Lilla My

 
Det kom ett paket till min postbox.. från Finland !
 
En tidig julklapp.... och jag som ÄLSKAR julklappar !
 
Så spännande !
 
Och paketet var från en av er  i bloggfamiljen... lilla My -  som
äggklocka...  och äggklocka var precis vad jag behövde !
 
Och lilla My älskar jag !
 
Tack snälla snälla  Skorpan !!💓
 
Jag har inte din emailadress och kan inte tacka dig personligen.. så det blir på detta sätt !
 
Jag blev så glad och överraskad 😍
 
Kram & kärlek
1 Skorpan:

skriven

För all del Es, tyckte den liknade dig ;) o då hamnade den i shoppingkorgen. Så bra att du behövde en äggklocka, gissar att mina shoppingänglar var med mig då...
Kram Skorpan

Svar: Ha ha ha.. ja, nog är vi lika :) Jättetack igen... det var en underbar överraskning och när man som minst förväntade sig något... kram goa Skorpan :)
Esmaralda

2 Tingeling:

skriven

Åh vad snällt 😊
Jag har också sett den där och vill ha... finns mumin också... Jag har bestämt mig för finsk och speciellt Marimekko i mitt kök... för jag gillar det och sen hylla lite min finska sida (är halvfinsk). Är bara så dyrt! Men det jag vill ha kommer gå på 1500 kr och jag kommer nog ge det i julklapp till mig själv... sen är mitt kök klart!

Mitt sovrum är nu klart yey! Stort sår och blåsa på handen efter att ha fixat med min säng. Inga arbetarhänder här inte 😁 Det går framåt. Nu bara lite till i vardagsrummet. Sen är mitt hem precis så som jag vill ha det. Jag tycker verkligen om mitt hem. Länge sedan jag kände så. Jag känner mig hemma här.

Och nu börjar sista uppgiften i kursen, sluttentan. Och ska läsa två veckor i sträck innan jag påbörjar. Så disciplin nu!

Trevlig kväll, här blir det tacos och sen läsa.

Kram från mig, som känner sig nöjd med livet just nu! Allt går framåt sakta men säkert.

Svar: Jag har Marimekko i min hals.. två våder rödblommig tapet som matchar minröda byrå och på den en marimekko kruka i tyg som matchar tapeten :) Ibland får man till det !! Visst går det framåt för dig.. kram :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Älskar Lilla My hon är så tuff och bestämd.

Vad har jag för aura ? Hur påverkas jag och andra av den ?
Kram

4 Boudica:

skriven

Härligt med julklappar, många blir det nog inte för mig i år igen.

Jadu jag har aldrig förstått hur man kan gå på dessa scams, jag skulle inte skicka pengar till någon ytterst okänd person som jag bara pratat med över internet, inte större summor allafall. Och om det nu var det så skulle det ringa varningsklockor, om de inte klanga högljutt redan.

Träffade däremot många år sedan någon från internet, jag har länge funderat, om det fans en dold agenda där. För han kändes rätt desperat att gifta sig. Och jag som redan innan varnat om att går han för snabbt mot mig så slutar det med att jag knuffar ifrån. Vilket jag gjorde tillslut. Nej jag gifter mig inte med någon jag känt några månader. Som åkt mellan Sverige och sitt hemland under tiden så det var bara några veckor sammanlagt. Nyfiken om du kan se om det fanns någon orsak bakom denna desperation.
Han var inte heller min stil, och jag är rädd det skulle kunnat slutat i psykopatförhållande.

Inte ens när jag hörde att D på jobbet var tvungen att spotta fram massa pengar till sin familj så skulle jag gjort det, jag tänkte ju lite, för jag bryr mig om han, men nej. Han skulle nog inte tagit emot ändå.

Sovit länge nu, men inatt sov jag men vaknade med ögon som känns jag gråtit hela natten, fortfarande känns det så.
Suck jag måste hitta tillbaka till gamla energiska mig mig.
D-vitamin kanske? ;)

KRAM!

Svar: D vitamin, frisk luft dagligen och glada goa planer.. kram
Esmaralda

5 Tjatmostern:

skriven

Men åh så söt ❣️
Lite lik dig också Es ;-)

Testar att fråga igen. Tror du jag köper eller hyr nästa lägenhet? Får du till dig något om läget? Jäklans vad jag längtar...

Söndagskraft och kramar!

6 Vii:

skriven

Hej Esmaralda.
Oj så fin :) vad roligt att få... det är du värd!

Es, kommer jag någonsin kunna få honom tillbaka?
Kram

Svar: Jag blir ju som ett barn när jag får presenter.. klappar händer och far omkring :) Räkna med att det blir en annan i din framtid.. kram
Esmaralda

7 Sus:

skriven

Hej
Så kul med present....
Piggar upp....
Live sus

Svar: Ja, sannerligen !! Kram
Esmaralda

8 x:

skriven

Tack. Men vad menar du med ”satsa tid, tankar och energi på dig själv”? Hur menar du då konkret? På vilket sätt?

Svar: Tänk inte så mycket på kärlek eller att hitta "rätt" man.. man kör lätt fast.. och då sitter man där.... gör saker och ting för din egen glädjes skull.. försök se positivt och tolka positivt... jag vet att det inte är lätt.. kram
Esmaralda

9 Helena Ir:

skriven

Ja,vad fin!Jag gillar också lilla My!
Snällt av dig Skorpis!
Kram:)

10 Helena Ir:

skriven

Konstigt att det inte funkar med blogg.se för en del..Jag använder både mobil och dator..hittills utan problem..

Svar: Ja, det är märkligt !
Esmaralda

11 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om han bestämt sig för att vi två inte ska vara tillsammans?
Kram

12 Ellis:

skriven

Så fin och söt present<3

Undrar om du ser mig vara singel länge till Es?
kram

13 CA:

skriven

Hej
Den var fin, kul present. Har inte sett något liknande förut.

Kommer jag att få ordning med bowlandet? Dom vill väl men är lite tjatiga. Känns som om jag hade behövt en annan boll men det skulle kännas otacksamt eftersom jag fått en boll gratis
Fortsatt trevlug kväll
Kram

Svar: Du får ordning på det hela och jag ser ju att du är omtyckt där.. kram :)
Esmaralda

14 Jessica:

skriven

Hej Es, ser du om jag kommer gå på en dejt med han?
Kram :)

15 Virrhönan:

skriven

Va gulligt av dej skorpan och visst har du rätt...Lilla My och Es har en viss likhet😜💕
Men inte visste jag att du bodde i Finland, där ser man vad lite man vet egentligen om varann.
Phu, nu är helgen snart över, skönt kan jag tycka så man får se vad denna vecka bär med sej. Hoppas på en bra start för idag blev jag på ett förjävligt humör bara sådär helt plötsligt. Det är för mycket som rör sej i huvudet just nu och jag känner mej känslomässigt förvirrad av allt som sker. Kommer det mer från mannen som gör mej förvirrad? och kommer vi ta den där drinken som han vill att vi ska ta ihop? Mitt huvud hänger inte med i svängarna🙄
Ha en lugn och skön söndagkväll, får nog själv avsluta dagen med ett glas vin🙈
Kram🌷💕

16 DD:

skriven

Hej

Känner mig lite ensam.. alla runt omkring har sin egna familj osv... jag förstår själv att det vänder nångång men när?

Svar: Jag ser inte när.. men vänder gör det.. kram :)
Esmaralda

17 Hoppet:

skriven

Hej Es

Ser du om bra tider kommer för mig?
kram

Svar: Ja, bra tider kommer, helt klart.. kram
Esmaralda

18 Dunegull:

skriven

Jag fick inte den andra tjänsten tyvärr.. får kämpa på och hoppas jag hittar tillbaka till glädjen där jag är nu. Kram

Svar: Det kommer lösa sig.... kram :)
Esmaralda

19 Dahlia:

skriven

Söt men äggklockor är inget för mig! De blir glömda. Och maten den...

Kära Es, har han önskat sig en het natt med mig?
Finns möjligheten att en sån natt kan hända?
En av mina önskningar är det.

20 Ninis:

skriven

Skorpan, vilken härlig människa du är👍👌.. tycker oxå lilla my liknar våran E🌟😄. Undrar var i Finland du bor? Själv härstammar jag från Sibbo. Kram

21 Ghostwriter:

skriven

Finns det något jag kan göra eller säga på visningen som ökar mina chanser? Jag vill och behöver detta nu. Nu har jag kämpat oerhört mycket och tycker det är dags för att få det jag söker.




Kram

Svar: Var dig själv och känn in... då har du bäst chans.. kram :)
Esmaralda

22 G.H:

skriven

Vilken häftig:)

Mitt i prick Skorpan 😜

23 Evelina:

skriven

Hej Es

Ser du hur julen och nyår blir för mig?
kram

24 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Är han nöjd i sin relation han har idag? Ser den ut att fortsätta framåt?
Kram

25 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Var på dejt idag och har ett par stycken jag pratar lite med, träffat nåhon en enstaka gång och de andra har vi sagt att vi ska ses. Jag tänker att det är bara dejta på till slut kanske jag får ha turen att möta den rätta?! Ibland har jag haft pauser tror det är viktigt också.

Ser det ut att vara något pågång här för mig i kärlek? Någon jag har kontakt med nu? Eller någon som kommer som ännu inte kommit?
Kram

26 U:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att vara nöjd och tillfreds i sin relation med henne?
Ser den ut att fortsätta och fördjupas?

Eller ser du att han har tankar på mig och framåt?
Kram

27 Lisa:

skriven

Hej!
Borde jag vara mer tydlig med honom eller fattar han hur jag känner?
Kram

28 Skorpan:

skriven

Javisst är det vår Es som står där ;).
Tycker nog jag berättat rätt mycket om mig själv, kanske för mycket t om.. Men här kommer lite till, bor i huvudstadsregionen..
Kram Skorpan :)

29 Drutten :

skriven

Så kul och gullig present Angående Lilla My så kan jag berätta att det var min och syrrans arbetsnamn på yngsta system som låg i mammas mage då mumintrollen gick som adventskalender för många år sedan ❣️

Kram Drutten

30 Anki:

skriven

Så mitt i prick Skorpan !
Älskar My ,hon är som gjord för Es

Kram Anki

31 HS:

skriven

Vilken underbar present!

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: