I Talismantider....

Dagens gästbloggare är: Kersti
 
 
 

Hej alla

Eftersom det är talismantid så tänker jag att min gästblogg kanske kan passa.

Jag fick  en talisman ur den första kullen och de var ett halsband.

Jag var mycket orolig när den kom eftersom jag   skulle opereras för bröstcancer.

En väninna hade nyligen avlidit i sviterna efter samma cancer, som hade spritt sig.

  Talismanen kom och så fort jag fick den i min hand blev jag alldeles lugn.

Från att ha klättrat på väggarna och varken kunnat äta eller sova fick jag en sådan stark insikt i att allt går bra och  cancern sprids inte. 

Nu är det ju ett bra tag sedan och det finns inga spår av cancer.

 

 

Vardagen har också blivit lättare

Jag är allmänt gladare och piggare och  mer aktiv. Precis som jag önskade att jag skulle  bli

Jag fick  också en talisman senare , en Harri och där hade jag tre önskningar. Två av dem har slagit in. Först att mina mediala gåvor skulle få mer djup och sedan att  min bror skulle träffa en bra kärlek.

 

 

 

 

Detta hände.

Tredje önskningen är  att finna en livskamrat och än har detta inte hänt.

Men med min starkare gåva kan jag känna att de inte varit rätt i tiden än.  Min kärlek den kommer och det känner jag så starkt. Jag tror att det sker under våren eller sommaren.

Nu väntar jag på Tara och mina önskningar till henne handlar om fortsatt god hälsa och om energi och kraft att göra allt som jag drömt om att göra. Jag tror att Tara är rätt för detta.

 

 

 

 

När jag beställde henne så  blev Harri alldeles varm och började snurra

Han väntar lika intensivt och spänt som jag

Lycka till alla ni som beställt talismaner

Kramar och  en fin helg önskar jag er alla

 Kersti

..........................

 

Nu kan jag meddela att jag har endast ett par stycken talismaner kvar - och vill du beställa så gör det  kvickt !!

1 AnnaK:

skriven

Häftigt så väl talismanerna funkar för många 😊👌🏻

Frågar igen.....finns det nån attraktion till min kollega från denna herre? Isåfall är det färdigflirtat från mig!

Kram 😊

2 Skorpan:

skriven

Oj Kersti, vad härligt att höra att dina önskningar slått in! O mera är säkert på kommande :). Lnskar dig fortsatt gott mående!

Önskar jag kunde känna av som många gör, men det gör jag inte. Anden är villig men... Nåja, det är ju som det är o nåt har ju hänt, i det lilla, önskningarna är faltiskt stora ;).

Nu önskar jsg göra en egen resa o undrar om du kan se något gällande detta Es? Ser den ut att bli av o till överkomligt pris i så fall? Känner så att jag skulle behöva se något annat än de bekanta jaktmarkerna ;) även om jag nu inte ska jaga nån fysiskt, tror jag ;).

Ska jaga paj o bröd idag o sen banken o sen inte mycket mer, det får räcka o så tar jag helg...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Gör du en egen resa kommer det bli bra... det är just vad du behöver.... låt härligt med paj och bröd :) kram :)
Esmaralda

3 Kulla:

skriven

Underbart Kerstin, blir så glad och rörd av ditt inlägg💕🙏. Ja, dessa kraftfulla talismaner👌.
Blir det flirt kväll 🍾🍺💕😜? Är JD ute ikväll?! Kram

Svar: Ja lite flirt kan det bli om du har antennerna ute.. kram
Esmaralda

4 Tingeling:

skriven

Önskar att jag hade råd, jag gillar att det var en tjej! men nu har jag precis köpt en säng, kunde äntligen bestämma mig haha! Jag vill fixa mitt sovrum nu, det var dags efter ett år i denna lägenhet 😁 dem andra får komma senare nästa år, nytt matbord och tv bänk och tavlor och lite andra smågrejer till köket.

Och jag har funderat på studierna.... Jag söker förskollärare men lägger den sist. Och söker kurser i vår. Kommer jag in på heltid kommer jag läsa heltid och samtidigt plugga matte 2. Annars fortsätter jag som nu och läser vid sidan av jobbet. Vill jag jobba med barn vill jag jobba med äldre, så utbildar mig till lärare i sådana fall. Annars har jag två andra utbildningar jag också vill gå och kan söka till nästa höst.

Jag ser framför mig att om jag jobbar och pluggar samtidigt blir jag en trött människa hela våren. Får helt enkelt bestämma mig sen när jag kommer in på kurserna eller inte.

Och när jag bestämde detta igår så sov jag normalt denna natt, vaknade som vanligt vid 06.15 och inte 04.30 som andra dagarna.

Nu är jag nöjd. Och det är fredag. 😀

Hoppas alla får en fredagsmys känsla idag!

Kram!

5 EPM :

skriven

Tack för att du delar med dig Kersti!
Skönt att höra att din cancer är borta❤️

Min Gabbe har inte agerat så tydligt, mer lite indirekt tror jag- han är fortfarande varm när jag håller honom så än har han liv.
Han skyddar just nu mitt andra hem, vaktar det som är mitt.
Tänkte att det kunde vara bra nu när J smyger omkring.

Det läskiga är att jag inte förstår varför han gör det, vad som är hans syfte. Hade jag vetat att han var arg, ville kontrollera eller nostalgisk så hade jag varit lugnare. Då kan jag förhålla mig till det. Ser du nåt om hans orsaker till att ta omvägen utanför mitt?

Kram

6 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!

När jag började läsa ditt inlägg Kersti så kunde jag riktigt känna ditt lugnt och harmoni. Det var precis som man själv slappnade av och blev lugn och avslappnad inombords. Önskar dej lycka till med Tara, din hälsa och med kärleken❤️
Här är jag uppe med tuppen, ja i alla fall vaken men ligger fortfarande i sängen. Kaffesuget är enormt så jag måste nog ge mej upp. Jag fantiserar om nybakade bullar och nån god kaka så det kanske jag fixar idag. Snyggingen hörde av sej igår så vi snackade lite, är det där tillfälliga på gång tror du? Kan det bli en liten bulldejt ikväll mån tro? O lite hångel?🙈
Önskar dej en skön fredag🌷💕

7 Skrållann:

skriven

Hej!
Så härligt Kersti och du ska se att när du är redo så kommer även önskningen om att finna kärlek också slå in;)
Jag beställde en Tara igår och det kändes helt rätt i tid. Senare berättade min syster att hon inte vet om hon orkar fortsätta driva sin verksamhet. Det är såå mycket jobb men det kostar att driva runt det och betala ut lön till mig och en till och det blir inte mycket hon själv kan ta ut. Jag tycker synd om henne samtidigt som jag vägrar få dåligt samvete. Jag sliter som ett djur och skriver inte ens upp all tid jag är där och jag har haft flera förslag på åtgärder för att både hon och verksamheten ska hålla över tid. Jag har ju kollat på lite andra jobb och är inte orolig för att bli arbetslös men hur kommer det gå för min syster, stänger hon igen verksamheten inom en snar fram?

Kram❤️

Svar: Ja, så småningom stänger hon och det tror jag trots allt blir en lättnad för henne.. kram :)
Esmaralda

8 Pia1:

skriven

Glad att läsa en fin historia om dessa, har längtat efter det faktiskt, tack 💗 Själv fick jag den finaste gåvan att läsa frågeställningen till neurokirurgen. Det är så briljant, om detta skrevs med den baktanke jag misstänker, så vet jag att han gör ALLT för att lösa det, på något sätt 😍

Svar: Ja jag tror hans intentioner är att lösa det.. kram :)
Esmaralda

9 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon godmorgon!

Jag ser verkligen fram emot att Tara ska komma. Men jag vet ingenting. Någon skrev igår om att lägga den i salt. När ska det ske? Och jag har en fråga till om frågorna :) Om jag önskar mig att vara stark, frisk och glad till exempel, räknas det som en önskan eller är det tre?

Ha nu en fin dag!!

Svar: Får du inget mail av mig nu under förmiddagen så snälla.. maila mig.. du kan sammanfatta de tre tingen till att du vill må väl... då känner Tara in hur du menar.. kram
Esmaralda

10 M.:

skriven

Hej!
Vad spännande med dessa.
Väntar så spännande på min.

Jag undrar lite nu hur det ser ut med kärleken. Känns mötet och förhållande långt bort i tiden?

Känns det som något inom kärlek/ familj kommer hända inom dem närmaste två åren?
Kram


Svar: Ja inom två år så bör något hända.. kram:)
Esmaralda

11 Lilla m:

skriven

Hej Es! Jag tänker på honom
och önskar ha intimt umgänge med honom, finns chansen?

12 Lotta S:

skriven

Försöker igen medan vi ännu hinner ändra oss: skulle det bli lönsamt att satsa på svampen där skogen inte ger mycket avkastning?

13 Fina:

skriven

Hej Esmaralda! Denhär mannen A som jag har en strulig relation med... vad händer om jag försöker kyssa honom? Blir han arg då? Kram

Svar: Jag ser inte hur han reagerar.. tyvärr.. kram :)
Esmaralda

14 labellavita:

skriven

Hej!

Igår var vi på visning av en lägenhet. Gör vi rätt om vi tackar ja till den? Kommer vi att trivas?
Vi kommer närmare stan och stall. Men lägenheten var inte riktigt vad jag hoppats på.Men det kanske är svårt när man tittar på en tom, ostädad lägenhet att bilda sig en bra uppfattning.

Kram

Svar: Lägenheten är inte den ultimata för dig och flyttar du hit så blir det en annan flytt igen om några år,. ser det ut som.. kram :)
Esmaralda

15 DD:

skriven

När möter jag kärleken? Man ställer mer och mer krav ju äldre man blir .. inte utseende men hur man är som person.

Svar: Den som är rätt för dig kommer...och har de egenskapers som är viktiga för dig.. kram :)
Esmaralda

16 Dunegull:

skriven

Ser du ngt kring mig och min hund. Snart 6 månader. Ser du en positiv utveckling? Kan du få in ngt kring hennes tankar?
Kram och Trevlig Helg!

17 Maris:

skriven

Hej!
Ville haft en talisman men inte råd nu.. nästan alltid pengabrist.. nu sjuk o hemma från jobbet. Vart lite oturligt sista tiden. Hoppas det vänder snart! Jag skriver med en kille nu. En flirt skulle man säga.. ser du om det blir nån action från honom elr bara snack..? ❤️
Kramm

Svar: Förvänta dig inte alltför mycket..kram :)
Esmaralda

18 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.
Kanske är larvigt men har en önskan att gifta mig medan jag fortfarande är lite ”ungdom” ” nu är jag ju inte så ung. Men innan jag är 35 hoppas jag på att vara gift. Är ca 5 år dit.
Vad tror hur ser det ut. Är jag gift innan jag är 35?
Kram


Svar: En stor chans att det bli så, kram :)
Esmaralda

19 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Tack Kersti för att du delar med dig <3 Lycka till i fortsättningen i ditt friska liv <3

Fredag igen såå fort veckorna försvinner ...

Igår lastade jag bilen full med skräp och bubblade som om det var Fredag ! Så skönt med varmt spabad när kroppen värker.

Ha en go fredag !

Kram Anki med flock

Svar: Ja de där goa spabaden är guld värda... kram :)
Esmaralda

20 Mirre:

skriven

Hej Es,
Blir det lättare för mig med studierna snart? Jag kämpar ganska mycket.. Hoppas att det kommer att vara värt det i slutändan.
Försöker ha en ganska lättsam inställning för att inte ta åt mig och oroa mig alldeles för mycket men ibland är det svårt..
Kram ☀

Svar: Du är en fighter och det kommer löna sig.. kram :)
Esmaralda

21 Jennifer:

skriven

God morgon! Kersti, det låter härligt med din talisman och önskar att den också uppfyller din tredje önskan! Allt gott!

Kära Esmaralda, jag blir så trött på mig själv då jag inte kan fatta beslut, det beror på min utmattningsdepression.

Nu har jag BESTÄMT mig för att bli FRISK!

Och undrar nu om det bästa sättet är att göra denhär resan till Tunisien ensam, där jag kan resa som jag vill, alltså köra hardcore i Saharaöknen, eller att resa med min lilla flicka (på hennes villkor)? Det kanske inte är det bästa för henne att komma med på en sådan resa till Tunisien? Det blir ju ingen ligga på stranden resa, menar jag. Hon älskar att bada och simma i pool.

Skulle hon ha det bättre hemma med sin mormor?

Eller borde jag tänka om för hennes skull och åka på en badsemester? Fast en sådan resa ger inte det jag själv känner att jag söker. Kram

Svar: Se din resa som ett led i ditt tillfrisknande.. som en slags medicin.. och då bör du kanske resa ensam, på ditt eget sätt... kram :)
Esmaralda

22 Nettan:

skriven

Under lång tid har jag trånat och längtat efter att träffa en man, men helt plötsligt har det vänt åt andra hållet. Jag känner att jag trivs bra som jag har det, vad har hänt?! Jag känner mig extra känslosam nu för tiden, gråter för det minsta lilla.

Jag ska flytta från min lägenhet till en betydligt mindre i storlek eftersom jag har endast timlön. På måndag ska jag på en anställningsintervju och förhoppningsvis jag får och det ger mer pengar i kassan. Om, så kommer jag att jobba med två jobb jag fullkomligt älskar :)

Att jag flyttar till mindre storlek av lägenhet känns som jag är 20 år igen och flyttar hemifrån för första gången ;)

En fjäril förföljer mig här hemma och på jobbet, den flyger vid mig och det är lika sort på jobb o hemma.

Trevlig helg!

Svar: Du har mycket kärlek med dig nu.. från universum och du ska bara ta emot, njuta och känna dig trygg.. kram :)
Esmaralda

23 Fina:

skriven

Tack! Om jag svänger på frågan: skulle han vilja kyssa mig? Kram

24 Bumble bee:

skriven

God förmiddag Es!
För några dagar sedan frågade ja om min förkylning och du sa att det kommer försvinna väldigt fort, jag hade tänkt jobba igen på måndag men har fortfarande väldigt ont i halsen. Tror du halsontet kommer försvinna innan måndag? Jag hoppas inte de är halsfluss nu igen 🙈 ja tar nässpray, glass och halstabletter men kommer detta hjälpa verkligen? Ja är rädd för att ja ska gå ut för tidigt så de kommer tillbaka. Vill ju så gärna bli frisk. Vad ser du nu kring min förkylning, fortfarande vänta ut det eller gå till läkarn? Mycket tacksam för svar! Kram 🐝

Svar: Ring vårdupplysningen och prata med dem och få rådet om du behöver gå till läkare eller ej... blir halsen värre ska du absolut gå.. då kan du ju behöva penicillin.. kram :)
Esmaralda

25 Lotta:

skriven

Tror att man måste ha en speciell gåva för att förstå när talismanen verkar. Det har inte jag, så jag märker inte av mina, men tror på det ändå ;)

Ser du om jag får vänta länge till innan jag får jobb. Döfött just nu.

Kram L

Svar: Det är individuellt hur man märker av talismanerna .. de är ju präglade på sin ägare.. och det betyder inte att de inte funkar.... du får vänta ett tag till på jobb men det kommer.. kram :)
Esmaralda

26 Jennifer:

skriven

Hej igen och tusen tack för svaret.

Ja jag känner att jag denna gång behöver göra resan på egen hand, på mitt eget sätt, så som jag brukade resa när jag var ensam.

Men har dåligt samvete och känner oro att lämna min flicka här, som om jag sviker henne. Och särskilt nu då hon har det kämpigt i förskolan😔

Så det känns inte heller bra att resa iväg ensam😞

Vi har alltid rest tillsammans, hon har besökt över 30 länder fast hon är så liten.

Jag undrar om det NÅGONSIN kommer att komma en tid när allt bara är BRA och LÄTT och ENKELT i livet? Eller är det för mycket begärt?

Kram

Svar: Bekymmer och problem kommer då och då.. och i somliga perioder i livet samlas problemen och det blir ett kluster... där är du nu.. och du tar dig vidare.. det lättar och det kommer bli så mycket bättre.. kram :)
Esmaralda

27 Helena Ir:

skriven

Alltid trevligt att få veta hur bra talismanerna varit till hjälp! Glad för din skull..

Hunnit träna nu på morgonen innan jag ska vidare..4,5 år nu på gymmet..så trevligt också. Det här gör mig glad..det är här jag får kärlek av "gänget"

Trevlig fredag
Kram

Svar: Underbart.. det gör gott och är trevligt.. en perfekt kombo ju.. kram :)
Esmaralda

28 India:

skriven

Hej, jag har en av de första talismanerna och har beställt en ny Tara nu men jag undrar om jag kan beställa en till min vuxna dotter och ge henne i julklapp ? Kram

Svar: jadå, det går bra.. då gör vi bara på ett lite speciellt sätt.. det går att lösa utan problem.. kram :)
Esmaralda

29 Marita:

skriven

Jag beställde och betalade min Tara igår men hon var inte med i posten idag ? Har det blivit något fel ? Ha en trevlig helg alla. Kramar.

Svar: Nejdå, allt är som det ska vara. Jag kommer att arbeta med talismanerna under helgen för att rikta in dem mot sina nya ägare och göra dem personliga... ingen talisman skickas förrän TIDIGAST måndag... så allt är i sin ordning.. kram :)
Esmaralda

30 TILL BUMBLE BEE:

skriven

Hej! Effektivt knep mot ont i halsen: gurgla ca 4 ggr per dag med kokt ljummet vatten och lite havssalt (ca en tesked i ett glas vatten). Det känns lite äckligt men brukar hjälpa! Hoppas du kryar på dig

Kram
Jennifer

31 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jo lite nya omgivningar skulle sitta fint ;). Som t ex nu på cafe’ o då borde jag ju se mig omkring o inte på telefon.. Vem vet vad jag missar om jag inte är på alerten ;D. Nåja, knappast nåt. Vill slippa mitt dåliga samvete gällande jobbet, o då gäller det att nollställa sig..
Kram Skorpan

32 Mimis:

skriven

Hej!

Har inte råd att köpa en Talisman. Hoppas ändå att mina önskningar slår in. Önskan att få jobb och annan lägenhet. Slår mina önskningar in?????

Kram

Svar: Du kommer få båda delar men det kommer inte av sig själv.. så gör upp bra planer... kram
Esmaralda

33 Olga:

skriven

Hej,önskar råd och tips om hur jag ska hantera "allt" runt min yngsta dotter. Tacksam för svar. Är så tom på energi. ..

34 Olga :

skriven

Hej,önskar råd och tips om hur jag ska hantera "allt" runt min yngsta dotter. Tacksam för svar. Är så tom på energi. ..

35 G.H:

skriven

Hej Esmaralda!
Är lite nojig över möjligheten att jag kan vara gravid. Har känt mig så mysko senaste veckan.

... om det skulle va vara så, kommer jag då må bättre och fixa situationen?

Kram:)

36 Deppig:

skriven

Händer det något positivt snart?? känns så trist, deppigt och ensamt.


Kram

37 Hopplöst:

skriven

Blir det någon ljusning i livet snart?? Hoppas att det blir en lösning på mina problem. Ber till änglarna och universum om hjälp men är nog inte värdig att få någon hjälp.

Kram

Svar: Du är värdig, självklart är du det.. ta själv kontroll över det du kan.. och du får hjälp.. det kan ta lite tid men saker och ting reder ut sig.. kram
Esmaralda

38 Robin:

skriven

Hej igen,
jag tog mod till mig och frågade ut kollegan på den andra avdelningen som jag berättade om för nån dag sedan på en promenad. Hon svarade efter några dagar att hon inte tyckte det var ett bra förslag. Ser du något om varför hon tyckte detta var så dåligt när du ändå såg att hon med hög chans skulle tacka ja? Är det för att hon trots allt är helt ointresserad av mig, eller något annat?

Svar: Hon verkar ha en del problem runt sig och det kan vara anledningen till hennes svar.. se dig om efter andra vänner istället och lägg ingen energi på henne mer.. kram
Esmaralda

39 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Tack för en intressant gästblogg!
Måste prova detta med talisman men är bara inte redo just nu att ta tag i det.

Hur ska jag kunna bli stark mot de andra mammorna till sonens ”kompisar” och han har nu börjat bli ledsen att han aldrig är inbjuden till lek och det gör mej både ledsen o vansinnig. Jo jag försöker göra så gott jag kan att han ska träffa andra vänner och är på snäppet till efterhängsen känner jag. Vi ska träffa ett gäng i helgen men han säger att det är ju inte hans bästa vänner. Ska jag gå emot stolthet och börja bjuda hem dessa två klasskamrater eller kommer det inte fungera?

Kram

Svar: Gå inte in i detta för mycket.... gör du frågan alltför viktig finns risken att din son penetrera det här med vänskap mer än vad som är bra för honom... ibland vill man leka med någon som inte vill leka och som har en annan bästa kompis och det får man acceptera... uppmuntra honom att lek med andra.... och bara bjud hem.. kram :)
Esmaralda

40 AnnaK:

skriven

Provar en sista gång 🙈 Finns det intresse för kollegan också från hans håll?

Kram 😊

Svar: Något intresse kan jag ana men ingenting seriöst.. kram
Esmaralda

41 Tingeling 2:

skriven

Hej, min kommentar/fråga verkar ha tagits bort? Såg att en annan också kallar sig Tingeling, var det därför? Jag är i alla fall en annan person, så jag testar att fråga igen. (Hoppas det går bra)
Mannen jag träffade igår, tror du han gillar mig? Han verkade snäll och vilja hjälpa mig, men jag var tyvärr så upprörd att jag nog inte var så trevlig tillbaka som jag borde varit.

Svar: Jag har inte tagit bort din fråga.. han gillade dig men tveksamt hur pass djupt.. kram :)
Esmaralda

42 Fina:

skriven

Hej, skulle han vilja uppleva hur det känns att kyssa mig?

43 Panik!!:

skriven

Hej, Får jag vänta länge till på jobb? paniken växer. Kommer inte att klara mig om jag inte får ett jobb snart.

Kram

44 EE:

skriven

Kanske hade behövt en, livet är verkligen skiftande nu. Jag vill leva, njuta och vara glad. Jag vill kunna umgås med min vän R utan att min man ska bli helt underlig. Panikångest och blir yr, han oroar sig i onödan och det har jag sagt.

Jag måste väl ändå få ha vänner? Jag måste väl ändå kunna träffa nya bekantskaper och berika mitt liv med?

Eller ska jag fortsätta känna mig ensam och utan vänner? Bara gå hemma med barnen och min man. Stressa över hem och jobb och allt.

R får mig ju att känna ett lugn. Jag trivs med honom, vi kan prata och har kul. Han är ett av mina ”vattenhål” jag kan samla energi med honom. Han ger positivenergi till mig och en glädje. Jag känner mig inte utan vänner med honom.

Men hur ska man ställa sig till att den man älskar blir konstig och livrädd. Mot att man själv vet hur olycklig jag kommer vara utan R i mitt liv. Och olycklig utan min man.

Idag började bra, sedan frågade jag om det är ok att jag hänger med R idag el imorgon. Sedan blev min man rädd och fick ångest av frågan typ. Nu sitter jag på jobbet, har ingen lust att äta lunch med folk utan väntar lite extra tid för att vara själv. Jag är ledsen och känner mig ensam.

Min man tyckte jag kan fixa barnvakt, för han vet inte när eller om han kommer hem ikväll. Känns orättvist på nåt sätt.

R kommer ju aldrig ersätta min man, han kommer däremot alltid vara en vän och han har en särskild plats i mitt hjärta. Han är en sån människa man inte träffar ofta i sitt liv men när man gör det så ska man vara tacksam för gåvan av hans vänskap.

Behövde skriva ur mig detta lite. Och bloggfamiljen känns rätt att skriva till. Hur ska man göra när vad man än väljer gör en olycklig.

45 Anna.L:

skriven

Hej!
Ser du om vi kommer mötas i framtiden, jag och Tae? Kan det vara en kärlek, jobbpartner eller vänskap. Om vi har någon mening att våra vägar ska mötas en dag. Har tänkt på honom men samtidigt känns det ovisst. Kram

46 Hönan:

skriven

Finns det chans för mig att kunna forska med honom nu, eller behöver jag ha en master först?

Kram

47 Berg:

skriven

Som alltid spännande att läsa berättelser om talismanerna!

Det har blivit så rörigt hemma med sonen. Enbart dataspel som är intressant för honom, så det blir lätt konflikter när han struntar i allt annat. Det har inte kommit än, men jag är rädd att han kommer spela ut mig mot pappan om jag ställer för mycket krav. Vill att han ska trivas med att bo hos mig, och fortsätta med det, men han kommer behöva ändra beteende och visa mer hänsyn.. Finns det risk att jag tappar honom till pappan om jag sätter ned foten Es? Eller är det lugnt?
Tack för råd och passar på att önska trevlig helg!

Svar: Samarbeta med pappan och låt inte sonen välja bekvämaste vägen... han mår bäst om ni båda sätter ner foten när så krävs.. kram :)
Esmaralda

48 <3:

skriven

Hej kära Es, kunde inte skicka iväg min fråga via mobilen det bara snurrar och jag är inte en robot.

Börjar jag och L komma varandra närmare ? Han har varit ihärdig två dagar nu. Tror vi redde ut mycket när han ringde i måndags kväll. Kommer inte att acceptera eller tycka att hans beteende är helt ok och det vet han om nu och skulle tänka på. Förstår hans oro med familjen det är ju det bästa man har <3 han kanske inte är riktigt som jag trodde ändå. Vet inte om jag kommer gilla honom om vi ses igen. Han skev imorse och frågade hur det var med mitt öga. Så lite bryr han sig kanske ändå i all stress med jobbet. Vad är han ute efter med vår kontakt gillar han mig mer än som vän ?
Kram
<3 <3 <3

Svar: Ja, det krånglar lite med det tekniska. Han bryr sig men han ser ändå inte ut att vara helt rätt för dig och det känner du nog själv.. kram
Esmaralda

49 Gemini:

skriven

Jag kan tyvärr inte säga att min harri gjort så mycket för mig.. :( kanske är inte talismaner rätt grej för mig. . Kram

Svar: Ibland funkar det inte så bra och det är inget man vet på förhand.. kram
Esmaralda

50 CeCe:

skriven

Alltid intressant att se hur talismaner fungerar för andra. Inspirerande.

Es: Kan jag/ vågar jag berätta mina känslor för honom? Hur skulle han ta det?

Svar: Berätta du, somligt behöver man få sagt.. han tar det bra men tveksamt om du får den respons du önskar.. kram
Esmaralda

51 ängeln:

skriven

Hej Esmaralda! Talismanerna är sannerligen kraftfulla! Tack för svaret igår, sonen är nu på bättringsvägen! Jag undrar om jag kan göra något mer själv för att utveckla mig andligt? Kram

Svar: Du har en andlig kapacitet - men detaljerat kring detta ser jag enbart i en personlig seans.. kram :)
Esmaralda

52 Ia:

skriven

Hej
Vad glad jag blir för din skull att talismanen fungerar får dig.
Jag kan inte påstå att Harri har gjort något för mig, sen han kom till mig. Han har aldrig varit varm i min hand.
Funderar om jag gjort något fel eller
Hoppas att det kommer och med kärleken

Kram

Svar: Pratar du med honom och håller honom i din hand o har honom med dig så BÖR han ge gensvar men precis som vi människor så är talismanerna också olika och alla är ju inte heller riktigt mottagliga för dem.. kram
Esmaralda

53 Vi:

skriven

Hej Esmaralda.
Tänker på honom ibland och får ibland en känsla att han tänker på mig. Men han har sagt att han inte vill vara med mig just nu. Så vad handlar det om? Eller inbillar jag mig.
Du ser ingen risk att han kommer vilja vara med mig igen ?
Kram

Svar: Nej jag ser inte er två tillsammans i framtiden... kram
Esmaralda

54 M:

skriven

Hej Es

Blir jag ensam länge till?
kram

55 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns det bra mellan dem nu och är han nöjd med henne och är dem framöver nu?
Kram

56 *:

skriven

Hej

Ser du om jag kommer på en båt eller litet hus utomlands i framtiden ?

Kram
*

57 Hopp:

skriven

Hej, Hur ser hösten vintern ut att bli, något glatt, positivt??

Kram

Svar: Ja det kommer ske bra ting... planera en resa och det blir extra bra... kram
Esmaralda

58 Tildis :

skriven

Vad härligt att höra☺️ jag hoppas Tara kommer föra med sig massa bra till mitt hem också💖

En fråga Es, kommer jag få ersättning från min arbetsgivare för dom extra utlägg som jag haft?
Kram

59 Mamman:

skriven

Underbart att läsa. Harri har gjort så mycket för mig också. Han är min bäste vän. Och nu väntar både han och jag på Tara. Kram

Svar: Och hon kommer i nästa vecka :)
Esmaralda

60 ThereseC:

skriven

Vad skönt att du känner dig piggare än på länge Kersti. Cancer är verkligen hemskt!

Kram ThereseC

61 Kompisen:

skriven

Utan Harri hade mycket elände hänt som jag nu slapp och jag är honom så tacksam. Så jag vet precis hur du menar. Kram

62 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Har du gjort Taratalismaner av alla sorts kort? Tänk vad obehaglig till mods jag hade blivit om jag hade fått djävulen, döden eller sju svärd 😱

Kram ThereseC

Svar: Det hade du inte behövt bli.... de korten är jättebra och handlar inte om elände eller död.. kram :)
Esmaralda

63 Sara:

skriven

Hej Esmaralda,

Jag har tänkt göra en seans med dig framöver. Jag vet att detta inte hör till ämnet som du skrivit om men jag skulle akut behöva svar på min gamla svärmors avsikt att komma och hälsa på mig. Vill helst inte att hon skall göra det av vissa anledningar. Hur ser du på det här, är det något jag behöver oroa mig för och kan jag smidigt blåsa av det.

Svar: Hon har en tanke med sitt besök men kommer nog sköta sig fint... du kan blåsa av genom att kort och gott avboka... du är inte skyldig förklaringar ... kram :)
Esmaralda

64 AnnaK:

skriven

Tack för svar! Han har väl inget seriösare intresse för mig heller gissar jag. Försökte mig dock på en flirt idag men hopplöst usel på sånt där. Hur i fan gör man!!

Kram och tusen tack för alla svar 😊💕

65 FARLIGT? Anonym denna gång :

skriven

Är det här någon skum människa? Intrycket var ju bra men sen.... vem gör så? Tycker det var obehagligt och sedan när personen verkade känna min släkt.... Borde jag avbryta kontakten? Eller är det ingen fara? Vill gärna hålla det proffsigt inte privat!!



Kram

Svar: Gör vad du kan för att hålla det proffsigt.. kram
Esmaralda

66 Ghostwriter :

skriven

Stämmer din seans fortfarande angående rättvisan?



Jag börjar känna att det närmar sig och jag är livrädd. Livrädd för beslutet.





Tack för tidigare svar,



Kram!

67 Undris:

skriven

Hej Es

Hur blir hösten/vintern för mig?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: