Det skulle vara kåk....

 

OM man gör bort sig kan man ju ofta rätta till och ibland så snyggt att  ens misstag knappt ens märks. Och ibland  går det inte alls.

Som det här med grön kryptonit i fittan… det är ju redan sagt och dessutom  live på TV 4 nyhetsmorgon och man kan ju undra vilka frågor Staffan Dopping fick och fortfarande  får  efter 19 år.. …av folk han möter .

Jag gjorde också  nåt liknande.

Jag stormade in på kontoret på jobb.. stressad  till max och  och tjoar : Jag behöver plaskfittor. Massor.

Det blev alldeles tyst  och så insåg jag att jag INTE sagt plastfickor utan nåt helt annat.

 

Sånt kan man inte heller skyla över  och jag fick äta upp det här gång efter annan.. men sådant där tar jag  med ett skratt.

Eller när jag spelade kort och upphetsat skriker :  Jag har kuk..… när det skulle vara kåk

Det ÄR kanske nåt fel på mig trots allt..  med  mina freudianska felsägningar ?

Det  började redan när jag var liten.

Fröken frågade vilka platser vi tyckte var vackra och   jag sa : Klittan.

Jag menade ju klitterna.. sandreven på västkusten som vi besökt under sommaren.

Fröken rodnade ända ut på  örsnibbarna.

Gör  du bort dig.. så är det helt i sin ordning.. det gör vi alla ibland.. somliga mer än andra dock !

Kram & kärlek

1 Läroliv:

skriven

Tack för svaret igen.

KRAM

2 AnnaK:

skriven

Så det kan bli 😂

Har en sak på känn......verkar det kunna bli så eller är det mer en önskan?

Kram 🤗

3 Ullegull:

skriven

Säger inte så mycket fel, däremot hör jag fel hela tiden! Kan bli lite dråpligt😂

Kommer mitt barn ta sig ur sin nedstämdhet och självskadebeteende? Svårt att veta vad som är bäst, bl.a. när det gäller skolan; tvinga dit H eller låta H vara hemma när det är tungt psykiskt?

Ogillar mitt nya jobb och kommer söka mig vidare - kommer jag nå mitt mål om ett mer kvalificerat arbete? Som också ger mer lön...


Svar: Huvudsaken ditt barn får rätt hjälp.. så kommer det att lätta.. och sakta men säkert bli bra... samarbeta med den som hon pratar med och ni ska komma överens om vad som är bäst för ditt barn... du får ha lite fingertoppskänsla i detta.. kram :)
Esmaralda

4 Jossan :

skriven

God morgon..

Jag kom till gymmet igår! Första gången på 2 veckor! Sååå jobbigt det var! Trodde verkligen inte det skulle va så jobbigt..

Jag känner någon sorts ångest och har skuldkänslor jag förstår inte varför..

Mr right.. snälla kom så vi kan starta vårt liv och bilda familj...

Inatt drömde jag även att min mormor dog.. men hon dog för 13,5 år sedan. Jag drömde också om någon kille. Kan inte minnas ansiktet. Kan det varit me right?

Kram

5 Mirre:

skriven

Hej Es!
Ser du något speciellt för mig här i det nya landet? Kommer jag trivas och skaffa många nära vänner så småningom? Vad du än får upp.. Kram ☀

Svar: Jadå, nya vänner får du och du har förmåga att bygga ett bra socialt liv.. kram :)
Esmaralda

6 EPM :

skriven

Vi tycks ha samma freudianska nipslips du och jag. 🤪

Igår blev det märkligt mellan studenterna på en handledning jag hade, vet inte om jag löste det särskilt bra...
Blev lite orolig när jag mötte min kompis via jobbet igår, vet hon om vad som skedde i helgen...?

Kram

Svar: Hon verkar veta något... jag ser inte hur mycket eller varför hon vet.. kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Tredje dag av tinnitus och kan jag gör åt det för jag är stressar? Grund av C kvinna... finns det lösningen att det ska går över?

Ha det bra

8 CA:

skriven

Hej
Ja, fel blir det ju lätt nu för tiden när fingrarna känns större än de små bokstäverna på telefonen.
Själv var jag duktig på att plåga blåbär när jag var liten :o)
Jag undrar lite om jobb, byter lite arbetsuopgifter men inte mer än så, söker ibland nytt jobb, hur ser det ut frampå?
Kram

Svar: Nytt jobb blir det helt klart för dig.. kram :)
Esmaralda

9 Mamman som varit med från början :

skriven

Fniss 😂 ja ibland hoppar det grodor ur munnen 🐸☺️
Idag vill jag fråga dig om du ser något kring mig och min närmsta kollega? Det känns inte bra mellan oss. Det gör mig ledsen. Reder vi ut det? Kram 🤗

Svar: Ni behöver prata ut ordentligt.. då finns det en chans att det kommer bli okej mellan er... kram :)
Esmaralda

10 Skorpan:

skriven

Ja ibland blir det galet ;). O dig har det hänt ett o annat också Es... En annan är mera försiktig av sig o säger inte mycket ;).

Jagade mat i två affärer igår o då jag klev av tågrt insåg jag att jag hade glömt den andra kassen på tåget, förbannat.. Via affären igen o handla samma saker, suck. Får se om jag får tillbaka kassen o innehållet.

Ordförande påstår att silvertallriken inte är där i lådan jag lade den i. Är den stulen o kommer den i så fall tillrätta? Tyckte jag såg den i lådan i måndags... Behövs imorgon, ojdå...

Jäkla stressen väckte mig igen så det blev en sen morgon. På fredag kväll är det mesta åtminstone över, som tur. Tills dess får jag bara stå ut..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Andas lugnt, det är mycket just nu men ta en sak åt gången.. kram :)
Esmaralda

11 Rebecca:

skriven

Finns det någon i min närhet som tycker att jag är attraktov? :) kram

12 HS:

skriven

God morgon Es!

Min farfar gick bort för några år sedan. Drömde om honom inatt. Var det en hälsning från andra sidan eller handlar drömmen om relationer inom vår familj?

Kram

Svar: Gomorron... jag tror mer drömmen handlade om relationerna.. kram :)
Esmaralda

13 Linda:

skriven

Jag hade en flirt en gång, som jag skulle messa att jag ska ha kul... ni kan ju gissa vad jag skrev, jag ska ha kuk... Så tokigt det kan blir :) Nu skrattar jag åt det, det gjorde jag nog då också, men kommer ihåg att det kändes lite pinsamt :)

Ha en bra dag alla!

Svar: Ja, jag vet inte hur många gånger jag råkat skriva typ sådär.. såå pinsamt.. kram :)
Esmaralda

14 Mamam:

skriven

Hej Esmaralda.
Provar min fråga igen.
Jag har umgåtts med en man och vi har träffats flera gånger och nu sågs vi i helgen och jag hade gärna umgåtts lite mer intensivt.
Han skickade sms igår kväll och frågade hur det är.

Ser du någon chans till utveckling och något seriöst förhållande med denna man?
Kram

15 F:

skriven

😂😂😂 det var roligt Esmeralda, jag hade en sån hemsk dröm inatt, det var fruktansvärt, jag drömde att jag passade ett barn vi satt och skrev på datorn utomhus, plötsligt väljer flickan att hoppa it på vägen o blir påkörd o dör, jag grät så fruktansvärt mycket, jag skulle sen förklara för hennes föräldrar vad som hänt, det var en fruktansvärt hemsk dröm som tog i djupet på mig, vad betyder drömmen Esmeralda???

16 Lotta S:

skriven

Ha ha, jag också! Men mest för att jag är rätt socialt handikappad, eller hur man nu ska beskriva det, blir nervös och får blackout. Har inte varit en tillgång i det jobb jag nu avslutar, om man säger så... Tack Es för pepp! Bör jag utrusta mig med mycket tålamod, dvs blir det många steg innan jag är framme vid rätt jobb?

Svar: Ja du kan räkna med att det tar lite tid....men du går åt rätt håll.. kram :)
Esmaralda

17 Tildis:

skriven

Hej Es!
Ja herregud så fel det kan bli ibland😂
En fråga, kommer jag göra ett bra intryck på tisdag nästa vecka? Kram

Svar: Ja, det kommer du att göra... kram :)
Esmaralda

18 Fina:

skriven

Hej Es! Tänker han fortfarande på hur det vore att ha sex med mig? Finns sådana tankar hos honom? Har jag en chans nu då vi står varandra så nära? Kram

19 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Haha jag är en sådan som lätt gör bort mig. Inför nya människor tänker jag ibland vad dem ska tro egentligen.

Ser du vad han känner för mig?
Tror du det är bara för att han börjat umgås med denna nya kvinna som han liksom väljer det istället? Han kanske tycker det passar honom bättre?

Ser du vad han tänker och känner kring det här?
Tror du han hänger ihop med denna nuvarande kvinna i längden?
Kram

20 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du något dyka upp för mig under det här året inom kärlek något seriöst?
Någon chans till samboskap?
Dyker något upp under året?
Kram

Svar: Ja det finns en god chans att något dyker upp.. kram :)
Esmaralda

21 Fina:

skriven

Hej Es, kan det komma en stund då han inte kan motstå mig? Fysiskt? Kram

22 Dahlia:

skriven

Pinsamt för stunden men sen kan man ha roligt för sig.

Es, hur ligger jag till hos denna kolega? Vad tänker kolegan om mig?

23 Mamman som varit med från början :

skriven

Tack Esmaralda 🙏❤️ Det vill jag göra, prata ut, jag orkar inte byta jobb fler gånger utan vill finna harmonin där jag är...kram ☀️🤗

Svar: Stort lycka till !!! Kram
Esmaralda

24 F:

skriven



😂😂😂 det var roligt Esmeralda, jag hade en sån hemsk dröm inatt, det var fruktansvärt, jag drömde att jag passade ett barn vi satt och skrev på datorn utomhus, plötsligt väljer flickan att hoppa it på vägen o blir påkörd o dör, jag grät så fruktansvärt mycket, jag skulle sen förklara för hennes föräldrar vad som hänt, det var en fruktansvärt hemsk dröm som tog i djupet på mig, vad betyder drömmen Esmeralda???

25 Kvinnan :

skriven

God morgon sökte 3 yrkesutbildningar,ser du mig komma in ? Om jag gör det kommer jag klara det?

26 F.u:

skriven

Kommer vi lyckas få ett barn till? Vi ha3 försökt ett tag nu kram

Svar: Finns en god chans att det ska lyckas.. kram
Esmaralda

27 <3:

skriven

Hej kära Es, det är lite som att bjuda på sig själv ändå.

Har jag någon beundrare ?
Kram
💗💗💗

28 Smulan:

skriven

Kommer min gåva imorgon (en bok) att bli uppskattad? 😊 Och brevet? Är det bättre att skriva orden i boken eller på en lapp brevid?

29 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Haha det är underbart med felsägningar och idag blir det feltextningar Alla felsägningar och tabbar gör oss mänskliga <3 ...och så är det hysteriskt roligt ibland ;-)

Roligt är det inte med min bil...som laddar ur och jag får inte äns upp den förb..motorhuven utan måste be om hjälp Kan man tycka illa om en bil ...
tror det ...jag avskyr bilen..men när den funkar tar den mig från punkt A till B och jag säger snälla saker till henne .
Snälla universum fixa mig en bättre bil ;-)

Nu missade jag jag ett besök hos min äldre väninna hon har sina ideer om när hon har tid ..Är lite orolig hon har ont i mellangärdet och har blvit väldigt trött Får inte henne att söka läkare,det är ju hennes eget val...

Ha nu en härlig solig Onsdag !

Kram Anki med flock

Svar: Man kan inte tvinga folk.. men nog borde hon söka läkare... och bilar som krånglar är ett rent elände ! Kram :)
Esmaralda

30 Alina:

skriven

Det finns olika sätt att göra bort sig. Felsägningar är ju oftast bara kul om man märker det och rättar sig själv. Värre är det när man gör fel eller presterar dåligt i nåt sammanhang t ex på något viktigt uppdrag på jobbet, och samtidigt är smärtsamt medveten om det. Det är inte kul.

Svar: Ja, då blir det inte det minsta roligt.. kram :)
Esmaralda

31 AnnaK:

skriven

Verkar jag ha rätt i min känsla att något kommer hända snart? Eller är det inbillning.

Kram 🤗

32 Ghostwriter :

skriven

Så kul! Jag är lika dan. Knäppast i världen, haha.


Hittat boende som jag älskar och undrar vilken jag bör satsa på mest då jag inte lagt bud på de sättet förut! Eller ska jag våga gå för den jag verkligen gillade?? Kram

33 Ulla:

skriven

Jag är singel. Min biologiska klocka tickar, snart är det försent för mig att få barn. Min högsta dröm är att skaffa (biologiska) barn.

Hur stor sannolikhet är det att jag ännu hinner få barn med en kärlek?

Hur stor sannolikhet är att det blir med någon tillfällig man?

34 HJÄLP!!:

skriven

Hej!

Fortfarande röd näsa! Vad gör man?? någon som vet vad som hjälper mot röd näsa???

Kram

Svar: Hoppas det finns någon i bloggfamiljen som kan ge dig råd.. kram :)
Esmaralda

35 Dunegull:

skriven

Hahhha, älskar det!
Jag är lika dan...en riktig tokfis, tror ändå folk tycker man är en rolig typ.

Hur ser våren ut för mig?

Kram

Svar: Javisst gillar folk dig :) Jag ser en bra vår.. gör upp planer.. kram :)
Esmaralda

36 Mum:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om jag blir en ”äldre” mamma än genomsnittet när jag får mitt andra barn? Ser det ut som om jag är ”gammal” för att få barn? Äldre än genomsnittet eller ses jag som ganska ung?
Kram

37 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Tänkt på att flytta till Norrköping till hösten. har hört att det är en trevlig stad! Tror du jag skulle kunna trivas där då har jag typ lika långt till släktingar och barn? Kram! 😃☀️

38 Lisa:

skriven

Hej!
Ser det bra ut att fortsätta jobba här en tid istället för att åka till den andra staden för jobb?
Kram

Svar: Ja, det tycker jag.. kram :)
Esmaralda

39 Mimis:

skriven

Hej Es!

Jag gör bort mig minsann. Pratar kanske för mycket ibland.

Ser du om jobb är på väg eller blir det inget??

Kram

Svar: Jobb kommer även om jag inte ser riktigt när... kram :)
Esmaralda

40 Maa:

skriven

Hej Esmaralda.
Denna man jag umgåtts med. Känns som en fin person. Tyvärr kan man känns att han inte är så på utan det går lite sakta.
Känns trevligt att han hör av sig i jämna mellanrum.

Ser du ossi en seriös relation lite längre fram? Är det något att bygga vidare på här?
Kram

Svar: Det känns mycket tveksamt.. en risk att det planar ut
Esmaralda

41 Kristin:

skriven

Hehe. Ja, det er fort gjort at det kommer noen frosker i steden for det man vil si.
Jeg har en venninne som ofte har det slik.
Glemmer aldri da vi var på jakt etter kjolestoff. Vi ville vite om det var en slik forretning i nærheten, hvorpå min venninne som skulle spørre etter tekstiler, undrede på hvor man kunne kjøpe testikler. Damen i butikken ble merkelig rød og vi lo så vi holdt på å revne.
Jeg undrer over hva du mener om innføringen av 5G, kjære Esmaralda. Vil dette ødelegge oss totalt, eller vil kroppene våre klare dette?
Ønsker deg en fin dag. Gi MG en god kram!!!

42 Minna :

skriven

Hur ser mitt kärleksliv ut framöver? Är Mikael intresserad?

Svar: Inte riktigt på allvar. som det ser ut.. kram :)
Esmaralda

43 I wonder :

skriven

Hej
Vilka roliga historier!!

Jo Es, är det nu tiden för samtalsstöd är? Tiden då jag blivit spådd att jag ska gå i terapi?
En del grejer har hänt senaste månaderna som ledde mig till vart jag är just nu med egen utveckling och samtalsstöd. Sedan slog det mig... du spådde detta för ngt år sen. Jag frågade om jag behöver gå i terapi och du svarade att nej inte nu, att det kommer att komma en tid då jag kommer göra det o det kommer att vara rätt i tiden då. Jag tror att den tiden kan vara nu. Vad tror du?
Om detta stämmer så är det nog det första som slår in av dina spådomar.

Sen ber jag en sak, till dig och till alla snälla själar i bloggfamiljen. Jag har en viktig tentamen nästa vecka, snälla snälla skicka mig goda energier och styrka att minnas det jag bör minnas för att få godkänt och ro i själen till att klara av den! Samt hela denna skoltermin. Det är studier på avancerad nivå och jag känner mig rädd att inte klara av terminen.

Måste berätta en till grej, jag hamnade hos en terapeut som är inriktad på energier vilket inte förvånade mig när det kom fram då jag kände direkt att vi ”matchade” när jag såg henne första gången, och när vi samtalade bekräftades min känsla mer o mer. Hon kunde läsa av mig och jag undrar om inte hon även är lite medial? Hon ställde frågor som gjorde mig lite paff då det slog huvudet på spiken. Oavsett medial eller ej, hon verkar vara en mkt bra terapeut. Hon är ändå professionell. Hon frågade mig försiktigt sist vi sågs om jag var medial... jag log lite o sa att njaa kanske det, men jag har inte utvecklat det. Men jag funderar på healing/Reiki som komplement när jag tagit examen. Hon sa att det är definitivt ngt jag bör göra.

Es jag tar ju detta med en nypa salt ändå men det kändes så märkligt på ngt sätt att hamna hos en terapeut som jobbar för ett känt sjukhus som har liknande universum/energi tänk som mig.

Vad tror du om detta?

Tack för att du läste.

Svar: Ja, det känns som om det är din tid nu för terapi och jag tror det kommer bli riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

44 Kärlek MM:

skriven

Blir det bra om jag satsar på killen jag dejtar. Ringrostig men borde kunna känna ang magkänslan.

Vänta in och känn efter fick jag tips.

Ska jag satsa fullt ut? Blir det långvarigt?

********


Plaskfittor 😂😂😂😂
Så jag...Händer mig oxå. Så vi har samma freudianska problem... Men tur man rör sig bland folk med humor och tålamod. Hihi
Inte ens dödligt pinsamt längre.
**********

Kjam

Svar: Ja, ge det en chans och stäm av.. kram :)
Esmaralda

45 Orolig:

skriven

Hej!

Kommer jag ut i arbetslivet igen eller är det för sent??

Kram

46 Michaela:

skriven

Haha! Underbart!😁 Jag säger också ofta fel men är bra på att släta över det 😄

Sovit som en gris. Drömde att jag var med i Wahlgrens värld😄 Ledig resten av veckan för återhämtning. Kiropraktorbesök idag .. såå skönt att knäcka loss lite.
Hur ser allt annars ut kring mig? Några varningar? På rätt väg?

Kram och ha en mysig onsdag!

Svar: Herregud vilken dröm :) Jag ser inga varningar och ja, du verkar helt klart vara på rätt väg... kram :)
Esmaralda

47 Fina:

skriven

Hej Es! Tänker han fortfarande på hur det vore att ha sex med mig? Finns sådana tankar hos honom? Har jag en chans nu då vi står varandra så nära? Kram

48 B:

skriven

😂😂😂

Kommer det bli bra och att ordna sig med ekonomi osv när jag väl åker hem ifrån Irland? Har snart sparat ihop så att jag har råd med flyg och lite räkningar där hemma :) kram

Svar: Ja, det ser ut att lösa sig.. kram :)
Esmaralda

49 Alina:

skriven

Jag provar igen! Ser du mig jobba i Frankrike i höst eller har ödet andra planer för mig?

50 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om dem kommer att få barn snart?

Ser du dem hålla ihop framöver eller i längden
Kram

51 Linnean 🌸:

skriven

Ha ha ha 😆
Minns det där som stackars Dopping sa, inte så farligt iofs...men i tv! 😄
Gör bort mig det gör jag ständigt. Det är som en sjukdom. Minns ändå en sak som kändes hemsk då. Var väl 8-10 år och på den tiden fick vi åka skolbuss. En kyrklig och ordentlig granne körde denna lilla buss och vi som åkte i den förde ofta liv förstås och snuskord var ju väldigt förbjudet och spännande. Någon frågar vem jag fått min halskedja av och utan att det var planerat så slank det ur mig ”Den har mamma köpt i knullsmedsaffären” Allmänt jubel och asgarv. Jag såg chaffisens blick i backspegeln och blev skräckslagen. Tänk om han skvallrar för mamma!!! Led i flera dagar men det var ingen som sa något. Det var ju inte så farligt, mycket värre saker har hänt efter det! 😁 Plaskfittorna var roligt! Sitter och garvar än!! 😆
Här fortsätter det att hända jobbiga saker. En hund som antagl ska avlivas nästa vecka och det är som en dimma här. Jag grubblar och tankarna snor runt. Blir det ännu mera elände eller kanske ljusnar det snart i största allmänhet och även i min skalle? Just nu är det tufft att vara själv med allt och orka med. Inte lätt att styra tankarna till det positiva. 🙄
Ha det gottigt! Kram.../Linnean 🌸

Svar: knullsmedsaffären .. ha ha ha :) Tack för skrattet :) Vilken jobbig tid just nu för dig. Prata med din vägledare.. han hör och han gör vad han kan för att ge dig kraft och energi och just nu när du läser detta sänder jag en pust också... kram
Esmaralda

52 Bea:

skriven

Test

Svar: Okey
Esmaralda

53 Anna:

skriven

Kära Es.

Var på dejt med en man vars väg korsade min 2015. Det känns spännande. Han är dock nyseparerad från en dålig relation.
Finns det goda chanser för oss utveckla någonting? Jag tar det gärna lugnt. Är han intresserad av mig mer än som en vän? Dvs att dejta och se vart det leder?

Stor Kram!

54 TjejenO:

skriven

Hahha, sånt här är ju jättekul!😂

Själv skulle jag ha någon presentation på gymnasiet och prata om män/kvinnor och jobb i olika sammanhang. Jag sa då; "the biggest cock in the world is a man" skulle varit biggest "chef" såklart haha. Men alla skrattade gott iallfall. :)

Jag har återigen blivit kallad till en intervju nummer två till företaget du såg att jag hade 70% chans att få. Ser det forfarande så ut? Hoppas! De var verkligen superhärliga på det företaget.

Stooor kram!

55 Hönan:

skriven

Hej!

Äntligen lite sol! Tänk vilken energin det kan ge 😍

Jag undrar om du kan se något kring det sista jag skrev. Om det verkar finnas någon anledning till att han inte svarat? Utöver att det kanske inte fanns så mycket art svara på eller att det helt enkelt glömts bort.
Lite orolig att jag blottade mig med texten jag skickade. Fanns ju en liten hint i den. Tror du det snappades upp?

Kram

56 Fina:

skriven

Hej Es, kan det komma en stund då han inte kan motstå mig? Fysiskt? Kram

57 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda. Det är lite strul på arbetsplatsen angående sommarsemestern... 11 personer, inklusive mig själv, har ansökt om att ha ledigt i juli. Jag har goda skäl att ansöka om juli månad, pga operation och sjukskrivning. Faktum är att det är enda chansen för mig.

Nu är det bara 4 som får ha ledigt då. Finns chansen att det blir jag? Oroar mig redan nu för hur det ska lösa sig om jag inte får ledigt då.

Kram,
Jennifer

58 Mia:

skriven

Jag känner mig väldigt nedslagen efter mejlet att jag inte fick jobbet jag sökt. Kommer jag att behöva gå tillbaka till jobbet där jag vantrivs eller hinner något annat yppa sig? Är jag tillräckligt kreativ för att söka jobbet i annonsen jag såg idag?

Jag känner mig helt vilsen just nu...

Svar: Du ska helt enkelt söka allt som känns okej och som du kan tänka dej.. kram :)
Esmaralda

59 Skorpan:

skriven

Tack Es, jag försöker.. Får väl pallra mig iväg o se om jag hittar tallriken, om inte, ja då är det ett megaproblem..
Kram Skorpan

60 Gjostwrtier :

skriven

Vet inte om min fråga skickades, men du kanske itne bara hunnit se den.

Jag undrar om vilken bostad jag bör satsa på, eller ska jag helt enkelt välja utifrån en som känns mest rätt? Jag har hittat en som jag bara föll för!



Kram

Svar: Absolut ska du väljer efter det som känns mest rätt.. ta med olika variabler när du känner in.. kram :9
Esmaralda

61 Louise:

skriven

Chafen kom och ville prata. Kände att nu är det kört. Det enda hon ville var att jag skulle ta mer plats och initiativ. No problem om de vill släppa in mig. Finns en pedagog som verkligen är kall mot mig eller ja lite så där bitter. Vill inte fråga henne varför. Nu ville chefen att jag ska gå pool istället och det känns bättre för mig för då kan jag på riktigt visa vad jag går för. Men ungarna vissa av dem är sådana skitungar.
Ska söka i Malmö istället till en annan förskola som ligger i Limhamn. Vill ju ha jobb i Malmö istället just för att slippa pendla och lämna barnen så tidigt.
Kommer jag att få ett annat jobb inom snar framtid?

Nej nu e rasten slut och det är dags att gå ut och frysa. Glömde mössan på bussen. *Suck*.
Tacksam för svar. Kramar.

62 <3:

skriven

Kommer jag att hitta ett annat jobb snart? Har jobbiga människor på jobbet som klagar. Är Emelie avundsjuk eller ?

Iallfall jag hoppas att hitta nåt annat för orkar ej vara kvar.

Svar: Ja lite avundsjuk ser hon allt ut att vara.. kram :)
Esmaralda

63 Anonym:

skriven

Hej varför är min vännina Eva så negativ när jag frågar om någon kille och berättar att han vill dejta ? Är det för att hon vill se mig med sin bror ?
Ser du några tecken kring min soulmate? Nu måste det väl vara min tur att hitta kärleken.
Kram

64 Fanny2:

skriven

Så fel det kan bli... 😂 Kan inte komma på en enda gång jag har sagt något så fel men jag önskar att jag hade din självdistans. 😅 För mig blir det mest tråkiga felsägningar där jag tänker fortare än vad jag talar.

Tror du att det blir någon bestående vänskap med M eller mer? Eller är det mest tillfälligt?

Kram

Svar: Känns som mer tillfälligt.. fast en liten chans finns dock att det kan djupna.. kram :)
Esmaralda

65 Alie:

skriven

Ha ha 😂 men det är ju ”felsägningarna” som sätter guldkant på våran vardag 🤩
Oavsett om det kommer från ett känt tv ansikte i tv rutan eller kollega på jobbet.

Es; jag vill ännu en gång, tacka för healing och spådom. Vi pratade bla om min aura och hur stark den är ( och det är så jag känner mig, stark) samtidigt funkar det så bra när jag tänker på det som är runt mig, att ha i beaktning. Jag har fångat förhållningssätt som förhoppning vis ger skörd... 🌈💫✨
Kram :)

Svar: Ja, du är så rätt på det !! Kram :)
Esmaralda

66 GHOST”WONDER” :

skriven

Du skrev att jag skulle välja utifrån känsla ofc! Men undrar om jag kommer ha möjlighet att låna från dom jag ringde? Till den bostad jag föll mest för med stora fönstren Kram!

67 Ia:

skriven

Hej
Att göra bort sig går fort och det bästa är att inte försöka släta över det för då blir det bara värre.

Än idag strular x-mannen med mig, betalar bl.a. Inte för sådant som jag har rätt till enligt lagen. Tänker bara på sig själv, huvudsaken att det blir bra för honom.
Kommer vi att bli vänner igen? Hitta tillbaka till varandra?

Kram

68 Barbie:

skriven

Kära Es! Blir det sex för mig väldigt snart? Kramar

69 Vb:

skriven

Goa Esmeralda! Kommer jag få något intimt snart? Kramar

Svar: Ja det bör inte dröja inte.. kram :)
Esmaralda

70 Smulan:

skriven

Kommer min gåva imorgon (en bok) att bli uppskattad? 😊

Och brevet? Är det bättre att skriva orden i boken eller på en lapp brevid?

Svar: Skriv på en lapp... gåvan blir uppskattad.. även om det kanske inte märks.. kram :)
Esmaralda

71 Kvinnan:

skriven

sökte 3 yrkesutbildningar,ser du mig komma in ? Om jag gör det kommer jag klara det?

72 F:

skriven

jag hade en sån hemsk dröm inatt, det var fruktansvärt, jag drömde att jag passade ett barn vi satt och skrev på datorn utomhus, plötsligt väljer flickan att hoppa it på vägen o blir påkörd o dör, jag grät så fruktansvärt mycket, jag skulle sen förklara för hennes föräldrar vad som hänt, det var en fruktansvärt hemsk dröm som tog i djupet på mig, vad betyder drömmen Esmeralda???

73 F.u:

skriven

Ser du om det finns något budskap till mig kram

74 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda

From maj eller juni kommer min man vara pappaledig med dottern i tre månader och jag går tillbaka till jobbet.. kommer det gå bra ekonomiskt för oss dom tre månader maken är hemma? Vi har höga kostnader med lägenhet o annat o klarat oss bra under min mammaledighet men blir orolig över när vi sen bara ska leva på min lön och hans pappa peng (då min lön är lägre..)

Kram

Svar: ja det känns ju av men ni fixar det.. kram :)
Esmaralda

75 Ghostwriter :

skriven

Kommer dom bevilja min ansökan för den summan dom gäller för den bostad jag föll för? Tänkte om jag också får jobb snart där borta!




Kram och tack !!

Svar: Det finns en möjlighet.. beror ju på din inkomst... kram :)
Esmaralda

76 Tiss:

skriven

Jag har mycket vänner och jag tycker att det är så konstigt. Vad ser dom hos mig? Jag förstår inte. Jag känner mig så fel, skäms dom inte..

Svar: Du är en fin och go tjej så det är självklart du har vänner som tycker om dig.. kram :)
Esmaralda

77 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda. Imorgon är det alla hjärtans dag och jag är ensam som vanligt, på något vis känns det extra ledsamt just denna gång. Jag vet inte varför. Kanske för att jag verkligen hoppades och önskade att jag skulle ha Saharamannen vid min sida.

Jag kämpar verkligen, herregud vad jag kämpar. Trots att jag har det svårt gör jag allt för att sprida glädje och positiv känsla omkring mig, kanske svårt att tro då man läser mina melankoliska kommentarer här.

Men jag har ritat och målat ett alla hjärtans dagskort till alla mina arbetskompisar, och skrivit positiva ord och komplimanger till var och en. Kommer det att uppskattas av dem tror du? Blir de glada?

Själv önskar jag så innerligt att bli uppvaktad just på alla hjärtans dag av någon fin kille, det skulle betyda så otroligt mycket för
min rostiga självkänsla. Ytlig och dum önskan kanske, men just för att man aldrig blivit uppvaktad så skulle det betyda extra mycket. Men så blir det inte i år heller.

Känner mig extra ensam. Ibland är det så fruktansvärt tungt att vara ensam och oälskad (av en man). Särskilt då man aldrig fått uppleva det.

Kram,
Jennifer


Svar: Vilken härlig arbetskamrat du är och ja, jag tror det blir riktigt uppskattat !! Kram :)
Esmaralda

78 Misstjejen:

skriven

Hej

Så ledsen över att dom kommentera inte på min fina kommentera och fina gillar som om dom svartamåla mig eller stämpeln mig för gamla nyhet?

Jag förstår inte varför dom gillar andra och kommentera andra än mig för jag är ju oskyldigt...

Jag tänker ju nu och här men dom gör inte alls...

Vad är det fel på mig för dom kommentera inte eller gillar inte på mig...

Jag tänker ju positiv för kommentera men jag fick radera det ändå.

Ha det bra 😢


Svar: Häng inte upp dig på det.. försök att inte lägg så stort vikt vid vad andra gör, tycker och tänker... bygg ditt eget liv utifrån vad som får dig att må bra.. kram :)
Esmaralda

79 Jossan :

skriven

Bara 2 arbetsdagar kvar... sen blir det lov med lite jobb och massa plugg!

Så mentalt trött jag är... ska bli så skönt att va ledig. Inombords känner jag ångest och jag vet inte varför... det är så jobbigt att se alla sina vänner gravida och så står man själv utan något.. inget fast jobb för jag inte har någon legitimation, ingen kille så jag kan inte ens skaffa barn... har gråten i halsen.. svartsjuk ja kanske men är så tråkigt att jag valde detta livet... 27 år utan något av det... vill egentligen inte ens träffa mina vänner för vill inte höra hur deras liv är så perfekta.. japp idag är en sån dag där jag är en hemsk människa...

Drömde om att mormor dog inatt... men hon har varit död sen 2005... sen någon kille.. kanske det var mr right? Såg inte ansiktet...

Igår skev L... jag orkar inte....

Nä ska rätta en bok sen vila lite innan träningen...

Kram

80 Carin:

skriven

God eftermiddag!

Väldigt ofta undrar jag hur jag jämt och ständigt hamnar i situationer som jag tänker ”varför händer det jämt mig?”.
Som felsägningar, min hjärna kan gå så mycket på högvarv att mun och tunga hinner forma ord som jag tänker ”det här kommer bara bli så fel”. Men jag unnar omvärlden det. För omvärlden och jag själv behöver ha något att skratta åt. Och vem är jag att låta världen vara en tråkig plats? 😉💕
Mer humor och felsägningar åt folket!
Kram och hej!

Svar: Exakt :) kram
Esmaralda

81 Sofia:

skriven

Hej Esmeralda!
Mitt liv är en sjö av negativa händelser och jag orkar snart inte längre handskas med allt. Även på jobbet har två olika händelser inträffat och jag undrar om dessa iaf kommer att lösas på ett positivt sätt. Jag behöver verkligen få något positivt besked om jag ska orka ta mig vidare härifrån.

Kram
Sofia

82 Mam1:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om jag blir en ”äldre” mamma än genomsnittet när jag får mitt andra barn? Ser det ut som om jag är ”gammal” för att få barn? Äldre än genomsnittet eller ses jag fortfarande som ganska ung?
Kram

83 Olga:

skriven

Kan du se om min yngsta dotter har det bra? Hon vägrar fortfarande att ha kontakt med mig. .Bara jag vet att det är ganska bra ,kan jag får ro.
Oroliga mamman, Olga.

Svar: Jag ser ingen fara runt henne... ni kommer knyta kontakt igen så småningom.. kram :)
Esmaralda

84 F:

skriven


sökte 3 yrkesutbildningar,ser du mig komma in ? Om jag gör det kommer jag klara det? 

85 Anna:

skriven

Hej!

Jag såg frågan om röd näsa i flödet och jag gissar att det rör sig om ytliga blodkärl, liknande de röda ”sprider veins” man kan få på kinderna. Det är oftast väder och vind som orsakar detta och det går att behandla med IPL på en bra hudvårdssalong.
Kolla upp salongen innan! Det är laser och kräver utbildad personal.

86 GP:

skriven

Så kan det också bli, dvs att man gör bort sig!

Es, jag har börjat maila gällande timvikariat till olika arbetsplatser. Ser du om det blir en ingång på det viset? Blev nämligen uppringd idag gällande min senaste arbetsintervju och fick höra att de hade gått vidare med en annan kandidat, så nu är jag på ruta ett igen.

Bägge platserna menade på att jag gjorde bra ifrån mig och att de fick ett gott intryck av mig, däremot räckte inte erfarenheterna och jag kan således inte göra något mer nu när jag är nyexaminerad socionom.

Jag hoppas någon vill satsa på mig så att jag kan få lite arbetserfarenhet inom mitt yrke...

Kram!

Svar: Ja, du behöver samla erfarenhet och då är timvikariat bra... jobb kommer du snart få.. kram :)
Esmaralda

87 Am:

skriven

Hej Esmaralda.
Det är så otroligt svårt att få ut pappret om man behöver utav min gamla arbetsgivare.
Och det ställer till problem nu när jag behöver arbetsgivarintyg för att gå a-kassa.
Har hört av mig två gånger till henne nu angående det.
Tänker hon på allvar att hon ska fixa det här till mig?
Kommer hon att göra det?
Kram

88 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.


Ser du dem i längden tillsammans?
Kram

89 Röd näsa:

skriven

Angående röd näsa någon frågade om här. Jag får jättelätt det. Jag använder concealer som är för rödhet, använder märket Lumene, en liten rund platt burk. Sätter på näsan varje morgon. Det hjälper!



90 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer det att bli en förändring med den här mannen jag dejtat att han och jag börjar umgås mer intensivt?
Först då kan det bli något.
Men kommer den förändringen komma?
Kram

91 AnnaK:

skriven

Ser myset ut att närma sig? Känns lite som det.

Kram 🤗

Svar: Ja jag får också en positiv känsla.. kram :)
Esmaralda

92 HJälp:

skriven

TACK!! för svaret Anna. Ska kolla upp IPL.

Kram

93 Orolig:

skriven

Hej!

Känner en liten knöl på ena sidan längst ner på halsen som under örat den ömmar inte. Bör jag oroa mig??

Kram

94 Boudica:

skriven

Ja, jag är ju rätt bra på att göra bort mig, jag kan säga en del märkliga saker utan att tänka mig för. Men att byta ut ord, har nog inte hänt vad jag kommer på.

Mitt humör är svajigt och min energi med, ju mer jag läser på och lär mig, så märker jag att humöret verkligen påverkas av hur det känns i magen, är magen lite upprörd så kan jag vara mer surig och irriterad. Det har jag märkt på senaste dagarna.
Väntar på ett test-resultat för att se hur balansen i magen är.
Sen när jag väl fått det ska jag mixa ihop en liten eliminationsdiet.
Och på tal om det så insåg jag att nästa kursdagarna är rätt så snart, har läxor att göra.
Och hoppas jag kan ta dessa dagar ledigt från jobbet å inte, "sjukanmäla mig" ;)

Jag blev så förvånad idag när jag vaknade, jag var så trött igår när jag la mig och jag sov igenom hela natten tills klockan ringde. De flesta nätter vaknar jag ett tag innan.
Men inte känner jag mig utvilad. Drömde även inatt, smet iväg till England för träffa några jag inte kände sen innan, släktingar spårade mig, men allt gick bra och jag hade trevligt, var extra social och öppen. Men sen slutade det med att jag hade värdens glömska, jag mindes inte hur vännerna såg ut, deras namn, vart de bodde, och jag vaknade när jag letade efter mina skor som jag inte heller mindes hur de såg ut!

Näh nu kokas middagen, och ska snart tränas.

Men först en fråga, jag försöker igen med min lite vågade fråga ;)
OM jag säger till honom att det är sex jag vill ha, hur skulle han reagera, finns det någon chans att han nappar, eller är det bara att drömma vidare för mig? ;)

KRAM!

Svar: Han kommer känna sig utvald och blir glad att du finner honom attraktiv.. oavsett hur han reagerar så blir han väldigt stolt och glad inom sig. Och det finns god chans att han också vill ha sex och nappar.. kram :)
Esmaralda

95 Anna E:

skriven

Kommer han från algeriet kontakta mig igen senare

96 IB:

skriven

Hei :) lurer på om jeg blir fornøyd i den neste leiligheten jeg flytter til, om jeg blir å trives der?

Svar: Ja, jag tror du kommer trivas riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

97 <3:

skriven

Har jag någon hemlig beundrare ?
Kram

98 Arbete:

skriven

Hej Esmaralda.
Det är så otroligt svårt att få ut pappret om man behöver utav min gamla arbetsgivare.
Och det ställer till problem nu när jag behöver arbetsgivarintyg för att gå a-kassa.
Har hört av mig två gånger till henne nu angående det.
Kommer det att lösa sig?
Kram

99 Fina:

skriven

Hej Es! Tycker han att jag har vackra ögon? Kram

100 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om min gamla chef vill mig något illa?
Är hon något hotande mot mitt nya jobb?
Kram

Svar: Nej det känns inte som om hon kommer vara aktiv i ditt liv framöver.. kram :)
Esmaralda

101 Tjej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om han en dag kommer att vilja satsa på mig?
Givetvis ska jag inte gå och vänta på det.
Men ser du om det en dag är möjligt att det kommer ske att han vill försöka med mig?Vi kommer ju ändå ha kontakt för alltid
Kram

102 Muminmamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns ibland omöjligt att jag ska träffa någon kärlek.
Hur kommer det att gå till?
Ser du mig bli sambo i år?
Kram

Svar: Kärleken kommer... jag ser dock inga detaljer.. kram
Esmaralda

103 Hon:

skriven

Hej,
ser du vem det var som spökade här för ett litet tag sen?
Kram

104 Madeleine :

skriven

Hej ez!
Jag och K hade i helgen vårt första bråk, vi löste det men idag kändes det konstigt mellan oss. Kommer det bra igen mellan oss?

Blir jag frisk innan lördag?

Kram

105 Hedwig:

skriven

Hej!

Vad bra att bloggen fungerar igen som den ska (??).
Jag sitter som på glödande kol just nu (skriver man så på svenska? Uttrycket finns någonstans i mitt huvud..). Jag har anmält mig till en ettårig deltidsutbildning (lärare i holländska som andra språk) för jag vill så gärna komma vidare även om det känns ambitiöst att gå en utbildning i min situation. Det finns dock flera anmälningar än platser och platserna ska lottas ut! Det känns så nervöst. Tror du att jag kommer in/att utbildningen vore bra för mig?

Svar: Jag tror den utbildningen skulle passa dig och visst finns det en chans att du blir antagen.. kram :)
Esmaralda

106 Vv:

skriven

Vill A ha igen? Kramar.

107 Anonym just nu :

skriven

Vet inte om du svarar på fler frågor just nu, men om.. så undrar jag om du kan se något farligt i min kropp? Jag har mått dåligt nu, ovanligt dåligt och det skrämmer mig. Du siade att någon i bloggen kommer bli mycket sjuk och en annan kommer vara gravid och må vad jag förstod riktigt illa. Jag mår ju jättedåligt som att jag dödssjuk fast gravid samtidigt. Sjukt konstig känsla och jag hade hoppats på om du kunde se något närmare kring saken? Innan jag går till läkaren. De hittar sällan felen tyvärr... jag tog gravidtest som var negativt... men bättre mår jag inte.

108 Åsa:

skriven

Hej E! Måste fråga dig. Jag fick idag ett mail från medium från England Anita. Hon skrev en hel del o att hon hört talas om mig. Hon ville hjälpa mig ska svara henne el strunta i det? Om det är bluff el seriöst. Kram Åsa

109 Fina:

skriven

Hej Es! Tänker han fortfarande på hur det vore att ha sex med mig? Finns sådana tankar hos honom? Har jag en chans nu då vi står varandra så nära? Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: