Jag blir bara stressad....

Trenden, Att måla sig mindful,  vad ska man säga om detta ?

Målarböcker för vuxna ?

Personligen så blir jag så himla stressad av att sitta och färglägga och tänker hela tiden att här sitter jag och bränner tid genom att regrediera mig tillbaka till tiden som 6 åring, när jag hade kunnat ägna mig åt mer potenta saker.

Det är inte målarböckerna det är fel på, det är mig!

I min värld är det så att man visst kan måla men då målar man kreativt och slabbar med färg och hittar på som  man vill.

De första målarböckerna för vuxna var politisk satir och gavs ut i USA på 1960-talet. På bilderna uppmanade stressade kontorsråttor och byråkrater läsarna att måla dem grå, annars skulle de förlora jobbet.

Men nu handlar det om  mindfulness och meditation.

Man ska färglägga sig själv in i nuet.

Och jag vet människor som verkligen gör detta… målar och meditera och tycks må väl av det.

Jag är ju  en lite odd figur som inte har ro till sånt.

Och just därför skulle jag säkert behöva det.

 

Sist på Ullared tänkte jag tanken.. att man skulle kanske köpa sig en bibba målarböcker och lite kritor.. för sånt finns det gott om där…  men nej, man känner sig själv och dessa attiraljer hade bara blivit liggande i en låda.

Förträngda.

Och varjhe gång jag råkat få syn på dem hade jag bara känt mig superstressad.

Somliga människor kan bara sitta och stirra rakt ut i luften….utan att liksom tänka på nånting alls.

 Det kan aldrig jag. 

Vegetativa tillstånd är ingenting för mej.

Jag måste ha nåt att göra. 

Jag kan tillexempel inte bara sitta och äta… antingen har jag sällskap vid bordet och vi pratar eller så läser jag eller  kollar film eller nåt. 

Jag kan sitta och titta på havet… i två minuter… sen har jag tittat klart.

Somliga kan sitta en timme.. minst !

Och bara glo !

Och det är ju en form av meditation.

Jag kan meditera men då tänker jag att NU ska jag meditera och då blir det en medveten handling. För mig är  det är en annan sak än att bara sitta  och vegetera.

Hur gör du ?

 

 

 

Nu är det  en lugn & fridfull helg.. sonen har kommit hem på besök från Stockholm och MG är överlycklig…… vi badar spabad.. dricker Amarone… äter lammfilé och har inte en endaste grej inbokad ( fast det  har ju sonen.. massor… )

Så himla skönt !

Kram & kärlek

 💓

P.s. Tack för att du trycker på GILLA knappen

💓

Och du som vill ha en personlig seans/spådom maila mig på:

[email protected] och jag mailar dig  info tillbaka om hur det funkar.

Välkommen!

1 Smulan..:

skriven

Köpte en sån målarbok för några år sedan. Men har nog målat en sida så det var inget för mig. Lägger gärna ett stort pussel för att koppla ner hoppas att jag snart få tid till det.
Har och är turbulent kring stora nu vi är helt slutkörd ska ha möte med läkaren i veckan som kommer får vi igenom medicinering denna gången känns som att det är ändå vägen just nu för att vi ska komma på rätt kurs igen och få ett fungerande familjeliv.
Trevlig helg.

2 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Målarböcker hade inte funkat för mej heller men det är kul! Önskar jag kunde få ur mej allt jag bär på på en målarduk, undrar hur den hade sett ut...🤔
Men sitta vid havet eller vid en sjö, ensam och bara ta in tystnaden, DET är min grej, räcker med en halvtimme timme eller så sen är jag tankad med energi för det mesta.
Vilken härlig helg du har framför dej, Gud så skönt att bara få vara utan massa måsten. Dricka amarone låter inte alls jobbigt😜
Jag har flygande tankar som vanligt, snyggingen spökar värre än vanligt och han verkar ha vissa tankar också, är det nära nu att vi kommer närmare varann? Känner han en speciell känsla också när vi ser varann?
Ta vara på helgen och ta hand om sonen, kram💕🌷

Svar: Exakt, dricka Amarone kan man ju stå ut med :) Han har ett intresse men det verkar ändå segt av nån anledning.. kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Har också funderat på dessa målarböcker, kommer ihåg att jag som barn tyckte om att måla, men ännu har jag inte tagit steget ut, kunde definitivt tänka mig att sitta o måla, men har inte hittat några trevliga målarböcker för detta. Kanske jag borde köpa en ”barnmodell” o släppa loss det inre barnet i mig ;). Att meditera har jag inte lyckats med så där på riktigt, men havet kan jag visst titta på längre än två minuter ;). Är nog den som trivs bättre då jag har nåt att göra, jo det där är ju också att glra, men liksom ”fart o fläkt”. Beundrar människor som kan meditera o hitta sig själva o som mår bra i detta, wow.

En sån trevlig helg ni har framför er, speciellt MG då, storebror är hemma, härligt. Inga speciella planer, jobbar på att bli frisk, känner mig inte fit for fight ännu trots att jag varit hemma hela veckan.

Helgen startade igår med att vi var bjudna på middag till min kusin o det var vin o champagne o förrätt o varmrätt o sen kaffe o tårta, allt detta hade dom ordnat till min ära. Det hängde två ballonger i fönstret, som jag fick med mig hem, o sen blev jag dessutom förärad en flaska bubbel... Så fantastiskt, det är första gången nån ordnar något såhär för mig! Så glad jag blev o är!

Ja det blir ju att fylla jämnt nästa vecka ;).... Firar med barnen på dagen D o går ut o äter på kvällen, den dagen är jag ledig från jobbet o gör väl inte så mycket, antar jag. Kanske det var denna ovannämnda fest du såg Es som något trevligt som skulle komma?! Kanske blir andra trevligheter framöver, eller? Måste ju ordna fest för mina kompisar o familjen, om två veckor.. Får väl se hur stressad jag blir innan det är i mål ;).

Tänk vad trevligt som kan hända en vanlig fredag..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Vilken go kusin du har som ordnat det så fint till din ära :) Kan vara något kring detta som jag sett men det känns som om det kan komma mer... kram :)
Esmaralda

4 Linda:

skriven

Hej!
Kan du se något kring den nye killen på jobbet? Är han bara snäll eller är han intresserad?
Kram Linda

5 Lollo:

skriven

Hej bästa du
Jag har också väldigt svårt att komma till ro i mina tankar. Ibland hjälper yoga och ibland hjälper promenader i naturen.
Jag har en liten fråga: ser du om jag har möjlighet att få ett annat arbete om jag söker.
Ha en fin lördag

Svar: Ja, den möjligheten har du.. kram
Esmaralda

6 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda! Det är meningen att jag ska resa imorgon men jag har ännu inte bestämt mig. Har aldrig någonsin förut varit så dåligt förberedd, har inte ens gjort upp en resplan eller börjat tänka på vad jag bör packa med mig.

Räknade att om jag nu kommer iväg, så är detta land nummer 70 som jag åkt till. Jag har en dröm om att besöka varje land i hela världen men den drömmen känns bara suddig och avlägsen nu, precis som allt annat i mitt liv.

Tanken med resan var att ruska liv i mig själv och väcka livsglädjen, men egentligen vill jag bara krypa under täcket och stanna där. Känner en sådan enorm inre trötthet, jag vet inte hur jag ska orka kämpa. Allt handlar jämt om att kämpa och jag är så in i helvetes utled på det.

Om jag mot förmodan kravlar mig ur sängen och kliver ombord på planet imorgon, ser du någon fara eller varning för mig? Bortsett från den om jag väljer att försöka ta mig över Libyens gräns.

Kram.

Svar: Jag ser ingenting hotfullt och ska det bli bra är det viktigt att du försöker ha rätt fokus på återhämtning.. kram :)
Esmaralda

7 Camilla:

skriven

Tack Es, för Tara, ja, kom igår!! Jippii. Här var en som var lycklig ska du veta. Jo du frågade om att måla, jag har dessa målar böcker för vuxna, en tid har jag suttit och målat i dessa, men sedan har jag igen inte haft ro, jag är väl lite stressad, skall jämt vara uppkopplad till Facebook och har inte ro med nån lugn sysselsättning, helt sjukt... Vet....! KRAM

Svar: Och gladast av alla är Tara som nu äntligen kommit hem ! Kram :)
Esmaralda

8 Kulla:

skriven

Är nog som du, lite rastlös av mig. Den enda gång jag riktigt njuter och verkligen bara är.. är på solstolen👍👌.
Annars har jag inte ro att bara vara i nuet, tänker på en massa annat, förutom på det som jag ska😄🙄.
Nu är min Tara här och har boat in sig på bordet brevid sängen💕. Men sicket bök att få dit snörena., hålet som du gjort var trasigt, så varje knut jag knöt åkte bara ut.. men nu så är allt på plats🙏😍.
Hoppas hon kommer att trivas och utföra något 💕för mig. Kram

Svar: Sola gitter inte jag .. att sitta still... nejtack ! Du kan tejpa runt hålet eller stansa ett nytt.. det kommer inte att påverka negativt. Tara stortrivs och är glad att äntligen få vara hos dig. Kram :)
Esmaralda

9 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, M är så gullig mot mig och skickat krya på dig kort till mig och frågat om vi ska ses flera gånger. Jag känner inget pirr alls och tror inte att jag kommer göra det heller.
Är han lite kär och hoppas på mer ?

Ser du några tecken kring min soulmate blivande man Känner mig mer redo än tidigare att träffa rätt nu. Tror du Maria kan vara den kvinna som parar ihop med mig med en bra man. Känner att hon och jag är lite lika.

Kram

Svar: Han hoppas nog på mer.. men kan inte se att han är rätt för dig... kram :)
Esmaralda

10 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har provat och det är samma sak för mig. Det funkar ett tag men sen blir jag bara stressad. Det är väll någon slags träning kan jag tänka,
Ser dem ut att fortsätta med varandra i fortsättningen i framtiden?
Kram

11 Fråga:

skriven

Kära Esmaralda, snart är det försent för mig att få egna biologiska barn vilket är en stor dröm för mig. Hur stor är chansen att jag får barn med någon jag tycker om och som det känns rätt med?

Denna sak stressar mig mycket.

Svar: Chansen finns fortfarande.. jag ser inte hur stor den är... det beror på dig själv också.. att få upp ögonen för de som du kanske annars inte lägger märke till... kram
Esmaralda

12 Anonym:

skriven

Har d seriösa tankar om mig?

13 Marie:

skriven

Hej! Oj vad jag känner igen mig. Jag har också svårt att lägga tid på målarböcker eller bara sitta och stirra.. Lite slöseri på tid när det finns roligare / nyttigare saker att göra.
Kanske just därför känns det som att det är fullt upp i mitt liv just nu, träffa vänner, nya möten, utmaningar osv. Spännande men ibland lite pirrigt också men jag kör på. Har lite av ”ditt tänk” våga annars står livet still.
Ha en fin lördag. Kram Marie

14 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag kanske faktiskt ska testa detta.

Esmaralda kan du se något för mig, känns så segt för mig i kärlek. Är inte ute speciellt ofta och tycker inte det är så kul men det händer då och då.
Kommer jag att träffa min kärlek via nätdejting? Är det segt ett tag till?
Ser du om något verkar vara påväg eller om något händer?
Kram

Svar: ja det dröjer ett tag till innan ni möts och nätdejting ska du bara ägna dig åt om du tycker det är okey... kram:)
Esmaralda

15 Dina:

skriven

Hej Ezmeralda,
Att sitta och bara glo i havet hade jag inte heller klarat av. Det kanske därför jag inte kommit igång med meditationerna.
Och så har jag en fråga,kan du se var var ansökningsblanketterna på jobbet tog vägen? Du vet, våra kunder fyller i en ansökan och jag hade dom på bordet. Dagen efter, vips så är de borta.


Svar: Ser ut som om de blivit hopplockade med annat.. kram :)
Esmaralda

16 Smöla:

skriven

Varför drömmer jag om mitt ex som jag hade för 12 år sen..att vi strular och blir tillsammans igen??

17 Milla:

skriven

Känner oxå så med att måla, kan inte sätta mig ner o lägga tid på sådant när jag har massor att göra, disk, tvätt, städ osv men skulle nog må bra av det.
Har massor av kläder o saker att sälja för vill inte bara skänka bort då jag behöver ha in pengar o har tänkt lägga ut på Tradera. Kommer jag att lyckas med det?
Har en kollega på jobbet, en ung tjej, L. Kan jag lita fullt ut på henne el är hon falsk o manipulativ också? Svårt att veta var man har henne tycker jag men vet inte om min känsla stämmer. Kan ju ha fel.

Svar: L gillar dig och ibland kan det bli fel men inte medvetet... kram :)
Esmaralda

18 Virvelvinden:

skriven

Första bilden 😂😂😂
Jag klarar varken yoga, alltför lugna promenader eller vuxenmålarböcker.. Va härligt att sonen ha hemma ! Hos mig blir det ost, chark och ett glas rött.. Vuxen gottis !

Es.. Ser du något om hur eller omständigheterna runt träffen med min framtida man ? Så nyfiken..

Kramar på dig !



Svar: Ditt vuxengottis är perfekt !! Jag ser ingenting kring omständigheterna... men verkar vara inomhus... kram :)
Esmaralda

19 Lotta:

skriven

Nej för tusan. Att sitta och vegetera klarar jag inte heller av. Sånt slöseri med tid ich målarböcker för vuxna...hmmm. Ett sätt att tjäna pengar för dom som gör sådana. Att måla eget är ju hur kul som helst och meditativt om man vill så :).
Jag ogillar verkligen att slösa tid. Det betyder inte att jag är stressad...vill bara göra grejer, vilket också betyder att jag känner att det är sånt slöseri att jag är arbetslös. Söker mängder med jobb. Tror jag blir tokig, nästintill manisk av denna press. Nej överallt. Jag förstår verkligen inte varför det blir såhär. Vill ju jobba i branschen jag är i så att säga. Ser du när och om anställning kommer snart.

Ha en härlig helg med sonen
Kram L

Svar: Jag är lite som du :) Och en anställning kommer.. ser inte ut att dröja så länge.. kram :)
Esmaralda

20 HuldaMaräng:

skriven

Gomorron!
Jag vet personer med högfungerande autism som mår jättebra av de där böckerna. Och min son, men han har ju liksom åldern inne.... Själv blir jag mest stressad över att det aldrig tar sluuuut. Jag tycker inte ens att de är riktigt vackra.

Tomglo har jag lärt mig. Men det är mest verklighetsflykt när jag inte mår så bra.

Jag kan hitta meditation i möte med människor. Det händer förhållandevis ofta att jag i ett samtal med en människa känner ett mjukt flöde genom kroppen. Eller när jag hänger mot min stora häst. Hästar är meditation. Att stå nära, nära och känna värmen och de långa, lugna andetagen. Jag borde väl tävla mina fina hästar men jag tycker om att umgås med dem och det känns inte riktigt som att de är så tävlingssugna, i alla fall inte den stora :)

Ser du om min Tara trivs? Jag tycker de röda knutarna är lite läsare, ska jag dra åt dem igen?

Ha en fin dag!!

Svar: Jodå, Tara stortrivs och knutarna kan du dra åt hur du vill... löst eller hårt, det har ingen betydelse... kram :)
Esmaralda

21 Helena Ir:

skriven

Det är det jag nu ska ha lärt mig ..men det som nog är det svåraste för mig..Jag har mycket stress i kroppen..och behöver nedvarvningen i olika former. Stressen har jag tidigare försökt få ur mig genom att träna..vilket också är bra för kroppen.
Jag har numera några lugnande röster att lyssna på från en hemsida..men det är inte lätt..tankarna vill fara iväg på annat.
Så även det är väl en träningssak ..

Sista dagen igår..och jag har ingen aning om hur framtiden ska bli..Undrar mest om det blir ljusare igen? Jösses hur konstigt det blev..Ja,jag reser väl mig igen..

Ha en skön helg..trevligt att din son kommit hem :)

Kram :)

Svar: Du reser dig och det blir MYCKET ljusare.. glädjen kommer med stora mått.. kram :)
Esmaralda

22 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Jag är en sån som älskar att göra ingenting. När jag gjorde det som liten blev min mamma alltid orolig att jag hade tråkigt så hon försökte alltid aktivera mig. Jag blev jättesur för att hon inte fattade att jag var upptagen 😂.

Jag har gått ner i vikt en del sen innan sommaren. Det beror främst på att jag har bytt medicin.
J-O har hela året gått och mallat sig för att han väger mindre än jag även fast han inte tränar och även fast han håller sig till kakdieten. "Du går ändå inte ner i vikt av att träna" har han sagt varje gång jag ger mig ut i spåret. När jag slutade med sockret hände inte heller något viktmässigt. Men så slutade jag med medicinen som gav prolaktinhöjning och vips gick jag ner tio kg utan att göra något alls.
"Det syns inte" säger J-O. "Du har jättestor mage. Det ser ut som om du är gravid. Vilken månad?"
Han säger det som förtäckta skämt. Men eftersom skämten saknar humor så är det inte roligt.

Jag tycker att jag ser riktigt fin ut och jag är glad över att jag slipper prolaktinhöjningen (som gör att man blir hungrig, samlar på sig vatten och minskar förbränningen). Jag är också nöjd med mina nya hälsoförändringar. Jag mår bra av att springa och slippa socker. Jag börjar också känna lite skillnad när det gäller andningsövningarna. Jag har gjort en planering så när andningsövningarna börjar flyta på och kännas mer bekväma så ska jag fortsätta med mental träning. Jag har skaffat en bok om det med ett träningsprogram.
Kram ThereseC

Svar: Du lever så rätt nu... precis så som du mår bra av... och du är jättefin.. strunt i vad J-O säger, han är nog lite avundsjuk.. kram :)
Esmaralda

23 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Det konstnärliga ligger inte för mig ...så kritor eller penslar får vara i vilket syfte det än må vara :-)

Jag blir lite avis på dig att ha sonen hemma !
Nu ska jag inte klaga jag har ju två ;-) Vad vore jag utan sonen ,nu står spisen så rak och fin efter sonens skruvande och fixande ... tacksam är bara förnamnet !

Idag är det arbetsdag här ...men jag är för dålig för att delta och sonen arbetar
På tal om dålig ...har ju fått sk artros i fingrar och händer och det värker stundom ngt grönjävligt.
Finns det ngn i bloggen med erfarenhet av detta ? Ja nu är de flesta unga och raska ;-) Men man kan ju ha en faster eller mormor eller ngt liknande med dessa besvär...Läkarna säger bara att det inte finns ngt att göra åt detta ...Det låter för mig helt nattsvart . Kan rörelse eller massage hjälpa tro ? Tips ?

Ha nu en härlig helg med sonen ! Det du nu får se av honom ;-)

Kram Anki med flock

Svar: Tack snälla.. vi har nyss ätit frukost tillsammans sen ska han iväg och handla doppresent.. han ska ju på dop i morgon.. och jag ska ta en redig runda med stavarna... kram :)
Esmaralda

24 J:

skriven

Godmorgon! Sista tiden har vi haft ett helvete. Sonen har varit med om människorov, misshandel och hot. Det är under utredning och vi väntar nu på rättegång. Vi har även bytt skola åt sonen, skolan ligger 2,2 mil fån där vi bor nu.
Sonen har alla sina vänner i den nya skolan (han går i nian) han stormtrivs nu. Jag vill att han ska kunna fokusera på skolan, så jag har hyrt en liten lgt nära skolan.
Mannen tycker det är lite konstigt, han tycker vi kan skjutsa fram och tillbaka istället. Mig spelar ingen roll om jag har två boenden ett tag, kanske t.o.m kan bli bättre.
Tror du jag gör rätt och blir det till det bättre ?
Kram J


Svar: Bara du inte lägger alltför mycket fokus kring sonen... blir saker och ting FÖR konstlade och tillrättalagda så brukar det inte bli bra... men lyssna till din egen känsla.. kram :)
Esmaralda

25 Jossan :

skriven

God morgon...

Nu är jag trött på denhär känslan i brösten och mitt mående. Det är så drygt. Jag vill inte må dåligt längre men min ork finns inte kvar. Jag jobbar, kommer hem och lägger mig i sängen... tränar gör jag knappt eftersom mitt knä gör ont.. jag ska iallafall till sjukgymnasten v44. Saknar att träna...

Hur länge ska jag må såhär?

Kram

Svar: Det går över.. sakta men säkert även om det känns långsamt och du blir helt återställd... ha lite tålamod även om det inte är lätt.. kram
Esmaralda

26 EPM :

skriven

Köpte såndär målarbok och pennor men blev stressad av prestation. Som i skolan då man skulle rita.
Nä pussel, bok eller korsord funkar för mig. Då släpper jag allt annat.

Igår träffade jag Lara, jag tror hon kände sig välkommet- det verkade så. Det är märkligt hur det känns i mig idag, lite lättare och roligare. Kommer bli bra detta...

Kommer jag kunna få ihop mina artiklar, jag måste slutföra detta nu..?

Stor kram

Svar: Allt kommer hamna på sina platser... det blir bra... kram :)
Esmaralda

27 Sus:

skriven

Hej
Fixar och donar...
Kommer perioder med sticka och virka....
Något kreativt....
Hur blir de...
Åker han?
Love sus

Svar: Ja det ser ut som om han åker.,. nu eller lite senare... kram :)
Esmaralda

28 Livsturisten:

skriven

Jag är den där som kan stirra i taket i timmar eller på havet.. men egentligen vet jag inte om det är för att jag e så slut så jag inte orkar annat eller nåt jag gör för att koppla av ändå liksom.

Du spådde för en tid sen att jag snart skulle flytta men visste då inte vart...nu vet jag...om nu allt går enligt planer o önskan o det hoppas jag så innerligt o sonen likaså. DÅ skulle verkligen ett nytt liv börja för oss båda o jag vet hur mkt vi behlver det.

Oroar mig lite mycket för hur det går för den "andra familjen" dock...

Men ser desto mer fram emot att få lära känna sonens flickvän o hoppas o tror vi ska trivas i varandras sällskap för hon verkar va en fin människa.

Lördagskramar!!

Svar: Bra att planerna börjar ta fart.. känns positivt och visst är sonens flickvän en bra tjej... kram :)
Esmaralda

29 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag känner mig så fruktansvärt stressad just nu. Ser det ut som om pappans nya tjej försöker få en viktig del i sonens liv? Vill hon få en bra kontakt med honom? Ser du om dem köper hus och blir familj?
Kommer sonen vilja bo där?
Kram

Svar: Ja jag tror hon vill ha bra kontakt med sonen... försök samarbeta, då blir de som bäst.. kram :)
Esmaralda

30 Lakritsgalning :

skriven

Tjenixen e! Vad tror du om mina sista månader av året ser du möjligen något om dem?

Hoppas ni får en fin helg nu när sonen är hemma o allt :)

Allt gott /Lakritsgalning

31 Nettan59:

skriven

Gomorron
Kan bara hålla med dig ang dessa målarböcker. Har verkligen försökt flera gånger, men tycker det är så tråkigt att hålla sig inom dessa ramar och mallar. Slutar alltid med att måla på de blanka sidorna i boken 😊. Men alldeles säkert bra för vissa.

Väntar otåligt på minTara 💕🙏🏻

Svar: Tara bör komma i början på nästa vecka.. kram :)
Esmaralda

32 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur kommer det blir för mig när jag åka dit för en projekt om historiska och besöka dom. Kommer jag sköter det så bra och var professionella?

Även kommer jag kunde gör en bra bemötande med C kvinna?

Ha det bra

Svar: Ja, jag tror det går fint och var dig själv !! Kram :)
Esmaralda

33 Bolla:

skriven

Hei!

Kan alle fjernheale? Og hvis, hvordan gjør man det?

Mulig du har hatt blogginnlegg om det før, men jeg finner ikke noe. Må gjerne et lage nytt om det blir for mye å svare 😊

Skulle gjerne ha kunnet heale opptil flere jeg kjenner både for sykdom og problemer ❤ Og håpe at jeg har evner 😂

Svar: Det ska jag blogga om.. tack :)
Esmaralda

34 Pia1:

skriven

Jag blir också stressad... Det är nåt rejält fel, jag vill ha ut något av det mesta jag gör. Troligen för att de stunder med lägre smärtnivå är få och då vill jag få något gjort. Är avis på folk som kan lägga sig och vila eller fika med någon bara för att de vill! Jag lägger mig för att jag måste, och mår dåligt av att inte kunna använda min tid. Nåväl. Nu undrar jag om de kommer tro att jag blivit galen (mycket möjligt), men jag vill låna en radiolog på Sveriges bästa sjukhus 😂 för att tillsammans med denne diskutera eventuella förändringar mellan åren. Har ganska mycket ångest över min udda begäran,har redan skickat den, tror du han tar det på ett bra sätt och låter mig göra det? 😬😬😬😂

Svar: Han kommer dra i bromsen förr eller senare.. jag ser inte om han gör det nu eller lite senare... kram :)
Esmaralda

35 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur lång tid dröjer det innan jag får möta en kärlek? Månader? År? Flera år framåt?
Kram

36 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Köper dem hus och får familj?
Kommer hon att finnas med när sonen är tonåring och större finns hon fortfarande med då? Kram

37 Skrållann:

skriven

Hej!
Jag fixar inte heller målarböcker och pyssel men kan avundas dom som gör det lite.
Idag blev jag ledig och jag vet intagit längesedan det är som jag var ledig en lördag, det firades med lång sovmorgon.
Idag ska jag på en spännande tillställning. En fd högt uppsatt tjänsteman jag arbetat med har skrivit en bok och idag har han boksläpp för särskilt inbjudna och jag och min mamma, som båda arbetat med honom, ska dit. Det blir spännande.
Men helgen kommer toppas av att jag ska ta hand om min Tara som kom i torsdags och fortfarande ligger kvar i kuvertet. Jag har höga förväntningar och jag hoppas hon är redo och vill börja samarbeta?! Ha en fin helg och njut av sonens ”hemmanärvaro”.

Kram❤️

38 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut att dröja en längre tid innan jag möter en kärlek? Flera år? Eller bör det ske detta året eller nästa?
Kram

39 <3 😢:

skriven

Hej kära Es, efter några glas bubbel igår så berättade jag för min bror hur jag känner efter pappas död. Att jag är besviken på honom att han inte ställt upp något. Han kör sitt race hela tiden och sitt liv. Både mamma och jag blir ledsen att han återigen väljer att inte komma hem i jul. Ansvaret på mig är så stort att mamma ska må bra och att få allt nu ska fungera efter pappas död. Min bror är små sur jämt och hackar på mig och är inte nöjd med något. Man går som på nålar för att säga något som inte passar honom. Min bror bröt ihop och jag grät jag med. Tror det var bra för oss båda att det eskalerade igår. Min bror älskar mig mer än vad han visar. Tror du han förstod mig igår ? Hur känner han idag tror du över vårt samtal/bråk ?
Kram

Svar: Visst älskar din bror dig och om du någon gång i livet verkligen behöver någon så kan du lita på honom. Bra att känslorna kom fram och det var en lättnad för din bror. Han kanske tycker det är lite pinsamt idag men han är lättad och han börjar tänka i nya banor.. kram
Esmaralda

40 mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Varför har jag en känsla att barnets pappa nya tjej "slåss" för sin rätt att träffa barnet, att hon tycker själv att hon har rätt att träffa barnet. jag har den känslan och har jag rätt? Det jag och barnets pappa kommit överens om är att jag ska få hälsa på henne innan hon umgås med sonen. Likaså att när jag träffar någon att han ska få hälsa på honom inann han blandar sig in i barnets liv i stora delar. Men denna känsla stör mig att det känns som om hon tycker sig ha den rätten. Hon har inga egna barn än så hon kan kanske inte förstå det känsliga i det hela. Men jag och barnets pappa har kommit överens om detta och har jag rätt i att hon tycker sig ha rätt att umgås med sonen? Respekterar hon mig och det vi har bestämt?
Kram

Svar: Hon verkar helt respektera dig och tycker nog mest att det är trist att hon inte får träffa barnet.. kram
Esmaralda

41 Anna-Marie:

skriven

Det är underbart att måla och skapa, men man måste finna sin sinnesro för det. Det kan gå lång tid emellan tillfällena av skapande för mig.

Jag kan inte släppa tanken på en före detta kollega till mig. Jag har inte träffat honom på flera år men jag skulle så gärna vilja ha en chans med honom. Jag återkommer i tanken till honom gång efter gång, år efter år. Sen slår jag ifrån mig tanken i tron om att han -inte kan vara intresserad, - bor långt borta etc. Men jag vill ju i hjärtat. Christer heter han. Vad tror du om detta?

Svar: Nja, han har nog tänkt på dig också men inte så mycket som du gjort... det KAN bli något tillfälligt men knappast mer.. kram
Esmaralda

42 Skorpan:

skriven

Javisst är hon en go kusin :).
O jag ser framemot mer :D.
Tack Es!
Kram Skorpan

43 Mirre:

skriven

Jag är en sån person som kan sitta i timmar och vegetera ibland, speciellt när jag är ute och går i skogen och sätter mig på en bänk med fin utsikt. Då mediterar jag antigen genom att filosofera i mitt eget huvud över små och stora saker eller så lyssnar jag på videos om livet, attraktionslagen etc. Jag blir stressad av folk som hela tiden måste ha något att göra eller inte kan njuta av ett ögonblick i mer än 1 minut haha😂 och jag är säker på att dessa människor stör sig så oerhört på mig för att jag alltid tar god tid på mig i allt jag gör och är "långsam".
Jag fick Tara iförrigår och har inte öppnat brevet än men det är mest för att jag inte har tänkt igenom alla önskningar jag vill göra.. Gör det något om hon får ligga och vänta lite till😅 eller är det bäst att sätta igång så fort som möjligt?
Kram ☀

Svar: Det går fint att ha henne vilande tills du bestämt dig.. kram :)
Esmaralda

44 Lydia💕:

skriven

Har inte provat målarbok kanske borde göra det är inte stressad men bara i tankarna är jag det
Vill att det ska hända något som gör mig avslappnad och glad
Provar diverse saker men är nog stressad över att träffa en man igen och bli kär igen vet att man inte ska känna så men kan inte rå för det
Lydia💕

45 Louise:

skriven

Jag har en sådan bok men känner att jag inte har tiden att måla i den. Jag kan helt enkelt inte varva ner efter att barnen lagt sig. Det är knappt så jag kan sitta vid datorn och blogga i lugn och ro.

Igår var jag ju på intervjuer. Den i Trelleborg kändes bra och jag hoppas att jag blir anställd där i några månader innan det är dags för praktik.
Den andra som var i Eslöv var bara waist of time. De ville ha en utbildad förskollärare som jag faktiskt skrev att jag inte var än. Men jag fick se en annan skånsk stad.
Ska söka på en annan förskola i Lund.
Blir jag anställd i Vikariebanken i Trelleborg?

Ha en fin dag. Här ska som vanligt städas och tvättas. Tacksam för svar. Kramar

46 Mi:

skriven

Hej Esmaralda,
Har sökt två olika utbildningar fast till samma inriktning. Vill helst den ena som jag valt som första prio.
Kommer jag in? Kommer jag in på den jag valt som första prio?
Kram

47 Cecilia:

skriven

Hej Ez!
Jag fick hem Tara i torsdags, ska säga mina önskemål snart. Hur noggrant måste jag uttala mina önskningar? Förstår hon vad jag menar utan att gå in på detaljer?

En till fundering, hur kommer hon känna om jag börjar följa henne? Kommer hon följa tillbaks? Kramar

Svar: Ja, detaljer behövs inte... hon kommer veta precis hur du menar.. kram
Esmaralda

48 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Kommer jag att bli provanställd innan året är slut? Kram Mojgan

49 Helena Ir:

skriven

Tack..det tröstade mig ..
Långpromenad får det bli här också..skingrar tankar..

Kram

50 Anna i Skåne:

skriven

Jag har just börjat i en meditationsgrupp och det är jättebra för att samla tankarna och söka svaren inåt. Om man tycker det är svårt att slappna av kan man börja med en kortare stund. : )

Ser du något nytt jobb för mig inom det närmaste?
Har kommit fram till att börja söka nya.

Kram och ha en härlig dag!


Svar: Ja sök aktivt och nytt jobb kommer och det blir riktigt bra.. kram
Esmaralda

51 Emlilie:

skriven

Hej
Det där med att måla fungerar inte för mig, upplever nästan att jag blir mer stressad istället.

Esmaralda, har jag chans att få lägenheten jag tittat på?

Kram

52 Mikael:

skriven

Finns nog ingen universal lösning fast det där yoga är väl bra för alla, kommer mer i fängelser och andra ställen.

Kan ju vara sticka, snickra, vadsomhelst.

Jag kan absolut se en mening med måla. Stirra rakt ut i luften osv., än mer idag än bara sitta titta på ex. Facebook men ska ju passa en också, ser bild framför mig där Ez försöker måla men efter tag häver ur sig en massa fina skånska? ord och lägger ner :)

För mig blir det mest motion i naturen, gymmet, yoga

Kram
Mikael

Svar: Jo, du ser nog tyvärr helt rätt bild framför dig :) Kram
Esmaralda

53 Browallia:

skriven

Så olika det kan vara, för mig är målarböckerna och färgpännorna min livlina i denna jobbiga tid i livet och ger mig kraft att orka fortsätta kämpa. :)

Vad härligt att du får rå om din son i helgen. Min son har fullt upp med sitt nya liv i Järvsö och har inte tid att träffa mamma. Jag är sååå glad för hans skull att det blivit en så positiv vändning i hans liv.

Idag laddar jag för premiären av årets Så mycket bättre som startar ikväll Woohoo...

Stor lördagskram






Svar: Ja, mår ungarna bra så mår man själv bra :) kram
Esmaralda

54 Tjej:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om han tänker alls på hur allt känns för mig? Och hur han behandlat mig? Har han en tanke på det? Eller kommer att få det?
Kram

55 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
I en seans såg du att när mitt barn är i tonåren så kommer han vilja spendera lite mer tid med sin pappa. Ser det ut som om han kommer vilja ha sitt permanenta boende där då?
Ser du om barnets pappa kommer vara tillsammans med samma tjej när barnet är i tonåren som han är med nu?
Kram

56 Grethe Hagen :

skriven

Go'lördag kjäre Ezmaralda 😊😍🙏🍃💜

Ja vi alle er ulike 👍😊😊
Jeg har god hjelp med å forsöke å slappe av med sånn Mindfulness, altså tegne på disse fine ferdig-tegnede bilder 👍😊😊😊😍
Da kan jeg sitte i timesvis med det 🙏😍😀Og fantasien min for trent seg, for fargene må jo passe ihop 👍😊😀😍

Ååååh så godt da, og ikke ha noe bokat inn idag, det fortjener du kjäre Ezmaralda 😊😍💙💝💚💞❤
Ha nå en knallfin "ikke gjöre noe dag" da 👍😊😍😍🙏
Lördagsklemz fra meg 🌼💐🌹🌷🌼

Svar: Jag bli lite avundsjuk !! :) Kram :)
Esmaralda

57 Lollo:

skriven

Tusen tack för ditt svar

58 Fia-lotta:

skriven

Hojt från kommentarsfältet 👋

Önskar er alla en fin helg. Och en liten extra önskan från dig Es ;-) Om hur sista halvan av året ter sig för min del? Känt som uppförsbacke sedan sommaren tyvärr. Men jobbar på det!

Kram!




Svar: Och du jobbar rätt... ge dig god energi så ofta du kan.. det vänder och livet kommer kännas så mycket lättare och roligare.. kram :)
Esmaralda

59 💕 Zoey 💕:

skriven

Hejsan Es!
Tro det eller ej men jag kan faktiskt få ro och sätta mig ner för att måla i såna målarböcker för vuxna. Sätter på avslappningsmusik på Spotify och lyssnar och hamnar i en bubbla där bara jag existerar. Visst blir de inte alltid fint men vem bryr sig. Ibland kan jag gogglade på hur andra gjorde för att få lite ideer. Har läst här på bloggen och ja tycks vara den enda som får ro att måla i såna. Tur vi alla är olika. ☺️

Jag undrar om min trötthet beror på att jag har ökat mina tider, jobbigt på jobbet eller en kombination? Kommer de bli bättre om ja byter plats? Får ju ta väldigt mycket ansvar vilket var ett tag sedan jag gjorde. Vad ser du kring det? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Tröttheten ser ut att vara ett kombo av de ting du nämner men du behöver tanka mer energi med att göra roliga ting bara för din egen glädjes skull.. kram
Esmaralda

60 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.
Hmm funderar på om jag ska fråga grannen om han vill följa med ut på promenad vad tror du? Skulle han vilja det?
Kram

61 Gostwriter:

skriven

Kan leasing av en bil vara rätt? Det känns nästan rätt! Allt är såklart bäst när man köper det direkt, men det känns just nu orimligt. Så leasing känns bra i sin helhet, för då kan man slippa tänka på extra kostnader, lagning och så kan man få en toppen bil och säker bil!

Jag undrar också, jag kommer väl kunna ta körkort inom året? För det är ett mål, och jag tycker att det är på tiden!



Kram!

62 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊
Titta 2 min på havet o sen är du klar..
inga vegetativa tillstånd för dig inte ..
Vet du vad Es,du är inte alls odd!
Isåfall om du är så är vi 2,för känner så igen mig.
Suck.Har min 2a antibiotikakur på gång .Nyss hemkommen från resan som vi önskat skulle bli toppen men tyvärr låg jag nerbäddad i feber/hostaslem på en viktig bemärkelsedag o magsjuka någon dag senare på nästa bemärkelsedag.Kunde inte fira med mina nära o kära..suck

Klarade jobbiga hemresan o nu hemma har 1 av barnen fått samma (feber/diarre/kasta upp)..suck
Fick se våra nya grannar idag..
En jag känner..en av de sista jag velat ska flytta in..
Hon jobbar där jag jobbar.
Nu MÅSTE jag verkligen bort därifrån.
Ser du något-vad som helst om mitt nya jobb just nu?
Kram Solstjärnan ⭐

Svar: En hel del elände på en och samma gång... det rör på sig när det gäller arbete och gott kommer..kram :)
Esmaralda

63 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag kom på häromdagen att jag alltid stavat kreativt fel. ”Kreaktivt” har jag stavat det. Vilket jag också skrivit i mitt CV. Kan inte varit bra, men nu kan jag stava det iallafall.

Sker något mer bestående inom kärlek under nästa år?
Kram



Svar: Ibland gör man sådana där tokerier och får för sig att nåt heter någonting som är helt fel och sen är det svårt att ändra på :) Nästa år kan föra gott med sig i kärlek.. kram
Esmaralda

64 Mikael:

skriven

De här möter man på gatorna i Sverige numera, svart magi verkar vara vardag, även i Sverige används
det och kommer upp i högsta domstolen snart


https://www.expressen.se/kvallsposten/tvingade-kvinnor-salja-sex-med-voodoo-vill-frias/


Ifall artikeln är låst så en del av texten nedan

https://www.svd.se/maffians-svarta-magi--sa-halls-kvinnorna-i-fangenskap

En majoritet av de hundratals kvinnor som arbetar inom prostitution i Palermo kommer liksom Angela från Nigeria och anländer till Italien som flyktingar. Angelas berättelse är på många sätt typisk för dessa kvinnor, med tragiska inslag av svält, maffia och voodoo.

– När jag var 17 hade jag fått nog av fattigdom, jag ville till Europa så jag tog kontakt med en människosmugglare. Han sa att jag kunde betala för resan när jag kom fram bara jag skrev på ett juju-kontrakt.

Ett sådant kontrakt skriver man inte under med bläck.

Smugglaren gav henne ett vitt lakan och sa åt henne att ställa sig över det och klippa sina naglar, raka av sitt huvudhår och sitt pubeshår. Lakanet veks sen ihop till ett litet knytte som behölls av smugglaren.

– Det där är stark magi, om jag rymde skulle de kasta knyttet i elden eller sticka spikar i den, då kan man bli galen eller ännu värre dö.

Tron på juju, ett trossystem som slarvigt kan sammanfattas som voodoo, i delar av Nigeria har sedan länge varit känd hos lokala maffialigor som systematiskt använder metoden för att tvinga kvinnorna till underkastelse.

Kort efter att Angela ankom till Sicilien kontaktades hon av en man som tillhörde det nigerianska Black Axe Gang, ett kriminellt gäng som sedan ett antal år tillbaka samarbetar med Siciliens lokala maffia, Cosa Nostra.

Deras största handelsvara är inte längre droger, det är människor. Kvinnor och flickor, främst från Nigeria, tas i tusental till Italien för att luras in i prostitution.

– Jag hade hört om flickor som hamnade i den där situationen. Men aldrig hade jag kunnat föreställa mig att det skulle hända mig. Jag brukade fundera på att ta livet av mig.

Hennes berättelse har en ovanlig vändning – hon lyckades rymma, men flykten från gatan kom till ett högt pris.

Voodoo-effekterna uteblev. Men smugglarna i Nigeria tog ut sin hämnd på andra sätt. En dag kort efter att Angela flytt, försvann hennes äldre syster på väg hem från jobbet.

När Angela får frågan om hur hennes syster dog gestikulerar hon mot underarmarna och gör en sågande rörelse med händerna.

– Hon förblödde.

– Min dröm är att hitta ett jobb och kunna spara lite pengar så att jag får träffa min mamma en sista gång innan hon dör. Jag vill visa henne att jag klarade det, att jag överlevde allt jag varit med om. Trots allt jag gjort tror jag att hon skulle vara stolt över mig.

Kram
Mikael

65 Michaela:

skriven

Jag är ingen målarperson :)

Börjar bli rejält less på blogg.se nu som inte åtgärdar felet. Två veckor snart. De säger bara att teknikerna inte hittar felet.

Härligt att sonen är hemma! Ha en jätte mysig kväll :)

Kram!

Svar: Ni är flera som har detta problem och jag uppmanar er alla att bombardera blogg.se med klagomål !! Så himla irriterande när det blir så här... kram
Esmaralda

66 Känsla:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har bara fått en känsla. Jag längtar ju efter kärlek. Fick känslan att något kanske är pågång. Vet inte om det är någon helt ny som är påväg in eller om det är någon runt mig som jag bara inte börjat umgåtts med än. Förstår inte vem det kan va.
Ser du om denna känsla stämmer? Ser du något mer?
Kram

67 Maggie:

skriven

Hej Es

Ser du om jag har samma modersmål som min blivande parthner?
kram

68 lilla m:

skriven

Hej Es, ser du något om 2019 för mig? 2018 tungt o svårt år, vill lämna det bakom mig så fort som
möjligt. Ser 2019 ut att fortsätta som 2018?

69 Tisa:

skriven

Varför har Helena varit lite butter på sistone, oroar hon sig för mig eller är det något annat? Det kanske är jag som inbillar mig..

Förövrigt hade vi jordskalv här idag.. Jag drömde om det inatt. Det var lite läskigt :/

Jag har sedan igår bestämt mig för en "bara vara dag" idag, ensam och ta det lugnt. Men ja, stressen över det är stor. Samtidigt kanske jag borde träna på det,men det är jobbigt. Jag känner mig dessutom trött och hängig. Suck!

Nu blev det väldigt blandat i min kommentar ser jag

Hoppas du får/har en bra dag! Kram

70 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Kommer jag att bli provanställd innan året är slut? Kram Mojgan

71 Hanna:

skriven

Kära Es.

Tack för seansen häromveckan. Den hjälpte mig att gå vidare i ett par beslut.

Jag är sjukskriven på 75 % för utmattningssyndrom. Har aldrig varit så här trött i hela mitt liv och det är knappt att jag orkat arbeta 25 %. Mitt förtroendeuppdrag har jag avslutat denna vecka. När det gäller mitt andra jobb så har jag tittat lite på jobbannonser men är just nu för trött för att söka nytt. Försöker med vila och aktiva metoder att få hjärnan att återhämta sig. Det som fungerat bäst hittills är konditionsträning och kallbad. Intressant vilken kraftig effekt det har på energinivå, sömn m.m.

Vill bryta vardagen och komma iväg på en resa i november. Min kompis och jag skulle på en träningsresa till Kanarieöarna, men han har nu opererat foten och vill åka över julen istället. Osäkert om jag får ledigt från jobbet då. Alt. 1) jag åker dit ensam i nov, inte lika kul utan honom men kan bli bra ändå. Alt 2) en weekend inom Europa. Alt 3) hittade en yogaresa till Indien där det troligen finns en plats kvar. Får gräva rätt djupt i sparkontot då men om jag mår bättre av det så kan det ju vara värt det.

Ser du något angående resa i nov? Är yogaresan värd pengarna?

Stor kram och tack för all hjälp.

Svar: Det känns bra oavsett.. fast yogaresan kan vara tveksam till det priset.. kram
Esmaralda

72 Alina:

skriven

Jag är som du på den punkten. Men jag tror att det är så för många och att det kanske är för att vi lever i en sån tid där man är ovan vid att göra ingenting längre stunder. Förut kunde jag titta på teve och bara göra det, men nu måste jag spela nåt eller surfa på mobilen samtidigt, annars blir jag rastlös. Herregud. Och äta kan jag inte heller göra utan underhållning.

Svar: Exakt :)
Esmaralda

73 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Har blivit en dag då jag bara suttit hemma. Det känns bara segt just nu.
Ser du om det kommer en mer social tid för mig? Någon inbjuden eller något roligt att se fram emot?
Kommer en mer social tid för mig?Kram

Svar: Ja absolut.. kram :)
Esmaralda

74 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan jag finna kärleken via nätdejting? Känns chansen god? Kan det komma något gott ur det åt det mer seriösa stabila hållet?
Kram

75 Dahlia:

skriven

Håller med dig. Kan inte sitta stilla jag med.
Måste alltid ha något att göra.

Es.. Du har sagt att det finns nån liten dragning från hans sida, att han har nån slags uppmärksamhet riktad mot mig.
Han gillar mig det vet jag men varför känns det ibland som om han knuffar iväg mitt gillande?

76 Tidig jultant:

skriven

Ha ha ja jag är då alldeles för rastlös för sådant...

Kanske just därför jag skulle behöva det? 😝

Nu har ljusbelysning i min stad satts upp... Jösses så fort tiden går. Snart är det jul och nyår. Det skulle vara spännande å höra vad nya året för med sig för mig? Längtar efter din ”års rapport” också. Mycket att förra året har stämt in!

Stora kramen!

77 HS:

skriven

Svar till Anki (23):

Be att få komma till en handterapeut. Det är en arbetsterapeut som är specialiserad på att lindra värk m.m. i händerna. Vårdcentralen brukar kunna remittera dig till en sådan men det är vanligt att handterapienheten inte har remisskrav d.v.s. du kan boka tid själv utan remiss. Vet inte hur det ser ut i ditt landsting där du bor.

Lycka till!

78 Josefine:

skriven

Ser du någon kärlek på gång eller dröjer det?

Svar: Lär nog dröja ett tag till och det kan bli en flirt innan dess... kram
Esmaralda

79 Mimis:

skriven

Hej!

Kan jag ha brist på vitamin/mineral?? känner mig så trött och ledsen?

kram

Svar: Ja, ät ett tillskott o tänk på att tanka energi.... kram
Esmaralda

80 Anna i Skåne:

skriven

Tack för svar Es, vad skönt att du kan se ett nytt jobb för mig!

Började på nuvarande för ca 2 mån sen men har fått nog av min elaka chef så jag hoppas det nya kommer snart!

Kram och ha en fortsatt härlig helg.

81 Anna i Skåne:

skriven

Tack för svar Es, vad skönt att du kan se ett nytt jobb för mig!

Började på nuvarande för ca 2 mån sen men har fått nog av min elaka chef så jag hoppas det nya kommer snart!

Kram och ha en fortsatt härlig helg.

82 Inredningstokan:

skriven

Halloj alla helgfirare!

En fråga har jag med mig idag, Es: längtar riktigt mycket efter ett eget bo. Sparar just nu upp en rejäl inredningsbudget och längtar efter att få bjuda över på middag och landa i mitt eget hem om kvällarna. Tror du jag köper eller hyr? Får du till dig något om läget? Detta är ett stort mål för mig och betyder mycket :)

Nu laddas det inför Så mycket bättre premiären på TV4! Kram 💕

83 Jag:

skriven

Hej.
I somras fick jag en ny kollega som bara skulle stanna tre månader.
Allt har varit ok tills i torsdags då hon plötsligt blev arg för något med följd att hon sjukskrev sig och sedan blockerade både mig och min andra kollega från Facebook.
Hon har en vecka kvar hos oss och jag är tveksam till om hon kommer.
Kan du se något ang detta så skulle det kännas skönt.
Tack ❤

Svar: Stor chans att hon inte kommer... och om hon kommer så försök prata med henne.. det här känns onödigt som det blivit.. kram
Esmaralda

84 Esset:

skriven

Hej!
Hur tror du nästa lägenhet blir? Tror du den ligger på mitt favoritområde i stan? Ruskigt dyrt så troligtvis inte :)


Svar: Kanske inte nästa lägenhet, jag är osäker men så småningom kommer du precis där du vill... kram
Esmaralda

85 JulBlomma:

skriven

Vad är chansen med att jag lyckas få en kyss eller mer från honom på årets julfest? Om vi nu båda går.

86 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Frågade grannen om han ville följa med ut på promenad, han svarade att han jobbar så han kunde inte. Ville han om han kunnat? Eller hade han inte velat ändå?
Kram

Svar: han känns tveksam.. du ska nog inte lägga mer energi här... hade han sett den underbara människa du är så hade han sagt som han sade, att han jobba men han hade kommit med ett förslag.. som tex i morgon kan vi ta en promenad... nu gjorde han inte det... och sådana trista personer är ingentingt för dej.. kram :)
Esmaralda

87 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
I en seans såg du att när mitt barn är i tonåren så kommer han vilja spendera lite mer tid med sin pappa. Ser det ut som om han kommer vilja ha sitt permanenta boende där då? Eller vara där i längre perioder?

Ser du om barnets pappa kommer vara tillsammans med samma tjej när barnet är i tonåren som han är med nu?
Kram

88 Boudica:

skriven

Nej, nej! Sånt klarar jag inte av! Är precis som du, bara sitta stilla vad är det? Kanske därför det är ett helvete att bara vara. Jag är ju lärd att vi behöver minska stressen, att ta lite tid att sitta still och sluta tänka för lite återhämtning. Men det är ju svårt för mig, blir ju bara mer stressad av att vara stilla. Möjligen ett stresstecken i sig självt ;)
Försökte rita i en vuxenritbok en gång, trttnade rätt snabbt.
Försöker lära mig meditation, men även där, några minuter klarar jag men sen, jag måste bara röra på mig!

Här har jag äntligen sovit, nu över 12 timmar, men det medför ju denna dumma huvudvärk som jag brukar få när jag sover för länge. Typ sov-bakis XD
Hoppas det blir bättre imorrn.
Börjar misstänka att det är nåt mentalt som stör min sömn. Men vad vet jag inte. Kanske ska ta mig tid tömma min hjärna sitta stilla å meditera lite? ;)
Vaknade en gång av dessa nätter efter en hemsk dröm, som fick mig tänka att fortsätter det så, så behöver jag verkligen någon att sova med. Men ja, om det är det som krävs, då kommer jag ju stupa av sömnlöshet innan jag hittar någon att sova med!

Näh ska snart ta upp träningen som blivit lidande med denna trötthet som varat hos mig, hoppas det blir bättre nu ;)

Jag har en undran. Jag tror att du någon gång svarat mig att han tänker på mig, då å då, den tid vi inte möts (helger, vardagskvällar). Men vad är det han tänker? Hur går hans tankar om mig? Han är väl inte så tråkig och har bara arbetsrelaterade tankar om mig va? ;)

KRAM!

Svar: Han har tänkt att du är söt.. och du har svävat förbi i hans tankar men det är ju inte så att han på djupet går och tänker på dej.. kram :)
Esmaralda

89 Undrisen:

skriven

Hej Es

Ser du något extra skoj som händer mig?
kram

90 Ghostwriter:

skriven

Kan leasing av en bil vara rätt? Det känns nästan rätt! Allt är såklart bäst när man köper det direkt, men det känns just nu orimligt. Så leasing känns bra i sin helhet, för då kan man slippa tänka på extra kostnader, lagning och så kan man få en toppen bil och säker bil!

Jag undrar också, jag kommer väl kunna ta körkort inom året? För det är ett mål, och jag tycker att det är på tiden!



Kram!

91 Flytt:

skriven

Hej Es

Ser du flytt för mig snart och om den blir långt bort?
kram

Svar: det blir helt klart en flytt.. en bra bit bort.. kram
Esmaralda

92 Lisa:

skriven

Hej!
Har han kontakt med andra tjejer bakom min rygg?
Kram

93 Elisa:

skriven

Hej!
Beror deppigheten på att jag är känslig för vissa energier då jag är trött? Jag tyckte t.ex. det blev värre då vi besökte dendär gamla staden idag.. jag blev så irriterad och less på honom utan egentlig orsak..
Kram

94 Helen:

skriven

Målar böcker .nej inte mogen för det än. Men går på meditation hos en kvinna. Och hon håller på med att man kan måla. Var där en gång o tänkte jaha, okej då visst kan jag dutta färg. Upptäckte till min förvåning, när jag väl tagit tag i en svamp och duttat den i en färg. Att tiden försvann. att jag inte tänkte på hur jag skulle göra, jag bara duttade, Och till min ännu större förvåning så sa mig duttmålningen en massa, när jag väl själv tittade på den. Jag kände, beskrev o var väldigt förvånad över vad jag själv upplevde att jag kände.



95 Myra:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om nätdejtandet kan resultera i något stabilt, riktigt och bra? Kärleken..
Kram

96 Mimmie:

skriven

Hej Es

Ser du om min framtida man bor i Sverige eller i min närhet?kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: