Varningen från Alltet

I går när jag ögnade igenom  kommentarerna här på bloggen så öppnades dörren och en  blond medelålders kvinna  steg in.  

Hon hade varit i Alltet ett bra tag och det var cancer som tog hennes jordeliv.

Hon är en bestämd dam som vet vad hon vill och nu slog hon sig ner i  min fåtölj  ( där MG redan låg) och var väldigt envis med att få hälsa till en av er bloggläsare. 

 

Hon var tydlig med att honn ville förmedla en varning.

Hon vill förmedla att du  inte blir glad och lycklig förrän du lämnat  förhållandet du har.  

Hon ser relationen som destruktiv och säger att han aldrig kommer att älska dig  och respektera dig på det sätt du  behöver och är värd.

Hon säger att du ska se ditt eget värde.  Att du är älskad och viktig.

 

Hon säger att det han känner är inte kärlek utan  det är kontroll.

Han kan bara älska sig själv.

Jag  lovade hälsa detta.

Men tror ni hon  gav sig iväg ?

Nix !

Hon gav sig inte förrän jag handgripligen började skriva det hon förmedlat.

Nu är  det alltså sagt.

När  blonda damen gled ut genom dörren – gör hon plats för nästa och jag blev smått orolig  att de kanske bildat kö där utanför.

 

Nu var det en man som kom in. 

En äldre man med glasögon .

 

Han utstrålar lugn och trygghet,

Mannen är tunnhårig och glad och vänlig. 

Han var sjuk ett tag innan han gick över.

Han månade alltid om de sina och det gör  han fortfarande.

Jag ser en vit hund rut honom.

Han vill hälsa till dig som är lite deppad och ensam just nu och han vill säga att  han är med dig och besöker dig ofta och att du ska titta dig omkring efter  ett tecken från honom nu till helgen. 

Detta tecken kommer ge dig god energi.

Och jag skriver !!

 

 

 

 

Sen är faktiskt ytterligare en på väg in men då måste jag trycka på ”OFF” knappen för nu blir det för mycket. 

Jag grejar mig en kopp instant kaffe.. pysslar med tvätten som ska vikas och så  ringer jag ett alldeles vanligt världsligt samtal… sen  kan jag trycka på   ”ON” igen och fortsätta utan störningar.

Jag hoppas att du som fått hälsningarna kan känna in och ta emot.

Kram & kärlek

P.s.  Tack för att du trycker på GILLA knappen 💖

1 Mikael:

skriven

Mitt vad det är så börjar de knuffas där bakom dörren :)

Kan ledningen i andra företaget vara till hjälp för att lösa det här? Den första gick det lite trögt med men är man trög så är man, att man ska behöva vara vuxen för alla möjliga :)

Kram
Mikael

2 Frida:

skriven

Oj ingen rast ingen ro för dig 😉. Tur du har en off knapp iaf.

Tycker stämningen på jobbet är sådär...Tror du den kan ändras eller det är kanske så på alla jobb ....bara jag som undrar varför man inte kommer överens?
Finns det perfekta arbetsstället egentligen?
Kramen 💜💛💜

Svar: Det kommer kännas bättre och alla arbetsplatser har nog sina issues och vi är olika känsliga för dem.. kram :)
Esmaralda

3 Jossan :

skriven

God morgon!

Klockan är halv 7 och jag är vaken. Ska försöka träna idag. Har varit lite förkyld och har ont i knät så jag får försöka träna... men att jah tar mig upp vid denna tiden när jag är ledig.. men men...

Idag ska jag till stan med min kompis och imorgon ska jag till Ullared äntligen!

Igår fick jag planerat upp lite med no. Ångrar att jag inte gjorde så tidigare. Men mitt mående har inte gett mig så mycket ork..

Nä dags att fixa sig!

Kram

Svar: Träna nu klokt med tanke på ditt knä.. och ta Ullared med storm i morgon... kram :)
Esmaralda

4 Fina:

skriven

Hej Es, känns det positivt kring mannen Y? Är han en bra man? Eller får du till dig någon varning? Kram

5 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Vad bra att den damen kom igenom! Jag har själv befunnit mig i en liknande situation och inte själv mäktat med att dra mig ur. Den gången hade jag min starka, fina mamma. Man kan behöva en stark hand. Varmt lycka till till den det berör!!

Jag har lärt mig att flera anhöriga är här och tittar till. Häromdagen blev jag tvungen att inse sambandet mellan morbror och Greensleeves.. När pappa kommer luktar det rök, och det känner även min man. Jag tror att det är både mor och far när jag får till mig amazing grace. Det känns mysigt :) Min son HATAR amazing grace. Han upprepar sluta, sluta, sluta mamma! när jag trallar den. Men jag önskar jag kunde förstå vad de vill. En gång var mor till en annan släkting som stod henne nära och talade om att jag inte lyssnade ordentligt. Men hur gör man det?????
Ha en fin dag!

6 Sus:

skriven

Hej
Härligt....
Hoppas motagarna får sitt meddelande......
Hur blir de här...
Love sus

7 Nat:

skriven

Hej Esmaralda!
Hoppas verkligen detta kommer fram till rätt person.

Jag har sökt till 2 olika skolor.

1) Den jag helst vill gå.

2) Det andra valet, vill hellre denna skola än ingenting alls. Men på denna behöver jag göra ett kompletterande test. Nu vet jag dock inte om det är försent att anmäla mig.

Ser det ut som om jag har störst chans på mitt första val?
Eller känns det viktigt att jag får göra detta test som inkluderar mitt andra val? Blev orolig nu...
Kram

Svar: Du har en god chans till ditt första val.. men hade jag varit du så hade jag gjort testet också inför andra valet... kram :)
Esmaralda

8 Sorg:

skriven

Godmorgon.
Tack för din hälsning. Jag känner igen båda hälsningarna.
I förgår satt jag vid sängkanten och tårarna rann och rann ..
plötsligt hörde jag min fars röst att min dotter, grått inte !!! Hans röst var med mig hela tiden och min mor som var en bestämd och pryd dam hörde jag det exakta hälsningar i tankarna . Jag trodde att jag försökte inbilla mig vad föräldrarna skulle ge mig för råd och jag tvingade fram deras råd.
Många kramar

Svar: Kram !
Esmaralda

9 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Redan November tiden går så fort...

Var och klippte mig igår och fick för att prova en kortare frisyr, känner dock att det blev lite för kort men det växer väll ut hoppas jag...

Es, Ser det ut som om jag gör nästa flytt i tvåsamhet till samboskap?
Kram

Svar: Ja mycket talar för att du är två när nästa flytt kommer.. kram :)
Esmaralda

10 Skorpan:

skriven

Oj då, det var många som ville träffa dig igår ;), eller ja, förmedla sitt budskap via dig. Vad bra att dessa budskap kom o jag hoppas att de berörda känner igen sig o tar ett steg framåt. Så himla fint att de våra vakar över oss!

Livet knallar o på o jag får inget att hända. Hur svårt kan det vara, att kicka igång sig själv? Tydligen väldigt svårt.. Resan jag funderar på, klara jag av den ekonomiskt? Jag tror absolut att jag behöver den för nu känns det som att det är för mycket vardag i mitt liv, händelselöst, ja förutom festen på lördag o punktering igår ;). Det räcker inte riktigt för mig..

Vad som räcker är detta jobb o jag bara lever på hoppet att nån snart ringer o vill träffa mig ;), tills dess är det bara att traggla på..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Resa grejar du och visst behöver du den så den ska ha hög prioritet ! kram :)
Esmaralda

11 Anna:

skriven

Jag letar jobb och undrar när jag verkligen kommer att hitta ett nytt jobb? Får jag något jag redan sökt eller kommer det ett annat senare?

12 <3:

skriven

Hej kära Es, ser det ut att bli konsert för mig på fredag ?
Är M lite snål funderar vi på ?
Kram

13 lilla m:

skriven

Hej, är han inställd på att vår vänskap är över? Bryr han sig inte alls?

14 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har ju träffat ett antal personer på dejt senaste tiden. Via en nät dejtings app. Man bestämmer att ses. Sen ta en fika eller promenad. Men inget klick än. Jag tycker det känns helt okej. Har träffat många trevliga människor men inte kärlek än.
Har en dejt i helgen igen med en ”ny” person. Vad tror du om våra chanser med denna man jag ska träffa?
Ser det ut som om jag kommer träffa kärleken på detta sätt? Via en ”planerad” dejt om jag fortsätter?
Kram

15 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Då måste jag ”bara” förvissa mig om att jag inte ”behövs” den berörda fredagen då. O det kan man ju undra hur det går?! Upplever en konstig känsla gällande mitt jobb, men kanske jag bara inbillar mig? Det hoppas jag..
Kram Skorpan

16 Total panik!:

skriven

Godmorgon Esmaralda!

Nu är paniken total. Hur långt borta är det att jag kommer ut i arbete?? Vet inte hur det ska gå om inte får jobb snart.


Kram

17 Kulla:

skriven

Hoppas att tjejen/kvinnan läser detta, och tar sig ur sitt destruktiva förhållande. Hon har ju en fin hjälp från ovan.
I morn drar jag och 3 vänninor till S-Holm och musikalen Mamma Mia👌🌟👍🥂🍾.. ska bli så roligt. Något spännande som sker?💕. Kram

Svar: Åh så kul !! Kommer bli jättefint och lite extra krydda kan det mycket väl bli.. kram o se till att roa dej ordentligt.. :)
Esmaralda

18 Anna.L:

skriven

Hej, ser du om min fot (stortå) bara blir bättre? Har haft ont i den, men igår kväll blev den så pass mycket bättre att vård kändes onödigt idag. Anar att det är pga felbelastning problemet uppstod i stortån. Jobbar (på café) i helgen kommer det gå bra trots foten?
Stor kram

19 Solen :

skriven

Hej! Tycker fortfarande att det är så otroligt och spännande att du kan kommunicera med andra sidan. Att det kan fungera!
Lite av den förmågan hade varit spännande och till hjälp ibland...men man hade kanske haft värsta problemen med att stänga av och på och skulle bli galen på kuppen. Lite magkänsla har man ju haft ibland i alla fall, även om det kan vara svårt att skilja på det som känns rätt och det som är önsketänkande.
En fråga Esmeralda, kan du se var sonen kommer gå i skola? Om det kan bli på orten som börjar på T och där han tränar nu?
Vi har råkat få syn på en fin liten lägenhet där till salu och det är ju för tidigt egentligen men den verkar vara billig i både pris och månadskostnad. Vi ska titta på den men så svårt att veta om det är rätt ort så verkligen en chansning...verkar inte finnas så många lägenheter till salu där heller så känns som en chansning att vänta också.
Mitt normala försiktiga ja hade ju sagt avvakta så klart, men det känns lite som ett kanske rätt steg på vägen även om det låter helt galet att satsa på boende innan man vet mer. Svårt!
Idag har jag unnat mig semester, så skönt!
Ha en bra dag!

Svar: Känns som om sonen behöver mogna lite mer i sin tanke kring den fortsatta skolgången.. kram :)
Esmaralda

20 AnnaK:

skriven

Inget budskap till mig den här gången heller 😊

Drömde inatt så jobbigt! Drömde att katten skadat sig jätteilla och jag skulle ta henne till veterinär men kom aldrig iväg. Jag grät och var så ledsen där jag bar runt på henne. Nån gång där i drömmen såg hon ut som en bebis också. Sån lättnad att vakna. Vad kan det ha betytt?

Kram 😊

21 Pia1:

skriven

Jösses. Jag kan se den ivriga kön framför mig faktiskt!

Svar: Ja, eller hur !!!! Kram :)
Esmaralda

22 Helena Ir:

skriven

Så glädjande att de fick fram sina budskap..och jag hoppas så att livet vänder till mer glädje för dig/er.

Själv har jag pratat med min pappa en del den sista tiden..just nu har jag inga större svar från han..Men tänder ljus och tittar på hans fotografi Jag tror att jag är mogen för mer kontakt från andra sidan..

Kram :)

23 MalinS :

skriven

Förstår att det blir jobbigt med dessa spontana besök du inte är van vid men roligt för oss i bloggfamiljen att läsa. Tack snälla Ezmaralda!

Den tunnhåriga mannen skulle vara min pappa men den vita hunden oroar mig, kanske min lilla hund som går över snart...

Kollegan på jobbet som kändes som en familjemedlem har helt visat en annan sida. Jag är så besviken och kan inte sluta tänka på varför hon vänt sig emot mig.

Tror inte hon mår bra men inser att man ibland bara måste vidare och acceptera situationen.

Trevlig torsdag på dig.

Kram

Svar: Nejdå, din hund är inte på väg över !! oroa dig inte.. kram :)
Esmaralda

24 Monja:

skriven

Tack för fint inlägg!
Länge sen jag haft någon kontakt med min far. Brukade känna hans cigarettrök när han besöker mig, men länge sen sist.Har han glömt mig eller tycker han att jag klarar mig? Han är i tankarna dessa dagar- en gång i tiden tyckte jag att han förstört mitt liv!!!
Rädsla och utanförskap lämnade han över till mig!
Har jag fel där?
Hälsningar!!!

Svar: Din far besöker dig ofta även om han döljer cigarettröken, han vill inte störa dig. Han är hemskt ledsen att ha lämnat över till dig men är tydlig med att du själv kan skapa ditt liv och påverka hur du vill att det ska vara och det håller jag helt med honom om.. han hyser så mycket kärlek till dig.. kram :)
Esmaralda

25 Dunegull:

skriven

Oj, men vad bra att du förmedla vidare.
Jag känner inte igen ngn av de som du beskrev men fundera ändå lite på om jag kommer bli lycklig med han jag träffar. Han går på behandling och har visat en stor utveckling. Frågan är om det håller i sig och han förstår vad han gjort?

26 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Tur du kan stänga av när det blir kö ;-)
Skickar en varm sryrkekram till dig som fått hälsningen och hoppas du orkar ta dig ur förhållandet <3

Här väntas det fortfarande på tecken från andra sidan ,men det är nog inte meningen att vi "vanliga" ska se tecknen ...eller så tycker dom att vi klarar oss alldeles för bra för att behöva hjälp från ovan...
Är det lättare på allhelgona att få "kontakt" ? Det sägs att "väven" är tunnare då ...

Redan November..och +7...så fort det går

Kram Anki med flock

Svar: Nja, det KAN vara lättare vid den tiden eftersom många besöker sina gravar och tänder ljus och TÄNKER på och därmed tar emot sina döda... det kan underlätta till mer kontakt.. kram
Esmaralda

27 Maria:

skriven

Oj!...första hälsningen var som till mig. Men...jag känner faktiskt ingen medelåldersdam som gått över på andra sidan i cancer. Så då är kanske hälsningen till någon annan istället.

Kram,
M

28 Flytt:

skriven

Hej!

Blir det någon flytt snart?? trivs inte där jag bor nu. Måste bara härifrån. Känns som om det finns andar i lägenheten. Sover dåligt på nätterna.

Kram

Svar: En flytt kommer... börja se dig omkring. .kram :)
Esmaralda

29 Caroline:

skriven

Hittade till din blogg för bara några dagar sedan i en tid jag behövde hitta hit. Livet är skört och jag är på en väg jag bara traskar omkring utan att veta vart. Hoppas verkligen rätt person/er får hälsningen. Varma hälsningar.

Svar: Du kommer landa och hitta rätt.. välkommen till vår bloggfamilj :) kram :)
Esmaralda

30 EPM :

skriven

Undrar om min skyddsängel ger sig till känna nu igen? Tänker på att småsaker som sker runt mig såsom viskningarna, drömmarna, små saker som jag skymtar i periferin men sedan inte är där. Försöker de visa mig att de är kvar?

Umgicks med kollegor igår, inte de jag brukar träffa. Jättetrevligt!😊

Kram

31 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Igår skaffade jag mig en PT! Hjälp, vad har jag gett mig in på 😳.
Sen blev jag som vanligt ångestfylld över att betala. Inte så att jag inte har råd. Jag fick pengar som jag inte hade räknat med och jag kommer ändå att ha råd att åka till Gran Canaria på löparresan 😀. Men det är av gammal vana som jag nojar över pengar. Jag är så rädd att det kommer att straffa sig om jag använder dem.
Hursomhelst, jag är både glad och nervös inför att träna med en PT 😀. Det kommer att bli så spännande. Antagligen blir det skitjobbigt! 20 timmar har jag skrivit upp mig på och jag ska träna upp sådana muskler som jag har nytta av när jag springer och simmar. Min PT blev väldigt glad över att jag ska träna för prestationsmål och inte för att gå ner i vikt eller bli snygg, hon blev jätteglad för att hon skulle få lite omväxling 😁.
Kul att hon ser fram emot det 😎.
Kram ThereseC

Svar: Heja dej, vilket bra beslut med PT ! Det är rätt i tiden för dig. Kram :)
Esmaralda

32 hg:

skriven

Hej!
Tycker det är kul o läsa såna här blogginlägg när det kommer med medelande från andra sidan!

Om jag öppnar eget företag på sidan av mitt jobb, kommer jag få kunder? Kommer jag hitta lokal?
Kram!

Svar: Ja du får kunder men du ska börja i mkt liten skala och jobba dig uppåt, det tar sin tid. .kram :)
Esmaralda

33 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du jag får en bra dag ska hålla i utbildning? Kram😃☀️

Svar: Ja jag tror du är mitt uppe i en bra dag.. kram :)
Esmaralda

34 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda! Intressant, känner de som gått över till andra sidan din förmåga att se dem? Hur vet de att du kan se dem?

Jag drömmer om att göra en alldeles speciell resa, för min egen skull, för att uppnå en dröm jag har... ser du finaste Es om denna resa kan bli av i december? Eller går det till nästa år? Kram

Svar: En del söker aktivt kontakt men andra som jag bara råkar passera, de kan vara mer omedvetna om mig. Förbered noga en sådan resa... ha alla papper på bordet så inget hänger i luften.. och blir allt klart så är chansen god i slutet av året eller början av nästa år.. kram :)
Esmaralda

35 TjejenO:

skriven

Hej,

Här går det undan, har bara sökt 2 jobb sedan i söndags, varav Em var jag på intervju för redan idag. Hon fick ett bra intryck av mig och menade att jag var driven och passionerad. Hon var lite osäker på en bit. Men sa att hon genom alla sina intervjuer tyckte att min varit en av de bästa och att jag kommer gå långt!
Har jag chans på jobbet? Kommer jag klara det då?

Kram!

36 Mirre:

skriven

God morgon Es!
Jag tror redan att Tara utövar sin magi minsann.. igår när jag satt och plugga sent på skolan träffade jag på en skitsnygg och trevlig vakt😍 åh!
Kändes verkligen som det fanns attraktion mellan oss. Ser du vad han tyckte om mig och om vi ses igen?😄🙏

Kram och trevlig dag! ☀ Själv ska jag plugga sönder min hjärna inför ett prov imorgon, trevligt😂

Svar: Han tyckte du var väldigt attraktiv ! Finns god chans att ni ses igen... och Tara för allt hon förmår.. kram :)
Esmaralda

37 Carina ST:

skriven

Vilken fin gåva till de som det berör. Hoppas att det når fram. Tur att du vet när det är dags att trycka på off knappen och har etablerat en balans i ditt liv. Men du har ju lång erfarenhet av de här förmågorna. Förmågor som vi är så glada över att du har och delar med dig av.

Tack för dina ord kring mina frågor om arbetsmöjligheter framåt. Att det kommer att komma en öppning. En stund senare fick jag veta att kommunen stängt dörren till några möjligheter där. Så jag hoppas att det öppnas andra någon annanstans. Ovisst med det mesta just nu både kring yrkesliv och ekonomi. Jag funderade på om Harri fortfarande har något liv i sig eftersom det är inom de områdena jag ville ha hjälp. Satte mig och mediterade med Harri i händerna och kände värme och en pirrande känsla i handflatorna, som en varm boll i händerna. Men mer än så händer inte i det yttre.

Min blogg är en stor glädje och en hjälp för mig i att fokusera på strategier i första hand. I den är jag ärligt om livet som det är just nu men försöker också samla resurser åt mig själv där. Skriver om de saker som jag själv behöver jobba med och kanske någon annan har nytta av det också. Bloggen håller mig på banan just nu. Ibland när det blir för många nerförsbackar krävs det en hel del för att hitta tillbaka till banan igen. Men då tänker jag på att jag har några följare och då blir jag motiverad att ta nya tag.

Skrivandet är centralt i mitt liv och något jag vill utveckla på fler sätt. Men just nu är fokus på att hitta fotfäste och en plattform i livet som är någorlunda trygg. Sedan kan jag fortsätta utveckla fler vägar.

Kram, Carina ST

Svar: Du tänker så rätt och det kommer bli riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

38 Smiley:):

skriven

Nej.. varför stängde du dörren jag ville höra mer..:))
(Nä föstår att du inte orkade,själv hade jag blivit rädd om jag såg de)
Kände ingen av dessa men det var spännande att höra hälsningarna hppas de når fram<3

Ser du om det nya året kommer bli bra för mig,något speciellt som händer mig..?
kram


Svar: Det kommer ske en hel del bra.. se och ta vara på det lilla för det genererar mer.. kram :)
Esmaralda

39 Lydia💕:

skriven

Verkar som du har fullt upp på dagarna med alla som kommer in och ser din hund allt som kommer och rör sig omkring dig för det kan en del göra har jag bara hört
Kommer en kille och hälsar på i helgen och jag undrar blir det bra trevlig snäll och skrattar mycket men kommer han trivas här med mig ?
Fick också reda på ett annat jobb som en ville jag skulle söka och undrar också om jag ska det ?
Usch slut på mina frågor för idag
Lydia💕

40 Barbie:

skriven

Kära Es jag gillar rezart!! Kan du se om det blir något intimt mellan oss? Hihi kramar

41 Maria:

skriven

Påtal om meddelandet till den första kvinnan. Är mannen jag tänker på likadan? Borde jag skriva något meddelande FÖRE jag blockerar hans nummer så att han förstår att jag gör det. Vill ändå ge honom en chans att förstå, trots att jag så många gånger berättat om avstånd säger han sig må så dåligt om han inte får veta hur jag har det. Jag har en känsla av att han kontrollerat och manipulerat mig och många andra i sina tidigare liv. Kram och ha en skön torsdag Esmeralda och alla på bloggen.

42 Jessica:

skriven

Hmm, Den första stämde in på mig 🤔
Jag var så förälskad i början, men nu känns det bara jobbigt och tråkigt.. Men men, dags att gå vidare i livet, kram :)

43 Solstjärnan :

skriven

Hej😊


Så intressant med budskap.Hoppas budskapen når fram till de rätta personerna.
Att dessutom flera varit redo med att ge buskap var rätt kul,men noupp ,där blev det stopp från din sida.

Ser du någon varning kring kursen/resan?
Ska jag välja bort den nu och fokucera på annat?

Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Du ska följa ditt sunda förnuft denna gång.. då blir det bäst.. kram
Esmaralda

44 Linnean 🌸:

skriven

Hejsan!
Oj, vilka fina andar vi har som sänder hälsningar genom dig! När jag läste om den äldre mannen med den vita hunden reste sig hårstråna och jag kallrös...det skulle kunna vara den norske läkaren som vill skicka en hälsning. Men det kan ju passa in på många iofs. Han har gett tecken innan och lovade att höras av om det gick innan han gick över. Han har tom ringt och det hördes de mest märkliga ljud. Från sitt nummer som inte fanns längre. Ja, jag är tacksam om han ger tecken och lite energi! Det är rörigt nu! Blir ännu rörigare till helgen pga en viss jobbig person igen.
Får sätta fart. Tack, för det du förmedlar!
Ha det så bra! Kram.../Linnean 🌸

Svar: Ja det kan vara han... jag ser ju inte säkert vem besökarna tillhör, man får själv känna in... kram :)
Esmaralda

45 Anna E:

skriven

Var det budskapet till mig tro? (det första)... Menar hon nya eller gamla relationen då i så fall... Eller båda?

46 Alina:

skriven

Den som känner sig träffad av den blonda kvinnans meddelande tycker jag absolut ska lyda. Jag önskar att jag själv haft nån som sa till mig på skarpen att lämna när jag befann mig i en liknande relation.

Har du något råd till mig när det gäller uppsatsen?

47 I wonder:

skriven

Hej!

Jag glömmer jämt att jag har Stan Under madrassen... funkar han?

Ser du ngt kul eller varning om mig eller mitt husdjur..?

Ha en fin dag

Svar: Visst funkar han.. kram :)
Esmaralda

48 Michaela:

skriven

Ingen rast för dig :) Hoppas att budskapen når rätt personer!

Drömt otäckt! Massa svartklädda människor som radade upp sig på gatan för någon form av ingrepp och jag och mamma fick fly. Hon hade brutet ben så fick bäras i slutet. Hemskt! :/

Två månader kvar på året. Jissus vad snabbt det har gått! Längtar till advent och December som är min favoritmånad. Hoppas att man får vara med om något skoj i alla fall innan det är dags för 2019.

Kram!

49 SOL:

skriven

Jeg digger deg Ez! 😂😍😃

50 Smöla:

skriven

Oj vad det destruktiva stämde in... hur länge tar de innan jag tar mig ur detta??

51 Susanne Amalia :

skriven

God eftermiddag..
Kärlek till alltet.. Tur att de är med oss.. 💕
On och off det var du som lärde mig hur jag skulle tänka.. 💕
Tack vilken nytta jag har haft av det..

Skönt att höra att du har användning för detta själv.. 💕 och det är tur att du kan höra deras meddelande och berätta desa vidare för de som det är ämnade för.. 💕

Energin flödar. Kramisar 😍

Tack för alla fina svar och mormor 👵 är nöjd för hon har slutat med att leva om i köket.

Nu när även jag får plats där ska jag baka kakor.. Hallongrottor är beställda..

Önskar dig och alla på bloggen en fin dag..

EllaBella hälsar att hon har ont i tassen och matte släpade henne till veterinären i går och i dag kan hon nästan inte gå och vill ha maten serverad i biabedden.. Eller i soffan..

Veterinären är en hemsk tant och hon förstår inte hur hennes tvåbening tänker... Matte ska bara veta vad som händer när hon går därifrån.. MISSHANDEL.. DE KLIPPER KLOR RENSAR TASSEN FRÅN VAR OCH JAG VET INTE ALLT FÖR DE GER 💉 SPRUTOR SÅ JAG SOMNAR..
livet är hemskt.. Suck.. Men jag sänder kärlek till er på bloggen.. 💕 slick och puss (matte får ingen)



Svar: Stackars EllaBella säger MG som vet precis hur det är hos doktorn... dit ska man inte gå, tycker han... fast jag påpekar att ibland bara måste man.. kram :)
Esmaralda

52 Knasbubbla:

skriven

Är T den man jag är menad att leva med?

53 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
I morse när jag kom till jobbet så fick jag bara en sådan känsla att kollegorna pratat om mig då jag var ledig oförgår. Det är som sagt lite skitsnack på detta jobb och det är jag tyvärr emot.

Är jag omtyckt?
Hade de pratat om mig? Illa? Negativt jag gjort? Hade jag gjort något fel?
Kram

Svar: nej jag ser inte att de pratat illa om dig och du är omtyckt.. helt klart.. kram :)
Esmaralda

54 Misstjejen:

skriven

Hej

Börja blir tveka om det kommer kärlek i hösten och det har inte finns än... som spåtant sagt ifjol att kommer tärffa en personen i på här hösten.

Det händer inget och har inte sett min kärlek än...

Så eller kan det vara personen som är inte redo än eller något?

Ha det bra

55 Fanny2:

skriven

Tur att du hittade din off-knapp i livet för annars hade du haft besök dygnet runt... Hoppas den som behövde läsa dagens inlägg tar till sig informationen och finner styrkan att lämna denna man. Min mamma var fast i ett destruktivt förhållande i över 30 år och jag önskar ingen människa samma öde. Satsa på din egna lycka vem du än är! 💜

Tack för svar igår, Es! 💜 Ska försöka se det positiva.

Kram

56 EPM :

skriven

Ser du något kul dom kommer ske runt mig...? Jag vet att det inte vara sker om jag sitter hemma😊
Jag vill vara ha en liten morot

Jag tänker numera på att se det positiva och se framåt...


Kram

57 Berg:

skriven

Hoppas budskapen går fram och att det blir början på förändring!

Allt gott!

58 Solen:

skriven

Tack för svar! ☀️

59 AnnaK:

skriven

Kommer det jag hoppas på ske imorgon? Känns som att nåt är på gång.

Kram 😊

60 Tilde:

skriven

Hej Es

Undrar varför är denna kassörskan som sitter i kassan så otrevlig. Hon hälsar aldrig och ser så sträng ut. Alla andra är så trevliga som jobbar där utan hon. Jag tycker inte hon borde få sitta i kassan utan hon kan jobba i affären med annat istället. Alla andra som sitter i kassan där är så mycket trevligare än henne. Jag känner bara inte för att handla där när det är hon i kassan,hennes negativa energi smittar av sig när man går därifrån efteråt. Ser du varför hon är sådan?
kram


Svar: Ha har en butter approach .. men är inte så sur och arg egentligen... hon är bra för dig att träna på.. le och var vänlig själv och känn att hon inte kan ge dig dåliga energier.. för så viktig är hon inte.. lär dig att inte bry dig.. kram :)
Esmaralda

61 Jen.:

skriven

Känns det som att jag klarar av nästa vecka med en timme mindre per dag som istället ägnas åt reflektion eller blir min prestation sämre då?

Sen undrar jag om en kollega som "stjäl/tar över" barnen från mig om hon inte gillar mig eller varför gör hon så?

Svar: Nej din prestation blir bra.. och kollegan bär sig bakvänt åt men verkar vara omedveten om detta själv.. kram
Esmaralda

62 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag läste ett inlägg för några dagar sedan där du hade sett tre barn för henne men tyvärr fick hon missfall. Jag började då fundera på mina framtida barn, kommer jag få se dom växa upp eller kommer inte alla mina barn överleva? Vad ser du? Mycket tacksam för svar! Kram Zoey 💕

Svar: Jo det känns som om dina barn växer upp, helt klart.. kram :)
Esmaralda

63 Sus:

skriven

Hej
Skulle behövs ett litet halmstrå...
Love sus

Svar: Det reder sig men inte utan att du fattar dina beslut som du sedan håller dig till... kram :)
Esmaralda

64 <3:

skriven

Tänkte först att det var min pappa som hade en hälsning till mig. Han hade en hund som barn.
Ska tänka på honom extra mycket på lördag <3 och tända ljus.

Är M en snål person ? Min väninna tror det och att han är för noga och korrekt.
Kram

Svar: Jo, han är ganska precis av sig och det yttrar sig på olika sätt... kram :)
Esmaralda

65 Klara:

skriven

Var första till mig? Känner mig rejält träffad och de fick mig att verkligen börja tänka... men det finns ju många här på bloggen. Kram Klara

Svar: Ja, det kan mycket väl vara till dig... jag se inte till vem.. kan bara beskriva så får man själv känna... kram
Esmaralda

66 kicki:

skriven

Hej Es

Hur ser min soulmate ut?
kram

67 Boudica:

skriven

Det passar in på min mamma, men varningen stämmer inte in på mig så nog är det inte hon!
Är ju inte i ett förhållande! Och att vara med någon som kontrollerar mig, jag skulle flytt från det för längesedan. Är en självständig kvinna som inte tål när andra kontrollerar mig. Och genom tiderna saker du skrivit till mig, det har gett mig ett intryck på att jag haft en hel del liv där jag blivit "kontrollerad" mot min vilja! XD Vilket sannolikt gör att jag inte tål när någon försöker bestämma över mig i detta liv. Jag är verkligen allergisk mot det!

Här har man träningsvärk i armarna efter gårdagens träningspass, ska bli roligt å se ur det går att utföra ett HIIT-pass idag!
Men först lista ut vad jag ska äta till middag/lunch. Är så slö senaste dagarna, men ingen "snabbmat" äts av mig!

Lite nyfiken här, det lilla flirtandet som pågår mellan oss, har han tänkt medvetet att det är flirtande. Eller mer att han överser det som något mer vanligt beteende.
Svårt att formulera denna fråga. Men hoppas att åtminstone du förstår vad det är jag undrar ;)

KRAM

Svar: Han känner att det lutar lite åt flirtande och mer än det vanliga.. kram :)
Esmaralda

68 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har ju träffat ett antal personer på dejt senaste tiden. Via en nät dejtings app. Man bestämmer att ses. Sen ta en fika eller promenad. Men inget klick än. Jag tycker det känns helt okej. Har träffat många trevliga människor men inte kärlek än.
Har en dejt i helgen igen med en ”ny” person. Vad tror du om våra chanser med denna man jag ska träffa?
Ser det ut som om jag kommer träffa kärleken på detta sätt? Via en ”planerad” dejt om jag fortsätter?
Kram

69 Tilde:

skriven

Tack för svaret Es.
Men jag har varit trevlig mot henne hela tiden och hälsar alltid, ler och jag lägger tom upp varorna i streckkord mot henne. Men nu ger jag upp och gör som henne och hälsar inte heller på henne. De andra som jobbar i kassan är så mycket trevligare och hälsar alltid. Hon har ju ändå jobbat där i många år och är den enda som ger mig dåliga vibbar. Frågade en gång efter en vara och med en otrevlig attityd svarar hon vart den fanns.
Jag hade inte mindre i växel en annan gång och då blev hon bara så trött och arg och frågade högt om jag inte hadde mindre konanter?
Jag säger bara sådana människor skall inte sitta i kassan,hoppas man slipper se henne något mer framöver.
Föröker alltid undvika henne när det finns en annan kassa öppen,så jag slipper hennes service,är ju stamkund där som du kanske märker:)
kram

70 HS:

skriven

Vad fint att dessa hälsningar kommer fram men bra att du också kan trycka på off-knappen när det blir för många besökare. Bra att man verkat hittat felet på blogg.se.

Rejält förkyld och har inte kunnat köra tvättmaskinen på 1,5 v p.g.a. läckande kran, har felanmält det, fick till slut återkoppling per tel idag att det tar tid att få det åtgärdat. Sannolikt samma fel som i våras då det kom in grus i kranen från gamla vattenledningar i gatan. Har lyckats lösa det med skjuts hem till mina föräldrar så ska jag låna deras tvättmaskin i helgen.

Inatt hade jag en av mina märkliga drömmar igen.

Det var ett hus med två kök i källare eller suterrängvåning. Köken hade samma planlösning (U-format) men det ena var större än det andra och det större användes mest. I det mindre köket fanns en vattenkran i det vänstra hörnet av bänkskivan, som en tappkran så öppnade man den så rann vattnet ner på golvet. I båda köken fick jag en iskyla från en elak dam som gått över till andra sidan och som arbetat många timmar i köken. Jag rabblade en skyddande ramsa och talade till henne att ge sig iväg, men kylan försvann inte. Obehaglig energi.

I källaren fanns även en gammal tvättmaskin med farliga elkopplingar. Min f.d. granne U från det nuvarande livet var där och jag var så glad att äntligen få tvätta.

Den sista biten med tvättmaskinen kan förstås bero på mitt nuvarande problem. Men den första delen med de två köken känner jag igen från tidigare... dröm? Särskilt tappkranen i det vänstra hörnet.

Någonstans i drömmen figurerade även min vän A som flyttat utomlands.

Är det ett till av mina gamla liv som dykt upp eller bara min febriga hjärna som kokat ihop allt detta?

Kram

Svar: En kombination av gamla liv och sjukdom... drömmen betyder ingenting så oroa dig inte.. kram :)
Esmaralda

71 Catten:

skriven

Hej!
Tack för en fin blogg med spännande budskap :)

Jag undrar om personen jag tänker på egentligen vill vara någon annan än den ”hen” är och om den pratar sanning?

Sen om du har någon känsla för vad jag skall söka mig emot gällande yrke/talang i framtiden. Har ett bra jobb men vill framåt och utvecklas inom något annat, kunna växa ge näring till min själ.

Tacksam för svar <3


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: