vad som ligger i min närmsta framtid eller det som är kvar av detta år för mig...jag söker jobb på jobb som inte leder till nåt, jag är så trött på att leva själv och att allt är så tunggrott...jag undrar bara åt vilket håll jag ska vända mig
Tacksam för ev svar, kram Pelle

55 Tiss:

skriven

Jag mådde så dålig i söndags. Som om jag stundvis gick in i mig själv så pass att jag kände mig borta från omvärlden. Jag hörde människor men blev ledd till att gå. Sen dom andra stunderna kunde jag prata. Varför blev det så, skulle jag lära mig något speciellt av universum? Ibland kan jag inte förstå hur dom tänker...

56 A:

skriven

Hej Es

Ser du något trevligt jag kommer vara med om snart?
kram

57 Gunilla i Oxd:

skriven

Så fantastiskt, vilket möte på Ica Maxi❣️❣️
Ja, plötsligt händer det. Svärmor var väl runt 78-79 när hon blev änka. Svärfar hade bestämt det mesta. Fattigpensionär var hon o det var tufft m pengar. En vacker dag damp det ner ett brev från Norge (hon var född i Nordnorge)där det stod att hon ärvt pengar efter en gammal onkel, närmare 300 000kr!!!

Då blev det fart på gumman, hon gjorde tandinplantat (tandlös som hon var), köpte kläder, reste till Norge mm mm. En riktig guldkant fick hon de sista åren i livet! 🌟Hon blev 87 år. Så plötsligt händer det❤️
Kram Gunilla i Oxd

58 hanna:

skriven

Kan du se hur mitt liv blir???
Fantastiskt för tanten att få en chans att må bra


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: