YAY

 
En räkmacka på sjukhusets cafeteria igår.. efter sista behandlingen... för att fira att 15 behandlingsdagar är avklarade.
Sen for jag hem !
 
Hem till en lycklig Mannabonne Glenn som kråmade och ålade sig runt på golvet i ren glädje !
Maken  var inte lika glad eftersom han inte ålade sig det minsta.. men okey... han var nog rätt glad i alla fall 😁
 
I dag blir det en lugn och stillsam dag.. fixa med lite tvätt...skriva en seans... och se till så att morgondagen blogginlägg  har lite mer kött på benen !
 
Kram & kärlek
 
 
1 Jeanette:

skriven

Välkommen hem!
Min yngsta son och min äldsta dotter har börjat ta kontakt med mig efter flera års tystnad, börjar det lossna i mitt liv med alla tråkigheter? Kram❤️

2 Kulla:

skriven

Välkommen hem💕.. borta bra men hemma bäst 😄!
Njut av dagen🙏. Kram

3 MollyD:

skriven

Hej
Hundglädje bästa glädje. Hur trött, arg eller ledsen man är så trollas det bort och man kan inte låta bli att le du-när kom-hem dansen är igång.
Hur länge är tasiman aktiv? Min kingen - ingenting händer.
Lever han?
Läser ju om andra där saker sker men här - nada, zero, niente

Behöver verkligen kingen nu att slå in och stötta i min önskan. Vad kan jag göra för att aktivera honom mer. Jag pratar, gullar, påminner och äslr redan

Kram

Svar: Talismanerna har olika lång liv... gör de något radikalt kan de faktiskt de därefter... och en del av dem bidar sin tid och tillrättalägger länge innan något händer. Jag tror absolut att din är vid liv.. strö lite havssalt över den och låt ligga ett par timmar.. ofta hjälper det.. kram :)
Esmaralda

4 Helena Ir:

skriven

Det är klart de är glada :) Nu är det ju som de ska vara..nu får du hämta krafter och hoppas du finner en lösning på östrogen problemet..någon nämnde injektioner..

Idag träffar jag en gammal skolkamrat,den bästa! Luncha,fika..prata hela tiden :) Så roligt!!

Ha en bra hemmadag!

Kram :)

Svar: Härligt med gamla skolkamrater... kram :)
Esmaralda

5 <3:

skriven

Härligt att få komma hem till MG.
Kan det bli grekiska ö världen igen ? Kreta kanske.
Eller borde vi testa något lite mer äventyrligt.
Egypten Bulgarien och Turkiet är resmål som går bort för mig.
Kram


Svar: Grekiska ö världen passar dig faktiskt... även de italienska öarna... kram :)
Esmaralda

6 Browallia:

skriven

Mums! :) Den räkmackan var du värd flera gånger om efter de här veckorna. Bra kämpat!

Jag kan tänka mig att MG blev överlycklig när du kom hem.
Här hemma är det jag kråmar och ålar mig av lycka. Ok nu överdrev jag :D Men det är inte långt ifrån i och med min katts vändning i mående och beteende. Han har börjat spinna när han bäddar på sin sovplats och i morse vaknade jag av att han hoppat upp och satt i min säng. Som vi har kämpat detta halvår sen jag adoptera honom från katthemmet. Du har så rätt i att vi två behöver varandra. Tack för all pepping :) Jag önskar dig en skön vilodag. Är MG ledig och gör dig sällskap?

Stor varm kram

Svar: Vad glad jag blir... och att du har tålamod med denna katt som egentligen är en jättefin katt.. kommer löna sig. Han älskar dig verkligen och nu börjar tilliten så sakta komma... japp, MG är hemma från jobb idag och är helt hysterisk och tjatar i ett tills jag packat upp allt och allt hamnat på sina rätta platser... kram :)
Esmaralda

7 Läroliv:

skriven

Skönt att vara hemma igen förstås. Vilken fin bild du har av dig ovanför ditt namn. Så vackert med skyarna och ljuset runt om dig. Den ger mig känslan av andlighet.

Kram

Svar: Tack:) Ja jag tycker själv om den bilden :) Kram
Esmaralda

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar om jag får många vänner när jag är föreläsare i framtiden?

Blir jag vän med en massa i facebook?

Ha det bra

Svar: Ja, det blir fler facebookvänner... kram
Esmaralda

9 Misstjejen:

skriven

Hej

Väl kommer jag få dom nya grejer på eftermiddag och kom jag var nöjda?

Ha det bra

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag gör turné i sverige på min föreläsningar. Kommer jag var på en massa ställe?

Även min dröm att få nå nätverk från alla av nordisk...

Ha det bra

11 Susan:

skriven

Välkommen hem igen🤗

12 Alex:

skriven

Hej Esmeralda och en stor kram för att du tagit dig igenom behandlingen.

Jag undrar om jag klarar de här kommande (till synes två) tuffa veckorna på jobbet där mycket händer och är på spel.
Är så stressad och orolig. Försöker hantera allt både jobb och hem och flytt och inskolning samtidigt men det är inte lätt känslomässigt.

Fixar det sig? Går det bra?
Tack!

Svar: Jadå det fixar sig.. du har mycket runt dig men var närvarande i stunderna och ha bara fokus på det du gör för ögonblicket så reder det sig.. kram :)
Esmaralda

13 EPM :

skriven

Välkommen hem!
Du verkar ha en skön dag planerad idag, alldeles lagom😊

Idag är det personaldagar återigen, hoppas att det faktiskt blir nåt konstruktivt. Igår pratade chefen om vår delaktighet på en annan ny utbildning på ett väldigt raljant vis. Dessutom var det direkta felaktigheter hon sa, i vanlig ordning sa jag inte ifrån...😔

Kram

14 AnnaK:

skriven

Åh så skönt att vara hemma 😊 Kan tänka mig att dina därhemma var glada!

Månne om jag minns rätt om vad han sa när vi kramades. Var inte så onykter ändå men tänker att jag kan ha drömt. Ser du nåt. Oj vad mysigt det här var vill jag minnas att han sa.

Kram 🤗

Svar: Visst minns du rätt... kram :)
Esmaralda

15 Skorpan:

skriven

Den mackan såg mums ut o vilket bra sätt att avsluta vistelsen därborta med. Är det sant att maken inte ålade o krälade på golvet utav glädje ;D, det var då konstigt. Kanske kan gjorde nåt annat istället? Så skönt för dig att äntligen vara hemma! O få sova i egen säng...

Själv sover jag uselt, vaknar mitt i natten o somnar om precis innan klockan ska ringa o då kommer jag mig ju inte upp.. Det är tydligen jobbytet o stressen med att bli "färdig" här som orsakar detta, har ingen annan förklaring.

Har blivit bjuden till en alumnikväll i september av ett företag jag jobbade hos för flera år sen. Av nån anledning funderar jag att gå på den tillställningen, nåt jag inte alls varit intresserad av tidigare år, o undrar nu om det kan tänkas bli en kul kväll? Det är sista dagen jag är på mitt nuvarande jobb...

Imorgon ska jag o "provjobba" o jag hoppas att det ska bli bra!
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jo tack.. han bjöd på entrecote och ugnsrostade grönsaker av alla sorter... och det kan gott mäta sig med ålandet ! Ja, eftersom du känner att du kan tänka dig att gå på tillställningen.. så tycker jag absolut att du ska göra det.. kram :)
Esmaralda

16 Jossan :

skriven

God morgon!

Skönt att du är hemma.. igår kom jag ifrån jobbet vid 5. Jag hade ingen ork att plugga överhuvudtaget... men idag måste jag ha pli på mig själv. Jag har ingen ork alls i kroppen till något alls :(
I helgen ska jag ju ha tentan sen fixa telefonen och sen åker jag nog till mamma o pappa. Det ska ändå bli varmt.

Jag vet inte varför jag har känslan att jag inte kommer träffa någon... även om många ser det så känns det hopplöst...
Men men får väl hoppas på att han kommer ändå... jag försöker leva livet fullt ut ändå...

Kram

Svar: Visst kommer du träffa någon !! Kram :)
Esmaralda

17 Birgitta:

skriven

Godmorgon😊

Va skönt att det är avklarat förstår att vovsingen blev glad.

Es det finns en man på P som tagit kontakt med mig via messenger vi är vänner på FB ser du nått kring detta?

/Kram Birgitta

Svar: Jag ser att han är intresserad av dig.. men inte på vilket sätt.. kram :)
Esmaralda

18 Eva:

skriven

Åååh så skönt för dig!

Svar: Jaaa :) Tack :)
Esmaralda

19 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Vilken tur du har MG som visar hur lycklig han är då du kommer hem 😊
Din man är nog naturligtvis ochså lycklig men han får nog jobba på ålandet en del innan han tar det i bruk.😊

Det skulle nog bli aningen kaotiskt om dom båda ålade på när du anlände med ditt pick och pack😊

Men tur är ju att han visar sin glädje på annat sätt!

Ha en bra hemkomstdag!
Kram Solstjärnan ⭐


Svar: Ja, det där med ålandet får maken träna på !! :) Kram :)
Esmaralda

20 Carin:

skriven

Godmorgon och vad skönt det måste varit att vakna i egen säng!
Att unna sig en räksmörgås låter helt rätt i tiden att få smaka på efter en sån fadäs som du har varit med om.
Nu i dagarna löningstid börjar jag inse att bilen Bettan inte kommer klara sig länge till och bilen är ett sådant stort måste då inga kommunikationer går i anslutning till arbetstiderna jag har. Nyttigt att lära sig att vara beredd och kanske investera mer i fonder osv för att bygga upp buffert och mål osv?
Jag vet att krisar det sig så finns det hjälp. Dock bara känslan att gå plus/minus är ett stressmoment deluxe..
Idéer kommer smått hur man ska gå plus - det ska nog reda sig.

Kram

Svar: Du kommer till rätt insikt och allt reder sig... du kommer gå plus med lite trixande och planerande.. kram :)
Esmaralda

21 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Yaaa grattis då var det avklarat!!!

Kommer de relationen att hålla år till framåt? Eller kommer det att ske en förändring?
Kram

22 Luna:

skriven

Mysigt att komma hem!

Känner ett sorts behov att reda ut vad det är mellan oss, vart vi står i relation till varandra.
Men det är inte lätt när jag inte vet vad jag vill, och mest troligt samma för honom.
Har du något råd? Eller får du till dig något som kan vara till hjälp?

Svar: Kanske det bara ska ligga till sig ett litet tag till.. och sedan faller det på plats hur det blir... kram :)
Esmaralda

23 DD:

skriven

Är M personen du såg som jag dejta innan mötet med den ”rätta”?
Allt gick från att det kändes bra till att jag valde att backa, kanske han också. Det känns inte rätt iaf och min magkänsla har börjat tala tydligare o jag har börjat lyssna mer.

Kram 🌸

24 Kristin:

skriven

Gratulerer med vel overstått behandling, kjære Esmaralda. Jeg er glad for at dette nå er over, og at du kan leve som normalt igjen.

Kan tenke meg at MG var lykkelig, for det er klart han vil ha sin Matte hjemme sammen med seg. Din mann også, så klart. Det er bare det at vi mennesker stenger inne altfor mye, så egentlig ville nok din mann også rullet seg rundt på gulvet sammen med MG.

Ønsker dere en fin dag sammen.

KRAM!!!

Svar: Ha ha ha... ja, fast han lagade en entrecote o ugnsbakade fina grönsaker istället....för att fira att jag kommit hem oc det känner jag mig nöjd med :) Kram :)
Esmaralda

25 Hm:

skriven

Hej!
Kommer jag och J inleda något seriöst? Lr blir det bara några dejter..
Kram!

26 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Tack för ditt inlägg igår 💖
Har inget nät Telia säger att det är routern.Fick köpa till data till mobilen ...Funkar till det nödvändigaste ...När blev man så beroende...

Njut nu av din dag hemma och färdigstrålad

Kram Anki med flock

Svar: Ja, om nätet inte funkar här hos mig får jag rediga utbrott... så är det bara... kram :)
Esmaralda

27 Miltons Mamma:

skriven

Fasen vad dålig stil av maken att inte åla sig av glädje när du kom hem 😂😂😂😂 Det hade jag velat se 😂
Men skönt att vara hemma vare sig maken ålar som MG eller inte 😊🌸

Efter flera månaders sökande och provat på en det ena och en det andra (sax och nycklar i fönster, letat mig blå, diverse medium på FB) så är ÄNTLIGEN en nyckelknippa hittad. Yaaaaay!

Ett medium som erbjöd att "känna efter" borttappade saker och jag tar alltid tillfället i akt. Och jag hade tur och fick svar.

En nyckel skulle ligga på ett ställe där jag letat förut. Det fanns nycklar, metall och mynt där.
Jag = 🤔 när det gällde mynt för jag tänkte på städskåpet där jag har nycklar och metall (tex verktyg) Jag började högst upp i skåpet, städade, rensade och letade. Varje låda, varje hörn, tog ut allt (som många ggr tidigare) Längst ned har jag toarullar, målarfärg, lite städsprayer och sådant.... Bland det sista jag tog ut så hade en nyckelknippa hamnat.

Och där har jag letat. Flera gånger 😂 Skumt... Inte första gången saker teleporterar. Skedar från Thailand tex. Hoppas hitta sista nyckeln sedan. Skulle vara väldigt skönt 😊


Kjam 🌸

28 Dunegull:

skriven

Härligt att du är hemma igen. Mysigt med glad vovvo-det är d bästa :)

Hur ser min höst ut?

29 Lenafena:

skriven

Skönt!!!!! Tack för seansen, mitt motlut med allt har varat i så många år nu och det känns som att det inte tar slut någon gång i detta liv .....men jag känner mig i alla fall lite gladare till sinnet när jag läser vad du skriver och det betyder mycket. Tack!!!!

Svar: Det tar slut.. men helt fri från bekymmer blir man ju aldrig och därför är det viktigt att hantera saker och ting på så rätt sätt som möjligt.. kram :)
Esmaralda

30 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda somnade om på morgonen efter att jag varit ut med lilla 🐶❣
Drömde att jag var i en stuga. Mamma var med någonstans och det var gemensam filmkväll. Två av pappas gamla fotbollskompisar kom in nakna tror jag i stugan och lite glada i hatten. Såg sen pappa i den beiga tröjan från Intersport på långt håll där han stod och latjade med en fotboll på verandan. Han var sådär glad och busig som han alltid var som ung och när jag var barn. Betyder drömmen något ?
Kram

31 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag är nyfiken på vad kommer min familjen tycker om min föreläsningar i framtiden? Min föräldrar, bröder och brorsbarn?

Vad säger dom om det i framtiden...

Kommer dom var positiv?

Ha det bra

32 Maria:

skriven

Fantastiska Esmaralda! Välkommen hem säger jag då:-)....Alltså, min mamma brukar säga att "man är inte mer sjuk än man gör sig"...och det tycker jag resonerar väl med dig under denna period av ditt liv. Trots att du ju varit sjuk så har du ändå inte varit det, din kropp har varit sjuk men inte du.....och det varit så fantastiskt inspirerande att få ta del av!

Kram,
Maria

Svar: Tack snälla... kram :)
Esmaralda

33 Michaela:

skriven

Hurra!! Välkommen hem och nu ska du bara njuta att det äntligen är över :) Klart att bästa MG är överlycklig att mamma är hemma igen.

Vilken dag igår. Är så förälskad att jag nästan spricker :) Han hade planerat picknick ute i ett jättefint naturområde eftersom vi båda älskar naturen och köpt mina favorit chips mm. Sen åt vi pizza och umgicks hemma hos honom. Ville inte åka hem men var det bästa ändå för behövde få sova ordentligt då jag ska jobba hela helgen och jag tycker att man ska ta det lugnt i början. Aldrig känt såhär förut. För första gången i mitt liv känner jag mig omtyckt och respekterad. Och jag kan vara mig själv till 100%. Brukar ju fly i sådana här situationer för att jag inte vill bli sårad men ska försöka stå emot. Stolt över mig själv att jag gick emot ångesten och åkte. Jag klarade det :) Kraam!

Svar: Underbart... det här är så bra för dig... kram :)
Esmaralda

34 Erika:

skriven

Hej! Ser min yrsel ut att bero på något allvarligt?

35 Nornan:

skriven

Jippi Grattis!
Vad skönt att det äntligen är över. Att sommaren gjort comeback i nästan hela vårt land gör ju inte saken sämre.

Må så gott. Kramar!

Svar: Ja, riktig sommar är det ju !!! Kram :)
Esmaralda

36 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.

Är ett nytt jobb med fast inkomst påväg mot mig?
Eller kämpar jag på som det är ett tag till? Dröjer det?
Kram

Svar: Det kommer.. men kan dröja ännu en tid.... sök allt... kram :)
Esmaralda

37 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Skicka över hit mannen för matlagning också ;), det vore jag glad att slippa...
Mums vilken mat du fick.
Kram Skorpan

38 Mu:

skriven

Hej Esmaralda.

Idag är jag inte på så bra humör. Känner mig irriterad och lätt retlig. Jag skriver det för att det tillhör inte det vanliga. Oftast brukar jag vara på ett bra humör. Vara mjuk till humöret och ha ett bra tålamod. När folk pratar om pms och sådant känner jag inte igen mig. Men idag känns det som om det kan vara något som spökar. Inte alls på humör. Det som är bra med att vara lite små sur är att man ser mer relevant på saker. Man drar lättare sina gränser. Tänker mer på sig själv.

Så det kanske är bra att vara lite sur stucken ibland?

Kanske är mitt humör idag, men känner mig inte alls lika nära mina känslor för honom som jag brukade göra. Snarare lite mer irriterad över vissa beteenden på honom.

Han får ju ta och ändra sig i vissa saker isåfall och jag vet inte om den förändringen kommer att komma? Hur ska det annars kunna funka mellan oss som så som jag hoppats på?

Verkar det som om det kan komma att bli något mellan oss? Eller verkar det som om det inte blir det?
Kram


Svar: Man har sina dagar och du ska varken dra positiva eller negativa växlar av hur du känner just idag... låt lite dagar komma och gå och känn av... han kommer ju inte att förändras och bli precis sådan som du önskar han vore.. kram :)
Esmaralda

39 Kiara:

skriven

Hej Es!
Det tycker ja du/ni gjorde rätt i. Det var du värd. ❤

En nyfiken liten undran, ser du om jag får de fina flicknamnet Isabel som jag tycker så mycket om på en av mina framtida barn? Hur stor chans är det isf? Tack i förhand! Kram

40 Kiara:

skriven

Hej Es!
Det tycker ja du/ni gjorde rätt i. Det var du värd. ❤

En nyfiken liten undran, ser du om jag får de fina flicknamnet Isabel som jag tycker så mycket om på en av mina framtida barn? Hur stor chans är det isf? Tack i förhand! Kram

41 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda somnade om på morgonen efter att jag varit ut med lilla 🐶❣
Drömde att jag var i en stuga. Mamma var med någonstans och det var gemensam filmkväll. Två av pappas gamla fotbollskompisar kom in nakna tror jag i stugan och lite glada i hatten. Såg sen pappa i den beiga tröjan från Intersport på långt håll där han stod och latjade med en fotboll på verandan. Han var sådär glad och busig som han alltid var som ung och när jag var barn. Betyder drömmen något ?
Kram

Svar: Du kan nog tolka drömmen som en hälsning från pappa.. just den biten när han latjade med fotbollen... kram :)
Esmaralda

42 Anna E:

skriven

Vad är det med de här vargdrömmarna jag fått? Kraftdjur har jag läst... Läskiga :(

43 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Välkommen hem ☺️. Vad skönt att strålningen är avklarad 👍.

Jag måste fråga en grej. På bröllopsfesten satt jag och pratade med brudens pappa. Det var lätt att prata med honom och han verkade inte det minsta uttråkad trots att jag visade bilder på alla mina kaniner. Jag tyckte mycket om hans tolkningar av målningarna jag visade honom som jag har gjort. Han höll själv på med bildskapande och det märktes direkt. Jag gillade honom så jag sa till honom "jag gillar dig".
Han bad mig att skriva ett mejl till honom på svenska när jag kom hem och så skulle han svara på svenska. "Bara du inte fuskar och använder Google translate" sa jag och skrattade.
Två dagar senare skrev jag det där mejlet på svenska och tackade för en trevlig kväll och fyllde på med lite artighetsfraser och avslutade med att om han och hans fru kom till Sverige fick de komma förbi på en kopp kaffe och en kanelbulle.
Svaret jag fick gjorde mig lite häpen. Det lät som om han blivit störtförälskad i mig och förklade sin stora kärlek. Det handlade om mitt leende och hur han hade känt när jag sa att jag gillade honom och att han typ drömde om att hals över huvud ge sig iväg till Sverige för att söka upp mig igen.
Jag blev förbryllad och tänkte saker som "stöter han på mig? men frugan då? Är han inte kär i henne?"och "han måste vara svältfödd på trevliga människor, har ingen någonsin sagt att de gillar honom förut?"
En liten stund senare skrev han igen och bad om ursäkt för sitt mejl.
Trög som jag är fattar jag ingenting. Var han full när han skrev så att han ville skoja till det lite eller menade han det han skrev i stunden?

Han förgyllde helt klart min kväll där på festen. Jag gillar att träffa lättpratade människor som vill se bilder på alla mina kaniner, men han trodde väl inte att jag stötte på honom hoppas jag? Jag trodde bara att jag var allmänt trevlig.

Kram Therese C ❤️

Svar: Han menade det han skrev... han drogs med känslomässigt och nej, han bara blev störtförälskad i dig och är väl medveten om att du inte flirtade... nu försöker han sansa sig.. för han är ju i grunden en sansad och bra man... kram :)
Esmaralda

44 Luna:

skriven

Tack för svaret! Får nog försöka med lite tålamod!
Med trötta ögon läste jag svaret, att jag skulle se till att ligga lite för att få se hur det blir. Det skulle jag inte tacka nej till ;)

Svar: Ha ha ha, ja, ligga lite ska du såklart också :) kram :)
Esmaralda

45 <3:

skriven

Skönt att höra ❤️

Vill f att jag tar intiativ angående resan till Istanbul? Kommer den att bli av?
Finns det något råd/tips jag bör tänka på ❤️

46 Mee:

skriven

Hej Es

Ser du något roligt som händer mig inom kort?
Kram

47 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer relationen att hålla år till framåt? Eller kommer det att ske en förändring?
Kram

48 M:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer det att kunna bli någonting mellan oss? Eller kommer det inte att bli det?
Tror du att det kommer att kunna bli någonting?Kram

49 Agnes:

skriven

Välkommen hem till ditt o de dina, Es!
Vilket härligt välkomnande du fick!

Fortsätter mitt tragglande med att programmera om min hjärna för att bättre kunna passa in i det här samhället. Gällande jobbet så ligger jag lågt...som jag skrev...jag har ett jobb att "gå till" när semestern är slut, men jag vet ej till vart. Bestämt mig för att fortsätta min semester utan att spekulera i vad som sker, då min magkänsla säger mig, att det kommer att fixa sig.

Mitt mantra...."klaga inte, förklara inte!"

Som den driftiga kvinna jag nu är, så blir dagens "att göra" att köra bilen genom biltvätten! En gång i tiden så tvättades bilen "för hand", men då ingen man ser sig manad att göra detta åt mig, så blir det helt enkelt en tur genom biltvätten. Kanske jag nästa år kör en redig handtvätt av bilen...kanske, som sagt, haha!

Kram!

Svar: Tack, ja det var inget dåligt välkomnande jag fick :) Bra inställning kring nuet och jobbet... njut av de lediga dagarna och det kommer fixa sig med jobbet ! Sonen var den som tvättade i min bil sist.. men så hade han själv använt den en hel del också... kram :)
Esmaralda

50 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, jag är kallad på intervju för jobbet som jag vill ha! Får jag jobbet? Kram

Svar: Chansen är god... kram :)
Esmaralda

51 Kiara:

skriven

Kära Es!
En nyfiken liten undran, ser du om jag får de fina flicknamnet Isabel som jag tycker så mycket om på en av mina framtida barn? Hur stor chans är det isf? Tack i förhand! Kram Kiara

52 Anita:

skriven

Hej
En ny följare är jag
Undrar så hur det kommer att gå för min yngsta dotter, orolig för henne angående hälsan och hennes förhållande

Svar: Hon får räkna med att det kan komma en ganska tuff period men det reder ut sig och det kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

53 AnnaK:

skriven

Tack! Då minns jag rätt 😊

Kram 🤗

54 G.H:

skriven

Skönt att få komma hem ❤️
Förstår att du är saknad!

Kram:)

55 Jeanette:

skriven

Underbart ♥️

56 Kiara :

skriven

Kära Es!
En nyfiken liten undran, ser du om jag får de fina flicknamnet Isabel som jag tycker så mycket om på en av mina framtida barn? Hur stor chans är det isf? Tack i förhand! Kram Kiara

57 F:

skriven

Känner mig då förvirrad vet inte hur jag ska gå tillväga med mitt liv,när det gäller min karriär, känner mig så kluven. Kan du se om det kommer något erbjudande till mig eller om det kommer att ordna sig?

Svar: Känns som du själv måste fatta ett nytt beslut för att det ska ske förändring och hända något... starta en tankeprocess.. kram :)
Esmaralda

58 *:

skriven

Hej

Ser du inom vilket område jag kommer att jobba i framtiden ?

Blir det kontorsråtta, havet eller något helt annat. Järnvägen kanske ??

Jag har så mycket i huvudet och velar och velar hur jag ska göra om jag ska byta helt.

Kram*

59 Lilla jag :

skriven

Grattis Es =)

Kan du se ett jobb byte för mig eller kommer chefen gilla mig bättre. Vad gör jag för fel vad gäller henne?

Kram!

60 Ros:

skriven

Hej Esmaralda.

Känner han för mig?
Kram

61 Tjejan:

skriven

Hej!

Så skönt att du är hemma igen! Imponerande att du stannat borta hela tiden. När jag strålades för 20 år sedan då kunde jag inte låta bli att åka hem på helgerna. Hade ca 50 mil hem och två småbarn som drog. 👨‍👩‍👦‍👦

Den här killen (nåja hemvändande pensionären) med hund 🐕 jag träffat på, är han lite stirrig jämt, eller är det bara nyhetens nervositet som gör att han känns lite osammanhängande??? Kan det bli något mer än ömsesidigt hundpassande? Inget pirr alls från min sida. Vet inte om jag ens hoppas på det... Han snusar, blääää!
Gjorde honom nog ändå lycklig i förrgår, vi fikade här och tittade på gamla vykort. Han beklagade att han aldrig hade sett ett foto på sin farfar. Jag rotade fram morfars fotoarkiv, och där fanns fin bild från 1924 på hans far, fastrar och farföräldrar. Skannade in och mejlade till honom. Har inte hört något efter det.
Vad tror du, kan våra hundar bli riktigt kompis? Hans hund är lite avog mot andra hundar. Tips på hu vi ska gå tillväga vid deras första ev möte???

Så är jag ju lite nyfiken på hur ert nya badrum har blivit! 🚽🛁

Många varma kramar!!!

Svar: Ja, familjen fick ju komma till mig istället :) Den här grabben är allt förtjust i dig och blir lite nervöst.. men jag tror det du svårt att känna det där lilla extra för honom.. så fort sista väggen är på plats ska jag fotografera badrummet... väntar fortfarande på den eländiga hantverkaren . Hundarna kan visst bli vänner... bäst är om de träffas lösa och ni inte lägger er i... och är den andra hunden lite sur så kan du vända din hunds bakdel mot andra hunden så han får lukta i lugn och ro... det brukar göra susen... Cesar Millans metod och den har ja alltid använt med MG... kram :)
Esmaralda

62 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer den relationen att vara år till?
Eller kommer det att ske en förändring?
Kram

63 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Det är så frustrerande, denna akne jag dragit på mig i 10 år nu blir så trött på den.
Det blir lite bättre ibland och så blir det besvärligt igen. Har ätit lite olika tabletter mot just acne.
Funderar på att äta en kur igen sen.

Kommer jag någonsin att bli av med min acne eller kommer jag att få leva med denna?
Kram

64 S:

skriven

Jag undrar vad jag behöver göra för att hitta ro och komma i balans?

Kram ♡

Svar: Kanske du behöver vara mer sann mot dig själv och gå igenom sådant i dit liv som du vill ha mer eller mindre av och göra upp en plan kring hur du ska nå dit.. kram :)
Esmaralda

65 Fanny2:

skriven

Välkommen hem och hoppas behandlingen inte var för besvärlig då och nu efteråt. Kanske kände maken att MG uttryckte glädje nog för båda. :) Många pussar till MG. 💜

Nu är jag äntligen hemma och vad jag saknar Italien... Det blev som du skrev att jag skulle dricka och äta mig igenom Toscana. En vingård inte så långt ifrån Siena hann jag besöka och där träffade jag den supertrevliga ägaren. :)

Nästa gång har jag förhoppningsvis körkort så att jag hinner se mer... Det var en fin resa trots en mindre positiv upplevelse. När jag skulle tillbaka från Cinque Terre var det flera tågbyten och jag och min mor gick på fel tåg... Samma platform och någon minut tidigare. Det var så sent så man såg inget i mörkret och vi hamnade i vischan bland killar som såg kriminella ut. Blev så rädd att jag gömde mina smycken och höll ett stort avstånd från dem. Jag bad både min ängel och min farfar om hjälp för det gick så få tåg och biljettautomaten fungerade inte.. Sen träffade vi bokstavligen en ängel till biljettkontrollant. 😱 Jag förklarade läget och han sa var vi kunde hitta hotell och andra lösningar innan han gick till andra vagnen. När han kom tillbaka hade han kontaktat tågbolaget för att dubbelkolla vilka tåg som gick och fixat så att vi fick åka med ett nattåg till Pisa. Han tipsade även om att sitta utanför polisstationen där och vänta på nästa tåg... Snygg och stilig som få var han också, som i "tall, dark and handsome". Tänk om man hade haft en chans där... Wow. Vad tror du att han tyckte om mig? Jag måste ha blivit blek när jag stammade... Är så otroligt tacksam för allt han gjorde och det kändes som att någon hörde mig när jag bad om hjälp. Jag kom att tänka på att du sa att du såg en äldre man gå med mig när vi sågs i Värmdö och det kändes tryggare. :)

Kram


Svar: Ja, det underlättar i Toscana om man kör bil.. det är ju lite avstånd till det mesta. Vilken trevlig kontrollant och han tyckte att du var riktigt söt :) Sådana där små extra äventyr som du råkade ut för, är alltid roligt efteråt... men inte när man är mitt uppe i dem. Kram :)
Esmaralda

66 CA :

skriven

Hej
Det har blivit lite dumt med en man på bowlingen.
Jag vågar ju nästan inte titta på honom, för det verkar inte som han vill det.
Så jag hejar inte ens på honom eller pratar med honom. Det blir konstigt, så jag vet inte hur jag ska lösa detta eller om det kommer att lösa sig av sig självt.
Ser du något?
Kram

67 Milla:

skriven

Skönt att du kommit hem!
Vår resa utomlands gick bra. Nu börjat jobba.
Ska jag anmäla mig tlll den dyra aktiekursen i Stockholm? Kommer det löna sig o visa sig på min depå? Vill vidare i livet m mina drömmar efter skilsmässan.

Svar: Härligt att allt gått bra.... det är dags för dig att gå en liknande kurs... om det är just denne eller någon annan ser jag inte.. det får du själv besluta.. kram :)
Esmaralda

68 Mumin:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer det att kunna bli någonting mellan oss? Eller ser det ut som att det inte kommer att bli någonting?
Kram

69 Boudica:

skriven

Vänta du bara nästa gång ålar nog maken också på golvet i ren glädje ;)
Som jag brukar säga till lagergrabben, "sådan hund, sådan husse". Som stämde så gott idag! Gick in i rummet ser hunden liga platt på golvet, sen några sekunder senare ser jag att husse gör samma sak!

Ja här blir det också lugnt idag, eller det som är kvar av dagen nu efter jobbet. Känner mig rätt trött med, möjligen pga första veckan efter semestern.

Tänkte lite, nu är det åter igen en på jobbet som söker ny lägenhet eller ny rumskamrat, om jag skulle erbjuda mitt "extra" rum, skulle han vara intresserad? Skulle det fungera bra?

KRAM!

70 Helena Ir:

skriven

Jag har en sådan fin känsla inom mig..den har växt sig starkare ..känslan är kärlek. Kärlek till livet..låter det flummigt :) ?
Kanske är det Kingen..eller så är det när" Fan blir gammal så blir han religiös ":) Häftigt är det ändå :) som att vara förälskad och accepterad..

Kram :)

71 sus:

skriven

hej
gott gott med räkmacka....
skönt att komma hem...
vad är fel på mitt jobb?
love sus

72 Mimis:

skriven

Hej!

Blir det någon flytt i år?? blir tokig av att bo här.

Kram

73 Contici:

skriven

Härligt!

Verkligen värt att fira! Allt gott nu, och pussa Mannabonne Glenn och familjen riktigt mkt.

Kram!

74 Kiara :

skriven

Kära Es!
En nyfiken liten undran, ser du om jag får de fina flicknamnet Isabel som jag tycker så mycket om på en av mina framtida barn? Hur stor chans är det isf? Tack i förhand! Kram Kiara

75 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Provar igen om du ser något om detta,
Ser det ut som
Om den relationen håller år till?
Eller kommer en förändring att ske?
Kram

Svar: Ser inte ut som om de ska slut närmaste tiden..mer exakt ser jag inte.. kram
Esmaralda

76 Makaon:

skriven

Åh, vad skönt. Hoppas att allt blir bra nu.

77 Tajnuss:

skriven

Men smarrig macka :)
Kommer det bli jag och jon? Vem vart hur tar initiativet? Nu bara en massa gloande 🙄😄

Ha det gott!!

Svar: Chansen finns men det bör ske snart om det ska bli något.. ta ett initiativ så vet du, kram :)
Esmaralda

78 Sofia:

skriven

Hej Es!

Jag har inte läst din blogg på länge och jag läser detta nu. Du är så stark som går igenom allt detta och ändå orkar svara på våra frågor och inlägg. Underbara Es! Hoppas du snart mår bra igen. :( ❤️

Jag har en fråga och det gäller alla naturkatastrofer påverkade av oss människor. Som liten drömde jag ofta att luften ute var förorenat och att vi inte fick öppna fönstren för att annars skulle vi dö. Jag vet vi alla kommer att dö men jag är rädd att jag kommer att dö pga en
naturkatastrof. Är det så Es? Kram ❤️
S.

Svar: Nej, din rädsla i detta är obefogad.. kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: