Talismanerna är födda.....

Nu mina vänner... är  Stockholmstalismanerna födda !
Det blev en  nätt liten kull och  enkom för er som bokat besök hos Nettan under vår sejour på Värmdö!
 
 
De ser dagsljuset för första gången  och är alla tillsammans.. och får ligga till sig ett dygn.
 
 
Utrymmet blir mindre och  efter saltbadet ligger de  i sin flock
 
Det ska bli både solljus och nattljus  för hela flocken tillsammans.
 
Jag  "läser"  mina speciella talismanramsor för dem, flera gånger om dagen för att de ska
öppna upp och så småningom kunna ta emot och lagra det ni vill att de ska laddas med
 
 
Kullen har humor
 
Det brukar vara något som är signifikativt för varje kull och för den här kullen är det humor!
 
Jag  märker det eftersom jag känner känslan av just humor när jag tar dem i handen.. de  får mig att  le och det känns gott och ljust  både i hjärtat och hela kroppen.
Man blir nästan lite skrattig.
 
 
Den gär gången ligger de inte i burk när de vistas ute .. de får helt enkelt suga åt sig av energierna helt fritt.
 
 
Så här ser din talisman ut när du får den !
 
Vi gör en liten överlämningssceremoni så att din talisman snabbt präglas på dig.
 
När du sedan kommer hem så ska du i lugn och ro tala om för talismanen vad du önskar dig av den
 
Jag kommer nämligen att lämna den "öppen" och mottaglig för dina önskningar.
 
Det är dock viktigt att INGEN annan rör din talisman innan du uttalat dina önsnkningar.
 
Jag  kommer att fortsätta jobba med talismanerna ända fram till överlämnandet.
 
Nu är flocken splittrad och de får enskild undervisning !
 
Och de kommer vara så redo att börja verka för dig.
 
Eftersom talismanerna  enbart kommer finnas för er som bokat besök i Stockholm.. och Stockholm är vår huvudstad så har jag kallat dem för "Stan" !!
Det bara belv så... !
 
Och för alla ni som inte kan  komma och besöka oss i Stockholm och som vill ha talisman så kan jag meddela att jag nu beslutat mig för att ta en ny kull efter hemkomsten från Värmdö.
Ni är många som hört av er och vill ha.
 
När det blir dags för detta så kommer jag att meddela via bloggen
 
På torsdag beger vi oss till Stockholm... med  full packning, talismaner och det hela.
På fredagen bor vi in oss och ordnar allt praktiskt och från och med lördag morgon tar vi emot.
Ska bli roligt att få träffa så många av er bloggläsare !
Ni är så hjärtans välkomna
 
Kram & kärlek 
 
 
1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es ser det ut som min läkare kommer sjukskriva mig ? Kommer han förstå att det behövs nu.
Han brukar bra väldigt gullig och lyhörd.
Kram

2 Smulan:

skriven

Vad kul med nya talismaner.
Har 3 önskningar som jag pratat med andarna om.
Kommer någon några av dom att ske??

3 Jossan :

skriven

God morgon

Gud vilken tråkig helg jag haft... nu ligger jag i sängen och väntar på att orken ska hitta mig så jag kan gå upp... men jag mår inte jättebra. Skulle kanske stannat hemma från jobbet men jag ska ha föräldramöte imorgon.

Möblera om lite i vardagsrummet när orken kom men var slut direkt efter... jag fick ordning på köket. Min syster och systerdotter kom på besök en snabb vända. Mysigt.

Hoppas veckan går snabbt så jag kan få vila upp mig...

Är de nu jag borde ta steget från L?

Kram

Svar: Du känner själv när det är dags.. lita på den känslan.. kram
Esmaralda

4 Sus:

skriven

Hej
Så spännande med talismanerna....
Kul med road tripp till Stockholm finns de tider över eller är det fullt upp....
Love sus

Svar: Som det ser ut nu är allt fullbokat men det kan komma återbud och då meddelar jag här.. tack för hälsning.. kram :)
Esmaralda

5 MIm1:

skriven

Hej!

Känner mig så rädd och uppgiven inför framtiden. Har varit arbetslös så länge och är livrädd för att min pension ska bli minimal. Har mardrömmar om att bli fattig och hemlös. Kommer det att bli fattigt och eländigt??


Kram

Svar: Du kommer klara ditt liv fint.. ångest och rädsla kan ställa till med problem så ha ett sunt fokus och en bra planering... kram
Esmaralda

6 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Åhhh vad bra jag har ju beslutat att den här gången ska jag ha en talisman. Punkt slut. Bara jag hinner få någon.

Es, Hade ju beslutat mig för att gå kursen Engelska B för att kunna söka in mig på utbildningen redovisningsekonom, går så segt med kursen har svårt att hitta tid.

Kommer jag att klara den?
Passar redovisnings ekonom yrket mig?
Kram

7 Globala katastrofen:

skriven

Hej Esmaralda!

Läste om ett medium på en websida som sa att den globala katastrofen kommer och en dag smäller det. Kan du se något om detta Esmaralda???


Kram

Svar: Jag ser det inte alls på det sättet... kram
Esmaralda

8 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag drömde om f inatt det var intensivt på något sätt stor frustration där i drömmen jag nöp honom i ansiktet för att verkligen få kontakt med honom.
Tror du han kände av det i sin dröm... haha

Finns det någon chans att han kommer att vilja vara med mig?

Sen undrar jag om han är den typen som är en typisk familjefar som jag gärna önskar? Eller om det alltid kommer att vara mer oroligt och flackigt? Är han typen som är familjefar?
Kram

9 Nj:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag var på en dejt igår, en blond lite försiktig man men trevlig och uppmärksam på något sätt.. kändes som en lyckad dejt,
Är det här någonting för mig nu som kan bli riktigt långvarigt?

Längtar så otroligt mycket efter kärlek och relation nu borde det inte vara dags här i tiden nu?
Kram

Svar: Du får helt enkelt fortsätta av känna av och det ger sig ganska snart.. kram
Esmaralda

10 Jullis:

skriven

Åh jag hoppas att jag får en av talismanerna i nästa kull!

Ez, jag behöver verkligen din hjälp i detta. Jag har bestämt mig för att ringa och tacka nej till jobberbjudandet idag. Är det ett klokt beslut eller är jag bara feg? Vill inte sitta och undra om jag tog rätt beslut eller kommer att ångra mig. Kan du känna in något?
Hade varit så otroligt tacksam för svar!

Kram <3

Svar: Du ska göra vad du känner, då blir det rätt.. och när det är gjort så finn frid i beslutet, det finns ingenting att ångra.. kram
Esmaralda

11 Skorpan:

skriven

Vilken härlig gåva alla får, o som grädden på moset får alla träffa er två :). Det är ett sjå med talismanerna, som med små barn, o de växer ju som tur upp ;). Ni kommer säkert att ha en underbar vistelse i huvudstaden. Blir det nån storhealing därifrån denna gång?

Vad sjutton var det som hände med bilen. Efter hemkomsten då jag körde barnen till exet fick den airbagproblem, nå det har den meddelat om förut, sen hade den helljusen på som den blinkade med. Jag stängde av mitorn, helljusen var på. Efter att jag for iväg så fungerade vind- o bakeutwtorkarna av sig själva.. Wtf hände, kan du se nåt Es? Nästa så det känns som om nån hade sitt finger med i spelet.. Tur att inget sånt hände under hemresan. Skulle ansolut skaffa en ny bil, men vem har nu pengar till det? Nej just det...

Distansdag idag, får väl se hur mycket mail som ramlat in..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja det är en hel del jobb med talismanerna.. bara att hålla dem samlade i flocken är inte alltid så lätt.. de far iväg som yra höns emellanåt. Storhealing kommer det säkert att bli.. det hör till när vi är ute och far. Jag kan tyvärr inte se vad som hände med bilen men för ett ögonblick fanns det en speciell kraft... kram :)
Esmaralda

12 EPM :

skriven

Så söta små Stans.😊
Min lilla Gabbe fortfarande liv men börjar svalna lite, så jag väntar på nästa kull!

Jag nojar över att J:s skitsnack ska väga tyngre för folk än vad deras vänskap med mig gör. Grämer mig. Vill bara gå vidare nu men får ont i magen när jag tänker på min övernattningslya som ligger där J och hans högstadiegäng bor och rör sig...
Finns det fog för mitt magont?

Kramar

Svar: Jag tror det är din egen oro... sträck på dig, låt honom prata för du kan inte hindra honom men du kan förhålla dig så du inte bryr dig.. styrkekram
Esmaralda

13 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Så härligt med talismaner som har humor <3
Längtar .....

Sista veckan med "jobb" Jag ska inte sitta valdagen ,då man sitter från morgonen och till det är färdigräknat...kan bli från 07.30 till långt fram på natten...

Vaknade med lite halsont ...bara att gurgla med jodopax och hoppas jag motat "olle i grinden "...känns bättre nu efter en rejäl kopp kaffe .

Ha en fantastisk start på veckan <3

Glöm inte att rösta innan ni far mot huvudstaden <3

Kram Anki med flock

Svar: Nejdå, idag ska det röstas... mamma kommer på besök & vi ska fira Mannabonne Glenns födelsedag.. det är en del innan avresa :) Kram :)
Esmaralda

14 Anna.L:

skriven

Godmorgon, vad roligt att du kallar dem humor. Jag känner nästan av energin genom skärmen, är lite skrattig själv.
Till min fråga: Är det menat att jag ska möta Jae i framtiden. Trots att vi bor långt ifrån varandra...Tänker om det är menat att våra liv och väg ska korsas en dag?
Är det möjlighet för långvarig kärlek, en kort romans eller vänskap...
Kram

15 Pia1:

skriven

Den här gången är jag ganska avis... Hade nämligen laddat i våras för att kunna åka men livet har krossat varje tanke innan den var född 🙄 Den 19:e ska undersökningen göras som är helt avgörande för mitt liv. Har jag en mellandag då så kan det vara förgäves. Men jag har också lagt en del energi på väninnans hopplösa problem. Tyvärr har hon fått ge upp för en tid och det är orimligt eftersom det är ett barn som drabbas. Igår kom ett plötsligt och stort genombrott för henne och jag nästintill grät av lycka. Måtte detta vara rättvisans tid, det får vara slut på helt onödig skit för våra oskyldiga barn nu 💗

Svar: Mina tankar är med er båda.. styrkekram.
Esmaralda

16 M&M:

skriven

Jag bor utomlands och kan inte komma till Stockholm men vill gärna köpa en talisman i alla fall. Kan det bli någon över till mig ur den här kullen ? Vill helst inte vänta. Mvh

Svar: Nej tyvärr... den här kullen är enbart för de som besöker oss i Stockholm och de laddas på ett speciellt sätt.. men du är välkommen när nästa kull kommer.. kram
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Grattis Mannabonne!
Hoppas du får en massa godsaker på din födelsedag :).
Det hoppas jag att jag får på min, sen senare ;).
Kram Skorpan

Svar: Mannabonne håller med och hälsar att han förväntar sig både prinsesstårta och paket.. kram :)
Esmaralda

18 EPM :

skriven

Tack Es!
❤️

19 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Undrar vad det var för kraft, pappa?
Gissar på lite bilder av Mannabonnes kalas sen ;).
Kram Skorpan

Svar: Japp.. bilder kommer absolut !
Esmaralda

20 Anki:

skriven

Stort Grattis Mannabonne Glenn <3 <3 <3

Njut nu av alla godsaker som du säkert får både av din mamma och mormor, Det går alltid att ta ett dopp med svanarna och motionera bort om det vart för mycket...säger Moses och skickar en slick med hög svansföring Mira hon voffar lite försiktigt ett Grattis MG och matte Anki skickar en puss på nosen

Svar: Och MG pussar och bulldogspratar tillbaka :) Kram
Esmaralda

21 Kulla:

skriven

Härliga små ”stan” talismaner som snart ska bygga nya relationer .. härligt för dom som ska besöka dom bästa spåtanterna”och få ny höstenenergi👍👌.
Längtar till din nya kull kommer ut i höst.. 💕.
Undrar om jag kommer att se J igen.. många år yngre är han🙈. Vet att det ej kan bli något.. men .. Kram

Svar: Jag tror inte heller det blir något men du ser ju honom.. kram
Esmaralda

22 Livsturisten:

skriven

Lycka till på resan i vistelsen här uppåt. Antar att ni hojtar till här om det dyker upp återbud så kanske jag lyckas göra ett besök h8s er.

Ser du nån flytt för min del inom närmaste halvåret? Inom eller utom staden jag bor i nu. Kramar!

Svar: Japp.. jag lovar meddela om det kommer återbud ! Flytt kommer... men jag ser inte vart det bär av.. kram
Esmaralda

23 jennifer:

skriven

Hej Es, jag hade väldigt gärna träffat dig och Nettan.

Måndag morgon och ångesten slår till med full kraft, känner mig så instängd och fastlåst så jag får på riktigt panik snart. Går o gråter på toan varje tillfälle som finns.

Vad ska jag göra då ångesten tar över o jag bara inte står ut😥 vad händer om jag tänker om och åker till Etiopien?

Svar: Jag tror du måste fatta ett beslut som du håller fast vid, annars slits du sönder. Fatta ditt beslut och förhåll dig sedan till detta... jag förstår att det inte alls är enkelt.. styrkekram
Esmaralda

24 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du barn mellan dem? Blir det mer än 1 barn mellan dem?
Kram

25 DD:

skriven

Åh synd man missar!

Ser du om jag kommer in på ssk utbildningen vårtermin, hösttermin eller blir det längre fram?

26 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns det inte som att det är på tiden att jag möter en kärlek nu? Ser du något påväg Es?
Kram

Svar: Ja det borde ju vara dags kan jag tycka.. men kan dröja ännu en tid.. tyvärr.. kram
Esmaralda

27 Anna.L:

skriven

Godmorgon, Är det menat att jag ska möta Jae i framtiden. Trots att vi bor långt ifrån varandra...Tänker om det är menat att våra liv och väg ska korsas en dag?
Är det möjlighet för långvarig kärlek, en kort romans eller vänskap...
Kram

Svar: Nej det känns som om någon annan kommer istället.. kram
Esmaralda

28 Dunegull:

skriven

Får du in ngt kring mig just nu?
Kram

29 Wiskan:

skriven

God Morgon fina Es!
Jag har inte varit inne på ett tag men inte glömt dig o Mg o bloggen❤
På mitt jobb som jag haft sen i våras det är flera som är elaka o trycker ner mig.
Jag mår dåligt o har ångest o kliar på hela kroppen av stress. Jag vill inte vara kvar där. Måste pågrund av ekonomin vara kvar där till i mitten av oktober iaf.

Ser du om jag kan få ett annat jobb till årsskiftet el liknade.
Jag skulle gärna vilja arbeta med att skriva texter, det är en dröm för mig som jag precis börjat undersöka. Ser du om jag har möjlighet till det?
Kram till Puss MG från mina 2 lurviga

Svar: Jag ser nytt jobb för dig... och det bör inte dröja länge.. kram
Esmaralda

30 Lotta:

skriven

Lycka till i Stockholm :)

Har en liten fråga och jag undrar om förhandlingen blir till min fördel.

Ha en härlig dag
L

31 Louise:

skriven

Åhh vad jag önskar att jag hade råd med att besöka er i Stockholm. Men just nu har vi inte råd med någonting.
Har inte mycket kvar så idag ska mannen låna av sina föräldrar fram tills nästa pengar kommer den 20 september.

Imorgon ska jag på intervju på förskolan där min dotter gick innan hon började i skolan. Enligt personal som jag har bra kontakt med på skolan så skriker de efter personal på dessa förskolor. Jag har sökt tre eller fyra gånger till dem utan resultat så jag mejlade förskolechefen direkt och hon vill träffa mig imorgon.
Jag hoppas verkligen att hon anställer mig. Inte som timvikarie utan som pedagog och fast anställning.
Jag är desperat och måste ha ett jobb här och nu.
På de andra förskolorna som jag varit på intervju hos tror jag inte jag får anställning. Förskolan jag var på i fredags i hjärup kändes så stelt och sen blev jag strandsatt där i drygt en timme då tåg var sena och inställda pga signalfel i åkarp.
Jag hoppas verkligen att hon vill anställa mig imorgon.

Kommmer jag att få jobb på förskolan jag ska på intervju på imorgon eller dyker det upp något annat?

Ha en fin dag och tacksam för svar.

Kramar

Svar: Som jag sagt innan så ser jag bara att jobb kommer men inte var.. det kan ske när som helst.. stor lycka till kram !
Esmaralda

32 Gemini:

skriven

Kommer jag verkligen träffa någon? Liksom hur. Känns hopplöst. Är så less på denna kärlekskrankhet. Mitt liv är perfekt i övrigt. Aktivt. Rikt. Full av kärlek. Men jag vill ha den pusselbiten som jag anser saknas. Vill ha vill ha vill ha någon. Känns ibland som jag är född i fel tidsepok. Den dejtingkultur som råder står mig upp i halsen. Förstår liksom inte hur det kan va så svårt att träffa någon när världen är full av den längtande sorten.
Kram!

Svar: Ja att hitta rätt är inte alltid det enklaste.. men det kommer du att göra, jag lovar.. kram
Esmaralda

33 Kvinnan :

skriven

Spännande med talisman, jag har min kvar, men den är nog lugn.


Igår upprepade det sig med den andra systern som har problem med sin systers man, han vill kasta ut henne men hon har ingenstans att bo, vi har erbjudit oss, hur kommer det att gå för dom? Ser du det Esmeralda, vad ska vi göra?

34 F:

skriven

Igår flög en fladdermus över oss väldigt nära, aldrig varit med om något liknande, är det ett tecken?

35 F.u:

skriven

Hej Esmeralda undrar om du ser något nytt och spännande på väg in i mitt liv kram

36 Mimis:

skriven

Hej!

Har du något bra råd att ge mig om hur jag ska kunna få ett jobb?? Trött på att ha det så här.

Kram

37 Jess:

skriven

Hej,
Jag har frågat dig tidigare om du tror att vi någonsin kommer att få barn. Du svarade ja. Kan du se när?

Stor kram

38 Michaela:

skriven

Härligt med talismaner och ni är så välkomna till Stockholm! :)

Ny vecka! Äntligen September men det är 25 grader! WTF! Vill ha KALLT så jag bla kan gömma mig i min mössa med min horribla frisyr. Klipper snart av mig håret men vill inte ge upp utan få långt igen så jag kan ha tofs :) Undra varför polisen på jobbet blinkade och sa hej men inget mer. Kram


Svar: Tackar :) Polisen tyckte du var söt... det var en spontanreaktion bara.. kram :)
Esmaralda

39 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser min kärleken ut att vara redo för att träffa mig?
Har han några barn sedan innan?
Kram

40 Jobb:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag funderar trots allt på att tacka nej till florist jobbet i Stockholm. Alt fråga om jag får upp lönen och jobba en mindre dag.
Skulle det annars bli en trevlig arbetsplats för mig?
Kommer annat jobb?om jag tackar nej
Kram

41 Barbie:

skriven

Är inte Martin lite sugen eller vad tänker han? Måste ju vara intresserad för han tittat men varför svarade han inte på Facebook? Kramar

42 Adad:

skriven

Es, bör jag ansöka om tjänsteledigt för studier till hösten??

Kramar

43 Agnes:

skriven

Så roligt!

Men vad är syftet med snöret? Med tanke på det stora utrymme det verkar ta, så är därmed den lilla rackaren en anings svårplacerad.

För, som jag förstått det, så måste snöret sitta kvar på talismanen.

Grattis till Herr Fralla på sin dag! Så fort tiden går...

Kram!

Svar: Ja, snöret bör sitta kvar.. jag har "bundit in" kraften med det så det ska ju helst inte tas av. Dessa talismaner är laddade på ett annat sätt... man ska inte bära dem på sig... utan de verkar när du sover... och ska ha en plats i din säng.... MG hälsar, bugar och bockar och tackar å det hjärtligaste :) kram
Esmaralda

44 <3:

skriven

Hej käraste Es hur har min pappa det?
Det känns så långt mellan himmel och jord och så orättvist att han inte fick leva längre. De bästa går alltid först.
Vill han säga mig något ?
Kram

Svar: han vill förmedla kärlek.. och att han nu säkert vet att ni är tillsammans en dag igen allesamman.. kram
Esmaralda

45 Kvinnan :

skriven


Igår upprepade det sig med den andra systern som har problem med sin systers man, han vill kasta ut henne men hon har ingenstans att bo, vi har erbjudit oss, hur kommer det att gå för dom? Ser du det Esmeralda, vad ska vi göra?

46 F:

skriven



Igår flög en fladdermus över oss väldigt nära, aldrig varit med om något liknande, är det ett tecken?


Svar: Ja faktiskt.. det känns som ett starkt tecken... men från vem och vad.. det måste du själv känna in.. kram
Esmaralda

47 F.u:

skriven


Hej Esmeralda undrar om du ser något nytt och spännande på väg in i mitt liv kram

48 Bolla:

skriven

Hei Esmaralada!

Er det lenge til vi flytter sammen?

Klem Bolla 😊

49 Eveline:

skriven

Åhhh hoppas jag hunnit få min lön då så att jag kan köpa en talisman.

Mvh Eveline

50 DD:

skriven

M i hälsokost butiken... hon har så fin energi. Är hon nån slags ljusängel eller något? Hennes tips idag om utbildning. Skulle det vara något för mig?

Kram

51 Naturvän:

skriven

Hej fina Esmaralda!

Intressant ta del av dina förberedelaser med Talismanerna, känns som om det fortfarande finns kraft kvar i min.

Nu till en fråga, hade en dröm för ngn vecka sedan, har inte lyckats tyda den alls, o den dyker upp i tankarna titt som tätt.
Drömmen bestod av vilda djur som kom och spatserade på vår gata och kom nära våra fönster o tittade in. De var inte agressiva, kändes som om de hade ett budskap till mig. Samtidigt helt plötsligt såg jag ett djur som knackade på hos en granne till mina föräldrar? Den äldre damen öppnade dörren o stängde direkt????? Jag förstår ingenting!

Kram från naturvän


Svar: Det finns en människa runt dig som har något särskilt att ge dig.. det kan vara vänskap och måste inte vara en "sak" så se dig omkring.. kram :)
Esmaralda

52 Åsa:

skriven

Hej fina duuuu!

Nu är jag här i Sth för ett jobb endast imorgon.
Kommer jag att flytta hit?
Har kännt det många gånger men ju äldre man blir så är det inte till att bara flytta.
Stooooooooooooooooooooooooooooooor kram
Åsa

53 M:

skriven

Hej Es

Ser du något kul förändring på ingång för mig?
kram

54 PiaS:

skriven

Hej Es,

Vad härligt för de som ska få träffa dig och Nettan :-). Och få sina talismaner. Jag har ju haft två men de har smitit ifrån mig. Funderar på om jag ska våga mig på att beställa en tredje när du har de klara?

Tycker det är underbart med solen och värme igen. Tids nog kommer mörkret, kylan...

Just nu vet jag inte vad som händer, känner mig inte riktigt som mig själv...snurrig, ont i huvudet eller mer över ögonen, var länge sedan som jag hade migrän, om det är det. Kanske hänger ihop med lite mycket på jobbet och/eller situationen med M. Det verkar nu som han har gått tillbaka till sin ex. Dock som han samtidigt har haft kontakt med mig framtills i lördags, då han skriver ett sms som inte riktigt går ihop...jaja.. det är nog bäst att släppa taget om M, eller?

Grattis till MG!

Kram PiaS

Svar: Ja jag tror nästa kull kan passa dig för de kommer vara programmerade att verka under din sömn.. och de behöver inte bäras med eller flyttas.. och därigenom blir de mindre rymningsbenägna. Släpp taget och ta hand om dig själv.. kram
Esmaralda

55 Agnes:

skriven

Aha...så spännande!

Då förstår jag!

Sällar mig till djurvännerna här, o vill delge er mitt möte med en älg i det radhusområde som ligger granne med mitt område.

Hände när jag gick till IKEA i går. Shit, så stora de är, de där älgarna...vi höll helt enkelt på att springa in i varandra...han tog sig över vägen o tog efter ngr sekunder beslutet att "älga" vidare in i folks trädgårdar.

Jag ringde polisen utifallatt...än har jag inte hört ngt om ngn olycka med en älg inblandad!

Väldigt speciellt...

Kram!

Svar: Nejmen herregud.. vilken upplevelse !! När jag och Nettan var i Lappland för flera år sedan så vimlade det av älg.. ibland stod de i trädgården och då vågade vi oss inte ut... de här älgarna var speciella.. de jagade nämligen snöskotrar .. så de lurpassade i skogen och när en skoter dök upp... så jagade de efter i full fart ! Det var liksom en grej i byn både för folket, och för älgarna kan jag tänka.. .kram :)
Esmaralda

56 Agnes:

skriven

Mohaha...stor humor!

Om man bor så otillgängligt till, så är det nog inte så tätt mellan nöjena, så då gäller det att passa på att roa sig i det lilla!

Kan se det framför mig: "-Nu du Älge, så är det dax...nu kommer Björk från Tallheden farandes på sin skoter..o Grenkvist från grannbyn e'me'! Sprinta utav bara den, Älge! Kom ihåg älgjakten...nu är det vår tur! Bröööööööööööl!"

Kram!

Svar: Exakt så tror jag faktiskt att de höll på !!! Och folk sa att fenomenet finns ingen annanstans.. och de lär sina ungar detta nöje också... att jaga snöskotrar ! Kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: