Dubbeldejten med Saul !!!

Tittar du på ”Gift vid första ögonkastet” ?

Det är en sån serie att  har man väl börjat titta  kan man inte sluta. 

Som  ” Bonde söker fru” – samma sak där.. har man börjat kolla eländet så måste man fortsätta för man vill  ju veta hur det går sen. 

Pinsamt  beroendeframkallande

Precis som i verkliga livet är inte alla deltagarna  så lätta att ha att göra med. 

Jag har lite problem med Bell och med  Ben i "Gift" .   Ben verka ju vara  en dryg sate. 

Bell  skulle jag inte lita på.

 

Och Bonde söker fru… vad tycker ni ? 

Jag älskar  Per från Vimmerby.. en go och glà skit.. man blir på gott humör bara av att se honom.  Det är inget fel på andra bönderna heller. 

// BondePer //

 

Genom åren har somliga bönder valt lite märkligt… de vackraste kvinnfolk  har de valt och de inser inte riktigt att de  själva  spelar i en annan division. Och så har det ju inte funkat heller.

En och annan har dock fått ihop till nåt mer varaktigt

Allt för Sverige tittar jag på om jag inte har nåt annat för mig.  Idol följer jag slaviskt.

Och så mina serier….

Better Call Saul….  och mellan dig och mig så är jag kär i Saul.

Dotter än kär i Jamie ( Outlander) och när vi satt i bubbelbadet igår så bestämde vi att det får bli en dubbeldejt helt enkelt, Jag och Saul och dottern och Jamie !

Ni ska bara våra target  informeras om detta och jag tror de blir hänryckta av glädje. Eller hur ?

 // dotterns dejt//

 

Serien om Trump,  ”An american dream” var intressant.

Stranger things, Tjockare än vatten, Somewhere Between, Breaking Bad ( en av de bästa ever) .. och så vidare !

Det finns hur många som helst !!

Jag och min sambo brukar inte titta på samma serier… vi gillar helt olika … men till jul försöker vi hitta nåt gemensamt med många säsonger och sen bosätter vi oss i soffan bland alla julfiltar och julkuddar.. vi dukar  upp skinkmackor med hemgjord senap och julmust på soffbordet och sen börjar  festen

Till jul ska det bli Homeland och Dark.

 

Japp, så är det bestämt.

Jag älskar doumentärerna på SVT… deras  play  scannar jag av med jämna mellanrum och  det finns mycket sevärt.

Annars är det Netflix som gäller !

Kram & kärlek och välkomna till en ny vecka

1 Skorpan:

skriven

Ja himmel så beroendeframkallande tv är. Inte svårt att förstå hur det är med spel då... Följer ingen serie men tittar på program med brudklänningar o sen kan det bli nåt med bilar som fixas. Det sistnämnda undrar jag nog var det kommer ifrån? Romantiska filmer slukar jag, romantiken är ju en bristvara i mitt liv så ;). Så mysigt ni har det tillsammans Es, du o vännen. Undrar om jag o min vän ”ti come” gillar samma slags program eller blir det två tvapparater o olika rum ;)?

En ny vecka har börjat o sömnen var det dåligt med, nu skulle jag kunna gå o lägga mig på nytt.. Men icke, bara att trampa iväg i kylan...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Normalt sett är det jag och min laptop.. sambon och TV:n.... bara somligt vi ser tillsammans och det är helt i sin ordning ! Du och din tillkommande kommer gilla samma till stor del men inte helt. Kram :)
Esmaralda

2 Kulla:

skriven

Oj,oj vilken dubbeldate ni önskar er👍.. min date , ja det kan man undra vart han tog vägen?!?

Netflix .. tur det finns, älskar serien MR Sunshine, chesapeak shore, sutis mm

Igår kom mitt triggerfinger fram helt apropå 😄 beställde jag en weekend till London för mig och mina vuxna barn den 21dec och hem på julafton.fm🎅🤶.
Ska bli så roligt . Kram

Svar: Vilken härlig resa det blir för er.. heja triggerfingret.. kram :)
Esmaralda

3 Lotta S:

skriven

Hur är det med brittiska kriminal- och polisserier av modernare slag än Midsomer, ger gärna tips om det intresserar?
Ursäkta tjatet, jag funderar alltså ännu om det ser ut som om Tara lyckas hjälpa upp situationen så att vi kan resa iväg i februari?

Svar: Nix.. inga poliser, spioner & sånt ! Min sambo älskar sådant, inte jag ! Tara gör allt hon kan och det finns en chans att det lyckas.. kram :)
Esmaralda

4 AnnaK:

skriven

Skulle så stort gå tidigt till jobbet och förklara mig! Då var han dock inte på plats. Ska jag bara låtsas som att det regnar sen eller skicka ett sms? Dör ju om det tas upp när alla är på plats. Vad fasen skulle jag ställa till det för.

Kram 😊

5 Helena Ir:

skriven

Av dina serier som du tittar på..så är det endast Bonde söker fru jag ser på..och Per,han verkar riktigt skön..en glad grabb!
En del serier tittar jag på..men ändå har jag minskat väldigt mycket på tittandet..Netflix,inte så mycket längre heller.
Den svenska serien på svt..Vår tid är nu,följer jag..och så har det börjat en serie på lördagar på svt,Vanity fair..den är sevärd också.

Funderar på om min kropp/jag..mitt sinne genomgår kreativ/andlig/personlig uppvakning..en del tyder på det..vad tror du? Kanske en av orsakerna till mitt mående just nu?

Vaknat tidigt..börjar med gymmet då..

Ha en skön måndag!

Kram :)

Svar: Var tid är nu, den ser jag också ! Kropp och psyke samarbetar i den utvecklingen du går igenom just nu.. och resultatet blir bra.. kram :)
Esmaralda

6 Jossan :

skriven

God morgon!

Jag kan inte förstå varför jag är vaken.. jag har ju lov. Det är helt underbart att känna att stressen rinner av mig. Nu vill jag bara få bort min förkylning och smärtan i knät så jag kan börja träna igen. Känner mig så hjälplös när jag inte får träna. Det känns som förkylningen kom så fort jag tog pause från träningen. Jag kollar redan nyårsklänningar. Jag har hittat 2 st än så länge..

Ska rensa ut mina kläder och se om någon är intresserad. Kanske tjäna lite på de.

På fredag är det dags för Ullared! Äntligen, hoppas det finns mycket där då :).

Nä ska se om jag kan sova en stund till så jag blir frisk..

Hoppas jag får kyssa någon på nyår...

Kram

Svar: Bra att sälja det man inte använder ! Vad mysigt med Ullared.. där kommer säkert vara gott om folk ! Kram :)
Esmaralda

7 Smulan:

skriven

Just nu är det springfloden och graven vi tittar på här hemma. Vi gillar kriminallare.
Får vi något positivt besked från försäkringskassan snart.?

Svar: Min sambo gillar kriminalare... inte jag... eller jo, bara om det finns mycket av drama.. och det finns ju i somliga kriminalare. Besked närmar sig. Kram
Esmaralda

8 EPM :

skriven

Åh Jamie!😍😍

På Netflix finns en massa skoj, ”santa clarita diet”, ”Frankie och Grace”, ”a very, very secret service” mm.
Och deras klassiska filmer.... detta är mitt sällskap om kvällarna i Malmö.

Nä, nu bär det av söderut igen till jobbet!
Hoppas alla får en fin dag ❤️

Kram

Svar: Ha en bra dag på jobbet nu..... kram :)
Esmaralda

9 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, ikväll är det min favorit serie på svt Vår tid är nu.

Den äldre läkaren ser du någon varning med honom ? Är min känsla rätt att han blev väldigt förtjust i mig. Är jag hans fantasi ? Gillar ngt med den mannen konstigt nog. Han är så söt liksom. Men absolut inte som kärlek riktigt det förstår jag med.

Kram

Svar: Ja, den serien är jättebra !! Också !! Han blev lite förtjust i dig och har tänkt på dig.. kram :)
Esmaralda

10 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Det är både roligt och mysigt att se serier, ännu mysigare om man har någon att se dem med.
Bonde söker fru verkar ha en hel del goa bönder. Kanske skulle vara något att söka till...

Skulle verkligen behöva förändring. Har känt till och från den där olyckliga känslan, som blir deprimerad och lite destruktiv.
Jag har hamnat i den i mitt liv men också kommit ut från den. Sista tiden har nog varit alldeles för tråkig och oinspirerad. Behöver göra roliga saker och få insperation och variation.

Jag har sökt till en utbildning, hoppas verkligen jag ska komma in.

Ser du om en partner börjar närma sig att komma in i mitt liv? Ser det ut som om jag Möter kärleken medan jag studerar?
Kram


Svar: Det känns ju inte som om det ska dröja så länge till innan mötet sker.. kram :)
Esmaralda

11 Telefonfobi:

skriven

Hej!

Ny vecka och känner mig helt ur gängorna, trött och eländig. Ska ringa och boka tid hos ögonläkaren i veckan om jag vågar. Kommer jag att få mod till att våga??

kram

Svar: Ja, bestämd dig och gör det nu .. skjut inte upp... kram
Esmaralda

12 Rebecca:

skriven

Jag älskar realityserier, bonde söker fru, Bachelor Sverige, 90 day fiancee, ja ju name it. Det är nog för att jag gillar drama. Livet hade varit lite tråkigare utan realityserier. Gillar dock inte drama i verkliga livet alls! Räcker med drama på tv :)

Svar: Exakt.. Tv är en sak och livet en annan... kram :)
Esmaralda

13 DD:

skriven

Godmorgon Es

Började pratade med en kille via nätet igår men efter några timmar fick jag en konstig känsla av han.. vet inte riktigt vilken..får avvakta och se.

Hade två händelser under helgen där jag visste att jag skulle träffa på en viss människa på stan och så blev fallet också. Tänkte i mitt huvud att jag måste svara på smset annars, så jag inte träffar på henne ute på stan och inte
svarat... hehe 😁 Brukar hända
mig ganska ofta. Hur ser veckan ut!🌸
Kram

14 Sus:

skriven

Hej
Så mysigt med dejten....
Kollar på big bang theory......
Kan inget ruska om snart....
Love sus

Svar: Jo, det kommer nog.. kram :)
Esmaralda

15 Dunegull:

skriven

Hur ser vintern ut för mig E?
KRAM

16 Camilla:

skriven

Jag gillar också en massa serier, ser också på Gift vid första ögonkastet och bonde söker fru, men de heter annat här i Finland såklart, men tack för serietipsen på Netflix. Gillar spänning, gärna lite humor får de vara med! KRAM

Svar: Började titta på Norsemen, det är humor och rätt knasigt.. men ändå kul :) Kram
Esmaralda

17 GoodVibrations:

skriven

Kan det bli ett barn för oss?

18 Flytt:

skriven

Hej!

Kommer min styvdotter att flytta till min hemstad eller blir det till annan ort??


Kram

Svar: Lutar åt en annan ort... kram :)
Esmaralda

19 Smöla:

skriven

Finns de något du skulle vilja berätta för mig? Anything...kram:)

Svar: Snart behöver du fatta ett beslut.. därefter känns det bättre... kram :)
Esmaralda

20 Linda:

skriven

Serier av alla de slag tittar jag på. För tillfället har jag snöat in på drogbarnerna i syd-, och mellanamerika! Har slukat i princip varje serie och dokumentär som finns på Netflix. Så får jag väl också erkänna att jag kollar bonde söker fru också :) och en del andra liknande serier. I övrigt kollar jag hellre serier än film. Sedan spelar det ingen roll fast serien har massor med säsonger, det är bara bra.

Så mysigt det låter med skinksmörgås och soffhäng kring jul! Saknar mys i soffan. Även om jag har en ganska aktiv livsstil med många saker på schemat nästan varje dag, så känns det lite ensamt. Saknar nån att mysa med faktiskt. Är inte mycket för nätdejting, måste nog se personen live före jag kan ha ett intresse och det begränsar ju möjligheterna att träffa nån i dagens läge, känns det som, då allt sker online.
Drömmer lite i smyg om honom med de blå snälla ögonen. Han är lite svår att läsa, ibland verkar han ha ett intresse, ibland inte. Kanske det är bara helt vanlig vänlighet från hans sida. Fast det känns som att det finns en viss spänning där ändå.

Ha en bra börja på veckan alla!

Svar: Ja herregud ja, ju fler säsonger desto bättre ! Han har ett intresse.. kanske inte så djupt och seriöst men ändå ! Kram
Esmaralda

21 Smöla:

skriven

Hur kommer de gå med min viktresa?

Svar: Riktigt bra om du inte ger dig utan använder hela din envishet.. kram
Esmaralda

22 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Möter jag kärleken mitt i vardagen?
Kram

23 AnnaK:

skriven

Sorry för tjatet! Är ingen stor grej egentligen men har flippat ut lite över det hela. Har han sett det? Kommer det sägas nåt inför alla om saken. Så jobbigt det här.....haft ångest deluxe hela helgen 🙈

Kram 😊

24 EE:

skriven

Själv har jag blivit tokig i hemliga beundraren. Sitter med plattan eller mobilen och kollar. Hade nog inte varit med själv som beundrare men hade något velat ta dit mig, då hade jag åkt och varit med. Hade varit för nyfiken för att låta bli.

Idag är det första lovdagen. Blir fixa ned pass och tandläkare. Storbarnen åker till sin farmor i veckan. Ev ska ett av barnen träffa pappa, första gången på 1,5 år ungefär. Hoppas det blir bra.

Ha en härlig vecka! Kram

Svar: Låter som bra planer.... kram :)
Esmaralda

25 HuldaMaräng:

skriven

Hej!
Jag skriver inga långa haranger och förklaringar, jag bara undrar, när låten Greensleeves kommer till mig, är det min morbror som är på besök då???
Kram

Svar: Ja definitivt och det tror jag att du själv också känner på dig.. kram :)
Esmaralda

26 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Själv tittar jag enbart på kriminalserier. Tittade på ett halvt program av Hollywoodfruar för att se vad det var för något. Jag tänkte att det måste vara något extraordinärt eftersom det visas flera gånger om dagen. Men jag tyckte det var tråkigt. Det var nån rik tant som såg sur ut som skulle ut och rida och hon var bitter för att hon var för tung för en ponny och så var det en annan rik tant som såg lite gladare ut som hade köpt nya kuddar till soffan.
Det var astråkigt.
Jag tittar förresten på Doc.Martin också. Den är så otroligt rolig. Det är ingen kriminalserie så den skulle du också kunna testa om du inte har sett den 😉.

Kram ThereseC

Svar: Nej den har jag inte sett.. så jag antecknar.. tackar :) kram :)
Esmaralda

27 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
finns en ganska söt kille på mitt träningsställe. Han jobbar där. Stora bruna ögon. Verkar lite försiktig... Har han lagt märke till mig? Ser du någon chans att han gör några ” movies” framåt för att lägga in en stöt?
Kram

Svar: Får en känsla av att han har någon annan i tankarna men jag tycker alltid att är man intresserad av någon så ska man visa det... annars finns risken att man ångrar sig när det är för sent.. kram :)
Esmaralda

28 55:

skriven

Jag gillar också en del serier du berättat om men inte alla. Dejtingserier är kul att se... Ez känner du in vars jag lagt min lägenhets nyckel? Det är två hängen till på den. Är den i lägenheten?

Svar: The undtaeable gillade jag... när alla får en chans och insikten att det finns någon för alla även om man själv är lite utanför det vanliga. Nyckeln bör vara i din bostad.. kanske kan någon annan här i bloggfamiljen hjälpa till ? Kram
Esmaralda

29 Mikael:

skriven

Serier håller ofta inte måttet för mig, dock den senaste med Robert Gustafsson gjorde det :)

Dokumentären om Teflon är ju smått biblisk där allt vatten blir förgiftat, ett ämne som dyker upp över hela världen, senast i Arvidsjaur gick de ut med att det hjälper inte koka vattnet, det är så det är, företaget beskriver ämnet som the Devil we know då ämnet inte går att bryta ner.


https://www.nyteknik.se/innovation/ny-studie-300-000-svenskar-har-fatt-forgiftat-vatten-6537417


https://www.svtplay.se/video/19709119/den-bittra-smaken-av-teflon

Kram
Mikael

30 S:

skriven

Kommer min kille börja prata med mig igen?

31 AnDa:

skriven

Hej Så!
Kul med bra filmer och serier. Jag kan lätt fastna framför tv... efter jobbet blir det som att hjärnan kan bättre stänga av sig så 😀

Ang ett nytt arbetsuppgift, befattning som jag har fått förfrågan nyligen på jobbet. Jag skulle bli diskansvarig på samma disk som jag jobbar... den före detta har kört i botten och klimatet är inte så roligt häller... Vad ser du om det Esmeralda? Ska jag tacka ja och vad kommer det att innebera/kommer kosta för mig? vad ska jag se upp med/ ska begära ?
KRAM N

32 Linnean 🌸:

skriven

Hej där!
Klart man följer bönderna, fast jag anser upplägget vara helt sjukt. Lider med de blyga som får tunghäfta. Per är väl enna för go! Så är han från mina hemtrakter åxå 😉 Vår tid är nu är helt underbart bra. Sen sitter jag och glor på Wahlgrens, de är ganska tossiga men Pernillas garv är underbara, Glenn Hysén är jag definitivt kär i! Så förhäxad av så under förra avsnittet missade jag att det var filminspelning under min balkong och på kullarna här ute. 😁 Nu har jag även torskat in på Anders Bagge och hans och Johannas bröllop. Big Bang. Behöver lättsmälta saker nu. Tack, för peppet om den ena konstiga i ”familjen” De lyckades behandla mig förnedrande även den här helgen. Det är så frustrerade att inte kunna säga vad jag tycker och be dem fara åt...! Vill absolut inte vara med dem i jul, känns det som jag ”kommer undan” och kan fira med min väninna? Dags att röja i dag. Känns trögt men bara att sätta igång och piska på sig själv. Ha det riktigt gott!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Jag har sett något enstaka avsnitt av alla du räknar upp men aktar mig för att fastna... har ju redan så mycket måsten att se och behöver dra i bromsen... annars kanske det blir serier för hela slanten och inga seanser :) Bra att du tiger o lider.. i detta läge är det bäst. Men julen bestämmer du själv över... så fira den på det sätt som tilltalar dig bäst...kram :)
Esmaralda

33 Anna.L:

skriven

Hej, Älskar period/historiska draman. Hade varit en dröm att få vara med i en sådan, ex. Mr Selfridge kan rekommendera den serien på netflix.
Men kan du se vem pappan till mina barn är i framtiden? Om jag får några såklart... kram

Svar: Ja jag älskade Mr Selfridge ! Du får barn och pappan är en man som du kommer att älska.. kram :)
Esmaralda

34 Anki:

skriven

Godförmiddag Es
Vad gjorde vi utan våra älskade serier på netflix bla.Gifta vid första... har jag inte orkat börja titta på men bonde söker fru och idol följer jag .

Du har en ruskigt bra serie att se fram emot i jul Homeland är såå bra !
Har en bekännelse att göra...ser på Outlander ...med stoort behag Första säsongen fick inte igång mig men av olika anlednngar fortsatte jag och vart helt fast ! Nu har det gått så långt att jag "spar" de sista i säsong 3 och tittar på dem högtidligt som förr i tiden då man fick vänta på varje avsnitt.
Så jag sällar mig till dina döttrar och mor ...älskar Jamie och Clair !
Min dröm är nu att resa till Skottland och besöka inspelningsplatserna och se den storslagna naturen.

Åkte dina döttrar med ngn speciellt inriktad resa med tanke på Outlander ?

Ny vecka ...nya drömmar

Kram Anki med flock

Svar: Jo, jag har förstått att många älskar Outlander.... och det är nog mer jag som är lite odd i den frågan :) Tjejerna och mamma åkte till Skottland när jag var i Stockholm och gick i Outlanders fotstpår.. och alla tre tyckte det var en fantastisk resa. De följde med på riktade Outlanderutflykter som var arrangerade men de tog själva reda på annat och gjorde egna utflykter....kram :)
Esmaralda

35 B:

skriven

Hallå och godmorgon
, Ser det bättre ut om jag väntar med resan så jag kan stanna längre där borta eller kan de bli riktigt bra på nyår också? Kram 🌷🍀

36 Skrållann:

skriven

Hej!
Åå, jag önskar jag kunde följa flera serier men lyckas aldrig;) Ledig idag och det är ju även barnen så det är lyx;)
Mannen fick en tid på vc idag och det var tur för han har fått fullt med sår i ansiktet som breder ut sig. Svinkoppor tror jag men det är ju inte helt vanligt på vuxna karlar och ingen annan i familjen har det. Skumt😳
Tänkte skicka in jobbansökan idag på en samordnartjänst och jag har sökt liknade tjänst förut men inte ens kommit till intervju. Ser jag ut att ha någon chans denna gång?

Kram❤️

Svar: Ja du har chansen.. den är kanske inte jättestor men den finns... kram o lycka till och lycka till mannen också... låter ju skumt med utslagen.. kram :)
Esmaralda

37 Mikael:

skriven

Är du ung och kvinna och läser här så är du inte unik :)

Från dagens tidning

Astrologi, tarot och tro på andar har länge avfärdats som flum.

I dag intresserar sig allt fler influencers och unga kvinnor för ascendenter, kristaller och seanser – en andlighet som ibland framstår mer som självhjälp än tro.

https://www.svd.se/kristine-24-var-lost--fann-sex-andliga-utvagar

Lite kul läsa om kbt terapeuten som tycker att icke vetenskapliga metoder ska förbjudas, det roliga är ju att världen är galen i stort, som Astrologen säger får jag in en känslig person som jag skickar i riktning mot psykiatrin så skickar jag den i händerna på maktmissbruk.

Karriärkvinnor höjer status för nyandlighet

https://www.svd.se/karriarkvinnor-hojer-status-for-nyandlighet

– Korten stämmer alldeles för ofta, så jag kan inte tänka att det "bara" är ett kort, säger Nina.

https://www.svd.se/nina-drog-tarotkortet-tornet--och-gav-upp

Kram
Mikael

Svar: Exakt så !! Kram :)
Esmaralda

38 ThereseC:

skriven

Hej igen!
Jag är så trött idag. Var på Halloweenparty i lördags och det var som vanligt en mycket lyckad fest med äcklig mat, otrevliga gäster och hemskheter som avhuggna fingrar, onda spöken och olästa böcker.
Så igår hade jag social baksmälla och idag är jag supertrött.
Så nu sitter jag och slötittar i telefonen och orkar inte resa mig ifrån soffan.

Jag gick en liten gratiskurs i hur man beställer allt man vill ha och nu får jag regelbundet reklam och erbjudanden om att gå den långa kursen som förklarar mer utförligt hur man går till väga när man vill sätta sig i den första båten och styra precis dit man vill och få allt man vill ha. De som har gjort kursen verkar ha beställt pengar, ny pojkvän och drömjobbet och allihop har blivit väldigt nöjda. Jag är så otroligt fascinerad över att hon lyckas få deltagare när kursen kostar närmare 20000. "Ge mig 20000 spänn och du kommer att få allt du någonsin drömt om!"
Ännu mer fascinerad blir jag när en av de tidigare deltagarna berättar att hon var i ekonomisk knipa och att allt löste sig genom att hon gick kursen. Att betala 20000 för en kurs när man är i ekonomisk knipa är inte dåligt!
Jag blir sugen på att själv knåpa ihop en sådan kurs. Hur svårt kan det vara?
Det enda som bekymrar mig är att det känns lite etiskt oförsvarbart.

När jag gick gratiskursen tyckte jag att hon hade vissa poänger. Till exempel tror jag på att fokusera på det man vill ha istället för att tänka på det man inte vill ha. Jag tror också att det är bra att se över och rensa lite bland de saker i ens liv som tar energi. Men det fick jag ju lära mig nu genom snabbkursen. Dessutom har jag ingen aning om vad jag ska beställa. Jag är ju nöjd.
Kram ThereseC

Svar: Ja, det positiva ger alltid bäst tillbaka.. tänket är viktigt.. men inte 17 hade jag betalat 20000 spänn för en slik kurs... kram :)
Esmaralda

39 AnnaK:

skriven

Nå.....slut på tjatet! Drog iväg ett sms och förklarade mig. Hoppas det gick fram till rätt person. Har inte fått svar än.

Kram igen 😊

Svar: Bra ! Kram :)
Esmaralda

40 Mikael:

skriven

Ni kan skicka en berättelse till tidningen om ni vill :)

Vilka erfarenheter har du av nyandlighet? Har det du varit med om hjälpt eller stjälpt dig? Mejla till [email protected] och berätta! Du får vara anonym. Valda gensvar publiceras.

Kram
Mikael

41 Louise:

skriven

Jag har avverkat Medium, Angel(spinoff till Buffy). Håller på med Ghost whisperer och jag är ett troget fan av Emmerdale. Om Bones finns på Ullared så ska jag definitivt köpa den. Jag älskar krimserier speciellt Bones för ögongodiset haha. david Boreanaz är såå snygg.
Älskar även kommedier men tröttnade efter några säsonger av Huset fullt och Sabrina the teenagewitch.
Gillar NCIS LA för där finns också ögongodis Chris O´donell. Sen ska jag nog börja titta på alla säsonger av The mentalist. Har sett avsnitt till och från när det gick på tv 3.
Bonde söker fru, Idol och sådana program klarar jag inte av det är så förbannat tillgjort och idol är för det mesta "tjejslakt" trots att vissa tjejer sjunger bättre än andra och så.

Så var det måndag och gubbfan pratar inte med mig. Vet ni hur jobbigt det är att inte kunna prata med sin partner. Varför kan han inte bara släppa att det som hände hände. Varför är det så viktigt att ha sex? Blir galen och när han är sådan så slutar allt att fungera och jag får göra allt. Jag tycker att kärleken spelar någon roll före allt annat.
Det som är skönt är att han inte är tvär och sur på barnen så jag hoppas det inte blir några problem med att han lämnar henne på fritids på fredag när jag ska till Ullared.
Kommer det lösa sig mellan oss? Börjar han prata med mig igen nu i veckan? Detta är svinjobbigt.

Ha en fin måndag. Ska snart åka ner till AF och fixa dagsanteckning till soc och så lämna in den där regnskogen som vi har samlat ihop. Hoppas nu dessa räcker så vi slipper komplettera.

Kramar

Svar: Att bli tyst och sluten är hans sätt att straffa dig... han blir passivt aggressiv.. och sånt är INTE kul... en av mina ex hade de tendenserna så jag vet hur det känns.. kram :)
Esmaralda

42 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda,

Kommer vår önskan att gå i uppfyllelse snart? och kommer jag att hitta ett nytt spännande jobb snart? Tack och kram!

Svar: Ett nytt jobb kommer.. helt klart.. kram
Esmaralda

43 Hönan:

skriven

Tydligen drog jag ut på det förlängde, så nu tog han initiativ i lördags och tog upp det. Blev ställd och fick inte riktigt ur mig det jag ville eller frågade det jag undrat över. Skulle vilja föreslå att ses idag för att prata lite mer. Ser det ut att vara en bra idé eller blir det mest överflödigt att prata igen?

Kram

Svar: Kanske det ska ligga till sig lite... kram
Esmaralda

44 <3 😢:

skriven

Tack kära Es för ditt svar igår. Kan inte låta bli att fundera vad det är för fel på G ? Att hans humör vänder så fort och han vill vara dum och hota mig med saker. Vet inte om andra i vår omgivning förstår hur han är. Börjar fundera om det är narcissistiska och psykopat drag han har ? Det är ofta alkohol inblandad när han gör detta och hans kusin Lena är inblandad.

Kram

45 Tisa:

skriven

Kan mina beslut orsaka problem?

46 Tisa:

skriven

Jag vill verkligen inte..

47 AnnaK:

skriven

Och allt var lugnt......sa han iallafall 😊

Kram 😊

48 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda Tror du min vecka blir bra ? Är det något jag ska tänka på? 😃☀️ Kram

49 Michaela:

skriven

Jag är som din sambo - älskar kriminalare! Kollar på "Bonde söker fru" när jag kan. Annars följer jag "Greys Anatomy". Ett annat som står högst upp på listan just nu är "Bachelor" och fy satan så snygg han är! Vet inte vad det är men när jag ser honom så får jag en "soulmate känsla". Inte att han är soulmaten men nånting är det. Kan inte förklara. Blir bara alldeles varm.

Drömmer mycket mardrömmar just nu och vet inte varför :/

Har skällt på blogg.se igen då det fortfarande inte fungerar och det har nu gått 3 veckor! Därför missade jag att kommentera de fina bilderna från i lördags. Min favorit var barnbarnet och MG. Såå fint :)

Ha en fin start på veckan!
Kram!

Svar: Ja det är så himla irriterande att inte Blogg. se kan lokalisera felet.. SNÄLLA ALLA NI SOM HAR PROBLEM ATT KOMMENTERA VIA MOBILEN... skriv ett mail till blogg.se och klaga.. kram :)
Esmaralda

50 Parasiten:

skriven

Hej!

Känner mig så uppgiven. Blir det bättre snart med jobb och inkomst så att jag kan försörja mig själv??

Kram

51 Aaliss:

skriven

Låter hur mysigt som helst till Jul Es:)
kram

Undrar om jag och min blivade man är lika på något sätt? Gillar vi att göra samma saker tillsammans eller olika på var sitt håll?
kram


Svar: Ni gillar saker tillsammans men ni gör också ting var för sig.. precis som det ska vara.. kram :)
Esmaralda

52 Misstjejen:

skriven

Hej

Inatt jag drömmar om en okänd kvinna är det symbol för kärlek eller något annat?

Ha det bra

53 Helena Ir:

skriven

Tack..då är inte min känsla helt fel..

Ska åka och köpa pappersark för akrylmålning..tänkte börja kladda lite..tror det kan vara bra i terapeutiskt syfte..jag får bilder i huvudet :) och ska försöka få ner det på pappret..

Kram :)

54 Mims:

skriven

Hej!

Kommer jag på någon lösning snart på mitt jobbproblem?

Kram

55 Sippan:

skriven

Jamie hade inte varit fel att ha när åskan går 😉😁
Kollar också bonde söker fru för nyfikenhets skull. Bonde Per har vuxit i mina ögon. Verkar vara en rejäl kille.

Ska jag köpa huset som jag funderar på att göra, är det en bra eller dålig idé?

Kram

Svar: Tänk ett varv till... gör en kalkyl som är sanktionerad i verkligheten... låt besiktiga det från topp till tå... något oväntat kommer dyka upp efter köp men är du bara beredd så klarar du det--- räkna med att det kan bli kämpigt till och från.. kram
Esmaralda

56 x:

skriven

Hej Esmaralda!

Varför kommer inte jag att få barn med någon som jag älskar?

Tack på förhand!

Kram.

Svar: Det är inte uteslutet.. än finns tid.. kram :)
Esmaralda

57 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Möter jag kärleken mitt i vardagen?
Kram

58 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att vara på resande fot till andra stad när jag möter kärleken?
Kram

59 M:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer ”P” någon gång komma tillbaka och visa intresse för mig?
Kram

60 Mimis:

skriven

Hej!

Du har sagt att nytt jobb kommer helt klart. Men när? ser det ut att dröja länge till???? Paniken kryper på.


Kram

61 <3 😢:

skriven

Tack kära Es för ditt svar igår. Kan inte låta bli att fundera vad det är för fel på G ? Att hans humör vänder så fort och han vill vara dum och hota mig med saker. Vet inte om andra i vår omgivning förstår hur han är. Börjar fundera om det är narcissistiska och psykopat drag han har ? Det är ofta alkohol inblandad när han gör detta och hans kusin Lena är inblandad. Har han gett upp mig nu och att vi ska ses.

Kram

62 Analiss:

skriven

Tack för svaret Es kram:)

63 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Trevligt med lite samma smak.
Nu hem i slasket, hoppas det inte är halt o att jag inte somnar mitt i trampandet, såå trött, gäsp.
Tror det blir tidigt i säng ikväll..
Kram Skorpan

Svar: Håll dig vaken ett tag till.... sen hoppas jag du somnar gott.. kram :)
Esmaralda

64 Bumble bee:

skriven

Hej!
Berättade för min handledare på AF hur de såg ut på min praktikplats och hon mer eller mindre förbjöd mig att fortsätta gå dit. Undrar bara vad du ser - kommer jag vara hemma året ut eller kommer jag komma igång med en ny praktikplats i år? Kommer jag trivas? Hoppas på svar! 🙏 Kram 🐝

Svar: Det kommer en ny praktikplats men det kan dröja lite.. kram
Esmaralda

65 AnnaK:

skriven

Ja, jösses här har man gått och mått dåligt för ingenting en hel helg! Han bara log bredare än vanligt efter min förklaring 😊 Artig nog att inte fråga varför jag varit och fifflat på hans messenger var han också för så mycket förklarade jag mig inte. Fast det kanske han listade ut ändå?

Tack för tålamodet och kram för typ 19.e gången 😊

Svar: Han listad nog ut :) Slutet gott allting gott :) Kram :)
Esmaralda

66 Smiley:):

skriven

Hej Es

Hur kommer jag möta min soulmate?
kram

67 Tilda:

skriven

Serier är såå beroendeframkallande så därför har jag försökt börja läsa istället. Och det måste jag säga är himla avkopplande!

Asså jag blir så frustrerad på att jag inte får någon återkoppling, har J mkt just nu eller vad är problemet? Jag fattar liksom inte vad jag skulle ga gjort för fel..

68 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Nej jösses, det hade varit en omöjlighet att somna, så utmanande var det nog att cykla på snön. Är definitivt ute efter annan sorts spänning i livet, inte sån där man kan mista livhanken om det vill sig illa ;). Nåja, slutet gott allting gott o ett par riktigt fina bilder fick jag taget med min mobil. Blir lika glad varje gång det sker :). Jag kräver så lite ;)...
Kram Skorpan

69 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Har varit på ett antal ”planerade dejter sista tiden/åren.
En inte gnistrat till.

När kärleken väll kommer, kommer vi mötas via en sådan ”planerad” dejt. Att vi chattar och bestämmer för att ses. Eller sker det då bara plötsligt?
Kram

70 Browallia:

skriven

Vad kul att du också fastnat för "Gift vid första ögonkastet" De flesta skakar ju på huvudet åt det programmet. Det jag uppskattar med programmet är hur mycket jag lär mig om att gå in i en relation. Att de matchade paren börjar med att gifta sig ser jag bara som en kul grej.
Bonde söker fru har jag varit pinsamt beroende av sen starten 2006 och har inte missat ett enda avsnitt. Bachelor har jag inte lockats att titta på då jag fått för mig att det är väldigt ytligt och bara handlar om utseendet. Men mina förutfattade meningar fick sig en knäpp på näsan när jag såg en intervju med årets svenska Bachelor. Jag fick intrycket av att han var en inkännande och sympatisk man med båda fötterna på jorden. De är ju sådana män jag faller pladask för så nu är jag pinsamt beroende av Bachelor också :D

Har du sett på "Första dejten" där en restaurang arrangerar blinddates?

Kram

Svar: Jo jag har sett det men tröttnade rätt kvickt..... och Bachelor är inte min grej.. tur man tycker olika om somligt :) kram :)
Esmaralda

71 Lydia💕:

skriven

Tittar på allt sånt där och undrar hur man vågar ställa upp på sådana program tycker synd om tjejer som blir bortvalda.
Känner en sak för en man men vet inte om det blir något mer med honom
Känner bara att det går bea och skicka sms men inget mer undrar hur han tänker för det var lite mysigt när vi träffades om det så bara var en kort sammankomst
Har ont i en tand med och är livrädd att det är något stort fel på den är livrädd
Allt jag tar mig för blir så konstigt ibland
Ansöka om ett nytt jobb som jag har fått nys om eller vara kvar på fabriken ?
Kallt mörkt och trött är jag med
Lydia💕

72 Cecilia:

skriven

Älskar serier! Håller med din dotter, tycker Jamie ser väldigt mumsig ut hehe.

Blev positivt överraskad idag då jag insåg att jag kan gå en halv dag på fredag, hur underbart?

Är som sagt ute och letar efter nya tjänster på arbetsmarknaden. Har hittat en deltidstjänst på Lidl, känns det något för mig eller är den andra bättre? Är så himla kluven till vad jag vill göra nästa halvår.. Ska jag kanske avvakta och se vad som kommer? Kramar

73 W:

skriven

.... och jag vill dejta Christian Bale.....tänk om han kunde fatta det också....ack ja.....livet är orättvist..... : )

74 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag få besvara av vem jag är som har gör med min sexuellt läggning på habiliteringen?

Och alla accaptera för det om mig?

Ha det bra

Svar: jadå, du kommer hitta dig själv och de som tycker om dig de accepterar dig... kram :)
Esmaralda

75 HS:

skriven

Det låter som full rulle där hemma med alla serier som ska följas! ;) Mysigt.

Efter 1,5 år utan TV så saknade jag till slut en och beställde en härom veckan. Jag som knappt följt en enda serie i mitt liv sitter nu och tittar på Outlander på kvällarna. Det är en del av min rehab mot stress och utmattning! Och jag håller med din dotter ang. Jamie. Fick jag chansen i verkliga livet skulle jag inte tacka nej till ett ligg med honom...

Har t.o.m. tittat på fotboll i spanska ligan med franska kommentatorer, det är min KK som är mycket fotbollsintresserad som fått in mig på detta. Har lärt mig både fotbollstermer och sexord på franska. Var ska detta ta vägen?! haha

Kram

76 Boudica:

skriven

Här kollar jag inte mycket på serier, det händer att jag gör det, men jag har svårt att hålla mig fastklistrad framför en serie, jag måste göra något annat. Händer ofta att jag kollar bara i bakgrunden!
Ja nu kollar jag lite på netflix docuserier, men det lär tröttnas på rätt snabbt, sån som jag är ;)
Kriminalserier är urtrista tycker jag, samt svenska serier. Alla! Eller ett undantag för hem till midgård som är störtskön! Kan man ens se den någonstans nu?

Alla dejtingserier, eller där man ska välja någon att bli gift eller ihop med. Jag förstår inte sånna, är det inte rätt materialistiskt? För hur stor del hittar den rätte genom tv? Rätt desperat tycker jag det känns! Jag skulle också kunna vara med i en sån serie för pengarnas skull, men inte kärleken, men så materialistisk är jag inte! Däremot så gillade jag kär å galen på den tiden det begav sig. Men då var dem ju redan kära och ville gifta sig.

Lekte lite med tankarna på jobbet idag, såg mig själv i mitt minds eye som den prinsessa jag varit i tidigare liv. Hade rätt så klar bild av mig, i en typ grönvit klänning.
ja, jag med mina märkliga frågor igen, allt är ju typ energi, så tror du att någon la märke eller kände av det på något sätt? Inget som jag uppmärksammade allafall.

KRAM!

Svar: Svenska dramafilmer gillar jag.. :) När du går in i en speciell känsla ändras din aura lite lätt och de som är känsliga för detta märker skillnad och det finns nog någon på jobbet som har den förmågan.. kram
Esmaralda

77 Fanny2:

skriven

Saul är utan tvekan en av de charmigaste och intressantaste karaktärerna i tv-världen... Han är väldigt oförutsägbar och hans intelligens gör honom attraktiv... Jag gillar Jamie men han är verkligen den där stereotypa manliga hjälten som alla romantiker drömmer om. Tänk om man kunde blanda deras egenskaper och få det bästa av två världar. 😂 Tänk att det kommer nya avsnitt av Outlander snart. Lite romantik, magi och vackra landskap skadar inte nu till vintern...

Mina guilty pleasures är väl Outlander och diverse spanska serier som finns på Netflix. Tycker om Velvet, Cable Girls och den där serien som utspelar sig i Marocko. Såg nyligen att Gran Hotel är populärt... Den är spännande.

Tack för svar nyligen. 💜

Kram

78 Hanna:

skriven

Hej!

Jag har sett alla avsnitt av "Det okända" och längtar alltid efter nästa :)

79 Mikael:

skriven

De där skådisarna hade kanske funkat om man var gay :)

Får tipsa om ett svenskt medium som blivit Megakänd med sina tavlor, hon hade ett villkor om att de fick inte bli offentliga förrän 20 år efter hennes död

https://www.dn.se/kultur-noje/hilma-af-klint-hyllas-av-konstkritiker-i-usa/


Kram
Mikael

80 Lisa:

skriven

Hej!
Ser det bra ut att förlänga resan lite till? Eller kan det bli jobbigt oss emellan?
Kram

81 GoodVibrations:

skriven

Ser du om det kan bli ett barn för oss?

82 Jennifer:

skriven

Fina Es, idag var jag med om en absurd händelse. Jag promenerade omkring på en livlig gata idag i huvudstaden Tunis, och sen for jag iväg med en taxi till en annan liten stad vid kusten. Utfärden tog kanske 1,5 timme.

Då jag kommer tillbaka till centrum ser jag svart rök stiga upp mot himlen, och taxin blir stoppad av en polis och jag blir tillsagd att kliva ur, överallt ser jag poliser och militärer, jag ser också att alla cafeer, restauranger och butiker är stängda fast klockan är knappt halv fem. Allt är igenbommat och höga barrikader och avspärrningar är uppsatta överallt.

Överallt rör sig folk till fots, jag får en märklig känsla. En del springer, de flesta rör sig snabbt bort från röken.

Jag försöker fråga några poliser och militärer vad som sker, men de bara säger till mig att så snabbt som möjligt ta mig till mitt hotell. Jag försöker stoppa folk på gatan samtidigt som jag börjar röra mig mot mitt hotell, en ung flicka stannar och berättar att en kvinna, en självmordsbombare, har sprängt en bomb, har sprängt sig, precis där jag rört mig 1,5 timme tidigare. JUST DÄR. Jag försöker fråga om skadorna, har någon dött? Men hon vet inte, ingen vet något, hon säger att jag ska hålla mig lugn.

Och jag är helt lugn men samtidigt helt alert. Och jag märker hur jag är i en krissituation, jag är helt lugn och klar i huvudet, tänker rationellt, men samtidigt är jag superskärpt.

Jag börjar vandra mot hotellet, får sällskap av en snäll man och en annan man på kryckor, men de är långsamma så jag går iväg, överallt går folk i stora strömmar för ingen får köra bil, allt är avspärrat.

Jag kommer till hotellet efter ca en timme, då känner jag att jag är helt svettig, att jag börjar skaka lite och dricker hastigt saft för att få upp blodsockret o så ringer jag min mamma och säger att allt är ok.

Och jag undrar, detta är andra gången jag är helt i närheten av ett terrordåd, kan det ha någon betydelse?

Jag är inte rädd men tycker att det känns obehagligt. Ändå älskar jag detta landet.

Kram

Svar: ja du hör till landet och till flera andra land där runtomkring.. länder som inte många dras till !! Det är tur att du har en aktiv och alert ängel..... usch så obehagligt det måste ha varit.. men om någon har is i magen när de gäller så är det du... kram :)
Esmaralda

83 A:

skriven

Hej Es

Har du något meddelande,hälsning till mig?
kram

84 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser jag ut att möta kärleken mitt i vardagen? Eller ser det ut att vara lite mer uppstyrt än så?
Kram

85 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om allt kommer gå bra? Jag oroar mig, jag har svårt att vara glad, det kommer nya orosmoln hela tiden. Jag behöver ett tecken att allt går vägen. Att allt bara är dåliga falska alarm.

Kram och kärlek.

Svar: Det kommer gå bra,.. visst svajar livet lite ibland.. men det rättar till sig.. kram :)
Esmaralda

86 Rädd:

skriven

Tack E!

Är så glad att du finns där, ditt stöd betyder massor.

Kram

87 Jennifer:

skriven

Tack fina Es för svaret❤️❤️❤️
Ännu en terrorattack befaras inträffa så alla är ännu på helspänn och hela staden i lockdown. Precis vad dessa terroristidioter vill. Är helt slut, ska försöka sova nu. Godnatt❤️

88 Hedwig:

skriven

Hej!
Jag har sagt upp mitt tv abonnemang, främst av finansiella skäl, och har inte netflix heller. Jag ångrar mig inte ett dugg faktiskt. Jag lånar filmer på biblioteket ibland, tittar lite tv på internet och det räcker för mig. Jag har märkt att jag har blivit lite mer fri i tankarna och lite mer kreativ sedan jag sa upp tv abonnemanget! Tv:n är så annorlunda än det verkliga livet och även en propagandakanal för makteliten. Jag kan alltså rekommendera att vara utan tv ett tag och granska hur det känns!

89 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du att det kommer gå bra denna månad? Blir de något tillskott i kassan ? Kram 😃☀️

Svar: Ja lite extra kan de bli... kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: