Dra sitt strå till stacken...

Barnbarnet Ellisen har börjat bo i stallet och är på väg att transformeras  till en hästtjej.

Och önskar sig bara hästgrejor i julklapp.

Jag minns hur det var – under en period var  jag också hästtjej och så fick jag min egen häst, Islandshästen Kino och blev hästägare och det var stort. Tills jag tappade intresset några år senare och Kino kom till en annan familj.

 

Barnbarnet  Ozzy  förvandlas till en businessman.

Han är just nu i färd med att sälja alla sina leksaker som han inte leker med mer och ruljangsen går strålande… folk är på jakt efter julklappar ju

Ozzy har alltid varit rädd om sina saker och det mesta är precis som nytt – så varför köpa detsamma från butik för 500 kr när man kan köpa begagnat för 50 ?

Och så har han sålt så in i bengan med jultidningar att han fått högvinsten – en speldator.

 

 

Bra att ungarna får jobba lite för sina grejor !!

Jag önskar att alla plockar fram leksaker och annat  ur  skrymslen och gömmor och säljer  billigt så fler barn  vars föräldrar  inte har det gott ställt, får klappar

Och det som inte Ozzy säljer.. de skänker han till föreningen som packar in och ger julklappar  där det behövs. På de flesta lite större orter har man sådan verksamhet.

Guld värt, tycker jag och man ska dra sitt strå till stacken!

 

 

 Tillhör du dem som  har tight ekonomi eller ingen ekonomi alls så hör dig för var klappar tillbarnen bortskänkes !!

När jag var barn så bjöd pappa ofta in nån ensam gubbe eller gumma som hade det illa  ställt. Jag minns att de brukade lukta rätt illa men fick mig itutat att sånt kniper man käft om och man behandlar alla gäster som om de vore kungliga, alldeles oavsett.

Såna lärdomar sitter i !

Här hos mej har julen redan börjat lite smått… det är så mysigt när man om kvällen sitter där vid TV:n med massa levande ljus tända och gosar in sig i julfiltarna!

De enda som skaver lite är min väninna Madonna från USA.. hon håller på med en diet som heter Keto… och är typ  LCHF hardcore. Tydligen väldigt populärt over there. Och det funkar, i alla fall för henne.  Själv blir jag bara matt när jag kollar upp olika dieter.. och det finns ingen jag spontant känner för.

 // Godisdiet skulle jag kunna relatera till 😂//

 

Madonna kommer till sommaren på besök  och vill uppleva svensk midsommar igen .. och jag ser fram emot hennes besök … men herregud…vad ska man bjuda på ? Sill utan potatis ? Jordgubbstårta utan tårtbotten ?

Nåja, det löser sig nog.

Nu är sonen på hemväg från New York som också inkluderat Florida och tre dygn hos Madonna… och  precis innan jul far äldsta dottern och Ozzy dit till Madonna… för att fira  jul  och nyår med amerikansk  pompa och ståt !

 

 

Och nu kommer alltså  julen med alla godsaker….det blir inte lätt  för en sockerråtta som jag 😱

Jaha, nu har jag babblat på om både ditten och ditten utan någon röd tråd men så får det vara ibland.

Glöm bara inte att sälj billigt eller skänk… just nu är det så rätt i tiden !

Massa kram & kärlek

1 Läroliv:

skriven

Go kille den lille-store mannen OZZY. Vad månde bliva?

Kram

2 Helena Ir:

skriven

Bra gjort av Ozzy! Min son gjorde också sånt,han började när han var 6 år..tv-spel..hans gamla cykel..det gick bra för honom! Idag jobbar han med egen butik.

Lchf har jag ätit många år,kom in i en period av fusk i somras..sen 6 veckor är det keto..Jag gillar det!

Jag tycker också det är så mysigt med ljusen och alla fina julsaker,granen som vi fick upp i år..den lyser upp så fint!
Det är möjligt att det blir en ensam jul i år..dottern borde nog åka till sin pappa..Det visar sig,numera gör det mig inget! Ensamhet låter kanske skrämmande..men jag känner mig nästan aldrig ensam..lugnt och skönt bara! Hoppas jag inte blir en gammal enstöring..

Beger mig till gymmet,och är social :)

Ha en bra dag!

Kram :)

3 MollyD :

skriven

Hej
Tack E för svar. Men om chansen är så liten inte ens över 50% att få jobbet så förstår jag inte varför jag ska utsätta mig för detta. Den som får jobbet kommer jag träffa regelbundet då vi har beröringspunkter. Har utsatt mig för detta en gång tidigare för ett par veckor sedan. Sökte inte då heller utan blev uppringd. Fick ett förnedrande samtal tillbaka om att dom tyckte jag pratade för mycket ekonomi. Då svarade jag på deras frågor och var tillsagd innan att dom sökte ngn som kan ekonomi.
Funderar istället på att vara kvar där jag är till pensionen.
Att försöka bygga upp ett välmående företag istället.
Var når jag framgång?
( mycket på en gång sorry)
Kram

4 Mimi:

skriven

Godmorgon!

Blir det något jobb i början på nästa år?? Nytt jobb och annan lägenhet är allt jag önskar.

Kram

5 Tingeling :

skriven

Jag skänker! Vi har en second hand affär här som är väldigt populär, bland annat böcker (som jag älskar) för 5 kr styck, folk läser en gång och sen lämnar bort, är som nya! dit lämnar jag grejer. Sen varje jul är det ett företag som tar emot julklapp här, och då ska man skriva kille/tjej och vilken ålder det passar, och så samarbetar dem med kvinnojourer, soc osv, och åker och delar ut paketen. Så jag slår också ett slag för detta! Kolla upp och ge bort! Och ett tips man lätt glömmer, mindre barn ser inte pengar och vad saker kostar... går lika bra med billigare saker så det kan bli några fler!

Har varit mycket nu senaste tiden. Är trött, på söndag får jag vila. Sen blir det mer normal vardag hoppas jag!

Kram!

Svar: Blir lite mycket nu innan jul men lugnet kommer.. kram
Esmaralda

6 Skorpan:

skriven

Visst är det bra att barnen får veta att pengar inte växer på träd. Fast det tror jag alla dina barnbarn vet Es. Att skiljas från sina leksaker klarar alla inte av så jag tycker det är strongt gjort av Ozzy att sälja sina...

Här samlar man också in julklappar till dem som inte har så mycket,men det ska vara nya grejor o det har jag lite svårt att förstå fast det kanske är bara jag som inte gör det...

Yngsta barnets klass ska på "självständighetsbal" nu på morgonen o det var finklänning o lockat hår o strassörhängen som gällde :). O förstås en mamma som orkade stiga upp tidigt o skjutsa till skolan o det var svårt ;). Hoppas det blir en rolig tillställning.

Veckans sista arbetsdag, så skönt. Vi kunde fira självständigheten varje fredag o ha ledigt tycker jag ;). Rätt mycket på jobbet o då är all ledighet guld värd. Inga egentliga planer, men nåt borde jag nog ha för mig... Fredag ta det lugnt o åka iväg nånstans på lördag, god ide'? Slå in julklappar o kolla hur den fronten ser ut, ifall den behöver åtgärdas ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ozzy sålde tågbanor, Lego o massa fint till en mormor som har många barnbarn och nu kunde hon ge dem alla något fint för knappt några pengar alls... kram
Esmaralda

7 Lilla jag :

skriven

Kära Es,

Kan du se någon ändring med min mans jobb inom det närmaste? Hur mycket tid ska man ge det? Vet inte om jag agerar orättvist. Oroar jag mig för pengar i onödan?

Kram!

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Vill tar en chans att småprata med C kvinna som den svart håret i facebook på meddelande om det går okej?

Ha det bra

9 Susan:

skriven

Här är en sockerråtta till😱 skulle nog behöva avgiftas ordentligt och inte blir det lättare nu i juletider... men gott e det 😉
Man får ju trösta sig med ngt när det inte händer så mycket annat kul....o i väntan på en egen skumtomtar att älska😘

julekram

Svar: :) Kram :)
Esmaralda

10 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer någon annan som bryr om mig och prata mer med mig än den E kvinna och undrar ju vad gör hon på riktigt?

Är det mycket snart att jag ska få någon jag kan prata med så oftast?

Ha det bra

11 Yvonne gammal kund :

skriven

Godmorgon Esmaralda!

Tack för svar på hårfärg igår! Den ska jag köpa i kastanj.
Ja det är inte lätt det där med vikten, håller med dig.
Har just tryckt bort 10 kg på ett år.

Nu ska man hålla dom också! Skittråkigt är det! Nej till godis nej till för mycket bröd nej till kakor...osv.

Det är synd om oss tycker jag😟.

Ha det bra idag!

Kram.

Yvonne

Svar: Duktig du är som fixat tio kilo !! Och det ÄR jobbigt att inte falla tillbaka i gamla mönster men du KAN det här, du kan fixa det... det ser jag:) kram
Esmaralda

12 Skrållann:

skriven

Hej!
”Ditten och ratten” kan vara nog så viktigt och det behöver inte alltid vara supergenomtänkt, det kan bli väldigt bra ändå😉
Drömde inatt att jag hade fått renoverat i mitt boende och när jag och några andra boende skulle gå igenom vad som var gjort kände jag en av killarna som hade hand om det. Han skulle demonstrera något och spänningen mellan oss blev påtaglig. Han stod jättenära och rörde vid mig. Han strök mig över håret och överöste komplimanger och vi kunde inte sluta se varandra djupt i ögonen. Låter märkligt med tanke på att det var en genomgång av renovering men drömmen var perfekt och känslan när jag vaknade var pirr i hela kroppen;) Det är ju inte första gången jag drömmer värsta bästa romantiska drömmen och självklart vill jag ju veta hur jag ska tyda den?!

Kram❤️

13 Misstjejen:

skriven

Hej

Finns det något anledningen att varför J han är ofta på mig och stirra på mig och allt.

Känna inte som jag kunde få ifred och avslappna.

Ha det bra

Svar: Bry dig inte om honom, gör honom inte viktig... kram :)
Esmaralda

14 Linda:

skriven

Godmorgon Ez, får jag ett svar där det stämmer att jag har blivit smittad ?

15 Undrande:

skriven

God morgon!
Igår anlände min lady och när jag tog i kuvertet kände jag en enorm energi och beslöt mig för att inte öppna brevet direkt.
Istället så satte jag mig i sängen med kuvertet i knät.
Hela jag blev otroligt varm och sen stensomnade och sov säkert en timma.
När jag senare på kvällen gjorde ceremonin med lady så kom det en bild av ett rött hus och ladyn förmedlade att hon skulle ge mig och min dotter det här huset. Det upprepades flera gånger. Det här var inte en av mina önskningar och nu undrar jag om lady faktiskt kommer med en bonus överraskning?
Kan det vara så lyckosamt?
Jag har känt ett lugn när jag burit lady och hoppas det håller i sig och att hon för lika mycket lycka med sig som harri och shanti! ❤️

Svar: Ja det kan mycket väl vara så att Lady känner vad du vill och behöver och jobba på detta jämsides med dina önskningar.. kram :)
Esmaralda

16 EPM :

skriven

Bara bjud du Madonna! Hon får själv plocka det hon äter. Koka extra ägg kanske...
Min son är också helt inne på att sälja sina saker och tjäna en hacka!
Mina barns önskelistor skiljer med en A4, sonens reflektion över detta: ”Ella önskar sånt hon kan få, jag tänker lite annorlunda...” 😂😂

Ladyn är nu runt min arm och vilar på min puls. Hon verkar trivas där.

Ser du nån flirt för mig i nära tid..?

Kram

Svar: Ja, en flirt verkar komma ganska snart... kram
Esmaralda

17 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda börjar det bli dags att jag ska våga höra av mig till A ? 🙈
Det är är en bra man va ?
Kramvb

18 Dunegull:

skriven

Ändå bra inlägg. Viktigt att kunna hjälpas åt. Jag köpte några julklappar i Ullared som jag ska skänka till ett ställe i Malmö. Jättebra att det finns folk som brinner för att hjälpa dem som inte har samma förutsättningar.

Vi hade omorganisation igår. Av 3 i min grupp så fick 1 gå. Känns Konstigt ändå att det inte blev jag eftersom jag är sist in samtidigt som minst erfarenhet. Någonstans måste de ju gilla mig vilket gör mig glad. Kan detta betyda att de fortsätter tror på mig och lyfter mig till chef 2020 eller är det för tidigt?
Kram

Svar: Ja det ser ut som om du har chans till ny position... kram :)
Esmaralda

19 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon.
Jo, nog försöker man väl dra sitt strå till stacken, det har jag alltid gjort efter förmåga. Just nu känns det som att jag inte har någon förmåga. Allt är pinsamt och jag blir ledsen. Det är pinsamt att köra barnet i en trasig bil som skallrar och brölar så alla hör, pinsamt att köra barnet i en oskattad bil för att kunna ge barnet mat. Det räckte inte till räkningarna, och nu måste jag be mannen om hjälp för bensinen är slut. Jag blundar för att hästen ömmar i ett ben, sväljer det dåliga samvetet, för veterinären kostar pengar. Vad ska människan med häst till, kanske du tänker, men jag dör utan häst. På riktigt, på insidan. Jag har provat.
Snälla, snälla du, säg att du ser en ljusning stor som en supernova riktigt snart??

Svar: Inte en supernova, men sakta förändras det runt dig och blir bättre, tryggare... kan ha med egna beslut att göra.... jag har varit typ där du är och vet hur slitigt det är.. inte bara för ens egen del utan också när man tänker på barnen... styrkekram
Esmaralda

20 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.

Vilka duktiga barnbarn du har.
Ser han ut att ha en relation med henne i dagsläget?
Kram

Svar: Osäkert.. något finns det, kan vara känslor, men jag är osäker på hur det ser ut rent konkret.. kram
Esmaralda

21 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så duktigt gjort av Ozzy ! Min sparade till en ny cykel helt själv. Klippte gräsmattor hos grannar ,gick ut med hundar osv och när han köpte sin efterlängtade cykel lyckligare unge fick man leta efter .Så jag håller med Bra att ungarna får jobba för det de vill ha.

Inte behöver du oroa dig för midsommartårtan med jordgubbar inte Finns massor av bra recept på Lchf sajter Gör bara inte som jag baka med björksocker om du inte har stenkoll på MG ! Björksocker är dödligt giftigt för hundar Finns bra med andra alternativ till socker. Sillen däremot vet jag inte jag slarvar där färsk potatis till måste man ju ha...

Kram Anki med flock


Svar: Ja herregud ja, sill utan nypotatis går INTE för dig !! Nån ordning måste det vara... kram
Esmaralda

22 Willa:

skriven

God morgon! Bra innovativ att sälja begagnade leksaker billigare innan jul. Dessutom ör det ”inne ”att handla begagnat helt annat tänk nu vilket är jätte bra. Pengarna räcker ju inte till något alls längre, även om man tjänar ganska bra Jag vet hur svårt det kan vara att få ihop det när man lever på föräldrapenning med många barn och allt vad julen innebär. Alla föräldralediga borde få en extra julföräldrapenning

Min nyckelpiga kom i går kommer öppna kuvertet under dagen. Hoppas det blir bra😊

Svar: Det kommer bli jättebra med din Lady.. kram :)
Esmaralda

23 Emma:

skriven

Hej Ezmaralda,

Kommer kärleken snart?

/Emma

Svar: Den kommer.. kan inte säga när men det känns inte så hemskt långt bort... kram
Esmaralda

24 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Smarta små barn. Dem kan så mycket.

Kan du se mig och f flytta ihop?
Tror du att jag kan räkna med honom?
Kram

25 M:

skriven

Hej esmaralda.

Stör sig min chef på mig? Har hon något emot mig som person?
Kram

26 Linda:

skriven

I min stad finns det en organisation som listar önskningar från barn som inte har familj eller annars ekonomiskt tungt, så får man välja en gåva, som man köper och för till organisationen som sedan paketerar in den och ser till att den kommer till rätt person. De flesta önskningar ligger mellan 15 - 30 euro, dvs ca 150-300 kronor. En bra ide tycker jag, har själv inte pengar i överflöd, men det finns nog de som har det ekonomiskt sämre ställt, så är glad om jag kan glädja någon på jul, kanske enda julklappen de får.

Julfest ikväll :) hoppas det blir en superkväll med god mat och gott sällskap, känns som att det behövs efter denna höst!




Svar: Jättebra initiativ ju.... kram
Esmaralda

27 Alie:

skriven

Å jag minns minns min tid i stallet med glädje. Ja, jag bodde i princip i stallet. Mina föräldrar hade precis skilt sig och jag var i en känslig ålder, då fanns stallet och ”min”häst där. Jag ägde honom inte men fick hjälpa till och vara där så mycket jag ville.

Igår rensade jag ut massor av mina kläder och på måndag kommer Erikshjälpen och hämtar. Jag skulle gärna givit bort till dom som verkligen inte har en krona att betala, Erikshjälpen tar ju sedan betalt för sina, även om det kanske inte är så mycket. Det underlättar dock för mig att någon hämtar upp det då jag inte har bil..
Kram och fin Torsdag! :) 💫

Svar: Jättebra att de kommer och hämtar ju.... kram :)
Esmaralda

28 Smöla:

skriven

Vad är det som ligger och gnager honom? Han är så irriterad och vill inte prata med mig. Är det för att jag sa att det kryper i kroppen på mig när vi ses, eller är det något annat som har kommit upp till ytan? Kommer jag få fan för detta?

29 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Jag ska idag flyga till Lappland med min lilla dotter. Hon vet inget ännu, blir en överraskning.

Blir hon glad och får vi det fint tillsammans?❤️

Svar: Jätterolig överraskning och hon blir glad.. kram :)
Esmaralda

30 Miltons Mamma:

skriven

Halloj

När jag hade det tight så vände jag mig till en organisation som kallas Giving People.
Ofta söker familjer som är mindre lyckligt lottade hjälp med tex kläder och dyl.. Nu inför jul kan man skänka julklappar etc.
En del behöver endast hjälp någon månad med småsaker.

Denna organisation kan jag verkligen rekommendera. Tror jag fick hjälp 3 jular med julklappar. Helt fantastiskt ❤️


Just när man känner sig trygg med exet så vänder han 😂
Men tror Lady T kickade in med en känsla.

Exet är på mig att jag valt att stanna i Sverige över jul istället för att åka till USA och hoppa rakt i varggropen. Ser inte fördelen med att fira jul med ett ex och dennes familj. Vill ju att sonen ska lära känna sin amerikanska familj. Kanske det är fel att släppa iväg sonen ensam med pappan. För sonens skull men någonstans måste han börja 😊❤️
Jag fick känslan att när exet gnäller om att "jag känner dig och jag vet att du ångrar dig att du inte kommer och firar jul här, du skulle ha en underbar jul" så handlar det mer om att HAN VILL att jag ska vara där... Tror han projeserar (stavfel) och vänder sina önskningar och vad han vill så han kan ösa galla = omvandla sin besvikelse över att jag säger stopp till att försöka få mig att tro att det är så som han säger.
Han sa förövrigt, efter att sonen frågat, att han fortfarande älskar mig men att mamma inte älskar honom. (varför säger man så 🤔)


Manipulera... Jag kan det där nu... 😉

Så ja... Skönt när känslan dök upp att det är HAN som VILL att jag ska vara där egentligen... Men att istället för att säga det försöker manipulera mig att tro att JAG egentligen vill vara där och att jag får "skylla mig själv" som inte åker dit över jul.
Det är så han. Tragiskt och energikrävande men så fantastiskt när man får en aha upplevelse ❤️


Heja Lady T ❤️

För visst är det så... Det är han som egentligen VILL att jag ska vara där. Lättare att överföra på någon annan än att erkänna både för sig själv och andra när saker inte går som man vill och planerar 😉😊

Kjam

Svar: Ja, precis som du känner så finns ingen anledning att du utsätter dig för ditt ex mer än du måste ! Kram
Esmaralda

31 Miltons Mamma:

skriven

Mmmm kan knappt bärga mig till Lady T is doing her magic ❤️

Känner mig allmänt fjantigt positiv i det mesta just nu... 😁
Så hon har nog redan börjat.

Något min Lady T vill förmedla till mig? 😃😍

Kjam

Svar: Jag tror du själv kommer känna vad hon förmedlar... kram
Esmaralda

32 Lo:

skriven

Kommer jag ångra mig om jag lämnar honom nu?


Kram

33 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda börjar det bli dags att jag ska våga höra av mig till A ? 🙈
Det är är en bra man va ?
Kram

34 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att leva tillsammans med någon inom 1 år?
Kram

35 Tjejen:

skriven

Hej Esmarslda.

Funderar på om det är bäst för mig att lämna honom.

Ser det så ut att det är henne han egentligen vill vara i en relation med och satsa på?
Hellre än med mig?
Kram

Svar: Ja du ska inte krusa.. gå din egen väg... kram
Esmaralda

36 Ma:

skriven

Hej esmaralda.

Jag ska säga att direkt när jag öppnade min Lady kände jag av energierna från min önskning. Det kändes som om esmaralda hade jobbat hårt med dem, tack Esmaralda.

Kan du se något hur han lutar i tankarna?
Ser han ut att tänka sig att han kommer att vara med på förlossningen och de 10 första dagarna från barnets födelse?
Eller vill han inte? Ska jag inte räkna med honom? Eller ser det ut som att han vill och kommer?
Kram

Svar: Ja, energier finns det.. din Lady är i full gång.. aktiv som bara den ! Räkna inte med honom... skulle han välja att vara med så ta det som en slags bonus... kram
Esmaralda

37 3f7kt:

skriven

Är bara kul att läsa om ditt å datt så lugnt :)

Är fint att folk engagerar sig ger och hjälper andra såhär i jultider men kan ändå inte låta bli att fundera om det inte är lite "fel" ändå.. tänker att det blir en sån självklarhet med att få hjälp till saker/klappar/mat/gemenskap att kanske många förlitar sig/tar andras givmildhet för given utan att själv försöka göra något åt saken.. men samtdigt så har många det tufft och svårt ekonomisk och många är även ensam.. Och alla barn sen.. Så nog är det en god sak trots allt och en fin guldkant.. men ändå.. Om inte julen vore så kravfylld och laddad så kanske det sett annorlunda ut vem vet..

En fundering också.. Kan man vara s.k starseed och gammal själ samtidigt? Eller är det två olika saker? Är det något du skulle kunna skriva om som ämne? Själens resa samt olika ursprung/dimensioner. Vore intressant att läsa om! Tack på förhand 🌠

Svar: Jo man kan se samma sak från en massa håll och allt är rätt och har sina poäng... men oavsett så är ju barn oskyldiga och ska få några julklappar när julafton kommer... man kan vara båda delar.. kram
Esmaralda

38 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, var på årets första julbord igår. Så mysigt och gott. Gick all in på det kalla och sen dessertbordet. Struvor fanns det med ⭐tycker de är så vackra och hör julen till.
Lovisa en tjej som jobbar i butik och jag har börjat prata och hon har lagt till mig på fb. Känns som vi är lite lika. Hon är mån om sitt yttre och verkar snäll. Skulle vi passa som vänninor tror du ?
Kram
🤗

Svar: Ja, det känns positivt kring den tjejen och hon gillade dig spontant.. kram
Esmaralda

39 Dalkulla :

skriven

Tänk om barn vore lite mer som Ozzy. Lära sig pengar,s värde, istället för att bara begära mer och mer. Finns barn som får så mycket julklappar att de bara sliter upp paket efter paket och, har i princip ingen aning vad allt är som ligger vid sidan om när sista julklappen öppnas. Barn är ivriga när julklapparna ska öppnas. Ozzy är ett levande bevis på hur ett barn ska var, all heder åt honom.

Diet har jag aldrig hållit mig till men, det går att äta rätt ändå. Socker håller mig rättvist ifrån, ju äldre ju värre med just detta socker. Äter sällan godis. Dricker ingen läsk av någon sort.

I går var jag ute en långrunda, det blev med stegräknare över fyratusen steg. Gick runt och till slut till änderna med mat.

Denna gång visade sig inte anden, vet inte längre vem hon är av de som är vid sjön, kanske hon inte är ibland dom längre. Lite ledsen i ögat vid gårdagen när hon inte visade sig. :(

Kram

Svar: Jag tror hon kommer ge sig tillkänna igen... kram :)
Esmaralda

40 Agnes:

skriven

Oj, så driftiga de är, dina barnbarn! Var o en på sitt eget sätt! Önskar dem lycka till med det de ägnar sig åt!

Blir lite avis på Ozzy som kommer till skott med sitt säljande! Och en smula avis på Ellisen som nu pysslar med hästar! Skulle gärna vilja lära mig rida, men som vanligt...tid, energi o ekonomi...det, parat med en viss skepsis för hästar sedan jag en gång i tiden faktiskt pysslade med hästar.

I går kom Lady! Som "vanligt"...inte en reaktion. Fattar inte vad folk ser i sina talismaner, för här hos mig så agerar de som de föremål de är...en liten berlock som är söt o "that's it".
Gjorde som jag skulle...varken bilder, purr, fniss, värme eller "bett"...och då hon är väldigt pyttig, så försökte jag komma på ett sätt att bära med mig henne.
Det där med att sätta fast henne på ett armband eller halsband, skulle jag aldrig våga mig på.
Ha i BH:n? Näe...samma där. (Jag som tom glömmer bort att jag har skåpnyckeln i BH:n när jag tränar o blir påmind när den studsar i golvet när jag plockar av mig BH:n efter passet.)

La henne i lite plast o tejpade lite...så får vi se om hon hänger me utan att flyga sin väg. Än så länge så går det bra.

Väntar väl ett år o ser om ngt händer av det jag önskat...kanske skulle ha önskat lättare saker...sex, pengar o bättre väder...haha!

Kram!

Svar: Kanske du omedvetet förväntade dig något speciellt... ibland kan det då bli lite låsningar. Påminn henne då och då om dina önskningar. När du är orolig eller ledsen.. be henne om att ge dig en god känsla...visa att du litar på henne.. jag kan känna att hon är aktiv.. hon är igång.. och det känns som om hon kommer uträtta något för dig... kram
Esmaralda

41 Michaela:

skriven

Ozzy är ju kung! :) Njut av livet och ät Es nu i dessa tider. Dieten kan man ta i Januari :)

Första natten med Lady. Hon har legat på rosa fluffkudden bredvid mig. Vi gjorde cermonin igår och fick nästan lite panik när jag insåg att jag inte hade salt hemma så det fick bli örtsalt. Hoppas att det gick bra! Vi har gått igenom önskningarna och gått husesyn. Hoppas att hon känner sig välkommen! Jag började dock med att drömma mardröm så vaknade helt groggy och om mitt ex så inte riktigt det jag hade tänkt.

Var gårdagens sms det sista?

Kram och hoppas att torsdagen blir fin. Varmt och regnigt igen *suck*

Svar: Lady känner sig hemma och mår så bra i ditt sällskap... mardrömmen kanske var hennes sätt att bidra och säga att gör klart nu med det gamla så du kan öppna upp för det nya bra som ska komma... kram :)
Esmaralda

42 N:

skriven

Hej esmaralda.

Ett gäng likasinnade vänner frågade om jag ville vara med dem på nyår. De är bara par och jag har inte varit med dem på nyår i så förut men blev så glad att dem frågade för gillar verkligen dem.
Men vill dem verkligen ha med mig eller kände dem sig tvingade att fråga?

Ser du mig leva tillsammans med någon inom 1 år?
Kram

Svar: Nejdå, de kände sig inte alls tvingade att fråga.. de frågade för att de verkligen ville.. kram
Esmaralda

43 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomiddag kära Es!

Idag har jag bara en fråga om något märkligt som hände för en stund sedan och som jag inte får
”kläm på” riktigt! Jag hoppas att du hjälpa mig att tolka det🙏
En fin vän jag inte pratat med ringde mig idag o jag blev så glad🤗 Efter en stund lät det som om hon hade mycket människor runtomkring sig, men hon ringde från sin parkerade bil o var ensam i den. Efter ett tag lät det som om hon var långt borta o att hon pratade ett annat språk!! Hon sa att mobilen blev het o sprakade... Jag sa jag ringer upp dig från min andra mobil och det gjorde jag. Då säger min fina vän att jag lät som en robot innan o talade ett annat språk! Hennes mobil var heller inte varm längre eller sprakade. Det hör till saken att jag har min lilla Lady i ett tunt band om halsen o på natten ligger hon under kudden. Eftersom min vän ringde när jag sov, så glömde jag ta med mig henne till i rummet där jag satt o pratade med min vän?! Har det med Ladyn att göra eller vad var detta? Kan inte ta på det! Måste säga att det var inte helt lätt att skriva detta till dig, för mobilen bråkade hela tiden!
Snälla jag hoppas att du kan ge mig en förklaring på detta🙏

Kramisar i Ljus och Kärlek 🙅‍♀️💜✊🌟

Svar: Här blir jag osäker... det KAN ha med Lady att göra och för säkerhets skulle måste du ta ett samtal med henne och förbjuda henne att störa på det sättet... oavsett vad... hon är så ivrig och nu i början kan det lätt bli för mycket.. kram
Esmaralda

44 Anonym:

skriven

Har jag större chans att få bidrag från fonden om jag skickar in senaste läkarintyget ?
Kram

Svar: Ja, så känns det... kram
Esmaralda

45 Skorpan:

skriven

Fint gjort av Ozzy o jag gissar att mormodern blev överlyclig :).

Satt övertid, det ska man inte o ändå fick jag inte en räkning rätt. Fi fasiken vad jag känner mig usel, inte ens en räkning får man uppsplittrad o rätt ihopräknad... Vad månne det bliva av mig? Ser mindre positivt ut ;). Kanske min dröm ville förmedla nåt, blev vittne till cykeldtöld o sen lämnsde jag plånboken efter mig o naturligtvis blev jag av med allt viktigt.. En hrmsk dröm men inte sann, väl?
Kram Skorpan

Svar: Drömmen handlar om kontroll... du ska försöka ha kontroll där du behöver ha den.. men känna dig trygg i att lämna den åt sidan i andra situationer som du ändå inte rår på.. kram :)
Esmaralda

46 Ghostwriter :

skriven

Idag gjorde jag något bra för mig själv. Är förvånad att jag ens orkar.

Kommer dom godkänna så jag får hjälpen o kan jag sluta oroa mig för att de ska lägga sig i mitt barns liv sen? (För måste be om hjälp för att kunna hjälpa mig nu, men vill inte att de ska lägga sig i resten).


Kram

Svar: Jättebra att dy gjorde bra.. det ska du göra med jämna mellanrum ! Det krävs att du samarbetar på ett öppet sätt för att få den hjälp du behöver.. och gör du det.. då ser jag inga tecken på att det kommer bli besvärligt... kram :)
Esmaralda

47 A:

skriven

Min stora kille har också sålt jultidningar o fick precis det han hoppades på; ett Nintendo Switch och en smart tv 🙈 han kämpade på bra 👏🏼

Denna mamman däremot vet knappt vad hon håller på med. Sover knappt o maten går inte ner. Tränar till o från på gymmet. Barnen bråkar med varandra o Z visar attityd i skolan med svårt att lyssna o sitta stilla. Han tjafsar o koncentrerar inte sig. Blir slagen 😥 I Fotbollen som han lever för o vill inget hellre än att spela för Manchester United tryter koncentrationen o han ”förstör” för de andra barnen i övningarna. På nätterna sker det olyckor nästan varje natt o renare sängkläder än vad han har går knappt att hitta 😂🙈
M har lugnat sig i sitt temperament men det sker olyckor på dagen allt oftare 🙄

Många nätter lägger man sig med en undran vad man håller på med. Gör jag verkligen de bästa valen för barnen? Mammas hus känns rätt för oss 🙏🏼 Bankkontot ekar tomt. Jag tankar bilen fel, får punktering osv när vänder turen liksom? 🙄 Kärleken verkar aldrig dyka upp. Killarna som skriver skriver då o då o sen bara försvinner dom. Är man så hemsk?
Alla längtar till jul men jag får bara ångest. Dagen då mamma dog närmar sig o killarna är med sin pappa denna julaftonskväll.
Vi ska iaf äta frukost tillsammans på morgonen ❤️ Började med det förra året o hoppas vi kan fortsätta med det 🎅🏼

Svar: Z kan behöva prata med en barnterapeut - han vill inte förstöra för sig själv men det blir så i alla fall.Du är viktig för barnen, den viktigaste och ibland är det svårt att hålla ihop allting men du ska veta att det kommer bättre tider, väldigt mycket bättre så ge inte upp.. planera det du kan planera och ha sedan tro på framtiden.. kram :)

Esmaralda

48 sus:

skriven

hej
så kan de va lite ditten och lite datten....
trevligt....
bra där med en affärsman i familjen....
kommer något positivt snart....
love sus

Svar: Ja det gör det.. men var själv så aktiv du kan... kram
Esmaralda

49 Undra:

skriven

Hej esmaralda.

Stör sig min chef på mig? Verkar det vara något personligt? Hon kanske vill att jag ska sluta? Hon verkar gå bättre ihop med de yngre tjejerna som är i hennes sons ålder...
Vad är det? Upplever henne väldigt på mig Kram

50 Mee:

skriven

Hej esmaralda.

Kan du se mig och F flytta ihop med varandra?
Kram

51 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Tror jag vet vad det syftar på...
Ingen post ännu, på väg hoppas jag o inte vilse i stora världen?
Kram Skorpan

52 Camilla:

skriven

Vilka godhjärtade barnbarn du har. Brås på sin mormor helt klart! Mitt barnbarn får jag knappt träffa då mamman isolerat henne från hela pappans sida. En situation som jag inte ser någon lösning på då mamman är så tokig! Julklappar blir det inga i år då ca 9000 kr går till tandläkaren. Mycket pengar för en pensionär. Hoppas att jag i alla fall får ett bra avslut på 2019 och ett gott 2020. Kram och hoppas att Ni är friska och mår gott!

Svar: Det kommer vända... det kommer en tid när du har fin kontakt med ditt barnbarn och ekonomin kommer på fötter men jag förstår det är tufft just nu.. styrkekramar !
Esmaralda

53 Blå:

skriven

Hej esmaralda.

Hur ska jag lita på att han tycker om mig om han velar såhär?
Kommer han komma fram till ett beslut? Finns chansen att han är med mig och att vi flyttar ihop?
Kram

54 Mimis:

skriven

Hej!

Händer det något positivt 2020 något som ger en bra förändring i vardagen??

Kram

55 Dalkulla :

skriven

Tack för svaret om min lilla and! :)

56 Tiss:

skriven

Jag blev antastad av en man för x antal dagar sedan. Tror du att jag törs anmäla utan att han söker upp mig, tänker han någonting om det som hände?

57 Selleri:

skriven

Hej esmaralda.
Tycker han om mig? Och finns det känslor?
Kram

58 Na:

skriven

Hej esmaralda.
Jag undrar om det känns som om jag ska ha partner inom ett år?
Kram

59 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad kan jag gör att jag är så besviken för länge nu på C kvinna om höstfesten . Jag trodde ju hon ska komma dit för jag kunde träffas henne.

Jag vill inte väl jag ska behöver fasta vid det och var besviken över det.

Finns det något som kan jag släppa det?

Ha det bra

60 Jossan :

skriven

God morgon... typ... efter en lång och jobbig dag som jag kämpade emot att börja gråta. Hela dagen har varit kaose och jag har ifrågasatt mig själv och mitt yrkesval.:: Jag pratade med kuratorn på jobbet iallafall och det var såå skönt. Men imorgon är det 12 dagar kvar till lovet.... hemskt att längta så...


Skulle sitta med min tenta idag men jag är så trött... får ta det imorgon istället..:
Kommer jag klara min engelsktenta?

Kram

Svar: Du kan visst klara den.. du behöver vara fokuserad och väl påläst.. meditera gärna lite precis innan... kram
Esmaralda

61 Boudica:

skriven

Ja keto är ju extrem lågkolhydratskost, men ska vara bra för en hel del saker. Själv känner jag inte för att vara så extrem för tillfället, kanske om jag skulle få cancer ;)
Många i min "hälsokrets" äter carnivore just nu, lite motsats mot denna gröna "vegan" hype. Veganer som äter fyllnadsmat och färg/smakämnen istället för grönsaker.

Fint det där med att sälja leksaker, men nu har jag ju inga leksaker!

Här är man trött igen, andra gången denna vecka som jag inte sovit bra, varför? Det var länge sen sist jag hade sådana problem!

Börjar fundera lite över Lagergrabben, han varit borta mycket nu senaste tiden, och det typ efter då det inte blev så bra mellan oss.
Börjar ju fundera kan jag vara en orsak till att han är borta? Kanske inte huvudorsaken, men en del utav det?

Här väntas ett varmt bad!

KRAM!

62 Fanny2:

skriven

Vilka härliga barnbarn... Tycker Ozzy är en förebild på många sätt. Han känns som en gammal själ ibland. :)

Tack för svar igår och jag menade förstås att det är "karman" och inte kartan. :) Jag ska tänka mig för och dra mina gränser noga. Vid vidare eftertanke är det inget jag vill ha längre men det betyder inte att jag behöver vara elak. :) Jag är för bra för honom och väljer att gå vidare, det får bli hans karma. Känner inte att jag är skyldig honom något vad han än vill.

Kram 💜

Svar: Ozzy ÄR en riktigt gammal själ !! Så är det. Och du är inte skyldig honom något... var dig själv och följ din egen riktning.. kram:)
Esmaralda

63 L:

skriven

Hej Esmaralda!

Jag är kär i min manliga vän. Jag tror han har känslor för mig också. Kommer vi bli ihop?

Tacksam för svar!

64 L:

skriven

Hej Esmaralda!

Har ansökt om pengar från en fond. Kan du se om jag får negativt eller positivt besked från dem? Vet inte om de meddelar om man inte får något.

Ha det gott! :)

65 Lea:

skriven

Hej Esmaralda!

Har fått sån träningsvärk i kroppen fast jag inte tränar något just nu , å mest ont i höfterna. Ätit massa Alvedon Ipren osv inget hjälper. Kan du se om jag fått någon slags virus i kroppen eller nåt annat. De så olidligt. Å svårt å gå pga värken i höfterna e värst. Hoppas du kan hjälpa mig.

Mvh Lea ❤️

Svar: Jag ser ingenting specifikt men går det inte över så boka läkartid.. kram :)
Esmaralda

66 Dahlia:

skriven

När jag gick i högstadiet fick jag för mig att köpa en häst. Så jag och en kompis började panta burkar, kom inte så långt kan jag säga!

Kära du, kan du säga om jag finns i hans tankar? Vad får du för en känsla utav dessa tankar i så fall?

67 Misstjejen:

skriven

Hej

Har jag börja äldre och min hälsa behöver mer nyttigt än socker... huvudvärk för mycket. Kommer jag tar på allvarligt nästa år för nyårslöften av mindre socker?

Ha det bra

Svar: Bara du bestämmer dig och går in för det så klarar du att göra dig fri från socker.. vilket är viktigt.. kram
Esmaralda

68 Marie:

skriven

Hej!
Vilken relation får jag till den kvinna som jag sett några gånger. Jag tänker ofta på henne.
💕

69 Cecilia:

skriven

Vilka barnbarn du har! Ozzy, en sån godhjärtad kille, förstår att du är väldigt stolt.

Idag fick jag hem Lady i brevlådan, tusen tack Ez! Har aktiverat henne, dock skedde det en olycka. Jag hade henne innanför mitt mobilskal för att inte glömma bort henne när jag skulle in i duschen. När jag skulle iväg hemifrån så tänkte jag lägga henne i min ficka, men under denna rush så lyckas hon hoppa ur när jag öppnar mobilskalet och jag hittar inte henne på marken. Både jag och killen letade, men efter en stund gick vi vidare för att hinna med båten till stan. När vi kom hem så gick vi till platsen hon försvann och min kille hittade henne, så nu är hon återigen trygg hos mig. För skuldkänslor över att ha lämnat henne ute på marken... Tog hon skada av det? Kramar

Svar: Nejdå, hon tog ingen skada och nu är hon tillbaka... men var vaksam... den här killen är väldigt snabba och kvicka... kram :)
Esmaralda

70 Tintin:

skriven

Hej Ez!
Får min son jobb snart? Blir det flytt för honom i samband med det?

Tack och kramiz! <3

71 kattflickan:

skriven

Hej E,
Ska på intervju imorgon - ska jag ta det jobbet om jag får det?
Kram!

72 Agnes:

skriven

Tack för svar, Es!

Kanske kan vara så, som du säger...att jag omedvetet förväntar mig mer.
Lilla hon får följa med bäst det går. Har henne lite inplastad, som sagt, mkt för att hon inte ska försvinna. Jag lägger ner henne i kuvertet när jag ska sova, och lägger det under kuddarna bredvid mig.

Får se hur det går...prat bjuder jag på så det behöver hon inte lida brist på! =)

Kram!

73 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Jag undrar om du ser något som min chef har emot mig?
Honom frågar runt bland dem anställda. Visst pratar hon om alla. Men jag upplever att hon är väldigt på mig och stör sig.
Är det något speciellt med mig som stör henne?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: