Det är ditt fel... allt är ditt fel....

Det finns människor som lägger ner all energi på att skapa dåligt samvete hos andra. 

De som anklagar högt och skrikigt och de som använder passiv aggressivitet.

 Det finns många sätt att säga ” Det är ditt fel att jag mår skit”

Och visst kan medmänniskor såväl i vänskap som kärlek bete sig  som aperövar. 

Det vet vi.  

 

  Och de människorna ger vi gärna lite extra av vår energi till.

Vi vill omvända dem. Vi vill få dom att fatta hur illa de gör.. hur korkade och elaka de är.. och vi går i klinch och vi går i försvar och vi gråter och bölar och skäller och skriker och anklagar.

Gör det nån nytta ?

Inte alls.

Den ende som far illa är du,  som  fastnat i ditt fokus och inte kan styra in dig på rätt väg.

Nu kanske ni tycker att jag kastar sten i glashus.😳

Jag har berättat att jag är en screamer och jag har krossat en hel del porslin i mina da´r... fast jag borde veta bättre. Terapeut och allt.  Fy skäms.

Men med åren har jag börjat ta mer åt mig av det jag lär ut och kan använda insikterna och kunskaperna på mig själv.

  Jag BÖR ha krossat min sista tallrik.

Om någon gör dig riktigt pissed… på allvar… om din kärlek sviker dig  och sårar dig illa så i stundens affekt är det okey att krossa en tallrik eller två och kalla hen alla fula ord du kommer på. 

Men sedan ska det vara nog.  Stopp och belägg och koppla bort reptilhjärnan.

  När du fått ur dig den akuta frustrationen – då ska du samla ihop ditt intellekt och dig själv… och FATTA ETT BESLUT. 

   Ett beslut som går ut på ifall du tror att ni kan komma tillrätta med problemet genom att samtala.  Då initierar du samtal.  Och ska samtal ske måste båda vara inställda på lösning.

 Annars kan du glömma att samtala.

Tror du  att ni inte alls kan lösa det här..   då går du snabbt vidare.

Tro ALDRIG att du når dina mål genom att ge motparten dåligt samvete.  Ni känner varann väl och du kan trycka på hens mest känsliga knappar… men ingenting som gynnar dig kommer ur detta.

Det är NU du ska känna in ditt eget värde.

Det är nu du ska visa hur viktig du är för dig själv genom att inte lösa din energi på en person som inte är värd den.

Förpassar du personen ur ditt liv ska du göra det för din egen skull och inte som ett hot eller en varning

Att hota göra slut är sandlåda och visar bara på en omogen personlighet.

En massa hot innebär  att du mentalt stannar i eländet och därigenom skadar du dig själv mer än du skadar din partner.

 

En annan person kan genom sina handlingar få dig att må dåligt – men det är du som väljer om  du ska ge mer av din energi till den personen och spä på ditt  redan dåliga mående.

Man har ALLTID ett  val.

 

Kram & kärlek

 

GLÖM INTE STORHEALINGEN PÅ DISTANS IKVÄLL !!

Alla är välkomna att delta

Du kan anmäla dig fram till klockan 18 ikväll

Följ instruktionerna från bloggen den 12/9

 

1 H:

skriven

Tack, detta behövde jag läsa. Jag har precis sagt upp kontakten med en av mina vänner. Det är stundtals en stor sorg samtidigt som jag känner mig befriad. Hon förändrades, jag förändrades till de sämre på grund av det, och jag insåg att jag gjorde mer skada än nytta.

Men tror du vi kommer hitta tillbaka till varandra någon gång? Eller är det kört?

Kram ha en bra dag

Svar: Ni behöver en rejäl paus från varann och det är troligt att ni så småningom återupptar kontakten... kram :)
Esmaralda

2 Jennifer:

skriven

Godmorgon kära Esmaralda. Önskar att jag kunde agera och göra sådär, men det lyckas sällan.

Jag har varit ensam så länge nu och det var väldigt länge sedan som jag hade en romans, minns knappt när det var.

Fast det ofta känns obegripligt för
mig så brukar jag oftast ha lätt att fånga männens intresse, män brukar gilla mig. Jag tror inte det har så mycket att göra med mitt utseende utan mera min personlighet, brukar vara ganska bra på att koppla på charmen. Men nu känns det som om jag tappat stinget eller vad man ska säga.

Har jag kvar min charm att attrahera män eller är det något jag håller på att tappa (har tappat)? Känner att jag skulle må bra av lite bekräftelse från män.... Kram

3 Nettan:

skriven

Gulligt av K att ge presenter 😀

Ha så trevligt på träningen!

4 Anki:

skriven

Godmorgon
Det tar tid att lära "gamla hundar att sitta" heter det ju ...och jag har fortfarande svårt att tygla mig om det hänt mina djur eller barn ngt...kanske aldrig lär mig vad vet jag ..men jag försöker tänka "rätt " och bara det är en framgång ...om nu att tänka mer på en själv och inte styras av andra är rätt..

Uppe med tuppen ...inte går det att sova här inte när man ska ut o resa ..

Ha en härlig Healing i kväll

Kram Anki med flock

Svar: Ha en trygg och bra resa :) Kram :)
Esmaralda

5 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
När jag blir stressad, när jag får sån där inre stress över ekonomin, blir jag till en häxa. För allt! Riktigt nedrig kan jag vara, och mannen förstår ingenting. Han står som en fågelholk och undrar vad som hände. Sen får jag dåligt samvete.
Jag tänker att jag är säkert inte ensam, och hur gärna jag än vill vara ständigt lugn, avslappnad och nuvarande, så exploderar jag ibland. När jag är stressad.
Jag kämpar på, det känns som att min tillvaro nystas upp, men jag vill att allt ska bli bra NU! Ser du, löser det sig snart???
Stor kram

Svar: Det kommer ett lugn och det är inte långt borta.. kram
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag hoppas att F hon har respekt för mig också även om hon gillar mig?

Ha det bra

Svar: Ja så känns det.. kram
Esmaralda

7 Eiviy:

skriven

Tacka vetja sinnesrobönen och marshalls nvc <3

En fråga, i relation till dagens ämne.. Funderar om detta är något K tänkt på eller är hon för fast i sitt för att kunna inse det? Tänker dels på hur det blev mellan oss men även på att andra blir lidande i relation till henne och att det inte går att nå fram oavsett vad som sägs eller görs. Är detta bara något tillfälligt eller finns det något som faktiskt är fel? Tänker om hon egentligen behöver hjälp eller så..

Tack på förhand och ha det så bra idag 🌼

Svar: K är lite för mycket i sitt eget och jag tror inte hon direkt funderar över detta.... men det kan komma... kram :)
Esmaralda

8 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda!

Jag ser fram emot kvällens healing!

Jag har återfått kontakt med mitt ex, barnets pappa, och det känns som en stor lättnad. Samtidigt är det skört och bräckligt. Jag kommer alltid att älska honom. Hur stor är sannolikheten att vi kommer att mötas inom de följande åren?

Ha en skön söndag! Kram från mig.

Svar: Det kommer vara skört också framöver... ett möte blir det längre fram men jag ser inte när och jag ser er inte som ett framtida par... kram
Esmaralda

9 Sus:

skriven

Hej
En å annan talrik har flugit här också.....
Kanske den sista.....
Bra inlägg....
Love sus

Svar: :)
Esmaralda

10 Susan:

skriven

Tack för peppen häromdan, mamma blev både glad o överraskad, men va sur o martyr ändå tills vi lurade iväg henne. Hon hade tagit på sig offerkoftan men fick snabbt byta om.

Kram

Svar: Och det bytet av nyttigt för henne.. kram :)
Esmaralda

11 Kollega utan koll:

skriven

Klok som vanligt, oavsett ”tallriks bagage” ❤️

Nu ska jag iväg på keramikutställning. Undrar om du får till dig något utseende på någon på jobbet som är lite nyfiken på att hänga utanför arbetstid? Jag är så dålig på att koppla sådant själv..

Kramen :)

Svar: Det finns någon i din ålder.. kanske något äldre som ser ut att kunna bli en bra vän.. låt det ligga till sig lite och känn in.. för det kan du.. kram :)
Esmaralda

12 Michaela:

skriven

Tack för detta inlägg! Jag har ödslat alldeles för mycket energi på framför allt killar som INTE varit värda det för 5 jävla öre!! Skulle ha behövt krossa ngn tallrik faktiskt för då hade jag iaf fått ur mig ilskan. Jag har varit för snäll men det har jag slutat med. Nu säger jag vad jag tycker och tänker!

Fick inget svar på meddelandet som jag skickade i torsdags. Har inte ens läst det. Förstår inte varför. Brukar svara.

"Ses" på healingen ikväll :) Betalar och mailar under dagen. Kram

Svar: Den man ska vara sann mot i första hand är sig själv.. och det blir du allt bättre på... välkommen till healingen ikväll :) Kram
Esmaralda

13 Lainen:

skriven

Hej kära Es.

Kan du säga mig om J och jag är rätt för varandra? Vi har träffats i 9 månader. Jag behöver tid för läkning efter tidigare förhållande och han behöver vila innan han arbetar ihjäl sig. Jag tycker mycket om honom men undrar om han någonsin kommer släppa in mig och få de rätta känslorna för mig?

När möter jag den som annars är den rätta för mig?
Kram

14 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan nog vara bra att bli riktigt arg ibland.

Längtar så oerhört efter kärlek, ser du om jag kommer få dejta många eller en del till innan jag hittar den? Ligger den långt fram?
Kram

15 <3:

skriven

Hej kära Es tycker det är lite små roligt att du kastat porslin😂🤣😀
Har börjat ha lite kontakt med en äldre tjej Maria. Fascineras lite av hennes stil måste jag medge. Vi skriver lite till varandra.
Tror du vi kommer gilla varandra och bli vänner ? Gå ut shoppa och på piff som vi säger.
Vet inte vad hon tycker om mig. Vi känner inte varandra så bra än.
Kram

Svar: Hon tycker om dig och känner ungefär dig som du för henne.. kram :)
Esmaralda

16 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Du såg tidigare att det kunde bli en flytt i år men det kändes osäkert. Det ser inte ut att bli en flytt i år om inget plötsligt händer.

Blir det en flytt under nästa år? Och blir den på grund av kärlek med i bilden då?
Kram


Svar: En flytt finns i din framtid och inte så långt bort.. det kan ske nästa år... vad som orsakar flytten ser jag inte.. kram :)
Esmaralda

17 Jossan :

skriven

God morgon!

Igår blev det inte som planerat. Jag skulle träffa J. Men han svara bara ibland och när klockan var 21.30 sa han att det var för sent att komma. Jag blev besviken och kände att han inte ändrats. Men sen kände jag ett lugn inom mig. Det var något som hänt som han inte ville svara på. Han kanske fick kalla fötter.

Vad hände med honom?
Kram

Svar: Han ville inte tillräckligt starkt från början... men han känns inte viktig för dig framöver.. kram :)
Esmaralda

18 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han någon tanke på mig? Någon seriös inom kärlek? Eller en vilja att ha mig?
Kram

19 EPM :

skriven

Precis vad jag behövde läsa...

Jag känner mig lite lugnare över anmälan nu, oron finns men den är så intensiv som innan. Min chef är medvetenhet om allt och stöttar mig fullt ut.
Jag vet vad jag vill att min anmälan ska resultera i, hoppas det kan bli så...?

Vi ”ses” ikväll!

Kramar

Svar: Din anmälan är viktig på olika plan... särskilt ditt eget mod att göra anmälan.. det får dig att växa... ja, vi ses ikväll :) Kram :)
Esmaralda

20 Skrållann:

skriven

Hej!
Bästa texten på länge;)
Igårkväll fick jag ett sms från min gamla vän. Han har ju inte mått så bra senaste året och det har gått långa perioder då vi inte hörts. Senaste gångerna har jag skickat meddelande bara för att kolla läget, ibland har det kommit svar andra gånger inte. Igår hörde han nog av sig för att berätta att hans mamma fått besked att hon har cancer. Allvarlighetsgraden visste dom inte ännu. Vi har betytt och betyder fortfarande mycket för varandra men ibland tror jag inte han gått vidare med sina känslor och kanske fortfarande har en förhoppning om att det ska bli vi en dag?! Vad förväntar han sig av mig?

Kram❤️

21 AnnaK:

skriven

Hoppar healing idag då jag verkligen inte har råd! Gått så mycket pengar då dottern behövde en hel del nytt i klädväg och sen fyllt år. Skulle vara skönt att någon gång känna att pengarna räckte och att det blev lite över. Hopplös med ekonomin.

Hoppas på en lyckad healing för alla 😊✨

Kram 🤗

22 <3:

skriven

Hej kära Es vad är det för fel på botox haggan ?
Kommer hon sluta att upp med att försöka förstöra och snacka skit om mig till höger och vänster. Hon måste verkligen vara grön av avund ibland. Var så bra sagt av dig att jag ska försöka att inte göra henne viktig i mitt liv. En tallrik i hennes face eller på silikon brösten så spricker nog hela fasaden sönder 🤣😂
Kram

23 Pia1:

skriven

Det är en av ytterst få saker jag är stolt över; jag har sällan slösat min energi på bråk eller kallat människor saker jag skulle få ångra. Jag skulle tro att det till viss del bottnar i konflikträdsla från början... Men på äldre dar för att det är helt meningslöst. Den andra personen har ju också ett val hur den vill behandla mig och det kan man inte ändra på, det är SÅ viktigt att inse det!!

Svar: Så sant och så klokt.. kram :)
Esmaralda

24 Dahlia:

skriven

Godmorgon Es!
Det har hänt att jag tagit på mig offerkoftan och tyckt att allt är så fel. Inget att vara stolt över.

Hur ser möjligheten ut att få igenom min plan? Något att tänka på?

Svar: Det finns en god möjlighet... gå igenom din plan igen.. processa den mer detaljerat.. jag tror det kommer gå fint.. kram :)
Esmaralda

25 Ia:

skriven

Hej
Ett intressant ämne och sant. kan du blogga om hur man kan sluta, få redskap, på att lägga energi på på personer som orsakat tex smärta, tycker det är så lätt att säga "sluta lägga energi på det" Men betydligt svårare att göra, speciellt när jag möter fd kompisen då dyker alla tankar upp igen och jag ser svart.

Nu är hösten här och hur ser den ut? Kommer det att hända något speciellt? Resa, möta kärleken, annat att se fram emot

Kram

Svar: Det ska jag lägga på minnet att blogga om.. tack för tipset... jag tror att du snart börjar planera något som blir riktigt trevligt... kram :)
Esmaralda

26 Helena Ir:

skriven

:) Jag har varit mer hetlevrad än idag,som yngre..men också för snål att kasta mitt porslin i kras :)
Jag orkar verkligen inte med tjafs och bråk längre..en och annan människa har fått utresa ur mitt sällskap för gott!

Träffade en skön läkare i veckan,hon sa åt mig att försöka tänka mig som en bubbla runt mig,så jag inte blev så slut av allas energier på mottagningen..hon var verkligen skön och visade intresse för hur jag kommit vidare de senaste åren.

Önskar alla som deltar en häftig och fin healing..

Kram :)

Svar: En läkare som denna,, med kloka insikter... sådana skulle det sannerligen behövas fler av... stor kram :)
Esmaralda

27 Kiara:

skriven

Kära Es!
Bra inlägg! Något jag ska tänka på nästa gång det tar slut med nästa kille.

En liten nyfiken fråga; mina syskonbarn är hur goa som helst och när det väl är släktträff och sånt så själ dom showen rejält och alla fastnar för dom. Inte för att de är någon tävling men undrar bara OM ja får barn i framtiden om dom blir lika goa som mina syskonbarn? Tusen tack i förhand! Kramar Kiara 💗

Svar: Ja ett STORT ja... du får barn med stor personlighet och naturlig charm.. kram :)
Esmaralda

28 Uppgiven trött:

skriven

Hej!

Kan du säga något om hur hösten/vintern blir om det händer något förutom det vanliga, vad som helt positivt??

Kram

Svar: Ja något extra trevligt verkar vara på väg mot dig.. ett förslag eller en speciell inbjudan... kram :)
Esmaralda

29 Uppgiven trött:

skriven

Ska vara vad som HELST inte Helt!!

30 Vitlilja:

skriven

Är som orolig över detta, kommer jag kunna gå kvar i terapin fast jag mår "bättre"? Kommer vi fortfarande hitta saker att jobba med?

31 Jennifer:

skriven

Hej. Jag har varit ensam så länge nu och det var väldigt länge sedan som jag hade en romans, minns knappt när det var.

Fast det ofta känns obegripligt för
mig så brukar jag oftast ha lätt att fånga männens intresse, män brukar gilla mig. Jag tror inte det har så mycket att göra med mitt utseende utan mera min personlighet, brukar vara ganska bra på att koppla på charmen. Men nu känns det som om jag tappat stinget eller vad man ska säga.

Har jag kvar min charm att attrahera män eller är det något jag håller på att tappa (har tappat)? Känner att jag skulle må bra av lite bekräftelse från män.... Kram

Svar: Du har charm och attraktionskraft men mår man inte väl i själ och hjärta så har man inte samma utstrålning som normalt... försök hitta dig själv till att börja med.. kram :)
Esmaralda

32 Nattis:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om jag kommer att dejta många till eller länge till innan jag mött kärleken?
Kram

33 Milla:

skriven

När jag var luten fick vi skulden för av allt av vår pappa. Känns inte som jag haft ngn pappa egentligen. Mamma var medberoende.

Mår kasst, äter antidepp men vet inte om den hjälper, tappar minnet av den, så trött o vill bara sova. Blev så efter soc anmälan. Då gav jag upp. Men nu är barnen här hos mig igen. Vad är det med mig, är jag deprimerad eller sjuk... livet har varit tufft. Har bett om psykolog men det tar nog tid. Tröttheten är förlamande o jag måste orka med barn o jobb. Vad ska jag göra?!

Svar: Jag tror att du har en depression på gång.. bra att du bokat tid till psykolog.. se till så att du får en serie samtal... du kommer ur den här perioden och det kommer bli så mycket bättre.. kram
Esmaralda

34 En gammal nucka:

skriven

Ha en härlig stund alla healing-deltagare ✨

O hejsan Es, jag funderar på om du möjligtvis ser något lustfyllt på gång i mitt liv. Jag har generellt ganska svårt att bli attraherad, det ska till något mer än ett utseende. Kanske borde testa att börja dejta kvinnor alternativt än asexuell livsstil ha ha.

Goa söndagskramar :)

Svar: Ja du får pröva dig fram:) ... du kommer hamna så rätt :) Kram _:)
Esmaralda

35 My cup of tea:

skriven

Hej Es

Har jag ett tidigare liv med P och finns han i min framtid?
kram

36 Dalkulla :

skriven

Det finns val att göra i en sådan situation.
Naturligtvis har det funnits personer i livet som betett sig så, men jag har vad jag kan minnas stått upp för mig själv och försökt att inte vända på det hela.

Många år tillbaka har det funnits tillfällen då jag velat slängt en tallrik inte i golvet men, på vedebörande som allt som oftast då gav mig skulden för de mesta i den människans tillvaro. En tallrik, nej föresten, människan skulle haft hela skåpet av porlin efter sig.

Ofta var det bagateller som fick vedebörande att tappa fattningen. Är så innerligt glad att jag inte blev som den personen. Det måste var ett rent helvete att leva med ett sådant sätt.


Tusen tack för det du skrev om min morfar igår. Så glad jag blev. :)

Kram.

Svar: Kram :)
Esmaralda

37 Ester:

skriven

Hej Es

Ser du mig hitta rätt väg och känna frid och glädje i själen?
kram

Svar: Ja absolut... kram :)
Esmaralda

38 Jennifer:

skriven

Tack snälla Esmaralda för svaret! Kram

39 Mumin:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns det som om min kärlek bor i närheten här jag bor, en ganska närliggande stad? Eller känns det som om det är flera mil mellan oss ?
Kram

40 Um:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om F saknar mig eller har några tankar på mig?
Har tänkt en del på honom idag...
Har han annan tjej?
Kram

41 Lisa:

skriven

Hej
Mycket bra skrivet, som vanligt, du är verkligen bra på att ta upp viktiga och upplysande ämnen.
Är lite intresserad av J.S, känner han desamma ?
Kram Lisa

Svar: Något intresse finns.. kanske inte så stort men det KAN ju växa.. kram
Esmaralda

42 G.H:

skriven

Hej Esmaralda, ända sen i fredags när jag hade utvecklingssamtal med min chef har jag känt mig väldigt sprallig haha:) det gick så himla bra och hon sa så mycket positivt. Jag fick också erbjudande om att avancera och ta på mig en lite mer ledarroll!! Det känns så klart jätteläskigt ,,, tror du jag skulle fixa det?

Kram:)

Svar: Klart du fixar det... du har en fantastisk kapacitet så landa i detta och känn dig trygg.. kram
Esmaralda

43 Föredetta pessimist :

skriven

Stor tumme upp! 👍
Värt att påminnas om...

Esmaralda...
Ser du något extra på lut för mej nu under kommande veckan? Försöker ha ett öppet och positivt mindset... En utmaning när det nalkas måndag men det är väl egentligen då det är viktigast, visst!

Smygstartar med att ge er alla en healingkram 😊

Svar: Det kommer bli bra... en lite för tidig healingkram tillbaka :)
Esmaralda

44 Nettan:

skriven

Healingen ska det stå, mobilen stavade själv!

45 Västkustbruttan:

skriven

Njut av healingkvällen ❣️

Jag var med sist och var så nöjd, så nöjd! Får hoppas på att åka snålskjuts ikväll ;-)

Hinner du innan uppladdningen, Es: något kul i kärleksväg på g? Haft lite oflyt senaste tiden.

Kram från väst!

46 Hmm:

skriven

Hej Es

Finns det något meddelande till mig?
kram

47 Louise:

skriven

Har samlat ihop snart 500 kr till Ullared i höst haha Men jag hoppas jag i alla fall ska få ihop ytterligare 1500 så jag faktiskt kan handla där.
Hoppas det kommer lite vikariat nu de tre veckorna som är kvar av denna månaden så man får lite lön.
Men det ordnar sig.

Jag kanske borde satsa på att bli toppbloggare på någon bloggportal men det har jag inte riktigt tid med ändå.
Min egna domän kommer stängas ner nästa helg och innan dess så måste jag ha valt var jag ska blogga och jag är så kluven.
Dessutom har jag tappat lusten att blogga faktiskt. jag känner att visst jag har så mycket att förmedla och det kliar i fingrarna och har så mycket idéer till exempel om skolan. Visst ska den vara avgiftsfri osv.
Men när jag väl öppnar upp bloggen så sitter jag bara där. Kan inte komma på att skriva något.
Har lust att skriva om vår situation att vara fattig i Sverige 2018 men då kanske jag får uppkäftiga kommentarer att jag ska skaffa mig ett jobb(inte lätt idag heller). Sådant får man spel på. Läste en annan kvinnas blogg en mångbarnsmamma som skiljt sig och längtar ibland efter kärlek och en människa kom och rakt av nervärderade henne. Jag avskyr sådant.

Blir också väldigt ledsen och det gör ont i mig när jag ser folk hitta på saker tillsammans men jag har inga vänner alls. Jag är alltid mamma och fru. har aldrig någon egentid med vänner jag inte har.

Nä usch vad jag gnäller får väl helt enkelt gaska upp mig. men jag hoppas att jag snart helst idag kan påbörja en blogg där jag trivs. Kanske får jag där via nya vänner. fattar inte varför det ska vara så svårt att få nya kompisar. Varför vill folk inte umgås med mig?

Ha en fin söndag. Kramar

Svar: Jag.. och många av oss här vet ju att du kämpar järnet på att få ett jobb...och du kommer lyckas och det är du ta mig fan värd !! Massa energi till dig och stor kram :)
Esmaralda

48 F:

skriven

Mannen är ute på resa, kommer allt gå bra för honom?

Svar: Jadå.. kram
Esmaralda

49 Kvinnan :

skriven

Hur ser resten av året ut för mig, någon speciellt som händer?

50 Panikslagen:

skriven

Hej!

Tror du att ett jobb närmar sig eller är det långt borta??

Kram

51 Cattis:

skriven

Hej bästa Es!

Jag har i min nystartade firma fått ta över några uppdrag från en bekant, Jannike. Jag uppskattade verkligen detta men känner att uppdragen från henne är mer omfattande (och rörigare) än jag insåg från början. Frågan är om jag bör avsäga mig dessa då jag har ett annat samarbete på gång som känns betydligt bättre men än vet jag inte hur stor omfattningen blir. Det kanske är dumt att göra sig av med dessa kunder särskilt som jag inte har så många men dessa tar väldigt mycket av både min tid och min energi. Ser du något om detta?

Ikväll tänkte jag vara med på din healing😇

Kram
Cattis

52 Lilla jag:

skriven

E. Får jag barn ihop med honom?

53 Smöla:

skriven

Är jag en hög känslig person (HSP) ?? Blir totalt utsliten efter en dag på marknad, lekpark eller dylikt med massa folk. Går jag och är öppen och tar in andras energier? För jag måste sova en stund efter en sådan vistelse..

Svar: Ja, du är känslig.. kanske på gränsen till HSP... lyssna på dig själv och bemöt ditt mående.. kram :)
Esmaralda

54 Lollo:

skriven

Hej Es

Hur stor är chansen att jag och Delvic komer ha en fling?
kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: