Jodå, det kan bli värre.... mycket värre....

 

När man tror att det inte kan gå mer åt helvete – då  går det mer åt helvete !!

En gång hade jag dubbelotur

Det började med att jag skulle bada en tidig morgon  i  Vietnam.

 

Klockan var vid pass  5 och inte en kotte på benen mer än jag så det fick bli nakenbad.

Vattnet är ljummet  och  jag låg  och plaskade som värsta valross. 

Det var typ bara jag och giftormarna och vi trivdes utmärkt med varann. Även om jag inte visste om deras existens förrän min sista dag där.

Den här morgonen bestämde jag mig för att simma rejält – för motionens skull och jag simmade som ett gnu… hit och dit och fram och tillbaka och i säkert en hel timme.

Sen var mina kläder borta.

Eller borta och borta..  kanske kunde jag inte hitta var jag lagt dem.. eller så hade någon tagit min fotsida kimono och mina röda trosor.  

Skit samma.

Katastrof.

 Vad gör man ?

Jo, man gör som pappa lärt mig, man löser problemet.

 

 Så jag fick fatt i två   små ruskor grönt  och höll en framtill och en baktill och gick med bestämda steg  rakt mot hotellet.

Så far so good.. inte en människa i sikte.

 Jag gled försiktigt  in genom hotelldörren….  och skrek GOOOOOD MOOOORNING åt portiern…  fast jag bara tänkt smyga förbi….. jag fick väl en knäpp  !

Han lär aldrig glömma min  uppenbarelse… stackars man.

Han spärrade upp ögonen.. tänk att vietnamesiska ögon kan bli så stora !! 

Jag trippade iväg mot hissen.. passerade frukostmatsalen där några morgonpigga   damer satt…  de hälsade god morgon  med chockade miner och jag viftade lite  käckt  på mina ruskor.

 

Så äntligen..  står jag vid min hotelldörr. Nu är dramat över. 

Trodde jag.

Då inser jag det här med nyckeln.

Nyckelhelvetet låg i  fickan på min  kimono.  Den försvunna kimonon.

Och nu  börjar det röra sig i korridorerna.   Jag  smiter in i en städskrubb…  bara tills värsta frukostrusningen i korridoren är över, tänker jag.

Då slits dörren upp och en liten tunn dam skriar vilt.  

Städerskan blev såklart överraskad av min nakna närvaro  i den lilla skrubben. 

Hon hade knappt tystnat förrän massa gäster trängdes i dörren och undrade vad som stod på. 

Vad kunde jag göra ?

Inte mycket mer än att vifta hysteriskt med mina ruskor och väsa  om nån ville vara så vänlig och gå till receptionen och hämta en extranyckel.

 

 

I skrubben hittade jag lakan  som jag svepte om mig och när vaktmästaren kom med min nyckel kunder jag kliva ut i korridoren med någorlunda bibehållen  pondus.

Så kan det också gå när man tror att det inte kan bli värre !

Kram & kärlek

 

P.s.  Ikväll  erbjuder Nettan djurhealing och kostnaden för familj oavsett antal djur är 100kr 

Vill du att ditt/dina djur ska delta då swishar du 100 kr till: 070 6661570 senast kl 17 idag.

Sedan skickar du ett meddelande till Nettan med ditt djurs namn och vad du tycker att ditt djur behöver hjälp med.

 

1 Browallia:

skriven

Så mycket tokigt du är med om :D

Tack för svaret igår, att mannen delvis kommer reagera på att jag dragit mig undan är precis vad jag hoppas på eftersom han behöver få en liten tankeställare och inte ta mig för given. ;)

Önskar dig och Nettan en trevlig fredag!
Kram till er båda

2 Skorpan:

skriven

Ojoj så dråpligt Es, kan inte annat än skratta :D o tycka synd om dig också. Du råkar verkligen ut för ett o annat, har tydligen gjort det i hela ditt liv?! Beror säkert på att du är så spontan, alltid redo att pröva något nytt o går ”all in” ;). Eller ja, vad tror du själv? Kul är det åtminstone att läsa om dina eskapader ute i världen :).

Annat är det med mig, råkar mycket sällan ut för något, men det är väl jag det, jämntjock på alla sätt o vis, ja förutom upptill då ;). Tror nog man kan leva ett gott liv ändå, kanske ;D. Just så är det nu, jämntjockt, inte mycket händer. Kan ju undra om jag i något tidigare liv levt ett så händelserikt liv att det i detta liv är något som jag saknar? Det skulle kunna vara en förklaring...

Idag får vi förklara oss om vi inte på allvar kommer igång med festförberedelserna, på söndag gäller det... Tur det finns flera hjälpande händer ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, jag råkar ut för både det ena och det andra.. så har det alltid varit men man vänjer sig aldrig riktigt !! Du har verkligen levt en hel del vilda liv och du tillhör en av de får som dansat på Mouline Rouge, professionellt... kram :)
Esmaralda

3 humlan:

skriven

God morgon
Härlig historia ibland får man göra det bästa av situationen.
Jag har börjat jobba igen.Fick chansen jag önskade.
Men nu kommer tvivlet....Kommer jag orka fram till jul?
Jag har fantastiska kollegor men tvivlar på min förmåga.

4 Solen:

skriven

Åh herrejösses vad roligt! 😂 Du är ju bara för härlig!
Och vad jag är lycklig att detta hände dig och inte mig, jag hade nog dött på fläcken.
Kram ☀️

Svar: Ha ha ha.. du anar vilka situationer man kan lösa om man måste :) Kram :)
Esmaralda

5 EPM :

skriven

Hahahaha😂😂😂😂
Älskar att du vrålade ”Gooood mooorning!”

Sovit kass. Märkliga drömmar men även många känslor.
Lite orolig eftersom jag ska ner till Malmö idag, iofs så vet han ju inte om anmälan än men jag ska berätta för min chef då det finns risk att J drar upp E och det kanske orsakar att jag förlorar mitt arbete....😳

Ser du något om hur J kommer reagera?

Men allt är inte kass-ska träffa vänner ikväll och lyssna på musik- tror det blir en bra kväll.

Kram

6 Smulan :

skriven

Haha ha. Du förgyllde min morgon.
Ny lägenhetsvisning idag hoppas hoppas. Har vi någon chans att få den. Ökar chanserna om vi ligger på hyresvärden.
Kram och trevlig fredag.

7 Helena Ir:

skriven

Oj,vad du har råkat ut för..försöker tänka mig in i din situation och förstår inte hur jag hade löst det..tur att du är din pappas dotter :)))

Min äldsta dotter som råkat ut för en del i livet med hälsan har fått för sig att hennes liv blir kort :( och jag däremot vill minnas att du sett henne pigg och vid full vigör som en riktigt gammal gumma. .

By the way..see you later :)

Kram :)

Svar: Ja, jag ser ett långt liv för henne och det ska hon planera för... kram på er båda :)
Esmaralda

8 Jossan :

skriven

God morgon...

Hahahaha jag har aldig varit med om något sånt! Och hoppas jag slipper det!! Så kul att du bjuder på dig själv! 😂

Äntligen fredag!! Ska bli så skönt med helg efter en vecka som denna.

Då har man varit singel i snart 1 vecka. Kan inge sluta tänka på honom... kan känna varför gjorde jag det...

Kan det va J som är flingen innan den rätte kommer?

Kram

Svar: Det tar tid att bearbeta ett förhållande som avslutats så ge dig själv den tiden och inse att det är naturligt... kram :)
Esmaralda

9 Rebecca:

skriven

Jag och min kille har smågnabbats mycket på sistone, vi förstår inte varandra i vissa situationer. Jag tycker inte det är hela världen medan han är långsint och inte pratar med mig på flera dagar. Kommer vi lösa det här, är det bara en dipp just nu?

En fråga till, jag fick helt plötsligt ansvar för en praktikant i några veckor, jag har aldrig haft en praktikant, inte förberett mig alls och dessutom känner jag mig osäker i vissa sociala situationer. Kommer jag klara det, eller löser det sig på annat sätt? KRAM

10 Nornan:

skriven

Typiskt dig måste jag säga, skrattar så tårarna nästan rinner! Idag (så glaaad) åker jag på min första solresa till utöandet på många många år... Får hoppas inget liknande händer mig 😁

Kramar!

Svar: Härligt, ha det riktigt bra och jag tror att du klarar dig helt utan katastrofer.. kram :)
Esmaralda

11 Birgitta:

skriven

Godmorgon!
Befinner mig på en grekisk ö med mannen jag träffat för ca 8mån sedan. Vi är själva inga barn o resan borde blivit toppen... men inte...nu är det andra gången vi bråkar o är osams. Hade jag haft möjlighet hade jag åkt hem... känner mig kvävd när vi är osams..funderade ett tag på att byta hotell... känner mig 😢 o längtar hem...

Kram Birgitta

Svar: Gaska upp dig... gör roliga ting på egen hand...kram :)
Esmaralda

12 Mt:

skriven

Hej!

Sker förändringen nu i höst/vinter för mig på mitt arbete?
Kram!

Svar: Så kan det bli.. jag ser ju en förändring komma.. kram
Esmaralda

13 Camilla:

skriven

Haha, ett gott skratt genast på morgonen, tack Es..kram o ha så skönt

Svar: Kram :)
Esmaralda

14 Natten:

skriven

Hej Esmaralda.
Hahaha herregud du är modig du måste jag säga!
Men vad gör man, det är väll bara att paddra sig upp.

Es, Längtar så att få sova bredvid någon. En partner och relation. Jag försöker hålla hoppet uppe men det värsta är att ibland så dippar jag.

Jag verkar kunna ha svårt att bli kär eller att släppa in någon men kanske jag bara inte mött någon hittills som varit rätt så.

Helt ärligt... ser du mig vara själv under en lång tid framöver? En större del av livet framöver är jag själv då?
Kram

Svar: Du kommer träffa någon... det är jag helt säker på.. men ser inga detaljer.. kram :)
Esmaralda

15 Kulla:

skriven

Jag dööör av skratt😂😂😂!! Fredagen är räddad 😂👍😜..du borde skriva en bok om alla dina härliga upptåg😂👍.
Blir det någon flirt i helgen?!? Eller dröjer även den...kram

Svar: Ja en annan har hittat på en hel del stolligheter... som väl är kan jag ju skratta åt eländet i efterhand ! En liten flirt kan dyka upp närsomhelst nu.. kram :)
Esmaralda

16 Vv<3:

skriven

Godmorgon esmaralda❤

Es, har a känslor för mig och saknar han mig?


Kram 🐕🐾☀🍁

17 PiaS:

skriven

God morgon Ez och Nettan,

Hahaha underbar läsning och historia 😂, även om den vid tillfället nog var jobbig, men rolig 😂.

Läste inlägget igår om att altet är vårt riktiga hem och där möts de själar vi hör ihop med, även om vi inte möts eller skiljs åt i detta liv vi lever nu. Kändes väldigt skönt och tröstrikt att läsa det 😊. Även om jag mött någon i detta jordeliv, som känts att vi hör ihop men det funkade inte nu, så kan det vara så att våra själar ändå hör tillsammans och vi kommer ses igen i altet. Så även om jag blir och lever ensam utan någon livspartner nu, så finns altet sen och det känns som sagt skönt att veta 😊.

Kommer swisha för både djurhealing och stor healingen.

Ha en skön fredag, kram PiaS

Svar: Ja ibland behöver man den insikt och tanke om att när jordelivet tar slut, ja då reser vi hem. Du är så välkommen till båda healingarna.. kram :)
Esmaralda

18 Susan:

skriven

😅😂🤣

Imorgon ska mamma firas med överraskningsfest, hon har varit sur för att ingen gör ngt o vi har haft det svårt att hålla allt hemligt... hoppas att hon blir glad o överraskad❤️

Kram

Svar: Visst blir hon både glad och överraskad... kram :)
Esmaralda

19 Tingeling:

skriven

Hahahaha förlåt man jag skrattade åt detta. Såklart inte roligt för dig men i efterhand såhär kan du säkert också skratta åt det! Du skriver så roligt och målande =) Tack för att du bjuder på dig själv!

Och jag ville så gärna ringa Nettan i går för jag hade faktiskt tre frågor! Men nattade min dotter och helt plötsligt började idol och så var ju tiden ute kom jag på då.

I dag är vi hemma och är lite sjuka. Jag tror att det håller på att bryta ut nu, för vaknade med snuva också och mer halsont än tidigare. Och min dotter hostar.

Sitter och går igenom allt jag antecknat från föreläsningarna nu, jag är alltid som piggast på morgonen och tar in mest då. Det här kommer gå superbra tror jag med inlämningsuppgiften!

Om jag och min dotter går in för det, skulle vi kunna skriva en barnbok ihop? Skulle det gå vägen? Spelar ingen roll om den skulle sälja massor eller inte, utan är själva grejen bara.

Trevlig fredag!

Kram!

Svar: Du är duktig på att skriva och kommer du bara på vad du ska skriva om.. så just detta hamnar rätt.. då har ni god chans att lyckas med en barnbok... kram :)
Esmaralda

20 Smöla:

skriven

Min skräck är att jag ska tappa mitt hår eller få kala fläckar!! Just nu tappar jag enormt mycket och har gjort det ett tag.. ser du om jag får behålla mitt hår och vad är orsaken till detta??

Svar: Kan vara brist på något men också lite ärftligt.. att du i perioder tappar mycket hår men jag kan inte se att du blir av med håret.. kram :)
Esmaralda

21 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag hoppas att F hon har tänkt om på allt som vad hon har gjorde mot mig även jag ger många chanser för henne längesen...

Jag försöka gör det lite svårare för hon ska förstår

Även det är okej att hon ångra sig eller avundsjuka.

Jag hoppas väl hon har tänkt på allt som jag gjorde för henne.

Har hon tänkt om allt så tidigare som hon gjorde mot mig?

Det är bra om att hon tänkt också även gärna att hon säger något som hon vill om mig?

Ha det bra 😊

22 Jennifer:

skriven

Hej! Ojnej så dråpligt det kan bli😀😀😀 Fast kan tänka mig att du hade lätt att hålla dig för skratt då i stunden🙂 Som tur kan man oftast skratta åt det i efterhand.

Jag har åkt på världens förkylning, undrar om det är någon slags fysisk reaktion på besvikelsen över utlandsjobbet. Ögoninfektion, öroninflammation, bihålorna.

Fina Es, jag har fått kontakt med en portugisisk man och undrar om han kan tänkas vara den jag sökt efter? Får du bra eller mindre bra vibbar? Kram

Svar: Ja, i efterhand kan jag som väl är skratta åt mina egna tillkortakommanden.. men just där och då kunde jag hålla mig :) Mentala reaktioner blir lätt fysiska och just med nedsatt immunförsvar. Kring mannen känns det fifty fifty.. men du kommer snart veta.. kram
Esmaralda

23 Fiskaren:

skriven

Tack för att jag fick besöka er. Det gav så mycket och inte minst magi. Det var ett stort ögonblick. Kramar.

Svar: Tack snälla.. det var så roligt att träffa dig också.. kram :)
Esmaralda

24 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
Som du ser det, fortsätter han relationen med henne framåt sett?
Kram

25 EPM :

skriven

Hej igen...
Kan du lindra min oro över J:s reaktion på anmälan?

Är lite rädd...
Undrar om hur denna soppan slutar...?

Kram

Svar: Ha stöd av de dina runt dig... det blir lite mycket just nu men det kommer att blåsa över.. kram
Esmaralda

26 Mim1s:

skriven

Hej!

Hur blir hösten händer något som för mig framåt så att säga??

Kram

27 Miltons Mamma:

skriven

😂😂😂😂😂
Så himla bäst!
Man överraskas gång på gång av dina upplevelser men man blir inte förvånad längre 😂❤

Nu står jag i kö för en liten phalènevalp. Eller snarare 2. Man måste gardera sig om man önskar det bästa 😊😉

Intuitions mässigt känns den från kennel M rätt mer rätt än från kennel T. Men båda kan bli bra.

Blir det en liten tjej till mig från M 2019/2020?
Så förväntansfull! 😍

Kjam

Svar: Jag håller med dig , båda kennlarna är bra.. men kanske kennel M passar just dig bättre.. kram :)
Esmaralda

28 Åsa:

skriven

HA HA HA HA HA HA HA

Älskade E!!!
Jag spruta mitt kaffe över hela datorn när jag läste detta ha ha ha ha ha. Tack att du delar med dig av Livets historier som blir roliga efteråt. I stunden så är det fokusering på att lösa problemet. ha ha ha.

ser du någon kärlek komma snart till mig.?Hoppas kunna resa till Sth en del för småjobb.
Kram o ha en go helg på er båda.
Åsa

Svar: Ja det är ju sånt man själv kan skratta åt efteråt.. men inte just där och då när man står där i all sin nakna prakt !! :) Jag ser kärlek.. den kommer.. kan bli en fling först med någon annan men den rätte kommer.. kram :)
Esmaralda

29 Virrhönan:

skriven

Hahaha dagens garv! Du råkar då ut för det mesta du, mer Esmaralda åt folket😂
Äntligen fredag! Sååå skönt! Jag känner mej sprudlande glad trots vissa snedsneglingar, men jag skiter i det och hoppas att jag är omtyckt! Vad tror du om snyggot, är jag så omtyckt där att det kan ske nåt skoj där snart?
Önskar er en trevlig fredag😘

Svar: Du ÄR omtyckt så det ska inte tveka kring.... och något lite extra kan ligga på lut, det beror på hur du spelar dina kort.. kram :)
Esmaralda

30 G.H:

skriven

Kunde gått ännu värre:) låter som du behöll lugnet;)

Kommer utvärderingen med chefen gå bra tror du 🙈?

Kram:)

Svar: Ja det känns som att det ska gå bra.. kram :)
Esmaralda

31 Ann:

skriven

Tack för detta inlägg :) behövde det idag för jag tappade bort min mobil igår.. och det är tyvärr inte första gången det händer. Jag har tydligen en förträfflig otur när det kommer till viktiga saker som mobil, nycklar och bankkort :( haha

Önskar alla en trevlig helg!
Kram, En slarver

Svar: Du har i alla fall kläder på dig :) Det kunde varit värre :) Kram :)
Esmaralda

32 Anki:

skriven

Godförmiddag !
Du har då varit med om dråpliga stunder Du har verkligen levt livet ! Tur du har modet och är pappas flicka så du tar dig igenom och framåt haha Jag hade nog inte fixat det utan blivit handfallet stående på stranden Säger det igen ,...skriv ner dina ungdoms bravader Jag skulle läsa dem med nöje

Trist att museet var stängt , men så fick ni se sniglar för dyra pengar ;-)

Skorpis Tänk att du svängt dina lurviga i Paris !

Appropå värre...jag ska ju inte oroa mig...men nu har sonen lovat sig för jobb på söndag...och kan inte köra ,om inte ett under sker...de har magsjuka på jobbet.Jag fixar inte att köra mot/i stan och tunnlar...så vi får se om vi alls ses på söndag...

Kram Anki med flock

Svar: Då är vi två vad det gäller körning... fixar INTE att köra i storstäder och tunneln vi var tvungna att ta oss igenom för att komma hit var tunneln from hell... vi var halvt hysteriska innan vi kom ut på andra sidan och så mitt u tunneln dog GPS signalen också. Men jag håller tummarna att du kan komma på söndag och om inte.., snälla meddela i så god tid du kan för det finns många som står på kö... kram :)
Esmaralda

33 Monja:

skriven

Tack för den! Dagens bästa!

Svar: Ja jösses som det kan bli va !! Kram :)
Esmaralda

34 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser han ut att känna något dåligt samvete gentemot mig för hur han gjorde det?

Finns det någon chans att det blir som förut igen?
Kram

35 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Pappas kloka ord kommer man långt med!
Det är du levande bevis på!🤣

Problemlösning är helt klart en styrka du innehar..
Du är nog toppen!🤣

Kan föreställa mig portierns reaktion..han fick en rejäl dos av " lättklädd kvinna" tidigt på morgonkvisten.Han gick nog med ett leende på läpparna hela den dagen vill jag tro.😊

Portiern och städerskan lär väl minnas dig än idag..och vem vet kanske deras barn och barnbarn ochså fått höra om den "speciellt" klädda hotellgästen...

Här lever jag i hoppet att det ska hända och ske..dock på arbetsfronten.
Vill ju så snabbt som möijligt hitta mitt nya jobb!
Är såååå redo att lämna det gamla bakom mig.
Så här ska sökas och sökas..

Ser du något angående jobbet just nu?

Ha en bra fredag!
Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Usch ja.. jag har kanske blivit en visa på bygden där ! Det ser ut som om det ska lösa sig med jobb ganska snart faktiskt... var på.. så mycket du kan.. kram:)
Esmaralda

36 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan jag räkna med att under nästa år att något faktiskt med seriösare och bestående i kärlek händer mig ?
Kram

37 Linnean 🌸:

skriven

Ha ha ha 😆🤣
Det där var riktigt roligt! Kanske inte just när det hände? Giftormsgrejen lät ju inte så där supermysigt! Får rysningar vid blotta tanken!
Du är så rolig så det är inte klokt! Ofta när jag tänker på dig så börjar jag att le bara 😄 Du är verkligen en människa som framkallar leenden. Nu ska jag jaga en tid som en läkare lovade mig för TVÅ veckor sedan...som jag INTE har fått än! Det är helt otroligt så dåligt det fungerar! Hur ska man våga lita på dem? Fast man är ju tvungen! Ha det så gott och kul! Kram.../Linnean 🌸



Svar: Ja jag undrade liksom varför jag var den ende som badade och simmade vid den stranden..och förklaringen kom ju !! Ge dig inte utan se till att få din tid... man får inte behandla människor hur som helst.. basta.... kram :)
Esmaralda

38 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om undersökningen nästa vecka kommer gå bra?

Kram och kärlek.

Svar: Ja det ser ut att gå fint.. kram
Esmaralda

39 Anki:

skriven

Måste sluta oroa mig i onödan !

Älskade sonen har lyckats byta bort den lovade arbetstiden på söndag !
Så vi ses !
Kram Anki

Svar: Vad roligt... du är så hjärtans välkommen :) Kram
Esmaralda

40 Sigma:

skriven

Jag vill bara säga att sist när jag var med på djurhealingen så låg min lille pudel svårt sjuk och döende på regionssjukhuset för djur och man sade åt mig att det krävdes ett mirakel. Efter healingen började han resa sig, och dagen efter började han äta och dricka. Healingen blev miraklet och jag är fortfarande så tacksam. Nu är han 6 år och jag ska anmäla honom ikväll för att han ska få vara fortsatt frisk. Han är min allra bäste vän. Kram alla.

Svar: Vad glad jag är att han är pigg och frisk !! Kram :)
Esmaralda

41 Smulan..:

skriven

Hej, lägenheten var superfin och skulle passa oss som handen i handsken. Hur ser våra chanser ut?

Svar: Chansen är runt 70 %... kram o lycka till :)
Esmaralda

42 Smulan..:

skriven

Tack för svar.
Trevlig helg

43 Michaela:

skriven

Hahaha!!! 😄 Fy fan vilken grej! Önskar att jag hade varit på plats och sett dig tassa omkring. Du har verkligen varit med om tokigheter och tack för att du delar med dig.

Apropå tokigheter så har vårat förvaltningsbolag haft problem med autogiro av hyran denna månad. Jag fick betala in manuellt 6/9 och pengarna är dragna. Igår ringer de och säger att jag skall betala in igen och att de inte vet var pengarna är!😡 Massa strul men jag tänker fanimej inte betala hyran 2 gånger!!!!! Det här stressar mig nu.

Kram till er båda!

Svar: Ta reda på istället vad som hände med pengarna... det kommer lösa sig.. men sådant är så himla irriterande.. kram
Esmaralda

44 sense:

skriven

Hahaa, så var det att leka Eva i paradiset med ormar och löv!
Så synd om Porslinsmuseet för när jag har varit där så översköljdes jag av härliga minnen som jag hade redan glömt. Det kanske är öppet bara på sommarmånaderna?
Det finns också Iittalas outlet i Gustavsberg där man kan köpa Muminmuggar något billigare. Hörde nyss att man kan bli rik att samla dom. 75000 kr kostade en mugg nyligen av en speciell utgåva.
Så man ska vara rädd om dom man har i skåpet.
Den där "klänningen" i konstmuseet, en sådan skulle alla spådamer ha att komma riktigt i stämningen !!!
Önskat er en fortsatt god höst!

Svar: Ja jag har äger en muminmugg som jag faktiskt fått av en i bloggfamiljen och den är jag väldigt rädd om även om jag dricker mitt morgonkaffe ur den varje morgon. Kanske får fundera på en sådan där klänning.... för effektens skull :) kram
Esmaralda

45 Pia1:

skriven

Jag dog av skratt här 😂 det finns bara en som gör bort sig värre än mig och det priset vinner du haha 😂 Fick en högst obehaglig överraskning imorse, människan som hotade till sig -stal- min katt har lyckan ägarregistrera den på sig själv. Måtte det finnas ett rejält karma på denna jord 😡

Svar: Ska man se det som en fjäder i hatten med det priset ?? :) Karma finns och bara vänta ska du få se.. kram :)
Esmaralda

46 Lenafena:

skriven

Vilken historia!!!!!! Du är en LEGEND där nere i Vietnam....minns du snyggingen som kom in på hotellet med bara lite gräs runt kroppen......!!!!!!!!! Du är för härlig! Du lever livet även om det inte alltid går som planerat....... längtar till storhealingen.....varför är jag så deppad? Någon sa till mig att hon kunde se sorg och tomhet i mig....men jag vet inte jag....sorg? Har inte det lagt sig? Tomhet....jaa....jaa....

Svar: Det är på väg att lätta runt dig.. du tar dina steg vidare och det ska du fortsätta med !! Ja stackars folket i Vietnam.. de drömmer väl mardrömmar fortfarande... kram :)
Esmaralda

47 Lotta S:

skriven

Jag anstränger mig och gör upp goda planer, men ändå tycks jag sitta fast, vad ska jag göra för att hålla orken och humöret uppe? Jag kan inte vara rolig att leva med.

48 Cecilia:

skriven

Jag älskar att du bjuder på dig själv Esmaralda! När jag tycker att jag har gjort bort mig så brukar jag tänka "men Esmeralda gjorde ju det där och överlevde, då klarar jag mig också".. Du blir lite som ett mentalt stöd vid pinsamma situationer, hehe.. Hoppas du inte tar illa upp, jag tycker du är jätte härlig!

Snart har min kille körprov. Hur stor är chansen att klarar provet på första försöket? Känns det som att teorin eller uppkörningen är går bäst? Kramar

Svar: Ha ha ha... jamen det är ju riktigt roligt om du kan använda mina missar på ett bra sätt.. :) Han har runt 60 % chans att klara det första gången.. kram :)
Esmaralda

49 Alie:

skriven

Hej Es,
Turbulent på jobb, känns som vi aldrig blir en stabil grupp.. jag försöker ordna för mig själv och hoppas allt kommer falla väl ut nu i höst, vad ser du kring detta? Blir det kurs för mig nu i höst?

Idag kommer mina fina väninnor o vi ska fira långvarig vänskap, ska bli så mysigt... 🥂🍾
Trevlig Fredag på er!
Kram ✨💫

50 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, minns UL mig ?
Kommer våra vägar mötas igen ?
Kram
<3 <3 <3

51 EPM :

skriven

Ok tack!

Tolkar det som att du inte ser att mitt liv rasar och jag blir arbetslös...?😊

52 Mikael:

skriven

Säg inte sådär, det kan bli värre :)

De där giftormarna har jag mött, långt ute till sjöss, visste ifall man blir biten så kan ingen helikopter i världen rädda en, för det är för långt bort.

Kram
Mikael

Svar: Ja, de är inte nådiga inte... antar att jag hade en väldig tur.. kram :)
Esmaralda

53 A:

skriven

Men stakare vad du har varit med om😂 Dina historier är bara för härliga<3

Ser du om jag kommer få möta P som bor i America någon dag..kommer han vara singel i såfall då med?
kram

54 Mikael:

skriven

Här är ett inlägg om 56or, om det är tillgängligt att läsa


Det är nu några man känner igen där :)

https://www.dn.se/sport/johan-croneman-en-slags-kannibalism-som-vi-bar-ett-kollektivt-ansvar-for/

Kram
Mikael

Svar: Tackar :)
Esmaralda

55 Fanny2:

skriven

Åh jösses, det låter som något Bridget Jones skulle göra! Dagens garv fick man. De glömmer nog aldrig bort dig där i Vietnam... Du blev den där mytomspunna och mystiska rödhåriga kvinnan från havet som fick alla att häpna. ;) Beundrar ditt mod. :)

Es, jag brukar prata med en man som jag aldrig tänkt inleda något med... Ibland känns det som att han är mer intresserad än vad han vågar erkänna. Är han verkligen helt ointresserad?

Kram :)

Svar: Något intresse finns... tveksamt hur mycket.. kram :)
Esmaralda

56 Lydia💕:

skriven

Du är för härlig och vad mycket du har hunnit med i ditt liv och man får sig ett skratt eller en tankeställare när man läser vad du skriver varje dag
3 år väntan på min kärlek hur ska man orka vänta så länge ????
Hinner bli både torr och gammal och glömma bort hur man älskar
Ska jobba extra på mitt gamla jobb idag bara för att känna av om det är det jag vill göra eller vara kvar på mitt nuvarande jobb där jag inte har hittat min plats ooooh romantik lite nu vore härligt
Lydia💕

Svar: Nejdå, du glömmer ingenting, allting kommer så rätt när kärleken står där.. och det kommer den att göra... kram :)
Esmaralda

57 Mona :

skriven

Står som reserv just nu till en utbildning, undrar om jag kommer bli antagen?

Svar: Chansen är runt 50-60 %.. jag håller tummarna.. kram :)
Esmaralda

58 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan du se något rätt och stabilt seriösare för inom kärlek under nästa år? Vet inte hur jag ska orka vänta längre..
Kram

59 Morot:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han några tankar på en seriös relation med mig?
Kram

60 EPM :

skriven

Är det något särskilt du kan varna mig för av vad som kommer ske i efterspelet..?

Kram

61 Nattis:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du hur jag möter en kärlek?
Förstår inte varför det varit svårt för mig att hitta kärlek. Dejtat killar men inte blivit mer.
Bara längtar och hur ser det ut inför nästa år? Dröjer det länge till nu?
Kram

62 Nattis:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du hur jag möter en kärlek?
Förstår inte varför det varit svårt för mig att hitta kärlek. Dejtat killar men inte blivit mer.
Bara längtar och hur ser det ut inför nästa år? Dröjer det länge till nu?
Kram

Svar: Det känns inte som om det ska dröja så förfärligt längre... kram
Esmaralda

63 Miltons Mamma:

skriven

Jag har två hundar som verkligen gillar barn.
Mumma, den ena, ÄLSKAR barn. Hon blir tossig och helt till sig. Vänder nästan ut och in på sig själv när hon får hälsa. Skäller av glädje
När en av skolans "snorungar" ska fram ignorerar hon honom, hoppar upp i mitt knä och tittar åt andra hållet.
Kan ett barn ha så dålig energi? Ingen av hundarna var intresserad.
Efter kom andra barn och då var det skoj igen.

Kan ett barn ha sådan dålig energi? Något frpn ett föregående liv som hundarna känner eller kännet de av "framtiden" så att säga?

Väldigt intressant
Vad var det Mumma reagerade på?

Kjam

Svar: Oftast har barn ingen färdig och klar energi... och detta barns energi var kanske lite extra rörig och Mumma reagerade genom att barnet blev ointressant.. kram :)
Esmaralda

64 Jennifer:

skriven

Hej fina Es! Jag funderar på min resa i november och har tänkt om lite... först tänkte jag åka ensam men nu tänker jag att det vore trevligt om min lilla dotter och min mamma kan följa med. Min mamma har haft en jobbig tid och skulle behöva komma iväg lite. Och min dotter är så himla resvan, besökt över 30 länder fast hon är så liten.

Då tänkte jag mig Senegal som resmål - och därifrån skulle jag ta mig över gränsen till Mauretanien och köra mitt hardcore race, ensam. Medan dottern och min mamma kan ta det lite lugnare. Hur stor chans är det att det blir av? Kram

Svar: Kan du och mamma planera gemensamt och du får henne med på planerna så ökar chansen rejält att det kan bli av.. kram :)
Esmaralda

65 Lotta:

skriven

Sånt som man tror inte händer i verkligheten...utan ångestliknande mardröm. Du har ett händelserikt liv 😂.

Undrar om du ser om jag får jobb på detta ställe där mötena blivit inställda av olika anledningar.

Ha en fin helg
Kram L

66 Pernilla:

skriven

Hej Esmaralda, Har en känsla att de kommer gå åt skogen när jag ska till läkaren på onsdag ang min rygg så nu undrar jag om du kan se om jag har rätt eller om jag äntligen kommer få hjälp Mvh Pernilla p. s Ha en trevlig helg

67 Nettan:

skriven

Du är då med om olika saker, ha ha :)

Tyvärr har jag inte råd med healingen, önskar er alla andra en fin hundstund!

Trevlig helg!

68 Misstjejen:

skriven

Hej

Snart är det mormors begravning för mig så nästa veckan av helgen.

Så kommer jag känna mycket energi av mormor?

Finns det något som hon vill att jag ska säger eller gör?

Ha det bra

Svar: Hon vill att du ska vara stark i dig själv och göra sådant som får dig att må bra,... kram
Esmaralda

69 Uppgiven:

skriven

Hej Esmaralda!

Kommer jag att få någon hjälp att få ett jobb?? jättesvårt att fixa själv.



Kraam

70 Boudica:

skriven

Oj oj oj Es! Åtminstone hade du en helt naturlig lösning! ;)
Jag lyckas spontant få mig in i märkliga situationer, men inget i närheten av vad du gör!
Har känsla du berättat om detta tidigare, men det kanske bara jag med mina vanliga deja-vu känslor.

Här har man lyckas falla för denna fluga att bli förkyld i dessa tider! Jag blir sällan sjuk, men någon enstaka förkylning släpper jag in några enstaka gånger. Kurerar mig med c-vitamin och extra zink. Å lite ingefära när det faller mig för.
Så nu äntligen helg dags att kurera mig. Och för en gångs skull hoppas att jag får något gjort!

Tänkte ju även anmäla mig till healingen, men hoppas bli bättre tills dess för vill ju inte att all healing ska gå till det ;)
Om det ens tar på mig ;)

Så jobbigt det är att gå upp på mornarna nu, mörkt då jag går upp rätt tidigt, och inte sovit bra senaste tiden. Och fredag som det är är jag alltidf riktigt trött, men ska köra mitt träningspass som jag flyttade fram från igår.

Ja, jag sa jag skulle sluta fråga om D, men jag har hakad upp mig ;)
Men vare sig det är D eller inte, ser du en man i min säng snart, som värmer mig, förhoppningsvis nu i höst/vinter!
Tycker det börjar bli dags nu!
Min ensamhet har varat väl förlänge ;)

KRAM!

Svar: Bra att du kurerar dig.. ditt immunförsvar är inte riktigt på topp och kan behöva en extra skjuts ! Det kommer en man i din säng men det kan vara en fling först.. innan det blir helt rätt.. kram :)
Esmaralda

71 M:

skriven

Hej Es

kommer hösten med något bra?
kram

72 bubbel:

skriven

Kära Es! Vill han vara min vän eller inte? Struntar han i mig? Bryr han sig inte om vår relation tar slut?

73 Laila :

skriven

Tack finaste Esmaralda och Nettan. Det var verkligen underbart att träffa er båda. Hoppas ni får fina sista dagar i stugan. Se upp för familjen älg när ni är ute och rör på er.
Kramar från Laila & Malin. Ps. Något vi glömde säga din fantastiska ring Esmaralda och dina fina glasögon Nettan. ❤❤❤

Svar: Tack fina Laila och Malin.. det var så himla roligt att träffa er :) Ringen köpte min mamma när hon var i ryska sibiren.. en resa som hon fick i 80 års present.. vad kul att ni lade märke till den :) Älgarna har vi inte sett än men det skulle vara spännande med ett möte.. på behörigt avstånd då !! Kram o ha det riktigt bra nu :)
Esmaralda

74 bubbel:

skriven

Kära Es! Vill han vara min vän eller inte? Struntar han i mig? Bryr han sig inte om vår relation tar slut?

Svar: Du bryr dig betydligt mer.. kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: