Man blir uppvaktad....

 
Så kom sambon hem med rosor -   åt mig - en vanlig torsdag.. så glad man blir 💗
 
Rosor och diamanter... i stora lass... absolut !!
 
Jag äter nutrilett pulver  och det ryker som byggdam om det... och  jag vet att planen spricker redan i morgon för då kommer ryska syster... och det blir  spabad & champgane & fina ostar och rött... men å andra sidan kan det ju ha varit bra att grunda med pulver under några dagar dessförinnan
Och efter vår lilla gathering kanske vågen visar  status guo !
 
Man kan ju hoppas
 
Annars har det varit iväg till stan för att handla mat.. inför morgondagen och helgen.. köpte mig ett rör Treo som jag såklart glömde kvar...  och MG fick nya reflexer.  Han går ju aldrig i koppel och behöver synas i mörkret
Ha en go kväll
 
Kram & kärlek
1 Skorpan:

skriven

Absolut att det ska komma hem rosor o diamanter ;). Det är vi alla värda. O nutrilett är bra att ta före man vet att det kan bli lite mycket av allt gott ;D. Japp, det blir +-0 på lördag, det tror jag.

Här undrar man om lchf leder nånvart, är otroligt godissugen, när släpper det?? O hur länge tar det ännu tills jag får rosor av karln ;)? Borde packa, men har ingen lust, fastän det är kul att resa. Vad är det som fått mig så lat, eller har jag alltid varit det!?
Ha en bra kväll!
Kram Skorpan

Svar: Godissuget kan sitta i hur länge som helst... det vet jag av egen erfarenhet ! En gång när jag vägde 62 kilo så åt jag ingenting sött på 2 år.. och när jag sen smakade choklad så var det hur äckligt som helst... tänk om man kunde få den tiden tillbaka ! Kram :)
Esmaralda

2 Helena Ir:

skriven

Röda rosor..mina favoriter..kärleks blomma nr 1 <3
Så fint gjort av din vän..firar ni årsdag kanske?
Annars är ju en vanlig torsdag som bäst för denna gåva..massor med plus poäng till denna man :)
Sånt uppskattas! Och får jag det i framtiden..då smälter nog även jag..

Kul med ditt besök imorgon..

Kram :)

Svar: Nejdå vi firar ingenting alls... och det är ju just det som är så mysigt.. att bli överraskad :) Du kommer också så småningom att få din beskärda del av rosor... kram :)
Esmaralda

3 Louise:

skriven

Så var sonen opererad. Han kommer vara hemma i alla fall nästa vecka.Sen får han taxiresa till skolan.
Intervjuerna fick jag boka om. Har en vecka kvar innan exmensarbetet ska in och lite kvar att skriva.
Jag hoppas så att det går bra för oss att vi får detta överstökat och klarar opponeringen nu i december så jag kan påbörja min vfu efter jullovet.

Kommer vi klara opponeringen och blir jag klar med mina två sista praktiker lagom till slutet av februari?

Ha en fortsatt fin kväll.

Kramar

Svar: Skönt att sonen är opererad och att allt gått bra ! Ha framförhållning och du blir klar i tid.. kram :)
Esmaralda

4 Browallia:

skriven

Tack för svaret igår. Så tragiskt med spådamen som tömde sitt medicin skåp =/

Vilken fin sambo du har som överraskar dig med rosor. :)

Men varför väljer du det äckliga pulvret?
Jag rekommenderar Apotekens pulverdiet, Modifast. Det smakar gott (utom den med vaniljsmak) och finns i flera olika smaker, även soppor och bars.

Ikväll ska jag på seans, det ska bli så intressant.

Önskar dig en trevlig kväll. Kram

Svar: Jag har snart prövat allt pulver & allt elände som finns på marknaden... och måste inse att det handlar om karaktär.. ingenting annat !! Lycka till på seansen.. kram :)
Esmaralda

5 Dahlia:

skriven

Härligt med uppvaktning önskar ju själv att bli det snart.

Känns som vi närmar oss varandra, kan det lilla som finns mellan oss utvecklas nu?
Känns som en bra tid att slå till för en utveckling. Men jag vet inte hur! Fegade ur lite idag tyvärr...

6 kulla:

skriven

Klart finaste bästa E ÄR VÄRD BLOMMOR OCH DIAMANTER.
Diamonds are a girls best friend:).
Bra att grunda med Nutrilett..

Jag ska ha tjejfest imorn och bjuda på mat och aperoldrinkar..behöver oxå ett treorör:)..dyker flirten upp ute imorn..eller har han annat för sig??? kram

Svar: Det finns en chans att han kan dyka upp.. kram :)
Esmaralda

7 Dunegull:

skriven

Åhh såååå fin!!!! <3

Jag är fruktansvärt dålig på Engelska. Blir litet handikapp i mitt jobb. Ser du mig kunna utvecklas på denna front inom den närmsta tiden? Kanske i framtiden kan prata flytande?
Kram

Svar: Du får träna.. gå gärna en kurs och friska upp kunskaperna och det kommer ge resultat.. kram :)
Esmaralda

8 Kristin:

skriven

Så hyggelig gjort av din sambo.
Ja, kjære Esmaralda, dette nutrilett pulveret høres ikke mye fristende ut. Godt du får besøk, så du kan nyte god mat og drikke.
Kram!

Svar: Ja, jag ser fram emot morgondagen :) Kram
Esmaralda

9 Michaela:

skriven

Så fint! Det är du verkligen värd! Spontana grejjer är oftast bäst. Vad kul med ryska syster. Klart du skall äta och dricka gott då :) Och MG måste synas i mörkret så att inget händer.

Ha en go kväll du med! Kram!

10 Alie:

skriven

Åhh härligt med spontan blommor, bara sådär, ja då blir man glad!
Nutrilett idag blir mer bubbel imorgon för dig..🥂🍾
Ha det mysigt med dystra din imorgon! 💫
Kram

Svar: Tack, kram :)
Esmaralda

11 Tingeling :

skriven

Åh vad härligt! Det är dt bästa, när det kommer som överraskning. Duktig du är som äter pulver och står emot. Själv har jag ätit godis typ varje dag. Man blir ju inte piggare av det så nu blir det skärpning. Jag behöver inte gå ner i vikt men man mår ju sämre psykiskt (trött och mindre ork) av att äta onyttigt hela tiden.

Kram!

Svar: Ja alltför mycket socker har alltid en negativ effekt.. oavsett vikt.. kram :)
Esmaralda

12 Boudica:

skriven

Tack Es, det gjorde mig glad att läsa idag på morgonen ditt svar på min kommentar igår. Att du spontant kände att mycket av det du spått mig kommer att hända. Härlig läsning ;)

Rosor, vilken härlig man! Jag vill också få sånna överraskningar! Men det lär ju dröja!
Om inte D överraskar mig någon dag, knappast, jag drömmer bara...

Så förvånad idag, min dag kändes rätt bra, även om jag är lite besviken att jag inte vågade gå fullt ut. Men hans attityd mot mig har förändrats helt, känns så mer öppen idag. Vi jobbade verkligen nära. Har hans tankar ändrats om mig nu? Hur tänker han?

Imorgon är fredag, möjligen bra dag att ta tag i det här som är satt i rullning, nu får vi hålla tummarna att jag lyckas ta kontroll över det och hålla det på rätt spår! Våga! skriker vi på mig ;)

KRAM!

13 JustMe :

skriven

Hej Ez!

Åh så härligt att få rosor bara sådär 😍

Nu har det kommit en öppning på min systers jobb och annons ligger ute. Jag ska skicka in ansökan ikväll, nervöst!
Ser det ut som att jobbet blir mitt?

Kram!

Svar: Fullt möjligt.. kram
Esmaralda

14 Mikael:

skriven

Trevligt! :)

En annan får sträcka sig att bli glad ifall en ande kommer på besök :)

Kram
Mikael

Svar: :) En virtuell ros får du av :) Kram
Esmaralda

15 Skorpan:

skriven

Ja inte vet jag hur jag skulle kunna bli fri från godiset. Två år, fint jobbat måste jag säga!
Kram Skorpan

Svar: Ja, det var då det.... nu väldigt många kilo senare är jag gravt sockerberoende... men har grejat en vecka utan nu... i morgon blir det ingen söt dessert.. det blir ost istället, tänker inte ta ett återfall..... så det så.. kram :)
Esmaralda

16 Jossan :

skriven

Försöker fokusera på jobbet och allt annat men han dyker upp i huvudet hela tiden. Jag kollar telefonen hela tiden fall det kommer ett sms från honom.. men det är inget där.. får ont i hjärtat när jag får sms och de är inte från honom.

Vem kommer höra av sig först.. kommer det va han eller jag?


Kram

17 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Oj så gullig sambo en stor klapp på honom.

Es, Jag tänker mig att jag vill ha en kille med lite ”fart” i men som ändå har det där stabila och trygga.
Ser du om jag får några blommor snart kanske...
Mannen jag ”dejtar” nu. Känner han inte tillräckligt väl än men en nyfikenhet finns och också en känsla till det.
Tror du han är för ”tråkig” för mig? Inte för att jag antytt något sådant..Eller tror du denna man faktiskt kan bli en framtida partner?
Hur ser hans intresse ut för mig?
Kram

Svar: Jag ser att han har intresse men det verkar vara något han funderar över som inte har med dig att göra och detta innebär att han har svårt att bestämma sig.... olikheterna kan dock ställa till med problem.. kram :)
Esmaralda

18 Rebecca:

skriven

kommer det någon flirt/komplimanger min väg denna vinter? Något som lyser upp tillvaron lite? :) kram

19 EPM :

skriven

Es, A har fått en lägenhet nu.
Nu måste vi berätta för barnen. Jag vill göra det redan nu så att julen inte blir ett sabbat minne för dem.
Ser du om det kommer bli bra trots allt?
Är så orolig för mina barns reaktion 😢

Kram

Svar: En reaktion är naturligt - men tar ni vuxna det sansat så gör barnen det också.. kram
Esmaralda

20 Undris?:

skriven

Åhh så fint<3

Ser du om min framtida make är romantisk av sig?
Jag älskar själv att ge bort,men är lite nyfiken på hur min man kommer vara:)
kram

Svar: Jo, ni är ganska lika.. han kommer tycka om att skämma bort dig lite.. kram
Esmaralda

21 Luna 🌖:

skriven

🌹🌹🌹 är vackra! Stort lass till dig!

Hur blir min dag imorgon? Kommer det gå bra utan besvikelse?

Svar: Ja det känns positivt inför morgondagen.. men var realist.. kram
Esmaralda

22 Ghost .... writer :

skriven

Kommer jag behöva oroa mig för honom? Det är inte ens hans fel! 😭




Undrar också om det känns som en bra idé att delta lite mer i artiklar? Att skriva egna och så.




Kram o rosorna förtjänar du!



Svar: Nja. lite oro finns nog.. och det är en bra ide att skriva egna artiklar.. kram
Esmaralda

23 Virrhönan:

skriven

Vilken vän du, så rar! Ska jag få blommor får jag köpa dom själv, that's it!
Har varit hos min vän ikväll, det var härligt. Kommer han till och köpa blommor tro när saker och ting har fallit på plats? Tror inte han är den typen men däremot börjar jag ana varmare känslor där, stämmer det?
Helg igen och den här veckan hann ju inte ens börja förrän den nästan är slut, men jag ska njuta fullt ut.
Kram💕

Svar: Jodå, de varmare känslorna börjar ta sig och det finns ju annat än blommor att visa sin kärlek med :) Kram :)
Esmaralda

24 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du mig i ett fast förhållande snart?
Kram

25 Madde Padde:

skriven

Hej!
Jag har en go vän till mig som jag lärde känna för några år sen. I somras tror jag att vi hade en svacka då varje gång vi skulle ses var sjuk eller nåt annat.

Jag har nyligen märkt att hon har en blogg men hon skriver sällan om mig där. Hon kan skriva om event vi var tillsammans på men nämner aldrig mig.

Nu är jag orolig att hon är falsk mot mig? att hon inte känner samma sorts vänskap som jag?

Har fått så svårt att tolka henne på sistone eller är det jag som överanalyserar allt?

idag har jag inte så många vänner så jag vill helst inte förlora henne.

Kram

Svar: Jag kan känna att hon gillar dig och jag ser henne inte som falsk så försök tolka positivt.. kram
Esmaralda

26 Mirre:

skriven

Hej Es,
Vad är chansen att min ansökan kommer in till universitetet i tid?
Otroligt nervös, hoppas att posten ej strular. Vad tror du? Allt hänger ju på att ansökan kommer in i tid😐 hoppas!🙏

Svar: Den bör komma in i tid.. 80-85 % säkert att inget strular... kram
Esmaralda

27 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag längtar så mycket efter att vara förälskad och någon som är förälskad i mig tillbaka. Ser du något sådant och fast förhållande för mig komma inom närmaste tiden?
Kram

28 Undris?:

skriven

Tack snälla för svaret Es Kram:)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: