Ingen går säker....

Gästbloggare idag är: Camilla

 

Jag vill kort berätta min historia och kanske kan jag varna någon annan som är på väg att göra samma misstag som jag gjorde.

Jag träffade världens  härligaste kille. Jag var 49 och han var 53. Jag var alltså i mogen ålder och borde ha människokännedom och veta en hel del.

När jag träffade honom via en dejtingsajt var jag  illa tilltygad då mitt ex lämnat mig för en annan kvinna, efter 17 år tillsammans.

Väninnorna tyckt att jag skulle nätdejta och så blev det.

 

Jag träffade 3-4 olika män men det klickade inte, tills jag träffade   Jimmy. 

Han var allt jag sökt hos en man. Uppmärksam, rolig, smart,  kärleksfull och han lyssnade, förstod och bekräftade.

Han gjorde vardagen till en fest och jag var  lyckligare än jag trodde var möjligt. 

Han ville ha mig och han ville vi skulle bli sambo – så efter 3 månader flyttade vi samman.

De första  6 månaderna var jag i paradisen men sen började det gå fel.

Jag upptäckte att han hade koll på mig och att han blev arg om han trodde jag gjort något som han inte hade vetskap om eller tyckte om.

Det jag hade tolkat som att han brydde sig, det blev nu  ett problem som handlade om svartsjuka från hans sida. 

Han började göra min värld mindre. 

Han hade talets gåva och han hade en konstig makt över mig.  Det slutade med att jag inte umgicks med vännerna mer och knappt ens med mamma och mina två syskon. 

Han låg bakom det faktum att jag blev av med mitt jobb. Han själv var arbetslös men han var  eftertraktad bankman, sa han och snart skulle han få ett väldigt bra betalt jobb som han blivit headhuntad till men det hände aldrig.

Han var patologisk lögnare.

Det var han och jag hemma hela tiden och då  började han bli fysiskt våldsam. 

Jag vill inte berättas alla detaljer men han lyckades få mina vänner att ta avstånd och även min egen familj.

Han sparkade och slog mig en kväll så att grannen ringde polis och de ringde ambulans när de anlände.

Jag hade bruten näsa och brutna revben men ändå åkte jag hem till honom igen.

Den psykiska terrorn var värre än den fysiska.

   Jag orkade helt enkelt inte sätta emot och länge valde jag  honom eftersom jag inte orkade ta strid. Jag var mentalt slut.

I förtvivlan ringde jag min syster som jag tidigare tagit avstånd från och berättade allt och hon ställde 100 % upp för mig. Hade hon inte gjort det då tror jag på allvar inte att jag levt idag.

Jag flydde och han förföljde, han hotade och inte bara mig utan de jag kände och tyckte om.   Ett skräckscenarium och han brydde sig naturligtvis inte om besöksförbud eller andra påföljder.

Efter 3 år träffade han en annan kvinna. Då släppte han mig och jag kunde känna mig fri.

Men det var en blandad känsla. Jag visste ju att en annan kvinna hade blivit charmad av hans falska personlighet och  skulle råka illa ut.  

Men jag måste släppa alla dessa tankar för att inte själv gå under.

I efterhand tänker jag på vad vår Ezmerelda sade en gång, att är det för bra för att vara sant ,  då är det inte sant.

Och så var vår relation.

Jag var så lycklig i början av att ha träffat denne man som var perfekt på alla sätt.. för att sedan hamna i djup misär

Jag vill bara säga åt er alla att var försiktiga

Allt är inte guld som glimmar.

Alla kan  drabbas

 

 

Jag var medelålders, mycket väl utbildad och ett bra arbete, god  ekonomi,  vänner och ett socialt liv och det hände mig i alla fall.

 Ingen går säker så  var försiktiga

Kram från  Pernilla

.........

 

Tack Pernilla och så vill jag sticka in här och säga ett jäätetack för alla gratulationer igår på min födelsedag ! Ni kan tro att det värmde.

Stor kram

1 Mikaela:

skriven

Go morgon E!

Jag ska ha möte om två veckor hur får mötet ? Kommer det bli tråkig stämning ? Jag vill inte få dålig relation till dom för jag går dit varje dag. Ser du något kring detta ?

Kram

Svar: Ha lite fingertoppskänsla och det kommer gå bra.. kram :)
Esmaralda

2 DD:

skriven

Jag träffade en sån person men det var via vänskap.. tog mig många år att inse att det inte var mig det va fel på..

Blev han glad över att jag tog kontakt?

Kram

Svar: Ja, det tror jag han blev.. kram :)
Esmaralda

3 AnnaK :

skriven

Usch och fy!! Skönt att du tillslut tog dig lös!

Ez...provar igen. Hur gör jag bäst om jag bestämmer mig för att ta ett initiativ för lite fysisk kontakt? Pang på eller lite mer subtilt? Någon annan idé? Med lite tur kanske det faller sig naturligt 😂

Kram 🤗

Svar: Börja med att ta det lite subtilt... se vad som händer o känn in... du har en god intuition, använd dig av den.. kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Har samvete för tänker fråga att tänkt om det är J han som vill säger något till mig ifjol som jag undvika honom...

Så nu tänker jag på det grund av vad det händer under veckan så koppla till J han...

Fråga är det något speciellt som han J vill säger något till mig som jag borde lyssna på?

Kom det finns en tid att vi kom ses igen?

Ha det bra

Svar: Jag ser ingenting speciell som J vill ha sagt.. kram :)
Esmaralda

5 Skorpan:

skriven

Men stackars dig Pernilla! Vilken psykopat du råkade ut för, vet inte ens vad jag ska säga, det är ju för jävligt! Tur att du berättade allt för din syster o hon kunde hjälpa dig o att du sedan inte gick tillbaka till eländet. Hoppas att du mår bra/bättre nu. Önskar dig en fin framtid med glädje o kärllek...

Tryckte på gilla -knappen, fast egentligen ogillade jag starkt det jag läste. Jo jag vet, tryckte för att jag gillar att läsa om verkliga livet bland bloggläsarna, det är ju det knappen betyder, mera av något eller mindre av något på bloggen. Föredrar solskenshistorierna...

Undrar vad det var som hände på fredag mellan mig o en ung beväring. Diskussionen flöt på som bara den, nån slags connection från förr? Hur som haver, trevligt var det :). Inget som händer varje dag...
Får väl se vad som händer idag?
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja herregud ja, här träffades två gamla själar som en gång hade mycket roligt tillsammans med fest och glam och samtal om allt mellan himmel och jord. Det är en speciell känsla när man möts på nytt i nya livet.. kram :)
Esmaralda

6 Fina:

skriven

Hej Es! Om jag bjuder ut honom på afterwork, hur stor chans är det att han nappar? Kram

Svar: Runt 60%.. men jag tror du behöver ta steget .. så vet du.. kram :)
Esmaralda

7 <3:

skriven

Hej kära Es, kommer jag bli kompenserad av " olyckan" på semestern? Så himla trist allt blev första kvällen. Satsar på en safe trip home om några dagar. Är det något jag ska tänka på när jag klagar?
Kram

Svar: Var bara tydlig.. kram :)
Esmaralda

8 Tingeling :

skriven

Såg ut som om du hade en bra födelsedag på tidigare inlägg! 🙂

Det som beskrivs ovanstående är jag rädd för. Att släppa in någon i mitt och min dotters liv och så är han inte snäll. Jag är ju uppväxt så, min mamma hade män som misshandlade henne. Det är inte optimalt att växa upp i sån miljö. Det jag i alla fall lovat mig själv är att inte flytta ihop för fort. Tack för en tankeställare. Och jag hoppas du kunnat gå vidare och är lycklig nu.

Är radhuset på väg? Eller lägenhet med uteplats? Jag vill gärna bo nånstans där min dotter bara kan gå utanför dörren. Kommer jag hitta ett nu under våren, innan hon börjar skolan? Ifall jag kommer flytta till lite utanför stan.... vill inte hålla på och byta skola.

Kram!

Svar: Den man du ska leva med en dag är inga sådana problem.. han är en god och bra person ! Du kaske ska satsa på en lägenhet med uteplats.. det tror jag hade blivit bra.. kram :)
Esmaralda

9 S-G:

skriven

Stort grattis i efterskott

Svar: Jättetack :) kram
Esmaralda

10 Dunegull:

skriven

Usch, jag lider med dig Pernilla!

Har precis gått genom en liknande relation. Fruktansvärt är det. I mitt fall visade det sig handla om narkotika missbruk som jag ertappade honom med efter 1,5 år sedan dess har allt varit ett helvete. Snacka om att man blir nedbruten. Jag slapp det fysiska men det psykiska är oxå väldigt jobbigt! Jag samla krafterna och gjorde slut. Idag har jag inte hört från honom på en månad. Känslan att vara ensam nu är jobbig-för ensam har man blivit för tyvärr har man tappat alldeles för många personer i sin närhet. Jag hoppas du sen hittar en man som du förtjänar och kan leva lycklig med. Precis som jag oxå önskar. Ser du ngt karaktärsdrag E hos mannen? Intressen? Var står han i livet nu?
Kram på er

11 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Grattis på födelsedagen i efterskott!
Det uppstod en konstig situation på jobbet. Vet inte hur jag ska hantera den riktigt. Påverkar en kollega. Vet inte om jag ska försvara honom för att det då påverkar mig negativt.
Bara låta allt passera kanske?

Svar: Ja den här gången kan det vara klokt att låta det passera.. kram :)
Esmaralda

12 Cecilia:

skriven

Åh Camilla. Ingen förtjänar att få igenom det du gjorde, du är så stark som tog du igenom detta. Du är verkligen inte ensam. Min syster gick nämligen igenom liknande. Hon träffade en man via nätet. Han verkade perfekt, han var chef, drack aldrig alkohol och gav henne bekräftelse. De förlovade sig snabbt och berättade kort därefter att de var med barn. Dagen innan bröllopsdagen kom min syster fram med sanningen. Han var manipulativ, extrem svartsjuk och kontrollerade hennes liv. I detta fall var det endast psykisk misshandel.. Du är verkligen inte ensam med detta. Kram till dig.

Ez, hur bör jag agera vid protesten? Bör jag vara förberedd med argument? Kramar

Svar: Häng inte upp dig på detta.. tänk igenom och lägg sedan inte mer energi här.. kram :)
Esmaralda

13 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Tror du min Vecka blir bra? 😃☀️Något jag ska tänka på ? kram

14 Solen:

skriven

Kram till dig Pernilla!
Och vilken lycka att du fick stöd så du kunde lämna sett destruktiva förhållande.
☀️

15 Rebecca:

skriven

Kommer jag hitta en bra lägenhet att flytta till inom snart framtid? Hoppas jag hittar en som jag kan trivas i och ha råd med :)

Svar: Du kommer hitta rätt.. kram :)
Esmaralda

16 Vän :

skriven

Hej hej E!

Kan jag lita på min vän L eller pratad hon bakom ryggen på mig om det vi pratar till andra ? Får en sån känsla ? Eller kan jag lita på henne. Vill verkligen lita på henne och inte vara så misstänksam mot alla jag känner.

Ha en bra söndag :)

17 Jessica:

skriven

Hej Es! Jag får så mixade signaler av honom vilket gör mig väldigt ledsen. Vad vill han, vill han ha mig eller inte?

Svar: Han är osäker... han vet inte... och du ska inte vänta för länge på någon som inte kan bestämma sig.. du är värd mer än så.. kram :)
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon

Pernilla tack för att du delar med dig ! Svartsjuka kontrollerande karlar ...tvi vale tyvärr finns dom även där man minst anar det..Stort lycka till <3

Es Vilken fin födelsedag du fick ! Så roligt när man måste googla efter läst din blogg ..nu vet jag vad luftplantor är ! En ny bekantskap som tilltalar mig som inte har gröna fingrar och vem gillar inte en ananassläkting ;-)

Sol och härliga temperaturer tyvärr isiga stigar och vägar ...men man kan ju inte få allt ;-)

Måste få lite inspiration när det gäller dieter och gå ner i vikt ...hur går det för er som försöker ? Har ni hittat ngn bra "väg" i "dietträsket" ?

Ha en fantastisk söndag <3

Kram Anki med flock

Svar: Ja en luftplanta passar mig alldeles utmärkt.. de vanliga tar jag död på rätt kvickt ! Jag tror det finns massa bra dieter.. mitt problem är att hålla fast vid dem mer än en vecka.. suck ... kram :)
Esmaralda

19 HS:

skriven

Vad starkt gjort av dig Pernilla att lämna mannen.

Psykopater och narcissister ska man vara oerhört försiktig med. De kan skada en både känslomässigt, fysiskt och ekonomiskt. Problemet är att känna igen dem på ett tidigt stadium och då avsluta kontakten. Men det finns vissa varningsflaggor som man kan träna sig på att känna igen.

Kram

20 Flinga:

skriven

Jag träffade en sån person för 7 år sedan. Har aldrig mått så dåligt i mitt liv som under de åren med honom. Tog mig 4år att kunna bryta mig fri, och det var många gånger jag var så långt inne mörkret att jag gick i funderingar på att avsluta jordelivet bara för att få bli fri igen. Men jag ville inte att han skulle få det övertaget att bestämma det med.

Idag mår jag så mycket bättre, men med emotionella sår sedan den tiden som jag dras med. Nu håller jag på att lära känna en fantastisk man, och jag hoppas att det kommer att bli den underbara relation jag har väntat på och längtat efter i så många år.

21 EPM :

skriven

Tack Pernilla!
Jag var på väg in i samma, föll för en riktig narcissist. En gift sådan. Han skilde sig aldrig vilket jag nu är tacksam över. Om han gjort det hade han inte låtit mig vara ifred... visst han har stalkat mig lite efter men det hade nog varit sju resor värre om det blivit vi innan.
Han ägnade sig åt gaslighting och det gör han än idag. Sprider lögner, det läskiga med honom är att i hans värld är det inte lögner- det är faktiskt så det han ser det.... Men, jag slipper honom❤️

Nu är sonen äntligen lite bättre!

Ser du nåt om nån romantik snart? Jag vill få en bättre bild och erfarenhet av kärlek...

Kram

Svar: Tack o lov att du kom undan ! Det finns mycket märkligt folk i vår herres hage ! Skönt att sonen är bättre ! Bra romantik kommer.. kram :)
Esmaralda

22 Pia1:

skriven

Fy fasen vilken upplevelse 😔 Tror jag har inbyggd försiktighet, visst jag pratade faktiskt med någon men jag pallar inte såna drag- hejdå innan det ens blir något.
Årets bajsmacka lät inte vänta på sig för min del. Sekreteraren missade att jag skulle ha möte med min läkare omedelbums och nu är det försent, han är inte där förrän om två månader. Han kommer visserligen ringa men min panik är total. Det går inte dra ut på det längre, jag måste få veta om jag behöver pallra mig till Spanien igen med allt vad det innebär, jag måste få smärtlindring.
Och jag hade så önskat ett möte utan stress, det blir inte bra om han jobbar dubbelt heller.
Es, löser han det på nåt magiskt vis? Eller bör jag ställa in mig på att lyckas med projekt Spanien så allt är klart till april när det nu finns tid?

23 Yvonne:

skriven

Hej.
Jag undrar varför min vän aldrig längre tar initiativ till sex. Vill han endast ha mig som vän och inte som partner.

Svar: Han verkar ha tappt det sexuella intresset... han tenderar att göra det efter en tid.. kram :)
Esmaralda

24 Soffan:

skriven

Tackkram, Pernilla! Det är så viktigt att vi öppnar upp om sånt här.

Ofta har vi föreställningen att vi är starka och kloka nog att inte släppa in denna typ av människa i vårt liv. Men det handlar inte om styrka eller klokhet. Dessa människor har ägnat stora delar av sina liv åt att läsa av andras behov och successivt bryta ner.

I mitt jobb, och även privat, har jag mött alla sorters människor som råkat ur för detta. Det handlar aldrig om personliga egenskaper utan om ett möte med en sjuk människa. As simple as that.

Kram på er!

Till Es: senaste veckorna känt mig öm i kroppen, svullna halsmandlar, frossig känsla men ingen feber, och senaste tiden bitvis rodnad i ansiktet och vaknar med rodnad på fötterna. Inte tillräckligt för vårdcentral men jag känner viss oro för vad som sker, stress/infektion eller rent av något annat underliggande? Får du till dig något här. Så märkligt.. 💕

Svar: Ja något är det, ser inte vad men jag tycker nog du ska boka tid till doktorn... kram :)
Esmaralda

25 Jossan:

skriven

God morgon!

Det blev en lång kväll igår. Vi var hos min syster. Hon fyllde år i fredags.

Satt och mös med min systerdotter. Tyvärr har hon blivit sjuk och vill inte ta sin medicin. Och det går inte över om man inte tar medicinen. Det var hemskt..

Igår mådde jag dåligt av allt idag mår jag bra och är åter igen nöjd med tillvaron.

Någon tror att jag lurar mig själv men eftersom mitt jobb är så intensivt med att umgås med barn 6,5 timme per dag så känner man sig rätt trött på att folk runt sig..

Men asså har det kommit upp något nytt med kärleken? Han borde ju bli klarare nu när vi är nära..

Kram

Svar: Jag ser ingenting klart när det gäller kärleken.. den kommer.. men kan inte säga när.. kram :)
Esmaralda

26 GP:

skriven




Fick ett mail om jag skulle eventuellt vara intresserad av ett eventuellt sommarvik och en eventuell möjlighet att komma in och arbera på deltid innan sommaren. Tror du det är detta jobbet som kommer snart? 


Kram, ha en fin söndag!

Svar: Så kan det vara... har på känns att något annat också kan dyka upp men det kan dröja lite.. kram :)
Esmaralda

27 PiaS:

skriven

Hej,

Stark berättelse, hoppas du mår bra idag, Camilla.

Och stort grattis i efterskott, Esmeralda! ❤️🥂🎈🎊🎉🎁

Kram PiaS

Svar: Tack snälla :) kram
Esmaralda

28 Linnean 🌸:

skriven

Tack, för den starka berättelsen Pernilla. Så sorgligt att höra men detta är något att ta till sig för alla. Att ha för bråttom och att flytta ihop i ett nafs är ingen bra idé. Att haka upp sig på en ny man innan man avslutat ett gammalt förhållande...katastrof!
Har varit med om en del mycket märkliga män, inte som Pernilla, men det känns skönt att rå sig själv. Skulle bli galen om någon skulle börja styra upp vad jag ska tänka, tycka och göra. Eller om en karl slagit mig...då hade jag nog blivit totalt galen och haft ihjäl kräket. Det är så skönt att höra att du Pernilla kom loss från den hemska människan. Blir så upprörd av att någon kan bete sig på ett sådant vidrigt sätt. Hur många män finns det som är totala kontrollfreakers och/eller ska göka runt? Usch! För egen del så ska det vara en karl på distans OM det ska vara någon alls! Lycka till Pernilla! Kram...
/Linnean 🌸

29 Mej:

skriven

Hej!

Vad hemskt det du varit med om.
Tack för den uppmaning du ger.

Esmaralda.
Ser du tecken på ett fast förhållande för mig i år?
Ser du tecken på samboskap?
Kram

Svar: Det kan ske i år, möjligheten finns men jag kan inget lova... kram :)
Esmaralda

30 Anonymis:

skriven

Viktigt ämne idag.. Stort tack för att du öppnar upp om dina erfarenheter Pernilla.. Varm kram framåt ! 🌼

Vilket härligt firande du fick Ez.. Födelsedags omeletten såg inte ut att gå av för hackor :-)

Jag undrar vad felet är på mig.. Detta mönster har förföljt mig genom hela mitt dejtande.. Efter någon månad drabbas jag av ett starkt behov av att dra mig undan och skapa distans.. Jag tvivlar på mina känslor och vet inte om den känslan stämmer eller inte då jag upplever mig själv förvirrad, stressad och känslosam.. Det är ett otroligt påfrestande stadie att befinna sig i och jag mår dåligt..

Jag brukar vara en självreflekterande person men i detta vet jag varken ut eller in.. Ser du något och varför det blir såhär.. ? Rädd att missa kärlek..

Kram..

31 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för din besättelse och vilken tur att du tog dig loss.
Hur ser det ut framöver fortsätter jag att dejta och träffa olika män eller blir det en mer fast framöver som jag utvecklar något med?
Kram

Svar: Det ser ut som om du dejtar lite olika innan du möter den som du har en fast relation med.. kram :)
Esmaralda

32 Maleficent:

skriven

Starkt att ta sig ut!

Kan du säga mig något om utseandet på kvinnan som du sett mig möta? Något som utmärker henne?

33 Smöla:

skriven

Till helgen blir de galej, dansa å bugga loss!:) Hur blir kvällen? Finns de nån speciell där för mig?

34 Jen.:

skriven

Stort grattis i efterskott!

Jag funderar hela tiden på utbildning och det är så svårt. Jag är som du vet intresserad av förskolläraryrket men det känns liksom inte 100% just nu och det gör mig orolig. Är det rätt väg att gå eller ska jag fundera på något annat? Ser du något om utbildningsland känns det so det blir mitt eget eller grannlandet? Tacksam för svar om du ser något. Är en enda röra just nu...

35 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag var ute i storstaden igår med några vänninor.
Lite alkohol var inblandat och jag träffade på en man som verkade vettig. Vi bytte nummer och sa att vi hörs igen.
Tror du denna man kan vara något för mig att det kan utvecklas något seriöst?
Hör han av sig?
Kram

Svar: Med 80 % säkerhet hör han av sig men chansen att det skulle bli något bra är inte jättestor.. men den finns.. kram :)
Esmaralda

36 Anonym:

skriven

Ett STORT grattis i efterskott goa Es! 🎉🎂🎈🎁 Mega kram till dig ❤

Svar: Tack snälla :) kram
Esmaralda

37 Mama:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag undrar om han känner något för mig och jag känner något för honom men jag vill ha mer ett förhållande med honom,

Ser du om han tänker i banor där vi kan bli tillsammans?
Ser du om vi kommer att bli tillsammans?
Kram

38 <3:

skriven

Hej kära Es, drömde om mitt ex F. Det var en lite konstig dröm. Han ville att jag skulle komma och hälsa på till det lugna livet med honom när jag var ledsen.
Har han träffat någon ny nu ?
Kram

Svar: Ja, i alla fall verkar det som om han har någon annan i tankarna.. kram :)
Esmaralda

39 Barbie:

skriven

Hej goa Es!
Ser du möjligtvis om A och jag blir intima igen ? Kramar

40 VV:

skriven

Hello Esmeralda!

Det här sexet.. hur nära är jag att få HA det dröjer det veckor?
Kramar

41 Vb:

skriven

Oj så hemskt faktiskt!!

Jag undrar möjligt vis om jag klarar matte kursen? Kramar

Svar: Ja, har du bara rätt fokus och går in för det så klarar du det... ge dig inte vid motgång utan rid ut stormarna.. kram :)
Esmaralda

42 Resor:

skriven

Blir der sol o bad för mig o min tjej i år hon vill verkligen!

Kramar

Svar: Chansen är god.. kram :)
Esmaralda

43 Barbie:

skriven

Tycker Albert om mig? Kram

44 Baj:

skriven

Blire någon resa igår Es? Kramar

Svar: ja i år kan det bli en resa.. planera i tid.. kram :)
Esmaralda

45 Ekonomi:

skriven

Hej goa Es! Hur ska jag göra med min ekonomi? Jag vill verkligen ha pengar på kontot men det funkar typ inte ?!

Svar: Planering är A och O och du behöver planera bättre.. kram :)
Esmaralda

46 Pojkvän:

skriven

Esmeralda !! I vilket umgänge träffar jag min framtida kille? Hur träffas vi?

47 Min dotter:

skriven

Kommer min dotter bli känd när hon blir äldre hon är sååå Smsrt! Kram

48 <3:

skriven

Hej kära Es, grattis i efterskott.
Vad är det med U vill han bli kompis med mig? Han verkar bry sig och vilja att jag ska ha det bra och hitta någon bra man.
Kram

49 Agnes:

skriven

Nä, precis...ingen går säker för dessa människor.

Om de inte är en partner, så är de kanske den där "superdupermysiga"kollegan, som charmar brallorna av folk.

Har själv haft en "man" som var psykopat...charmig o bla-bla-bla...
Nu gick det inte så långt som i Camillas fall, men även jag blev själv förvånad över att just jag skulle hamna i klorna på en sådan person...

Satte mig på bakhasorna helt enkelt...kanske har jag själv drag av att vara psykopat, vad vet jag,(min mors arvsanlag finns ju i mig) men ut o bort från mitt liv åkte han...ändå bor vi 2 portar från varandra o har våra bilar i samma garage...

Och visst känner jag för att köra på honom när jag ser honom, men varför låta en av Djävulens förrymda flatlöss orsaka mig både fängelse o annat...det är han inte värd...men jag KAN köra över honom...om jag vill...i min fantasi ser jag honom bli till smask mellan bilens front o vägg...men gå till handling...nonono!

Jag är alldeles för vek, empatisk o snäll för att skada någon...oavsett...men i TANKEN...hehe.

Hm...har nog en sådan där kriminell hjärna, som ngn sa...

Men som jag skrev igår...VAD är det som gör, att jag får dessa individer runt benen? Som nu på jobbet. Personen är som en jävla bananfluga...svävar runt o surrar, o inte fan går det att slå ihjäl fanstyget...Bah...

Nackdelen med att ha haft relationer eller tvungna kontakter med dessa individer, gör att åtminstone jag, blir djävligt misstänksam mot folk som kommer i min väg...för tilliten till folk är söndertuggat o nermalt till ett osynligt stoft av ingenting...

Jag känner det som så, att den där människan är säkert så där trevlig för att kunna hugga mig i strupen så fort som möjligt...därför är jag singel, för våga fan umgås med en trevlig man...han väntar ju bara på rätt tillfälle att kunna äga mig o min själ.

Med tanke på min bakgrund, så är ju nästan alla män jag möter, för bra för att vara sanna...och är de snälla, givmilda, mm...då slår min psykopatradar på...han är inte klok, så bättre fly än illa fäkta...

Kärlek finns inte, det är bara ett verktyg för individer att kunna äga någons själ...tyvärr...det är det livet lärt mig...så när en del här skriver att de vill bli "förälskade o ha någon att hysa kärlek till" så blir jag kall...liksom illa berörd...tänker..."varför vill man utsätta sig för att bli duperad, manipulerad o utnyttjad?"

Ja, ni ser...jag har mina drag av psykopat, jag med...är fullständigt övertygad om det, haha!

Oavsett, kram på er alla!

Svar: I tanken har nog de flesta av oss dödat ett antal gånger.... men de flesta låter det ju stanna vid tanken och möjligheten att man KAN om man vill !! Sen tror jag att många av oss har psykopatiska drag ...en mix av olika drag... och det är rätt normalt, tycker jag. Jag kan se de flesta dragen hos mig själv.. i en enda hoprörd kompott !! Kram :)
Esmaralda

50 Barbie :

skriven

Esmeralda! Blir det något sex mer snart! ...zz

51 Mama1:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag undrar om han känner något för mig och jag känner något för honom men jag vill ha mer ett förhållande med honom,

Ser du om vi kommer att bli tillsammans någon gång?
Kram

52 Michaela:

skriven

Tack för att du delade med dig Pernilla och vilken mardröm du har gått igenom. Psykopater är inte att leka med och tur att du kom ur allt till slut. Ez sa till mig en gång samma sak som till dig .. "att om något verkar för bra för att vara sant så är det inte det" ... och efter det blev jag dumpad. Han var inte psykopat men en skitstövel. Man skall vara försktig för finns många galningar därute. Önskar dig all lycka i framtiden! Kram!

53 AnnaK:

skriven

Okej.....så jag ska inte hångla upp fanskapet mot väggen det första jag gör då alltså 😂 Tack för hjälpen 😊

Kram 🤗

Svar: Ha ha ha... nej, skräm inte livet ur stackarn :) kram :)
Esmaralda

54 Hemliga H:

skriven

Hej Es!
Ser du att han hör av sig nån gång snart i framtiden? Tänker på honom väldigt mycket eller borde jag höra av mig....

Kram

55 Fina:

skriven

Hej Es! Tror jag ska vänta med att be ut honom, allt är så bra nu mellan oss, vill inte förstöra något så vi börjar bråka igen. Tar det på känsla...

56 Anony:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han jag hade sex med inatt och jag att bli tillsammans i en fast relation?
Kram

57 Anonym:

skriven

Kommer min sjukdom och sjukskrivning bli ett problem för honom ? Kommer han förstå ? Han vet att jag är sjuk det hade han googlat sig till.
Är EL omhändertagande? Har han bra ekonomi ? Han skrev lite att en konsert var dyr så hoppas att han inte är den snåla mannen.
Kram

Svar: Jag tror inte ditt sjukdom är något problem för honom men han är lite av den snåla sorten.. kram :)
Esmaralda

58 Misstjejen:

skriven

Hej

Tack för svaret om J honom så... visst det finns folk som accaptera så jag är glad för det.

Din svaret gör mig lugnt och efterskott grattis...

Hoppas du har haft bra födelsedag 😊

59 B:

skriven

Heej,
Blir det musik skrivning med någon snart? Vill så gärna komma igång på riktigt ☺️ kram

Svar: Det kommer... ha ögonen öppna och antennerna ute och börja på egen hand.. kram
Esmaralda

60 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Pernilla.Tack för att du delade med dig,varnade och beskrev något man inte önskar någon.
Tack och lov tog det slut i tid fastän helt säkert har det lämnat spår...

Försemade HIPP HIPP HURRAAA GRATULATIONER till dig Es !!!!!!
🌺.....🌺....🌺....🌺

Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Tack snälla :) kram :)
Esmaralda

61 Tingeling :

skriven

Tack, känns tryggt. Han får gärna komma snart!

Då ska jag fortsätta leta lägenheter, i ett bra område med barn, där min dotter kan vara ute och cykla. Nu har vi ju bilväg utanför. Trivs väldigt bra, hade det inte varit mitt i stan hade jag inte letat nytt! Har ju lyckats få nytt boende tidigare när jag velat... magiskt tänkande fungerar.... 😉

Kram!

62 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.
Är det för bra för att vara sant så är det oftast det. Man får känna in med magkänslan men även den kan förvirras kanske.
Ser du någon möjlighet för han och mig att bli tillsammans i en fast relation framöver?
Kram

63 Milla:

skriven

Jag har haft ert nästan så jag också. 26 år i en psykisk o ekonomisk misshandel o han har alltid varit trevlig fast han ljugit, bedragit, fixat skulder som jag fått betala, blivit sv med jobben gång på gång mm. Allt jag vill är att bli fri men jag har tre barn med honom mellan 11-17 år o är 49 år. Nu har jag börjat på Familjefrid/Kvinnofrid. Ibland orkar jag inte mer o vill typ ta livet av mig men det går inte. Har ju barn o han är världens mest ostrukturerade person.
Barnen tycker saker är mitt fel men så är det inte. Hela mitt liv har jag ägnat åt att hjälpa honom, sökt jobb, betala, passat barnen när han ägnat sin tid till sin fritidsintresse efter jobbet ca 30 timmar i veckan. Det är mycket mycket mer än det här. Han manipulerar dottern o så blir jag soc anmäld.
Mitt liv har varit tröttsamt o han har sagt att jag är sjuk som är så trött jämt men jag har jobbat dygnet runt som förskollärare först o sedan hem o jobba.
Nu har jag inga vänner i princip o åren har gått o såren är oläkta o pengarna slut.

Jag vill bli hel igen. Tror du Helmetoden med Hans Thörn skulle hjälpa mig. Rätt dyrt men...

64 Robin:

skriven

Hej,
är den långa tjejen som började på mitt jobb i höstas intresserad av mig, tolkar jag rätt? Skulle hon tacka ja om jag bjöd ut henne på en fika utanför jobbet?

65 Smöla:

skriven

Hur kommer helgen att bli? Möter jag nån speciell som fångar mitt hjärta?

66 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar dem ha ett förhållande med varandra?
Kram

67 💕 Zoey 💕:

skriven

Åh glömde gratta dig igår, Es, men grattis på födelsedagen i efterskott! Verkar som du hade en fin födelsedag! Åh vad gullig MG var! 😍❤️

Ser du chans till jobb nästa år? Kram Zoey 💕

68 Lenafena:

skriven

Hade en arbetskamrat en gång som jag kände sög musten ur mig. Trevlig när hon ville ha något men intrigant och ville ha mig för sig själv.... det som är med denna kvinna är att hon hur lätt som helst får män...bara dom är rika är dom intresserade....jag fattar inte att hon inte blir genomskådad....samma kvalitet hade kvinnan som lockade över min exman....varför lyckas dom? Varför genomskådas inte förföringen? Mycket jobbigt att bryta sig loss från en sedan person! Är sociopat rätta benämningen? Kram till 63 åringen!

Svar: Många låter sig luras...en sociopat är svår att genomskåda till en början.. men sedan kommer insikterna.. kram :)
Esmaralda

69 Kiara:

skriven

Hejsan Es!
Såg först inte att min hälsning kom med men sen upptäckte jag den. Dock stod det "Anonym" trots att jag hade fyllt i "Kiara", konstigt! Nåja du fick min hälsning iaf och de var de viktigaste.

En liten nyfiken fråga; när jag kommer bli gravid - ser du om någon som gör en sån där babyshower (som har blivit lite mer vanligare nu) för mig då? Ser du hur många babyshower det blir för mig? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

70 x:

skriven

Kommer jag snart att få ha sex?

71 Klara:

skriven

Hej Ez! Har R någon psykisk störning jag borde känna till?

Och vad ville min dröm säga mig, drömde att han inte är den han säger att han är att allt är en lögn och att hans mamma sa att han hade Adhd. Hur ska detta tolkas?

Kram Klara

72 Anna.L:

skriven

Hej!! Hemskt är det, ingen är värd att bli utnyttjad eller utsatt.
Det är viktigt att vara försiktig och alltid våga säga ifrån tidigt.

Får så dåligt samvete idag, när jag inte följde med till en familje lunch pga hälsa. Mått illa det senaste två dagarna och haft dålig sömn. Visst hade det varit härligt med lunch, framförallt träffa familje medlemmar. Men med illamående och busstur till stan kändes det osäkert. Behöver jag ha dåligt samvete??
Känns som att jag gör andra besvikna när jag är inte på topp.
Kram!! Grattis i efterskott. ❤️

73 Michaela:

skriven

Såg att jag har skrivit Pernilla istället för Camilla!! Sorry! Skyller på febern😁

74 Maria:

skriven

tack och lov att du kom lös från den mardrömmen. Jag har aldrig blivit fysiskt misshandlad men levt i relationer som brutit ner mig psykiskt. Såren som skapats tar år att repa om ens någonsin då tvivel som den psykiska misshandeln på hjärtat alltid finns där på insidan. Jag har väldigt svårt för tilltro och väldigt svårt för att släppa in någon. Fastän mitt hjärtas önskan är att få dela livet med någon som får själen att sjunga av lycka..

Jag har 3 barn på 100% och jobbar heltid har många vänner ett enormt rikt liv helt enkelt men dedär med kärlek i ett partnerskap är något jag saknar och undrar om du kan se om det är ämnat att äntra mitt liv snart?

Kram/Maria

Svar: Det kommer och det kan jag lova dig.. kram
Esmaralda

75 Ego:

skriven

Hej!

Retar mig så oerhört mycket på min styvdotter. Enligt mig är hon ett riktigt stort ego.

Vet hon eller känner hon att jag ogillar henne??

kram

Svar: Ja, hon känner det på sig.. kram :)
Esmaralda

76 Jossan :

skriven

Kommer jag klara min salstentamen? Den är om 2 veckor..

Kram

77 Ko:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att finnas en möjlighet att vi två blir tillsammans i en seriös relation framöver?
Eller finns inte den möjligheten?
Kram

Svar: Möjligheten känns inte stor - mest troligt möter du en annan kärlek.. kram :)
Esmaralda

78 Frida:

skriven

Stort stort grattis i efterskott.
Många kramar 💜💛💜

Svar: Tack :) kram :)
Esmaralda

79 Boudica:

skriven

Börjar med ett grattis i efterskott! :)

Bra att du tog dig ur detta, Camilla!
Det här verkar vara ett allt mer vanligare fenomen, eller är det kanske bara att man pratar mer om det?

Rätt så slö dag idag, men fått lite gjort iallafall, kanske inte riktigt det jag borde gjort! Men fortfarande finns det tid kvar på dagen.

Ska tränas snart som vanligt, och ätas.
Fick en sån lust att köpa en fitbit, bara jag inte kommer ångra mig i efterhand ;)

Ställer lite snabbt en fråga, hur ser den "nye" ansvarige på jobbet, mig? har verkligen svårt att spika fast vart han står!
Han bär även ett namn som tidigare kommit till mig en del gånger innan, kommer han ha någon större påverkan i mitt liv möjligen?

KRAM!


Svar: Han ser på dig med positiva ögon men han verkar lite osäker som person .. kram :)
Esmaralda

80 Jossan :

skriven

Kommer jag klara min salstentamen? Den är om 2 veckor..

Kram

81 Kiara:

skriven

Kära Es!
En liten nyfiken fråga; när jag kommer bli gravid - ser du om någon som gör en sån där babyshower (som har blivit lite mer vanligare nu) för mig då? Ser du hur många babyshower det blir för mig? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

82 Kiara:

skriven

Kära Es!
En liten nyfiken fråga; när jag kommer bli gravid - ser du om någon som gör en sån där babyshower (som har blivit lite mer vanligare nu) för mig då? Ser du hur många babyshower det blir för mig? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

83 H:

skriven

Hej!

Det kanske låter dumt, och kanske bara är någon sort inbillselse som får mig att känna så. Men det känns som om jag saknar något i livet och som om jag bara söker efter det hela tiden. Det känns som om jag bara väntar på saker att hända, som ett eget boende, ett nytt husdjur eller ny kärrier. Något som ska fylla mitt liv med ro och ”mening”. Det är som om jag konstant känner att jag vill ha mer, men inget händer. Jag vet inte om det bara är så att jag är ombytlig eller om det är själva tankesättet som får mig att känna att jag saknar något.

Är det något som jag ska prova på eller någon väg jag ska gå för att känna mig nöjd, eller bara ändra sättet jag tänker?

Kram :)

84 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du en förändring komma som ändrar om i mitt privatliv och så min tillvaro förändras? Så jag lever i en relation?
Ktam

85 Kiara:

skriven

Kära Es!
En liten nyfiken fråga; när jag kommer bli gravid - ser du om någon som gör en sån där babyshower (som har blivit lite mer vanligare nu) för mig då? Ser du hur många babyshower det blir för mig? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

Svar: Babyshower kommer det att bli !! Kram :)
Esmaralda

86 Um:

skriven

Hej Esmaralda.

Vill han tillbaka till mig eller går han vidare?
Gillar han mig eller vilka ögon ser han mig med?
Kram

87 💕 Zoey 💕:

skriven

Åh glömde gratta dig igår, Es, men grattis på födelsedagen i efterskott! Verkar som du hade en fin födelsedag! Åh vad gullig MG var! 😍❤️

Ser du chans till jobb nästa år? Kram Zoey 💕

Svar: Tack :) Ja den chansen ser stor ut.. kram :)
Esmaralda

88 Ghostwriter :

skriven

Lyckas jag få ett jobb nästa vecka så att jag kan få beviljat på lånet och få den bostaden jag kikade på? Det kände så rätt och som att universum hjälpte mig till den bostaden. Men jag måste ha anställning och jag söker allt, även sådant jag inte vill ha förevigt.

------------------
Kram

Svar: Det är tveksamt om det räcker till... men får du inte denna bostad så är det ingen fara på taket.., det kommer en annan lite längre fram .. kram :)
Esmaralda

89 Fanny2:

skriven

Tack för att du delade med dig och jag beklagar att du fick uppleva denna mardröm. Det är precis som E säger... Dessa trasiga människor överöser dig med kärleksförklaringar och gåvor tidigt. Vem skulle inte gå på moln? Man får inte låta känslorna ta över för när de har vunnit ditt hjärta och smekmånadsfasen är över så börjar mardrömmen... Man ska aldrig ignorera de röda flaggorna och sorgligt nog så måste man verkligen ta sig tid att lära känna någon innan man väljer att dela sin tillvaro med personen. Du gjorde rätt som bröt tystnaden när du ringde din syster. Min mamma gick igenom något liknande och kunde inte lämna min pappa förrän nu, 30 år senare... Tur att du inte tog det längre. Hoppas du hittade tillbaka till dig själv och att du kan få uppleva riktig kärlek någon dag. 💜 :)

Och till finaste Esmaralda vill jag säga grattis i efterskott och tack för att du finns. 💜

Jag blev lite blev lite fundersam nu efter dagens inlägg. M som jag träffade igår beter sig väldigt kärleksfullt men kan jag lita på honom? Är han den svartsjuka typen? Jag tänker i just dessa banor, att han kanske är för bra för att vara sann...

Kram

Svar: Man ska inte låta rädslor styra.. lev din kärlek nu.. och skulle något gå fel.. ja då är det ment to be.. men man kan inte gå omkring och känna sig rädd och tveksam.. då går man ju miste om allt det fina också.. kram :)
Esmaralda

90 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att vara i en relation med henne? Har dem ett förhållande? Hur ser det ut lite längre fram?
Kram

91 Jag:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om en kärlek och fast förhållande kommer in i mitt liv innan jag påbörjar eventuell tänkta utbildning?
Utbildning eller kärlek före isåfall?
Kram

92 Överraskad:

skriven

Hej Esmaralda.
Var och tränade nu på kvällen.
Mötte en man, han såg ganska ung ut. Vi log lite till varandra i förbifarten när vi mötes.
Han sprang sedan tillbaka efter mig och sa, Ursäkta. Jag är inte konstig jag tycker du såg så fin ut. Vill du hitta på något en dag? Han fick mitt nummer.
Ser du några varningar kring denna människa? Verkar han vara en trevlig kille? Vad var han ute efter ? Kan detta leda någon vart?
Kram

Svar: Vad roligt :) Han är nog en helt vanlig kille.. kram :)
Esmaralda

93 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Tänkte väl att det måste ha varit historiens vingslag o så var det ju :), häftigt!
Kram Skorpan

Svar: Ja, ingen tvekan alls om den saken.. så klockrent.. och så underbart när man upplever det ! Kram :)
Esmaralda

94 Lilla blå:

skriven

Usch då.

Ska kika med doktor direkt!

Nu blev jag orolig, hoppas inte det är allvarligt :(

Kram!


Svar: Nej det tror jag inte att det är.. jag ser inte mycket kring det men får inte till mig någon allvarlig varning men det är ju alltid bäst med ett läkarbesök.. kram :)
Esmaralda

95 Maria:

skriven

Hej!
Så hemskt med psykopater, de smyger sig på innan de visar sina sidor :-( rätt vad det är så är man fast i greppet. Träffade en sån man flr några år sedan.. han var elak mot mina barn dessutom. Tack o lov lyckades jag ta mig ur innan det blev för allvarligt. Han ringde mig på julafton efter 5 år. Kände sånt obehag och blockerade han efteråt.
Längtar bara efter att Få träffa mitt livs kärlek o bästa vän nu. Var finns han tro?
Kram ❤️

Svar: Ja när man väl får kläm på de psykopatiska dragen.. då gäller det att lägga benen på ryggen !! Han du ska möta är inte riktigt redo än men det kommer han bli. .kram :)
Esmaralda

96 Daniel:

skriven

Kommer jag träffa min stora kärlek via jobbet ? Eller någon annanstans?

Svar: Mest troligt någon annanstans.. kram:)
Esmaralda

97 Hedwig:

skriven

Camilla, vilken hemsk historia! Hoppas att du får träffa den rätte. Visst ska man vara försiktig, bättre ingen karl än en dålig karl brukade min mamma säga..

Esmaralda, grattis i efterskott!! Så söt Mannabonne är med sitt hjärta!

En hälsning härifrån och en liten hundpuss från Sven.

98 B:

skriven

Tusen tack för att du tar dig tid att svara 🤗 har en till fråga.. vet inte om du svarar på två frågor per dag.. men hade en sån orolig känsla när jag kom ut i min värdfamiljs kök, gick ut på en promenad och sen när jag kom tillbaka sa mamman att barnen vart i mitt rum och råkat ta sönder en parfym, men "it doesnt add up" och hon skämdes jättemycket.. nästan som att hon blivit påkommen, va tror du att dom letade efter? Usch känner mig inte speciellt trygg just nu.. hoppas så på ett svar igen från dig..

Tack för att du finns här Ezmaralda 💕

99 B:

skriven

Fortsättning:
Lämnade mitt skrivblock med tusen texter och sånt i köket och glömde bort, hon kanske har läst det och tror att texterna har något med pappan att göra?! Dör inombords.. 😂.

Kram igen

100 Camilla:

skriven

Tack för att ni läst och kommenterat. Jag är stolt över att tillhöra våran bloggfamilj. Det finns så mycket goda och fina människor här. Se upp framöver och glöm inte en del människor är sjuka och störda och kan förstöra ens liv om man inte ser upp. Kramar.

101 B:

skriven

Kan du inte se någonting om detta? 😭😭

102 Maria:

skriven

Tack E för ditt svar Det ger mig hopp och förtröstan ❤️ Finns det något jag bör vara extra uppmärksam på vad gäller när denna kärlek kommer? Är det någon jag mött redan eller någon helt okänd? Lite ledtrådar kanske 😍 kram å tack för ditt tidigare svar

Massa kärlek till dig ❤️

103 Catte:

skriven

Grattiskram i efterskott Es! Ser ut som du haft härliga dagar och så omtänksamt av mannen och MG att köpa ny dator åt dig! Det är allid kul med nya teknikprylar :)

Skriver mer senare, för det finns tankar, men hamnat i någon form av vacuumtillstånd just nu och jag försöker bara sortera mina tankar och komma loss åt rätt håll ;)

104 Mikael:

skriven

Gäller även män, sägs bara en av 20 anmäler , här är en tjej som dock fick 7.5 års fängelse


https://www.bbc.co.uk/bbcthree/article/81a8f303-5849-45b8-85a0-e8532b5d948b


Kram
Mikael

Svar: Absolut !!! Gäller både män och kvinnor !! Kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: