Jag vill ju bara vara lycklig.....

Jag vill ju bara vara lycklig, säger folk  som om det vore en liten och obetydlig gåva från universum. 

  Man blir bara inte lycklig sådär… utan lycka kräver hårt arbete. 

Det är ingenting som universum delar ut.

Lycka är en inre harmoni - ett  tillstånd.

Först måste man förstå sig själv och den makt man har över sitt eget liv och sin egen lycka.

När man insett vad man behöver för att bli lycklig… då gör man upp en  plan och tar sina steg framåt mot lyckan. 

 

Allra först måste man lära sig ett bekräfta sig själv, förstå sig själv och vara i takt med sina känslor. 

Det kan finnas  gammalt från barndom och uppväxt – som man behöver ta tag i för att  kunna ta emot lyckan. 

Söker man lyckan genom stora penningvinster  eller genom kärlek… då blir man förvisso lyckligare men bara under en period och när man vant sig går man tillbaka till sitt vanliga humörsläge igen och känner sig inte lyckligare än man var förut.

Och då blir man lätt frustrerad och tänker att herregud, jag har en partner som älskar mig och ett vackert hem, varför är jag inte lycklig ?  Svar: för att du glömt bort dig själv och inte insett  själva ursprunget och roten till din egen personliga lycka.

Man kan inte räkna med att känna sig lycklig om man går omkring med sår i själen. 

Ska man laga dessa sår – då måste man först förstå att man har dem och inse hur de uppkommit. Först då kan man ge sig själv  behandling och en god balans.

Har man flow – blir man lite lyckligare så längde det varar.  Flow är ett medvetandetillstånd som  sker när vi ägnar hela vår uppmärksamhet  åt en aktivitet.  När man är inspirerad av något… om man skriver en bok eller  släktforskar eller vad det nu kan vara… då upphör tid och rum litegrann  och det finns en god balans mellan utmaning och egen förmåga.

 

Man är inte lycklig alltid och hela tiden. Det är ingen.

Men de som känner sig tillfreds med sina val och sitt liv – har  som regel ett normaltillstånd  med högre procent lycka än de som är missnöjda.

Och det betyder inte att de lyckliga människorna  har mer pengar eller mer kärlek.  De som ligger högt i sin inre lycka – de kan ha en låg inkomst och vara singlar men de känner ett egenvärde och de har förmåga att stanna i stunderna och njuta.

 

Jaha, idag har jag farit till Ullared med ryska syster !  Vi övernattar i stuga och det blir en intensiv bubbla av lycka.. särskilt i kväll när vi  checkat in, bytt om till myskläder… dukat bordet och häller upp vin i glasen.

I dag kan jag inte besvara några frågor – men blir glad om du trycker på gillaknappen !!

Och det är ju lite sekundär lycka för mig... att få många likes 😘

 

Kram & kärlek

1 Skorpan:

skriven

Ja det är den inspirationen jag vill hitta o då glömma tid o rum... Lycka är, ja vad är det för mig?

Inte att stressa övetr packande o hur vi ska få tidtabellen att gå ihop, hinner vi i tid? Så det inte blir till olycka..

Ha det så mysigt i Ullared!
Vi åker på kryss o firar lite i förskott ;).
Kram Skorpan

2 Susan:

skriven

Lycka till me shoppingen 🤗

3 EPM :

skriven

Ha så trevligt!
Vi åker till Helsingör idag❤️

Kram

4 Dalkulla :

skriven

Visst är det så som du beskriver ordet lycka. Tänkt många gånger när inget öveflöd av pengar har funnits och annat i samband med uteblivna pengar, och jag tyckt att nu kan det inte bli värre, då någonstans har det kommit en stor ljusglimt som hjälpt det hela på fötter igen. Det var förr det, nu har jag det så bra.

Har det nu så bra ni bara kan i Ullared.

Skål på er.
Kram!

5 Dalkulla :

skriven

Glömde säga Tack så mycket för det senaste svaret.
Tror inte att jag sagt det. :)
Kram.

6 Michaela:

skriven

Håller helt med!

Såå kul att du är iväg med ryska syster. Shoppa som fan nu och ha det såå mysigt😊

Själv fick jag en obehaglig start på dagen då det halsont som startade i natt ledde till svullnad i halsen så fick fara till läkaren. Skall vara okej nu.

Kraam till er!

7 Monica:

skriven

Ett bevingat turkiskt ordspråk säger

Dåren suktar efter pengar medan den kloke suktar efter lycka.

8 Monica:

skriven

Ett bevingat turkiskt ordspråk säger

Dåren suktar efter pengar medan den kloke suktar efter lycka.

9 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Likes e ju kul att få...så tryck ni andra ochså på "like knappen"

Ullared here we come...ni ska ha en trevlig resa med shopping och god mat.
😊

Mycket prat och skratt blir det säkert😊...kom nu ändå ihåg att gå och lägga er vid något tillfälle..så ni orkar med shoppandet!

Kram Solstjärnan ⭐

10 MrMr:

skriven

Löser det sig på ett bra sätt med byggfel i vårat fritidshus eller blir det en större ekonomisk smäll?

11 Julli:

skriven

Var det en bra grej att jag sa upp mig, med tanke på vad som nu händer på mitt nuvarande bolag?

Just nu känns det kanske som jag hade fått en bättre tjänst på mitt befintliga

12 Eva:

skriven

Vet ni vad jag testat! Sträck på ryggen, djupt andetag och le lite lagom. Man känner då hur det stärker en själv och förunderligt nog möter du människor med en annan styrka. Märker även på den jag möter hur jag lyfter dem, hur de också verkar bli gladare! Prova får du se!

13 Mia:

skriven

Vilka kloka ord. Jag är glad att jag hittat din blogg. :)

14 F:

skriven

Något nytt och spännande på väg in i mitt liv du kan se kram

15 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda ja lycka kan vara små ting i livet! Vi har haft 4 st nära och kära❤️Som har gått över på andra sidan under 6 års tid! Hur det än är så! Man blir mer tacksam gör livet! ❤️
Tror du jag kommer flytta till Småland till våren och kanske med ha något på ön? ☀️Kram

16 Tisa:

skriven

Borde jag berätta för arbetsträningshandledaren och boendestöd om vad somm hände i söndags eller är det bara onödigt?

17 Helena Ir:

skriven

Det gäller att gilla variation..ständig lycka kanske inte heller är det optimala ..vi ska ju lära oss under livsvägen också..

Ha det så gott därborta med ryska syster..

Kram :)

18 Misstjejen:

skriven

Hej!

Måste bara fråga men hoppas du svar på den fråga så varför J han skicka en förfrågan till mig även om jag har går vidare så har han något att säger till mig?

Ha det bra

19 Tisa:

skriven

Hej! Förlåt för att jag ställde fråga innan. Kram

20 Karin:

skriven

Hej. SKrev för några dagar sedan men provar igen i hopp om att få svar.

Din blogg dök upp någonstans och jag klickade på den och blev intresserad. Hur "ser" du svaren på folks frågor? Jag har aldrig gjort detta men tänkte prova fråga något personligt. Den man jag har/har haft förhållande med under ett års tid, är det värt för mig att fortsätta satsa på honom? Kommer han att såra mig mer än vad han tillför mig i mitt liv?

Tack på förhand. Kram Karin


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: