Hemma igen...

Hemma igen !!

I dag fyller sonen 27 – och vi har honom hemma ett par dagar så  dagen  började såklart med sång  på sängkanten & presenter. 

Mannabonne Glenn sjöng högst av alla – och ville öppna vartenda paket. 

Han tyckte  synd om storebror när han beskådade vad han öppnat… en  Samsonite cabinväska,    kräm från  flygplatsbutiken  och en blå vadderad jacka.Stackars storebror tänkte han och såg riktigt bekymrad ut.. inte en endaste köttbulle eller pipdjur !

 

Nu till frukosten berättade vi om vår resa och det var faktiskt elände staplat på varann

 

1.      Öresundsbron stängde 10 min innan vi nådde fram till den pga storm och ni som inte vet.. så  ligger flygplatsen Kastrup precis på andra sidan bron.   Det går även tåg över bron.. och personalen  menade att troligtvis är bron stängd också för tåg.   Vi tog en chans.. sena som vi var.. och vrålkörde till tågstationen i Malmö.. parkerade på en varhusparkering.. och lyckades komma med ett tåg.  Så till Kastrup kom vi.  Klockan var 3 på natten. I grevens tid.

2.     Sena som vi var försökte vi snabbt checka in väskorna på egen hand.. som  man brukar,  men det funkade inte.  Fick ställa oss i kö och anledningen till att det inte funkade innan var att väskorna inte var betalda.  Jag var säker på att de ingick i flygbiljetterna.. men icke a nicke

Vi fick snällt betala

3.     När vi kommer fram till Tel Aviv är vår väskor inte med flyget.  Vi satt där totalt uttmattade eftersom vi inte alls sovit på natten. . Inga väskor. Helvete !  Mannen går o anmäler dem saknade och sa att vi väntat en hel timme vid band 5.  Varför väntade vi där – undrade man, väskorna kom vid band 8.  Jag hade sett fel. Jeeeesus !  Väskorna hittades. Tack o lov

4.     Så kommer vi till hotellet. Får vår lägenhet. En sån mysig balkong .. rent i sängen men skitigt i köket.. köksskåpen  såg nästan hälsovådliga ut. En liten besvikelse.

5.     Plockar fram datorn och loggar in på nätet….och inte fan gick det ! Maken kunde logga in och vi kunde logga in på wifi med mobilerna.. men inte min dator inte.  Somnade av ren utmattning

 

6.     Nästa dag försökte hotellpersonalen fixa mitt internet …  utan resultat och som jag redan berättat   promenerade vi en bit bort till Amos som skulle fixa. Han var inte där. Han hade flyttat. Vi tog taxi till förorten, hittade honom och  han lagade.  Tillbaka på hotellet funkade inte datorn. Jag fick nästan ett psykbryt. Men fantastiska Amos lotsade oss fram via telefonen och problemet löstes

7.     Nästa morgon år vi frukost på balkongen och det var enda morgonen som detta lät sig göras.  Det var 15 grader varmt… och inte visste vi att det  var enda dagen under vår resa som vi skulle få detta väder.  Temperaturen sjönk  rejält för att aldrig återvända till det varma vädret. Det var kallare än normalt.  Jag hade fel kläder med… kläder  för  runt 15 grader så jag fick gå i typ två ombyte hela resan… hur fräscht är det  på en skala ?

 

 

8.      Vi blev lurade på taxi vid ett tillfälle och fick betala en förmögenhet… sånt retar man sig på och det kändes så onödigt.. resvan som man ändå är

9.     Värmen slutade fungera i lägenheten. Plötsligt vällde vattnet ner  från värmaren och bildade sjö i vårt rum…. allt blev blött... städerska o personal åtgärdade och om två timmar skulle värmen vara lagad blev vi lovade. Den blev aldrig lagad. Vi fick först ett och sedan ett till   elektriskt element . Vi frös i alla fall inte mer än två dagar !

 

10. Mannen tog ut pengar  via en ATM maskin.. och han var inte tillräckligt snabb. Maskinen slök hans kort.  Och tuggade troligtvis sönder det. Även om vi försökte så gick det i alla fall inte att få tillbaka

 

11. Vi fick ett sorgebud på telefon om en väns hund som blivit ihjälkörd av en cyklist där både hund och cyklist blev illa åtgångna men cyklisten överlevde. Vännen levde typ för sin hund och det var traumatiskt

 

12.  På väg hem.. när jag gick ut ur  shuttlebussen  vid flygplatsen fastnade jag med min finaste jacka  och rev upp hela sidan … dunstoppningen  virvlade omkring  som ystra snöflingor i storm !

13.  I Amsterdam.. vid vår mellanlandning fick jag nån stort allergisk reaktion och blev helt prickig…har ingen aning om vad  som orsakade detta och när vi kom hem i  gårkväll var prickarna väck…

 

14.  Kalset med att parkera i Malmö kostar 1600 kronor !! Och då hade vi redan i förväg betalat paerkering på Kastrup.

15 När vi kom hem  och öppnade resväskorna… hade makens vinflaska i väskan gått sönder… han fick stå halva natten och genomföra massa huskurer  på sina kläder för att försöka rädda dem från vinfläckarna.

 

Ja, så har vi haft det !!

 

 

 

 

En hel del strul och otur… särskilt om man samlar det så här men vi var rörande överens om att resan varit underbar trots alls… vi har haft roligt..  vi har upplevt mycket… skrattat mycket… badat i döda havet…upplevt Betlehem och Jeriko.. och framförallt den fantastiska healingen vid Klagomuren !!  Den var verkligen en highlight !

Vi kom hem till 100 % jul i huset… så idag svämmar huset över av julgrejor som ska plockas undan.. massa smutstvätt och allt stök som det blir när man nyss är hemkommen.

  Sonen vill inte ha kalas idag.. man tackar… utan vill i lugn och ro äta mammas spagetti o köttfärssås i kväll… och den önskan står jag så gärna till tjänst med.

Kram & kärlek

1 Natta:

skriven

Hej Esmaralda.
Åh Herregud så det kan bli. Det är verkligen livet som händer som både ger och tar.
Tur att ni nu är hemma oskadade och haft en bra resa trots allt.
Grattis till sonen din.

Esmaralda,
Jag pratade lite allvarligt med honom.
Nådde jag fram till honom och kommer han fundera på det vi pratade om på allvar som han lovade?
Är han ändringsbar i den här frågan? Och liksom kan rikta om sig?
Kram

Svar: Han kan bara ändra sig till en viss gräns.. inte hela vägen, som det ser ut.. kram :)
Esmaralda

2 Tilids:

skriven

Hej Es!
Herregud vilken otur ni hade men vilken härlig inställning ni har och ändå ser det från den positiva sidan. Jag önskar verkligen jag var likadan! Hoppas nu att ni får en lugn och händelsefattig helg💛

Kram

Svar: Tack :) kram
Esmaralda

3 EPM :

skriven

Sicken händelserik upplevelse!
Det kommer bli ett kärt minne ❤️

Klok och omtänksam son, grattis till honom🥂🍾

Förstår P att jag är intresserad av honom?

Kram

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer dom var snälla mot mig som jag känner från längesen i skola när jag var på besöka?

Som jag känner dom så kommer dom var snälla mot mig?

Vill inte har en enda negativ kommentarer från någon...

Är rädd för deras attityd mot mig.

Kan du säger att kommer dom var snälla mot mig när dom hälsa på mig?

När jag besöka skola... nästa veckan på en tisdag...

Jag hoppas på att dom kommer var snälla mot mig...

Ha det bra

5 Sofie:

skriven

Når får jeg 100% jobb?

6 Ghostwriter :

skriven

Tack för du delar med dig, för så där ser alltid mina ”roliga stunder” ut. Det ska alltid ske något roligt, klantigt eller dumt och man kanske blir totalt utmattad, förbannad och ledsen över att allt ska gå så fel. I efterhand inser man att man antingen lärt sig något... eller kan tänka tillbaka och garva. Man inser också värdet av sina stunder... man blir inte lika besviken av ”det klantiga” utan man blir mer tacksam över det som faktiskt var bra. Jag tycker det är så klyschigt men så oerhört sant.


Inget är perfekt - men ändå så så perfekt! Man väljer själv om man ska njuta av det som går eller skita i allt.




Jag undrar om det där jobbet kan vara okej och ge mig bra lön eller om jag inte får det jobbet alls? De erbjöd mig något som jag dock inte tänker tacka Ja till utan lön.

PS: Visst stämde mina upplevelser in vid healingen? Jag hoppas jag kunde hjälpa iallafall något!



Kram!

Svar: Ja jobbet kan vara okey.. lön ska du ha, dina upplevelser stämde så väl.. tack för din hjälp... kram :)
Esmaralda

7 Michaela:

skriven

Välkomna hem!! :) Och ja jäklar vilken resa ni har haft. Och stort grattis till sonen på hans dag. Kul med ett januaribarn. Jag fyller ju den 23e.
Valde att bryta kontakten då han är för smal och bor i Malmö. Även fast jag hade kul med honom. Så blir det ibland.

Missade att kommentera healingen igår för var en så stressig dag. Jag kunde ju inte delta aktivt. Gick undan vid 19.55 men blev avbruten då två polispatruller kom in och sen var jag upptagen med det. Den snyggaste av poliserna var den som rapporterade till mig och jissus vilken blick. Började svettas i knävecken haha. Dessvärre hade han en fet guldring på fingret. Brosan mådde sämre under healingen men igår var han ute på sin första promenad på flera månader :) TACK för att du ger oss så mycket med din gåva och din underbara person!

Kvällsjobb. Sista passet då jag börjar på nytt på måndag. Lite nervöst men hoppas att det blir bra.

Kram och lycka till med tvätthögen och städningen :)

Svar: Vad glad jag blir att din bror var ute på promenad igår... underbart ! Det nya kommer bli bra.. kanske inte direkt men ge det lite tid... kram :)
Esmaralda

8 Jennifer:

skriven

Hej fina Es.

Oj nej som det kan gå ibland! Någon gång har jag också haft en sådan resa som varit full
med incidenter...jag antar att det sker förr eller senare då man reser mycket! Min stora skräck är just att ATM maskinen ska sluka mitt bankkort, brukar stå beredd, snabb som blixten och ta kortet.

Som tur är så kan man oftast skratta åt allt efteråt.

Fina Es, nu då jag känslomässigt försöker göra mig fri och öppen, tror du det dröjer länge innan jag ramlar över någon romans? Dröjer det länge innan jag får pussa på någon? Kram

Svar: Ja, jag är också väldigt snabb med kortet.. och så gäller det att ha två kort med... bra att du gör dig fri... och gör klart med gammalt.. då blir du mer redo... och det kommer märkas i din aura av de som du möter.... hoppas inte det ska dröja länge innan du pussas.. kram :)
Esmaralda

9 DD:

skriven

Men åhh vilka tråkigheter ni fick gå igenom. Huvudsaken är att ni hade roligt.. i efterhand skrattar man iaf åt det... skönt och vara hemma!

Ser du om jag blir beviljad ersättning?

Kram

Svar: Chansen är god.. runt 60-65 %... kram :)
Esmaralda

10 Esset:

skriven

Halloj :)

Jisses sådant elände. Som också bringar en hel del skratt i efterhand!

En lite busig fråga! Jonas på nya jobbet, hur tycks det artar sig mellan oss på sikt? Känner mig lite dragen till honom och kan inte riktigt sätta fingret på varför.. Well, well arbete först och främst, men är man en hopplös drömmare så är man!

Kramis 💖

Svar: Jag tror att också han får lite intresse för dig men så mycket mer än så lär det inte bli.. kram
Esmaralda

11 HuldaMaräng:

skriven

Välkommen hem!!
Igår råkade jag på en släkting som jag alltid känt mig nära. Vi ses inte ofta. Kan du se om våra familjer får ett närmre, tätare umgänge framgent?

Svar: Lite tätare med någon kan det bli.. men inte sådär stort och generellt.. kram
Esmaralda

12 Virrhönan:

skriven

Välkomna hem! Härlig resa och missöden får man kanske räkna med men för er kanske det var lite väl mycket. Skönt ni är hemma i alla fall! Grattis till sonen på hans dag🎉
Vila er idag bland alla julsaker😅
Min goding, tänker och längtar han lite efter mej?
Ha en härlig kväll💕

Svar: Ja, du är emellanåt i hans tankar... kram :)
Esmaralda

13 Chatrine:

skriven

Skönt att ni kom hem välbehållna efter allt trassel, jösses!

Jag har en fråga: I familjen så har vi skött min ensamboende 91-årige farbror i närmare tre år då han vägrar hemtjänst och trygghetslarm. Han är krävande och ramlar omkull eller skadar sig flera gånger per år. För tre år sen hade han hemtjänst några veckor efter en operation och nu under året ska han få ännu en operation. Då ska vi se till att han har hemtjänst igen men kommer han gå med på att ha hemtjänst och trygghetslarm sedan? Han är myndig så vägrar han hjälp så fortsätter jag att sitta i skiten. Alltså jag orkar snart inte längre med att göra hembesök flera gånger i veckan i små ärenden för att se till honom eller ännu värre att han har ramlat utomhus och blivit kvar. Släkten ringer om han inte får sin omsorg. Hans andra syskon sitter likadant ensamma överallt utan hemtjänst och trygghetslarm och sköts av släktingar. Men va i helvete är det här för sekt?

Så kommer han behålla hemtjänst och få trygghetslarm under året?

Kram Chatrine

Svar: Du är fantastisk som hjälpt honom hela den här tiden ! I samband med operationen bör du be om vårdplanering o göra klart får såväl honom som personal att du inte har möjlighet att fortsätta hjälpa i den utsträckning du gjort.. lämna över åt dina övriga släktingar... du har gjort ditt nu... var MYCKET tydlig i detta.. kram o lycka till
Esmaralda

14 Jossan :

skriven

Jasså jag trodde din son var 2 år yngre än mig! Men tydligen bara 3 månader!

Idag blev det ett pass på gymmet. Var egentligen så trött men det var dans så det går alltid!

Idag ska jag till mamma och pappa och klippa mig. Imorgon fyller mamma år och vi ska fira henne. Idag ska jag planera upp hela terminen så jag kan fokusera på skolan.

Just nu känner jag mig så redo för kärlek men samtidigt är jag nöjd som jag är. Jag fokuserar på sommaren... då står han där! Min fina blivande kärlek. Jag är så redo! Kan du inte skicka en signal till honom 😂🤷🏼‍♀️

Längtar ändå!

Kram

Svar: Jag ska skicka... nu direkt med jag har det i tankarna... kanske är han så redo att han kan ta emot.. kram :)
Esmaralda

15 Fia-lotta:

skriven

Vissa resor blir verkligen sådär - tur att det verkar ha varit faktiskt också! Grupphealingen är jag grymt avundsjuk på er som deltog i. Jag såg erbjudandet för sent och får snällt vänta på nästa gång :)

Stött på en läkare som är småintressant. Det känns som en dragning finns där. Känner han också det och kan det ske något? Goa hälsningar från mig 😘

Svar: Ja han känner att det finns något.. vet dock inte hur starkt han känner detta... men berörd är han.. kram :)
Esmaralda

16 Dina:

skriven

Ah Ezmeralda!
Välkommen tillbaka! Vilken resa du haft!
😳
Jag somnade under healingen och minns ingenting. Men sovit gott och länge utan att vakna tills på morgonen. Jag som haft sömnstörningar på länge.❤️
En liten fråga, tänker R på mig?

17 Sus:

skriven

Hej
Oj....
Mycket upplevelser....
Skönt att vara hemma ?
Vad vill han nu?
Love sus

Svar: Nu är det skönt att vara hemma och ligga som en död sill i soffan :) Han har inte förändrats... det är som det varit... varken mer eller mindre.. kram :)
Esmaralda

18 AnnaK:

skriven

Välkommen hem från en händelserik resa 😊

Försöker röja och sortera hemma men inspirationen är på noll!

Älskar ju retroprylar men har för mycket! Tänkte försöka tradera bort lite och få ihop pengar till körkort. Vet inte annars hur jag ska lösa det annat än tigga ihop eller låna. Hoppas jag inte ångrar mig eller måste ta pengarna till något annat 🙈

En liten fråga. Har ju släppt spanet nääääästan helt(försöker iaf) men undrar ändå om han har intresse för min kollega. Hon fjantar runt så ibland när han är i närheten. Det ligger och gnager lite i mig. Får inte jag så får inte hon typ 😂

Kram 😊

Svar: Ja bara sälj, känns som ett bra alternativ ! Jag tror inte han är särskilt intresserad av din kollega.. kram :)
Esmaralda

19 Liv:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser han ut att fortsätta den relation med henne?
Kram

20 Fina:

skriven

Hej Esmaralda!

Kan du se varför A behandlar mig annorlunda än andra arbetskompisar? Söker sig till mig och kollar efter mig då jag går förbi.

21 HuldaMaräng:

skriven

Jag vill också säga, att jag inte är tung i bröstet. Jag blir lite trött eftersom jag varit trött och andfådd så länge, men när jag gått i uppförsbacke med tjugo liter vatten i två omgångar var jag ännu inte andfådd. Jag har ju tidigare fått stanna efter halva vägen. Det fick jag med mig efter healingen. Tack så hjärtligt för det, det kommer att förändra mitt liv och min livsföring. Tror jag :)

Svar: Underbart, precis som det ska vara när det funkar ! Kram :)
Esmaralda

22 Browallia:

skriven

Vilken bröllopsresa det blev, tur att ni har galghumor och snart kan skratta åt minnet.

Här blir det också spagetti och köttfärsås till middag ikväll :)

Jag är helt överväldigad av resultatet från healingen. Drömmer jag så snälla väck mig inte! :) Skriver på en gästblogg om min upplevelse som jag hoppas få klar i helgen.

Tack för rådet tidigare i vecken om att tänka över om jag vill ha en försoning med mannen. Just nu vet jag inte vad jag vill. Känner mig bara så less på att hans känslor svänger och han blir skitnödig och flyr när han inser att det blivit för seröst mellan oss. Det är bara så svårt att släppa taget om någon jag älskat i drygt 4 år... =/

Önskar dig och dina tre grabbar en mysig lördag. Kram


Svar: Vad roligt med gästblogg om healingen.. den är välkommen och den ser jag fram emot ! Ta en liten emotionell paus.. och tänk sedan ett varv till vad du egentligen vill... och se ditt eget värde.. det är viktigt.. kram :)
Esmaralda

23 Orolig:

skriven

Hej!

Vilken otur men ni hade ju kul trots allt.

Ser du fortfarande att jobb är på väg eller har jag missat chansen?? Känner mig orolig.

Kram

Svar: Jobb kommer.. kram :)
Esmaralda

24 Anki:

skriven

Välkommen hem Es !
Ja en intressant rolig och annorlunda semester fick ni En semester att minnas :-)

Äntligen är jag på benen igen fick antibiotika igår då infektionen gått ner i lungorna har legat med hög feber och för ankar Tyvärr missade jag healingen totalt hade faktiskt ett gallstensanfall i feberyran...men healingen nådde nog fram för jag orkade ta mig till vårdcentralen med hög feber på fredagen...Fick lära mig ngt nytt man ska kombinera febernedsättare Jag har bara tagit alvedon eller ibuprofen var för sig ...man ska ta dem tillsamman då går febern ner !

Nu lite mer vila så jag orkar börja med tomtar och annat smått Gardiner får vänta...

Kram Anki med flock

Svar: Stackars dej.. jag sände dig en tanke under healingen...nu ska du ta dina mediciner på rätt sätt... mixtra dom rätt... och snart är du igång igen ! Ta hand om dej och stor kram :)
Esmaralda

25 Nettan59:

skriven

Herregud så det kan gå 😒, inte mkt som blev rätt på den resan. Men tur att ni kan skratta åt eländet i efterhand.

Tack underbara goa Es för healingen, den omfamnade mig med vågor av kärlek och styrka. Blev väldigt emotionell och och tårögd flera gånger under healingen. Min väninna kände inget under healingen men blev väldigt trött och lugn efter.

Kramar

Svar: Ja healing påverkar oss olika.. en del känner mycket och andra knappt något men det kan ha lika stor effekt oavsett ! Kram :)
Esmaralda

26 Cat, din webmaster:

skriven

Välkommen hem! Blev nästan matt av att läsa om alla missöden! Låter som en sån semester som man behöver lite semester efter ;-) Men sen å andra sidan är det ju sådant som blir till det man ibland minns bäst och som blir till intressanta anekdoter.
Jag är nog inte den enda härinne som är tacksam för alla dina resereportage. Kul att du låter oss få vara som små fripassagerare på dina resor!



Svar: Ja en liten semester nu för att vila ut hade inte varit fel ! Vad roligt att du och andra vill vara med på mina resor.. det känner jag mig så ödmjuk inför.. kram :)
Esmaralda

27 Dalkulla :

skriven

När du räknar upp allt som gick fel blev det nästan så hela resan kändes som en stor katastrof, men du skrev ändå att resan innehöll mycket bra upplevelser och det var tur det. Ibland är det som själve f..an är lös när det strular på det viset. Säkert kunde ni skratta åt det när ni väl kom hem och, ni fått lite distans på det hela.

Kram och välkomna hem igen! :)

Svar: Ja, ibland blir det bara så fel.... och det gäller att inte grotta ner sig i det dåliga.. kram :)
Esmaralda

28 Lattemorsan:

skriven

Puh... det där kallar jag händelserikt! 😅 En rejäl återhämtning i soffan som väntar ikväll hoppas jag?

Här rosslas å sticks det i halsen. Tryckt i mig apelsiner å ingefärskapslar som om det inte finns någon morgondag å hoppas på det bästa... En fråga som kanske kan pigga upp lite. Ska träffa honom igen imorgon och laga tvårätters ihop. Ser du något om vad han tycker om mig och om vi kan utveckla något fint? Oberoende om långvarigt eller kortvarigt. Det är ju nuet som räknas!

Hipp hipp hurra för sonen å välkommen hem till er! Gott att ha er hemma tycker vi i bloggfamiljen 💛

Svar: Ja här görs inte många knop... födelsedagsmiddag och TV kväll i soffan.. mer än så blir det inte ! Bra du tar hand om dej... sjuk ska du ju inte bli ! Han gillar dig.. och något bra kan ske. Kram :)
Esmaralda

29 Alie:

skriven

Ja vilken resa ni varit på... mycket fantastiskt oxå. Grämer mig att jag missade deltaga i healingen vid klagomuren, måste varit riktigt magiskt 💫

Mitt möte med chefen kändes bra iaf, ( har ingen aning om hur hen verkligen ser på mig, men jag hoppas min vår/sommar där, blir som jag hoppas rent arbetsmässigt. Jag tror det finns något bättre som väntar men under tiden hoppas jag detta kommer funka.. vad ser du?
Kram ✨

30 Hopplöst:

skriven

Hej!

Jag sitter fast känns det som. Arbetslös och fattig och inget ljus i sikte. Hopplöst totalt hopplöst med andra ord. Kommer det någon ljusning i eländet snart???

Kram

Svar: Ja, du behöver göra upp lite nya planer för ditt liv o satsa på nytt... du kommer vidare.. kram :)
Esmaralda

31 Lotta S:

skriven

Tycker det är konstigt hur allting hopar sig nu de här senaste åren, igen dödsfall i närheten förutom sjukdom i egna familjen. Det får faktiskt börja lugna sig medan det finns liv och ork kvar! Hur går det för kollegan och barnen, de är på ett sätt så resursstarka så svårt att veta hur just jag kan stötta, men jag gör ju det gärna i det lilla om jag bara vet hur. Ser du något jag kan bidra med?

Svar: Du är en trygghet bara som du är.. och jag tror man vet att du ställer upp om de skulle behövas och det kan vara en stor hjälp i sig.. kram :)
Esmaralda

32 Susan:

skriven

Ibland råder ”lagen om saker o tings jävlighet” ..... och det har nog ni råkat ut för, men tid+tragedi=komedi ....o ni verkar redan kunna skratta åt eländet👍🏼

Kram

Svar: Ja, det är en himla tur att man kan skratta åt det... kram :)
Esmaralda

33 Månskenet:

skriven

Men herrejisses så det kan bli, hela långa listan, oj nej. Huvudsaken ni är väl hemkomna, till byk o städ o stök ;) kram!

Svar: Japp.. det har varit en bråd dag... och ändå är inte allt fixat.. men det kommer en dag i morgon också :) kram :)
Esmaralda

34 Smulan..:

skriven

Vilken resa med massa elände skönt att ni ändå till en del har med er positiva minnen.
Är så trött och slutkörd fundera på att sjukanmäla mig nästa vecka. Finns det en risk att jag bränner ut mig.

35 Jossan :

skriven

Tack! Man kan alltid lita på dig! Hoppas han kan ta emot! Jag tänkte är det din nuvarande man som är pappa till din son? Eller ja adoptivpappa? Hmm vad heter din son? Kan inte minnas det 🤔

Kram

Svar: Japp min nuvarande är pappa till sonen.. ska nog inte lämna ut hans namn... vet inte om han skulle gilla det.... kram :)
Esmaralda

36 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Great ,just great...suck så det strulat för er.
Verkligen inte kul när det pågår men efteråt kan detta ses med andra ögon.
Det blir ju minsann en resa som man inte glömmer i första taget!
Tur är att du har otaliga lyckade resor att komma ihåg 😊 men så synd att denna som skulle bli er bröllopsresa inte blev en top 10 resa.

Har ochså haft en resa då det mesta strulade..hotellrummet måste bytas, blev sjuk 2 olika gånger så var sängliggande 60% av resan,såg mera av hotelltaket och läkare än av solen.Vädret var dåligt och många fler saker gick verkligen fel.Den resan hade vi höga förväntningar för, eftersom vi skulle fira 3 personers födelsedagar..men..det gick som det gick

MG han är ju helt klart förvirrad och förundrad över att ni ger storebror så konstiga paket..
Hoppeligen han får en pipleksak nästa år istället!😊

Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Bli sjuk och sängliggande är nog det värsta av det värsta när man är på resa ! Ja, nästa år får nog sonen ha en fin pipleksak i present ! Kram :)
Esmaralda

37 Holly:

skriven

Kära Ez! Jag beundrar ditt enorma tålamod. Du verkar ha oerhört långt bort från att vara utbränd och stresskänslig. Jag hade aldrig pallat med dessa påfrestningar, för jag hade nog bara satt mig ner och gråtit uppgivet. Underbart att ni alla fall kom hem igen lyckligt och väl!!!!

Snälla du, kan du se var jag har förlagt mina bilnycklar, dvs bilnyckel, och tanklåsnyckel? Jag måste tanka bilen nu och hittar jag inte nycklarna måste jag låta bryta upp låsen.Så här har jag blivit efter att jag blev totalt utbränd. Jag tappade min hjärna också verkar det som. Jag har bett din talisman Tara om hjälp med att hitta mina nycklar men hon tiger som muren.....Stort TACK på förhand!

Ha det!

Svar: Tålamod har jag inte så mycket av... jag kan hetsa upp mig rätt kvickt o svära och bära mig åt.. men lugnar mig lika fort igen ! Tyvärr ser jag inte dina nycklar.. jag är hopplös på sånt men kanske någon annan här på bloggen kan hjälpa till ? Kram :)
Esmaralda

38 Prickekorven:

skriven

Men så märkligt ! De där prickarna har nämligen jag också råkat ut för flera gånger när jag flugit ! Kan det ha något med luften/trycket i planet att göra tro ?!

Det låter som en utomordentligt bra födelsedagsplan med mammas köttfärssås och mys :-) Hos mig blir det hemgjord pizza och smågodis ! Jag funderar på om det kan bli något fint mellan mig och L. Ser du något där ?

Kramar !

Svar: Ja, tänk om det har nåt med planet att göra !! Mysig kväll du planerat :) Det finns en möjlighet att det blir något mellan dig och L... kanske inte så stor chans men den finns.. kram :)
Esmaralda

39 Helena Ir:

skriven

Oj..shit..vad det strulade för er..

En resa att minnas för mycket..

Önskar dig och mannen en trevlig lördagkväll..

Kram :)

40 Undris?:

skriven

Välkommen hem Es:)Oj oj vilken resa ni vart med om. Det viktigaste är ändå att ni haft det roligt och kan titta tillbaks och kanske skratta åt det senare:)

Undrar om du ser något särskilt som händer mig i år?
kram

41 Tilda:

skriven

Välkommen hem Es! Skönt att höra att ni trots alla omständigheter ändå kan uppskatta resan😊 En fråga Es, kommer jag få ett jobb i grannlandet till sommaren? Kram

Svar: Ja om du söker på rätt ställe så är chansen mycket god.. kram
Esmaralda

42 Heaven:

skriven

Hej es,
Ser Du något speciellt hända mig detta året?
Kram

43 Jessica:

skriven

Hej Es!

Jag har haft ögonen på en kille som jag gillar ett tag, jag undrar om han gillar mig tillbaka? Hur stor är chansen att det blir något mellan oss? Kommer han bjuda ut mig på en dejt någon gång?

Kram :)

44 Undris?:

skriven

Åh herregud det här med ATM maskinen har jag med vart med om utomlands nu när jag tänker tillbaks. Maskinen började räkna ut pengarna (några tusen kr) men det kom inga pengar och så svalde den kortet lika snabbt:( Kön bakom mig började växa och jag fick panik:(tänk om någon bakom mig får ut mina tusenlappar när jag går? Efter en stund fick jag gå till bankkontoret,(lång kö där)men de kunde inte göra något åt det heller,fast jag hade mer än 50.000 på kortet:( Det fick fixas när jag reste hem igen.

Svar: Ja, fasen så irriterande !! Kram :)
Esmaralda

45 GP:

skriven

Vilken händelserik resa... både till sin fördel och nackdel...
Allt kan hända!


ES, jag skall på en anställningsintervju på tisdag. Ser du om jag har en chans att plats på en tjänsterna, det finns nämligen fyra platser..


Många kramar :)

Svar: Du har god chans.. över 70 %... kram
Esmaralda

46 Boudica:

skriven

Välkomna hem och grattis till sonen! :)

Så händelserik resa ni haft, och du glömde även skriva om den ofrivilliga fastan, eller så missade jag det ;)
Men det är bra att ni låter det positiva väga över bland detta kaos :)
Skönt att vara hemma och få ta det lugnt, och ni får hoppas på inga fler missöden ;)

Senaste veckan var lite slö, men hoppas jag sover upp nu i helgen!
Skickat in mina intoleransprover på analys, ska bli intressant att få se vad man är känslig emot! Bar det inte är kaffe! Livrädd för det resultatet ;)
Men jag har hopp att detta prov tar mig ett steg närmare mitt mål. Tycker redan att det går åt rätt håll, men sakta. För sakta för min smak!
Men vi får ju se ;)

Kan låta märkligt, jag har blivit med hund här! Inte en vanlig hund, en som inte är från vår värld. En hund från andra sidan. En grå hund som jag inte känner igen från tidigare i mitt liv. Och hur den kom till mig vet jag inte. Döpt den till Anubis för tillfället, för det var vad som kom upp första gången jag fick känsla av den.

Nu undrar jag ju självklart, varför kom den till mig? Vad vill den?
Om allt nu inte bara är min inbillning ;)

Har nyss ätit, ska ta lite lugnt sen städa å plugga lite till. Sen blir det träning som halvt fått lida med min trötthet som varat.

Ha en fortsatt härlig helg :)
KRAM!

Svar: Just det.. fastan hade kunnat bli en punkt för sig själv... sabbaten ! Nejdå. hunden är inte inbillning och han vet vet sitt namn.... han har valt dig.. för du är ju hans älskade matte i en annan tid.... nu har han hittat dig igen och är så glad för det.. han kommer beskydda dig och är med dig i väldigt stor kärlek.. kram
Esmaralda

47 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Vilken otur ni har haft det 😞 men skönt att allt på resan inte var katastrof iaf ☺️

En nyfiken fråga: när jag flyttar ihop med min M2B kommer vi bo så att mina kaniner bor med oss eller kommer dom bo en bit ifrån oss så jag har möjlighet att ta mig till dom? Kommer vi bo vid en gård eller villa område? Ser du något kring vårt framtida boende? Tusen tack i förhand! Kram 🐝

48 Tingeling :

skriven

Välkommen hem!
Och grattis till sonen.
Spagetti och köttfärssås minsann! Här blir det stuvade makaroner och korv. Ni är som jag... kan äta vardagsmat på en lördag och tacos på en tisdag... ☺ på helgen kan man ju ändå göra det lilla extra som dricka nåt gott till trots "vanlig" mat!

Idag hade jag mer energi än vanligt, helt säker på det beror på healingen. Tack igen.

Om jag köper lott skulle jag vinna lite pengar? Och då mer än 100 kr då... 🙂

Kram!

Svar: Exakt.. allt kan ätas när som helst.. bakpotatis, oxfilé och ett glas rött kan smaka hur bra som helst en tisdagskväll !! Just nu tror jag inte din tur är jättestor i spel.. kram :)
Esmaralda

49 Sessan:

skriven

Och det på bröllopsresan!
Tur att ni känner varandra väl.

50 Willa:

skriven

Vilken resa! Tur du är hemma igen!
Jag har beställt tre talismaner av dig den senaste hade jätte bra kraft och det jag kände den förde tur med sig. Men vips en dag som för de andra talismanerna så är den helt borta!! Har varit jätte rädd om den, noga vart jag lagt den men en gag var den borta ich jag hittar den inte!!!
Är det så att dom försvinner när kraften flrsvunnit ?
Jag hoppas det kommer fler talismaner att beställa snart

Svar: Ja ibland försvinner dom.. men jag tror det var med kraft i din... det kommer en ny kull till våren... kan inte säga exakt när... kram :)
Esmaralda

51 Mimi:

skriven

Hur kommer våren/sommaren att bli med jobb och boende??

Kram

52 Yvonne ( gammal kund):

skriven

Hallå där och välkommen hem igen!!

Grattis till sonen!

Ja ingen ska säga att du lever ett händelselöst liv 😀.

Tack för healingen! Den var helt underbar!

Såg du när jag vinkade och hojtade på dig?

Jag sögs in i healingen och upplevde underbara saker!

Sen sköts jag tillbaka efter halva tiden! Och det var så starkt så där och då blev jag bara sittandes utan att kunna delta mer. Och undrade vad som hände! Det var mäktigt!

Tuzen tack! Min hund tackar också 😊.

Kram

Yvonne

Svar: Jadå, visst såg jag dig i healingen :) Den VAR speciell och väldigt stark ! Kram :)
Esmaralda

53 Måne:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan du se om dem kommer att skaffa barn med varandra i den relationen?
Kram

54 Milla :

skriven

Tråkigt med rödvin men jag kan tipsa om flytande galltvå som du spär ut men vatten o sprayar på från en sprayflaska. Funkar bra till alla fläckar. Låt sitta ett tag först innan tvätt,
Har nu fått ett bolltäcke. Kommer jag sova bättre tror du?!

Svar: Tack för det.. lämnar tipset vidare till mannen ! Ja jag tror det kan påverka din sömn positivt.. kram :)
Esmaralda

55 Kär:

skriven

Hej Esmaralda.
Älskar honom och mår så bra med honom. Han är allt för mig.
Känner han samma sak för mig?
Finns det förhoppningar att det kommer bli vi?
Och kommer det bli bra?
Kram

56 Trött:

skriven

Hej!

Kommer jag att få tillbaka livslusten och glädjen igen??

Kram

Svar: Ja, helt klart ett stort ja på din fråga.. kram :)
Esmaralda

57 Lisa:

skriven

Hej!
Jag ångrar lite att jag tacka nej till detdär jobbet.. ser det ut som att jag ändå gjorde rätt val?
Kram

58 Kär:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag Älskar honom och han är allt för mig. Det känns som vi tillhör varandra och det känns så bra.
Finns det förhoppning om en framtid tillsammans?
Kram

59 Browallia:

skriven

Guess what?! Bloggen krånglar igen. Det står att det ska vara 51 kommentarer men jag ser bara 15 och jag skrev min kommentar strax efter bloggen postades och den är bland de jag inte ser. Kollar via datorn med den webbläsare blogg.se rekommenderar

Kram :)

Svar: Kontakta Blogg.se om problemet kvarstår !! Så himla irriterande ju ! Kram
Esmaralda

60 Moonshade:

skriven

Hur ser den nye på ansvarspost mig? Får så blandade känslor där.
Är han så på mig för att han verkligen ser förbättring i allt hag gör? Eller har han något emot mig? Eller gillar han mig och vill hjälpa till?

61 AnnaK :

skriven

Tack för svar! Skönt att höra 😊 Han har ju inte visat nåt intresse för henne vad jag sett heller men man vet aldrig.

Kram 🤗

62 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Vilken otur ni har haft det 😞 men skönt att allt på resan inte var katastrof iaf ☺️

En nyfiken fråga: när jag flyttar ihop med min M2B kommer vi bo så att mina kaniner bor med oss eller kommer dom bo en bit ifrån oss så jag har möjlighet att ta mig till dom? Kommer vi bo vid en gård eller villa område? Ser du något kring vårt framtida boende? Tusen tack i förhand! Kram 🐝

63 Juni:

skriven

Men herregud, ska man skratta eller gråta undrar man ju 🤔?
Tror att du är typen som ser livet från den ljusa sidan ändå 😊!

64 Miltons Mamma :

skriven

Välkomma hem 💖

Vet du...Helt knäppt. Jag har ju inte dejtat på....🤔🤔🤔🤔 Minns inge men det är säkert innan dackefejden.
Orka, och jag träffar aldrig någon.Så fick jag för mig att bli medlem på match.com. Det var igår, och idag bestämde jag "dejt" med en man från samma ort. Snabba puckar!! Här väntas det inte minsann. Har legat och ruttnat länge nog. Och jag skulle ju dejta någon innan Mr Right dyker upp så det är bara ut i djungeln och dejta.
Profilbildenjag valde var ingen duckface bild. Faktiskt ingen speciell bild.

Shit måste raka benen, fixa till mig. Mamma mia! Miljoner tankar dyker upp men vet du..Jag ska vara MIG.

Jadu vad tror du? Vågar knappt fråga. Har flera vänner som träffat både sina livsparters såsom riktigt bra vänner..

Är jag på rätt väg? Blir det någon fling eller blir det vänskap eller inget alls. Hit me!!!
Knappast genom "match" jag träffar honom men man kan ju alltid ha roligt på vägen.😉

Kjam

65 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Om jag jobbar extra på mentalsjukhuset träffar jag henne där ja eller nej?

66 HS:

skriven

Jisses, så mycket strul ni har haft på er bröllopsresa. Hoppas att ni får en lugn och problemfri helg nu.

Kram

67 Agnes:

skriven

Oj, vilket skit, alltså...som ngn redan skrivit...lagen om alltings jävelskap!

Skönt att bilen höll, vägen var kvar o att allt var ok när ni kom hem! =)

Ha det bäst, alla!

Kram!

Svar: Ja, man får vara glad för det som trots allt funkade... allt kan alltid bli värre :) Kram :)
Esmaralda

68 Augusti:

skriven

Hej alla i familjen.

Under healingen kände jag en fjäderlätt beröring i min mage.

Jag fick lite ont i min panna.

Kände också av lite i mitt ben där jag har haft ont
förr.

En av mina önskningar var att jag skulle känna mej pigg.Det kändes som en utrensning.

Tack snälla du.





Svar: Ja, du tog emot, riktigt bra.. det kunde jag känna... kram :)
Esmaralda

69 GP:

skriven

Vilket passande inlägg då jag har en fundering kring det... ES, hur kommer det bli mellan mig och mina två klasskamrater? Känns som allt jag sa vändes på mig... känner att jag inte riktigt kan lita på någon eller ha en normal kompisrelation....


Kram

70 Kärleksvåndor:

skriven

En kvinna som jag har haft en lätt romans med kapade kontakten för en månad sen. Jag är osäker på om jag kan kontakta henne, om jag ska vänta tills hon hör av sig eller om allt är över.
Kan du ge ett tips?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: