När påsen knyts ihop......

Dagens gästbloggare är: C

Hej

När jag läste om regressionsseans så blev jag sugen på att dela med mig av min lilla erfarenhet.

Jag kan inte slappa av så jag beställde en regression från Ezmaralda istället för att göra grovjobbet själv.

Hon fick fram 5 olika liv som jag levt och det fanns en röd tråd genom alla dessa liv och det var humor.

Vad Ez inte visste är att jag arbetar som stand up i detta livet. 

Så jag har knutit ihop  påsen  också denna gång.

 

Vad som också är speciellt är livet jag levde  på den afrikanska kontinenten.

Jag var en ung kvinna när jag kom i vägen för ett getingbo och de var av den aggressiva sorten.

De kröp över mig och de stack mig och det brann och kliade och smärtade över hela kroppen. 

När jag sedan kände över ansiktet var det fullt av bulnader och utslag.

Jag avled av sviterna efter detta. 

I nuvarande liv har jag vid tre tillfällen fått märkliga utslag som inte ens hudkliniken begripit sig på.  Jag är övertygad om att det handlar om det gamla livet. 

Vad som också var frapperande var  ett liv där jag  tog livet av mig med mediciner. I detta livet tål  jag  knappt några mediciner alls. Jag är normalt inte allergisk men  kroppen reagerar supestarkt så fort det  kommer medicin i den.

 

 

I ett av  liven var jag gift med mitt livs kärlek.

 Vi hade ett så bra liv tillsammans och  bodde i en mindre stad i södra Europa.

Vi hade två barn och vi trivdes med livet.  

En dag försvann min man.

Han var bara  borta.

Han kom aldrig hem igen och han  hittades inte förrän  många år senare och då återstod bara skelettet.

  I detta livet är jag så rädd att något illa ska hände de jag älskar och  jag är annars en förnuftig och cool person. 

Jag blir mer än orolig om man inte hört av sig som det är sagt och det är svårt att få bukt med oron.

Jag kände starkt att denna oro hänger samman med livet då min man försvann och i och med att jag kan ta detta till mig så har oron i detta livet minskat. Det är jag så tacksam över.

Hälsningar och fram från  C

.....................

 

 

 

 

Jag har ofta glömt säga  det.. men självklart är ni välkomna för

regressionsseans !! 

Förutom "vanlig" spådom - så erbjuder jag ju regressionsseanser också.. via mail.

 Vill du veta hur  det funkar så maila mig på:

[email protected]

och jag mailar info tillbaka till dig

Kram💕

1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, har min pappa det bra nu i alltet/himlen ? Vill han säga mig något ? Var minnesgudstjänst igår och prästen läste upp namnen på de församlingsbor som gått bort under året. Det stack i hjärtat att höra att de flesta som gått bort varit 79,80,90 år och så pappa som bara blev 65 år. De bästa går alltid först.
Kram

2 Anonym:

skriven

Hej kära Es, känns lite privat ändå att fråga. Tror du att jag kommer få ett eget barn och bli gravid igen med den man jag kommer leva med ?
Är glad att jag gjorde aborten förra julen ändå. Hade varit en katastrof att få barn med den mannen.
Kram

3 lilla m:

skriven

Hej, saknar A mig?

4 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon.
Igår hade vi familjemys med ljuständning för de som inte är hos oss fysiskt. Det blev några ljus.. Det var fint, men jag har varit ledsen hela natten. Jag har saknat och jag känner mig så ensam. För jag är ensam. Utan hjälp får jag faktiskt klara mig själv. Jag är tacksam att jag har ett hem att bo i. Alla har inte det.

Jag är lite besviken på att de dog. Detta har jag också upplevt i en regression. Ensamheten. Då hade jag en vit katt som tröst, men jag var ensam fast jag bodde i en liten stad. Så småningom gifte jag mig, men när jag var höggravid drunknade min man. Därför, tror jag, nästan räknar jag med att min man ska dö ifrån mig när han jobbar.

I detta livet har jag vänner, men är ensam i mitt misslyckande. Jag är väl inte så nere som jag får det att låta. Jag känner mig bara väldigt ensam idag. Och misslyckad. Men det går väl över.

Ha en fin dag!!

Svar: ja det går över.. du är i en svacka.. men den kommer du ur... du är en underbar tjej... så det så.. kram :)
Esmaralda

5 AnnaK:

skriven

Intressant det där med regression!

Alltså....är ju en rätt blyg person! När jag känner folk pladdrar jag på rätt bra. Men ibland låser det sig så. Som nu med karln på jobbet. Får tunghäfta deluxe. Så jobbigt och speciellt nu när man vill göra lite intryck iaf. Är nog värre överlag med män. Varför och hur kan jag träna bort det. Så trist att framstå som tråkig.

Kram 😊

6 Led:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad häftigt! Tack för din berättelse C. Har aldrig provat men skulle vilja...
Blir så ledsen...
Mannen jag har barn med. När han är hon mig och hämtar barnet då kan han vara lite kramgo och så. Men när det handlar om att ev umgås eller fira jul ihop då är svaret nej. Varför denna förvirring? Varför gör han så? Det gör mig ledsen...han umgås med en ny kvinna och kanske det är orsaken att vi inte kan umgås? Men varför då det ena men inte det andra? Ser du någonting om detta?
Kram

7 Rebecca:

skriven

Ser du någon varning för mig? 🌷kram

8 Michaela:

skriven

Tack för att du delade med dig C!

Blev en svettig avslutning på gårdagens kvällspass. Kom in en polispatrull där en av poliserna var bra het 😋 Han stirrade på mig när jag tog hand om patienten och sen började han prata om sport mm inne på expeditionen. Varför vet jag inte. Jag bara skämtade och bjöd på mig själv som jag brukar och skrattar ofta åt mig själv😄 Vid ett tillfälle blinkade han med ena ögat. Kanske han fick något skräp i men varmt blev det i alla fall för min del😊

Kram!

Svar: han var intresserad.. och tyckte att du var väldigt attraktiv.. kram :)
Esmaralda

9 Mimis:

skriven

Hej!

Sover oroligt och drömmer ofta att jag går vilse eller inte hittar något. I natt drömde jag att jag blev förfölj av en man och jagad av en liten ettrig varelse. Vad kan dessa drömmar betyda.

Oron för framtiden kanske håller på att ta knäcken på mig.


Kram

10 Jennifer:

skriven

Hej fina Es, spännande med regressionsseanser! Och bra att få klarhet i och större förståelse för varifrån ens problem och rädslor i detta livet kan härstamma ifrån.

Kära Esmaralda, ser det ut som om jag en dag kommer att uppnå min dröm om att besöka varje land i hela världen? Kram

Svar: Ja om någon fixar det så är det du.. chansen är god.,. kram :)
Esmaralda

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Låter intressant inlägg...

Hur kommer det blir för mig på tisdag. kom det finns något kärlek på den ställe?

Eller ska jag vänta en tag till?

Ha det bra

Svar: Det ser ut som om du ska vänta ett tag till... landa lite bättre i dig själv först.. kram
Esmaralda

12 EPM :

skriven

Tack C!

Roligt att höra att du knutit ihop säcken i detta livet också.😊
Skönt att många saker i detta livet fått sin förklaring genom regressionen.

Es jag vet att du sa till mig för längesedan att jag och J hade ett förflutet ihop. Ser du mer om det? (Jag vill förstå...)

Kram

13 Sus:

skriven

Hej
Så spännande...
Skönt och veta.....
Lite läskigt också....
Ibland reagerar man ju lite orationellt ....
Kan de bero på tidigare liv....
Har han ändrat sig?
Love sus

Svar: Reaktioner kan bero på gamla liv.. kram :)
Esmaralda

14 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda!

Kommer min sömn att bli bättre?? Vaknar ofta på nätterna. Kan det vara andar som väcker mig??

Kram

Svar: Nej det är inga andar.. det har naturliga orsaker... känns som om du är ganska spänd och därför sover du oroligt.. kram
Esmaralda

15 Tingla:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag undrar och funderar ibland, Jag tycker inte vi har några jätte stora problem mellan oss, ”han och mig” Jag upplever det som ganska trevligt när vi ses. Men ändå så vill han inte försöka med mig eller ”lappa ihop glappet mellan oss. Jag undrar beror det på något jag har gjort bakåt? Eller något som hänt?
Kommer han någon gång känna att jag är viktig för honom och vilja vara med mig på det sättet att det är han och jag? Beror det på något jag gjort i det förflutna?
Kram

Svar: Nej det beror inte på något du gjort... hans känslor är helt enkelt inte där... kram
Esmaralda

16 Tildis :

skriven

Vad intressant med en regressionsseans! Jag tycker dock det känns lite skrämmande...Tänk om jag bara fått uppleva massa hemskheter och hur kommer det påverka mig om jag får reda på det?

En fråga Es, kommer min man göra ett bra intryck på intervjun nästa vecka? Kram

Svar: Även om det finns hemskheter så tillhör det gamla tider och det är erfarenheter av det gamla som du kan ta till dig i nuet..... ja jag tro din man gör ett bra intryck.. kram
Esmaralda

17 Lotta S:

skriven

Era fester är fantastisk inspiration, så härligt för barnen - och alla andra också!
Du skrev ett gott råd igår inför veckans jobbresa att det hjälper att vara fast förankrad i nuet. Är det alltså något speciellt som sker som detta råd behövs eller ett generellt råd?

Svar: Jag ser ingenting specifikt ...bara just den meningen om att vara förankrad i nuet... så försök omsätta detta i praktiken.. kram :)
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Tack C för din berättelse ,den inspirerar och passar mig som inte kunde slappna av för egen "maskin" .Får ta tag i detta med regression när tiden är innne.

Härligt med barnbarn som fyller år och duktig dekoratör är han ! ,äpplet faller inte långt...har för mig att din dotter är en fena på dekoration oxå .

Gårdagens ljus dröjer sig kvar inom mig Tror Björn log åt sonens överdåd i pimp och ljus...vem har sagt att man bara ska tända ett ljus...

Kram Anki med flock

Svar: Ja, dottern är ju väldigt kreativ...florist o väggmålare och en massa åt det hållet :) Och Björn log glatt åt det hela och var nära er.. kram :)
Esmaralda

19 Mim1s:

skriven

Hej!

Blir nästa år ett bättre år händer det något positivt??

Kram

Svar: Ja en del positivt ligger på lut och kommer att ske.. kram
Esmaralda

20 ThereseC:

skriven

Hej!
Det verkar spännande med en sådan regressionsseans. Det kanske jag också skulle göra någon gång.

Igår när jag var hos mormor tänkte jag på en sak. Det var flera av hennes släktingar som hon påstod inte alls var döda eftersom hon hade pratat med dem häromdagen. Jag tänkte att det kanske hon faktiskt har. Tänk om hennes demens gör henne mer öppen för andevärlden och att hon bara har svårt att hålla isär det hela. Tiden verkar ju också se annorlunda ut för mormor. Det som hände igår verkar ligga lika nära som det som hände för 75år sen.
När hon sa till mig att hon hade tänkt på mig häromdagen så tänkte jag att det kanske hon faktiskt gjorde och att det kanske var därför jag hade drömt att hon ville träffa mig.
Det gäller att passa på medan hon lever och medan hon fortfarande vet vem jag är.
Sen när jag åkte hem fick jag en påminnelse om hur skört livet kan vara och hur fort det kan gå när någon bara rycks ifrån en.
På motorvägen hade hänt en hemsk olycka med en trailer som hade kört över mitträcket och krockat med ankommande bilar. Just den platsen där olyckan skedde hade jag farit förbi bara ett par minuter tidigare och bara fjorton bilar efter den tragiska olyckan kom J-O körande i sin bil. Två personer dog och deras tioåriga barn överlevde och det var ytterligare skadade. Det blev så nära på något sätt just för att både J-O och jag hade befunnit oss så nära olycksplatsen när det hände.

Kram ThereseC

Svar: Ja, jag vet flera som blivit mer mottagliga efter att ha insjuknat demens. I och med att logiken försvinner så tar man ofta lättare emot. Det är skrämmande att vara nära en olycka... kram
Esmaralda

21 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Tack för att du delar med dej C, måste vara en skön känsla när påsen knyts ihop och man får svaren på sina livs frågetecken.
Låter otroligt spännande med en regressionsseans, har nog en del i mitt förflutna som jag skulle behöva få svar på.
Vilket kalas ni var bjudna på! Han är verkligen en kreativ liten varelse lille Ozzy, och sex år fyllda, härlig unge😍
Mina frågetecken i detta liv är det gott om också. Min snygge flört, finns det några känslor inblandade där i vår situation som råder? Han har verkligen öppnat upp, tror nog det pirrar en del hos honom..?
Önskar er en skön söndag i härliga höstsolen🌞🍁🍂

22 Alie:

skriven

Godmorgon,
Så spännande läsning från dig C, tack för du delar med dig. Jag har länge varit intresserad och nyfiken på regression från tidigare liv. Har provat genom terapeut för att få insikt varför vissa saker är som dom är och hur det landat hos mig, dock hade jag svårt att ta mig tillbaka, upplevde det svårt även om jag hade tillit till personen som tog mig tillbaka och att jag var avslappnad.

Jag tror man kan ha stor hjälp i detta livet genom att förstå det som hände i ett annat liv..
men det kan du Es alltså hjälpa en med genom mail?

Ha en skön Söndag alla!
Kram :)

Svar: Ja har genom åren hållit regressionsseanser då och då och ofta fungerar det riktigt bra men det krävs mycket förarbete från min sida.. kram
Esmaralda

23 Skorpan:

skriven

Ja det är fantastiskt vad som kan komma upp i en seans. O det bästa är väl att du fick hjälp C att komma underfund med hur allt hänger ihop :).

Seanser har jag beställt men aldrig någon regressions sådan. Gamla liv har kommit upp i de också, men knappast så på djupet som det skulle göra i en regressionsversion. Kanske det är min nästa seans ;).

Huvudet känns lite tungt efter igår, men det är ett rätt billigt pris skulle jag våga påstå. Lite frukost med kaffe till ska väl få igång livsandarna..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, lite segt är det allt i dag !! kram :)
Esmaralda

24 Liten C:

skriven

Vad spännande att läsa om din
regressionsseanser C .,
Jag ska nog oxå testa det har fått både heling och spådom av Esmeralda och det har alltid känts SÅ bra 👍..
En fråga ,
Igår åkte jag buss m min dotter.
Det är en av passagerarna en tjej i ca 20 års åldern som verkligen stirrar på mig och nästan liksom hånler ,vilket känns väldigt obehagligt 😬
Jag fattar inget , detta är ingen jag sett förut och känner inte människan heller.
Min dotter hade kallat det
” bitchblick” ..
Jag undrar om du ser varför hon betedde sig på detta märkliga sätt.
Kram och en trevlig söndag till er alla ☀️!

Svar: Hon hade svårt att förhålla sig till din utstrålning.. och det är hennes problem.. ingenting som har med dig att göra.. kram :)
Esmaralda

25 Maria:

skriven

Godmorgon :)

När kommer han med stort H? Dröjer det länge? Kommer det alls att bli något? Känns helt omöjligt att jag ska möta min själsfrände..
Kram ❤️

Svar: Det kanske känns omöjligt men det är det inte.. det kommer att ske.. kram :)
Esmaralda

26 Smöla:

skriven

Varför drabbas jag av detta tråkiga med alla utgifter?? Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

27 Temperamentsfull blondin :

skriven

Oj så sugen jag blev på regressionsseans!

Jag har bara fått små glimtar i vanliga seanser av Es.

Min skrivförmåga kommer tydligen från en rad av liv där jag varit verksam som författare. Es fick till och med ett namn till sig. Som jag sedan hittade på biblioteket!

Ett mäktigt ögonblick måste jag säga :)

Har ni andra några regressionshistorier på lager?

Es! Vilket festbord som fixades fram igår! Ozzy kan sannerligen det här med kalas. Hos mig var det lugna puckar. Behöver mycket återhämtning just nu. Ser du något annat om mina kommande månader?

Kram och kärlek ❤️

28 Dahlia:

skriven

Intressant ska bli roligt att läsa dagens kommentarer.

Es... ser det ut som om han kommer på årets julfest som är med jobbet?
Vad är sannolikheten?

29 Jossan :

skriven

God morgon!

Jag är helt slut och hade gärna haft en veckas semester till! Men jag ska inte klaga :) vi har 3 studiedagar i veckan så jag ”jobbar” på riktigt 2 dagar bara. Det känns ändå bra. Sen är der bara 46 dagar till jullovet! Det går så sjukt fort! Terminen har gått sjukt fort.

Jag räknade på alla ”tråk” saker som jag köpte i fredags. Jag sparade nästan 300kr för att köpa det i Ullared istället. Sjukt! Systerdotterns julklapp sparade jag 200kr!!!

Jag köpte en sån boken om mig själv. Tänkte att der kunde va kul i framtiden. :) köpte 2 sånna till mamma och pappa förra året. Jag köpte även en reflexjacka som är helt fantastisk! Jag ska ha den påväg till jobbet. Blir nästan överkörd påvägen dit.

Nä idag ska jag tvätta :( sen blir det att köpa vinterjacka!

Igår skrev L att han saknar oss. Jag förstår inte vad han saknar...

Kram

Svar: Ja på Ullared finns pengar att spara om man inte gör som jag och laddar vagnen med massa som jag inte alls tänkt mig att handla :) Kram :)
Esmaralda

30 Milla :

skriven

Vill också prova regression. Tror koncentrationsläger. Vet inte om jag är i fas med att jobba än efter sonens olycka. Han blev utskriven i går o jag är så trött. Ev får jag ersättning från FK för förra veckan för allvarligt sjukt barn men vet ej än. Då kan jag sjukskriva mig själv ngn dag el vecka el ev ringa vårdcentral. Ser du ngt?

Svar: ja oavsett så behöver du en vecka i lugn och ro.. se till så du får detta.. kram
Esmaralda

31 Esset:

skriven

Hejsan svejsan!

Tack för att du delade C det är spännande att läsa. Jag har också med en fråga idag om hur november månad ter sig? Ser du något om detta Esmaralda.

Kramar!
Nu ska söndagen och trädgården tacklas :-)

32 A:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer det att bli mer allvar och seriös relation mellan dem två?
Kram

33 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur säkert ser det ut att jag möter kärleken och går in i en fast relation under nästa år?
Eller känns det osäkert och troligen dröjer lite längre än så?
Kram

34 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, har min pappa det bra nu i alltet/himlen ? Vill han säga mig något ? Var minnesgudstjänst igår och prästen läste upp namnen på de församlingsbor som gått bort under året. Det stack i hjärtat att höra att de flesta som gått bort varit 79,80,90 år och så pappa som bara blev 65 år. De bästa går alltid först.
Kram

Svar: Ja han blev inte så gammal men han tycker han haft ett så bra jordeliv med kärlek och fin familj.... han har det hur bra som helst nu och han vakar över hela sin jordefamilj.. kram :)
Esmaralda

35 Ledsen:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad häftigt! Tack för din berättelse C. Har aldrig provat men skulle vilja...
Blir så ledsen...
Mannen jag har barn med. När han är hos mig och hämtar barnet då kan han vara lite kramgo och så. Jag är ju så dum att varje gång får upp något slags hopp att det verkar som om han trots allt gillar mig. Och så tror jag att nu ska vi nog börja umgås eller liknande för då känns det som om jag får signaler att han skulle gilla mig. Men sen när jag frågar om det handlar om att ev umgås eller fira jul ihop då är svaret nej. Varför denna förvirring? Varför gör han så? Det gör mig ledsen... varje gång även om jag själv är så trög att gå på det varje gång. Det tankar ur min energi, gör mig svag och ängslig. När jag just börjar känna mig stark och självständig så börjat det om såhär. Han umgås med en ny kvinna och kanske det är orsaken att vi inte kan umgås? Men varför då det ena men inte det andra? Ser du någonting om detta varför han gör på detta vis? Ser det ut som om han någon gång ska ändra sig och inte vilja förlora mig och ha en relation?
Kram

Svar: Lägg på locket helt.... varken ge eller ta emot kramar... dra din gräns, annars får du aldrig ro i själen. Du kan inte heller bygga vidare och träffa någon annan förrän du är helt klar med detta... kram o lycka till :)
Esmaralda

36 Mu:

skriven

Hej Esmaralda.
Menas det att det ser mest troligt så ut, att det ska dröja några eller flera år till innan jag ska få möta en kärlek och få en relation ? Jag vet inte om jag pallar det...
Hur säkert ser det ut att under nästa år att jag går in i en seriös relation? Eller ser det väldigt osäkert ut och troligtvis dröja längre?
Kram

37 Jessica:

skriven

Es, hör hon mig när jag pratar med henne? Vakar hon över mig varje dag? Är hon stolt över mig? Jag pratar ofta med henne och hoppas att hon hör mig, men gör hon det? Vad ser du? Har hon något som hon vill säga till mig?

Kram :)

Svar: Hon hör dig och hon vakar över dig och det finns så väldigt mycket kärlek som strömmar mot dig ! Kram :)
Esmaralda

38 Linnean 🌸:

skriven

God Morgon!
Det är verkligen intressant med regression men jag har inte vågat än ☺️
Läste dina två tidigare inlägg i natt som först. Kalaset hos Ozzy var ju härligt! Så mycket gott ni fick att smaska på! Jag skulle åxå bjuda på middag i går, när jag öppnade den färska kycklikgfilén då var den...sur! Fy fan, för Maxi!
Den var verkligen inte ”utgången” 👹
Inlägget om skilda sovrum var superbra!!
Efter att ha levt själv några år så var det dags att sova med en man i dubbelsängen igen. Det gick inte alls bra! Inte nog men att när jag vände mig för att sova i min favvoställning så var det ”något” där. Jag gav upp ett illtjut! Skrämde slag på karlstackaren! När han efter två oroliga nätter dessutom förkunnade att jag snarkade så blev det tjo. Jag inte bara snarkade utan gnisslade tänder åxå. Jag som sov tyst som en älva!! Detta slutade med att jag fixade tid till snarkklinik. Samt bäddade till mannen i stora soffan i tv-rummet. Så eländet med mina snarkningar...HAN snarkade åxå! Gallskrik när jag i sömnen hittade någon i min säng (knappast romantiskt!) och att vi vakande så fort någon bytte ställning förvandlades till var sitt sovrum. Han kunde kolla på tv om han ville och hade egen toa på sin sidan. Jag förvandlades till ett snabelmonster med mask i ansiktet, bettskena och sov gott som en katt.
Kunde läsa och lyssna på böcker, spela ordspel som jag brukar. Såg för jäklig ut men vad spelar det för roll? Bytte bort dubbelsängen till en 160 säng och skulle verkligen inte vilja dela säng med någon igen!
Man ska vårda sin egen sömn, det är viktigt!
Det enda jag sover gott ihop med är mina levande kramdjur...katterna.
Du sover ju som en prinsessa! Vilket läckert sovrum du har! Wao!! Jättefint!
Nu ska jag åka och ta itu med Maxi och deras kötthantering! Inte första gången detta händer!
Ha en skön söndag! Kram Linnéan 🌸

Svar: Sur kycklig.. hua så hemskt o särskilt om man skulle stå där o bara steka på kycklingen medan middagsgästerna sitter i soffan med fördrinken !! kram :)
Esmaralda

39 Juli:

skriven

Kommer min bästa väninna träffa mannen i sitt liv? Hon är ju så fantastisk, men också egen. Stark och skinn på näsan. Hon har fått gå igenom, stå upp och ta så otroligt mycket. Det känns som att män blir rädda för den styrka hon har. Jag tycker hon är den mest fantastiska själ jag mött. Om man bara kan se förbi den hårda ytan så ser man den känsliga och omtänksamma där under.
Kommer det in någon man i hennes liv? Och är det isåfall i närtid eller långt fram?

Kram <3

Svar: ja det kommer en man men inte närmaste tiden.. en man som förstår henne och ser igenom.. och som hon kommer må bra tillsammans med... och visst är hon en himla go tjej.. kram :)
Esmaralda

40 Cecilia:

skriven

Vad befriande det måste kännas nu när du vet vart dina rädslor kommer ifrån. Tack för att du delade med dig C!

Hur stor är chansen att jag får det här? Kan det nappa om jag skickar in den spontana ansökan?

Kramar

41 PiaS:

skriven

Hej,

Spännande att läsa om regression. Tack C.
Jag har i min första seans av Es fått veta lite om tidigare liv. Blir nyfiken på att få veta lite mer på djupet. Blir nog en regressionseans framöver :).

Tack för svaret igår:). Jag följde med ut på konserten. Musiken var bra, även om jag inte förstod ett ord (de sjöng inte på svenska eller engelska). Inget revolutionerande som hände men jag hade kul, och träffade några nya människor. Idag blir en lugn söndag. En promenad i solen senare.

Grattis till barnbarnet 🎂🎉.

Ha en skön söndag!

Kram PiaS

Svar: Ibland kan det vara bra nog med bra...måste inte vara perfekt.. lagom bra gör att man kommer in i ett positivt flyt :) Kram
Esmaralda

42 Milla:

skriven

Min exmake som inte ville skiljas, har han gått vidare? Jag menar, han verkar vara med i flera olika dejtinggrejer o chattar o sms:ar med tjejer. Märkte det då vi var tvungna att umgås när sonen var sjuk. Jag är inte svartsjuk el så men undrar om han släppt mig o inte älskar mig längre, det var jag som tröttnade på honom. Tänker på barnen, om det bara är lösa förbindelser för honom, typ desperat eller så. Helst plötsligt kan han bjuda ut tjejer o betala bio, öl, middag fast jag har fått betala typ precis allt för honom o lite till som han ställt till med. Alltid lögner o utgifter som gått till kronofogden o inkasso. Spännande! Själv säger han att jag har andra fast det har jag inte o är inte den som är ute o festar.

Svar: han försöker men har inte frigjort sig från det gamla och inte riktig tagit steget vidare.. kram
Esmaralda

43 Eleonora:

skriven

Hej!
Alltid lika intressant att läsa bloggen🙏

Min fråga är om kärleken. Hur ser det ut framåt för mig❤️

Svar: Kärleken kommer.. helt klart men det kan dröja en tid. .kram
Esmaralda

44 Vitlilja:

skriven

Jobbar Tara på min önskan om mer närhet? Tror du det blir mer kramar snart? ♡

Svar: Ja det gör hon.. helt klart och jag tror det gör nytta.. kram
Esmaralda

45 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Tänkte sätta ut lite beg. Möbler på annons loppis. Tror du de kan gå?
I det fina soliga vädret i dag kram😃☀️☀️

Svar: ja något lär du bli av med.. kram :)
Esmaralda

46 MB:

skriven

Heeej!

Vad coolt!

Så de rädslor jag har för att köra bil, orolig mm kan te dig i andra liv.

Jag är på drömmarnas plats men är ändå inte nöjd. Bråkar med min man. Tycker barnen är jobbiga. Vad är det med mig? Är jag psykiskt i obalans? Vill jag skilja mig? Jag vet ingenting.

Kram /MB

47 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Jag skulle vilja bli anställd på nån apotek i första hand men på andra arbetsplatser också. Kommer jag att bli anställd nånstans inomkort? Kram Mojgan

Svar: ja det verkar inte vara långt bort.. sök allt.. kram :)
Esmaralda

48 F.B:

skriven

Tack för att dela med dig C mycket intressant att läsa. En sådan regressionsseans
måste jag med göra när ekonomin blir ljusare för mig.

Es jag har ju ett stort svart födelsemärke som en tvåkrona på ryggen,och undrar om den är från ett tidigare liv? Jag har alltid velat ta bort den, och kommer göra det framöver hos läkarn när min ekonomi blir bättre, tycker den är så ful och ser äcklig ut.
kram:)

49 Boudica:

skriven

Ja! Ett ämne jag gillar :) Men kan fortfarande inte se gilla-knappen på datorn XD månne det vara min add-blocker?

Jag som har stora problem med att slappna av har för år sedan beställt en regressions-seans av Es. Det är något som jag rekommenderar!
När jag tränat upp min avslappningsförmåga vilket jag hoppas jag kommer göra, så ska jag försöka mig på en "levande regression".
Har tänkt på en ny regressions-seans för jag är nyfiken ;) Men det får vänta tills jag har lite mer pengar i plånboken. Pengar tenderar att försvinna dessa sista månader av året ;) Oj tiden den går snabbt!

Regressions-seansen jag fick innehöll 3 liv, men det var ingen riktig röd tråd. Men genom seanser och bloggkommentarer har det kommit upp ibland gamla liv. Och det ger mig en röd tråd. Jag har levt en hel del liv där jag blivit kontrollerad av andra och inte fått leva min frihet som jag vill. Att denna smått rebelliska och självständiga person som jag är idag, har funnits med mig genom liven! Min frihet värderar jag högt, gnager man på den så tappar man min respekt snabbt!

Jag är så konstig och tycker att jag och vissa av mina arbetskamrater verkar spela ut ett av liven som Es beskrev i seansen. Men i nu mer anpassat efter detta liv. Kan det verkligen vara så eller är det min fantasi som flödar fritt? haha

Nej idag har jag en fråga. Ovanligt? ;)
Jag önskade mig att ta mig en "klient", för att testa mina kunskaper, på det jag pluggar/ska plugga vidare på. Fick oväntat medhåll från den bestämmande parten.
Så nu blev jag nervös, kommer jag klara av detta? Jodå, klart jag kan. Ett rätt så svår klient att börja på. Men någonstans måste jag börja!
Kommer min klient bli hjälpt av mig?
Har så många idéer om hur och vad jag ska hjälpa.

Kram!
Återgång till städande här, och möjligen lite plugg!


Svar: Du tänker och känner rätt ! Din klient kommer också att bli hjälpt.. var lyhörd också för det som inte sägs... kram :)
Esmaralda

50 Fina:

skriven

Hej Es! Tror du det dyker upp någon trevlig kille för mig inom närmaste tiden här i hemtrakterna? Eller känns det som om det är han från ett annat land?

51 Anders:

skriven

Hej Esmaralda,

Vi ska bli särbos och även om det känns helt okej från oss båda så undrar jag om vi kommer hålla ihop?
Känslan för varandra finns där men bonus barn och tidigare tillvägagångssätt, speciellt från mig själv har ställt till det.
Med det sagt så har jag utan att jag känner att jag gjort avkall på mig själv utvecklats enormt mycket och vet vad jag vill de senaste åren. Och jag vill att det ska fungera och mycket hänger på mig mig att det gör det. :)

Mvh
Anders

Svar: Du känner dig själv och håller du dig på rätt väg. då finns det alla möjligheter att detta kommer lyckas och bli bestående.. kram o lycka till :)
Esmaralda

52 Browallia:

skriven

Jag beställde en regressionsseans för nåt år. Att läsa om mina olika liv fick flera pusselbitar i mitt nuvarande liv att falla på plats. Häftigast var förklaringen till varför jag har en så stor kärlek till SNÖ och alltid mår som bäst när det är riktig vinter med mycket snö och rejält med minusgrader. Då mår jag som allra bäst på året.
Att läsa om mitt långa liv i Alaskas djupa skogar fick håret på mina armar att resa sig med tanke på att jag sen tonåren ofta skämtar om att emigrera till ALASKA när det blir för varmt på sommaren och termometern visar mer än +20C

Nu blev jag ju sugen att beställa en ny regressionsseans :D

53 En vädur:

skriven

Hej Ez! Krattning och höstfika på altanen idag supermys :) Din blogg blir alltid en härlig paus mitt på dagen. Jag tänkte fråga vad du möjligtvis ser i närmaste tid för mig? Om du ser något.

Kramis 💕

54 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som att jag kan träffa kärleken via en ”förberedd” träff via nätdejting?
Dejtar en hel del, bara går vidare om det inte känns rätt.
Ser det ut som om jag kan mäta kärleken just via detta sätt?
Kram

55 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Beror det på att jag tänker/ känner för mycket är det därför jag fortfarande är singel? Bör jag bara satsa mer och köra..?
Kram

56 Kiara:

skriven

Kära Es!
En nyfiken fråga, kommer jag gifta mig mellan 1:a och 2:e barnet eller efter 2:e barnet? Mycket tacksam för svar! Kram Kiara 💗

57 Kiara:

skriven

Kära Es!
En nyfiken fråga, kommer jag gifta mig mellan 1:a och 2:e barnet eller efter 2:e barnet? Mycket tacksam för svar! Kram Kiara 💗

58 CeCe:

skriven

Jag har många gånger önskat att jag kunde se tillbaka till tidigare liv på egen hand och skriva en bok om dessa.
Tack C för du delar med dig.

Du såg att vi har en kemi mellan oss som vi båda känner av. Men hur stor är chansen att det är han som tar det till en intimare nivå?
Jag som är blyg utav mig.

Svar: Hans intresse kan vackla men är det på topp då tar han initiativet. .. det kan du lita på.. kram :)
Esmaralda

59 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Mannen jag frågade om för ett tag sedan, han med bruna ögon. Som du fick en känsla att han har någon annan i sina tankar. Han kom in på mitt jobb där jag jobbar idag, han verkade kolla lite extra, hälsade, pratade lite. Men han kanske bara ville vara trevligt? Eller verkar han han något intresse? Men skulle han kunna ge det jag ”behöver”?
Kram

60 Tiss:

skriven

Jag har börjat få stark ångest och ibland början till panikångest. Jag vet att det kommer en jobbig period nu men det har väl aldrig yttrat sig så här. Är det ändå så det är, hur hanterar jag det utan att behöva hamna på psyk?

Svar: Prata med någon som har insikt och kunskap... det tror jag kan göra skillnad.. kram
Esmaralda

61 Am:

skriven

Hej Esmaralda.
För en tid sedan såg du en mycket god chans för mig att möta kärleken via i år eller nästa år.
Hur ser mina möjligheter ut att jag möter en man under nästa år och går in i ett fast förhållande med någon det blir kärlek med? Eller ser det mycket osäkert ut och säkert kommer dröja längre än över nästa år?
Kram

62 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.
I en seans för flera år sedan, så såg du att jag bör skulle få mitt första barn innan 30 och du hade ju så rätt, jag fick ju världens finaste innan jag blev 30. Jag har tänkt att jag ska beställa en seans utav dig ganska snart men väntar på att ekonomin tillåter sen blir det av.
Nu undrar jag om du ser om jag kommer att få mitt andra barn innan jag blir 33 år?
Kram

63 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Läst ikapp lite och det verkar som Ozzy fick en oförglömlig födelsedag. ☺️ En regressionsseans skulle jag gärna vilja pröva på men de får ske när ekonomin är bättre så jag inte sätter mig på bar backe. 😉😂🙈

Fråga: Ser du något intimt förhållande för mig i år eller lutar det mer åt nästa år? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Chanserna ökar betydligt nästa år.. kram
Esmaralda

64 Kiara:

skriven

Kära Es!
En nyfiken fråga, kommer jag gifta mig mellan 1:a och 2:e barnet eller efter 2:e barnet? Mycket tacksam för svar! Kram Kiara 💗

65 Undris?:

skriven

Hej Es

Ser du om jag och min framtida man har ett tidigare liv tillsammans och ser du hur han ser ut idag?
kram

66 Skorpan:

skriven

Så skönt att få undanstädat efter festen o till råga på allt fick jag hjälp med det! Tog en sväng ut i skogen o hittade trattisar vilket gjorde mig glad. Dem gav jag bort till kompisarna på samma gata. Kan plocka o äta, allt där emellan överlåter jag gärna åt andra ;). O dom som fick svamparna blev ju glada. Kanske mannen också gillar gå ut i skog o mark? Behöver nog frisk luft varje dag..
Kram Skorpan

Svar: jodå, han gillar att vara ute i naturen... och han gillar trattisar, precis som du.. kram :)
Esmaralda

67 N:

skriven

Hej kära Esmaralda.
Jag undrar, ser det ut som om kärleken kan komma via nätdejtingen jag håller på med?
Kram

68 Lotta:

skriven

Härligt att hitta den röda tråden med hjälp av regression. Spännande att humorn har varit genemgående tema så att säga :)

Jag har varit på resa och det var härligt med ett avbrott i vardagen. Man tror liksom att känslan ska stanna kvar ett tag, men här kastas jag tillbaka till problemen direkt. Jag undrar om denna kvinna jag tänker på kommer att försvinna ur mitt och mina barns liv snart. Står verkligen inte ut 😢.

Kram L

69 Rojanna:

skriven

Hej kära Esmeralda!
Tiden går och jag känner en sån oro för hur jag ska tackla problemet med att mina höfter inte längre bär mig och artrosen i axlarna hindrar mig från att sköta mina sysslor. Otroligt rädd för operationer eftersom jag också har en blodsjukdom och rädsla för stroke...
Saknar tillit till sjukvården tyvärr! Känns som jag är för gammal för att satsa på...Men vad har jag för val?
Äter olika sorters värktabletter men de hjälper inte så mycket och andra problem uppstår.
Söker hjälp....
Varm kram till Dig!

Svar: Väljer du operation så visar tecken att det kommer gå bra.. gör vad du kan för att öka din livskvalitet... styrkekram
Esmaralda

70 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om det kommer gå bra på jobbet veckan som kommer? Har sådan ångest att folk ska va sura för jag var dålig och hemma förra veckan.

Kram och kärlek.

71 Fanny2:

skriven

Jag är jättesugen på en regressionseans... Det verkar befriande att få en förklaring till sånt man annars inte kan förklara. Att förlora sitt livs kärlek och sina närmaste måste vara bland det värsta som kan hända... Tack för att du delade med dig, C. :)

Varför fick jag en känsla av att E ville att jag skulle höra av mig? Kände jag fel eller?

Kram

Svar: nej jag tror du kände rätt... kram
















Esmaralda

72 Fröken L:

skriven

Är Christer så ärlig som han säger eller ska jag ta allt med en nypa salt? Känner saker jag aldrig känt med någon förr, är det besvarat?

I en seans för flera år sen skulle jag dejta några killar och sen skulle den rätte komma. Kan det vara så att han faktiskt dykt upp? Skulle så himla gärna vilja göra en seans till. Allt stämde så bra in förutom karln som inte dykt upp än :)

73 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om familjebildning blir först efter studierna eller under studiernas gång?
Kram



Svar: Känns som om du ligger i startgroparna i slutet av eller efter studierna.. kram
Esmaralda

74 Mikael:

skriven

Kul läsa!


Det där kanske man vågar sig på, en dag... :)

Kram
Mikael

75 Lattemorsan:

skriven

Vad spännande att läsa om era regressionsupplevelser :D

Jag antar att vi alla, mer eller mindre, bär med oss små bitar av sådant som påverkat oss i tidigare liv. Det vore nästan konstigt annars! Jag tror variationen på tidigare liv varit stor för mig då jag trivs och finner mig tillrätta i de flesta miljöer och med olika sorters människor. Nu till något helt annat, nämligen en fråga. Ser november ut att bli bra? Något extra på någon front?

Varma hälsningar ✨💛✨

76 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Måste dela med mig av ett recept för fisk, provade något nytt idag,
Torsk i ugn med grädde, vitlök, senap, dill, salt, cayennepeppar och citron, rivde även ner citron skal. Jag blev riktigt nöjd.

Es, Hur ser mina chanser ut att jag går in i en kärleks relation under nästa år?
Eller känns det som det dröjer längre bort än det?
Kram

Svar: Så gott det låter .. och verkar hyfsat enkelt också... tack för att du delade med dig.. det receptet ska provas ! Bra chans att det sker nästa år men vill det sig illa kan det dröja ytterligare.. kram :)
Esmaralda

77 <3:

skriven

Godkväll kära Es, ser du mig bo i Stockholm inom en snart framtid ? Kan min kärlek finnas där ?
Kram

Svar: Ja, jag ser dig bo i Stockholm.. kram
Esmaralda

78 Dahlia:

skriven

Blev så glad av att bara se den söte grabben som jobbar i butiken. Riktigt ögongodis!
Jag var nog lite helg-lat i mitt utseende. Så nog tyckte inte han samma.
Har han lagt märke till mig?
Kom på mig själv att blinka till honom då jag vände mig om för att gå. Han kollade på mig då nämligen.

79 Vv:

skriven

Hej kära Es! Kan du se om R gillar mig? Kram

80 Nyfikna jag:

skriven

Hej Es

Ser du något spännande kul jag kommer vara med om snart?
kram

81 Barbie:

skriven

Kära Es.. gillar resart mig? Kram

82 Signe:

skriven

Hej,

Vad ska jag tänka på framöver, avseende operation o måendet? Ser du ljus efter min kommande operation, någonting särskilt jag ska tänka på? Blir det många fler vårddygn än tänkt? Hur kan jag påverka själv?

Så glad att den nu blir gjord, precis som du sett 🙏, och självfallet laddat. Kan yrkeslivet ändå fungera efteråt? Råd på vägen...?

Stor kram, kära Ez, och till alla bloggvänner💕

83 En önskan:

skriven

Hej Es

kommer jag få träffa på eller resa till min förälskelse Pau. i framtiden? Vill så gärna se honom medans han är singel nu och jag med. Vad ser du om oss Es?
kram

84 Vitlilja:

skriven

Ser du om allergi skulle bli ett problem om jag volontärade på djurhemmet?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: