Gästblogg....

Dagens gästbloggare är :  Liv

Hej 

 Jag anser mig vara en praktisk och stabil person och det har jag alltid varit. 

Jag är sådan som tar  tag i saker och ting och är inte överdrivet känslig.

 Singelmamma till två barn och jag har vänner och bra jobb och ett liv. 

Jag  är ingen anhängare av new age och andlighet.

Sådant ligger inte för mig. 

Därför trodde jag att jag blivit galen när jag plötsligt en dag såg döda människor överallt.

Jag var på väg till jobb och mellan  bussresan och tågresan, på perrongen dök det upp människor från ett annat sekel.

 

Det var herrar med  fickur och hatt och stärkkragar och det var damer i  långa klänningar, hatt och uppsatt hår.

 Jag blundade hårt och öppnade ögonen igen och de var kvar.

 Det var som om jag inträtt i en svårt sinnessjuk värld.

Jag tänkte omgående att nu har jag fått en psykos. Jag bör ta mig till psykakuten snarast. 

Ovanpå allt det jag såg, kunde jag förnimma vår vanliga värld och de vanliga människorna. 

Jag satte mig på en bänk och tänkte att nu måste jag vara förnuftig innan vett och sans helt försvinner för mig. 

Och när jag satt där så efter  kanske 20 sekunder  tar min egen värld över allt mer och de döda och den gamla tiden blir allt luddigare och försvinner helt.

Jag åkte till jobb och jag var livrädd.

Jag googlade på sådant som kunde vara relaterat till min upplevelse och jag var tveksam till att uträtta mitt arbete som läkare den dagen.

Jag hittade Ezmaraldas blogg och skrev ett mail och fick gjort en  spådom/seans och därigenom fick livet en ny  vinkel. 

Tack kära Ezmaralda för att du hjälpte mig till insikt om vad jag upplevt. 

  Du berättade om händelser i min barndom som handlade om att jag då och då försvann bort i en annan tillvaro. Jag minns det tydligt själv också. 

I efterhand har jag tänkt att det  bara var ett barns rika fantasi. 

Men det var samma sak som hände då - som hände nu och det var " på riktigt"

Jag som aldrig ansett mig andligt lagd och som faktiskt haft lite förakt för det här med new age, och nu var jag tvungen att inse att jag plötsligt var en aktiv del i detta.

Ibland ser jag döda människor och befinner mig i en annan tid och det handlar inte om att jag är galen utan det handlar om min känslighet för dessa ting. 

 Tack vare Ezmaralda fick jag insikt och hjälp i att stänga av när det händer, för det fortsatte hända men nu kontrollerar jag det.    En psykos hade jag inte kunnat kontrollera.

 

 

Jag är adopterad och har gjort efterforskningar och det visade  sig att både min biologiska mamma och mormor i Peru  var starkt mediala och mamma arbetade aktivt som medium.

De som inte har någon Ezmaralda att vända sig till, förstår jag inte hur de reder ut sådana situationer.

Med hälsningar och tacksamhet  från ett höstruggigt Lund

 

Liv

 

---------------

 

I dag befinner jag mig i Ullared och kan inte besvara några frågor

I morgon är det vanligt igen !

1 Alina:

skriven

Det kanske är naivt, men jag som är nostalgisk och historieintresserad skulle älska att kunna se människor från förr så där! Önskar så att jag hade förmågan.

2 Michaela:

skriven

Förstår att du trodde att du hamnat i en psykos och var i färd med att åka till psykakuten. Hade jag också trott men tur att Es kunde hjälpa dig att förstå.
Kram och all lycka i framtiden.

3 Mikael:

skriven

I alla länder finns det någon som har svar om olika saker

I din mammas land hade du nog också hittat svar

http://perushamans.com/

Kram
Mikael

4 Tilie:

skriven

Min am. "vän" har hört av sig både via skype och mail. Denna gången är hans son sjuk i US och behöver operation.. "vännen" försöker nog lura av mig pengar igen, eller? Vännen är i en krigszon. har inte en tanke på att ge honom några pengar- genomskådar... Snälla Esmeralda svara snabbt och ge mig ett dräpande svar till honom!

Svar: Ett klassiskt scam... att de fortfarande försöker bedra enligt den modellen... han är en en enda stor fejk.. är inte alls den han utger sig för att vara .. han är inte i någon krigszon... han ljuger om precis allting... kram
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför han J skicka iväg en förfråga till mig i sociala media så annars skulle han var inte så mot mig.

Ska jag undvika honom eller är det något som är positiva så han vill prata om?

Det oroar mig för jag blir förvånar över det

Hoppas din svaret kan hjälpa mig om jag ska undvika eller prata med honom

Ha det bra

6 ThereseC:

skriven

Hej Liv!
Tack för din gästblogg. Förstår att det måste varit en omtumlande upplevelse ☺️.

Kram ThereseC

7 Tisa:

skriven

Jag ska till Ullared nästa helg :)

8 lelle:

skriven

hej
När får jag ett nytt arbete? Eller kommer jag att arbeta på samma fabrik till pensionen?

9 Helen:

skriven

Oj, jag har alldeles glömt bort att det är idag du o många andra gör Ullared osäkert. Av döma av bilar på vägarna runt om , är ni några stycken där.

Ha det så mysigt, och man vet aldrig, kanske ses vi nån gång här i närheten.

Kram

10 Anki:

skriven

Tack Liv för att du delar med dig <3
Kram Anki med flock


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: