Ryska syster & jag....

 
Ryska syster & jag... i  spabadet !
 
 
I går var det ju ryska-syster-fest !!
 
Först en tomtesnurr.....julmust & vodka med skumtomte  och is.... och sen käkade vi baconlindidad köttfärslimpa med fetaost... wokade grönsaker som  sparris,  sockerärtor, svamp o coctailtomater
 
Och vi badade.. så klart... i två timmar och en butelj skumpa gick åt.
 
Sen blev det ostbricka och gott rött !
 
 
 Tomtesnurr //
 
 
MG har bjudit till bords flera gånger redan med högljutt bulldogsprat.. han brukar
få gobitar sin favroitmoster och har svårt att hia sig !!
 
 
Granen står så grön & grann i stugan... men den barrar rent bedrövligt  så plastgran den är och nästa jul blir det nog att investera i en ny !
 
 
En bulldogsrumpa tittar fram !
 
Ryska syster, precis som alla andra besökare bor ju i gäststugan....
 
 
Gäststugan !!
 
 
Det blev en magisk kväll igår - och idag är en dag för återhämtning
 
Är inne på min andra Treo nu.... i kväll käkar vi rester... enkelt  o lätt...
.....tack universum för micron ! 😅
 
I går missade jag ju Idol.. så vi har sparat den godsaken till i idag.. så framåt kvällningen bänkar vi oss framför TV:n
 
Jag hoppas att ni alla har en fin helg !
 
Kram & kärlek
 
1 Helena Ir:

skriven

Så fint..du är allt fenomenal på att fixa både hemma och gäststuga..
Tack för titten!

Funderar på din spådom över oss på bloggen..snart smäller det till för någon i min ålder sådär kring jul..spännande :)

Njut av resterna av maten idag..köttfärslimpa med fetaost..måste jag laga till någon dag..länge sen nu..

Kram :)

Svar: Japp, spontanspådom kommer.. bra att ni påminner mej :) kram
Esmaralda

2 <3:

skriven

Så mysigt du och ryska syster har det.
Är lite förvirrad efter gårdagens middag och party. Var det dumt att det blev lite 💗med LM. Trodde inte att jag skulle känna såhär med honom. Han är faktiskt gulligare än jag trodde. Kommer han vilja träffa mig igen ?
Kram

3 Skorpan:

skriven

Himmel va mysigt!!
Där skulle jag ocksåvilja vara ;).
Tankar energi, ja det hoppas jag o jag har gett mig hän, handlat;D.. Nån karl har jag dock inte sett, men han ska väl inte komma emot i främmande land heller!?
Ha en bra kväll!
Kram Skorpan

4 Mikael:

skriven

Vad juligt!


Andra Treo..., på den tiden jag drack alkohol så provade jag ut av vad jag fick minst bakfylla och minst huvudvärk av och försöka hålla mig till det, kanske nåt värt att prova? :)

Kram
Mikael

Svar: När jag blir lite glad i hatten så blandar jag vilt.. kanske inte så bra alla gånger.. kram :)
Esmaralda

5 AnnaK:

skriven

Lät som en riktigt trevlig kväll 😊 Mysigaste gäststugan har du också! Treo är det bästa. Provat den nya med hallonsmak? Riktigt god faktiskt!

Tack för svar tidigare 😊

Kram och ha en skön kväll 🤗

Svar: Jag köpte ett rör, gamla vanliga sorten men glömde den på bandet i butiken. Sambon åkte förbi och åkte inom butiken för att hämta det glömda röret.. och kommer hem med en Treo hallonsmak ! Någon annan fanns inte kvarglömd.. !! Så ja, jag har prövat hallonsmak.. kram :)
Esmaralda

6 Boudica:

skriven

Har precis återhämtat mig efter ett 4 timmars långt strömavbrott här, så dags för lunch! XD Blev ju så hungrig och kunde inget göra.
Fick en del gjort då jag inte kunda lata mig vid datorn ;) Men förrådet är fortfarande inte klart, snart ska jag fortsätta ;)
Bara mat först. Men min mikro är trasig sen länge så den är skrotad.

Mysigt du haft med syster, önskar också jag fick ha sånna dagar, men vänner är upptagna med sina liv, och jag har själv isolerat mig lite. Men någon dag ska jag :D

Men Es, det där meddelandet, jag gjorde väl inte bort mig där? Vill ju inte att det ska förstöra det som började hända mellan oss!
Att jag inte kan släppa det från tanken! Sånt som min spontanitet får för sig att göra. Men ändå vill jag mer av sånt!

KRAM!

Svar: Nejdå, du har inte gjort bort dig.. kram :)
Esmaralda

7 G.H:

skriven

Vilken kväll och vilken vän:) skicka hit henne;)

Har en fråga;) ja eller nej?

Kram:)

8 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Tycker han om mig? Han heter Rasool. Kram Mojgan

9 Browallia:

skriven

Magiska kvällar borde det vara mer av :)

Min torsdagskväll var magisk då jag var på seans. Vi var 6 st som satt på stolar i en halvring och mediet satt framför oss. Den enda belysningen i rummet bestod av levande ljus som gav en rofylld stämning. Alla fick en hälsning från andra sidan och det var intressant att se hur mediet arbetade då hon kommunicerade med andarna. Jag blev tårögd då min pappa kom igenom. Även om jag kan förnimma att han ofta är med mig så var det en otrolig känsla att höra honom själv bekräfta det via mediet genom detaljer som mediet omöjligt kunnat veta om mig min pappa. Att han alltid finns med mig och stryker mig på kinden när jag får mina ångestattacker. Jag verkligen kände all kärlek han skickade till mig. Mediet utför även tidigare liv regressioner på sin mottagning så när min ekonomi förhoppningsvis blir bättre ska jag beställa tid för en sådan.

Önskar dig en fin lördagskväll!

Kram

10 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Oj oj så mysigt:)
Det ser så jätte fint ut verkligen:)

Es, Ser du mig i en fast relation ganska snart?
Kram

Svar: Tack ska du ha :) Jag ser dig i en fast relation.. det kan dröja ytterligare en tid dock.. kram :)
Esmaralda

11 Dahlia:

skriven

Han säger att han är den enda på arbetsplatsen jag kan lita på, men jag har redan avfärdat något som han sagt till mig, något som sannolikt inte var sant men då sårande. Nu säger han att den som jag gillar är en som jag inte kan lita på. Finns det nån sanning i det eller är det hans svartsjuka som talar igen?

12 Smiley<3:

skriven

Så julmysigt och fint du har gjord det Es<3

Ps:Ser du om jag kommer möta kärleken innan året är slut?
kram

Svar: Tack :) Chansen finns men mest troligt dröjer det till efter nyår.. kram :)
Esmaralda

13 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Tycker han om mig? Han heter Rasool.
Kram Mojgan

14 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du ”oss” i en fast relation?
Kram

15 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut att dröja ytterligare länge innan jag är i en fast relation? Ett år eller mer?
Kram

16 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Tycker han om mig? Han heter Rasool.
Kram Mojgan

17 Linnean 🌸:

skriven

Så mysigt ni har haft det! Så pyntat och fint!!
Ska börja pynta när denna jäkla helg är över.
Vet du? Jag tror att du åxå kan baka chokladbiskvier! Det är lite pill men jättekul!
Det är mjölkchoklad och Dulche de leche i dem! Ljuuuvliga!! Har lärt mig av Roy Fares på nätet. Peppad av min brorsdotter som är en fena inte bara på matlagning utan kan göra de smaskigaste bakverk åxå. Biskvierna blev ursmaskiga! Om jag är sockerspeedad nu? Ja! Samt totalt nerkletad! Tur man har diskmaskin efter sådana här kletomgångar.
Går det bra i morgon? Har halvångest! Försöker tänka positivt! Är så trött på mig själv som inte kan plocka fram det positiva med den här flocken med människor jag måste vara med i morgon. Får väl sitta och trycka i mig biskvierna, som jag ska ta med.
Ha en skön kväll! Kram.../Linnean 🌸

18 Miss:

skriven

Hej Esmaralda
Ser det ut som om den relationen fortgår?
Kram

19 Michaela:

skriven

Men gud så fint! Som en liten sagovärld😊 Verkar ha varit en härlig afton! Ha en skön återhämtningskväll. Kram

20 Helena Ir:

skriven

Jag var lite otydlig..tänkte på den förra spontanspådpmen.. alltid lika trevligt med dessa dock..

Kram😀

21 Smiley<3:

skriven

Tack för svaret Es kram<3

22 Olga:

skriven

Kommer min dotter att svara mig snart?
Jag håller ut!
Kram Olga, en orolig mamma.

23 Rädd:

skriven

Hej E!

Finns det någon chans att de hittar vad som varit galet i min kropp senaste åren nu under graviditeten när de tar en massa prover?

Kram och kärlek.

24 Anna:

skriven

Så mysigt ni har. :)
Fortsätter jag så här ensam, eller blir han vardag för mig?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: