Mörket inom oss.......

 Vi människor är olika känsliga

En del känner av och styrs av känslor och en del av oss blir lätt mörka, sluter sig och har fokus på det negativa. Någon annan kan uppleva samma saker men hanterar det annorlunda.

Dels beror detta på vad man varit med under sin uppväxt och dels beror  det på genetiska anlag.  Vad som hänt i våra tidigare liv kan också har stor betydelse

 

 

Mår man inte bra och vet med sig att man haft en tuff barndom/uppväxt så ska man  aldrig nöja sig med   psykofarmaka utan man ska ALLTID gå en längre period i samtal hos en terapeut som är speciellt utbildad och kan detta

Har man haft en trygg och fin uppväxt men ändå  tampas med existentiell ångest.. då ska man också gå i terapi.

Det ska vara lika självklart som att man åker till sjukhuset om man bryter benet

Påfallande ofta har man en förälder som själv har problem av liknande art  även om det kan yttra sig annorlunda

Hjälper det inte med terapi -  då kan man ta hjälp av en regressionsterapeut som hjälper till när man backar tillbaka till sina gamla liv och då kan man stanna i de traumatiska stunderna och göra klart med dem – så man slipper släpa på dem i detta  livet

Som terapeut har jag mött patienter som helt låst sig vid  kampen att bli  kvitt det inre mörkret. 

Ibland måste man  få gå in i mörkret ordentligt, undersöka det..se det ur alla vinklar.. och skaffa sig ett förhållningssätt till det.. innan man kan  bejaka ljuset och glädjen , utvecklas och gå vidare

Metoderna hur man kommer tillrätta med detta är alltså olika, beroende på vad man har med sig i bagaget

Det finns ju dem också som medvetet eller omedvetet inte anser att  de är berättigade till att vara glada och må väl.. av olika orsaker.

Vi kan i alla fall slå fast att det är inte lätt att vara människa alla gånger.

Men det mesta man lider av och vill bli kvitt – det går att  åtgärda och det ska man inte glömma.

 

 

I dag sa jag fara runt på kyrkogårdar och önska mina kära god jul… och det är ett nytt fenomen för mig. Jag  brukar ju träffa dem härhemma för de finns ju inte på kyrkogården men min bror var noga med gravar… och jag känner att besöker jag hans grav.. ja då vill jag besöka de andras också

Dagen avslutas med  att jag ska lyssna på mammas konsert  i kyrkan i Helsingborg… hon sjunger i kör och det ska vara nån slags storkör med pompa och ståt och julsånger.  Det ska bli mysigt

Kram & Kärlek

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan du känna in om jag har blir mer positivare på sistone tider. Jag vet inte om jag har redan hitta min egen livsglädje.

Jag försöka var glad varje dagar och positiva.

Har jag blir bättre art inte låta andra påverkar mig negativ. Jag försöka ju tar avstånd ifrån negativ personer.

Jag vill ju fråga C kvinna om hon ser något skillnad på mig. Så ju extra svårt fråga andra för inte dom vet min riktigt humör varje dagar. Hellre svårt att fråga E kvinna för hon ser inte mig så ofta.

Så tänker fråga dig om du kan känna in av hur har jag förändras ifrån augusti till idag.

Har jag blir bättre. Ser du något skillnad på mig?

Därför jag fråga dig. Jag tänker ju du vet lite mer än vad E kvinna gjorde.

Då vill jag fråga dig för ser du något skillnad på mig?

Ha det bra

2 Skorpan:

skriven

Som tur har jag inte känt nåt sånt mörker inom mig på långa tider. Tidigare liv påverkar säkert mig, men det är inte lätt att komma tillrätta med dem då regression inte vill lyckas... Då är det bara att fortsätta o fota på, gå ;).

Det blir en stämningsfull dag för dig idag Es. Undrar hur många som kommer o knackar dig på axeln o anmäler sin närvaro till dig där vid gravarna :). O musik i kvällen, så fint...

Här regnar det o dagsljuset kommer antagligen att lysa med sin frånvaro idag. Borde göra nåt utöver det vanliga, sitta hemma framför tv:n ;), men vet inte riktigt vad. Hemma en hel dag, näe... Undrar om jag eller vi kommer att sitta hemma mycket då vi blivit två Es? Eller är vi aktiva o tar oss ut i "världen"? Eller tillbringar vi vår gemensamma tid i sängen ;)?

Tar det lugnt en stund till, sen får vi se...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ni kommer vara aktiv och se er omkring tillsammans.. mens ängen blir det ju också :) Kram :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Godmorgon Es, vad mysigt att du ska lyssna på din mammas konsert.

Kommer L vara en gentleman ikväll och ta notan ? Lite intressant och se hur han är. E gillar inte honom.
Jag tror ingen av oss rår seriöst på träffen ikväll...om den blir av.
Får lite dubbla budskap av honom.
Kram

Svar: Ja jag tror inte heller du ska se detta som något seriöst.. kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

När jag blir föreläsare så kommer jag var riktigt glädjespridare och kärleksfulla mot min fans, följare och alla i publiken.

Det vill jag bli för jag försöka ju öva in alla såna under tid tills den tid kommer... jag vill var som Magnus Carlsson på en ungefär.

Kommer jag blir såna? Glädjespridare och kärleksfulla även positiva och lyckligt.

Jag vill att dom ska ser mig såhär

Ha det bra

Svar: Känn dig trygg i att vara den person du är, det är det bästa och stå inte efter att likna någon annan för du är hur bra som helst sådan som du är... kram :)
Esmaralda

5 Rebecca:

skriven

Jag vill så gärna gå till en regressionterapeut men jag vet inte om jag skulle lyckas falla i avslappnat tillstånd med en främling..och då hade ju pengarna varit bortkastade. Plus att det känns lite "läskigt" för man vet ju inte vad man får se. Men verkar jättehäftig också. Vet inte om det finns någon bra i Stockholmstrakten :)

Mitt senaste dygn har varit annorlunda ...lyckades swisha 1000 kr till fel person (som jag som tur var fick tillbaka) och i morse gick jag upp en timme tidigare än vad som behöves, jag hade tänkt fel. Aldrig hänt innan. Virrig hjärna...hoppas resten av helgen blir bättre :D Känner mig lite olycksförföljd annars :P

Vilken mysig dag du verkar få, ha en bra helg!

Svar: Det finns säkert bra regressionsterapeuter Stockholm. Annars gör min kollega Nettan regression via telefon.. för de som inte kan ta sig fysiskt till en terapeut. Du når henne på: [email protected] :)
Esmaralda

6 ?:

skriven

Är gammal och varit med om flera händelser både som liten och i vuxen ålder och som jag förstår kan dessa händelser var för sig ge PTSD. Därför tror jag att jag faktiskt har det. Har lyckats kravlat mig upp igen ett flertal ggr, tagit mig igenom socialfobi åtminstone hyfsat, svårt med tilliten, men pratar och är glad o trevlig om träffar på någon. Valt bort folk då jag har radar för falskhet och där finns tyvärr rätt mycket. Säkert valt bort någon bra person också pga rädsla. I svåra händelser har folk vänt mig ryggen och sedan när solen skiner igen vill dessa komma tillbaka, dock är det inte jag som lockar utan min "nya" boendeomgivning som räknas som "fiiiin". Vi är dock inte rika som vissa tycks tro. Mycket svek under årens lopp. Skulle nog inte orka börja trassla och reda upp livet igen med hjälp, även om tanken funnits där ibland. Vill bara ha lugn och ro, vilken är svårt att få i långa loppet då nya käftsmällar tycks vänta på att vilja inträffa. Min tanke är att så här är det ment to be i detta livet och det är bara att acceptera. Det vill man inte alltid, men det som ska ske det sker. I mitt fall skulle nog det bästa vara att prova cbd-olja eller något annat naturligt preparat och se om jag kan bli hjälpt på det sättet. Vore riktigt trevligt att för en gångs skull kunna fungera utan begränsningar. Hjälp tas tacksamt emot som tips på naturpreparat som kan hjälpa till med lugn och ro. Om jag med all min text verkar vara bitter, så är jag faktiskt inte det. Jag känner acceptans för livets skeenden nu efter alla år på min nacke. Livet går alltid vidare, på ett eller annat sätt.

Ha en fin helg alla.

Kram

Svar: Jag tycker absolut du ska pröva oljan.... och med åren lär man sig förhållningssätt...även om man blivit vingklippt... huvudsaken är att det positiva övervägen det negativa i ens egen inre känsla.. kram :)
Esmaralda

7 Na:

skriven

Hej esmaralda.
Vad trevligt hoppas med ett besök hoppas det blir fint.

Har en önskning det här kommande året ser den ut att bli uppfylld?
Kommer det att bli en förändring i kärlek det här kommande året?
Kram

8 Solen:

skriven

Godmorgon!
Det låter som en fin och mysig dag. Jag fick 3 istället för 6 månaders behandling - det känns som en vinstlott!
Vi får se om jag ska sätta igång redan nästa vecka. Hoppas jag inte blir för dålig i jul då bara.
Ha en fin helg!
Kram ☀️☀️☀️

Svar: Jättebra,,, och du kommer ta dig igenom detta.... och sen kan du lägga det bakom dig.. kram :)
Esmaralda

9 Förälder:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om det här barnet kommer att ha ett bra band till sin pappa?
Ser det ut som om de kommer att ha en bra relation?
Kram

Svar: Ja det tror jag.. i alla fall så småningom.. kram
Esmaralda

10 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Jag har under en tid känt mig riktigt låg av ekonomiska skäl. Jag är rädd och orolig och tvivlar och grubblar över min väg. Rätt otrevlig har jag varit... Mannen nämnde att jag kanske skulle låta bli att plugga till våren, och det kanske jag borde... Men så mötte jag den där kvinnan igår.. som fick mig att förstå att min chef pratat om mig i positiva termer och bekräftar min känsla att jag är rätt för det jag vill plugga till... Det är ekonomin som styr förstås. Kan du se om det är ekonomiskt lämpligt för mig att plugga?? Får jag ihop pengarna då, eller är det bättre att vänta ett halvår??
Kram

Svar: Det blir tufft ekonomiskt.. gör upp en plan och en kalkyl och se om du kan få det att bära.. du kommer ju plugga, nu eller lite senare och visst är du rätt för det du tänker dig.. kram :)
Esmaralda

11 Helena Ir:

skriven

Som barn till föräldrar som inte kunnat leva sina liv så deras egna barn fick en trygg uppväxtstart,ja,då finns det spöken inom en. Men inte så att det tagit över mitt liv..inte nu längre. Terapi är dessutom svårt..de där terapeuterna är ju också människor,av olika sort. Den senaste gjorde mer skada än nytta..ibland tappar jag hakan över sånt!!

Jag vågar ju nästan inte ens skriv det..saker som jag inte kan göra något åt ..det får helt enkelt vara..Jag har fått en trygghetskänsla..jag känner mig relativt lycklig och harmonisk,och tänker inte falla in i något mörker!! Jag vägrar!!

Så nej,det är inte lätt att vara människa..men människa ska jag vara hela livet.. :)

Jag berördes av en ung kvinna igår på tåget,,jag hade sett henne på perongen..hon såg så förtvivlat ledsen ut,nästan så jag kunde se hennes inre. Ville säga något..men höll mig tillbaka..av någon anledning så gjorde jag det! Så satte hon sig mitt emot mig på tåget..och jag tänkte febrilt,vad ska jag göra..något ord..vilken kamp hon förde! Så helt plötsligt så reser hon sig,precis som att hon ser någon annan..och flyttar sig längre fram på tåget. Tror det var meningen..för vad hade jag kunnat göra..alla har sin egen sorg..som måste få vara det!

Fint med konsert..här ska vi åka iväg på Skansens julmarknad,idag får man gardera sig med paraply..

Ha en fin dag..kyrkogårdar är fina att besöka..

Kram :)

Svar: Att acceptera det man ändå inte kan förändra är ett av slutmålen i terapi och kan man uppnå detta på egen hand och känna en frid inom sig i detta... ja då är väldigt mycket vunnet !! Vad mysigt med Skansen... kram :)
Esmaralda

12 Fam:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan det bli så att kan du se oss som ett par och sambo?
Kram

13 Månskenet:

skriven

Hej! Apropå besök på gravgårdar så tycker jag exakt lika, att de finns här omkring mej, inom mej. Ingen vits att köra runt o tända en massa ljus överallt (och producera skräp), jag kan lika gärna tända ett ljus på köksbordet för morfar. Istället för att kämpa mot regnet, snön eller blåsten för att med våld få ett ljus att brinna...nu blir säkert många sura på mej MEN det här är MIN åsikt och jag pekar inte finger ens åt min kompis som alltid har ljus brinnande på "sina" gravar. Tycker bara det är slöseri med tid, skräp och bensin... Visst, jag tänder ett par ggr per år 😍😊 Ha en fin dag, alla!

Svar: Ja, vi är olika och i detta finna inga rätt eller fel... kram :)
Esmaralda

14 helle68:

skriven

Hej Es.. Detta du nämner regressionsterapeut, är det något man kan få inom Psykiatrin eller var får man den hjälpen? Har försökt med samtal och KBT mm men psykofarmakan är det som dämpar bäst ändå.. Kan du säga något om hur det kommer att bli för mig framöver?
Vilken härlig krutgumma din mor är, och de genetiska anlagen har gått i arv till dig kära Es.. Kram

Svar: Regressionsterapi är som regel i privat regi.. men å andra sidan kan det räcka med ett par besök... Nettan tar emot för regression och är du intresserad så kontakta henne på: [email protected]... kram :)
Esmaralda

15 Nornan:

skriven

Fast det är näst intill omöjligt att få en psykolog eller terapeut att prata med! Jag vet för jag har försökt hjälpa mitt vuxna barn i många många år, utan framgång. Hon mår i perioder mycket dåligt och vill inget annat än prata med någon kunnig för att bearbeta sin svåra PTSD men det är tydligen inte tillräckliga skäl för vården. Jag går med en konstant oro att det värsta ska hända...
Visst finns det privat vård men det kostar ju skjortan och är inget alternativ för oss.

Kanske du Es kan skriva om PTSD här på bloggen, det vore super.

Kram ♡

Svar: Jag har antecknat och kommer skriva om PTSD.. kram :)
Esmaralda

16 Jossan :

skriven

God morgon..
Jag kan känna sån ångest inom mig och jag vet inte ens varför. Idag är en sån dag iallafall. Det typ ”smärtar” i mitt hjärta. Inte att det gör ont utan det känns tungt. För mig är det vanligt. Precis som jag alltid gör fel eller något. Usch.. den känslan är jobbig. Idag vill jag bara ligga i sängen och inte göra något... Men på mitt schema står det gymmet till 12, städa och skriva min engelsktenta...

I februari har jag sista chansen med min no tenta... måste verkligen klara den då.. samma med min Matte... jag är så trött på att kämpa för allt... kunde inte jag bara få åka på bananskal som många andra?

Hur kommer mitt 2020 bli? För mitt 2019... har bara varit ett år av stress....

Kram

Svar: Ja du får kämpa hårt men det gör du inte förgäves.... och du växer inom dig också.... det finns mycket positivt som väntar på dig under nya året... kram :)
Esmaralda

17 Heaven:

skriven

Hej kära es,

Vilken solig morgon..Dricker mitt morgonkaffe på balkongen.
Vilken fin tanke av dig att besöka alla..

Det har passerat några dagar.. har inte hört något från honom.. ibland är jag helt ok.. ibland blir jag ledsen..

Vad ser du? Hur mår han? Vad tänker han?

Kram fina du.

Svar: Han verkar vara upptagen med sig själv och sitt just nu.... perioderna när du mår ok blir allt fler och det är jättebra.. kram:)
Esmaralda

18 carina:

skriven

snart jul!!! och jag önskar dej en riktigt god jul! fina du <3 jag undrar ifall du kan se något om mr right kommer in i mitt liv snart!! kramen c

Svar: Tack::) Jag ser inte när, det är omöjligt men jag ser ju att han kommer.... kram :)
Esmaralda

19 Lotta:

skriven

Ja, det är verkligen viktigt att söka hjälp om man mår dåligt, om mörkret tar över. Att gå i terapi tar ju jättemycket tid. Jag tror på regressionsterapi. Det blir liksom en quickfix på ett sätt. Att få en förståelse för sig själv och livet i stort utan att det tar åratal 😀🙌.

Jag undrar om ngt helt annat...funderar på att fixa till mina hamsterkinder, men är ändå osäker på om jag kommer bli nöjd med resultatet isåfall ????

Ha det fint idag med kör och allt
Kram L


Svar: Kanske inte riktigt nöjd.. men helt ärligt så är du fin precis som du är... kram :)
Esmaralda

20 sus:

skriven

hej
toppen att prata....
men man söker ju svar....
om det inte finns inom en...
bara tomt....
vad fyller man med?
love sus

Svar: Man försöker acceptera det man inte kan förändra och fyller medvetet på med sådant som är positivt och som lyfter.. men jag säger inte att det är enkelt:) Kram :)
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Ser ut att få ett sexliv då m a o ;).
Kram Skorpan

Svar: Jajamän !! Kram :)
Esmaralda

22 Undra:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som att det kan bli så att han fortsätter en relation med henne framåt?
Kram

23 Anki:

skriven

Go´förmiddag Es
Tungt ämne så här på lördagen
Inte lätt att vara människa inte..Man kan som jag "bara klara av det " och då hamnar man på botten ibland ,Kortvarigt..men det funkar för mig och det blir allt lättare ju fler smällar man varit med om.Att grotta ner sig i det som varit funkar inte för mig...
Tur vi är olika .

Ha en trevlig gravrunda och julkonsert vad kan vara bättre så här i mörkret !

Kram Anki med flock

Svar: Ja, man bearbetar olika och att snabbt gå vidare behöver inte alls betyda att man förtränger... kram :)
Esmaralda

24 Tildis:

skriven

Äntligen är den jul snart!! Ska bli så härligt att komma hem och hälsa på alla <<333

Kommer det bli en bra lösning på måndag? Kram

25 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, blev mamma glad igår för den tidiga julklappen ?
Hon blev så fin i klänningen. Men tror inte att hon vill ha en sån dyr klänning.
Jag tycker att hon är värd att få känna sig lite extra lyxig och fin i jul.
Kram

Svar: Hon blev riktigt glad.. kram :)
Esmaralda

26 Anonym:

skriven

Är Kristin lite sur just nu ? Hon känns så ord och svarar inte på det man skrivit.

27 <3:

skriven

Behöver f vara orolig? Han är rädd att han ska illa ut just nu att någon har extra koll.


är allting som det ska?

28 Mirre:

skriven

Hej Es,
Jag har kollat lite på tarot videos för mitt stjärntecken, många säger att en twinflame kommer att komma in nästa år. Kan det stämma för mig tror du? Kram ☀️

29 Blå:

skriven

Hej esmaralda.
Ser du någon möjlighet för oss att bli ett par och flytta ihop? Eller ser det ut som om vi kommer att leva var för sig?
Kram

Svar: Särbo ser det mest troligt ut som... kram
Esmaralda

30 Michaela:

skriven

Tungt har det varit länge nu sedan misshandeln och inte blev det lättare när brosan i början på veckan började prata om att ta sitt liv och jag fick börja kontakta psykiatrin dit han nu ska få komma i Januari. Igår började jag gråta när jag bråkade med FK då jag blev så arg. Att kriga för sin rätt att få sjukpenning sliter men jag och min läkare + sjukgymnast ger oss inte! Igår fick jag numret till handläggarens chef. Nån måste på FK måste ju fatta att han inte är klok!

Att jag skulle skratta glatt i slutet på detta år känns långt borta. Då måste det nästan till ett mirakel.

Fin ide' att besöka kyrkogården och lät härligt med mammas konsert. Ha så mysigt! Kram!

Svar: Ja det är bara inte klokt !! Man blir förbannad på riktigt. Dock bra att du har läkare och sjukgymnast bakom dig !! Kram
Esmaralda

31 AnnaK:

skriven

Provar en sista gång nu. Ett enda stort lån som inkluderar bil eller ska jag ta ett mindre nu och bilen separat? Du ser inte något?

Kram 🤗

Svar: Nej det enda som kommer till mig är planering... att du ska räkna efter och satsa på det som är bäst ekonomiskt.. kram
Esmaralda

32 Smöla:

skriven

Kommer jag få någon på kroken ikväll? Eller blir de bara flört?

Svar: Möjligheterna finns absolut... kram
Esmaralda

33 AnnaK:

skriven

Okej tack! Det var till hjälp faktiskt. Måste bara räkna på vad bilen får kosta ca.

Kram 🤗

34 H:

skriven

Hej Es,

Jag försöker läka mig själv och min relation med min familj, men nu när det börjar bli jultider har det lockat fram minnen och jobbiga känslor. Det var tänkt att min mamma skulle fira jul med oss, för att hon inte hade någon att fira med. Sedan ville hon bjuda in min bror också. Jag tyckte om idén, men det tror jag inte min pojkvän eller hans mamma gjorde. Vi har varit ihop i flera år men dem har bara träffat min familj ett fåtal gånger. Min pojkvän sa något som verkligen sårade mig djupt.

Jag vet inte vad jag ska göra. Julen ska vara en fin högtid men på något sätt känns det alltid som den jobbigaste tiden på året. Jag är inne på att bara fira med min familj, vad tycker du?

Kram :)

35 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer någon gör en film om min livet som föreläsare. Så långt långt i framtiden. Har haft en känsla om det...

Om jag tänker rätt

Ha det bra

36 Linda :

skriven

Hej blir det en ensam nyår för mig i år har varit själv dom senare åren ?
Kram

37 <3:

skriven

Hej kära Es, snön vräker ner här hemma. Blöt tung snö. Inte den där fina julsnön man vill ha.

Är lite nyfiken igen. Har Anders lagt märke till mig på fb ?
Kram

38 Moj:

skriven

Hej esmaralda.
Ser det ut som om min önskan kan bli uppfylld det här kommande året? Att jag får en partner som jag flyttar ihop med?
Ser du någon sådan förändring i kärlek för mig ganska snart? Kommande året?
Eller blir det lite segt en tid till
Kram

39 Am:

skriven

Hej esmaralda.

Kan du se någon flytt för mig till honom till stan där han bor? Ser det möjligt ut att vi blir sambo om en tid ? Eller hur ser det ut med tiden?
Kram

40 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det troligt ut att han fortsätter en relation med henne?
Kram

41 Var detta menat till mig?:

skriven

Hejsan Esmeralda!
Jag använder ett annat alias idag av personliga skäl!

Jag har bara en fråga jag behöver hjälp med ett stort frågetecken det här!
Igår skulle mannen hämta bilen på en verkstad som han lämnat in på morgonen. Han åkte in 15.30 o kom hem 21.30??? Han sa att han hade kört runt i vår nya bil som han körde in med i väntan på att jobbebilen skulle bli klar. Han skickade sms 2 ggr o berättade vad som hände med bilen. Sen gav han upp som han skrev orkade inte vänta på att den skulle bli klar! Nyss fick jag ett sms från en man med initialerna A E ett rart sms där han började med att skriva att han var osäker på vilket av nummerna som var mitt för det ”stod 2”! Han tackade för tiden vi hade jobbat ihop o att han hoppades att jag skulle ta hand om mig m.m. Hade detta samband med vartannat eller var det en tillfällighet är min man rentav otrogen???
Kramar ha en magisk stund på kyrkogårdarna o på konserten mysigt önskar jag hade varit med är det i St Anna?

42 Dunegull:

skriven

Hur ser chanserna ut att jag kommer bli uttagen till laget jag träna med imorse?
Kram

43 Ia:

skriven

Hej
Snart är det jul och nytt år
Julen kommer att firas med nära och kära men har funderingar runt nyår. Känns som jag kommer att fira det nya året själv, stämmer det?

Trevlig helg
Kram

44 Nat:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om någon utav mina önskningar kommer att bli uppfyllda?
Kram

45 Tintin:

skriven

Hej Ez!
Kommer min son att få jobb inom snar framtid, blir det flytt i samband med det?

Tack och kram! <3

46 Snödroppen:

skriven

Hejsan!
Jag har ett mörker inom mej som jag försöker ta mej ur, behöver en bra terapeut men den är svår att hitta. Får kämpa på ändå och försöka hitta svar och lösningar själv...
Idag går det i slowmotion här, många tankar som snurrar och jag hade också behövt åka runt till olika platser och försöka hitta lugn...
Mina förhoppningar om att få trevligt besök suddas ut mer och mer men hoppet och längtan är ändå så stark, kommer han att komma hit??
Kram🌟

47 Livsturisten:

skriven

Ja det där mörkret o piller o terapi...som jag kämpat med allt i många år innan jag riktigt erkände för mig själv vad kärnan i allt var, o hjälpen jag sen slutligen fick som tog mig förbi det värsta mörkret. Tacksam idag för mig själv o min kamp o jag jobbar vidare på det men på ett nytt sätt nu. Gjorde något nyligen som varit otänkbart tidigare o jag överlevde igen...O idag gjorde jag nåt mer som nog ingen trott skulle ske nånsin o inte jag heller. Men det sker o jag blir så stolt över att jag lever igen med mer o mer sinnesro o ro i själen o hjärtat. Så med rätt hjälp kan man hitta ljuset. Kram!

48 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Idag är en sådan dag när det känns lite extra mörkt i sinnet. Hjärnan har gått in i mal-läge när allt ska ältas.
Jag har haft en fantastiskt fin vecka, med vänner, familj, träning och skrivande. Jag visste att jag pressade schemat lite hårt så jag var allt förberedd på att känna mig halvt medvetslös idag. Det är okej. Det tar tid för hjärnan att bromsa ner när det har varit mycket. Därför behöver den mala lite extra när jag stannar upp.
Idag har jag inte gjort så mycket, om man bortser från att oroa mig för saker som kanske ändå inte kommer att hända, ångra saker som inte går att göra ogjorda och ha dåligt samvete för sådant jag inte gör något åt.
Inatt drömde jag att jag hade försummat mina kaniner. Därför har jag ägnat väldigt mycket av dagen åt att oroa mig för Elsa. Men jag har inte åkt till J-O för att se hur det är med henne. Jag såg i torsdags att hon hade en mystisk kal fläck i pälsen.

Kram Therese C ❤️

49 ?:

skriven

TACK för ditt svar. Ska börja leta efter CBD-oljan, kanske via min HC, eller en Apoteksförfrågan. Antar att den är receptbelagd numera.

KRAM

50 Höstregn:

skriven

Ser det ut som om jag kommer få ett förlåt från den här personen?

51 Skorpan:

skriven

Wohoo, det hade jag inte trott ;).

Shoppat nödvändigheter o onyttigheter ;) o julblommor som jag ska ordna i min vas. Tror det blir riktigt fint bara de nu spricker upp också, blommorna. Så trist väder med regn som kommer vågrätt o blåst därtill, huga, inget julväder precis. Slappa senare i kväll o i natt får jag väl nattgäster. Tur att man inte har mannen o sexlivet ännu ;D.
Kram Skorpan

52 HS:

skriven

Jag går i psykoterapi sedan ett år tillbaka nu för att bearbeta trauma från min barndom och dessutom drabbades jag av utmattningssyndrom förra året. Nu har jag förstått genom terapin att det finns många kopplingar mellan traumat och utmattningen. Det är inte alltid lätt att gå i terapin men den har hjälpt mig otroligt mycket redan. Har stort förtroende för min terapeut som är professionell. Att börja i terapi är ett av de bästa besluten jag har tagit i mitt liv. Rekommenderar det till alla som brottas med något eller som bara vill utveckla sig själva och få ökad självkännedom.

Har gått en session i regressionterapi hos Nettan. Har fått tips om en regressionsterapeut här i Stockholm som heter Mårten. Känner du till honom, Es? Är han seriös och bra?

Apropå livsglädje så har jag spontant bokat en hotellnatt till en extra spännande dejt ikväll... Hoppas att allt klaffar som jag tänkt :) Fjärilar i magen, hehe!!

Kram

Svar: Nej jag känner inte Mårten men som regel ger det bättre resultat om man besöker personligen och inte via telefon...i alla fall fr det flesta... en del känner sig dock mer bekväma i sitt eget hem och att ha terapeuten på telefon :) Kram
Esmaralda

53 HS:

skriven

Lady är med på dejten ikväll, tack kära Es för allt du gör och för att du är så öppensinnad! Say no more :)

Kram

54 N:

skriven

Hej esmaralda.

Verkar han berättat för sin familj nu?
Kram

55 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Hoppas allt är bra med dig, tänkte efter din cancer? Med mig är det bra. Dock hade jag två frågor som jag hoppas få svar på:
1. Du skrev sist när jag fråga hur 2020 skulle bli "förändring med betydelse kommer sker", blir det positiv eller negativ förändring?
2. Hur stor chans är det att jag möter min soulmate innan 2021 är slut?
Hoppas på svar! Kram 🐝

56 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Hoppas allt är bra med dig, tänkte efter din cancer? Med mig är det bra. Dock hade jag två frågor som jag hoppas få svar på:
1. Du skrev sist när jag fråga hur 2020 skulle bli "förändring med betydelse kommer sker", blir det positiv eller negativ förändring?
2. Hur stor chans är det att jag möter min soulmate innan 2021 är slut?
Hoppas på svar! Kram 🐝

57 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Hoppas allt är bra med dig, tänkte efter din cancer? Med mig är det bra. Dock hade jag två frågor som jag hoppas få svar på:
1. Du skrev sist när jag fråga hur 2020 skulle bli "förändring med betydelse kommer sker", blir det positiv eller negativ förändring?
2. Hur stor chans är det att jag möter min soulmate innan 2021 är slut?
Hoppas på svar! Kram 🐝

58 Helena Ir:

skriven

Tack! Det var tänkvärt!

En härlig dag idag på Skansen med så mycket folk..vi var även inne i Skansens kyrka och lyssnade på en manskör som sjöng julmusik ..

Och så mötte jag en sån skön liten tjej i en butik,hon var så liten..max 3 år.men kan också ha varit bara 2 år..hon försöker skyndsamt komma förbi folk,möter mig i en av gångarna,och tittar upp på mig och säger med stadig röst: Ursäkta mig..och så skyndar hon vidare..en sån söt liten tjej..vad de lär sig nuförtiden :) Jag fascineras av det där pygmè folket :) vad de är kloka! Med väldigt kloka föräldrar..den där lilla hon lär få skinn på näsan,hon!

Jag kan tänka mig att även din dag varit bra,med konsert som avslut..

Kram :)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: