Ångest från ett föregående liv...

Jag tror att så gott som alla levt tidigare liv -fast jag har träffat på  människor där jag inte kan se något förflutet.

Det behöver ju inte betyda att inget gammlt finns.. bara att jag inte kan se det, av olika anledningar.

Cathys gamla liv kunde jag se, som tur var.

Hon hade ett stort problem  som var påfrestande i hennes vardag – hon var nämligen livrädd för vatten. Hon vågade inte åka båt och de menar jag stora färjor.. och detta inskränkte hennes liv en hel del.

Hon fick tacka nej till Oslokryssning, till Finlandskryssning och hon kunde inte  ens åka de 20 minuterna mellan Helsingborg och Helsingör.

Jag rekommenderade henne att göra några regressioner.

Det brukar hjälpa.  

 

Med lite tur kan man  spåra in regressionen på just det gamla livet där man var med om det som skapade en  fobi.

Ibland fungerar det och ibland inte

För Cathy funkade det inte alls.

Hon hade svårt med avslappningen & svårt att släppa kontrollen

Istället beställde hon en regressionsseans av mig.

Och dessa seanser är de allra svåraste

Först måste jag hitta Cathy idag och tona in på henne – och sedan måste jag backa tiden. 

Det tar mycket energi men påfallande ofta fungerar det.

Dock inte alltid. 

Jag har haft  regressionsseanser  som totalt misslyckats  och där jag fått betala tillbaka arvodet.     

      Så är det.

Men i Cathys fall funkade det.

 

Jag såg henne som ung man, i  20 års åldern och jag kunde se ett gammaldags skepp.  Cathy hette Carlos och var en riktig liten sprätt.

Han tog livet med en klackspark och tjejerna var förtjusta i hans svarta lockar och vackra bruna ögon.

Är man i den åldern ska man leva livet – och det gjorde Carlos.

Allt gick väl i händer för honom – tills han tog arbete som matros på båten som fraktade  boskap.

Under hans första vecka ombord blåste det upp till storm.

Det var ordentlig sjögång och en hetsig stämning ombord.

Allt skulle surras och göras fast och sjömännen sprang omkring och uträttade vad de skulle.

Carlos fick order om att hämta in något från däck och försvann ut genom dörren.  

     Sedan går det fort.

Han hann aldrig se vågen som med full kraft slog in över relingen och han hade inte förankrat sig själv i ett rep som han blev tillsagd att göra. 

Han tyckte väl inte det var lönt med tanke på att han bara skulle ut på däck och vända och in igen.

  I nästa ögonblick sköljs han över kanten och av båten och ner i det svarta och skummande havet.

  Han kom upp till ytan och försökte vifta och skrika på hjälp.

Han kämpade i vågarna och såg att båten försvann allt längre bort.

Ingen visste att det fanns en man överbord.

Han fick kallsupar och försökte kroppssurfa på vågorna men drogs hela tiden neråt. 

Carlos älskade livet  som han rätt nyss påbörjat och ville inte dö. 

Han kämpade och han grät och ångesten  slet i honom. 

 

Till sist orkade han inte mer och valde att andas in vatten o stora andetag.  Han ville bara slippa ifrån detta helvete och på vilket sätt som helst. 

Så drunkande  Carlos   en bra bit utanför Spaniens kust.

Döden kom snabbt och av någon anledning återföddes Carolos också snabbt igen – till nästa liv. Han var väl inte klar med att leva.

Nu föddes han som Kathy – med engelsk pappa och svensk mamma och hon såg dagens ljus  på  Sollefteås BB.

Redan från början var hon rädd för vatten

Hon ville inte plaska och leka som de andra barnen om somrarna och hon ville absolut inte åka båt. Tvingades hon så darrade hon och grät och det gick inte på några vis i världen att få henne lugn.

Föräldrarna begrep ingenting – hon hade ju inte varit utsatt för något trauma i samband med vatten.  Trodde dom!

Hon läste sin regressionsseans och började få egna minnesbilder av det som hänt och på så sätt kunde hon börja bearbeta.

Det tog tid – det tog flera år men så småningom klarade hon att åka stora färjor och hon kunde bada med sina barn.

Hon lärde sig till och med att simma som vuxen.

Men bekväm med vatten – det lär hon aldrig  bli och det behövs ju inte eller.  Huvudsaken att hon nu kan leva ett  fullgott liv utan sådant som hämmar henne socialt.

 

 

Många  av oss som bär på det gamla – många har varit med om  tidigare trauman… och alla dessa gamla trauman är  bearbetningsbara.. med tålamod och insikt.

Alla fobier handlar inte om tidigare liv... ofta handlar det ju om vad man varit  utsatt för i detta livet  och det gäller att inse skillnaden, vilke inte alltid är så lätt.

Ibland kan det vara en mix av gammalt och nytt... att det gamla ligger latent och så händer något i nya livet som triggar  igång.

 

Kram & kärlek

 

OBS... NI SOM SKICKAT FRÅGOR IDAG... OCH INTE SER DEM HÄR...

SNÄLLA SKICKA IGEN... NÅGOT ÄR YTTERLIGARE FEL MED BLOGG.SE. 

 Det fanns bara  typ 2 frågor när jag loggade in och  det stämmer inte.

  SÅ, SKICKA PÅ NYTT !!

1 Dunegull:

skriven

Får du in ngt kring mig E? Ngt som kommer hända eller så? Känns fortfarande som allt står och stampar och gort det hela detta året.

2 Mimid:

skriven

Hej!

Vet att du inte kan se exakt bär något ska hända men tror du att jag får jobb i år eller blir det nästa år??

Kram

3 Kulla:

skriven

Du är så otroligt duktig,🌟🌟, och att du verkligen hjälper människor till ett så normalt liv som möjligt🙏. Min STORA fobi är fåglar🤢🤢🦅.. herrgud så rädd jag är för dom!! Har aldrig suttit ute på en servering, fyf-n om det skulle flaxa till en fågel🙈.
Händer det något i kärleksvärlden snart? Kram

Svar: Den här fobin har helt klart med ett av dina gamla liv att göra.. ser ut som om ngt bra kan ske i samband med kärlek... något kan vara på väg.. kram
Esmaralda

4 Orolig:

skriven

Hej!

Bloggen kom inte förrän mellan klockan 10-11. Blev orolig att något hänt dig när det dröjde så länge innan dagens blogg kom.


Kram

Svar: Ja herregud... den skulle kommit in 5.30 i morse... man blir lite trött på allt strul... kram
Esmaralda

5 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda!

Ser du om jag får nya bekanta/vänner i den stad jag bor nu eller blir det flytt till annan ort snart??

Kram

6 Helena Ir:

skriven

Tänk,hur det kan ställa till det från liv som varit..
Jag har själv fått veta av ett tidigare liv där jag räddade mina småsyskon men lyckades inte klara mig själv..från elden..den tog mitt liv.

Jag har trauman från detta livet också..och de försöker jag utmana..jag gillar inte trånga utrymmen..jag gillar inte att flyga..egentligen inte ens att åka bil på motorvägen..det är fara för mig! Det går inte att sluta med allt heller..då slutar man leva!

Hoppas blogg.se fungerar som det ska igen..jag har inga problem..men förstår att fler haft detta!

Ser du mitt ansikte i glädje snart igen?

Kram :)

7 AnnaK:

skriven

Skulle vara mycket spännande med regression faktiskt! Vet att jag har levt i Skottland nån gång iaf 😊

Poletten har trillat ner va?

Kram 😊

Svar: Japp så ser det ut.. kram
Esmaralda

8 Jossan :

skriven

God morgon eller god middag eller vad man ska säga. 2 dagar i rad jag vaknat vid 7.. och pigg. När man väl är ledig så vaknar man tidigt.. jobbigt..

Det känns som jag mår bättre inombords. Stressen är borta!

Idag vad jag hos sjukgymnasten med mitt knä. Överansträngning och eventuellt minisken.. knät är iallafall tejpat och jag får träna igen. Saknar det jätte mycket. Bara förkylningen som ska bort! Vikten står snart på -8 kg. Då har jag bara 10 kvar! Jag kämpar och kämpar. Hade önskat det fanns en dag där jag bara kunde äta vad jag ville.

Till nästa sommar kommer jag njuta av min fina kropp! Det är på god väg :)

Jag har redan hittat min nyårs klänning.. ska man kanske köpa den? Tänk om jag hittar en annan...

Hoppas det blir att J följer med mig på nyår ändå..

Kram

9 Michaela:

skriven

Gud vad trött jag är på blogg.se!!

Intressant det här med tidigare liv. Säkert mycket som hänger samman.

Själv fattar jag inte varför han nämnde mitt namn i varje mening han sa i lördags. Märkligt!

Hoppas att jag fortfarande är på rätt väg eller något du ser som är fel ...?

Oväder här idag. Typiskt när man är ledig :/

Kram!

Svar: Du är på rätt väg... helt klart men ibland står man still eller till och med tar ett litet steg tillbaka.. det är helt i sin ordning... på det stora hela går du framåt.. kram
Esmaralda

10 Anki:

skriven

Godförmiddag Es

Din blogg kom upp sent för mig idag ...

Vilken tur du kunde hjälpa henne ! Vattenfobi är inte roligt ,man blir så begränsad.

Vatten...det kommer det fån skyn idag ,riktigt busväder ...perfekt för innedag med serier ...inte ens hundarna vill ut...

Kram Anki med flock

11 Mikael:

skriven

Provar om bloggen funkar då, fint väder idag...

Jag fick ett svar som väntat, kommer det ett till eller tar jag med det? :)

Kram
Mikael

12 Hoppfull:

skriven

Hej!

Kommer det ljusare, bättre tider snart?? har hoppet kvar fortfarande.

Kram

Svar: Ja, jag lovar.. det kommer så mycket bättre tider... bara håll ut och gör bästa möjliga av nuet.. kram
Esmaralda

13 Susanne Amalia :

skriven

GOD förmiddag.. Vilken underbar dag.. Regnet smattrar på rutan och hösten nosar på vintern lite..

Jag har tänt ljus kokat kaffe och nu sitter jag i soffan och skriver för fullt.. 💕

Till hjälp har jag Saga och EllaBella.. 💕

Regression är det bästa som finns om man ska bearbeta det som är fel i ens liv.. Okända Rädslor eller fobier..

Ta stegen till himmelen och möt änglarna eller gå tillbaka i livet.. Om man inte vågar släppa är det bättre att ha en ängel vid sin sida och därmed börjar jag alltid med att gå framåt uppåt till himmelen..

Trygghet är nyckeln till frihet..
👼
Kärlek till välbefinnande.. 💕


Själv älskar jag hästar och djur dessutom har jag en passion för båtar
Så har jag bott i ett vitt hus uppe på et berg.. Med en hed utanför med bild hästar och hundar katter mm.. Det var på Irland i Cork och grevskapet Karry. Om jag blundar och mediterar ser jag landskapet framför mig.. Jag är på väg dit men har inte kommit iväg än tiden kommer. Hem hittar man alltid tillslut.. 💕
Nu önskar jag er alla på bloggen en alldeles underbar dag fylld av kärlek.. 😍 trygghet och glädje.. 💕

Och så klart att EllaBella och Saga hälsar extra till alka bloggdjur.

Kram till Esmaralda och en nosglad dag till MG

Fråga:kan du hjälpa mig?? Min kristallkrona i köket gungar som en pendel.. Jag frågade vem som var på besök?? Fick ett nej på pappa men ett ja på mormor.. 💕 men kors vad hon stökar runt. Så stökigt var inte min mormor..
Vad vill hon?? ❔

Svar: Mormor vill varna dig... varningen gäller ett dåligt beslut.. någon i din närhet... något negativt.. hoppas du kan reda ut det... kram :)
Esmaralda

14 Fel:

skriven

Hej!

Det syns inga frågor alls. Något är helt klart fel på bloggen.

Svar: Hoppas du kan se nu - har varit sånt strul.... kram
Esmaralda

15 HuldaMaräng:

skriven

Hejsan svejsan.
Det här med tidigare liv är intressant. Jag har visst varit både det ena och det andra och lidit skritt. Ett liv har jag upplevt i en meditation, då träffade jag min pappa och en katt som har bott hos mig även detta livet. Henne saknar jag!!
Men jag tror, känner att sist var jag nog en snobbiga, stroppig hagga. Eller så är jag det nu :D
Kram

Svar: Nänä, snobbig och stroppig är du minsann inte i detta livet i alla fall... kram :)
Esmaralda

16 A:

skriven

En regressionsseans låter intressant, en sådan måste jag göra framöver när ekonomin blir lite ljusare:)

Ser du om något ex tänker på mig?
kram

17 Dunegull:

skriven

Vad ser du kring mig E? Ngt speciellt du får in? Hela detta året har varit tufft och jag står bara och stampar känns det som. Behöver ngt att se fram emot. Kram

Svar: Du bestämmer dig för något roligt och det ger ringar på vattnet.. kram :)
Esmaralda

18 Louise:

skriven

Min äldste verkar ha fobi för vatten. Inte för att han är rädd för vatten på det viset men han tycker inte om att bada så mycket och et enda han ska knäcka är ryggsim på gympan så blir han godkänd. Jag och hans lärare försökte komma på olika orsaker till varför han inte tycker om vatten. Till slut sa sonen att det är kallt. Nu är min son ganska mager(brås på mamma som ung).

Jag kte ner till arbetsförmedlingen i onödan igår. De skriver inte ut anteckningar till soc längre eller andra myndigheter överhuvudtaget.Fick dock infolapp om det som jag bifogade till soc och de vet redan detta men förmodligen så är vår handläggare på soc ny.
Jag hoppas verkligen att de lappar eller rättare sagt regnskogen som hon fick in räcker för att beslut ska tas.

Blev så arg på mannen igår. På grund av att vi bråkar så gav han grönt ljus för barnen att åka med till Polen till julen. Allt för att vara dum och elak mot mig. Oavsett om vi blir sams igen så kommer jag aldrig förlåta honom för det. Det är bara svinigt gjort. Visst att de har rätt att träffa sin släkt i Polen också men inte varje jul. Antingen så åker de efter jul när vi firat hos mina föräldrar eller så åker de när det är deras jul. Men det finns fler i familjen inte bara de stora pojkarna.
Jag vet inte hur länge till jag kommer klara av detta för det tär på alla inblandade. Jag är rädd att han ska skita i att lämna Izabella på fredag när jag åker till Ullared och att det är äldste sonen som måste göra det.
Just nu önskar jag faktiskt att jag var ensamstående mamma. Dum önskan kanske men just nu känns det som jag faktiskt är det. Men det sägs att man ska vara försiktig vad man önskar.
Trots våra dispyter så älskar jag honom. Trots allt dumt vi säger till varandra så älskar jag honom för det är bara i stundens hetta.
Men jag hoppas att det blir bra mellan oss snart igen.

Jobbigt att blogg,se klöddar hela tiden. Du får väl byta till Wordpress.

Kommer soc fortsätta behandla vår ansökan eller de kommer klydda ännu mer med en massa kompletteringar? Jag har ju gett dem alla papper jag har kunnat. Vad jag önskar att jag hade ett jobb så vi slapp dem. De kommer säkert haka upp sig på farmors sparande till barnen igen.

Ha nu en fin tisdag. Jag ska försöka ha det.

Kramar.

Svar: Ja, när man bråkar är det lått gjort att dra in barnen i det hela och hämnas genom dem.. men det är ju en helt galen väg... hoppas det reder ut sig snabbt... kram :)
Esmaralda

19 Anna.L:

skriven

Hej, vad märkligt hoppas det löser sig med kommentarerna. Lycka till med allt!
Jag är privat på min sociala media, Insta är en sådan plattform. Men i framtiden vill jag nå ut och inspirera mer människor. Så jag undrar om du ser ifall det är positivt om jag delar mer privat eller öppet?

Är lite orolig att de ska bli negativt ifall okända människor får ta del av mitt liv. Är det några risker för mig med mer följare? Kram!

Svar: Ja du är som klippt och skuren för att inspirera och det kommer du också att ägna dig åt så småningom ! Dela mer öppet när du känner dig mogen för detta. Jag ser inga risker men än att det kan komma en och annan taskig kommentar - men det är inget som du alls ska bry dig om.. majoriteten kommer vara positiv.. kram
Esmaralda

20 Hoppfull:

skriven

Ser du något trevligt, kul som är på väg in i mitt liv??

Kram

21 EPM :

skriven

Hej.
Påverkar de förra liven mer om det gått kort tid tills man föds på nytt.

Igår var en liten triumf: jag gick till kvarterskrogen och kollade på fotbollen, trots att J kanske skulle vara där. Det var han inte. Däremot min gamla kollega som jag trott varit sur på mig över min relation med J. Igår kändes det iofs mest som att han tyckt illa om J och jag uppfattar att han tagit avstånd från J pga hur han behandlade mig- stämmer det?

Två kvällar/nätter i rad har jag hört någon som viskropar till mig. Inatt vaknade jag av att någon bestämt viskade mitt namn. Är detta inbillning, röshallucinationer eller andevärlden som försöker säga mig något och isåfall vad..?

Kram

22 Mimis:

skriven

Hej

Kan jag vara en gammal själ? har alltid känt mig gammal. Om jag har levt tidigare liv kan du se det?

Kram

Svar: Ja du är en gammal själ och du har levt många tidigare liv.. kram
Esmaralda

23 Anna E:

skriven

Ser du mina/mitt tidigare liv? Vad ser du?

Svar: Det krävs en personlig seans för att jag ska kunna gå djupare och se mer detaljerat kring tidigare liv.. kram
Esmaralda

24 Nornan:

skriven

Jag har försökt kommentera ett par gånger senaste tiden men inte lyckats. Nu dyker en varnings- popup ruta upp där det står att webplatsen ej är säker och att man inte ska lämna ut känsliga uppgifter osv. Tråkigt att inte blogg.se kan fixa detta åt dig snabbt!

Nåväl till dagens ämne -jag är övertygad om att jag ramlat eller kastats ner i en brunn i ett tidigare liv. Jag kan idag inte ens stå nära en brunn utan att känna ren och skär skräck, nästan så jag vill svimma av...

Kramar!


Svar: Ja, jag har varit i kontakt med dem idag igen och de säger att de jobbar på det men att det kan ta lite tid... suck.. är så trist ! Du har faktiskt blivit bragd om livet precis på det sätt du känner... kram
Esmaralda

25 Skorpan:

skriven

Tror inte att jag har med mig någon ångest från tidigare liv, det jag har nu har också uppstått i detta liv. Vilken tur att Cathy fick hjälp o kanske hon inte behöver ha med sig detta i följande liv...

Här har hag nog ångest över lördagens fest som ska ordnas. Står knappt i startgroparna ens, menyn aningen oklar o huset ostädat.. Nånstans behöver jag hitta orken till detta, men var? Tror visst det blir bra till syvende o sist, men före det, hjälp!!

Blåsigt o regnigt, ruggigt höstväder idag. En bra bok i soffhörnet skulle sitta bra ;). Men det undrar jag..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Du fixar det och det kommer bli riktigt bra ! Hade man haft tid.. hade boken och soffan varit den rätta platsen idag. .kram :)
Esmaralda

26 Skytten:

skriven

Hej Es!

Ser du om det kommer hända mig något positivt snar?
Just nu känns det som det är mycket sjukdomar hos mina närmaste.

Kram

Svar: Ja, det är en tung period just nu men det kommer att lätta.. kram
Esmaralda

27 Eiviy:

skriven

Så intressant ämne det här med regression är, om än cathys minne var av den mer tråkiga arten. Vilket hemsk öde att gå till mötes, huvaligen, förstår att det satte sina spår i nuvarande liv :/ ..Och va bra att du lyckades hjälpa henne, måste ha varit en befrielse och en rejäl insikt/frihet att komma underfund med.

..Själv funderar jag på om mitt ologiska obehag och nästan rädsla kring motordrivna klingor etc kan höra ihop med något tidigare cellminne eller om det är från någon förträng händelse i barndomen? Annars har jag min fobi för myror men det vet jag varför och är inte så konstigt att den uppstod heller, har dock försökt jobba bort den och lite bättre har det blivit med åren men får ju fortfarande panik när det blir för mycket eller oväntat. Svårt att komma runt och ur men men.. Värre kunde det ju alltid varit så ja..

.. Och trist att bloggen strular än en gång, får hoppas det löser sig och att kommentarer kommer fram. Får kika in lite senare och se vad som hänt

Ha en fin dag ✿

Svar: Det känns som om dina obehag mest har med nuvarande liv att göra.... kram :)
Esmaralda

28 <3 😢:

skriven

Hej kära Esmeralda, det är fortfarande fel på blogg.se har mejlat dem två gånger nu att det inte går att skicka kommentar via mobilen.
Kan inte låta bli att fundera vad det är för fel på G ? Att hans humör vänder så fort och han vill vara dum och hota mig med saker. Vet inte om andra i vår omgivning förstår hur han är. Börjar fundera om det är narcissistiska och psykopat drag han har ? Det är ofta alkohol inblandad när han gör detta och hans kusin Lena är inblandad. Har han gett upp mig nu och att vi ska ses och bli ihop igen ?
Kram

Svar: Jag har också mailat dem... vi får fortsätta och inte ge oss.... ja, G har sina problem och är inte helt pålitlig, det blir värre när alkohol är inblandat.. kram
Esmaralda

29 Dalkulla :

skriven

Stora båtar och svart djupt vatten är något jag inte känner mig bekväm med. Svart vatten är fasansfullt i mina ögon. Bli instängd i små utrymme är lika fasasnfullt. Det ger mig en panik utan dess motstycke. Vet också att det härrör från tidigare liv. Finns mycket som vi människor inte alltid kan sätta fingret på varför, vi reagera som vi gör inför olika händelser i livet.

I går kom första snön till Dalarna. Idag regnar det, snart är väl den snön ett minne blott. Inte konstigt att de faller snö vi är snart ine i nov. fort går det.

Kram!

30 Jessica:

skriven

Kära Es! Kommer han kontakta mig eller måste jag kontakta honom först?

Svar: ta du kontakt.. kram
Esmaralda

31 Rebecca:

skriven

Jag beställde en regressionseans av dig förut och det var intressant :) Inga glammiga liv direkt (förutom att jag varit en firad skådespelare tidigare), men påfallande många liv hade jag varit medial, speciellt healande krafter. Så vill så gärna gå på regression sen och se tidigare liv. Min sociala fobi vet jag dock inte varför jag har. Men har haft det enda sedan jag var liten, redan då var jag jätteblyg och rädd för främlingar. (Jobbar på fobin och har fått hos terapeut för den men tror regression skulle kunna hjälpa). Kram

Svar: Ja, ofta hjälper regressioner om fobier i detta livet har gammalt ursprung.. kram :)
Esmaralda

32 Dahlia:

skriven

Varit rädd för vatten sen liten! Kan vistas i vatten men då vill jag nå botten.
Det kommer från att jag när liten ramlade ner i vatten. Minns inget men vet bara.

Dålig stämmning här, min kollega surar för att min andra kollega hängde hos mig, svartsjuka jag vet. Men hur sjutton förhåller jag mig till detta? Jag gillar ju kollegan som hängde med mig, och han gillar nog mig. Och den suriga gillar inte det! Är han rädd att det ska bli nåt mellan mig å kollegan?

33 Smiley:):

skriven

Läste detta inlägget precis från aftonbladet och tyckte den var så rolig,så jag delar med mig kram:))

Tappade tupén i blåsten när jag skulle ut till kvartersbutiken och köpa mig en dosa snus. Precis när jag skulle sätta fart efter den dök fanskapet plötsligt ned i gatan ett tiotal meter bort och blev överkörd av en buss. Jag tog omedelbart på mig den - för att skoja med en skock dagisbarn som sett alltsammans från en trottoar - och de skrattade hutlöst. Nu ska jag inte gå ut mer i dag, jag har ju mitt snus :)


Svar: :) :) :)
Esmaralda

34 Cattis:

skriven

Hej Es!
Testar om jag når fram till bloggen..

Jag har liksom Cathy svårt att släppa kontrollen och fick inte till mig något på någon av regressionerna. Däremot hade jag turen att det fungerade för dig när du gjorde min regressionsseans. Såg definitivt kopplingar från händelser tidigare liv och som satt avtryck i mitt nuvarande. Och då är det lättare att ta tag i problemen.

I seanser har du nämnt olika egenskaper om min kommande soulmate men tror aldrig du sagt något om vilken ålder. Nästa vecka ska jag ev träffa en man (första dejten på två år😬) som verkar väldigt trevlig men han är 12 år äldre vilken gör mig lite tveksam. Ser du något kring detta?

Stor kram
Cattis

Svar: bry dig inte om ålder... ha fokus på personlighet och pirret i magen.. kram :)
Esmaralda

35 EVE:

skriven

Hej Es, så sjukt hur ens tidigare liv påverkar en, efter du berättade för mig om mina liv så började jag förstå mig själv bättre! Undrar fortfarande vilken skådespelare jag var, har ju alltid älskat att leva mig in i roller samt att kolla på filmer och serier.

Undrar dock om de där 25-20% som handlade om mig och R, menar du att vi håller ihop då framöver i en längre tid och att jag inte kommer möta den andra min rätta soulmaten? Eller är han någon som jag absolut med all säkerhet kommer att möta?

Kram EVE

36 EVE:

skriven

Hej Es, så sjukt hur ens tidigare liv påverkar en, efter du berättade för mig om mina liv så började jag förstå mig själv bättre! Undrar fortfarande vilken skådespelare jag var, har ju alltid älskat att leva mig in i roller samt att kolla på filmer och serier.

Undrar dock om de där 25-20% som handlade om mig och R, menar du att vi håller ihop då framöver i en längre tid och att jag inte kommer möta den andra min rätta soulmaten? Eller är han någon som jag absolut med all säkerhet kommer att möta?

Kram EVE

37 DD:

skriven

Läser din blogg så fort jag vaknar men imorse fanns inget inlägg..

Får du upp någon om halloween festen jag är bjuden på lördag? 😁

Svar: Ja, det är Blogg.se som strular... mitt inlägg skulle varit inne kl 5.30 i morse... :( Har du rätt humör blir det en bra fest.. kram :)
Esmaralda

38 Lisa:

skriven

Hej!
Var dunsarna, trummandet och dörren något övernaturligt igår?
Kram

39 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Märkligt hur de tidigare liven kan påverka oss men ganska logiskt ändå.

Kanske finns det någon anledning att jag haft svårt att hitta en partner.
Provar om du ser något, har vart på en del ”planerade” dejter att man bestämmer innan att ses men inte lyckats blivit rätt.
När det väl blir rätt för mig och jag träffar en partner ser det ut att bli då genom en sådan planerad dejt? Att man bestämt sedan innan att ses? Eller kommer den då bara plötsligt? Träffas vi mitt i vardagen?
Kram

40 EVE:

skriven

Hej hej,

Undrar dock om de där 25-20% som handlade om mig och R, menar du att vi håller ihop då framöver i en längre tid och att jag inte kommer möta den andra min rätta soulmaten? Eller är han någon som jag absolut med all säkerhet kommer att möta?

Kram EVE

Svar: Jag vet faktiskt inte.. hemskt ledsen.. kram :)
Esmaralda

41 Mim:

skriven

Hej Esmaralda.
Träligt med dessa problem.

Ser det ut som om jag möter kärleken under tiden jag studerar?
Kram

42 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Barnet mitt var så otroligt gulligt, han vaggade och höll i dockan som sin bebis. Roligt att se att han börjar leka detta rollspel.
Han har inga syskon än.
Finns det en chans att han får syskon från min sida så länge han går kvar på sin förskola?
Kram

43 Virrhönan:

skriven

Så spännande det är med regressioner, är så sugen själv men än så länge vet jag inte om jag vågar...härligt att kathy fick svar på sina fobier även om det var en otrevlig död han gick till mötes...
Jag har ju fått till mej att jag har haft ihop det med mannen jag länge suktat efter och nu har vi mötts igen i detta liv. Vad som försiggick i förra livet har jag ingen aning om och vad som kommer hända i detta liv står skrivet i stjärnorna, men vilken heting han är och vilka samtal vi har, mamma Mia! Hur länge kommer detta pågå? Har han fått andra känslor för mej? Det rör om ordentligt i könslogropen...
Kram💕

44 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jag joinar dig i fantasisoffan då, utan godis för det måste jag bli kvitt o det är såå svårt för en som är sockerberoende. Varför sjutton måste jag bli det förresten?? Levt så fattigt i många liv att jag nu unnat mig allt möjligt gott ;) med resultatet i spegeln: icke godkänd i mina ögon.. Hoppas jag blir kvitt mitt beroende bara..
Kram Skorpan

Svar: Det blir du.. bara du går in för det... jag kämpar med samma sak.. kram :)
Esmaralda

45 Mirre:

skriven

Det här med tidigare liv är så himla intressant, jag tror att jag kommer att beställa en seans av dig runt jul, då jag förhoppningsvis får besked angående skola och kommer nog behöva vägledning, kommer jag inte in behöver jag nog behöva vägledning då också haha..

Idag öppnade jag brevet med Tara och genomförde mina önskningar, jag hoppas processen gick bra och att hon förstod mina önskningar. När jag såg kortet kändes det som "rätt" kort direkt.

Du skrev i ett tidigare inlägg att har man en stark aura så har man även en "uppgift" med livet och ofta handlar det om personlig utveckling.. Tror du att fallet är så med mig också? Det kanske är svårt för dig att se sånna här djupa frågor om du inte gör en seans men ibland känns det liksom svårt att veta vad det egentligen är som man ska åstadkomma här i livet.. Hur hamnar man på rätt väg liksom när man inte vet vad man letar efter. Det kanske sker automatiskt? Utan att man behöver tänka på det men jag tror ju ändå på att man formar sitt öde med egna val.
Men kanske kommer eventuella "utmaningar" alltid att finnas med på vägen oavsett hur man väljer att leva livet.

Kram




Svar: Tara trivs och är igång och ni är så rätt för varann ! Ibland spårar man in på rätt väg automatiskt och om inte, då brukar man tappa energi och börjar söka.,.. kram :)
Esmaralda

46 Fina:

skriven

Hej Es! Kan du känna in något om mannen Y som jag nyss träffat? Kan det bli problem eller känns det mestadels bra kring honom?

47 Anna E:

skriven

Vad kostar en personlig seans?

Svar: 600 kronor... är du intresseras så maila mig på: [email protected] och jag mailar information tillbaka till dig om hur det fungerar... kram
Esmaralda

48 Rädd:

skriven

Hej E!

Vilken dag det varit, utslagen börjar i allafall lägga sig men känner mig så orolig, rädd, ledsen och ensam. Jag lever på dina ord om att allt kommer gå bra. Och dåligt samvete har jag för att jag inte jobbar också, men känner mig helt färdig och vet inte ens om jag orkar mig iväg imorn heller. Har du något tips hur jag ska hämta styrka och kraft?

Kram och kärlek.

49 AnnaK:

skriven

Tack! Gissade att den nog trillat ner.....dummare än så kan ju karln inte vara! Hoppas han inte känner sig besvärad. Men så verkade det inte iaf 😊

Kram 😊

50 EPM :

skriven

Es, ser du om min skyddsängel försöker säga mig nåt..?

Kram

51 Elisa:

skriven

Hej!
Har du tips på hur handskas med en person som är passivt aggressiv?
Kram

52 Fanny2:

skriven

Pratade om trauman och fobier från tidigare liv med någon i söndags, så wow! Brukar du känna vad personerna känner när du gör regressionsseansen? Att läsa om Carlos är hjärtskärande... Förstår att hon var livrädd. Jag undrar vad jag själv bär på i detta liv.

Om en och en halv vecka reser jag till Tjeckien igen... Bokade flygresan i somras kort efter att du såg att en resa skulle göra mig gott. Ser det ut som att jag lär känna nya människor där? Tänkte försöka lämna min comfortzone. :)

Kram

Svar: Ja, gå ut och ta för dig lite och det kan hända trevligheter i Tjeckien.. kram :)
Esmaralda

53 Tisa:

skriven

Jag hade läkarsamtal idag. Det jag var rädd för inträffade inte, tack och lov! För usch ångest. Om det var rätt eller fel det vet jag dock inte. Men rädslan finns fortfarande kvar. För är det en risk för att det ändå händer?

54 Misstjejen:

skriven

Hej

kan det blir annat än vad jag tror om mig själv av sexuella läggning?

kommer jag kunde sortera och blir jag förvånar över vem jag är än vad jag väntar mig?


kan det blir så?

ha det bra

Svar: Jag tror du finner dig själv bättre och det kommer bara kännas bra.. kram
Esmaralda

55 Dahlia:

skriven

Snälla Es jag behöver ditt råd!
Min kollega verkar känna av att det börjar spira något mellan mig och en annan kollega. Men hur hanterar jag hans svartsjuka? Att han surar och bråkar så fort vi får till en kort pratstund. Jag gillar inte oenigheter. Men jag vill ha min frihet och rättigheter att prata med kollegan.

Svar: Sätt dig över det och nonchalera alla tråkningar... sätt ner foten om du behöver... du pratar med precis vem du vill, så klart.. kram :)
Esmaralda

56 Pia1:

skriven

Ett minne som etsat sig fast hos mig är atombomben, och du hjälpte mig att få det bekräftat. Jag har fortfarande ont i magen av lågt flygande plan men jag vet åtminstone varför. Klaustrofobin är nog en kombination av gammalt och nytt. Funderade ett tag på om skadorna från bomben hängt med mig- doktorn tycker jag är ett UFO 😂 men mest troligt är det en inte helt sällsynt sak i grunden som gått lite bananas.

57 <3:

skriven

Godkväll kära Es, såg inte ditt inlägg imorse fanns inget nytt att läsa fast det står nu att du lagt ut 05,31 mysko. Blogg. se har spökat länge nu.
Har fått sms av den lite äldre mannen från banketten så jag rodnar. Han verkar förtjust men han skrev att vi har många ögon på oss. Kommer han våga träffa mig ?
Kram

Svar: Ja, Blogg.se stökar ! Ja, om du vill så vågar han... men tänk efter om det verkligen är vad du vill ... kram :)
Esmaralda

58 Jossan :

skriven

Jag har aldrig haft problem med att kommentera på bloggen från telefonen.

Mitt knä blev tejpat... ska börja träna lite försiktigt på torsdag förhoppningsvis... saknar att träna och det syns på vågen..

Tänkte jobba lite imorgon och planera upp lite lektioner. Mår så bra just nu förutom tröttheten och förkylningen...

Det känns som saker går mot rätt håll..

Kram

Svar: Ja, det är på rätt väg nu... kram :)
Esmaralda

59 Tingeling:

skriven

Tycker detta är intressant. Min dotter kan hon bott i Afrika i sitt förra liv? Strax innan hon skulle fylla ett bodde vi ett område som inte var bra (sprang råttor i väggarna bland annat). Där bodde många afrikaner och min dotter verkligen gillade dem. Vid en lekpark stod några vuxna och pratade och hon tittade och lyssnade och skrattade när dem skrattade. Som att hon förstod vad dem sa. Och än i dag pratar hon mycket om just Afrika. Lånade en barnbok på Bibblan om ett barn som bodde i Afrika och hur hennes liv är där och den fick jag läsa varje dag.

Kram!

Svar: Ja, hon har en hel del afrikanskt i sig så hon har med all säkerhet bott på den kontinenten.. kram :)
Esmaralda

60 Milla:

skriven

Hej, trist med fel på bloggen.
Har varit på IVA med sonen men blev irriterad på vårdpersonalen för jag tyckte de kom in med negativ stämning o jobbade på fel sätt med sonen. Jag sa i från då, kanske inte på världens bästa sätt men var jag verkligen helt fel ute? Kändes som om de var irriterade på att vi var där så mycket men sonen vill det.

61 Milla:

skriven

Var jag fel ute när jag sa ifrån?

62 MuminM:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag önskar och längtar så.
Ser det ut som om jag får syskon till sonen från min sida medan sonen fortfarande går på förskola?
Kram

63 Boudica:

skriven

Även jag kunde inte se dagens blogg fören efter 10!
Men ändå så märkte jag att det stod den publicerades runt 5:30! Annat fel har jag inte märkt av...

Tidigare liv tycker jag är intressant, kanske för att jag gillar drömma bort mig? ;)
Har fått en regressionsseans från dig då du och Nettan var i Skottland. Några antal år sedan. Speciellt ett liv talar till mig där, du skrev något att jag smet ut och red iväg ibland, för jag kände mig instängd och kände att jag ville ha friheten. Det var inget du reagerade på, men... i detta liv jag värderar verkligen min frihet rätt högt! Att gnaga på min frihet är nog det bästa sättet att få mig arg!
Funderat på en ny regressionsseans, men det får vänta ett tag. Blir rätt mycket minus i kassan denna månad tyvärr.

Intressant att du nämner detta nu, skrev ju för några dagar sedan att jag börjar lista ut lite att denna situation med några på jobbet har något att göra med ett av liven du beskrev i seansen. Och denna känsla växer för var dag, speciellt rysande väl idag XD

Mer jobb, men annat ämne, jag erkänner mig lite pinsam idag!
Jag pratade med en av grabbarna på jobbet, av nån anledning följde jag hans hand med blicken. Hans hand började leka med tygbiten ovanför dragkedjan på hans gylf.
Och som jag är, var jag tvungen att hålla mig för skratt när jag insåg vart det var jag kollade. Så jag vände om och gick ifrån.
Vad var det för något!? Är frågan. Var det omedveten, eller kanske medveten invit av någon sort. Eller jag som lägger för mycket tanke på något? ;)

KRAM!

64 Karin N:

skriven

Hej
Jag har ställt frågan några gånger och hoppas få svar. Jag har haft en man i mitt liv under drygt ett år men det finns en del svårigheter i relationen. Vad bör jag göra? Kan jag göra något för att det ska fungera? Är det bättre att lämna?

Med vänlig hälsning Karin

65 Tingeling:

skriven

Åh vad roligt ☺ tack. Anade det nästan. Hennes favoritdjur är gepard. Skulle kunna säga många saker som är kopplade till Afrika när det gäller henne 🙂

Trevlig kväll!

Kram!

66 Skorpan:

skriven

Heja dig Es, kämpa mot sockret!!

Men tänk om mannen hämtar en massa godis åt mig ;D. Kattastrof o jag är ingen kattmänniska ;)..
Kram Skorpan

67 Lydia💕:

skriven

Hjälp han frågade om jag ville ha sällskap i helgen har bara träffat honom i vimlet i Stockholm och blir det bra tänk om det inte uppstår något mellan oss och va nervös jag blir
Lydia💕

68 I wonder:

skriven

Hej

Snälla tala om ngt bra för mig.

Kram

69 Maria:

skriven

Hej!
Tack för att du svarar och peppar oss! ❤️ Intressanta inlägg brukar du ocå ha, alltid kul att läsa :)
Jag undrar om du ser nått om min ev tillkommande? Nått kännetecken? Kram 💕💕

70 GP:

skriven


Vilket intressant inlägg du skrev idag, hade varit spännande att veta vad man var i sitt tidigare liv....

Es, blev kontaktad av en sektionschef angående min intresseanmälan att jobba med ensamkommande barn. Tror du jobbet blir mitt och kan det vara något passande för mig?

Kram till dig och MG :)

Svar: Det finns chans att det blir ditt... men räkna med att det stundtals kan bli väldigt tungt.. kram
Esmaralda

71 Undris?:

skriven

Hej Es

Ser du hur Julen och Nyår blir för mig?
kram

72 Moonshade:

skriven

är mitt flörtande besvarat eller önsketänk?

Svar: Med tvekan besvarat.. han vet inte hur han vill ha det.. kram
Esmaralda

73 Ghostwriter :

skriven

Kommer det vara ett bra läge att bo på för mig? Om jag ens har en stor chans eller åker dit helt i onödan? Jag vill inte bli besviken så ja, ibland är det bättre att fråga så man slipper slösa pengar och tid...!


Kram

74 Tårarna rinner :

skriven

Hej!

Tappat tron på precis allt! Försökt så länge o kämpat. Men mig trampar man på om o om igen.
Visst jag har sagt till o sagt ifrån. Men det var som en väkdigt duktig psykolog sa" varför trampar man el behandlar vissa med så lite respekt"
Jo, det är bara för att man kan göra det. Dom känner av vilka man kan behandla sämre.
Jag vet att man ska vara stark för sig själv men tyvärr så behandlas man annorlunda när man är den eviga singeln utan barn.
En lycklig relation med en man med ömsesidig kärlek, attraktion o lojalitet. Jag har aldrig upplevt det, finns det ens för mig i detta livet?
Det är rätt tufft nu o mår inte så bra.
Tank för att du lyssnade!🙏

Svar: Det finns och den kärleken kommer... och låt ingen trampa på dig.. att vara singel och inte ha barn är ingen anledning att ge sig på någon... kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: