Hurra för Mannabonne Glenn....

 
 
Den stora dagen är här.... slipsen är på.... låt födelsefesten börja säger Mannabonne Glenn
 
 
Här sjunger vi  " Med en enkel tulipan" och om du tittar noga på MG:s mun så ser du att han deltar i sången med liv och lust !!
 
 
 En selfie.. innan vi går loss på  tårta och presenter !!
 
 
Prinsesstårta -  det måste Gud ha skapat på första dagen... säger MG och glufsar i sig rubbet och  ser till så tallriken blir helt renslickad.
 
 
Mina presenter säger MG, sju stycken blev det !!
 
 
Här öppnas det så pappret flyger åt alla håll !
 
 
En gris... som piper... hurra !!
 
 
En pipleksak till !! Lyckan är fullständig ! Och så ett paket med hundkebab, ett med en skiva  prickig korv, en kycklingklubba för hundar och så godis !!
 
 
Skål för Mannabonne Glenn på 6 års dagen.. och det är speciellt stort eftersom vi aldrig trodde att han skulle få uppleva en ny födelsedag... med tanke på hans sjukdom och cystan som växer i ryggmärgen.
Han är svagare i bakdelen.. men pigg och glad och smärtfri och kan både springa och gå !!
 
I går gjorde han pedikyr också... och innan MG hade de en annan fralla som de fick  snöra ihop käften på eftersom den  ilsket bet omkring sig.   Både MG och jag blev lite chockade av att höra detta.. vi trodde alla frallor var snälla och timida !
 
Han är one of a kind och det snällaste som finns... säger alla som  känner honom.
 
Vi har faktiskt aldrig hört honom morra.. och att bita, oavsett det är människor eller andra hundar... finns liksom inte alls... han är den sorten som leker med småvalpar och småbarn får utforska honom och känna på hans  tänder och pilla lite i öronen.
Då blir han rent lycklig !!
 
Kram & kärlek från MG och mig
1 Mikael:

skriven

Var kul med paket!

Grattis MG :) Puss


Kram
Mikael

Svar: Det bästa han vet....och han tackar o skickar stora slabbiga bulldogspussar :)
Esmaralda

2 Elisa:

skriven

Hej!
Jag undrar om jag borde åka dit sen för att träffa honom en sista gång personligen, som en fin gest, eller ser det alls ut att spela nån roll?
Kram

3 Kristin:

skriven

Kjære MG <3

Alle 9 pudlene og jeg vil gratulere deg, verdens herligste kille, med din 6års gebursdag!!
Hipp hipp hipp, HURRAVOFF HURRAVOFF HURRAVOFFFFFFF!!!

Vi ønsker deg alt godt framover, du herlige MG <3

Kram og voff

Svar: Tack snälla ni allihop säger MG.. som älskar pudlar och alla små vita hundar :)
Esmaralda

4 Linda N:

skriven

Grattis MG! Den där prinsesstårtan ser smarrig ut. Puss och kli bakom öronen. 🎉🎁💖

Svar: Den var såååååå god säger MG :)
Esmaralda

5 Undrar:

skriven

Hurra för dig älskade fina Mg!

Es, har sökt en del jobb och endast en svarade och är intresserad men jag funderar nu på att tacka nej till det pga pendeltid och lön var inte så bra. Känns det som jag gör rätt i det?

Kommer det nya jobb erbjudanden? Utan att låta girig..
Kram

Svar: Tack :) Nya jobb kommer.. kram
Esmaralda

6 Me:

skriven

Hej esmarLda.
Kan det bli kärlek och förhållande med någon jag har runtomkring mig idag?

Hur långt bort är det? Handlar det om månader eller år?
Kram

7 Skorpan:

skriven

One of a kind, verkligen!
O vilken fin fest han hade, ni kan verkligen det här med att fira :).
Hoppas han får fira mååånga födelsedagar ännu!!

O själv önskar jag också en hund, ser du något kring den Es? Ras, när, hurudan typ, one of a kind som MG?
Nåja inte riktigt aktuellt ännu, tror jag.
Nu är det dags att käka lite. Varit flitig idag, för en gångs skull ;D.
Kram Skorpan

8 Micke:

skriven

Grattis Mg<3 så fina bilder:)

Ser du speciellt som händer i mitt liv snart?
kram:)

9 Jess:

skriven

Hej,

Kämpat länge, kommer vi få något barn? Är det långt kvar?

Kram

10 Kulla:

skriven

Åh, sötaste 💕🐶.. värd allt gott😋. Händer det något speciellt💕snart?!? Höstmys💕

Svar: Tack :) Något händer.. något verkar vara på väg... kram
Esmaralda

11 Pia1:

skriven

Grattis bästa MG och är det SANT att du blivit så stor!!! Du är en kämpe som inte morrar, vet du det gör jag åt doktorn ibland. Människodoktorn fattar inte riktigt hur ont såna där cystor i ryggmärgen gör. Stora gosiga pussar till klotets bästa och starkare vovve 😍

Svar: MG pussas tillbaka väldigt mycket.. kram :)
Esmaralda

12 Tingeling:

skriven

Grattis!! 🎈🍰 vad gullig han är i sin partyhatt 😊 klart han ska firas ordentligt!

Kram!

Svar: Ja han klär i hatt :) kram :)
Esmaralda

13 Drutten :

skriven

❤️ stort grattis till Mannabonne Glenn!!!! 🎈 🎂 🎈

Kram Drutten

Svar: Tack säger MG :)
Esmaralda

14 Smulan..:

skriven

Hipp hipp hurra på födelsedagen.
Ser det fortfarande positivt ut kring jobbet jag sökt. Väntar på besked om intervju.

Svar: Tackar säger MG.... du har en god chans men den minskar för varje dag som går.. så jag hoppas de hör av sig snart..
Esmaralda

15 Tildis:

skriven

En stor grattiskram till Mannabonne från mig💖 Imorgon får vi äntligen hjälp med bilen. Ser vi ut att få sålt den till ett bra pris nu? Kram

Svar: Tack säger MG och bilen blir såld fast ni får kanske gå ner lite i pris.. kram
Esmaralda

16 Lotta:

skriven

Stort Grattis MG :)

Svar: Tack :)
Esmaralda

17 Eveline:

skriven

Åh så härligt grattis till MG!
Es, tar du emot spå beställningar nu?

Svar: Tack säger MG och ja, jag tar emot för spådom via mail... välkommen att maila mig på: [email protected] så skickar jag info till dig om hur det fungerar...
Esmaralda

18 Anna.L:

skriven

Grattis till Mannabonne Glenn!!! ❤️
Go och varm Kram!!!
Ser underbart ut med stort firande.

Svar: Tack.. ja han njöt i fulla drag :)
Esmaralda

19 Michaela:

skriven

Ååhh vilken härlig födelsedag MG🎁🎈🎂 Och jag är så glad att du är 6 år och mår så bra du kan❤ Massa pussar till dig!

Svar: Tack säger MG :)
Esmaralda

20 F:

skriven

Stort grattis mannbone 😘 undrar hur ser resten av året ut för mig ❤

21 Kvinnan :

skriven


Tänkte fråga kan du se hur det kommer gå för mina nära vänner som är systrar, dom går igenom väldigt mycket just nu, och vi hjälper dom så gott det går, men kommer dom få hjälp med det dom behöver?

22 F:

skriven

Något nytt och spännande på väg in i mitt liv du kan se kram

23 mamman:

skriven

Hej esmeralda!
Kommer min dotter att ge upp och flytta hem? eller kommer det att funka bättre för henne snart. Hur har hon det med sin pojkvän?

24 Rödbränd:

skriven

”Hundbens konfetti” och hurra på din dag, goa Mg! 🎈❤️🎈

Och till matte! Har en fullspäckad helg planerad. Kan något extra ske?

Idag däremot. Ska slänga bh:n över axeln och fötterna upp på soffan snarast. Kanske några rutor Marabou på det?

Ha det gott, kram :)

Svar: Tack säger MG, låter som en god plan för dig i övrigt.. kram :)
Esmaralda

25 <3:

skriven

Hjärtliga gratulationer MG på din födelsedag. Du har det precis som min lilla skrutt på din bemärkelsedag.
Firar med pompa och ståt.
Min snåla barndomskompis som jag blev så irriterad, sårad och ledsen av efter semestern. Vi har inte rett ut något hon verkar inte vilja eller förstå hur hon själv är och att man inte beter sig som hon gjort i alla år.
Det är så tråkigt att 34 års vänskap ska förstöras. Men inte kul att alltid känna sig utnyttjad av henne. Hennes föräldrar är lika och när jag var liten så lånade de saker av mig via mina föräldrar som de hade råd att köpa själva.
Inte ett ord från henne att hon vill prata ut eller reda ur detta. Är vänskapen över för oss? Hur tänker hon om detta ?
Kram

Svar: Jättetack säger MG :) Ja det inte ut som om ni ska kunna hitta tillbaka i vänskap där ni en gång var... kram
Esmaralda

26 CR:

skriven

Stort GRATTIS till er
fina Mannabonne Glenn idag❤
Så härligt att höra att han är så pigg och glad :)
Kram

Svar: Tack snälla och ja, det är en lättnad att han trots allt mår så bra.. kram
Esmaralda

27 Dalkulla :

skriven

Åhh en sådan lycklig MG. Han kan absolut inte har det bättre. Så mycket ni gör för honom, det är precis så man ska behandla sin vovvsing! Grattis MG på din födelsedag! :) Hoppas du få leva länge än, och hitta på lite hyss. :) Kram MG... har en fortsatt bra hund- födelse-dag!

Svar: Tack säger MG :) Så snällt skrivet :)
Esmaralda

28 Se:

skriven

Hej Esmaralda.
Fina ni är! Och gillar slipsen på mg!! Så söt och fin!

Es,
Är han helt ärlig mot mig?
Gillar han mig på riktigt?
Är han helt ärlig i saker han säger till mig?
Kram

Svar: Ja, han klär i slips den grabben :)
Esmaralda

29 Browallia:

skriven

🎉🎉 Grattis på födelsedagen finaste MG!!! 🎂🎂🎂🎂
Massa pussar på nosen

Svar: Tack snälla
Esmaralda

30 Louise:

skriven

Grattis MG 🎁🎈. klart du ska ha prinsesstårta godaste tårtan som finns.

Blev timvikarie på förskolan så jag blir inringd. Hon hade ingen längre Sen sökte jag en del andra jobb idag. Bland annat som vikarie på en privat förskola i Hyllie där jag bor och så några andra jobb.
Jag hoppas jag blir ofta inringd till pedagogpoolen och till förskolan nu så jag får chansen att få ihop någon tusing tills vi ska till Ullared.
Nåja jag kan bara hålla tummarna att någon hör av sig redan imorgon bitti.

Ha en fortsatt fin dag. Kramar

Svar: Ja prinsesstårta är den absoluta favoriten. Ja, en del jobb bör det bli.. kram
Esmaralda

31 Skorpan:

skriven

Inte en endaste en svamp hittade jag idag.. O skog hade de avverkat så inget är sig likt..
Bara förändringar, så ledsamt :(..
Tycker mannen om att vandra i skogen månne?
Kram Skorpan

32 Hedwig:

skriven

Grattis lille Mannabonne! Kram från mig och en liten tass och hundpuss från Sven

Svar: Jättetack säger MG och gör en tassfive :)
Esmaralda

33 Hmm:

skriven


Tänkte fråga kan du se hur det kommer gå för mina nära vänner som är systrar, dom går igenom väldigt mycket just nu, och vi hjälper dom så gott det går, men kommer dom få hjälp med det dom behöver?

34 F:

skriven

Något nytt och spännande på väg in i mitt liv du kan se kram

35 Vitlilja:

skriven

Skulle hon gå med på att hålla om mig om jag frågade?

36 GSH:

skriven

Stort grattis MG!!!

Es, nu bmrjar jag bli riktigt otålig. Jag och min skrivpartner väntar fortfarande på vårt resultat gällande vårt examensarbete. Vi vet ju inte om vi har blivit godkända eller vad det har blivit av... känmer att jag inte riktigt kan lägga det bakom mig fast jag har gjort allt jag kunnat... kram

37 Elisa:

skriven

Hej!
Tycker det börjar gå dåligt på jobbet igen, tappar i energi och det känns som vissa kollegor har något emot mig och talar skit om mig? Jag tycker det är svårt att ändra fokus och det tar på energin och jag blir ledsen.. har du tips på hur jag ska hantera detta på kort sikt?
Kram

38 Soffan:

skriven

Hurra, hurra söt-grisen 🐷💕

Kan du hälsa matte och fråga om hon möjligtvis ser något kring slutet av veckan. Bjuder den på något annorlunda månne?

Kram från Soffan i soffan ;-)


39 Boudica:

skriven

Grattis MG!
Skickar min kära hund från andra sidan att leka med dig idag, en go å rund labradortik! ;)
Så härligt med alla presenter här får man ju inte speciellt många längre!

Det där inlägget om miljöpåverkan, du skriver som om det vore mina egna tankar! Precis som du tänker jag!
Ät mindre kött sägs det, då slaktas det väl mindre och det blir mer kor som går runt å fiser!
Djur har väl alltid fisit? Även innan människorasen började ta slut på dem. Fes dinosaurierna sig själva till döds?
De tidigare istiderna, kan ju inte heller varit människans förorsak.
Jag handlar i tygkasse oftast, mest för att jag inte litar på dessa plastkassar XD men för någon vecka sedan så träffade jag på ett kassabiträde som verkligen blev förvånad över att jag inte ville ha en kasse!
Och vad gör en enkel plastpåse, som troligtvis blir återandvänd för naturen när man river ner minsta obebodda grönområde för att bygga hus?
Vad är värst?

Idag är jag på något märkligt humör, rätt gott faktist, ovanligt, men även lite tankelös känner jag mig! Som om jag vore kär, näh om jag nu ändå vore det! Sånna känslor skulle ju vara härligt att få känna snart!
Är även åter igen i en period där jag längtar extra mycket efter närhet.

Fyller ju snart år jag med, Funderar på att då bjuda över D, bl.a... Då undrar jag ju vad vore möjligheten skulle vara att jag får något extra härligt paket då? ;D Haha

KRAM!

40 Alexandra:

skriven


Puuuuuusss MG å GRATTIS på din dag!!!
😍❤😘

41 DD:

skriven

Grattis 🎉

Varför vågar han inte svara och säga sanningen att han inte vill ha kontakt eller vad det nu är.. inte schysst och bara sluta höra av sig och få mig att känna att jag har gjort eller sagt något...

42 Virrhönan:

skriven

Klart den bästa av alla hundar ska ha det bästa kalaset, Grattis MG🎈🎂🎁🎈
Får du följa med till Stockholm?
Njut av födelsedagen och puss på nosen😘

Svar: Tack säger MG men till Stockholm får han inte följa med.. han måste ju jobba han också... och inspektera sina hus.. kram :)
Esmaralda

43 Alex :

skriven

Hej Esmeralda,
har hittat jobb...! Men är ordentligt nervös inför att börja, för att kunna prestera, leverera och vara bra liksom... hoppas så innerligt att det blir en bra grej och inga problem. Vad ser du?
Tack och grattis till MG såklart kram!

Svar: Det har alla möjligheter att bli bra... MG skickar stort tack :) kram
Esmaralda

44 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du det så att han är helt ärlig mot mig i det han säger?
Kram

45 Bubbel:

skriven

Hipp hurra till sötaste och gulligaste MG!!!! Ser ut som ett härligt födelsedagsfirande!!!

Jag märker hur han följer mig med blicken och lägger märke till var jag rör mig. Han kollar ofta efter mig och tror att jag inte märker. Varför gör han det? Så beter han sig inte kring andra. Kram

Svar: Tack :) Han känns inte helt bekväm med situationen.. huvudsaken är att du har den under kontroll och vet vad du vill.. kram :)
Esmaralda

46 Kiara:

skriven

Grattis på födelsedagen MG! Du är så fin så!

Es, ser du möjligtvis hur många barn jag får och om de dröjer länge till? Tack i förhand! Kram Kiara 💗

Svar: Tack snälla :) Det ser ut som om det kommer två tätt.. kram
Esmaralda

47 Yvonne:

skriven

Hej!
Jag undrar om jag kommer att bo kvar i mitt hus över vintern eller om jag får det sålt före det. Kan du även se var jag kommer att bo?

Svar: Med 65-70 % får du sålt innan vintern.. kram
Esmaralda

48 Delfina:

skriven

Storsjarmør!!!......men du ser på uttrykket at han vet😉😁

Svar: Japp :)
Esmaralda

49 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha vilka fina leksaker han fått. En snäll och vänlig själ, tur han får fira sin födelsedag också så borde alla hundar få ha det så fint!

En annan fråga Finns det några tankar hos honom att han ser något långsiktigt seriöst tillsammans med mig?
Kram

Svar: Han älskar sin födelsedag och minns hur det var för ett år sedan.. och hoppas nästan jämfota i rena ivern när han ser att det dukas med hattar.. då vet han att det är dags :)
Esmaralda

50 G.H:

skriven

Jättestort Grattis till finaste MG 💙 jätteglad att han fick uppleva detta! Förstår att det betyder mycket för er:)!

,,,, men jösses så bortskämd han är 😂😂😂

Kram:)

Svar: Ha ha ha..... bortskämd ?? Du kan inte ana.... :) Kram :)
Esmaralda

51 Kalasfirare:

skriven

Vilket party Glenn!!
Det var du minsann värd.
Underbara bilder 😊

Vad tror du Esmaralda:
Något extra på lut snart?
Även det lilla räknas!
Kram!



Svar: Tackar säger Glenn... ja något lite extra verkar vara på väg.. kram
Esmaralda

52 Lisa.A:

skriven

HURRA och Grattis till dig MG :) Hoppas du haft en härlig dag och inte fick ont i magen av allt det goda du fick stoppa i dig :)

Puss

Svar: Jo hälsar MG, magen blev lite körig vid 5 tiden i morse .. men det la sig snabbt.. kram :)
Esmaralda

53 CA:

skriven

Hej
Grattis MG!!
Kram

Svar: Tack :)
Esmaralda

54 Um:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om jag kommer att få mina barn tätt? Har min 2,5 åring nu. Blir mina barn täta med varandra i ålder? Ser jag ut att vara ung eller ganska gamal för barn när jag får dem? Hur ser chansen ut under nästa år att jag börjar på en familj?
Kram

55 Um:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har min älskade två och halvt åring som är helt underbar.
Ser du om jag får mina barn tätt om du se mig få fler älskade barn? Kommer jag att få dem tätt?
Hur stor är chansen att jag under nästa år påbörjar familj?
Kram

56 F:

skriven



Något nytt och spännande på väg in i mitt liv du kan se kram

57 Anki:

skriven

Hurra Hurra Hurra !
för världens bästa bulldog idag !
Endast det bästa är gott nog till MG säger Anki
6 år inte illa pinkat säger Moses
Smärtfri är bra säger Mira och klämmer i med ett hurra !

Tacka matte för de fina kalasbilderna <3

Kram från Anki och hela flocken

Svar: MG bugar och bockar och skickar massa pussar :)
Esmaralda

58 Solen:

skriven

Vad härligt att han är pigg! Ni ser glada ut! ☀️

Svar: Vi ÄR glada :) kram
Esmaralda

59 Jullis:

skriven

Om jag tackar ja till erbjudandet, blir det mer positivt eller negativt i min livssituation?

60 Hjärter dam:

skriven

Stort grattis till MG från mig och "lilla flickan" här hemma.

Klart som tusan man ska fira och gärna lite extra😀 nu hoppas jag att morgondagen går bra så jag också får anledning att fira sedan!

Kram till dig och nospuss till MG❤️

Svar: Tack säger MG :)
Esmaralda

61 Agnes:

skriven

Herr Fralla 6 år...Grattis!

Kram!

Svar: Tackar :)
Esmaralda

62 Jullis:

skriven

Om jag tackar ja till erbjudandet, blir det mer positivt eller negativt i min livssituation?

63 Nettan:

skriven

Grattis på födelsedagen!!

64 Lilleba:

skriven

Grattis på dagen, hilser Lilleba og pudlene :)

65 Tisa:

skriven

Grattis i efterskott MG ❤❤❤

66 Camilla:

skriven

Härligt att läsa om MG:s underbara födelsedag, hipp hurraa för MG idaa!!

67 AnnaK:

skriven

Stort Grattis till MG 😊🎉🎂

Svar: Tackar, säger MG :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: