HJÄÄÄÄÄLP !!!

 
Nu tänker jag slå ett slag för sonen... han har övergett Stockholm för Lund och ska plugga sista terminen mer på hemmaplan.
I skrivande stund är han på väg hemåt i hyrbil med sin älskade Hästensäng på släpet !
 
MEN -  det verkar helt omöjligt att  hitta ett rum att hyra !
 
Han står ju i kö till studentkorridor... men än så länge.. ingen respons !
Så  nu vädjar jag till er... nån som kan tipsa ??
 
Enda kravet är att han vill bo i själva Lund
 
Han får väl kinesa på Lundadotterns soffa tills vidare... vilket inte är det riktigt ultimata och särskilt inte i en familj med  fem personer som bara har ett badrum i huset !!
Deras mornar  är kaotiska som det är !! 😳
 
Ha nu en go kväll
 
Kram & kärlek
 
1 EPM :

skriven

Har för mig att det går snabbare/förtur om han är med i en nation...
Han ska kontakta studentförbundet där. De brukar hjälpa

Lycka till!

Svar: Japp, han är med !!! Men det verkar svårt i alla fall :( Vi håller alla tummar.. tack för tips :) kram
Esmaralda

2 Ghostwriter :

skriven

Har dessvärre inget spontant tips så där. Men han kanske kan ringa hyresvärdar/privata hyresvärdar ... eller skriva på Facebook (förmodligen gjort)./Blocket.
Sen finns också en sida som heter Samtrygg. Där hyr de ut rum, och jag tror även lägenhet i 2a hand.


Kommer kvinnan flytta in hos mig? Hade ju sån bra känsla över mitt beslut. Behöver detta! Svårt att hitta ny...

Svar: Tack för tips :) Han har nog betat av det mesta..... tveksamt om hon kommer flytta in.. känns som om hon är på väg att tänka i nya banor.. kram :)
Esmaralda

3 Ghostwrtier :

skriven

Tycker du att jag ska skriva till henne att jag måste leta vidare?
Oh kommer uag hitta någon ....



Lycka till! Kram

4 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Hoppas verkligen det ordnar sig för sonen. Tyvärr har jag inget bra tips att ge.

Ser du någon förändring ganska snart i min tillvaro?
Där jag kommer ur ensamheten och lever i en relation?

Ser ett förhållande ut att vara påväg mot mig och snart?
Kram

5 Michaela:

skriven

Hoppas att han hittar något!! Och TACK för healingen. Du har ett hjärta av guld❤ Kram

Svar: Kram :)
Esmaralda

6 Boudica:

skriven

Ja, om det var i stockholm dåå skulle jag kunna hjälpa men nu var det ju åt andra hållet.

Det finns ju också nån typ av klocka vilken kroppen fungerar bäst att träna i också, på morgonen. Ingenting jag har riktigt memorerat. Kinesisk medicin är intressant, men som sagt man måste ju ta lite här och var som man tycker passar en.
Däremot är jag inte så mycket för den där att frukost är så viktig, evolutionärt så åt man inte frukost, så kroppen är ju inte riktigt anpassad efter det, vi åt ju inte speciellt rutinmässigt då heller. Men vatten det är nog något jag måste bli bättre på. Gillar varken varmt eller kallt, bara i kaffe format.
Fick svar på mitt intoleranstest idag, några intressanta utslag, men inget riktigt överraskande. Bara glad att kaffet var helt grönt ;)

Lite mensig här idag, ska bli litet HIIT-pass, sen mat.
Men jag plågar mig själv här, hur ska jag få sagt det jag vill till honom, jag har så oerhört svårt att initiera ett samtal med honom, jag vet inte vad som är problemet där! Men jag känner bara att jag måste få det sagt.

KRAM!

7 Ghostwriter :

skriven

Kommer jag lyckas hitta en annan bra hyresgäst?
Känns oerhört svårt och behöver hjälp från universum.
Jag är ju inte bra ställt ekonomiskt..
Trodde nästan att universum hjälpte mig med inneboende men det verkar ju inte gå smidigt.


Kram

8 Skorpan:

skriven

Stort lycka till i letandet. Annonsera i någon kyrklig tidning, kolla annonser i en dylik. Ja om ni har sådana i ert avlånga land ;).

På väg hem efter jobbet, en dag mindre att beta av, puh.. Får se hur det går resten av veckan?
Kram Skorpan

9 Mojs:

skriven

Hej Esmaralda.
Hoppas det löser sig med boendet till sist. Sådant kan vara bökigt men brukar lösa sig.

Ser han ut att fortfarande fundera över det?
Kram

10 Tjejgumman:

skriven

Har ni stenkoll på https://kvalster.se/Lund ?? Kvalster fungerar över hela landet.

Svar: Jättetack... den infon får han idag när han kommer hem efter första Lundadagen !! Kram :)
Esmaralda

11 F:

skriven

Hur kommer det gå för vårt projekt utomlands

12 HS:

skriven

Blocket och privata hyresvärdar har räddat mig i akuta situationer.

Kram

Svar: Han letar o letar på alla ställen.. kram :)
Esmaralda

13 Daniel:

skriven

Kommer jag hitta kärleken i år ?

14 Tilie:

skriven

betr. sons boende i Lund...
'
Sätta in annons i tidningen; (det gjorde jag med bra resultat när jag sökte bostad= lägenhet) Ta kontakt med privata hyresvärdar... kan finnas "äldre par" som har en villa och rum de kan hyra ut...Kanske lättare att få "tag i något" utanför Lund.. typ Arlöv, Staffanstorp, osv...

Svar: Tack för tips.. verkligen :) Kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: