1 Livsturisten:

skriven

En tanke som plötsligt slog mig...apropå djur. Du brukar ju ibland ha spontana spådomar här för oss, går det att göra lika för djur? Att du skulle kunna se nåt om nåns katt, fågel, hund osv? Nåt djuret vill förmedla eller bara säger liksom...Det vore ju helhäftigt. Kram!

Svar: Vilken kul ide´, ja det skulle jag kunna pröva.. kram :)
Esmaralda

2 EPM :

skriven

Nåt mer från Lum?

Jag kunde verkligen inte somna igår, snurrar hela tiden.
Jag var inte riktigt beredd på att känna såsom jag gör angående fina P...
slogs av många olika insikter samtidigt, realiteten liksom-kanske därför det är grubblerier i mig nu.

Vad ser du om mig och P..?
Jag önskar nämligen att det fortsätter och utvecklas, för det är dumt att inte utforska vidare när det känns såhär.

Kram

3 <3:

skriven

Godmorgon kära Es är jag lite knäpp nu men hade en riktigt trevlig kväll med E. Han är så beläst och lär mig mycket. Har jag missbedömt honom ? Han verkar trygg inte alls som G ingen dålig man alls.
Men skillnaderna mellan oss kanske blir för stora?
Kram

4 Helena Ir:

skriven

Välmående till djuren ..själv har jag ju inga djur..
Kvalster finns det nog,därav min allergi..

Konstig dröm inatt..tror jag måste varit något av en superhjälte som slog mig ut genom betong,trä och annat material ..Tror jag var jagad..men fixade även det väldigt många meter, i luften ner..minns inte hur dock..förr brukade jag segelflyga med hjälp av mina armar..kanske så även i natt..
Vissa drömmar blir man stärkt av..det visar på hur mycket man kan klara av :)

Ha en bra dag!

Kram :)

5 Jessica:

skriven

Kära Es! Mitt hjärta är verkligen krossat och jag är så himla ledsen. Det är en hemsk känsla. Kommer jag hitta den rätte snart? För jag antar att han inte var det.

6 MollyD:

skriven

Tror du verkligen att jag kommer träffa ngn man och bli kär och älskad igen? Ger upp !
Kram

Svar: Det kommer du att bli.. och det kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

7 Skorpan:

skriven

Redan tisdag o det blir en lång dag o två möten ikväll. Jag hoppas de löper som de ska? O att jag är hemma i "tid" ;).

Sökte ett jobb igår som jag också rinhde om, hon som svara lät jättetrevlig. Inns det nån chans på det här jobbet Es?

Testade självsuggestionen i natt, det märkliga var att den inte alls hade den effekt som den hade sist, jag somnade inte alls lika fort som då. O det var ju synd för sömnen hade minsann behövts... Nåja, allt löper väl ändå...
Ha en bra dag alla!
Hälsa Nettan!
Kram Skorpan

Svar: Blir en lång dag... men du grejar det... kram :)
Esmaralda

8 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Hoppas rätt person får tiden!

Finns det någonting som kommer göra att hans känslor för mig kommer att ta över att han vill vara med mig?

Ser du något mer hända mellan oss framöver?
Kram

9 Muminm:

skriven

Hej Esmaralda.
Det känns bara så ensamt längtar så enormt mycket efter kärlek.
Ser det ut som om något är påväg? pågång för mig inom kärlek nu under våren och sommaren?
Hur ser det ut med kärleken under sommaren?
Kram


Svar: I alla fall bör en fling komma ganska snart... kram :)
Esmaralda

10 AnnaK:

skriven

Sade han alls nåt om vad han kan tänkas tycka om mig? Trist om hans kollega går och tror att jag ”trånar” efter nån som tycker jag är helt ointressant.

Kram 🤗

11 Undrar. :

skriven

Jag har tidigare pratat med en spådam som sa att mannen jag är just nu med aldrig kommer att älska mig. Men han säger att han gör. Stämde verkligen det hon sa?!

Svar: Nej, jag tycker inte du ska bry dig om den spådomen.. du ska bara lite till dig själv och din egen känsla.. kram :)
Esmaralda

12 Smulan..:

skriven

God morgon.
En liten fråga så här på tisdagsmorgonen. Vi har ansökt om avlastning korttis för ena barnet. Får vi det beviljat. Och blir det i så fall bra?

13 Mt:

skriven

Hej!
När sker förändringen för mig på mitt arbete,?
Kram!

14 Dina:

skriven

Hej Ezmeralda,
Undrar om jag kommer ångra mig om jag reser till Indien och Tibet i maj-juni. Blir resan bra och speciell? Man får nämligen vara med Dalai Lamas tre dagars kurs i Tibet. Svårt att bestämma mig. Har ingen aning om vad jag ska förvänta mig.
Kram! ❤️

Svar: Bästa är om du inga förväntningar alls har och gör detta förutsättningslöst... då kan det bli riktigt bra och ett minne för livet.. kram :)
Esmaralda

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Djur är underbara Såg precis "min" skatan mota bort en kråka Skatan motade med att helt fräckt dra Kråkan i stjärtfjädrarna :-) Härlig morgonunderhållning Fåglarna är i full gång med bobyggarbestyr Mina skator har byggt nytt och det ligger högre än det gamla boet ...ska det då bli en blöt sommar tro ? hoppas nästan det för grundvattnet är på tok för lågt...

Ha de gott i värmen bägga två !

Kram Anki med flock

Svar: Ja fåglar är så roliga att titta på... de har en hel del hyss för sig ! Kram :)
Esmaralda

16 Jossan :

skriven

God morgon..

Min plan var ju att sova länge men det gick sådär.. klockan är halv 9 och jag är vaken...

Fick veta igår att no tentan inte gick att göra om till hemtenta. Det känns som den skolan inte vill hjälpa utan att de bara vill förstöra för en... De vill verkligen inte ha lärare.. och med den lärarbristen som vi har idag så stoppar de mig för att bli färdig...

Hur tänkte jag när jag valde detta livet för mig själv? 27,5 år singel, utan barn och inget fast jobb... vill också känna att jag har det som andra har.. men men... alltid när något känns bra så kommer det något som ger mig en smäll...

Kram

Svar: Prata med din handledare om vilket extrastöd du kan få... kram :)
Esmaralda

17 Mirre:

skriven

Godmorgon Es,
Igår sa du att du kunde se lite tveksamhet hos honom. Kan du se vad den gäller specifikt? Är han tveksam till om det skulle kunna bli något seriöst mellan oss kanske?
Jag får snabbt känslor för någon annan och är rädd för att bli sårad..
Kram❤

Svar: Tyvärr ser jag inga detaljer.. men du märker snabbt själv hur det utvecklas.. kram :)
Esmaralda

18 Dunegull:

skriven

I slutet på maj kommer vi ha vår stora års fest på jobb i STHLM. Hur blir den festen för min del? Känner mig taggad redan nu.
Kram

Svar: Det kommer bli bra.. ta med dig bästa festhumöret.. kram :)
Esmaralda

19 Camilla :

skriven

Hej!
Min dotter har fått flera missfall. Kommer hon att kunna få barn?
Kram

Svar: Chansen finns och ser god ut.. kram :)
Esmaralda

20 Mims:

skriven

Hej!

Blir det något jobb till sommaren eller dröjer det??

Kram

21 Skorpan:

skriven

Känns som en positiv dag, vad tror du Es?
Kram Skorpan

Svar: Ja, det känns absolut på.. kram :)
Esmaralda

22 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Mannen jag träffade i helgen han verkade intresserad och ”på” att Ses igen.
Jag skickade ett sms igår men han har fortfarande inte svarat.
Ser han ut att ha tänkt efter?
Eller inte är intresserad mer?
Kram

Svar: Kan känna in en viss tveksamhet från honom.. det kan bli hur som helst detta.. kram :)
Esmaralda

23 Fråga:

skriven

Hej. Jag sörjer för att jag inte blir gravid. Varför visar universum mig då hela tiden bebisar och gravida kvinnor? Överallt finns de. Gör ont i hjärtat.

24 EPM :

skriven

Nä vettu Es!
Jag tänker vara i känslan och njuta av den och det faktum att hankänner samma.
Han verkar vara fin och klok på alla sätt och den känslan tänker jag lita på.
Inte noja bara för att J var ett svin!

Jag och P känner ju samma, Kommer relationen utvecklas, bli ett förhållande. Jag hade velat det...

Kram

25 f:

skriven

när kommer du göra spontana spådomar igen..så kul att läsa varje gång

26 hmm:

skriven

kan du se om svågern kommer få ja eller nej på sitt uppehållstillstånd?

27 Chatrine:

skriven

Roligt filmklipp med djuren.

En fråga: Innebär det här slutet för mig och Jocke?

Kram Chatrine

28 Fråga:

skriven

Hej. Jag sörjer för att jag inte blir gravid. Varför visar universum mig då hela tiden bebisar och gravida kvinnor? Överallt finns de. Gör ont i hjärtat.

29 Hon:

skriven

Hej,
Har han varit otrogen eller nånting ditåt?
Kram

30 ThereseC:

skriven

Hej Es! Jag var hos ögonläkaren precis. Fettkörtlarna är inte helt döda🎉. 25% är borta på vänster öga och 20% är borta på höger. Jag kan aldrig bli helt bra igen men jag kan behålla den funktion jag har ☺️ 👍 och till och med bli något bättre 😁. Han visade hur mina fettkörtlar är lite krokiga också och det gör att det blir lättare stopp så jag måste vara mycket noga med att fortsätta med eye-spa som han visade mig och så ska jag äta omega 3, mycket fisk och ingen chili ☺️.
Det här måste ju firas 🎉🎂🍾.
Kram ThereseC ❤️

31 Alie:

skriven

Så fint med djurhealing.. 🐾💖
Ja djur kan ju aldrig förmedla som vi människor kan, än viktigare att ge dom kraft o energi. 💫

Ja så var op över o jag mår som en skit 🤢 inte konstigt men hoppas det vänder inom några dagar.
Kram på er o njut av underbara Toscana! 🌺

32 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Nu på fredag är det äntligen dags för mammas överrasknings middag/bjudning då hon fyllt 60🎉💃🏻 Bjudit våra närmaste, ett gäng på ca 25 pers (kommer hållas i mina föräldrars lägenhet). Kommer detta blir bra? Misstänker hon ngt? Vill att hon inte ska ana ngt alls. Nån ska försöka få ut henne ur lägenheten på fredag så vi kan fixa o dona, hoppad hon inte är envis bara o stannar hemma just den dagen 😅🙌🏻😂

33 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Finns det någonting som kommer göra att hans känslor för mig kommer att ta över att han vill vara med mig?

Finns chans att mer händer mellan oss framöver?
Kram

34 Mumin:

skriven

Hej Esmaralda.
Dem där flingrna känns inte så viktig för mig.
Jag har haft flera dejter men det ger inget.
Jag vill ha något som kan blir på riktigt.

Ser du inget av betydelse inom kärlek påväg? Hända ganska snart? Eller är det segt ett tag till?
Händer något
Kram

35 AnnaK:

skriven

Provar en sista gång.....sa han något snällt om mig alls?

Kram 🤗

36 alva:

skriven

Hej Es,

undrar om det är något i lägenheten jag hyr som gör mig dålig? Eller är det vårluften?

Kram!

37 Jossan :

skriven

Jag har pratar med studenthälsan på universitetet. ÄNTLIGEN ska de föröka hjälpa mig att bli godkänd... Tur jag har en drivande tjej som hjälper mig...

Jag har funderat.. är min rätte singel eller i förhållande?

Kram

38 <3:

skriven

Godmorgon kära Es är jag lite knäpp nu men hade en riktigt trevlig kväll med E. Han är så beläst och lär mig mycket. Har jag missbedömt honom ? Han verkar trygg inte alls som G ingen dålig man alls.
Men skillnaderna mellan oss kanske blir för stora?
Kram

39 Ghostwriter :

skriven

Skulle detta byte kunna vara något? Eller kommer jag lyckas få ihop jobb och kunna låna till bostad inom den ram jag satt ut? Dock känner jag ingen stress, bara att det vore kul att nå målet.

Fick intervju, kan det vara något jobb jag får?

Kram

40 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Har han kärlekskänslor för mig och ser det ut som om dem kommer att ta över för mig någon gång?
Kram

41 Dunegull:

skriven

Ser du om de kommer hitta dem som gjorde inbrott hos mig?

42 Muminm:

skriven

Hej Esmaralda.
Lite frustration från mig...
Jag undrar dessa flingar känns inte så viktiga för mig. Har bara haft dejter och flörtar senaste åren och det blir lite tröttsamt.
Nää... nu längtar jag efter en riktigt kärlek. Något som blir på riktigt med förhållande familj
Ser det ut som om något sådant är dax något påväg?
Nu i våren/ sommaren?
Kram



43 *:

skriven

Hej

jag är lite orolig om vad som händer. Dom har tagit massa prover men inte kommit fram till exakt vad det är för fel på mig. Nu har dom en ide..börjar bli orolig hur det kommer att gå för mig. ?

Kram
*

44 Anna.L:

skriven

Hej! Vill tacka för att du skicka healing till min hund som genom gick en mage och tarm operation för ca två veckor sedan. Kan nu meddela att han är fullt frisk 💕
Såg själv till att skicka healing under hela läkningsprocessen och kände att vi hade änglar med oss. Kram

45 Anna.L:

skriven

Hej! Vill tacka för att du skicka healing till min hund som genom gick en mage och tarm operation för ca två veckor sedan. Kan nu meddela att han är fullt frisk 💕
Såg själv till att skicka healing under hela läkningsprocessen och kände att vi hade änglar med oss. Kram

46 Rebecca:

skriven

Efter min magsjuka som nu verkar, äntligen, vara över, så känner jag mig jättedeppig. Det känns inte som att livet är värt att levas. Det känns tomt. Kommer det något uppiggande och kul mig väg? Kommer jag känna glädje snart igen? :/ kram från mig

47 B:

skriven

God eftermiddag,
Har jag förstört allt som hade kunnat bli mellan oss nu? 😭 känner mig så ledsen för kändes som det kunde bli något bra..
Kram

48 SusanneAmalia :

skriven

God mitt på dagen ...
Önskar EllaBella Saga och Jag----

Nu är det vår säger EllaBella .. Det är så mycket att kolla efter vintern .. och det är så kul .. men det är en sak som bekymrar mig.. varje vår så drabbas min matte av minnesförlust. Jodå det är sant .. hon tar med sig saker ut i skogen sätter en sele på mig med lång lina .. och så har hon tappat bort allt hon hade med sig .. förutom kaffetermosen .. den håller hon koll på.. när vi har surplat kaffe klart så säger hon till mig att jag måste använda min nos för att leta reda på allt hon har tappat bort ... och det är ok .. men .... förra året hade jag hittat allt hon hade tappat bort och då säger hon EllaBella var är bilen?? OMG!!!! .. hon hittar inte ens bilen ... vad har dessa tvåbeningar sin nos till den verkar vara helt obrukbar ... bilen luktar ju jättemycket den kan man inte tappa bort ...
Annars älskar jag att vara ute i skogen men snart tappar väl min matte bort sig själv där. Jag har sagt att hon ska hålla hårt i linan så att hon inte tappar bort sig .. det är ett stort ansvar att ta ut sin tvåbening i skogen ..

Saga säger att hon har uppfostrat vår tvåbening från första dagen hon träffade henne .. Hon tror att jag kanske har misslyckats pga. att jag inte var där som valp.. utan kom som en vuxen hund . Saga gör som HON vill ... hon jamar och får mat grädde räka mm, hon ligger i soffan eller går ut när hon vill och om hon vill gå på promenad med flocken bestämmer hon .. hon har en låda inne om hon inte skull vilja göra sina behov ute och behöver inte gå ut regniga dagar .. Det krävs träning säger hon .. nu kan hon också gå ut på balkongen bara att krafsa och så kommer det en tvåbening ur flocken och öppnar .. man ska se tvåbeningar som personal som tillfredsställer ens behov säger Saga sedan tycker hon mest om Cornelis .. han gör exakt vad man vill att han ska göra .. han är lättast att prata med matte är lite trögfattad ibland och man måste ha tålamod ...

Jag har lärt mig att spinna och tycker att jag är bra på det.. Saga fnyser men hon kan ju inte skälla lika bra som jag .. Mjoff vad är det för språk ... annars är hon rätt mysig och fluffig .. jag brukar gosa med henne och det tycker vi båda om men när hon får för sig att hon ska tvätta nosen på mig kan jag inte låta bli att fnysa .. det kittlar så ...

Saga är min bästa kompis och jag lovade Disla (whippan som bodde i flocken) när hon avled att jag skulle ta hand om Saga. Det har jag gjort och när jag drar vagnen så sitter Saga på en fårfäll och bara åker med.

Vi tillsammans brukar meditera om kärlek och vi sänder bara massor av kärlek till alla bloggdjur och njuter av att ge .... silckar till er vov och Mjau från EllaBellaoch Saga...

Jag önskar er en fin dag i Toscana och i dag ska Cornelis bjuda på hemlagad soppa med hemgjorda köttfärs och spenat och fetasotfyllda piroger det är så gott .. och jag slipper att laga mat ..
Igår köpte jag den dyraste korven jag har köpt i hela mitt liv .. det har öppnat en ny korvhandel i Farsta och jag köpte lyxwinerkorv ... 1.5kg kostade 380kr .. korven var god men... hmmm lite dyr kanske ....
på måndag åker jag til Sälen och åker skidor ... tjoohooo!!! ski & rock ... yes ... livet är så fantastiskt .. och jag ska bara njuta ...

Fråga?? Hur får jag min mamma att gå till läkare?? Detta har ju blivit et stort problem och jag har vänt på detta ett tag nu ... hon kan inte längre ta emot enkla instruktioner .. men är arg som en terrier ..bitter och har en besserwissers attityd.. hon vägrar att ta medicin och då får hon tior ... någon som har en idé alla är bättre än mina för de duger inte .. hon blir utslängd från affärer för att hon retar sig så mycket på att saker ligger i fel lådor eller är felmärkta .. när personal förklarar så är hon redan så upprörd att hon lägger sig ner på golvet .. herregud vilken soppa .. det är lite tokigt för hon får ju aldrig sinnesro ...


49 Tildis:

skriven

Hej Es!
Vad kul med djurhealing. Dom behöver ju också få lite extra kärlek!

Kan du se om jag kommer förlängda mitt kontrakt? Kram

50 Anki:

skriven

Hej
Var med om en traumatisk händelse Posttjejen låg under postbilen påkörd av postbilen ! Vi (en granne med fru) fick fram henne men hon andades inte Med 112 i luren gav vi hjärtoch lungräddning Så gott vi kunde Jag höll i telefon och stod för tillropen ...tills ambulansen kom Tyvärr så klarade hon sig inte...och jag har sån ågren att jag inte gjorde mer...Jag vet ju att man ska ta huvudet bakåt för att få in luft ,men i stunden förmådde jag inte att rätta killen som blåste..Kunde jag gjort annorlunda ? Hade vi kunnat rädda henne tro...Mår inget vidare av detta...

Fan vad fort det kan gå fel här i livet..
Va rädda om er alla <3

Kram Anki med flock i chock...

51 MollyD:

skriven

Tror du verkligen att jag kommer träffa ngn man och bli kär och älskad igen? Ger upp !
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: