Inställt.....

 
 
Tyvärr måste jag meddela att det blir ingen mottagning  i Ullared innan jul.
 
Vi ville så gärna och började planera men sedan fick vi inse att nej, krafterna räcker inte till.
Det blir för tätt inpå Stockholm.
 
Men som sagt,  en kull talismaner kommer jag att föda upp i alla fall
 
Nettan har ju mottagning i Vejbystrand där du kan  boka in besök för regression /spådom eller om du hellre vill ha via telefon.  Precis när du vill.
 
Nästa gång vi åker iväg kommer hon att ha  bra erbjudande med rejäla rabatter men det blir inte förrän till våren.. när vi  bor i Italienska Toscana.. och då förstår via telefon om du nu inte råkar ha vägarna förbi vår lilla medeltidsby !
 
Hemskt ledsen och hoppas ni har förståelse.
 
Kram & kärlek
1 Maggan:

skriven

Hej Rsmaralda
Du har för många år sen spått mig att jag ska träffa min soulmate i detta liv. Kan du se om den här kärleken dröjer länge till? Är 50 fyllda och är fri på alla sätt, massor av grodor kyssta och avklarade. Jag känner mig redo och har hållt ögonen öppna efter honom i flera år nu :-)
Kram från mej

Svar: Vill det sig illa kan det bli nån groda till.. men prinsen kommer och detta har inte förändrats och kommer inte heller att förändras.. kram :)
Esmaralda

2 Mikael:

skriven

Så mycket som ni far omkring så är det ju inte konstigt om ni inte hinner med, vore tråkigt om du försöker pressa in saker och skulle bli utbränd.

Kram
Mikael

Svar: Tack för din omtanke... ja, det gäller att hinna med i sin egen takt.. jag har ju mitt "vanliga" jobb också... kram :)
Esmaralda

3 DD:

skriven

M i hälsokostbutiken... hon har så fin energi. Är hon nån slags ängel eller något? Hennes råd idag om utbildning.. skulle det vara något för mig?

Svar: Hon är en go tjej med ljus aura.. tänk efter noga om det skulle passa dig.. jag kan se en viss tveksamhet som handlar om att det kanske inte är så lätt att få jobb efter denna utbildning. .kram
Esmaralda

4 Cg:

skriven

Underbara Toscana.. har varit där en massa gånger, helt underbart ställe. Längtar till nya Talsimaner ska födas👍👌.
Hur ser kärlekslivet ut.. blir det någon flirt/ romantik 💕. Kram

Svar: Ja, det ser faktiskt ut som om något inom flirtområdet snart ska dyka upp.. se det omkring. Blir första gången för mig i Toscana... längtar :) Kram
Esmaralda

5 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Tråkigt att resan blev inställd. Kanske man kan beställa talis man via bloggen då nu?

Kära snälla Es, ser du om min kommande kärlek är redo att möta mig? Lämgtar så.....
Har han några barn sedan tidigare?
Är han redo?
Kram

Svar: Senare i höst kommer jag att föda upp ett gäng... och då annonserar jag här på bloggen så håll ögonen öppna. Han kommer men det kan dröja ännu en tid.. barn finns till 70 %.. kram :)
Esmaralda

6 EPM :

skriven

Såklart! Det är klart vi förstår😊

Betyder det att man beställa talisman snart..?

Ser du nåt om min vecka, lite nervös gällande jobbet- vi har gjort om teorin, ser du om det blir bra?

Kram

Svar: Senare i höst ska jag försöka ta en ny kull så håll utkik här... ja, det ser bra ut.. kram
Esmaralda

7 Tant grå :

skriven

Men så tråkigt!
Men shit happens ❤️

Du Es..
Tror du jag kan få någon annan anställning en vikariat här tills nästa år? Vad tror du om chanserna.

Stor kram!


Svar: Chanserna är goda.. kram
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

Man ska inte ta på sig för mycket, så är det. Jag tror visst att bloggmedlemmarna förstår det!
Vart nånstans i Tiscana åker ni?
Jag hade ju möjligheten att vara där några dagar för två år sedan, tack vare min kusin :). Man kan aldrig veta vem som dyker upp bakom dörren ;), jag skulle definitivt kunna göra det.. Längtar efter att få resa...

Så mycket folk som ringt idag, o en miss hade jag också fått till stånd. Nåja, ingen har dött pga av det, men missar ”mina” medlemmar, ja då kan det i värsta fall gå illa.. Väntar o hoppas på besked om jobbet jag sökte, utan erfarenhet igen, kan det bli kallelse till intervju? Jag hoppas ju det..
Kram Skorpan

Svar: Vi ska till en liten medeltidsby.. ute i ingenstans.. minns inte vad den heter.. men under 1000 invånare men en liten butik, bar o restaurang som har öppet om helgerna... det finns fortfarande chans för kallelse till intervju, jag håller tummarna.. kram
Esmaralda

9 Mia:

skriven

Men vad tråkigt:( vi kanske inte var tillräckligt många på bloggen för att det skulle bli av? Men ser fram emot nästa gång och en talisman:).

Ser du om hösten kommer med nåot erbjudande?
kram

Svar: Jadå ni var väldigt många... fler än vi hade kunnat ta emot.... det handlar mer om våra krafter som nog inte räcker till.... hösten kan komma med något bra... absolut.. men du behöver vara vaksam och ta ett steg själv mot det bra.. kram
Esmaralda

10 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag funderar trots allt på att tacka nej till florist jobbet i Stockholm. Alt fråga om jag får upp lönen och jobba en mindre dag.
Skulle det annars bli en trevlig arbetsplats för mig?
Kommer annat jobb?om jag tackar nej
Kram

11 Mimis:

skriven

Hej!

Vad kostar nästa kull Talismaner??

Kram

Svar: De kommer att kosta 500 kr.. preparerade och klara !! Kram
Esmaralda

12 Dunegull:

skriven

Hur blir julafton i år för mig?

13 Michaela:

skriven

Vad tråkigt för gänget längre ner i landet men tror och hoppas att alla förstår. Ser fram emot ny talisman :) Shanti känns lite trött.

Missade att gratta MG på sin dag. Hipp hipp hurraaaa! Pussa honom och hälsa att jag hoppas att tårtan smakar och att han blir nöjd med presenterna :) Kram

Svar: Han tackar och bugar :) kram
Esmaralda

14 Emra:

skriven

Hej Ezmaralda. När kommer nya vänner in i mitt liv? Har försökt på olika sätt men känns som en del människor är stängda, man ska ju vara lite lika varann också. Känns som jag gör bort mig för varje gång jag tar kontakt med nån som bara skjuter upp det, hur vet man vilka som är öppna för vänskap? Har prövat appar för nya vänner men inget svar. Går det rykten om mig? Försöker vara positiv men det här tar på krafterna. Kan du se om jag är på fel livsväg angående jobb? Kram

Svar: Nej nej, inte går det rykten om dig... försök att känn in vilka människor du klickar med.. som du kan skratta och prata med... då är du på rätt spår.. kram
Esmaralda

15 F:

skriven


Hej Esmeralda undrar om du ser något nytt och spännande på väg in i mitt liv kram

16 Orolig :

skriven

Hur ser det ut för mina vänner som är syskon, kommer dom hitta någon lösning på deras problem?

17 T:

skriven

Tar dom mig verkligen på allvar? Fast å andra sidan så kanske det inte är något allvarligt?

18 Dalkulla :

skriven

Har ofta undrat hur ni orkar. Känner själv tröttheten vräker sig över mig, när jag läser allt ni gör. Hoppas alla är förstående inför, att inget blir Ullared.

Kram

19 lilla m:

skriven

Hej fina du. Han är nu tillbaka på jobb och gör allt svårare. Vill vara vän med mig, etc. Det kommer aldrig att gå😞😞😞 Stämningen mellan oss är så tjock och konstig att man skära i den med kniv. Vad kommer att ske? 😔

Svar: Du behöver själv göra klart vad du vill och var du står och vara tydlig i detta.. ge sedan ingenting mer av din energi .. kram
Esmaralda

20 Browallia:

skriven

Ett Klokt beslut tycker jag! :) När du skrev om Ullared innan jul var min första tanke, hur orkar dom? Men så tänker jag ju om alla nu för tiden eftersom jag själv knappt orkar något alls pga av mitt utmattningssyndrom. Jag har nyligen läst att forskningen har kommit fram till att de som har en Adhd/Add diagnos lättare drabbas av utmattningssyndrom än de som inte har det. Bilden av mig själv blir mer och mer tydlig ju fler pusselbitar som faller på plats.

21 Lotta:

skriven

Vad synd, men förstår att det är jobbigt med mycket turnerande...verkligen.

Ser du om det kommer gå vägen med förhandlingen för min del.

Kram L

Svar: Det ser positivt ut.. kram
Esmaralda

22 Mim:

skriven

Hej!

Tror du att det kommer något bra i mitt liv snart??

Kram

Svar: Ja det är jag övertygad om att det gör.. kram
Esmaralda

23 Gul:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur långt borta är kärleken och förhållande för mig?
Kram

Svar: En bit bort.. men det kommer.. kram
Esmaralda

24 Berg:

skriven

Det låter som ett bra beslut! Ser fram att få följa er i Toscana. :-)

Kan jag landa i att sonen flyttat över till mig nu? Fortsätter det så här, så att jag kan agera och planera därefter?

Ha det bra! Kram

Svar: Ja det känns som om det är på väg att spåra rätt nu.. kram
Esmaralda

25 Fanny2:

skriven

Ni kan väl inte hinna med allt, man får ha överseende med det... Tråkigt men det kommer väl fler chanser. Huvudsaken är att ni mår bra och orkar. Jag som ser så fram emot att träffa dig och Nettan på lördag och helt glömde bort talismanen... Dubbel glädje. 💜

Es, det dyker bara upp nya killar just nu som verkar intressanta. En del är riktigt snygga. 😂 Men verkar den rätta närma sig? Det känns som att några kanske har ögonen på mig just nu, märkligt nog...

Kram

Svar: Japp.. här finns en speciell talisman åt dig ! Mer än en tycker att du är riktigt fin... kram
Esmaralda

26 Emra:

skriven

Dom jag skrattar med skrattar fan åt mig. Så svårt med ömsesidig attraktion och med kompisar. Har en person som vill hitta på saker men han är så snål med sig själv att jag knappt står ut i hans närvaro. Hoppas jag inte behöver vänta hur länge som helst på att det vänder. Ska börja en språkkurs och hoppas att det går lite crazy people i den klassen som vill hitta på nått.

27 F:

skriven


Hej Esmeralda undrar om du ser något nytt och spännande på väg in i mitt liv kram

28 Lilla blå:

skriven

Sånt är livet...! 🎤🎼

Antar inte att det är sista gången du hänger i dem krokarna ;-)

Trivdes gott på mitt första arbetspass. Funderar på om du får till dig något mer, händer något litet på nått annat plan? Boende, flirt eller vad som!

Allt gott /LB

29 Orolig:

skriven



Hur ser det ut för mina vänner som är syskon, kommer dom hitta någon lösning på deras problem?

30 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda ska jag tacka ja till banketten? Är det ett bra tillfälle att träffa någon trevlig man ? Tror det är lite därför jag blivit inbjuden. Lite som en bal på slottet. Långklänning och sjurättersmiddag med olika viner till.
Helt klart min stil och smak.
Kram
💗💗💗

31 Elisa:

skriven

Hej!
Ser det ut att vara en bra idé att gå på terapi hos henne?
Elisa

32 Boudica:

skriven

Tyvärr missade jag stockholmchansen. Ullared är förlångt för mig. Och italien ännu längre!
Men vem vet en dag kanske!

Måndag igen, lämnat in mobilen på lagning efter flera veckor utan. Suck snälla spå att den inte försvinner med posten igen! ;)

D är tillbaka på jobbet, det gjgoerde mig gladare än jag trott.
Har funderat att bjuda över han å en annan på min födelsedag, som är denna månad.
OM det blir så, kan du se vad möjligheten att jag lyckas få mig ett extra härligt paket från honom då? ;D haha

KRAM!

Dags för kaffe ;)

33 Grodan :

skriven

Hej Esmaralda.
Jag pratade med honom idag. Han sa att han gillar mig. Men jag undrar på vilket sätt, när jag frågar om han har tjej säger han att han inte vet.
Vad ser du, gillar han mig verkligen genuint och att det kan bli vi? Eller uttnytjar han situationen att han vet att jag gillar honom? Är han genuint helt ärlig mot mig? Eller hummlar han för mig för sin egen fördel?
Kram

34 Ia:

skriven

Hej
Idag har jag läst jobbannonser och fastande för ett jobb som jag skulle vilja ha.
Om jag söker jobbet kommer jag att få det eller blir jag kvar på mitt nuvarande jobb??

Kram

35 G:

skriven

Hej Esmaralda.
Hur långt bort är en bit bort innan jag är i en efterlängtad relation? 1-2 år eller flera år?
Kran

36 AnnaK:

skriven

Träffade min kollega som är sjukskriven idag. Hon var ett vrak och önskade att hon fick dö under natten så hon slapp detta liv. Har förstått att dottern mår dåligt och förhoppningsvis är på sjukhus och får hjälp. Är pga dotterns mående hon också mår dåligt. Men min kollega kommer väl inte ta livet av sig eller så? Har sagt att jag finns här om jag behövs iaf.

Kram 😊

37 Alie:

skriven

Klart ni måste få vila också...
Menar du att det kommer komma nya talismaner innan året är slut? 💫
Jag inväntar min Harri och vägledning till min 💕 det är så tyst o stilla runt honom att man kan undra.. men jag tror mig känna att han inväntar nåt storartat. Nog snart måste det väl ändå börja brännas rejält mellan mig och min soulmate..?🌟
Kram

38 Jennifer:

skriven

Hej! Toscana låter underbart! Redan namnet förknippar man med något härligt! Fast jag har aldrig varit där!

Finaste Esmaralda, jag är så slutkörd och utmattad och har svårt att tänka och bete mig rationellt och som mig själv. Det slog mig just att jag verkligen skulle BEHÖVA åka iväg ensam och utmana mig själv rejält, mentalt och fysiskt! Typ klättra i berg, cykla genom en öken, ja något verkligt utmanande! Jag skulle verkligen behöva det så himla mycket!!!!

Drömresan vore till Mauretanien, åka iväg ensam och vandra i öknen. Hur stor chans är det att jag gör en sådan resa i höst? Eller är det mer sannolikt att det blir en resa i januari tillsammans med min lilla dotter?

39 Eveline:

skriven

EZ!! Har du reserv platser tills när ni kommer till Stockholm?!

Mvh Eveline

Svar: Kontakta Natten på 070 6661570, ring eller skicka sms.. så får du veta.. kram
Esmaralda

40 MB:

skriven

Grattis till MB! 6pr, det känns som det ger igår han kom. På riktigt! Han har haft sån tur som fått en fin matte och husse!

Ullared, hag är så glad att det inte blev något eftersom vi är utomlands ett år, dock hoppas ni tar det framöver då kommer jag direkt! Hade varit så roligt att bli spådd av dog direkt! Galet vilken upplevelse!

Kram! MB

Svar: Tack säger MG och nog blir det Ullared en annan gång för oss.. kram :)
Esmaralda

41 Anonym:

skriven

Är F ute efter sex med mig eller är han faktiskt intresserad och vill umgås?
hur reagerade Y när han såg bilder med mig och honom?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: