I startgroparna....

 
Märkligt foto det här med mer vask än nåt annat men så får det bli !!
Nu är en annan redo för julboksfesten... kalkonerna klara.. tomtesnurr i välkomstglasen... jubocken har dammat av sig... pannkakstårtan  blev lyckad.... och rätt som det är kommer de första gästerna
 
 
Alltså - en pannkakstårta blir aldrig vacker... den lutar lite hit o dit...dock färska hallon på toppen och lakritschips... som jag kan tipa om...
Du köper ett Kick ( de hette Käck förr i tiden)
 
Du delar ett Kick i fyra delar o sedan lägger du delarna på ett bakplåtspapper och in i varm ugn.  På några minuter har  de smält och blivit ett chips. Men var beredd, det går snabbt.
Låt svalna på pappret. Man kan  ju ha detta till massa olika desserter !
Jag brukar ha dem till pannacotta till exempel...
 
Kram & kärlek
1 Michaela:

skriven

Världens finaste spådam! :) Du ser redo och lycklig ut! Ha en jättemysig afton och jag ser fram emot rapport i morgon efter Treon :)

Själv möglar jag ihjäl pga detta regnande. Dag ut och dag in. Vecka efter vecka. Så less!

Kraam!

2 Millan:

skriven

Hej!
Flyttar min sambo snart?
Kram

3 carolina:

skriven

Kommer jag få ta över min pappas hus? eller kommer det bli så att vi flyttar in hos han?

4 Miltons Mamma:

skriven

Du är så söt 😊❤️ Hihi..

Jag är lite orolig över en kanin jag har. Hon fick en unge i morse. Kom ut åt fel håll och därmed död.. Har en känsla att det kan finnas fler. Då hon dragit mer päls. Men inga fler ungar.

En av mina önskningar handlade om hälsa som även inkluderade mina djur. Så nu har jag bett Lady T om hjälp och hängt påsen på kaninens bur. De skulle ju vara extra måna om djuren så hoppas Lady T kan hjälpa till lite 😊
Annars blir det veterinären naturligtvis.

Vad tror du Es? Är damen klar eller kommer det fler? Döda eller levande. Kommer kaninen vara ok? Hennes hälsa och välmående går först. ❤️

Kjam

5 Natalie:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag vill så gärna flytta, både mig själv och mina hästar, men jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen eller hur, har du någon ide? Helst vill jag bo på en hästgård med hästarna utanför fönstret men kan tanka mig att bo på lite distans från dem ett tag tills jag hittar rätt ställe, men som sagt, det känns så svårt.

Trevlig kväll,
Natalie

6 H:

skriven

Hej! Vi står inför ett nytt år och jag undrar om det är något speciellt som väntar mig 2020?
Tack på förhand & God jul & Gott nytt!!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: