Blattesalladen...

Dottern i skogen är med familjen på skidsemester i Österrike
I går kväll var de på restaurang
Barnbarnet Ozzy, 9 år läste matsedeln:
 
 
Och han läste högt och tydligt .. bland andra svenskar och danskar.... sen kom det:

-Mamma vad är en Gambier?

- Någon som är från Gambia, säger mamma

Ok, säger Ozzy och så säger han:

- Lite äckligt tycker jag  att  man kan köpa Blatte sallad med Gambier i, här !


- Såååå Säger man inte... absolut INTE säger Ozzypappan argt ...
 
 medan mamman skrattar så hon  kissar på sig lite !
 
 
Här är han igång med ett tunnelprojekt...  vad månde bliva av detta barn ?!!
 
Kram & kärlek
 
 
1 <3:

skriven

Alltså oh..! Blir lite nervös behöver verkligen din hjälp här.. Vad tyckte han om mig igår.. har han känslor som mig? eller bör jag inte ta honom så nära hjärtat...

Svar: Han tycker om dig men osäkert på vilket sätt.. kram :)
Esmaralda

2 Dunegull:

skriven

Haha, barn är för roliga!

Har mannen i mitt liv barn sedan tidigare? Bor han här i trakterna?
Kram

Svar: Han kan ha ett barn, jag är osäker.. han kan bo i trakterna men inte på din ort.. kram :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, är det någon speciell anledning som M B börjat höra av sig igen?
Kram

4 <3:

skriven

Har det blivit någon form av spärr på sidan ? Kommer den släppa ? Väldigt mystiskt och inget konkret svar av kundservice.
Kram

5 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vilken fin bild på sötnosen MG <3 i solnedgång och vårlikt utan snö....jag vill bo söderut !

Här minus isigt snön ligger kvar med fläckvis barmark ...men solen visar sig ! Det får ju vem som helst att spritta till

Idag mitt-i-veckan handling .grillad kyckling står på menyn med sallad till DEn måltiden passar nog in i de flesta dieter ;-) Nu ska det försökas liite mer än 1 vecka ;-)

Ha en go Onsdag !

Kram Anki med flock

Svar: Ja här ÄR det faktiskt som vår.. det inte bara MG som inbillar sig... snödropparna blommar och vintergäcken ! Kyckling o sallad.. det är gott dessutom... lycka till.. kram :)
Esmaralda

6 Pia1:

skriven

Imorgon är det då dags för det viktigaste mötet 😬
Känns det som viktigt att jag själv tonar ner angående ryggen eftersom jag vet hur de tänker, och lindar in det på omvägar med fokus på huvudet? Törs han hjälpa mig? Det är lite av ett långskott men helt klart behöver han veta hur landet ligger till innanför skallbenet...

7 Skrållann:

skriven

Hej!
Haha, han för rolig och det märkliga är att jag pratade om Gambia igår. Goda vänner ska åka dit och jag berättade att mina föräldrar var där för många år sedan och så har du skrivit om det idag. Märkligt sammanträffande🤔
Börjar känna mig splittrad rejält på arbetsfronten och jag vet inte vad jag vill. Igår kom det ut annons om att dom sökte min proffesion till en verksamhet för palliativ vård jag alltid velat jobba på. Dock är det sällan tjänster ute där så jag har aldrig sökt. Hur skulle mina chanser se ut om jag skickar en ansökan?

Kram❤️

Svar: Du har en god chans...så varför inte ta den !! Kram :)
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

Hahhaa, ja vad vet man hur dom gör i utlandet ;)). O vad månne det bliva av pojken? Den som lever...

Själv läste jag balettsallad o tänkte att de varit o kollat på balett o sen ätit en sallad. Ja inte kanske bestående av balettdansöser o -sörer ;).

Distansjobb idag, för att eventuellt undgå samma elände som igår o kunna gå på egen toalett om det vill sig så illa idag också ;).

Jäkla synd att det gått så trögt med jobbsökandet, går ju liksom inte framåt här alls, mitt liv. Nåt speciellt jag behöver tänka på då jag, sen, börjar söka nytt jobb Es? Är det mina ansökningar som inte är tillräckligt intressanta, eller är jag aldrig liksom rätt människa för de jobb jag söker? Nåt mystiskt är det ju ;)...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Du ska kanske se över ditt personliga brev... det är mitt tips :) Kram :)
Esmaralda

9 Lotta S:

skriven

Du såg nya vänner för mig. Är kollegan med sin nya situation en av dem som utvecklas så stark vänskap som det just nu har verkat?

10 Fina:

skriven

Hej Es! Tycker han att jag är modig och annorlunda mot de kvinnor han mött förut? Kram

Svar: Han tycker att du är or olika andra och det gillar han.. kram :)
Esmaralda

11 Mu:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha!! Ozzy verkar vara en klok ung man han kommer säkert gå långt i sitt liv med alla sina idéer.

Verkar det som om kärleken kommer och det blir familjebildning större familj inom de närmaste två år?
Kram

Svar: Ja det är troligt att det sker inom två år men jag kan inte lova.. kram :)
Esmaralda

12 EPM :

skriven

Hahahaha! Det som är så härligt är ju att barn inte har en dold agenda och underliggande budskap i det de säger. Älskar den egenskapen.

Jag känner mig smått kass som förälder nu på lovet eftersom vi är hemma och inget är planerat.
Känner press...

Så, nu har jag varit vuxen och rak mot mannen som glömde sin italienresa. Är han lättad över mitt budskap?

Kram

Svar: Ja jag håller med.. barn är underbara på det sättet :) Ja, mannen tycker nog det känns rätt okey..kram :)
Esmaralda

13 Milla:

skriven

Väldigt kreativt barn må jag säga . Vill att min egen son snart 11 år ska må bra men han är trött säger han o fröknarna säger att hsn inte presterar så bra i skolan som förut bara haft A o B i allt. Vet inte vad som händer riktigt o förstår inte allt . Om han trotsar o protesterar, det vet jag inte men vi mår dåligt efter skilsmässa allihop då pappan behandlat oss som skit.

Svar: Ja,också sonen är påverkad av skilsmässan. Ta dig ett samtal med hans lärare. kram :)
Esmaralda

14 Solen:

skriven

Godmorgon! I natt hade jag en jättekonstig dröm. Jag drömde att jag var hemma på besök hos mamma, som inte lever längre, och fick reda på att jag hade en till syster som jag inte hade fått veta något om tidigare. Så jag var helt paff över detta. Men samtidigt fick jag veta att hon inte mådde bra och att hon hade bestämt sig för att avsluta sitt liv. Detta hade också hennes läkare gått med på så hon hade fått några tabletter av läkaren, så den dagen jag var där var hennes sista och hon hade precis tagit tabletterna. Så jag hade precis fått veta något så konstigt som att jag hade en syster till men detta var hennes sista dag i livet. Och jag försökte höra hur det kunde ha gått så långt och att inte läkaren hade gett henne någon hjälp istället för att gå med på att hon fick bestämma sig för detta och att han gett henne några tabletter....
Så konstig dröm!
Hu vad handlande det om?
Sol idag - jippie!
Kram ☀️

Svar: Drömmen handlade om en längtan efter någon annan än mamma.. någon som tillhör dig.. och det blev syster.. kram :)
Esmaralda

15 En vädur:

skriven

👏😂😂
Fick mig ett gott skratt! En framtida stå-upp-komiker månne? Nu har priserna satts för några av bostäderna. Tyvärr något för högt.. Håller tummarna så de vitnar för att priserna på resten är inom min budgetram. Vad tror du Es, kan det bli så eller dyker något annat upp?

Kramen!

16 G.:

skriven

Kan jeg stole på at R aldri kommer til å være utro mot meg?

17 mt:

skriven

Hej!
När tror du förändringen sker för mig på mitt arbete? Före sommaren?

Svar: Så kan det bli men det kan också dröja lite.. kram :)
Esmaralda

18 Ärlis:

skriven

Hej hej :)

Finns en chans att jag har råd? Det var väl inte meant to be annars...

Nu ska en gigantisk låda porslin hämtas ut från postombudet vi får se hur det går på bussen...

Ha en fin dag - kram ✨

Svar: Det kommer gå bra.. kram :)
Esmaralda

19 Ni:

skriven

Hej Esmaralda.

Får du någon känsla om dem har en relation med varandra?
Tror du den kommer vara framöver isåfall?
Kram

20 Lejonet:

skriven

Hello hello!

Ser du om något intresse finns hos P? Eller har det funnit ett intresse från hans sidan någon gång? Kommer vi att mötas någon gång på vägen ? Hade varit kul att veta vad han tycker om mig... hade gärna tagit kontakt för vänskap. Kram

21 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag försöker att plugga upp matte B men det går så segt för mig.

Ser det ut som om jag kommer att klara kursen?
Jag har ju tänkt söka den tänkta utbildningen och ser du om en kärlek och relation kommer in i mitt liv innan den tänkta utbildningen jag tänkt söka?
Kram

Svar: Ja, ger du järnet så klarar du den ! Kram :)
Esmaralda

22 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Kanske får skryta lite mera då? Eller är jag för "på" i mina brev?
Kram Skorpan

Svar: Nej jag kan inte se att du är alltför "på".. försök vara konkret och tydlig...kram :)
Esmaralda

23 Skorpan:

skriven

Tack Es, det var nog det jag behövde höra, från någn som inte står mig alltför nära! Spot on, tror jag bestämt..
Kram Skorpan

Svar: Kram :)
Esmaralda

24 Mimis:

skriven

Hej!

Jag har sån oro i kroppen. Orolig hela tiden. Jag är ju arbetslös och utan inkomst men oroar mig inte bara för det utan för att bli sjuk, att något ska hända när jag går ut. Har ju varit några överfall här. Kommer något otrevligt att hända eller kan jag känna mig lugn ???

Svar: Jag ser inga tecken på att du råkar illa ut.. kram :)
Esmaralda

25 Browallia:

skriven

Så tokigt det kan bli när man läser! Första gången jag läste rubriken så fick jag det till Balettsallad. :D

Idag ska jag till polisen och beställa ett nytt id-kort. Senast jag var och skulle hämta ut ett paket så blev jag nekad eftersom mitt ID-kort inte var giltigt längre. Jag hade som vanligt nollkoll på detta man får ju inte någon påminnelse som med körkort. Något pass har jag aldrig ägt så då blir det krångligt värre eftersom jag måste ha någon med mig som kan intyga att jag är jag både när jag ska beställa kortet och hämta ut det. Att jag aldrig lär mig!

Önskar dig och MG en fin lillördag! Kram

26 Michaela:

skriven

Haha! Omg! Här hade nog jag satt i halsen. Men han är ju för rolig :) Kram!

Svar: Ta, så tokigt det kan bli va ! Kram :)
Esmaralda

27 Louise:

skriven

Jag vet inte vilket ben jag ska stå på om jag trivs här eller inte. Tycker det är konstigt att min kusin som inte har utbildning ens kan bli anställd medan jag som har en hel drös med utbildningar inte kan bli anställd. Visserligen så har hon varit i poolen här innan så det kan bero på det.
Jag söker ju jobb fortfarande och hoppas på att jag får ett i Malmö. Ansökte till vikariebanken också i Malmö men de verkar inte vilja ha med mig och göra så jag vet inte längre vad jag ska göra. Sen att min skrivarkompis verkar undvika mig av någon anledning. Vill ju bli klar med examensarbetet. Ska lyssna på poddar senare idag om detta så vi blir klara någon gång och kan opponera. Jag vill ju göra mina praktiker. Fattar inte varför de inte kan låta mig göra praktikerna för det är de som ställer till det för mig att få ett jobb.

Kommer jag att få förlängt eller blir det något inom vikariebanken eller någon annan tjänst där jag sökt?

Tacksam för svar och ha en fin dag.
Kramar

Svar: Svårt att se... jag ser vikariat för dig men inte hur och inte detaljerat.. kram :)
Esmaralda

28 Lea:

skriven

Hej Esmaralda!
Hoppas du kan ge mig ett bra svar på min fråga .
Jag träffar en kille . Å varje dag e de alltid någonting som händer i hans liv. E de nån som ger honom någon slags förbannelse ??? Vem är de å vad ska jag göra för att vända på allt å hjälpa han . Snälla hjälp mig mår så dåligt för detta.
Mvh Lea


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: