En Kalledag.....

Jag har haft en Kalledag och bara gjort sånt jag gillar och uteslutit allt annat, sa min kompis Kalle en gång.

Vad gjorde du då ? undrade jag nyfiken i en strut...

Jo, berättade Kalle att han sjukskrev sig från jobb eftersom han aldrig blir sjuk och inte har haft en enda sjukdag på 11 år så tyckte han att han gott kunde  göra så.

 

Han sov länge.

Till 10 ungefär och sen drack han Oboy i sängen.. herregud, en vuxen karl men var det hans dag så var det.

Han åt  två wienerbröd  därtill och började alltså dagen med en sockerbomb. 

Sen  la han sig i badet och läste Illustrerad vetenskap med en Martini på badkarskanten.. vid pass 11 på förmiddagen. 

Nu började han komma i fin form. 

 

Han tog på sig lediga kläder och promenerade till Danmarksbåtarna.

Nu hade han turen att  bo centralt i Helsingborg. 

Så tog han båten över till Helsingör… en tur på 20 minuter.  Där strosade han omkring.. inmundigade  en sån där jätteglass med gräddbulle o sylt o vispgrädde … han satt på torget och tog en öl  och sen en öl till. Därefter blev det dags för danska smörrobröd och med en  lille en därtill.

Föll det sig bara så eller hade du planerat i förväg ? undrade jag

Nejdå, här var det ingen planering alls utan bara vad han kände för i stunden.

På Strandborg mötte han  Dahlia och eftersom hon hade ett så vackert namn började han prata med henne.

Dahlia hade nyss fyllt 87och tog sin dagliga öl just här på Strandborg.

 

Hon hade mycket att berätta om kriget och motståndsrörelsen och  Kalle bjöd henne på  mera öl och sen blev damen så pass vinglig  att han ansåg det bäst att ta hem henne i taxi.

Han åkte med henne och blev inbjuden och  bekantade sig med  Abdul från Ekvatorialguinea som var Dahlias  allt i allo.

Just då var han butler och ibland blev han mer som hemtjänstfolk.

 Medan Dahlia tog en  liten lur så berättade  Abdul om sitt  Afrika och den by där han vuxit upp.  Det blev lite vitt vin därtill och små hembakade söta kakor och Abdul åstadkommit.

 

 

Nu var det kväll och Kalle tog båten tillbaka till Helsingborg.

Han fick för  sig att gå på bio men gillade inte filmen så han gick  igen, mitt i.

Det blev middag på  Telegrafen och där mötte han en  före detta arbetskamrat som han språkade med.

Han drack champagne  till maten - bara för att  han ville.

 

Nu var hans behov av sällskap fyllt till brädden och han drog sig hemåt.  Han bytte om till morgonrock, la sig på sängen och tittade på favoritserien till han somnade från alltsammans.

Så blev hans dag

 

 

Och detta fascinerade mig  lång tid efter att han berättat.

Månne man skulle ta en egen dag nån gång ? Helt utan planering och bara göra det man vill för stunden ?  Fast då är ju risken  stor att jag aldrig riktigt kommit ur varken pyjamas eller säng !

 

Kram & Kärlek

1 L:

skriven

Hej
Den mannen som jag är tillsammans med,är han otrogen eller ha kontakt med nån annan kvinna?

Ha de bra
/L

2 Bubbel:

skriven

Hej Es. Så helt likgiltig och oberörd är han inte till situationen? Bryr han sig om mig? Lite mer än de andra?

3 J:

skriven

Hej Esmeralda!
Varit en lugn sommar för min son men igår blev jag orolig. Behöver jag vara orolig ang min son ?
Kram

Svar: Jag ser ingen akut anledning till oro.. kram
Esmaralda

4 Jennifer:

skriven

Hej. Jo sådana dagar vore härligt att ha nu och då! Minns att man som barn tänkte att då man blir vuxen får man göra precis vad man vill! När man vill! Men så enkelt är det inte. Eller jo, i teorin kanske men inte i praktiken...

Finaste Esmaralda, ser du
om det nödvändigtvis blir strul om jag väljer Akash? Han är nämligen nu den enda som är villig att hjälpa mig. Och tiden rinner ut nu. Hur stor är chansen att universum kommer mig till mötes och sänder in någon annan? Kram

Svar: Lite strul blir det... men det får du räkna med oavsett vem det blir.. situationen är ju annorlunda och ovanlig.. kram :)
Esmaralda

5 Solen:

skriven

Ja man glömmer nog bort vad man vill ibland...och gör mest det man tror att man måste. Sedan skulle han kanske ha tagit semester istället så han inte riskerade att få sparken på sin första "sjuk"-dag.
Kram ☀️

Svar: Ja, det hade väl varit snopet om han fått sparken ! Semesterdag är att föredra ! Kram
Esmaralda

6 Jossan :

skriven

God morgon

En sån dag hade jag velat ha idag. Men precis som du säger så hade jag inte kommit upp ur sängen heller.. hade legat här hela tiden... men snart är det helg. Jag ska inte göra något! Kanske till Ikea bara men annars inget :) det behövs efter min sjukhelg :)

Det är bara 51 dagar till höstlovet och då ska jag till Ullared! Wihoo :) köpa lite mer julsaker. Längtar verkligen till jag kan sätta upp min julgran 😍 det är så mysigt.

Tiden går snabbt och snart är även september slut. Fast der bara är i början..

Nä får fixa mig innan jobbet!

Kram

Svar: Ibland är det skönt att inte ha några planer alls ! De brukar ha jättemycket fina julsaker på Ullared ! Ha en bra dag på jobbet.. kram :)
Esmaralda

7 Kulla:

skriven

Jag brukar kalla min dag för ät/drick/tahandomsigsjälvdagen.

En gång på hösten och våren gör jag oxå så🍾🥂🍹🎂🍩🍗🍕🌮🍔🍟🥟💐💇‍♀️💅💃.
Det är dom bästa dagarna, fylld med ny energi ger jag mig själv👍👌.Alla är vi värd dessa dagar 👌🥂.
Undrar hur lång är seanskön?
Kram

Svar: Härligt...man ska unna sig !! Kön är ca en vecka just nu... kan bli lite längre eftersom jag åker till Stockholm i morgon och därmed försvinner ju en dag.... kram
Esmaralda

8 Yvonne ( gammal kund):

skriven

Godmorgon!

Det lät väldigt trevligt! Me like!

Men som du säger Es. Risken är stor att särken blir på och att man stannar i sängen!

Däremot unnar jag mig ofta frukost på sängen....lyx!

Ha en fin dag!

Kram

Yvonne

Svar: Jag blir avis på folk som njuter av frukost i sängen.. själv gitter jag inte det riktigt.. att krypa ner igen när jag en gång kommit upp.. och med smulor o sånt som det blir.. men jag önskar jag vore annorlunda just i detta.. för det verkar så himla mysigt.. kram :)
Esmaralda

9 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Alla borde nog ha en "Kalle-dag" då och då...men jag skulle nog bli kvar inne efter en lång p sittandes titta ngn serie med en rykande kopp the´

Mitt-i-veckan redan...snart er resdag till huvudstaden...

Ha en härlig Onsdag <3

Kram Anki med flock

Svar: Ja, vi är ju olika.. och det är ju vitsen att vi gör precis det vi känner för att göra.. japp, i morgon bär det av !! Kram :)
Esmaralda

10 <3:

skriven

Godmorgon kära Es har F träffat någon nu ?
Nappade inte på att åka och hälsa på honom när han frågade.
Kram

11 suss:

skriven

hej
så härlig berättelse......
vi skulle alla ta en kalle dag.....
hur blir de för mig? känns som vakum.....
love sus

Svar: Det lossnar... gör en bra planering kring dig själv.. kram
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Om jag var mer aktiva på här hösten så det öka chanser att hitta min kärlek i här?

Hoppas under dessa månader ändå...

Ha det bra

Svar: Ja var mer aktiv och se dig omkring också... chansen finns att något sker.. kram
Esmaralda

13 Susan:

skriven

Grattis till MG i efterskott, såg att han blev firad som en kung🎈🇸🇪

En Kalledag låter som en underbar ide, det ska jag göra en dag i höst, kanske inte sjukskriva mig men ta en dag o bara göra ngt kul.... champagnefrukost står nog som första punkt den dan🍾🥂


Kram


Svar: Han tackar för omtanken ! Champagnefrukost... så mysigt... kram :)
Esmaralda

14 EPM :

skriven

Vilket briljant initiativ!

Ska införa en sådan dag för mig. En/halvår

Idag blir det jobb och försöka reda ut saker som trasslat till sig av stress.
Sen möte och sen öl med en kille. Han verkar rolig 😊, det blir nog trevligt.

Ser du om min vän, som också var Jonas vän men står upp för mig, om hon är ok? Verkar dra sig undan och undrar om hon är arg på mig, men jag vet också att hon är lite låg nu.

Kram

Svar: Hon gillar dig men är inte riktigt i form.. kram
Esmaralda

15 Anna.L:

skriven

Hej, ser du något om mitt första förhållande? (inte tidsmässigt) Men exempelvis plats, sammanhang, utseende, bakgrund och om det sker i min hemstad? Bara något som kan ge lite hint om vem han är...

Önskar ett förhållande som är långvarigt och tryggt med mycket positiva upplevelser. Kommer det ske mig?
Kärlek är vackert när det finns respekt.
Kram

16 Tisa:

skriven

Åh, jag känner mig så fake. Är jag fake?

17 Lotta S:

skriven

Vad är bäst angående kollegans fru, höra av mig eller ge utrymme? Befarar hon är lite extra nere nu, kanske sämre prognos, men vi är ju inte så nära och har svårt att läsa av hur mycket jag kan bidra med.

18 DD:

skriven

Varför får jag inte bort han från mitt huvud?? När kommer det någon ny så jag kan släppa mina funderingar?

Svar: Du behöver rensa ut först innan du kan ta emot någon ny.. kram
Esmaralda

19 Skorpan:

skriven

En Esmaraldadag, hela dagen i sängen ;), låter bra det också.

En Skorpdag skulle innehålla långsamt uppvaknande med rejäl frukost i lugn o ro o sen ut på något kul. Helst skulle ju detta ske tillsammans med mannen o då skulle kanske ”sängdeken” bli lite längre ;D. Eller ja, vad vet jag om det kommer att vara en viktig del av vår relation? Kanske vi är intresserade av allt annat än sex tillsammans? Låter inte bra i mina öron ;).

Två distansdagar gjorde mig gott, ja inte med tanke på avsaknaden av motion, men annars. Ska kanske använda mig av möjligheten lite oftare.. Nu är det printande hit o dit som ska skötas om..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

20 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!!
Jag är högst medveten om att jag inte lever upp till bilden av mig själv som jag vill vara. Mina egendagar är för många, men jag förmår inte riktigt göra annorlunda. Luddet i hjärnan ligger så tungt.
Igår snodde sonen in hela trädgården i ett spindelnät av garntråd i diverse färger. Jag kände ganska snart en skillnad i trädgården och nu på morgonen nämnde min man samma sak. Kan det vara något energimässigt arbete vi behöver göra här hemma? Och var kommer trollet i trädet ifrån????
Kram

21 Soffan:

skriven

Så jäklans rätt!

Själv har jag en biofilm jag vill se i veckan, men ingen som vill följa. Funderar faktiskt på att gå själv.. Som utmaning. Vältra mig i snacks och bara njuta utan socialt ansvar. Något av en Kalledag :)

Två saker Es!

Först och viktigast; gratta Mg i efterskott från mig! Second of all. Bjussar livet på något extra snart. När ska jag va extra uppmärksam? Kram ❣️

22 Smöla:

skriven

Spännande med en sån dag!
När hjälper universum mig att hitta den rätta?? Eller är de bara barnen som ska få min kärlek?

23 Sara :

skriven

Hopplösheten inför framtiden...jah
G vantrivs med mitt jobb men vet inte hur jag ska böra mig åt för att ta reda på var jag kommer till min fulla rätt och kan trivas, än mindre hur jah ska ta mig dit.
Jag vet inte ens om framtiden har något gott att erbjuda mig.


(Usch så dystert det lät, men det känns som jag har kört fast.)

24 Carina ST :

skriven

Ja det är vi nog många som skulle må bra av! En hel dag då vi bara gör det vi vill. Med jämna mellanrum. Vilken härlig dag han hade också med mötet med Dahlia och Abdul.

Stort grattis till MG i efterhand!!

Nu är jag tillbaka hemma igen och längtar tillbaka till Skåne. Den här sommaren blev det starkare än någonsin, den där känslan av att det är där som är hemma.

Ez ser du om det kommer bli så? Kommer jag att bo där? I lägenhet, hus eller kanske en gård? Ser du något om det? Eller kommer jag att hitta andra vägar som leder i en annan riktning?

Kram, Carina ST

Svar: Du kommer fatta ett beslut mot ett boende som du verkligen vill ha och när du verkligen vet, då genomför du och det kommer bli riktigt bra.. kram
Esmaralda

25 Um:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad härlig dag! Tror helt ärligt vi alla skullebehöva detta ibland. Glömma alla måsten för en stund och bara va..... så skönt!!

Jag har min älskade två och halvt åring som är helt underbar.
Ser du om jag får mina barn tätt om du se mig få fler älskade barn? Kommer jag att få dem tätt?
Hur stor är chansen att jag under nästa år påbörjar familj?
Kram

26 Eiviy:

skriven

Ändå härligt att bara skippa allt och göra precis som man vill, sånt kan behövas det med men kalle kanske skulle ha tagit ut en semesterdag istället. Onödigt om det kommit fram att han inte alls vara hemma sjuk men ja, han fick ju en minst sagt trevlig dag hur som haver så han var nog nöjd och glad oavsett vilket :)

Fråga.. Varför är min kompis D så.. Knepig? Fick några konstiga sms här för ett tag sen och när jag frågade mer så ville hon inte svara och sa att det inte var något. Sådär lagomt passivt aggresivt och som att det borde jag veta fastän jag inte gör.. :/

Tack på förhand och ha en fortsatt bra dag ✨

27 Susanne Amalia :

skriven

God Morgon.. 💕
Måste ko. Meter lite här och där.. Först ett rungande Grattis till MG.. Från EllaBella och mig.. Må det finns prinsesstårta kvar i dag också..EllaBella hälsar med massor av slaskigt blöta slickar i mungipan och jag med en puss 😘 på nosen.

Sedan en kommentar om klimatet jag håller med dig till Hundra procent.. Vissa saker som sprids ut är rena skrämselhicnan och ett smart sätt att tjäna pengar på..
😱

Nu till Kalledagen.. Jag gillar Kalle.. 💕
Ibland måste man andas..
Bara vara sig själv. Det är viktigt. 💕

Fråga: här händer det grejer.. Kommer han att fria.. 💕

Önskar dig en dag fylld av glädje och MG en dag fylld av priset prinsesstårta..

Önskar alla på bloggen en dag full av glädje och skratt 😊🤣💕💖💗

28 Helena Ir:

skriven

Låter härligt med en Kalledag..kanske fick MG sin häromdagen..så ett grattis i efterskott MG!

Fy vale vad det rör upp känslor på en sådan rehab..kanske lär mig något också. Känner att jag tonat ner min person denna veckan..energin är på sparlåga. Behöver träffa läkare fler gånger..

Det svider det som hänt också..jag kan inte ta på mig allt själv hela tiden..vet faktiskt inte vad som sagts där inom hemmets väggar eftersom en viss spådam,för mig väldigt kär..nämndes för att förlöjliga mitt beteende. Så omoget..
Funderar på om jag kan ha fått nog..

Trevlig resa..kör försiktigt..

Kram

Svar: Ja, du närmar dig din gräns nu .. se den och låt ingen trampa över den... du är värd mer än så.. kram
Esmaralda

29 Kristin:

skriven

Dette var en tankevekker, kjære Esmaralda.
Jeg har havnet på den smale skinnegang, og dette toget skal ha en avsporing en gang i blant. Blir glad bare ved tanken.
Hundene skal selvfølgelig ha sitt vante.
Du har skrevet til meg i mine seanser at jeg kommer til å få en valp. Blir det 1 eller 2 - med tiden?
Ønsker en fin dag. KRAM!!

Svar: Helt 100% säkert en och det KAN bli två... tvåan är jag lite mer osäker kring men det är alls inte omöjligt.. kram :)
Esmaralda

30 Dunegull:

skriven

Börjat klia något vansinnigt på överkroppen.
Ngt du kan känna in vad det är eller beror på?
Kram

31 My :

skriven

Helsingör vad mysigt! Du bor vi nära... :)

Försökt få barn nu i snart ett år. Händer inget och tar upp mycket av min tid tankemässigt. Har nu även fått tid för en barnutredning. Kan du se om detta kommer gå bra eller föra något gott med sig? Behöver lite lugn i allt annat som känns lite tungt just nu. Ha en fin dag kram

Svar: Oavsett vad så pekar allt på att det blir barn framöver.. kram
Esmaralda

32 Eveline:

skriven

Hej es, ser du något om att jag skulle passa som stylist? Vad är mitt yrke, vad borde jag satsa på!?

Mvh Eveline

33 Linnean 🌸:

skriven

Morning!
Så härligt Kalle hade det! Frukost i sängen är lite för joxigt, tycker jag. Smulor och jag är klantig och skulle drälla kaffe överallt. Har ju tre katter åxå som skulle vilja vara med. Du som är i Helsingborg då och då, finns de små sundsbussarna kvar? De som guppar så fint i svallvågorna och som man precis hann halsa en öl och dra i sig en pölse på överfarten? Har inte varit Hbg på länge. Nog var det så mycket charmigare här i Mö när man tog båten till Dragör. Nu är hamnen borta och stora fula hus är upphamrade just där Dragörbåtarna gick. Inte alls lika trevligt att åka tåg!
Sådana där dagar bör man unna sig! Jag har ju förmånen att kunna det men har hälsan att slåss med. Har inte fått provsvaren än! 🙄
I går ringde en gammal kärlek och ville ses på stan i helgen. Han är ingen kärlek längre! Fick en känsla att han inte mår så bra, är känslan rätt? ”Bör” jag träffa honom? Äh, skit i den frågan! Får se hur det känns då. Mannen som kommer tillbaka till Sverige i dag...blir det något kul med honom snart? Eller är det på utdöende? Behöver lite kul och han kan vara uppiggande, ibland iaf 😄☺️ Ja, jag är lite konstig nu och vet vare sig ut eller in med saker och ting. Kanske en danmarkstur hade varit hälsosam. Inväntar provsvaren först!
Ta dig en Kalledag och ha det gottigt!
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Håller tummarna för provsvaren ! Du har rätt i din känsla.. han mår inte så bra så en liten varning för dig att involvera dig.. det tar energi ! Lite kul ligger på lut.. helt klart.. kram :)
Esmaralda

34 Linnean 🌸:

skriven

Ett stort försenat Grattis t Mannabonne! ❤️
Såg nu som först att han hade födelsedag i går. Så fint med ett kalas för den lille goingen. Är det en sådan där gris som grymtar, när man klämmer på den? Jag är barnsligt förtjust i dem! Måste klämma när jag ser dem i någon butik! 😁 Skickar pussar och gos till MG!
/Linnean 🌸

Svar: Han tackar å de hjärtligaste :) Japp.. exakt en sån grymtande gris fick han och blev så glad :) Han pussar så glatt tillbaka :)
Esmaralda

35 Boll:

skriven

Hej Esmaralda,
Jag kan se det framför mig hur mysigt vi skulle kunna ha det tillsammans men det kanske bara är en illusion? Man vet ju aldrig...

Har han några seriösa tankar på att det ska bli vi? Att försöka med mig?
Kram

36 <3 😓:

skriven

Hej kära Esmeralda vad är det som gör att min bror återigen prioriterar sig själv och väljer att inte komma hem i jul. Första julen utan pappa kunde han komma hem för mammas skull. Hon mår verkligen inte bra nu.
Allt ansvar dumpar han på mig. Mina föräldrar har gjort allt för oss. Men hans familjekänsla är noll. Han blir ofta sur och retar upp sig på mig hur mitt liv är. Jag är inte lycklig och saknar en man och kärlek i mitt liv. Kommer jag träffa rätt man i livet och bli lycklig ?
Kram

Svar: Din bror förmår inte mer än det blir just nu.... och själv kommer du möta rätt man... även om det tar sin tid.. kram
Esmaralda

37 Anonym:

skriven

är mannen på f geniunt intreesseead av mig eller är hans mål att få sex? Är han ärlig mot mig och ser du att det blir ngt mellan oss


Hur reagerade Y när han såg våra bilder?♥️

Svar: Ett intresse finns.. inte på djupet men detta kan eventuellt förändras.. kram
Esmaralda

38 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Nu tackade jag nej till jobbet.
Men tänk om det var där jag skulle ha mött min kärlek?
Kommer jag att möta min kärlek när jag börjar på nytt jobb i Stockholm?
Kram

Svar: Du har inte missat din kärlek genom att tacka nej.. kram
Esmaralda

39 Grethe Hagen :

skriven

En regnvåt og vakker Go'dag til deg kjäre Ezmaralda 😊😍💜💖

Ja, han visste hvordan han skulle kose seg han 👍👍😀🙏
DET skal jeg gjöre oxo, når all flyttning runt meg er klart 😊😊🙏
Akkurat nå er pappa som trenger flytthjelp da, han flytter jo tbax til Norge 😊

Men min fråga er, får jeg leilighet innen jul tror du?
Jeg er ganske desperat nå 😀

Ååååh, jeg og Cookie sender en forsinket bursdag-gave og klem til MG 🍰🎂🎁🎉🎈💙

En riktig Go'Onsdags-klem til deg kjäre Ezmaralda 👍😊😊😍💝❤💟🌷☘🌹🌸🙏🙏🙏

Svar: Det känns inte som om flytten är så långt borta nu.. ska bli skönt för dig ! Du behöver komma i ordning i ditt eget och bygga det som är bra runt dig. MG tackar så himla mycket.. kram:)
Esmaralda

40 Delfina:

skriven

Heisan!
Endelig en annen som gjør som jeg!
Av og til.... (kanskje 1 gang per år) - kjenner jeg meg deprimert, utslitt og drenert. Da sier jeg navnet mitt høyt - og : i dag er du psykisk syk og må være hjemme fra jobben.
Da gjør jeg tilsvarende som Kalle, bortsett fra at jeg holder meg helst hjemme slik at jeg ikke blir observert av kollegaer.
Koser meg med god bok, fyrer i ovnen, kakao og gjerne personlig spa....
Har veldig god samvittighet fordi jeg lader opp batteriene før jeg blir syk og dermed er jeg (nesten) aldri det.
Vinn - vinn både for meg og for arbeidsgiver!
Riktig? Eller lurer jeg meg selv?


Svar: Du lurar inte dig själv... sådana dagar behövs.. bara det inte blir för ofta :) Kram :)
Esmaralda

41 Filifjonkan:

skriven

Härligt! Min mamma har döpt det till "Slangeldag". En sån tog vi oss ibland förr i tiden. Gjorde inget nyttigt alls. Men för själen var det nyttigt med dessa dagar som kunde leda precis vart som helst.

Kramar i massor
Filifjonkan

Svar: Kloka ni var på den tiden.. kram :)
Esmaralda

42 Tonårsfasoner:

skriven

Godmorgon!
Tonårings fasoner å sover till elva när jag är ledig tydligen ;-)

Skulle vara kul att höra din känsla kring min höst. Om några detaljer dyker upp eller sådär. Haft det ganska mentalt tufft sista tiden men hoppas på i alla fall något fint. Tacksamhetskram!



43 Michaela:

skriven

Amazing! Ja tänk att bara göra det man vill och skippa alla måsten. Undra vad man skulle göra?

Idag blev det ingen psykolog. Kan inte ta till mig terapi när jag är så påverkad av PMS. Vill bara vara ifred. Irriterad på allt och alla. Drömde om min döda farmor och att jag snurrade runt på Finlandsbåt. Weird! Kram

44 F:

skriven

Hej Esmeralda undrar om du ser något nytt och spännande på väg in i mitt liv kram

45 Bubbel:

skriven

Hej Es. Så helt likgiltig och oberörd är han inte till situationen? Bryr han sig om mig? Lite mer än de andra?

46 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Kalledag låter gött. Det ska jag också ha någon dag 👍

Gratta MG i efterskott. Han verkade ha en juste födelsedag ❤️
Kram ThereseC

Svar: Han tackar :) Kram
Esmaralda

47 EPM :

skriven

Lite nervös för ikväll.
Blir det trevligt?

48 Yvonne:

skriven

Helt underbart. Kan du se hur det blir med vår planerade resa? Kram

49 Evelina:

skriven

Sådana dagar är underbara,men skulle heller inte kunna ta mig upp från sängen:)

Ser du något specifikt om hösten?
kram

50 Dahlia:

skriven

Hej.
Jag håller med Dahlia är ett fint namn och det är därför jag andvänt det här nu och innan. Inte mitt riktiga namn.
Tack för svaret igår.
Då frågar jag
Finns chansen för någon romantik mellan oss?

Svar: Det var ditt namn som framkallade minnet av Kalledagen, kan jag berätta :) kram :)
Esmaralda

51 Tingeling:

skriven

Jag hade nog gjort som du om jag kunde göra vad jag ville.... inte orkat mig upp ur sängen eller soffan och bara legat och tittat på tv och käka ostbågar 😉

Killen som öppnade dörren på avdelningen... när vi tittade på varandra så hoppade det till i magen, eller hur jag ska förklara. Glömde bort att presentera mig.... Vad tyckte han? Någon jag borde hålla utkik efter..?

Kram!

Svar: Ja ha gärna ett litet öga öppet.. kram :)
Esmaralda

52 Frida:

skriven

Så härligt spontant gjort.

Min bror och hans sambo förlorade sin son två veckor innan han skulle födas. Så ledsen jag är för deras skull. Min bror har inte haft ett lätt liv så detta var något jag kände sådan lycka över för deras skull. Så har han fyra tjejer sedan tidigare. Tre med en annan mamma. Känns inte som han förtjänar detta. Hoppas de klarar sig stärkta ur sorgen. Finns ju inget man kansäga som lindrar sorgen nu. Tur deras barn lyfter dem. Sådana här händelser gör att man får perspektiv på livet. Inte ta något förgivet och uppskatta det man har samt leva i nuet. Var rädd om er alla.
Stor kram 💛💜💛

Svar: Ja man behöver perspektiv... hur jäkligt det än känns så finns det alltid någon som har det värre. Din bror och och hans fru kommer att klara av detta.. det går vidare men det tar tid att bearbeta, och det får det lov att göra.,,.. kram
Esmaralda

53 Mikael:

skriven

Vi svenskar är dåliga på Kalle dagar, andra kulturer skakar nog på huvudet åt oss.

Haft ungefär 150 dagar Kalle-dagar på raken nu, efter en tid med många icke Kalle dagar!

Blir ju inte att man bara gör lyxiga saker när det blir mer än dag på raken.

Kommer det något nytt nu? :)

Kram
Mikael

54 Kiara:

skriven

Tack återigen för ditt svar igår!
Ser du möjligtvis om jag får de sista barnet innan 43 års ålder? Tack i förhand! Kram Kiara 💗

55 Kiara:

skriven

Tack återigen för ditt svar igår!
Ser du möjligtvis om jag får de sista barnet innan 43 års ålder? Tack i förhand! Kram Kiara 💗

56 Kiara:

skriven

Tack återigen för ditt svar igår!
Ser du möjligtvis om jag får de sista barnet innan 43 års ålder? Tack i förhand! Kram Kiara 💗

57 Virrhönan:

skriven

En smart man den där Kalle! Så skönt att bara göra saker för sej själv. Så brukar jag också göra men då tar jag några semesterdagar för jag är för feg för att sjukanmäla mej. Jag unnar mej lite extra, äter nåt gott och shoppar lite men sen dröjer det inte länge förrän jag är tillbaka i "verkligheten" igen när barnen kommer indunstande. Men jag drömmer om att bara få en helg eller liknande bara för mej själv och Gud vad jag skulle njuta!
Egentligen tar man nog hand om sej alldeles för lite, själv tänker jag att andra ska ha det bra tror jag. Många funderingar känslomässigt som jag borde släppa men den snygge mannen påminner mej hela tiden. Gör han det medvetet? Kommer detta fortsätta?
Ha en trevlig resa til storstan imorgon och kör försiktigt. Kram💕

58 Skorpan:

skriven

Aah, doften av hav, finns det nåt bättre?
Jag hoppas att jag kommer att ha nära till havet den dagen jag flyttar.. Med mannen ;).
Kram Skorpan

59 Jessica:

skriven

Es,

Älskar han mig på riktig?
Hur starka är hans känslor för mig?
Kommer det hålla mellan oss?
Och är det sant när han säger att han gått vidare och inte bryr sig något om sitt ex? Eller har han fortfarande känslor för henne?

Kram

60 Mimi:

skriven

Hej Es

Hur blir resten av detta året?
kram

61 orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
JaG är så orolig har gått här singel lite mer än över 2 år nu. Har jag gjort något fel eller valt fel någonstans?
Hur ska jag någonsin kunna träffa någon?
hur ser min väg ut nu framöver?

pratar med en kille nu som vi bestämt en andra träff med, kan det vara han det blir med?

hur kommer det ens gå till att jag träffar en partner för mig?
Kram

62 Helena Ir:

skriven

Tack <3

63 Jessica:

skriven

Es,

Älskar han mig på riktig?
Hur starka är hans känslor för mig?
Kommer det hålla mellan oss?
Och är det sant när han säger att han gått vidare och inte bryr sig något om sitt ex? Eller har han fortfarande känslor för henne?

Kram

64 Boudica:

skriven

Ha, prescis innan jag läste sista biten så tänkte jag "borde testa det själv någon dag, men då får jag nog lika lite gjort som på helgerna" Och sen jag är ju så sällan sjuk, så folk skulle misstänka något om jag tog sjukledigt!

Idag känns det lite märkligt i huvudet, inte ätit vitt socker på månader, och sen blir jag bjuden på baklava, 2 bitar. Kunde inte tacka nej till den söte XD
Får skylla mig själv. Kanske kaffe hjälper, om inte gör det värre.

Dagens inlägg är ju lite spark i baken, jag måste ju göra något! Men sen är det ju så lite fritid som blir över efter jobbet.

Försöker igen med min fråga, sista gången, gillar inte riktigt att upprepa mig!
Vad tror du möjligheten är att jag får ett extra, härligt paket ifrån D om jag bjuder över hit för ett litet födelsedagsfirande? ;)
KRAM!

Svar: Jag tror att det kan bli bra.. du hör direkt på rösten nu ringer.. kram :)
Esmaralda

65 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
Blir det några barn tätt för mig?
Har min 2,5 nu. Blir det någe barn tätt för mig?
Kram

66 F:

skriven


Hej Esmeralda undrar om du ser något nytt och spännande på väg in i mitt liv kram

67 Lilly:

skriven

Hej Esmeralda finns det någon hälsning eller budskap till mig kram

68 Fatima:

skriven

Hur ser det ut runt mig, finns det något jag bör uppmärksamma.

69 Fundersam:

skriven

Ser du något nytt när det gäller mina syskon.

70 Mimmi:

skriven

Blir det resa utomlands i år för mig tro😊

Svar: Antingen i år eller början av nästa.. kram
Esmaralda

71 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har alltid känt en dragning till Stockholm. Inte så att jag känner att jag vill bo där i framtiden med hus utan då vill jag bosätta mig på en helt annan plats. Men har ofta känt en dragning, fast sen inte tagit möjligheterna där eftersom allt blivit så omständigt då.
Kan det vara så att jag ska dit under en liten stund? Kan det vara så att min kärlek kan finnas där?
Kram

72 Boudica:

skriven

Ha! Tack för svaret Es, bara att det nog är lite förvirrat, eller så är det mitt huvud! Lär nog lista ut det på ett eller annat sätt :)

73 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Tycker jag borde ha kämpat länge nog! Gick genom stan med två blöj paket och två matkassar på cykeln + mitt barn där bak. Jag mötte människors blickar en del log av vänlighet. Dem tyckte nog det såg mycket ut. Vet inte om jag ska skämmas eller vara stolt.

Ser du mig fortsätta kämpa såhär?
Känns förhållande och kärlek ännu en bit bort? Är jag själv ett bra tag till? Bör jag vara i ett förhållande innan nästa år är slut eller kan jag fortfarande vara själv då?
Kram

Svar: Klart du ska vara stolt.. folk tänkte att här har vi en sann kämpe ! Du får kämpa på ett tag till men det kommer en förändring och det kommer tvåsamhet.. jag ser inte exakt när.. kram
Esmaralda

74 Dino:

skriven

Hej esmaralda.
Ser du om vi kan hitta tillbaka till varandra och till kärleken?
kram

75 Kiara:

skriven

Hej igen!
Ser du möjligtvis om jag får de sista barnet innan 43 års ålder? Tack i förhand! Kram Kiara 💗

76 Kiara:

skriven

Hej igen!
Ser du möjligtvis om jag får de sista barnet innan 43 års ålder? Tack i förhand! Kram Kiara 💗

77 Dagdrömmerskan:

skriven

Mer sådana dagar åt folket 🙌

Om jag fick önska hade jag startat med en hotellfrukost, massage och sedan en tur på stan för att bränna hutlösa summor (icke-existerande) pengar. En lång skogspromenad i min ensamhet. Sedan bio och middag med någon fin vännina.

...Än önskan som känns än mer långt bort; lite passionerat och härligt sex med en man! Förslagsvis efter bion ;)

Kan något sådant finnas i höst? När ska jag ha tentaklerna ute? Nätdejtar en del. Kram!

78 En vädur:

skriven

Tjena Es.

Ja en ’Kalledag’ då och då skulle nog behöva lagstadgas... Passar på att fråga vad du får för känsla kring min höst. Gärna på den positiva fronten. Mycket rutiner som inskolas just nu men tror också det är bra...

Kram och allt gott 🌟🕯✨

79 Rädd:

skriven

De är de bästa dagarna när man låter lusten styra aktiviteterna. Känns som man "slänger bort" sitt liv på att bara jobba. Visst man får pengar men hur mycket "lycka" bidrar det till. Ser du om jag snart kommer trivas bättre med jobb och arbetsuppgifter? Kommer det någon förändring snart? Blir jag anställd?

Kram och kärlek.

Svar: Att ha ett jobb som man trivs med är viktigt...och en förändring för dig kommer men du måste söka den själv.. kram
Esmaralda

80 Skorpan:

skriven

Sa ja till pappas syskon o deras önskan om att sätta in en annons om pappas bortgång. Blir jag hängd av mamma nu?
Begravningen var så ”hemmagjord”, eller nåt, enligt dem, hmm, hur ska jag nu förstå det då?
Kram Skorpan

Svar: Majoriteten får bestämma helt enkelt och begravningar ser olika ut.... och hemmagjord begravning tolkar jag positivt.. känns som att det är en mer personlig begravning.. kram
Esmaralda

81 Malou:

skriven

Hej Es

Hur ser min soulmate ut?
kram

82 Alie:

skriven

Guuuuud så fantastiskt!! En sådan dag borde alla unna`sig. Man strävar på i alla lägen, ställer upp, är plikttrogen, sällan sjuk... ja en sådan dag ska jag banen mig unna mig jag med, någon gång i mitt liv :)
Men precis som du Es, så är frågan om jag ens kommer ur pyjamasen...
Kram :)

Svar: :) Kram
Esmaralda

83 Fatima:

skriven



Hur ser det ut runt mig, finns det något jag bör uppmärksamma

84 F:

skriven


Hej Esmeralda undrar om du ser något nytt och spännande på väg in i mitt liv kram

85 Am:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om jag kommer att få mina barn tätt efter varandra?
Kram

86 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Mannen jag pratar med nu ser det ut att kunna utvecklas seriöst mellan oss?
Kram

87 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du mig kämpa ensam ett bra tag till? Kanske ett par år till?
Eller bör en förändring ha skett?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: