När ingenting blir som man tänkt sig...

Ibland kommer  verkligheten ifatt en och ingenting blir som man tänkt sig.
 
Jag var på mammografi tre veckor innan jag reste hit... och nu  kom besked... att det finns en förändring, en knöl i bröstet.
 
Först chock - och sen kom tanken, vad i fridens namn gör jag nu ??!!
 
Jag ringde mammografienheten och frågade... och de tyckte absolut att jag skulle ta tiden på tisdag för ultraljud och biopsi.
 
Men herregud.. jag är HÄR... i Toscana !
 
Så tänkte jag att man kan väl göra ultraljud och biopsi här också ?
 
Men se, det var inte enkelt alls..  man är försäkrad för akuta händelser men inte för sånt här....  så det skulle kosta en förmögenhet...och jag vågar inte chansa och vänta tills jag kommer hem i slutet av  maj.
 
Det KAN ju vara cancer - och jag är lite i chock.
 
 
 
Så nu är jag på hemväg mina vänner !
 
Flyget lyfter i eftermiddag och i kväll är jag hemma.
Nettan också !
 
Och inte var det lätt att boka.. påsken står för dörren och priserna var skyhöga .. så enda chansen var att flyga idag !!
 
Vi är  alltså på  hemväg.
Ibland blir det inte som man tänkt sig.
 
Kram & kärlek och skicka gärna lite healing !
 
------
 
I dag kan jag inte besvara frågor !
 
 
 
Och Nettan hade tänkt att arbeta lite extra och erbjuda spådom och regression också under påskdagarna .. som en liten överraskning.. så alla hinns med... men nu  blir det ju inte så.
 
Ingen av er ska drabbas av detta.. så därför  kommer Nettan att göra ett undantag och erbjuda extrapriser också när hon kommer hem... från den  26/4 till den 30/4.
 
För både spådom och regression
 
 
1 Lunora:

skriven

Tänker på dig❤️ Och hoppas att allt går bra!
Varma kramar❤️

2 Ester:

skriven

Styrkekramar 💕💕
Ester

3 EPM :

skriven

Godmorron!
Detta blogginlägg var väldigt svårt att gilla...
Kan tänka mig att det är många tankar som flyger i huvudet nu. Det jobbiga är ju att inte veta hur det ligger till.

Varma kramar❤️

4 Jeanette:

skriven

Va rädd om dig, det här kommer att gå bra och du fixar det här galant❤kram

5 Skrållann:

skriven

Hej!
Det är sant, saker och ting blir inte alltid som man tänkt men man får hantera det vartefter. Klokt av er att åka hem så du får en grundligare undersökning gjord och så får vi innerligt hoppas att det inte är någon fara. Healing kan jag inte skicka men jag sänder 1000 tankar och håller alla tummar jag har för att det ska visa sig vara en ofarlig liten knöl som man sett.

Kram❤️

6 Livsturisten:

skriven

Nämen åh nej. Hoppas innerligt det inte är nåt elakt i knölen. Skickar omtanke värme o kärlek till dig för healing vet jag inte om jag kan. KraaaAm!

7 Kulla :

skriven

Detta kommer att gå så bra💪🙏.. hälsan går alltid först. Glad påsk🐥🐣. Skickar healing💕💕

8 Agnes:

skriven

Inga ord finns att säga, mer än att jag skickar mina varmaste tanker till dig o din familj i detta!

Så skönt att du har Nettan vid din sida i detta!

Stor o innerlig KRAM!

9 Susan:

skriven

❤️❤️❤️

10 PiaS:

skriven

Hej Es,

Å, vilket tråkigt besked från mammografin. Förstår oron och nog bäst att åka och kolla upp. Hoppas det inte är något allvarligt, utan en godartad knöl.

Stor kram och kärlek❤️.

PiaS

11 Birgitta:

skriven

Godmorgon Es!

Tänker på dig ❤️...vet vad du går igenom.... har ju själv gjort den resan hösten 2015 och du fanns där för mig 😊. Vi hoppas att det inte är nått allvarligt och skulle det vara nått så har vi kommit långt i att bota cancer. Det är tur att vi har mammografin.
En dag i taget...ingen ide att ta ut elände i förskott...inte lätt alla gånger men i såna här lägen är det bättre att ha ett kortare tidsperspektiv.

Skickar dig en STOR STYRKE KRAM ❤️
/Birgitta

12 Skorpan:

skriven

Åh nej, va hemskt. Ja det bkev verkligen inte som du tänkte dig. Så det blir inga resor för barn, barnbarn o make då heller. Jag tror det är en cysta, godartad, basta! Skickar varma tankar, det är det närmaste jag kommer healing... Styrkekram!!

Skärtorsdag o torsdagen är enlig en sägen full av hopp. O det hoppas jag ju på, att jag går ett steg vidare i intervjuprocessen :). En bra påsköverraskning, kan avstå äggen ;). Får se till så det bara blir hönsägg, inga andra...

Dags att dra iväg snart.
Ha en bra dag alla!
Kram Skorpan

13 smulan:

skriven

Nej vad tråkigt, skickar en stor styrkekram till dig och tänker så många goda tankar jag kan att det ska gå bra.

14 Juni:

skriven

15 Jennifer:

skriven

Kära Esmaralda, så väldigt tråkigt och ledsamt att höra att de hittat en knöl i bröstet och att du måste avbryta vistelsen i Toscana så plötsligt. Hoppas och tror att det är någonting godartat, och att du kanske isåfall kan återvända till Toscana och fortsätta vistelsen. Sänder kraft och styrka.
Styrkekramar❤️❤️❤️
Jennifer

16 Helena Ir:

skriven

Oj,så ledsamt..oroligt också..!!
Det bästa är givetvis att åka hem..sådana här besked kommer aldrig i rätt tid..Tråkigt..så tråkigt!!
Jag kommer skicka healing till dig så mycket jag förmår..

Stor kram och massa,massa kärlek! <3

17 Rose:

skriven

Kram 💚

18 Delfina:

skriven

Kjære deg!
Det var virkelig en sjokkbeskjed og så upassende både med hensyn til tid og sted.
Men enig i at dere reiser hjem. Ingen nytelse lenger når tankene er opptatt med dette.
Vi er mange som er glad i deg Esmaralda.
Sender healing i kveld.
Fatte mot!❤❤❤❤

19 Linda N:

skriven

Kära Es, detta är ju pest! Skickar healing, goda tankar och kärlek så att knölen sprängs av pur förvåning.💖🍀

20 Filifjonkan :

skriven

Älskade du, håller tummarna och skickar healing.
Kram Filifjonkan

21 Marie:

skriven

Oj vilket tråkigt avbrott, hoppas allt går bra
All kärlek❤️Marie

22 DD:

skriven

Massa kramar till dig!!🌸♥️

23 Ingela:

skriven

Men oj vad oväntat men du gör nog klokt i att åka hem. Stor kram och lycka till!
/Ingela

24 HuldaMaräng:

skriven

Kära du, en så snöplig avslutning på Italienvistelsen!! Nu får du en svensk påsk istället. Alla mina goda tankar går till dig med hopp och tro på att knölen inte är farlig!! Kanske är jag ingen distanshealer, men jag försöker ikväll i alla fall.
Stor bamsekram!

25 Sorg:

skriven

Hej fina Ez.
Jag hoppas att biopsin visar inget allvarlig.
Det kan vara en godartad tumör eller atrofi. ( döda celler som klumpat sig)
Många kramar

26 I:

skriven

Men fina Ezmaralda! ❤️
Jag tänker på dig och ska prova att skicka healing.

Håller tummarna!

27 Pia1:

skriven

Åh nej, det var det tråkigaste på alla sätt 😢 Healing kommer lastat, att kolla direkt är bästa förslag och jag hoppas det ändå blir en fin påsk ❤

28 sus:

skriven

hej
skickar all min styrka till dig....
hoppas allt går bra....
love sus

29 Solstjärnan :

skriven

Hei 😊

Verkligen inga trevliga nyheter när det hittas en knöl.Livet stannar upp och man blir orolig över att det kan vara cancer men det behöver som tur inte vara det.Nu gäller det att hoppas att det handlar om en godartad knöl.
Bra du åker hem för att få det hela utrett.


Skickar styrkekramar och healing till dig ❤
Önskar verkligen att alla hjälps åt att skicka healing till fina dig❤

KRAM Solstjärnan ⭐



30 Grethe:

skriven

Kjäre kjäre Ezmaralda 🙏💓💖❤💝💕💚

Sender deg alt jeg kan av gode tanker o healing 🙏🙏🙏

Varm klem fra meg 🌹🌷🌼💜💗💝💕😍

31 C.A.T:

skriven

Sänder varma kramar och styrka till dig!

32 Laila :

skriven

Finaste Esmaralda.
Du gör helt rätt i att åka hem. Oron är ju det värsta. Vad det än är så är jag övertygad om att allt kommer att bli bra.
Hoppas du får bra Påsk ändå! Att du kan känna lugn och tillit tills du gör nästa undersöknig och får svar.
Stor varm kram!
Laila

33 AnnaK:

skriven

❤️

34 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vilken chock. Jag ska skicka en extra tanke och healingenergi. Massor av kramar ❤️.

Kram ThereseC ❤️

35 Mimlan:

skriven

Stor kram ❤️

36 Anki:

skriven

Men älskade Esmaralda <3
vilket besked ! Hem o ta biopsi så du kan fortsätta din vistelse hos Clara Håller tummar och tår att du får goda nyheter <3
Livet tar då krokiga vägar Skönt att du har Nettan
vid din sida

Stor styrkekram från hela flocken <3 <3 <3

37 Solen:

skriven

Stor kram till dig! ☀️☀️☀️

38 Mo:

skriven

Så tråkigt att höra,hoppas det går väl,tänker på dig.Kramar

39 MuminM:

skriven

Men herregud Esmaralda.

Nu ska vi hoppas på att du är frisk.

Jag ska sätta mig ikväll och sända healing.

Tråkigt med eran semester men det här kanske var nödvändigt just nu

Önskar er en trevlig resa hem

Nu ska vi hålla tummarna
Kramar

40 Katten:

skriven

Så tvära kast... från det roliga underbara till detta.

Vi är nog alla i bloggfamiljen omskakade och sänder dig allt vi har i form av goda tankar och healing.

Styrkekram

41 Dunegull:

skriven

Styrkekramar fina E!
Tänker på dig!
Kramar

42 Jeanette:

skriven

Bra att du åkte hem!
Kram ❤

43 Sessan:

skriven

Jag har sett en text nu ett tag. Den såg ut som en av dina rubriker. Jag trodde den rörde mig "En annorlunda påsk."
Jag hoppas att ni alla trots allt får det ok nu i påsk och att det är röntgenmaskinen som det är knas på.
Största kramarna

44 Maria:

skriven

Åh finaste Esmerelda!
Jag skickar healing och allt ljus till dig.

Stor varm kram,
Maria

45 Johan:

skriven

Mina varmaste styrke- och healing-tankar till dig, Esmaralda!
Kram från Johan

46 Louise:

skriven

Skickar massa energi till dig och massor av kramar. Jag var själv på mammografi i februari och jag hade inga förändringar denna gången. Det kan vara en godstrafik cysta. Det har jag i mitt högra bröst. Upptäckte den 2009 och blev livrädd. Bokade tid till vårdcentralen och fick remiss till mammografi. De tyckte det var fantastiskt att jag upptäckt den för den var inte större än en knappnål.
Men man får inte blunda för att den faktiskt finns där.
Håller tummarna att det bara är en godartad cysta.❤️.

Nu är jag på väg till Lund och intervju. Får hoppas jag får jobbet.
Sköt om dig och buon viaggio till Sverige.

Kramar.

47 Nettan59:

skriven

Alla vår Es
Så fruktansvärt tråkigt slut på din resa, men förstår att du reser hem. Att gå i ovisshet så länge skulle slita sönder en. Är med dig i tankarna och skickar styrkekramar och healing. Du gör så
mycket gott för oss, nu är det din tur.
Varma kramar ❤️❤️❤️

48 Jossan :

skriven

Åh nej!! Hoppas det inte är så allvarligt!!

Kram

49 Lena:

skriven

Sänder massor av styrkekramar till dig ❤❤❤❤❤❤❤
Vet vad du går igenom i tankarna men jag känner tydligt att det här kommer att gå bra. Ta hand om dig ❤ kram

50 Mimis:

skriven

Hej!

Men vad tråkigt! Tänker på dig. Hoppas att allt går bra.

Kram

51 Eva:

skriven

Så trist att läsa. Hoppas det är en godartad cysta ( jag har haft fler, och dom har skrämt livet av mig varje gång vi hittat dom)
Kram och varma tankar.

52 Lotta S:

skriven

Detta kommer ju nära mig, men vi tänker ju alla att det ska gå bra och skönt att få det utrett och avklarat. Många kramar!

53 Lotta:

skriven

Massor av styrkekramar 💪💕

54 Månflickan:

skriven

Sänder styrka, mod och en helande kram! Hela bloggfamiljen finns för dig, och önskar dig det allra högsta goda! ❤❤❤

55 Katrin:

skriven

Skickar dig all positiv energi jag kan. Håller tummarna att allt kommer att lösa sig.
Kram
PS: Tänk "Fjädrar anamma" du kommer igenom detta.DS

56 Kristin:

skriven

Kjære Esmaralda.

Dette vil gå bra!!!
Sender deg selvfølgelig healing.
Styrkekram fra
Kristin

57 Alie:

skriven

Massor med styrka och healing skickar jag dig ✨💫💪
Detta fixar du!
Kramar ❤️

58 CR:

skriven

Skickar healing till
dig ❤❤ finaste Ez
Styrkekram ❤

59 Mikael:

skriven

Det var snabba vändningar mitt i påsken, nu kan jag inte mycket om det där med knöl mer än kusin som var 30 år och opererade sig, vad ska sjukvården göra mer än erbjuda dig en kniv eller giftbombning? vart ska knöl ta vägen till slutet av maj? , jag hade nog googlat en stund och kan det möjligen vara cancer så hade tagit bort

Socker, alkohol, nikotin, animaliskt protein och börjat fasta/äta mindre - , istället för kniv eller giftbombning och cancer kommer tillbaka efter en tid, knölen ska svältas till att börja med och inte skäras eller bombas kemikalier.

What exactly is cancer, and how can we prevent it? No in between eating

https://m.youtube.com/watch?v=JWnyTJ96upw


Socker och stärkelse göder cancer. Att socker och stärkelse göder cancer är en gammal kunskap som resulterade i ett nobelpris till Dr. Otto Warburg 1931. Han visade att cancerceller svälter ihjäl utan glukos, något som finns i kolhydrater som t.ex. socker, vitt mjöl och stärkelse.

Det sammanfattade kunskapsläget visar att hälsosamma matvanor minskar risken för att insjukna i cancer.

https://www.cancerfonden.se/livsstil/matvanor

Risken för cancer ökar redan vid låg alkoholkonsumtion. Ju mer alkohol, desto högre cancerrisk. Det är ett enkelt samband. ... Alkoholens samband är starkast till bröstcancer, levercancer, tjock- och ändtarmscancer och cancer i munhåla, matstrupe, svalg och struphuvud.


https://www.omsystembolaget.se/kropp-halsa/alkohol-kroppen/alkoholrelaterade-sjukdomar/cancer/

Nikotin kan bidra till cancer. Nu varnar forskare för att nikotin även kan förvärra och eventuellt orsaka cancersjukdomar. Forskning visar också att nikotin minskar effekterna av vissa cancerbehandlingar. Rökning och annat tobaksbruk är den största undvikbara riskfaktorn för cancersjukdomar.

http://www.tobaksfakta.se/ny-studie-nikotin-kan-bidra-till-cancer/

När jag vaknat blir det healing men 99% fixar du lätt själv, du hinner börja innan sjukvården ens blinkat och de undrar vart är den där knölen? 6 månader av fasta och ändrade vanor till att börja med är ingenting av 63 år.


Varma kramar
Mikael

60 Rebecca:

skriven

Kram till dig! Skickar positiva vibes!!!!!! Ta hand om dig nu.

61 Michaela:

skriven

Vilken chock! Lider med dig och sänder massa styrkekramar och healing❤ Jag gick igenom samma sak för ca 10 år sen och det visade sig vara en godartad tumör så nu hoppas vi att det är samma för dig!!
Tänker på dig!

62 W:

skriven

<3

63 F:

skriven

Sänder dig många Styrke kramar ❤❤❤

64 Hjärter dam:

skriven

Sänder massa styrkekramar till dig! ❤️❤️❤️

65 Jas:

skriven

Får man säga men VA FAAAAN!!!
Många kramar
Du är BÄST!
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

66 Carin:

skriven

Sänder healing 💕☀️

67 Alina:

skriven

Vilken tråkig anledning till att avbryta Italienvistelsen! Nu hoppas vi på det bästa för dig.

68 Kiara:

skriven

Goaste Es! Tänker verkligen på dig! ❤ Tråkigt att behöva resa hem de förstår jag men under såna här omständigheter är man ju illa tvungen. 😢💔Hoppas det inte är någon fara. Sänder många styrkekramar till dig! Ska be att allt kommer gå bra! 🙏❤❤❤

69 Augusti:

skriven

Tänker på dig!

Jag har varit i samma situation,
Inget kul besked att få,men det är bra att
mammografi finns.

Styrkekram.


70 Dalkulla :

skriven

Det var reellt jobbigt att läsa det du skrev. Förstår att du reser hem för det är viktigt. Tre veckor innan du fick besked är lång tid anser jag. Har hört där jag går och gör mammografi att det hör av sig fort om de ser den minsta lilla förändring. Det ska inte tar tre veckor innan besked kommer, allrahelst inte det dom upptäckt hos dig.

Innerligt hoppas jag att allt ska gå bra. Håller mina tummar hårt Esmaralda.

Kram!

71 Anna E :

skriven

Kram från mig!

72 Choklad:

skriven

Hoppas det går bra, kram till dig ❤️

73 Ghostwriter:

skriven

Jag sände dig healing direkt när jag läste och har dig i tankarna och önskar allt väl!! Jag bad till universum att OM det mot förmodan skulle vara cancer, så ska den vara ofarlig. Jag hoppas hoppas hoppas. Detta får inte drabba dig.




KRAM

74 Berg:

skriven

Men så trist..
Tänker på dig! Kram!

75 Browallia:

skriven

Kära Esmaralda! Mina tankar är hos dig i denna svårastund. Stor Kram Browallia

76 Majvor:

skriven

Så oroligt. Stor förståelse och omtanke.
Solsken och styrka från grannlandet.

77 Eva:

skriven

Jag ser att du klarar det här Ez....så kämpa på!❤

78 ängeln:

skriven

Stor kram till dig! Ska absolut skicka healing till dig!

79 Camilla:

skriven

Verkligt tråkigt dethär, hoppas verkligen det inte är nåt allvarligt, tänker på dig, KRAM

80 Therese:

skriven

Kram till dig 💕

81 Ingrid:

skriven

Hoppas att det går bra.

Många hälsningar

82 Olivia:

skriven

Åh, här kommer energier och kramar till dig!

83 Anne:

skriven

Det kommer att gå bra. Hoppas påsken ändå trots allt blir fin för dig. Skickar en stor kram åt dig

84 G.H:

skriven

Stor kram Esmaralda!!!
Hoppas på det bästa, behöver ju inte vara något. Vad det än är så klarar du det ❤️

85 Drutten :

skriven

Klokt val käraste Ez!
Jag håller tummarna att allt ska gå bra.

Varma kramar och hoppas du får en Glad påsk iallafall

Kram Drutten

86 Cecilia:

skriven

Vad tråkigt att läsa. Vila och ta hand om dig Es. Ska sända healing till dig. Styrke kramar

87 Månskenet:

skriven

Nej det kan inte va så...säkert en skugga som inte har synts tidigare. KRAM! 💕

88 Angeli:

skriven

<3

89 Lotta:

skriven

Kära Esmaralda <3
Vill bara säga att det är vanligt att dessa knölar som visar sig på en mammografi ofta är helt ofarliga.
Kram o Kärlek

90 Chatrine:

skriven

Åhhh, jag hoppas och tror på att det inte är någon fara med dig. Sjukvården är så bra och ser mycket i tid idag än hur det var förr. Jag håller tummar och tår, sänder tankar och healing älskade vän!

Kram Chatrine

91 Mikael:

skriven

Din pappa kanske inte nämnde sött bara i sådär allmän välmening , svårt tro de ödslar tid på allmänna saker när de kommer på besök, ändrade vanor ger många fördelar när det kommer till hälsa.

Direkt samband mellan socker och tumörtillväxt”
Roland Nilsson är cellbiolog och cancerforskare på Karolinska institutet.
– Det här är ett oväntat resultat för det är första gången man ser ett direkt samband mellan socker och tumörtillväxt, säger han till Svt nyheter.


https://kurera.se/ny-studie-bevisar-socker-far-cancertumorer-att-vaxa/

Kram
Mikael

92 Lisa.A:

skriven


Tänker på dig. Skickar healing.
Styrkekramar!

93 Lotta B:

skriven

Kära rara Ez, jag skickar healing <3 <3 <3 <3
för att det ska gå lika bra för dig som för mig, eller ännu bättre, att det är en cysta med vätska bara!
Klokt av dig att kolla upp direkt, så minimerar du funderingarna.
Många kramar, helande kramar från din vän Lotta

94 Lisa:

skriven

Sänder dig massor av styrkekramar Ezmaralda och hoppas verkligen att det är godartat.
Skickar healing till dig!
Kram, Lisa

95 Diana:

skriven

Hej Esmeralda!
Det var inget roligt besked, men var inte orolig i onödan. Det behöver inte betyda det värsta. Många knölar är helt ofarliga, må din knöl vara det med! Styrkekramar!

96 Naturvän:

skriven

Hej!

Massor av styrkekramar till dig, vet inte om jag kan skicka healing, men massor av ljus och kärlek i mina tankar till dig. Hoppas naturligtvis innerligt att det ej är elakartat.

Från Naturvän

97 Bellagio:

skriven

Det kommer gå jättebra! ❤️ Skickar en liten healingboost

98 U:

skriven

Inte kul men det kommer att gå bra<3

All healing och kärlek till dig! Kram

99 Frida:

skriven

Tänker på dig, din familj och ber om att du får mycket positiv energi skickad till dig.

Många kramar 💛💜💛

100 Catte:

skriven

Tack för förtroendet att du delar med dig trots att du fått ett jobbigt besked som säkert får många tankar att snurra. Du gör rätt i att åka hem och bli undersökt direkt. Det skulle säkert vara svårt att släppa tankarna och svårt att njuta av tiden i Toscana fullt ut.
Hoppas du får goda besked på tisdag och tänker på dig och kommer tänka på dig även då.

Har erfarenhet av att min mamma fick bröstcancer när hon var 34 år och det fick ett lyckligt slut. Har även själv haft förändringar, men de har varit godartade, så ta inte ut något i förskott.

Hoppas resan hem går bra och sköt om dig! Kram Catte

101 Alex:

skriven

Skickar all styrka till dig!

102 Tingeling :

skriven

Stor kram ❤

103 J:

skriven

Fy vilken tråkig nyhet! Ska försöka skicka healing, du säger ju att jag kan ❤

104 Cara:

skriven

Fina Es!

Tänker på dig och försöker skicka god energi!

Kram!

105 Alexandra:

skriven


Es, ❤❤❤

106 Erika:

skriven

Hoppas det går bra. ❤

107 Linnean 🌸:

skriven

Usch, vilket otäckt besked! Vet hur det känns när sådana besked kommer. Oron slår rot...men det behöver ju inte vara något otäckt!
Så nu tror vi på det bästa och klart du ska få healing! Det ska gå bra!
Hoppas att resan hem går smidigt och utan trubbel.
En varm stor kraaam 💖
/Linnean 🌸

108 Sippan:

skriven

Hoppas verkligen att det ska gå bra för dig Ez! 💖🌷

109 GP:

skriven

Styrkekramar, tänker på dig ❤️

110 Skytten1:

skriven

Bra att du får kolla upp det, håller tummarna att det går bra/kram

111 Fjäril:

skriven

kramar

112 Cattis:

skriven

Åh vad jobbigt! Jag tänker på dig och försöker skicka all healing som jag bara förmår❤️

Varma kramar
Cattis

113 Tekla:

skriven

Oj nej inte roligt att läsa. Nu håller jag alla tummar för dig att det är en godartad cysta de upptäckt. Har själv haft flera cystor som varit godartade allihopa, men det är hemskt innan man vet. Många kramar till dig.

114 Annis:

skriven

Kram ❤️

115 Willan:

skriven

Men va?! ?!I kväll och i natt skickar jag all min healing till dig. Kram

116 MollyD:

skriven

Kära E
För tre år sedan var jag där, dagen då allt plötsligt stannade upp och en megaångest golvade mig. Tänkte att nu är det slut. En knöl, lite som en lillfingernagel. Biopsi och ordet cancer. Huvuden på sned och medlidsamma ögon. Jag trodde döden stod runt hörnet. En op och tårtbit bort, puh1 Trodde jag. Tog bort hela bröstet i nästa op och konstruerade ett nytt. Inget svårt val. Behöver inte mina bröst, dom har gjort sitt - så tänkte jag. Har inte ångrat en sekund. Slapp strålning och c-gifter.
Idag blir merparten bra. Ta kloka beslut, var i stunden, andas och ta det lugnt. Behöver inte vara cancer men om det är det så går det bra. Tillit till alltet. <3
Varma kramar

117 Madde:

skriven

❤ kram fina du!

118 Räddharen:

skriven

Vad tråkigt att läsa detta. Vilken tur att mammografi finns dock. Hoppas knölen visar sig ofarligt.
Tänker på dig!
Styrkekramar:)

119 IaElisa:

skriven

Kära Ezmaralda. Jag tycker det känns som att det knte är något farligt. Men jag tänker iallafall försöka sända dig healing, fast jag inte har en blekblå aning om hur man gör.
Många varma styrkekramar från mig! Dethär fixar du galant!
❤️

120 Lilleba:

skriven

Beste Esmaralda. Gå på YouTube og ta deg tid til å se videoen: Run from the cure. Det finnes og fine Facebook grupper, men det kan jeg ta på mail. Styrkekram !

121 Lenafena:

skriven

Rätt beslut att åka hem! Du har bättre hemmavid vid havet!!! Önskar dig en fin påsk-vi i Sverige lär få varmast i Europa, det vill man inte missa!

122 blåregn:

skriven

Ta hand om dig!
Bra att du åkte hem!

123 Henrika:

skriven

Vi får hoppas, att allting fixar sig! En varm kram till dig.

124 Nornan:

skriven

Nej så fruktansvärt tråkigt! Blir så ledsen för din skull, ni som hade det så bra. Ovissheten är hemsk och jag förstår hur jobbigt det måste kännas. Både jag och min mamma har varit med om samma, fick göra biopsi och sen vänta och våndas... Men det visade sig vara ofarligt. Hoppas på samma för dig så klart. Jag sänder all healing och kärlek jag kan och en Stor styrkekram! ♡

125 Camilla:

skriven

<3

126 Mimma:

skriven

Tänker på dig ☀️

127 Malina:

skriven

Tråkiga besked. Tänker på dig och sänder goda tankar och hoppas att det inte är något allvarligt.
Stor kram!

128 Thomas :

skriven

Ta vara på dig!

Thomas

129 Hedwig:

skriven

Stackars dig, jag hoppas verkligen att du kommer att ha tur och att det bara handlar om en vanlig knöl i bröstet! Mitt råd är att vara lite kritisk också och kanske be om en second opinion i fall man skulle tro att det är allvarligt för i hälften av fallen lär det inte vara bröstcancer trots allt. Lycka till och jag är säker på att hela bloggfamiljen stödjer dig och tänker på dig! En stor kram härifrån.

130 Anonym:

skriven

<3 <3 <3 Tröstkramar från en som haft bröstcancer. Vet hur jobbigt det känns när de hittar en knöl och alla tankar som ploppar upp. Hoppas det är en godartad knöl du har. Många många styrkekramar till dig <3 <3 <3

131 Hanna:

skriven

Lycka till och ha en fin helg hemma :)

132 Kicki:

skriven

Ljus och kärlek, Ez❤️ Skickar healing!

133 SusanneAmalia :

skriven

Oj.. Allt blir inte alltid som man har tänkt sig.. Idag fredag är det fullmåne och allt ska avslutas och påbörjas något bra..
Jag bränner allt dåligt bort och gräver ner allt bra i jorden för att växa sig stark...
Univesum lyfter allt gott och ger kärlek till dig.. Fyller cellerna med helande kärlek...
Andas och kraft..

Många helande kramar 💕💗💗💗

134 Kristina:

skriven

Vad tråkigt att höra, hoppas och håller tummarna för att det är en godartad cellförändring!
Kramar och varma hälsningar
❤️🧡

Svar: Tack snälla.. kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: