Another day in paradise....

 
I går hade  Nettan sina första kunder...  som ju jag också träffade... så rasande trevligt folk !!
Mitt på dagen for vi iväg till Lillplogen för lunch....
 
 Pasta i stora lass... hur gott som helst !!
 
Sen hem och välkomna nya gäster/kunder... så roligt !!
 
En av våra besökare lyfte  plötsligt foten högt och satte ner den försiktigt när hon gick mellan stugan och Nettans lilla arbetsbod... och   jag kunde inte låta bli att fråga om hon också såg den  pyttelilla gumman som ilade  fram och klättrade över tallbarren.... och hon sade att  hon såg bara  gummans lysande röda huckle...  som en liten tygbit som rörde sig av sig själv.... och  vi stod  still en stund och  kände in storheten i alla existenser som lever i vår natur.
 
 
 
I Nettans lilla stuga händer magiska ting....
 
 
Sessionerna börjar med en speciell ceremoni....
 
 
Nettan målar & har ett par av sina alster med sig  - och vill du köpa en av tavorna är priset 300 kr oavsett vilken du väljer.
 
 
 
 
Vi bor i en storslagen natur.... och njuter varje dag !!
 
Kram & kärlek från både mej och Nettan !!
💓
 
 P.s. Under tiden här i Stockholm tar jag emot som vanligt och håller spådom/seans via mail.
Vill du ha en omfattande spådom och ställa alla dina frågor så mailar du  mig på:
Och jag mailar dig tillbaka med information om hur det fungerar.
 
1 EPM :

skriven

Återigen, så oerhört fint läge!
Kan tänka mig att det är många energier där.

Idag är det röstning och nervositet, första gången jag är riktigt orolig över ett valresultat...😢
Börjar bli lite drygt nu med att A fortfarande ej hittat lägenhet, det tär på oss båda.
Någon på hans jobb som han anförtrott sig åt att svikit förtroendet så det påverkar också, ser du vem det är..?

Kommer min höst bli lite kärleksfull? Jag vill inte jaga, bara beundras lite och bli uppvaktad.

Kram

Svar: Och det finns goda möjligheter att det ska bli som du vill och önskar.. kram :)
Esmaralda

2 Jennifer:

skriven

Kära Es. Jag undrar vilka praktiska problem du menar? Praktiska problem brukar alltid gå att lösa. Nu är det min sjuka arm som hindrar mig från att leva en dröm.

Trots stor tvekan och många funderingar var jag beredd att åka iväg, jag VILLE åka iväg, flyga iväg och låta vingarna bära mig, för ingenting gott kommer att komma av att jag stannar kvar i en dålig och destruktiv situation.

Det kunde bara ha blivit bättre. Men då jag insåg det hade min arm redan börjat bråka och nu är den så sjuk så jag inte alls kan röra den.

Jag är gjord för att leva ute i världen, känner mig bara instängd och fastlåst här. Kan inte ta mig ur denna situation.

Blir lång sjukskrivning igen på obestämd tid och jag känner bara stor uppgivenhet och ledsamhet. Kämpar verkligen hårt för att inte trilla ner i depression.

Varför fick jag ens chansen att åka om jag nu ändå tvingades välja bort det.

Jag vill bara bort.

Svar: För att det här var inte den resa du skulle göra.. känn frid i att det ändå inte blivit bra och ha ett öppet sinne för ett nytt tillfälle - för nya tillfällen kommer.. kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Så roligt att få läsa om blisggläsarnas besök o deras ”seenden”. Vad månne vi ännu få läsa om... Ett bra ställe att ta emot gäster på m a o.

Handlade lite nytt hit hem igår o det är nog rätt mycket jag skulle vilja förnya, vilket nu inte är riktigt möjligt, tyvärr. Kanske nån dag... Tills dess får jag väl drömma om det ;). Idag blir det o fortsätta på den bana vi valt, fest om en vecka ;), o agera därefter, speciellt de som lyste med sin frånvaro igår.. Men först till gymmet o sen frukost, ordentlig sådan, o sen allt annat. En rätt vanlig söndag, igen, antar jag ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

4 Anki:

skriven

Godmorgon Es och Nettan
Låter som ni har hamnat helt rätt !
Med småfolk och allt .

En ny insident med min "kära " granne...han har hunden lös när han går ut och den lyder inte..Nu högg han mot Moses som var innanför staketet.( klarade sig ok ..).Ur karln kommer det en massa rappakalja som det inte gick att svara på.men tänkte sedan att om dom tror
på ngt av det han sa ...så är det helgalet

Jag skrev ett brev då det inte går att prata med dom .Gjorde jag rätt ?

Ha en härlig valdag ,ser ut att bli sol ;-)

Kram Anki med flock

Svar: Ja du gjorde vad du var tvungen att göra.. det fanns inga alternativ så känn dig trygg i detta.. kram :)
Esmaralda

5 Alie:

skriven

Godmorgon,
Ser kursen ut att starta trots få anmälningar, nu i höst?
Kram :)

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar väl om hon F som plötslig intressent att småprata med mig så jag hoppas inte att det blir samma sak som förut.

Kommer hon vill samarbeta med mig om projekt av låt?

Ha det bra

7 Tingeling :

skriven

Vad fint ni bor! Och vilka fina tavlor Nettan gör, dem ser rofyllda ut på nåt sätt.

För något år sedan, eller om det var två år sen, tiden går så fort, så ville jag i en storhealing (Eller var det meditation... 😞) veta vilken yrkesväg jag skulle gå och fick då se att jag satt med en barnbok. Jag var helt säker det var på förskola jag skulle jobba då.... Men nu kom jag på detta, att jag faktiskt läser barnböcker nu i min kurs... Jag älskar det! Jag älskar böcker. Kanske jobba på bibliotek? Jag trodde det bara var och stapla böcker... Typ... Men det är det ju inte, långt ifrån!

Hoppas ni får en fortsatt trevlig vistelse "där borta" 😊

Kram!

Svar: Du skulle passa för att arbeta på bibliotek, absolut.. kram :)
Esmaralda

8 Jossan :

skriven

God morgon!

Gårdagen fick i städningens tecken. Idag ska jag fortsätta med vardagsrummet. Tog bort mitt skrivbord i förra veckan så det ligger papper och skit överallt. Ska packa ner det i kartonger så de försvinner.

Helgen har inte varit super rolig egentligen. Har inte mått så bra prykiskt.. ska prata med skolans kurator imorgon. Vill egentligen inte ens till jobb imorgon..

Idag ska jag eventuellt träffa L... det är dags att ta steget.. jag orkar inte bråken...
Min mamma tycker inte jag borde det men jag menar på att jag inte orkar va sista i hans lista, inte ha nyckel efter 4 år.. nä det är dags.. jag vill träffa den rätte nu..

Kommer vi klara av att va vänner?

Kram

Svar: Bra att du fattar ett beslut och det känns som ett klokt och rätt beslut.... dock kan det bli svårt med vänskap...på det emotionella planet... kram :)
Esmaralda

9 Helena Ir:

skriven

Fint är det hos er..och att se den lilla gumman,vilken ynnest !
Jag har nog inte de rätta glasögonen för detta..

Ha ännu en fin dag tillsammans!

Kram

Svar: Småfolket tillhör ju inte bara vår värld utan rör sig mellan världarna... och är man mentalt inställd så tror jag man ser.. även om man annars behöver glasögon.. kram :)
Esmaralda

10 Sus:

skriven

Hej
Så fint ni har....
Kul för alla som kan komma till Er...
Tror du jag blir kvar på jobbet?
Love sus

Svar: Ja en tid till men sedan ser det ut som om ett arbetsbyte kommer.. kram
Esmaralda

11 Skorpan:

skriven

Så utan att veta kan man ha trampat på nån av småfolket då? Det låter inte så trevligt, inte vill man ju trampa på nån, fast kanske jag inte rört mig på såna ställen där dom finns. Eller finns dom nånstans där jag rör mig?
Kram Skorpan

Svar: De brukar hålla sig undan - jag har aldrig hört om någon som blivit ihjältrampad men så rör de sig ju också genom världarna... plus att de brukar hålla till på platser där inga människor finns. Du har dock en familj inte så långt bort.. kram
Esmaralda

12 Smulan :

skriven

Härligt ni har det.
Hoppas att jag någon gång har möjlighet att träffa er.
Har fått erbjudande om en större lägenhet det skulle vara toppen för oss. Men det hänger på om jag får jobbet för annars så skulle det bli tajt ekonomiskt.
Kan du se något

13 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Pytteliten gumma vill ochså vara med.. 😊 hon känner väl era höga energier och nu fick ni bonus av en besökare..så intressant!

Fina tavlor Nettan målar.😊.Besökarna får inte bara hennes tjänster och din talisman utan ochså möijlighet att köpa en fin tavla .
Inte illa..😊

Igår gick jag en kort sväng i skogen,i hopp om att hitta kantareller och energi.Tror jag fick lite energi men tyvärr blev det inga kantareller.
Vore roligt att känna till svampar men eftersom jag ej kan får jag hålla mig till kantareller och soppar.

Arbetssökandet är igång ,har igår tittat över min meritlista och gjort små förbättringar.

Kommer jag att jobba kvar en längre tid på mitt nya kommande jobb eller blir det ett kortvarigt jobb?

Ha en fin sö!
Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Bättre lycka nästa gång med kantarellsöket ! Du kommer jobba här på en tid.. jag kan inte säga hur länge men sedan får du tankar och tar dig vidare.. det kommer naturligt.. kram
Esmaralda

14 J:

skriven

Hej jo kan jag släppa mina oroliga tankar angående min älskade son ? Kram

Svar: Ja försök ha tillit till honom... det är lite oroligt men kommer bli bra.. kram
Esmaralda

15 Bubbel:

skriven

Hej, har han några känslor
för mig? Bryr han sig lite mera om
mig än de andra?

16 Susan:

skriven

Så mysigt ni har det, härligt me sådan vänskap som ni verkar ha🤗
Min bästa väninna gick bort för några år sedan o sen dess saknar jag någon att dela allt med, visst har jag vänner men ingen som jag är så nära som vi va. Saknar henne ❤️

Idag får det bli en tur till valturnan o se om man kan påverka framtiden

Kram

Svar: Ja, en bästa vän är guld värd.. och din väninna tittar ofta till dig men det blir ju ändå inte detsamma. Lycka till med valet idag.. kram :)
Esmaralda

17 HuldaMaräng:

skriven

Det ser ut som en underbar plats! Inte helt olik min lilla stuga i skogen. Fast den var röd :)
Du tycker kanske jag är knäpp, och kanske har jag ingen grund för min känsla, men sen sonen omgärdade trädgården med garn känns det så skönt och fridfullt. Jag får till och med inspiration!! Dilemmat är bara min man som tycker det är roligt nu, en kort tid. Snart kommer han att oroa sig för vad grannarna ska tycka :) Nåja, jag vet inte vad jag ska hitta på då, men tills dess inbillar jag mig att garntrådarna fyller en funktion som jag inte förstår! :Det
Kram och ha en fin valdag!

Svar: Jamen vilken bra idé... garnet blir mer som en mental avspärrning och gör dig gott.. kram
Esmaralda

18 Mamm:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag visste trevligt folk här på bloggen.
Fina tavlor Nettan målar.

Es, kan det bli något seriöst och långsiktigt med någon utav dessa två killar jag dejtar nu? En är väldigt ljus och den andra lite mörkare?
Kram

19 Loa:

skriven

Hej Esmaralda.
Det ser otroligt mysigt ut. Där kan man njuta.

Verkar det som om f tar mig för givet?
See du några tecken på att han kan komma och ändra sig och vilja ha en seriös relation med mig?
Kram

20 Lilian:

skriven

Hej Ezmeralda!

Kommer jag inom en snar framtid att kunna köpa en lägenhet?

Och kommer jag hitta mannen i mitt liv?

Varma hälsningar,

Lilian

Svar: Du köper lägenhet, hittar mannen och så småningom köper ni något gemensamt.. kram :)
Esmaralda

21 Judit:

skriven

Tack kära Esmaralda och Nettan ❤️ Det kändes som att komma hem Igår... att träffa er var såååå magiskt 🌺

Svar: Vad roligt Judit att du känner dig nöjd och det var så kul att du valde att komma till oss... tack igen för presenten, det värmde ska du veta.. kram från både mej och Nettan :)
Esmaralda

22 Muminmamma:

skriven

Hej Esmaralda.

Blir jag sambo i år eller under nästa år? Lägenhet eller hus?
Kram

23 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
kan det bli något seriöst och långsiktigt med någon utav dessa två killar jag dejtar just nu?
Kram

24 Skorpan:

skriven

Oj vad intressant. Tänk att det i dessa bygder också finns småfolk, vad roligt. Bsra de inte blir bortskrämda nu då de ska förbättra skidspåret så det blir godkänt stt snvändas i internationella skidtävlingar, det vore ju synd..
Tack Es! Vad härligt att höra.
Kram Skorpan

Svar: Ja, blir det för mycket liv och rörelse så flyttar de små ! Jag hade inte alls förväntat mig att finna dem här... de brukar hålla till djupt in i skogarna och långt bort från människor men de är kanske på semester här bara :) Kram :)
Esmaralda

25 L:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar det som om f tar mig för givet?
Ser du några tecken på att han kan komma och ändra sig och vilja ha en seriös relation med mig?
Kram

26 Mu:

skriven

Hej Esmaralda.
Älskar föresten hösten med dess vackra färger.

Es, Blir jag sambo under nästa år?
Kram

27 Linnean 🌸:

skriven

Tjingeling!
Det ser härligt ut i er stuga. Fina tavlor som Nettan har målat! En liten gumma som springer runt låter ju rart. Det hade varit trevligare än dom som kutar runt här 😉
Sitter och grunnar på hur jag ska göra för att göra rätt nu. Har ju ett jobb på g till skogsmannens son, en jättechans för honom i hans karriär. Men...är det fadern som är problemet? Att han och jag har en relation, av något slag? Gör jag rätt om jag skriver ett brev och erbjuder ett möte med vår styrelse? Skiter i fadern nu och går rakt på? Fattar inte att det kan ha blivit såå komplicerat. Beror detta på faderns kvinnorelationer så inte sonen tror att jag är seriös? Vi behöver grabbens kunskap och för honom är det verkligen en superchans!
Blir tokig snart! Går det i lås? Gör jag rätt om jag tar en sista chans nu och inte har fadern som budbärare? Det har berott på att jag inte kan få tag på grabbens kontaktuppgifter nämligen. Vet...låter koko! Är så engagerad i deta här projektet så jag kan inte bara släppa det pga att en människa kanske försöker styra det hela på helt fel grunder och konstiga tankar. Aldrig ska det flyta lätt! Ännu en vacker sommardag har vi fått, ska ta vara på den!
Ha det så gott i er stuga! Kram.../Linnean 🌸

28 F:

skriven

Hej Esmeralda finns det någon hälsning eller budskap till mig kram

29 Klassåterträff - uppdatering:

skriven

Göttegrisar!

Själv var man på..
(Håll i hatten)
Klassreunion!

Och vet ni vad..
En lyckad sådan!?
Tönten tog revansch 💪
Planen var att stanna en timme.
Kom istället hem vid 04..
Funderar på hur de andra tänkte å uppfattade mig.
Tänker speciellt på en ljushårig kille jag pratade resor med.
Och en ljushårig blyg tjej.
Nån av dem jag hörs med?

Over and out.
Nu ska här plockas äpplen!

Svar: Kul :) Du har god chans att träffa en av dem snart igen... och du gjorde ett gott intryck, helt klart.. kram :)
Esmaralda

30 G.H:

skriven

Åh vad fint ni har det :) jag vill oxå hitta småfolk ,,, eller uppleva lite magi. Eller helst mycket magi:) Allt känns slentrian, och just nu vill jag strypa en på jobbet ... men ska låta bli ;) kanske bara kan göra en liten voodoo docka 👹
Kram:)

31 Michaela:

skriven

Såå himla mysigt och jag vill också komma och träffa Er! Ångrar att jag inte bokade tid men jag tänkte att du är ju min spåtant och då ville jag inte röra till det. Men hade varit kul att höra om du och Nettan spått samma :) Kommer hon ha 3 frågor för 100? Storhealing med dig? Kraam!

Svar: Jadå, i morgon kommer info om när Nettan ska ha sina tre frågor för 100 kronor och jag ska ha storhealing också och info om detta kommer .. kram
Esmaralda

32 Pinsamma tanten:

skriven

Hallå på er.

Vilka vyer o vilka vänner!
Inga fagra naturvyer för mej utan storstadsbetong.

Jag hitta mej en ryggsäck till jobbet och en svart stilren i läder är tanken. Ingen gammal slafsig från Stadium här inte.
Jobbväskan sätter ju tonen för alla vardagsmornar.

Förresten. Gjorde jag intryck igår tror du? Ser du något om någon kontaktar mej i efterhand eller har mig lite i tanken idag och som jag själv tjänar på att kontakta?

Allt gott.
Kram från mej ☔️

Svar: Japp, du gjorde ett gott intryck... helt klart.. kram :)
Esmaralda

33 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om deras relation fortfarande pågår? Framöver fortsätter den?
Kram

34 F.u:

skriven

Min mans ring är borta med en örn på kan du se vart den är?

Svar: Den ser ut att finnas någonstans i hemmet.. kanske kan någon annan hjälpa till och se mer exakt var ? Kram
Esmaralda

35 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.
Dejtar två olika killar. Bara dejtar så inget intimt med någon än.

Dem är helt olika. Känns som om jag är extra nyfiken på en utav den, verkar vara en fin kille men inga starka känslor än.

Den andra är ser bra ut men gör mig lite tveksam om han kan ge det jag behöver i en relation.

Kan det utvecklas och bli långsiktigt och seriöst med någon utav dessa eller blir det först med en helt annan som kommer?
Kram

36 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.
Nu skrev en utav dem jag dejtat att han trodde att han inte skulle Kunna få dem rätta känslorna för mig. Dissad utav två stycken senaste 1/2 året.

Kommer jag någonsin att hitta en kärlek som älskar mig och jag detsamma?

Den ljusa mannen jag träffat två
Gånger ser det ut att utvecklas och kunna bli något långsiktigt med honom?

Eller blir det först när någon helt annan kommer?
Kram

37 Nollan:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du några tecken på att F,L kan komma och ändra sig och vilja satsa på en seriös relation med mig framåt?
Kram

Svar: Nej sådana tecken ser jag inte.. kram :)
Esmaralda

38 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Den ljusa killen som just nu är utomlands är han intresserad utav mig ?
Kram

39 EPM :

skriven

Kul att höra 😊

Ser du vem som skvallrat, A är så ledsen och sviken..?

Kram

40 Hönan:

skriven

Är denna tjej en av de nya vännerna som skulle komma? Känns som att det är något speciellt med henne, som att vi känt varandra väldigt länge.

Kram

41 Bubbel:

skriven

Hej, visst ser han mig som en vän? Har han vänskapskänslor? Bryr han sig lite mera om
mig än de andra ändå? Han är så beskyddande mot mig, beter sig inte alls på samma sätt mot de andra. Kram

Svar: Han gillar dig... men hur mycket ser jag inte.. kram :)
Esmaralda

42 Evelyn:

skriven

Hej Es

kommer hösten med något trevligt?
kram

43 Dalkulla :

skriven

Så himla fint och välkommande det ser ut där ni är.
Det vilar en sådan underbar stämning över alla dina bilder. När jag läste hur en av besökaren plötsligt lyfte på foten, var det som jag själv varit där och gjort det hon gjorde. Har aldrig känt något sådant tidigare, oavsett vem som sett, känt av det du skriver/skrivit eller andra berättat på din blogg. Jag kunde direkt känna klivet över den varelse med något rött på sig.

Kan tala om att igår var jag och satte blommor på den gravplats vi fann förra året. Kunde känna detsamma, hur de stod runtomkring mig när jag satte ditt blommorna i den glasvas jag tagit med hemifrån.

Några timar senare började det blåsa med slagregn som följd, och åska. Hoppas innerligt inte vasen med blommorna välte. Försökte sätta ner den i den makadam som är längs hela gången fram till minnesstenen. Den stod lite skyddad, så jag hoppas den står kvar idag.

Kram och har det allra bästa alla ni som är där, med Nettan och Esmaralda inräknad. :)


Svar: Ja, du har en viss känsla och nog skulle du också kunnat se småfolket här som ilar omkring.. kram :)
Esmaralda

44 Helena Ir:

skriven

34,..jag ser trä..ett hörn av trä..kanske i ett rum

45 Analiss:

skriven

Blir så sugen på pasta&sås nu,men har precis stor handlat allt utan det:(

Ser du om hösten kommer med något nytt positivt?
kram:)

Svar: Du får ha pasta en annan dag :) Ja, något bra för dig lär ske i höst.. jag ser dig glad.. kram
Esmaralda

46 Mee:

skriven

Till nr:34 kanske i hans jeans byxa han hade på sig sist!Eller badrumskåpet!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: