På banan igen.....

Kort & gott kan jag meddela… datorn är fixad…  YAY......jag är med er igen men det tog ta mej tusan på

krafterna!

Plötsligt slutade hälften av tangenterna  på laptopen att fungera…och då kan man ju inte skriva.

 I går körde jag runt som en vettvilling och  jag for till Elgiganten där jag köpte datorn för ett år sedan ( den var inte billig kan jag säga)  och   eftersom datorn var i skitigt skick ( va !! skitig?!! ) så  kunde pågabläran genast meddela att garantin inte skulle gälla.

 

Jag tillhör inte tantkategorin  som sitter o mögar ner hela processorn med

smulor från grahamskex, hallå !

Nej, sa han,  för det är helt säkert skit som kommit in bakom. Med tanke på att den inte ser välvårdad ut.   Och har man själv vållat skadan  gäller inte garantin. Sa han.

Är du synsk eller ? undrade jag och då tyckte han att jag inte skulle vara otrevlig.

Vem är otrevlig ?

 

Min dator var inte skitig.. däremot har den en massa roliga klistermärken… men det har ju inte med saken att göra. Man har väl rätt att pimpa sin dator ?

” Hur lång tid tar det att fixa  då ?” undrade jag

” Mellan två veckor och två månader ”

” Två MÅNADER… ” ylade jag, ” det är ta mig fan kriminellt”  och  kidset bakom  disken backade tre steg.

 

 

Sen fick jag nån melt down, tog datorn under armen   och körde till Hedin Bil i Ängelholm och diskuterade inköp av en miniKia.  Bara sådär.  Släppte ut lite ånga. Men jag håller med... lite konstigt var det !

Och så in på Lidl  för en  cola light.

Sen for jag till  världens bästa datordoktor. Nadox i Båstad.

De tog hand om datorn o skulle meddela så fort den var klar.. och det var den i går kväll. Samma dag.  Och inte fan hittades varken kexsmulor eller annat krafs  under tangenterna… det var nåt som hade lossnat och det var INTE mitt fel.

 

 

Jag blev så vansinnigt lycklig .. tänk att det gick så snabbt !

Nu borde jag ha kört tillbaka till Elgiganten och kört upp laptopen i mulen på ställets sämsta  medarbetare…  men det  gitte jag inte.

Jag for hem och klappade ömt på min lille dator under färden.. och  så funderade jag en stund över vilket kaos det blir när  allt det  som vi behöver plötsligt slutar fungera

Jag jagade upp mig  själv o tänkte att tänk om det hänt i Dubrovnik eller Grekland eller Island eller var som helst där jag vistas i nästan två månader. Hua !

 Kanske jag måste ha nån back -up -dator med när jag far till Italien i vår… tror att sonen har en liten vit sak som bara ligger  där bortglömd i ett hörn.

Så får det bli.

 

 

 

 

Ja, bara så ni vet så är spågumman på banan igen och vi kör på som vanligt här i bloggfamiljen

Jag fick en del mail av er som vill ha personlig spådom… och det är ingen fara… era spådomar kommer precis som de ska !!

 

Kram & kärlek

1 EPM :

skriven

Godmorgon Es!

Skönt att det löste sig!
Önskar att jag fått se pågens reaktioner på din virvlande framfart 😂😂

Idag blir det föreläsning hela dagen lång! Lite nervös faktiskt...

För några veckor sedan sa du att jag skulle ha antennerna ute och vara uppmärksam avseende J. Samma nu eller kan jag släppa garden?
Trött på att vara på spänn...

Stor kram

Svar: Spänn dig inte men ha antennerna ute... kram :)
Esmaralda

2 Isa:

skriven

Hej
När något är trasigt/borta det är då man märker vad man är beroende tex ström, internet eller telefon.

Nu har halva hösttermin snart passerat och undrar om det kommer att hända något speciellt den andra halvan som man kan se fram emot.
Börjar min soulmate närma sig? Kommer han innan nästa år eller ser det ut som det blir nästa år?

Kram

3 Tingeling:

skriven

Förstår din känsla!
När jag hade köpt en ny surfplatta hos Elgiganten så slutade den fungera efter en vecka. Och då går det ju på garantin. Men killen försökte först med andra saker som "din dotter kan ju ha spillt vatten på den och då gäller inte garantin" "hon kan ha kastat den i golvet" osv. Han försökte få mig att INTE lämna in den! Jag gjorde det ändå för var säker på att det inte var mitt eller min dotters fel och så skulle det ju vara gratis. Och jag fick tillbaka den efter två veckor och det var en lödning som inte satt ihop inuti, vilket inte var vårat fel.

Vet du vad jag gjorde igår? Jag lyssnade på ditt råd om att läsa en hel utbildning istället för kurser. Så två timmar innan deadline gick jag in och tog bort alla kurser. Och nu kan jag inte ångra mig. Jag kommer söka till hösten istället. Däremot har jag inte tagit bort kursen som börjar i november, och som är 10 veckor lång (turism) Är kursen avgörande på nåt sätt och påverkar om jag vill läsa hel utbildning inom det sen eller kvittar det?

Skönt att det ordnade sig så snabbt med datorn ändå!

Trevlig tisdag!

Kram!

Svar: Det känns som om du gjort bra val... och hurpass viktigt kursen i november är kan jag inte se.. prata med studievägledare... kram
Esmaralda

4 Fina:

skriven

Hej, vad känner han nu då det är slut? Saknar han mig? Tänker han på mig? Längtar han efter mig? Kram

5 Jossan :

skriven

God morgon!

Skönt att datorn är fixad! Vet hur vi kände på jobb när våra enda 2 datorer var sönder eller när vår kopiator/skrivare är sönder... Man blir helt ”handikappad”

Då var det tisdag bästa dagen när det kommer till träning. Det är dans :) får se om jag ska ta passen innan. Mitt knä gör så ont :(
I söndags blev det Ikea i 4,5 timme! Men så blir det när man har en 3,5 åring med sig 😂 hon skulle leka med allt och typ måla naglarna med vattenfärger. Leka att vi satt och åt! Ja der sluta med att vi lämna henne på leklandet! 😂 det kändes i hjärtat att lämna in henne där men hon hade roligt :)

Det blev en fin fåtölj som kom in i mitt hem! :)

Ångesten i kroppen finns kvar.. det är så sjukt... Jag har bestämt att måndagen när det är lov ska jag sätta klockan på 12 och sova fram till den ringer... behöver massa sömn. Har ont i mitt bröst :/

Nu planerar mina släktingar i USA en resa till Sverige 😍 hoppas verkligen de kan ta sig hit nästa år :)

1 vecka kvar till jag fyller år.. vill inte ens fira den idag... men men... dags att fixa sig så man kommer till jobbet.

Kram

Svar: När mina barn var små så älskade de leklanden i alla butiker och krävde att bli lämnade där. Och jag tror ungarna har mer kul där än att ranta runt i butiken med föräldrarna ! Vad roligt att USA släkten kommer på besök... kram :)
Esmaralda

6 AnnaK:

skriven

Yay......då kan jag tjata vidare 😂

Nåt litet flirttips? Tror inte han fattar mina osmidiga försök.

Kram 😊

Svar: Jo jag tror han börjar ta in lite.. kram
Esmaralda

7 Helena Ir:

skriven

Hurra..att det gick så fort ändå!! Förstår att du blev stressad av hur du blev bemött..Men jag höjer på hatten för dig(om jag haft en) att du släppte ut lite ånga,ilska..för det dåliga bemötandet..ibland behövs lite Grrr..

Glädjer mig åt att renoveringen av hallen ska bli klar idag..
Nu vill jag beställa mer renovering av annat rum till nästa år..däremot tyckte inte Nettan(när jag fick spådomen)att jag skulle renovera för mycket i lägenheten,eftersom jag enligt henne ska flytta..
Men jag tror att hallen blir fin..hoppas på hjälp att inhandla lite nytt ..byrå el liknande..Någon med bil!

Tror jag rymmer hemifrån på morgonen..åker till gymmet innan jag åker vidare..

Ha det så bra..

Kram :)


Svar: ja ibland biter man ifrån ! Och det är viktigt att göra fint där man bor.. även om det så småningom kommer en flytt. Man ska trivas ! Kram
Esmaralda

8 Tant grå:

skriven

Pjuh !

Vilken jäkla pärs... Jag hade också gått i taket om lagningstiden låg uppåt två månader... Mina serier liksom ?!? Ta bort tants enda underhållning... Nä, nä, nä någon måtta får det allt vara ;-)

Nu ska här pendlas mot jobbet... Något lite extra på ingång för mig ? Ser du månne...

Allt gott ✨ 💛✨

Svar: Ja herregud.. om både bloggfamilj och serier försvinner... det vore hemskt ! Ja det känns som om något lite extra ligger på lut för dig.. jag ser inte vad.. men det märker du själv snart.. kram :)
Esmaralda

9 W:

skriven

Vilken tur du hade! Ofta säger försäljare saker som inte stämmer, allt för att garantin inte ska gälla, suck!!

Den man jag har kontakt med nu kan det bli något mellan oss?

Kram

10 Skorpan:

skriven

Puh vilken tur du hade som hittade rätt ”doktor”. O precis som du skriver, kan man ju undra hur han blev anställd på kundservicen som verkligen inte kunde hålla tand för tunga... Ja ja, vår Herres hage är stor... Men det blev ingen bil då i glädjeyran?! O en backupdator kan va bra att ha, så sant så.

Provtagning igår o som tur är jag ännu i skapligt skick. Idag försöker jag få remiss till svalgprov o sen får vi se om det blir en till distansdag eller blir jag tvungen att åka in till kontoret. Är väl inget värre med mig än nåt virus, eller vad tror du Es? Hängig o trött o led den nuvarande situationen, som jag jobbar på ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ny bil måste jag ha.. lilla röd läcker olja från växellådan... och faktum är att jag gillar den lilla Kian Picanta.. så vi får se hur det blir. Bra att du tar prov så du kan få behandling om det behövs... kram :)
Esmaralda

11 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha!! Nä vad dåligt av Elgiganten. Ska han stå och säga att du har smulor i datorn när så inte är fallet. Riktigt bra att du fick den fixad nu iallafall.

Es, tycker sonen varit lite extra ”gnällig” trotsig sista tiden. Kanske är det någon frustration eller något han vill eller bara vanlig trots. Han har varit förkyld och det kan ju bero på det. Men är orolig att han tycker upplägget mellan mig och hans pappa är tokigt, han träffat ju sin pappa endast varannan helg och mig resten av tiden. Igår pratade han om ”pappa”. Är rädd att han tycker jag är självupptagen som mamma med all vardagsstress. Han har alltid varit ett barn som gillar sin uppmärksamhet och tycker det är mysigt att få sitta nära och vara i stunden.
Ser du något om dettta, har jag varit för ”upptagen” så att han tar skada av det?
Saknar han sin pappa? Tror du när han blir större att han kommer vilja bo hos sin pappa? Tänk om jag inte räcker till...
Kram

Svar: Du räcker till och du är en himla bra mamma.. tvivla aldrig på den saken... det är normalt att det kommer perioder som din son har och det har ingenting med din mammaroll att göra... kram :)
Esmaralda

12 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Vilken dåre! Surt att få vänta 2 MÅNADER

Es, I min seans för länge sedan så såg du att inom 1-3 år bör jag ha mött en ny kärlek. Jag vet att det är ingen garanti. Men jag undrar nu hur det ser ut för mig, om detta ska hinna Ske bör det ske senast under nästa år.

Hur ser den risken ut att det dröjer några eller flera år till för mig innan jag har en kärlek i mitt liv?

Hur ser den chansen ut att det hinner ske inom den tiden? Som i år eller under nästa år?

Kommer jag hinna bilda familj på ”naturlig” väg?

Kram

13 Smulan :

skriven

Vad skönt att det fixade sig så snabbt.
Har också varit ute för Elgiganten kundservice. Gick därifrån utan att lämna in tänker inte köpa något där igen.

Svar: Skönt att inte vara ensam om dessa tråkiga erfarenheter med Elgiganten.. kram
Esmaralda

14 Lilla m:

skriven

Hej Esmaralda! En annan spådam sade att han o jag har ett gemensamt förflutet i tidigare liv, då vi var hemligt förälskade i varandra men inte kunde leva ut känslorna på grund av omständigheterna, och att därför är känslorna nu i detta livet så intensiva och starka. Och attraktionen så stark. Kan det stämma?

Svar: Ja, det kan stämma....men oavsett anledning så känns ni inte rätt för varann.. kram :)
Esmaralda

15 Susan:

skriven

Förstår paniken , min mobil dog för ett par månader sen o hela mitt liv kom i gungning.... men några djupa andetag, lånad telefon o lite tålamod så ordna det sig...nu mobil inhandlades (f-n va dyrt det e att hänga med i den moderna tekniken😱)
På tal om bilar, det blev en ny bil på min infart o jag e såååå nöjd, dyrt det oxå men jag shoppade den på extrapris 😉 Kanske kan den va en mansmagnet🤔🤣

Kram

Svar: Det är nåt speciellt med helt ny bil... det har jag bara haft en gång i mitt liv.. .. jag har alltid försökt att köpa lätt begagnat.. min lilla röd till exempel.. hade bara gått 600 mil men det var ju bra länge sen... grattis till nya bilen :) Kram
Esmaralda

16 EE:

skriven

När saker inte funkar så blir det ju lätt att man själv reagerar på sätt som förvånar en själv. Var hos psykologen igår, han pratade mest om min man (?) och knappt något om mig. Han har aldrig ens träffat min man och jag nämnde honom bara kort. Tänkte för mig själv att nu är det sista mötet och så blev det med. Funderar på nån familjenterapute och samtala med ist. Hade velat hitta någon som förstår förvirringen i att vara gift och älska sin man men ändå så starkt vilja ha någon annan. Men jag är nöjd om vi är vänner. Förstår att vissa är poly.

Det känns att tiden är mogen i livet för resor och äventyr. Känns spännande. Som du sagt tidigare i seanser så kommer en tid för resor, men då var den inte ännu. Men nu känns det dags :) hade velat kunna resa med Robin. Känns som vi hade kunnat ha väldigt roligt ihop. Men då behöver min man någon på samma sätt. Det får ju vara lika. Men han känns inte riktigt lika intresserad längre. Trots att allt var hans ide från start. Fast å andra sidan försvinner ju R snart. Och då har jag ingen. Önskar starkt att vi håller kontakten. Hade velat kunna åka ner och hälsa på honom i Australien.

Idag väntar läkarbesök med minsta barnet. Hoppas din/era dag blir fin! Kram




Svar: Somligt i livet funkar olika för oss människor och är man överens i förhållandet om hur det ska vara, ja då är det okey. Men det känns faktiskt som om din man inte tycker det här är aktuellt längre. Kram :)
Esmaralda

17 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Skönt att det löste sig så snabbt !
Kan tala om att vi har dåliga erfarenheter med just Elgiganten ... bla när det gäller mobiler som slutata fungera...vi handlar inte där om vi kan undvika...och det går ju :-)

Ny spis nya rätter .....not ! Spisen gör inte kocken tyvärr...Hoppas din materfarenhet vart god igår .

Jag är ju lite envis och undrar fortfarande om färgen personen har runt sig har olika innebörd ?

Ha en datorkrångelfri Tisdag

Kram Anki med flock

Svar: Ja färgen har olika innebörd... kram :)
Esmaralda

18 Kulla:

skriven

😂😂spåtanten har humör👍👌, tur du fick igång ditt arbetsredskap 🙏. Jag skulle ha åkt tillbaka till Elgiganten.. sagt både det ena och det andra.😂😜.
Hur ser det ut med något höstmys💕?!? Hoppas så att min Tara ligger hemma i brevlådan och väntar idag.. nu ska hon få jobba och jag ska ta hand och vårda henne ömt. Kram

Svar: Japp och då har jag ändå lugnat mig med åren ! Nix, idag väntar inte Tara hemma på dig... hon börjar sin resa härifrån mig ikväll och ska få sin sista behandling under dagen... men hon längtar efter att få komma hem.. kram :)
Esmaralda

19 Anki:

skriven

Nettan 59 !
Skönt att kisse är tillbaka !
Kram Anki

20 En blyg viol:

skriven

Godmorgon. Teknikens under! Håller tummarna att blogg.se likaså skärpt till sig. Tekniska problem kommer ju allt som oftast i grupp 😒😉

En fundering Es: Att jag gör något överraskande i slutet av året såg du. Undrar om du får till dig något mer om detta? Väldigt skeptisk då jag inte tillhör de mest spontana. Kanske just därför det är överraskande.

Kramar!

Svar: Ja, det måste inte vara något stort och livsomvälvande... men det kommer gott efter... jag ser inte exakt vad... kram :)
Esmaralda

21 Mimis:

skriven

Godmorgon!

Vilken tur att det inte var något allvarligt fel på datorn.

Nu måste det bara bli någon förändring i tillvaron. Kommer jag att klara av att förändra mitt liv och komma ur mitt inrutade negativa liv, Blir det bättre snart förhoppningsvis mycket snart??

Kram

Svar: Visst klarar du att göra de förändringar du vill ha i ditt liv... sätt igång bara.. kram :)
Esmaralda

22 DD:

skriven

Skönt att det löste sig! :)

2018 har varit ett ganska speciellt år... dödsfall.. mycket som har kommit upp till ytan.. människor visar sitt rätta jag.. osv... men har en känsla att 2019 kommer vara ganska bra för många. Ser du något för just mig? 😁

23 Boa:

skriven


Hej! Min älskade lilla häst känns hur fin som helst ungefär varannan gång, dom andra gångerna är det ganska illa. Han tar hjälpsteg och klarar knappt av att springa. Vi har haft alla möjliga att försöka hitta felet, hokuspokusgubbar, veterinärer, kiropraktor, equiterapeuter osv. Men ingen hittar något. Vad kan det vara som stör honom? Kan han fortsätta sin karriär som tävlingshäst eller borde han bli sällskapshäst? Kram Boa



Svar: Jag ser inte vad detta kan bero på men det verkar som om det riskerar att bestå... kram
Esmaralda

24 Dunegull:

skriven

Hur är min aura? Kommer jag hitta min riktiga soulmate och bilda familj?
Kram

25 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer det går bra för mig att jag ska dit för gör en projekt om historisk. Kommer jag kunde jobbar som en roll professionella utan något problem?

Ha det bra

26 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda! Hurra för oss att datorn fungerar igen, annars hade man fått lite bloggabstinens utan dina kloka, intressanta och insiktsfulla inlägg🙂 Jättebra sätt att börja dagen med att läsa din blogg, det är vi säkert många som gör☺️

Fina Esmaralda, nu gäller det igen denhär resans vara eller icke-vara. Har så himla svårt att bestämma mig, pendlar hit och dit. Saken är den att jag inte har någon ro att åka iväg, men heller ingen ro att stanna här.

Jag är världens sämsta på att fatta beslut kring sådant där ingetdera alternativ känns rätt. Då låser jag mig och vill inte fatta något beslut alls.

Ser det ut om om vi kommit iordning i vårt nya hem till julen?

Blir trött och galen på mig själv😕😞 kram

Svar: Kanske du ska bestämma dig för att inte bestämma dig ? Och skjuta upp beslutet och resan en tid ? Kram
Esmaralda

27 Mimii:

skriven

Hej!

Det där med auran..hur är min aura?? svag aura tror jag inte att jag har eller hoppas i alla fall att jag inte har. Intressant det där med aura.


Kram

Svar: Har man en nyare själ är oftast auran svagare.. och det är inget fel med svag aura, det är ju inte samma sak som personlighet.... och din aura är rejäl och tydlig.. kram :)
Esmaralda

28 Dunegull:

skriven

Hur är min aura? Kommer jag hitta min riktiga soulmate och bilda familj?
Kram

Svar: ja det kommer du att göra.. kram
Esmaralda

29 D :

skriven

Vill D något seriöst eller bara leka runt med mig?

30 Olga:

skriven

Plötsligt börjar min yngsta blockera mig, vad händer? Jag har fått problem med hälsan, kan du se om jag blir bra?
Tack och kram till dig, oroliga mamman.

Svar: Jadå visst kommer du må bra.. och prata med din yngsta... kram :)
Esmaralda

31 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Elgiganten är bra på priser. Punkt. Vi har numera en familjepolicy att bara köpa saker på Elgiganten som finns hemma och att aldrig, aldrig lämna in något på lagning, för de håller inte garantin. Och saker som inte finns hemma kan ta två månader innan de kommer! Och att prata med deras serviceavdelning är som att prata med en kommunchef!

Här hemma har jag ett litet kuvert med mina nedskrivna önskningar till Tara. Det har varit intressant, jag har verkligen fått tänka till vad det egentligen är jag önskar. Jag har ju en tendens att planera lite långt fram.. På något sätt känns det som att Tara redan är här :) Hon är så hjärtligt välkommen! :)

Svar: Exakt så vad det gäller Elgiganten ! Tara postas till dig ikväll... under dagen ska hon gå igenom den sista proceduren.. kram :)
Esmaralda

32 Kiara:

skriven

Hejsan Es!
Vilken tur att de löste sig. Att vänta i 2 månader går man inte med på!?! Är dom galna?!

Läste om söndagens inlägg. Kan du se något om min soulmate - singel, i ett förhållande? Eller hur långt vi har kvar tills vi möts? Tusen tacksam för svar! Kram Kiara 💗

33 Kiara:

skriven

Hejsan Es!
Vilken tur att de löste sig. Att vänta i 2 månader går man inte med på!?! Är dom galna?!

Läste om söndagens inlägg. Kan du se något om min soulmate - singel, i ett förhållande? Eller hur långt vi har kvar tills vi möts? Tusen tacksam för svar! Kram Kiara 💗

34 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag känner en Besvikelse mot honom. Jag kan inte skylla bort allt mitt eget ansvar över hur man blir behandlad. Men en besvikelse känner jag.
Känns det som om han är kär i henne?
Fortsätter han där och blir det familj och hus för dem?
Kram

35 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vilken tur att det löste sig så fort 👍.

Jag var hos läkaren igår. Hon har svårt för svenska och mina kunskaper i hennes modersmål är starkt begränsade. Jag tycker att sånt är jobbigt. Och vet du varje gång jag träffar psykiatriker som kan svenska så har de nedsatt hörsel och det går ändå inte att prata med dem.

När jag väl träffar på en läkare som både kan svenska och har fullgod hörsel så brukar det vara en sån läkare som gör sin tjänst innan hen får sin läkarlegitimation och då kan personen inte svara på de frågor jag har.

Läkaren igår var dåligt påläst och visste inte vilka mediciner jag åt.
När jag hade kommit hem ringde hon. "Är det inte seroquel du tar på kvällen?" Frågade hon. "Jo" svarade jag. "Men du sa att det var Quetiapine". "Ja men det är samma sak" svarade jag. Hon hävdade att det var skillnad eftersom seroquel var långverkande och Quetiapine var kortverkande. Jag visste att det står seroquel på receptet så jag sa till henne att jag åt det. Fast det gör jag inte.

På apoteket brukar de fråga om de kan byta till Quetiapine som är billigare och då svarar jag ja. Tycker det verkar märkligt att all apotekspersonal jag möter skulle vara ovetande om att medicinerna inte går att byta med varandra 🤔.

Jag tror att min läkare har fel. Det har inte att göra med produktnamnet. Det är de tabletter som det står "depot" på som är långverkande. Och de som det inte står "depot" på är kortverkande.

Kram ThereseC

Svar: Ja det är ju upp och nervända världen.. en psykiater har ju talet som arbetsredskap och då krävs ju att språket är bra och att man hör sina patienter ! Och du har rätt vad det gäller medicinerna.. det är ju så man blir mörkrädd !! Kram
Esmaralda

36 Mirre:

skriven

God morgon Es, vad skönt att datorn är på banan igen!😀
Jag passar på att ställa samma fråga som jag gjorde igår då det kändes som många bitar som föll på plats. Har alltid trott att folk är avundsjuka eller bara inte gillar mig men då kanske det har varit pga min aura.. Är detta något som skrämmer iväg killar också kanske😂 jag undrar om den är väldigt stark? Och vilken färg den är, har hört att den är lila.. Är det här med auran något som kan bestämmer innan ens liv i alltet eller är det något som växer ju mer liv man lever? Känns som att ens energi förstärks i stunden när jag går på promenader i naturen och ibland när jag lyssnar på peppade musik.. Kan det vara möjligt kanske. Tycker detta ämne verkar vara så otroligt intressant men tyvärr har jag inte hittat någon bra info om starka resp svaga auror någonstans..

37 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ingen provtagning, lite diskussion o med pekpinne därtill, du vet ju att ingen tackar dig mm. O kommer jag nu säkert att vila om hon skriver sjukledigt... Jo jo, jag ska o det gör jag nu ;D, med kaffe o bröd vid datorn ;), ajja bajja... Dator anno 2011, ett rejält don som går att dammsuga, fast med risk för att tangenter lossnar, för det har ju hänt. Man måste ju ta lite risker i livet, eller hur ;).Annars händer det ju inget i mitt liv o det är trist.
Nu fortsätter jag mitt kaffesörplande o tar väl lite lugnt efter det...
Kram Skorpan

38 Evig:

skriven

Kära Es,
vilken historia!
Jag går rakt på sak.
Igår såg jag att det finns en ledig tjänst motsvarande den jag hade innan. Kruxet är att det är inom samma verksamhetsområde fast i min egen stad. Jag tänkte först att jag inte skulle in i den typen av verksamhet igen, med tanke på vad som har hänt och vilka "problem" som brukar finnas i en sådan verksamhet, men nu är jag tveksam.
Jag har försökt att känna in själv, men kan inte riktigt känna om jag ska söka det eller ej och behöver din hjälp.
Ska jag ta chansen eller gör jag mig själv en otjänst? Du vet vad jag menar.
Kram från Evig

39 Tildis:

skriven

Vad skönt att det löste sig så snabbt! En dator som bara är ett år gammal ska ju inte krångla så.

En fråga Es, kommer F gå vidare i processen och få en intervju? Kram

40 Mikael:

skriven

Så det var tekniskt fel och ingen katastrof :)


https://m.youtube.com/watch?v=Nn_HBqLpWSI

Bra det gick snabbt att lösa så du är lugn igen :)

Är det bra hämta upp grejer nu eller ska jag lämna det till senare?

Kram
Mikael



Svar: Kanske inte just nu.. avvakta gärna lite .. kram :)
Esmaralda

41 Jessica:

skriven

Hej Es,

Kommer J att göra slut med mig?

Kram

42 Tacksam:

skriven

Hej Esmaralda.
Är risken överhängande att det dröjer några eller flera år innan en kärlek finns i mitt liv? Kan jag ha sådan otur? Eller känns det troligare att det sker och kommer något bra detta år eller nästa?

Kram



Svar: Det kan ske när som helst... direkt eller om två år.. omöjligt att säga men var beredd.. kram
Esmaralda

43 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Känns lite stelt på kontoret. Kommer det att fungera bra till slut?
Tack!

Svar: Ja det kommer bli stadigt bättre.. kram
Esmaralda

44 Kiara:

skriven

Hejsan Es!
Vilken tur att de löste sig. Att vänta i 2 månader går man inte med på!?! Är dom galna?!

Läste om söndagens inlägg. Kan du se något om min soulmate - singel, i ett förhållande? Eller hur långt vi har kvar tills vi möts? Tusen tacksam för svar! Kram Kiara 💗

45 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, kan fortfarande inte skriva min fråga till dig via mobilen. Det bara blippar jag är inte en robot. Varit så i flera dagar nu. Vad skönt att du är på banan igen med datorn. Tror varken M eller L är mina soulmates. M försöker och är snäll och omtänksam. Men jag känner inget pirr med honom. L vet jag inte riktigt för vi har liksom inte dejtat. Fått blombud men det känns segt.
Tror du Maria är den som kommer föra ihop mig med min soulmate? Ser du några detaljer kring honom ? Vill inte vara en gammal medelålders tant innan jag träffar honom ;) Känns som jag är redo nu för kärleken och den rätte. Pappas död har fått mig att tänka om och värdesätta andra saker än jag gjort tidigare.
Kram
<3 <3 <3

46 C:

skriven

Hej

Vad skönt att det löste sig med allting. !

Vad händer med våra ex ?

Vi tycker såhär utifrån att det är lite oro och skumt allting, men vi kanske har fel.

Håller det med hans ex och nya mannen och håller det med mitt ex och nya tjejjen ?
Hur blir det med chafset kring barnet ?

Och håller det mellan oss ?

Tack för en superblogg....
Kram i massor.
<3

47 *:

skriven

Hej

jag har en liten ide om att plugga lite extra på distans, ekonomi.

Ser du om det är rätt för mig och om det kan ge mig ett bättre jobb med bättre betalt ?

Är jag på rätt spår ?

Kram

Svar: ja det känns som om du är på rätt spår.. kolla bara upp hur du får tillgodogöra dig det du läser och hur du kan använda det.. kram
Esmaralda

48 Yvonne:

skriven

Hej Esmaralda!
Vilken tur att det fixade sig. Ja man kan ju bli tokig för mindre. Det finns inget som gör mig så stressad som när det tekniska inte fungerar. Det beror säkert på att jag är inte är något av teknikens under.
Jag är så fruktansvärt ledsen och deprimerad. Jag var tvungen att låta min älskade katt avlivas igår. Jag vet att hon var gammal, 16 år, är så glad att få behålla henne så länge. Märkte att hon blev dålig i helgen och åkte till veterinären igår. Eventuellt skulle en operation ha hjälpt om hon varit yngre. Inflammation i munnen och kanske något bakomliggande samt att hon blivit smalare. Har hon lidit innan utan att jag märkt det? Hur har hon det nu? Det är så fruktansvärt tomt.

Svar: jag förstår att det känns tungt men du fattade rätt beslut och det ska du känna frid i. Din fina katt har det så bra i Alltet och blir så väl omhändertagen och dessutom är hon frisk och fri från smärtor. Hon är så tacksam mot dig att du hjälpte henne över. Styrkekram
Esmaralda

49 Panik:

skriven

Hej!

Ser du fortfarande om jobb är på väg eller har jag missat chansen?? Panik!!

Svar: Nejdå du har inte missat.. det kommer.. kram
Esmaralda

50 Virrhönan:

skriven

Inget är som teknikens under, så underbart härligt men funkar det inte är det rakt åt helvete! Och försäljarna på giganten måste nig fan alla gå en charmkurs för fy så tråkiga dom är! Skönt det löste sej för dej i alla fall så vi snabbt fick våran kära spåkärring tillbaka😘
Igår hände det ännu mer, inviter hit och dit, menar han vad han säger. Visst tar jag det med en klackspark men lite roligt är det. Gillar han läget som det är?
Kram🌷💕

Svar: han gillar läget.. men du får ta somligt med en nypa salt.. kram
Esmaralda

51 ängeln:

skriven

Hej Esmaralda! Jag tycker allt att Elgiganten kom för lindrigt undan...De borde ha fått stå för reparationskostnaden. Tror du att jag kan lämna in sonen på förskolan imorgon, svårt att veta idag om han är frisk imorgon :) Kram

Svar: Han kommer nog vara bättre men tveksamt om han är frisk och med elgiganten.. jag har bestämt att inte lägga mer energi där... men de har förlorat en framtida kund i alla fall.. kram :)
Esmaralda

52 Osäker:

skriven

Hej Esmaralda!

Kan jag känna mig trygg när jag går ut?? känner mig osäker. Hoppas att min skyddsängel är med mig.

Kram

Svar: Din ängel är vid din sida och du har ingenting att oroa dig för.. kram
Esmaralda

53 Eve:

skriven

Hej Es, så bra att datorn funkar igen, han som sa två månader??!?! helt sjukt, kan jag mejla dig frågor nu och sen betala den 25? tänkte att du har några personliga spådommar före mig liksom. har en fråga ang manifestation, har mediterat för att vill attrahera kärlek, göra den starkare mellan mig och min partner, såg 1717 igår vilket betyder att ens manifestation håller på att gå i uppfyllelse men, ser du något om att det faktiskt hjälper? Manifestation är helt nytt för mig men tror du på sånt?

Önskar dig en fin dag!

Mvh Eve

Svar: Vill du ha seans så ber jag att du betalar först och sedan mailar du mig för seans och talar om i vilket namn du gjort din inbetalning. På så sätt blir det enklare för mig och alla seanser kommer i tur och ordning.. hoppas det är ok... kram
Esmaralda

54 Browallia:

skriven

Vilken tur att det fanns ett ställe som kunde hjälpa dig snabbt. Min erfarenhet är att det stora kedjorna mörkar enkla fel för att istället få sälja på kunderna nya grejor. För många år sedan, innan det fanns digitalkameror, jobbade jag i en liten fotobutik som hade fokus på att ge kunderna bästa service. Ett stenkast bort låg en stor butikskedja inom ljud och bild och det hände varje vecka att det kom in kunder till oss för att få en Second Opinion på den krånglande kameran. Oftast handlade det om att den stora kedjan dömt ut kameran eftersom bilderna blev suddiga och enl. kedjan inte gick att laga, i själva verket så hade kunden råkat sätta ett finger på kameralinsen och det enda som behövdes var ett par drag med en putsduk och kameran var som ny igen. Jobbet i fotobutiken är det roligaste jag haft och de bästa arbetskamraterna.

Stor kram




Svar: Ja, där ser man... bluff & båg... suck... kram
Esmaralda

55 Anna.L:

skriven

Hej! Hurra så bra!! Att det löste sig.
Du skrev tidigare om energier och våra energifält.
Jag har alltid känt mig annorlunda, är mycket positiv och snäll får ofta gott bemötande men också många som behandlat en illa. Ignorerat, fryst ut eller utnyttjat, men man lär sig av allt.
Jag känner att jag är här för att utvecklas och vara mig själv, mitt unika jag!! Ett tag försökte jag passa in i mitt liv speciellt högstadiet, men det gick inte. Du nämnde tidigare om stark aura kan jag ha det?
En viktig livsuppgift?
Kram och massa hälsningar ❤️❤️

Svar: Ja man lär sig och de negativa betyder ingenting för dig.. de som ignorerar och fryser ut har små fattiga själar och du ska inte lägga någon energi alls på dem.. kram
Esmaralda

56 Dalkulla :

skriven

När jag läste ditt inlägg så tänkte jag att du skulle har en extra med dig, och när jag kom till slutet så såg jag att du nämnde en vit liten sak som varit sonens. Vilket elände Esmaralda, men det ordnade sig till slut.

Jag undra om du kan svara på om två personer som älskar varande innerligt, kan har en delad själ?
Det gäller Peter och mig.

Kram!


Svar: Kanske inte delad själ men insikt i varandras själar.. kram
Esmaralda

57 Jessica:

skriven

Es,
Kommer han ta kontakt med mig igen snart?
Kram

58 M.m:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag väntar på att få möta en kärlek.
Tror du jag kommer hinna bilda större familj?
Kram

Svar: Jag ser ny kärlek och jag ser familj runt dig.. kram
Esmaralda

59 Mim:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han nu ut att landat i vad han känner?
Ser han ut att vara kär i ”henne”?
Kram

60 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Dejtade orange håriga killen. Får ändå en känsla att han kanske inte riktigt är ”där” redo att träffa mig som har ett barn sedan innan eller har jag fel? Känner han så själv?

Jag undrar lite vad du ser om en tillkommande kärlek i mitt liv, vad har han för fritidsintressen? Vad gör han på sin fritid? Är han ”sport kille” eller något annat ser du något speciellt?
Kram

Svar: Jag tror inte heller att han är riktigt där i sitt liv.. någon annan kommer.. som känns mer rätt... han gillar sport och utövar något själv.. kram
Esmaralda

61 Analiss:

skriven

Åh vad skönt att de fixade den så snabbt:) Jag har med vart utan dator i några dagar en gång och det var inte kul:(

undrar om du ser hur vintern blir för mig?
kram

Svar: Ser ut att bli en bra vinter.. ups and downs som vanligt men en bra möjlighet lär yppa sig... kram
Esmaralda

62 Grethe Hagen :

skriven

ÅÅÅÅH SÅÅÅ GODT Å SE AT DU ER TBAX KJÄRESTE EZMARALDA 🙏🙏🙏😍😍😀💜
Jeg fikk nesten hysteriskt anfall når jeg leste om datorn din!!!!!!
TAKK til han som reparera datorn din 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏😊💝💟
Åååh nå må jeg erkänna at nå savner jeg en god armkrok...satt å så på min yndlings-serie o der fikk Robert og Aron hverandre igjen 😍😍😍😍😍😍
Det er jo sååååå koselig daaa...😊💜💝
Hva tror du, får jeg oppleve en sånn forelskelse igjen, og er det lenge dit?
Savner den kosen jeg..
Kosemosekleemz fra Grethe (som tydligen har blitt kosesjuk 😀😀) 💚🍁🍃💙❤🙏

Svar: jadå, en alldeles speciell kärlek kommer... jag lovar.. kram :)
Esmaralda

63 Lotta S:

skriven

Hälsningar från resan! Här känns det mesta som hemma, men också hel del som ändrat sen två år tillbaka. Fixar det sig med reseförsäkringen på det sätt vi vill?

64 Jennifer:

skriven

Hej fina Es! Hittade superbilliga flygbiljetter till Israel så det blir Israel i november med dottern och min mamma, och Tunisien för mig nu i oktober! 🙂 Blir det bra? Kramar

Svar: Ja det känns jättebra... hämta nu energi och glädje ur detta.. kram :)
Esmaralda

65 C:

skriven

Hej

Vad skönt att det löste sig med allting. !

Vad händer med våra ex ?

Vi tycker såhär utifrån att det är lite oro och skumt allting, men vi kanske har fel.

Håller det med hans ex och nya mannen och håller det med mitt ex och nya tjejjen ?
Hur blir det med chafset kring barnet ?

Och håller det mellan oss ?

Tack för en superblogg....
Kram i massor.
<3

Svar: Det lär ta slut mellan ena exet och den nya men jag ser inte vem det gäller... kram
Esmaralda

66 Analiss:

skriven

Tack för svaret Es kram:)

67 Michaela:

skriven

Välkommen tillbaka!!😀 Fan vilket gissel det är när det tekniska strular. Kan inte kommentera från min mobil. En vecka sedan nu.

Vi är fortfarande kvar på sjukhuset. Operationen är inte klar och det är mer eller mindre tortyr att vänta. Hemsk dag!

Apropå inlägget om auran. Vad har jag för någon? Påverkas folk i min omgivning?

Kram!

Svar: kontakta Blogg.se och påtala detta... någon annan som har samma problem ? Folk påverkas av din aura.. också på ett positivt sätt.. lycka till nu på sjukhuset.. kram :)
Esmaralda

68 EPM :

skriven

Tack, antennerna är ute.😊
Ser du orsaken till varför han cirkulerar runt mitt? Är det kontroll, saknad, ilska eller nåt annat bakom?

Kram

69 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner mig orolig om jag nu träffat en ny kärlek och om det tar slut igen.
Ser du att jag träffar en ny kärlek och att den håller resten av livet? Eller ser du mig bli singel på nytt när jag är mycket äldre? Eller kommer jag få bli gamal med någon ?
Kram

Svar: Du kommer bli gammal med någon men jag ser inga detaljer kring vem.. lita på den kärlek du har i ditt liv... kram
Esmaralda

70 <3:

skriven

Hej kära Es ser det ut som det går åt rätt håll med ögonen ? Gillade inte läkaren som jag fick träffa igår. Han var svår att förstå och inte alls så empatisk.

Kram

71 Lillan:

skriven

Hej Es

Hur ser min framtida man ut?
kram

Svar: Han har lite "vilt" utseende och ett hjärta av guld... han ser hård ut men är en go och varm gubbe.. kram :)
Esmaralda

72 Natta:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om jag hinner bilda egen familj så att jag får fler biologiska barn? Ser du mig få fler biologiska barn tillsammans med en kärlek som jag så önskar.
Kram

73 Kiara:

skriven

Kära Es!
Hur är det med MG föresten? Var ett tag sedan man läste om honom ... Pussa honom från mig. 😘

Gör ett nytt försök ... Vad ser du kring min soulmate? Är han långt borta? Ser han ut att vara i ett förhållande eller är han singel? Tack i förhand! Kram Kiara 💗

Svar: MG mår fortfarande väl, efter omständigheterna.. numera jobbar han bara halvtid och bäddar ner sig i fåtöljen eller ligga ute i solen resten av tiden :) Din soulmate verkar vara på väg att bli med sitt förhållande.. kram
Esmaralda

74 Lakritsgalning:

skriven

Här har du en till stridslysten ’bitch’ inne på Elgiganten! Ödslar ingen tid där inne längre. Säkert rödlistad 😝

Nu blir det soffläge och varm choklad, som ju är så vansinnigt gott!!

En ruta riktigt mörk choklad blandas i och agave-sirap istället för socker, nyttigare men ack så gottigt. Hett tips! Och på tal om hetta, något extra i höst/vinter eller mycket samma hjulspår? Kram!

75 Manslukerskan:

skriven

Tjena tjena! ☺️

Dessa datorer...
Dödsfrustrerande...
Längtar efter mannen med stort m lite extra idag. Det ser ut att dröja med vårt möte men undrar ändå om du får till dej något om honom, oss, ja egentligen vad som helst som kan stilla min längtan lite. Singellivet är guld periodvis men inte ikväll.

Sköt om er...
Nu ska här kollas på snygga män i Bachelor. Precis vad jag behöver.
Kram!

76 Helena Ir:

skriven

Tack för svar idag..det känns verkligen härligt med uppfräschningen av hallen..jättefint blev det!
Känns bra att jag unnade mig det..

Kram :)

Svar: Ja, bara njut.. kram :)
Esmaralda

77 Maria:

skriven

Hej!
Gott att det löste sig!
Ser du om vi ses och det blir lite mys jag o Michael ?❤️🌸
Kram

78 Mikael:

skriven

Det blev inte länge från banan och du blev inte bananas så ta en banan när du nu är på banan :)

Tack för svar om grejer, det är lätt hasta när det finns en längtan.

Kram
Mikael

79 Mi:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han landat i det han känner och är kär i henne nu?
Kram

80 Lillan:

skriven

Tack snälla för svaret Es kram:)

81 En vädur:

skriven

Hejsan

Mailade även jag blogg.se hoppas kommersa krånglet löser sig. Ser du något litet om min kärlek. Fick sånt sug efter gårdagens blogg :)

Kram på er 💙


Svar: Bra att du mailade dem.. ju fler som hör av sig när det krånglar, desto bättre... din kärlek kommer... den närmar sig hela tiden.. kram :)
Esmaralda

82 Lillan:

skriven

Ps:
Undrar lite nyfiket nu:) om min framtida man är mycket äldre än mig? då du skrev att han är en gubbe:) Jag är kanske lite för ung för honom då hihi. Undrar om folk kommer stirra på oss och tro att jag är hans dotter:)
kram och tack för svaret igen Es<3

Svar: Han är 74... nä nu skojar jag..... det var bara ett uttryck.. han kan vara en LITEN aning äldre än du.. bara några år, inte mer.. kram :)
Esmaralda

83 Elisaia:

skriven

Härligt att du sade till datakillen vad du ansåg om hans ”service”! Jag är en typisk mumin som tänker allt det där men aldrig förmår mig säga det högt. 😂
Nästa gång jag kommer i en sådan situation tänker jag samla allt mitt mod och göra som Esmaralda!
Nu har vi plötsligt många intresserade av vårt hus! Ett ungt par från storstan som varit och tittat nu TVÅ gånger, och ett annat gäng på kommande imorgon! Kan det vara nu det händer?
För jag tror vi hittat ett riktigt fint hus; i ett perfekt område, och huset är litet och rosa och ljuvligt!
Vi ska åka och titta på det imorgon. Ååå vad jag önskar att vi skulle ha nått målet på vår husbytesresa!
Ha en skön kväll!

Svar: Ja, gör det.. man måste sätta ner foten när situationen kräver det ! ja det finns god chans att det händer lite kring huset nu ! Känns som om det ganska snart blir försäljning.. kram :)
Esmaralda

84 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur ser min framtida man ut och hur är han?
Kram

85 AnnaK:

skriven

Tack för svar! Låter fint 😊

Kram 😊

86 Emma:

skriven

Hej.

Fick reda på instagram att min sambo varit otrogen. Instagramprofilen var anononym. Min sambo säger att han träffat en tjej som han bara pratat med. Vet inte vad jag ska tro. Vi har varit sambo i 5 år. Samma dag som jag fick reda på detta hade jag en underlig dröm innan jag vaknade på morgonen.

Drömde om ett böneband som man brukar ha inom islam är inte troende själv. Drömde att bönebandet var uppe i en takfläkt och jag låg i sängen och ju mer fläkten snurrade ju längre blev bandet. Bad min sambo att rädda mig i drömmen men han hörde inte. Bandet träffade till slut mig i magen och det kändes så verkligt att jag vaknade.

Mvh
Emma

87 Lillan:

skriven

Fick en chock där när jag såg siffran 74 och stannade upp? Sedan blev jag lugn när jag läste vidare puh..:)
Tack snälla för svaret Es kramar:))

88 D:

skriven

Träffar jag någon ny innan jul?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: