Vi asade in de gula kassarna....

 
 
Jag och Nettan,,,, är lika glada som vi ser ut !
 
Efter en hel dags shopping var det gott att krypa i myskläderna oc hälla vin i glasen.
Vi   kokte  korv och käkade potatissallad - tomat och  melon... enkelt ska det vara !
Och så asade vi in alla gula kassar i stugan och förevsiade inköpen för varann
 
Jag hade bara en kasse.... den största... i storlek som ett mindre  tält !
 
 
I morse fick vi besök -  en liten fågel med gul mage  klamrade sig fast på fönsterspröjsen och kikade in på oss i stugan.   Länge och väl.
 
Sen flög han till nästa fönster och gjorde samma sak.
Vi blev ordentligt granskade.
 
Jag och Nettan tittade på varann och enades om att här stänger vi  av  - fort som attan.
Andliga besök var det inte rätt tillfälle för.
 
Vår besökare var envis.
 
När vi satt i bilen och skulle köra från stugbyn kom en ekorre rusande i  full fart. Han sprang upp på stugans altan och ställde sig  vid trappan och tittade på oss.
 
Vi backade och krånglade lite med bilen  och ekorren flyttade sig runt altanen så han hela tiden kunde se oss.
 
 
När vi åkte hem hände nåt märkligt i trafiken
 
Rätt som det var så tog det bara stopp och trafiken var helt stilla på motorvägen.
 
Köerna växte snabbt
 
Vi tänkte att det kanske var vägarbete eller en olycka längre fram....  stoppet var i högerfilen och vi tog vänsterfilen och fortsatte köra.
 
Av nån märkligt anledning  var vi de enda som tog oss fram i vänsterfilen.
 
Rätt som det är svänger en lastbil ut och blockerar vägen för oss.
Jamen hallå !!  Varför ? 
 
Och efter typ 15-20 minuter börjar trafiken rulla på som vanligt igen
Det var  ingen trafikolycka... inget vägarbete... det var ingenting alls !
Väldigt märkligt !
 
 
I går inne i butiken träffade  jag på en av er i bloggfamiljen - så himla roligt !
Och så roligt att höra hur din  Frasse  överraskat dig !
 
Kram & kärlek
 
 
 
1 Skorpan:

skriven

Ja era besökare hade säkert nåt budskap åt er, om trafiken kanske. Mystiska ting sker o för er oftare än för vanligat folk ;). Skönt att ha det shoppat inför jul, eller hur? Myskläder efter en hård dgs shopping är nog så behövligt, allt annat icke att förglömma...

Blev till världens depression igår då jag var tvungen att masa mig iväg till butiken o shoppa ett par byxor. Herregu, ser jag fktiskt ut så där, byäää... Hur sjutton ska någon vilja ha mig, som jag ser ut? Nåja, jag köpte mig ett par byxor så nu är jag ungefär utrustad, klädmässigt, inför morgondagens intervju. Jösse, jag blev kallad på intervju. Vad tror du om oddsen i detta fall, kan jag ha nån chans? Skulle sitt fint med jobbyte efter nyår... Nåt jag behöver tänka på då jag går dit? Annat än att hitta stället ;).

Börjar bli brådare tider igen, men antar att det bara är bra, effektivitetn kanske dyker upp, eller så inte...
Dags att laga sig iväg till jobbet.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Oddsen är goda och jag håller alla tummar... kram :)
Esmaralda

2 Jossan :

skriven

God morgon..

Torsdag och snart är det helg! Ska bli skönt det är en sån stressig period och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Hoppas jag hinner med allt innan jul. Det är ju bara 35 dagar kvar men sista veckan kommer vi inte göra något speciellt så det är ungefär 30 dagar bara!

Jag har knappt pratat med J sen i söndags. Jag vet att det är stressigt nu men klart jag oroar mig men försöker trycka bort den känslan för jag vet att han inte träffar någon annan. Svårt med vårt förflutna.. men det kommer bli bra :)

Kram

3 EPM :

skriven

Godmorgon!
Ni verkar haft en bra minitur😊
Intressant det här med bilkön, vad kan det ha varit undrar man ju...

Försöker J fortfarande eller har han gett upp alla försök nu?
Är lite extra nojjig nu när jag är ledig och inte är i lyan...

Idag blir det till att pyssla om mig själv- klippning och färgning och mys. No stress. Som jag längtat❤️
Kram

4 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Är osäker på personalen på min dotters förskola.
Ser du om alla där är ok?
Borde jag vara uppmärksam på någon och vem?
Tack!

Svar: Det ser helt okey ut, jag får ingen känsla av någonting som är allvarligt fel.. kram :)
Esmaralda

5 Undrande!:

skriven

God morgon!
Hur får jag kollegan att förstå att jag är intresserad och leder det någon vart? Hur kommer vi vidare?
Kommer vår arbetsledare som gör livet surt för precis alla att sluta eller måste vi dras med henne?
Folk bryter ihop till höger och vänster och chefen håller henne om ryggen pga att han tänker med mindre begåvade gubbsjuka delar trots att företaget håller på att förlora stora kunder.

6 Dunegull:

skriven

Hoppas ni hade en trevlig tur. Ska till ullared nästa vecka med en kollega, hoppas på hitta bra saker till jul. Får du in ngt kring mitt 2019?
Kram

7 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad mysigt ni har det. Ser jätte mysigt ut med stugan med en vän, mat och shopping!
Mycket märkligt på hemvägen... undra vad det vill säga er

Skulle behöva hjälp en vid min sida när jag ska göra ett test som är viktigt för mig.
Har tacksamt två som sagt att de kan hjälpa mig.
Ser det ut som om person ”F” eller person ”N” kan hjälpa mig bäst med just detta test?
Kram

8 Browallia:

skriven

Vilken härlig bild på dig och Nettan! :D
Såg ni nåt av Morgan och Ola-Conny? :)

Tack för att du går all in med julpyntet redan nu, det inspirerar mig att släppa taget om mina hårt hållna jultraditioner som jag vill förändra.
Jag har unnat mig en vacker el-adventsljusstake eftersom jag motvilligt kommer fira julafton ensam för andra året i rad. Det känns faktiskt fånigt att ställa undan adventsljusstaken bara för två veckor istället för att njuta av den redan nu :)

Önskar dig en fin torsdag. KRAM


Svar: Jodå, vi såg Ola-Conny vid brödet minsann :) Och klart man ska julpynta i god tid.. så man får njuta längre.. kram :)
Esmaralda

9 DD:

skriven

Men vad kul och få träffa dig bara sådär en helt vanlig dag😃😃

Igår hände en väldigt kul grej, en kille kommer fram till mig på Ica och visa ett intresse. Han ville så gärna ha kontakt med mig så sluta med att jag gav mitt nummer. Tyckte de va väldigt modigt och komma fram. Händer ju inte så ofta idag.

Hade matteprov igår kväll! Ser du om jag klara det Es? Drömde att jag klara mig precis på gränsen! Hoppas hoppas!!!!
Kram

Svar: Jag ser inte vilket... men håller tummarna, det gör jag.. kram :)
Esmaralda

10 Helena Ir:

skriven

Det var en konstig resa hem..undrar om era morgonbesökare ville säga något om det här..!?

Sitter och funderar på om jag orkar ta mig iväg här på morgonen ..jag har ju brottats med en hemsk trötthetskänsla som har stressat mig något enormt en tid..trott att jag blivit utbränd..och det kanske jag är..Men så fick jag svar på min sömnutredning igår..och det var väl för väl att jag den äntligen fick gjort! Jag har väldiga andningsuppehåll nätterna i genom..upp till 44 sek/uppehåll. Inte undra på att jag känner mig mer eller mindre hjärndöd..orkar så mycket mindre ..ja,nästan överallt..Så givetvis blir det den där CPAP maskinen även för mig ..hoppas jag blir kallad till detta snart!
Min pappa var en riktig snarkmaskin under sin livstid..och inte sökte han för detta..Minst 10 hjärtinfarkter överlevde han..
Måste säga att jag är så glad att det här upptäcktes på mig..kanske syresättning fungerar bättre och jag slipper den förlamande tröttheten och energilösheten..
Min pappa blev trots sina krämpor 83 år..och jag siktar på minst detta nu..

Slutklämmen blir..jag är inte lat..bara trött..
Men jag åker iväg en sväng..kan väl göra något på gymmet..

Ha en skön torsdag..

Kram :)

11 Dahlia:

skriven

God morgon!
Vilket kusligt vägstopp! Tur att ni kom hem välbehållna!

Es, jag behöver din hjälp!
Jag vill bjuda ut honom eller mer hitta på något efter jobb. Men vad skulle han lockas av?
Han verkar varken vara en fika eller ölmänniska. Och pizza inget för mig. Kan du känna på dig vad som skulle fungera?

12 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad konstigt precis när jag började läsa dagens inlägg så tänkte jag att du träffade på en i bloggfamiljen på Ullared. Det har du ju gjort förut.

Vad tror du Esmaralda.
Om ett år framåt står jag på samma plattform då som nu i kärlek? Som själv eller bör något ha hänt inom den tid?
Ser det fortsatt osäkert ut eller blir det mer fast stabilt inom kärlek?Kram


Svar: Ja, det är inte första gången jag träffat någon i bloggfamiljen på Ullared ! Jättekul! Om ett år bör något ha hänt... kram :)
Esmaralda

13 Rebecca:

skriven

Välkommen tillbaka! Kul med Ullared, får se om jag kommer dit snart igen, hoppas på det. Finns ju nästan inget bättre ;)

En fråga, ser du om något flirtigt/romantiskt händer snart för min del?
Kram

14 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, vad roligt att du träffade en av oss i bloggfamiljen.
Vad är det T har emot mig ?
Mamma frågade i fredags om han var sur på mig för något. Skojade bort det då för att inte förstöra middagen. Vet inte om jag inbillade mig men tror inte det.
Kram

15 Pia1:

skriven

Vad konstigt 😳 I somras hade jag ju en pratande trast som fick mig att fundera på om jag tappat det helt. Nu har jag en sån liten oxe med gul mage som inte pratar, men är närgången och flyger eller sitter bredvid, är jag inomhus är det en som tittar på mig från fönsterblecket och häromdagen försökte flaxa igenom fönstret. Så gör ju fåglar ibland men den såg medveten ut, den kom inte flygande med fart mot fönstret liksom. Det finns en gemensam nämnare mellan besöken, period av total smärta och uppgivenhet, jag har pusselbitar som en av dem passar in på både mig och pappa, men jag varken kan eller vill leverera dem om det inte finns bevis. Jag är halvvägs till hjärnkirurg numera men jag skulle behöva röntgensyn och några förklaringar för att få ihop det hela, som låter för mycket som science fiction för att låta sig nämnas i nuläget 😅 Härmed tänker jag yrka på långtidsverkande bedövning så kanske jag orkar tänka ut hur jag ska komma vidare!

Svar: Jag ser tveklöst att du får tecken.. och ibland är fåglarna ett tecken.. det finns flera i universum som vill ge dig kraft, energi och kärlek.. kram
Esmaralda

16 Jessica:

skriven

Hej Es,

Vad tycker K om mig?
Har han känslor för mig?
Kommer det bli något mer mellan han och mig?
Eller har han en tjej som jag inte vet om?

Kram

17 Kulla:

skriven

Mycket märkvärdigt i trafiken 😳.. något ville dessa små djur nog säga er🌟. Tur att det ändå inte var någon allvarlig olycka🙏, och att ni skulle ha varit inblandad i den.
Undrar om det är något 💕fullt på väg emot mig? Kram

Svar: Ja något ser ut att vara på väg och komma snart.. kram
Esmaralda

18 AnnaK:

skriven

Ja detta Ullared som jag ej ännu upplevt! Men kanske en dag 😊 Trevligt verkar ni ha haft iaf!!

Detta hångel.....är det långt bort?? Känns som att det behövs! Jobbigt att se till att andedräkten är säkrad hela tiden också 😂 Ingen frossande i vitlök här inte!

Kram 😊

Svar: Det kommer.. fortsätt ha ögonen med dig tveka inte att flirta lite när det känns rätt.. kram
Esmaralda

19 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Skönt att höra att du hade en lyckad utflykt och att det blev lite shopping.

Jag vill söka ett jobb på min avdelning men känns som om jag ändå inte kommer få det. Det jobbiga är även att alla runt om kommer veta och det känns jobbigt.

Ser du om några pengar kommer in. Jag vill så gärna ha min son på skolan. Han älskar att gå dit än så länge och får ha så mkt kul och lära sig allt från cirkuskonster, olika instrument till schack och legoklubb bland annat.

Kram

20 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Det är så konstigt på jobbet, så mycket oro och misstänksamhet. Kan jag lita på nya chefen? Blir det bra framöver eller ska jag leta efter annat? Ser du något?
Kram

Svar: Finns en god möjlighet att det blir bättre - men jag tror ändå att du kommer söka dig vidare så småningom.. kram
Esmaralda

21 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!

Det är så kul att höra om dina och Nettans resor och utflykter för det händer alltid nåt kul, komiskt och alla dess märkliga saker omkring er. Hörde i alla fall inget om toppade försäljningsrekord i Ullared när ni var där...😂
Idag är en annan dag, går i en slags dimma av konstiga känslor. Vad känner kärleksbekymret, går han i också i tankar? Kommer detta som hände pågå ett tag?
Kram och ha en bra dag💕

Svar: Ja han verkar fundera.. jag ser ingenting klart.... bara en viss fundersamhet.. kram
Esmaralda

22 Skrållann:

skriven

Hej!
Skönt att Ullaredsresan blev lyckad.
Min man är så bekymrad över hela situationen kring ”hans” fotbollslag och han är helt fokuserad och upptagen med allt kring det. Det går inte att kommunicera med honom om det inte handlar om fotbollen. Det håller på att ta knäcken på oss alla känns det om. Vad kan jag göra, jag står inte knappt inte ut längre?!

Kram❤️

Svar: Du måste försöka nå honom.. och tala om hur tungt det är för er andra.. att ni behöver annat... något annat finns inte att göra.. kram
Esmaralda

23 Hoppfull:

skriven

Godmorgon!

Blir nästa år ett bättre/bra år att det vänder?

Kram

24 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Era goa glada nunor lös upp min dag !
Finaste goaste spådamer <3

Kan vara en Talgoxe som söker mat,här pickas det för fullt och det låter när de "står" på fönsterbrädan dom söker nog kryp och då o då kikar dom upp och stirrar på mig där jag sitter som om jag stör deras lunch ;-)

Ha en fortsatt lugn Torsdag

Kram Anki med flock

Svar: Kanske någon annan som bott i stugan gett dem mat... samma sak med ekorren.. och vi hade inget bröd.. ingenting att ge.. vi käkade frukostbuffé mitt emot butiken.. kram :)
Esmaralda

25 Varis:

skriven

Hej Ez,

Härligt att höra om ert shoppande o myset i stugan. Snart ska jag också shoppa,så hoppas det finns nåt kvar i butiken :) haha.

Ez jag valde den andliga utvecklingen och här står jag nu redo för utvecklingen. Jag undrar väl mest om du tror detta kan bli nåt bra..mitt mediumskap mm.

kram

Svar: Ja det kan bli riktigt bra... men ha tålamod.. andlig utveckling kommer inte i ett nafs.. kram :)
Esmaralda

26 Mimid:

skriven

Hej!

Kan du se något positivt om nästa år någon bra förändring som leder in mig på rätt väg??

Kram

27 Moonshade:

skriven

Vad tycker han om att kollegan ställer sig mellan oss? Han kan väl inte ha missat det?

28 Vv:

skriven

Hej hoa Es! Ser du möjligtvis om jag och R träffas.. 😊har du något råd här för att han ska falla för mig? 😜kram

29 Linnean🌸:

skriven

God Morgon!
Är alla julklappsinköp klara nu? Lite mer julpynt? Det ÄR svårt att motstå! Jag har verkligen pyntinköpsförbud! Ändå ramlade det ner lite söta lampor i tomt- och snögubbsform, till balkongen, i kundvagnen. Öh!
Vad rart med lite djurbesök! Har haft en liten talgoxe som kikar in i köksfönstret men då rasslar det bara till här så sitter tre mindre tigrar i fönstret och gläfser. Tack, för ditt svar härom dagen! Att jag inte är klar med karlar än vet jag inte om jag ska ta som något bra eller förskräckas över 😉 Just nu pallar jag inte med någon sådan! Jo! Möjligen en kock! Som bara vill fixa trevligt käk! 😁 Har fått för mig att jag ska tatuera mig. Fick en idé om mitt namn, mitt landskap och kommande tvillingflickors namn. Hade jag inte trott om mig själv men det kommer nog att genomföras! Kanske blir så biten så jag vadrar runt som en supertatuerad gammal gumma sen 😃 Man kanske kan trolla bort lite påsar och rynkor här och där? Ja ja, en sak i taget! Det gör säkert skitont så det blir ett himla pipande på mig. Solen kikar fram! Härligt! Dags att få lite gjort! Ha en himla go dag! Kram.../Linnean 🌸

30 Michaela:

skriven

Kanske era besökare hade något budskap till er. Ni ser ut att ha haft det såå mysigt :)

Vad händer hos mig då. Jo just nu är jag förbannad över att jag tvingades ta bort mina älskade svarta persienner i och med att de bytt fönster hos oss och satt in ljusgråa. Är så jävla ljus inne så blir vansinnig! Tänker kolla vad det kostar att sätta in svarta igen. Har inte råd då ekonomin är rätt ansträngd pga jobbsituationen men försöker ta mig vidare och skall på intervju på psykakuten. Dock inte fast det heller. Trots 15 års erfarenhet så är det svårt att hitta fasta tjänster😡

Längtar efter min nya bästis att hitta på massa skoj med och min kärlek. Hoppas att de inte är så långt borta!

Undrar varför jag inte får svar på sms:en ....

Stor kram och välkommen hem!

31 Analiss:

skriven

Så fina ni är:)
Jag älskar att få små besökare:) men det var lite märkligt med trafiken?men skönt att höra att inget hände.

Ser du något meddelande som vill nå fram till mig från alltet?
kram


32 Helena Ir:

skriven

Och glad blev jag att jag tog mig dit..men fick också veta att mannen med cancern nu kämpat färdigt och somnat in..
Jag var inte förberedd på detta..han var så stark och levande trots det han brottats med..så länge..Men nu har han inga krämpor mer..jag t o m hade berättat för honom att han får uppleva något annat än han tror..Fina K..

Kram

Svar: Nu har han det bra i alla fall... även om det kan vara svårt att förstå när sådant här händer... cancer är en djävul !! Styrkekram
Esmaralda

33 AnnaK:

skriven

Okej, tack! Ska hålla gluggarna öppna men det finns nog bara en kandidat för uppdraget 😁

Kram 😊

34 N:

skriven

Hej Esmaralda
Skulle behöva hjälp en vid min sida när jag ska göra ett test som är viktigt för mig.
Har tacksamt två som sagt att de kan hjälpa mig.
Ser det ut som om person ”F” eller person ”N” kan hjälpa mig bäst med just detta test?
Får du ngn känsla vem som skulle vara bästa hjälparen i detta?
Kram

35 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Välkommen hem från Ullared! Hoppas ni fick tag på allt som ni skulle köpa?

Jag undrar vad 2019 bjuder på för min del? Något kul? Några tråkigheter? Hoppas det blir ett bra år iaf med något positivt. 🙏
Tusen tack i förhand!
Ha en bra dag! Kramiz Zoey 💕

36 Louise:

skriven

Så var jag och mannen sams igen. Ganska skönt.
Izabella halkade i måndags på galler i skolan (där man torkar fötterna) och hon blev yr och mådde illa så hon fick nog en minihjärnskakning. De ringde efter mig i tisdags och igår idag tänkte jag att hon stannar hemma.
Det har varit jobbigt för henne med allt magont och ont i huvudet. idag sov hon lite längre. Hon ska till skolan imorgon för vi ska uträtta en massa ärenden.

Nästa vecka ska vi på möte med den ekonomiska avdelningen på soc varför vi nu ska dit. Sen på torsdag ska jag på intervju i v.Ingelstad på en förskola mitt ute på vischan, Tåg går dit sen får man promenera en kvart.
Jag hoppas jag får det i alla fall.
Hade varit gött.

Examensarbetet ska vi fixa nu de sista veckorna och det brinner verkligen i knutarna nu för vi opponerar i december förhoppningsvis. Så det är snart dags att ta kontakt med min lärare för praktiken och bestämma möte så jag kan hoppa ut på praktik i början av januari så jag är klar i slutet av februari.
Kommer vi att klara opponeringen och klarar jag mina två sista praktiker? Blir jag klar nästa år?

Ha nu en fortsatt fin dag och tacksam för svar. Kramar.

37 Mikael:

skriven

Vad den lilla besökaren försökte säga var att

Se så damer, ta en kaffe och ta det lugnt och stressa inte, ni kommer komma fram samma tid ändå!

Men shoppingstressade som ni är så skyndade ni på och satt i kö :)

Kanske hade ni hunnit in en vända till på Ullared :)

Kram
Mikael

Svar: :) Kram
Esmaralda

38 Kiara:

skriven

Hej och välkommen hem Es!
Fick du tag på alla julklappar?

Jag undrar om du ser hur min nyår blir, lugn eller fullt ös? Hoppas på svar! Kram Kiara 💗

Svar: Japp nu är alla klappar handlade ! Ser ut att bli fest och ett bra nyår.. kram
Esmaralda

39 Mikael:

skriven

Lastbilen då, antingen tyckte han att passerar ingen annan kön så ska inte ni heller, eller så hade han bra mycket längre sikt och var snäll hjälpte er från något senare besvär :)

Kram
Mikael

Svar: Ja knepigt var det.. och han kan ju inte heller ha vetat vad som fanns längre fram på vägen.. det fanns ju inget där... kram :)
Esmaralda

40 Lillan:

skriven

Hej Es

Ser du om vintern bjuder på något spännande kul?
kram

41 Helena Ir:

skriven

Tack <3 det känns verkligen konstigt.. sist för dryga veckan sen när han satt på motionscykeln på gymmet..så sa han,,att han var trött.!.lLivet är skört..och cancer ett elände

Kram

Svar: Ja livet är skört... och ibland har man inte så mycket tid på sig.. man får försöka förvalta den så väl man kan och vara go mot de människor man uppskattar.. kram :)
Esmaralda

42 ??:

skriven

Hej Ez

Hur blir den närmsta tiden för mig?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: