Hunden vid Yehuda market....

Balkongen frekventeras  sällan… och det beror mest på vädret.

Vid den här tiden på året är det ju nyckfullt här i Jerusalem

Men igår satt jag där en stund … med ett glas rött och några skivor kallskuret som inhandlats i den ryska butiken på hörnet.

Hur mysigt som helst.

 

Ett gäng skolflickor promenerar på trottoaren nedanför och de tjattrar glatt och gestikulerar och skrattar.  Precis som det ska vara. 

Så ser jag hur en stor svart hund  rör sig bland flickorna. 

Lite suddig i konturerna  är han.. men inte mycket.

Han följer i spåren efter en av tjejerna.  Då och då stannar han till och snusar lite, som hundar gör  och sen smälter han in i klungan igen. 

En av tjejerna med svart skjol, svarta strumpor och svart täckjacka har en guppande hästsvans med rött band.. och det är den flickan hunden hör till.  Ibland är han så nära att hans nos nuddar hennes hand.

 //Balkongen i mitten.. längst ner.. där bor jag !!

Flickan är helt omedveten om detta ... att  hon har det bästa beskydd som tänkas kan. 

Hon vet inte att familjehunden som  passade på henne när han levde.. fortfarande är med henne.

Hunden som ser ut att vara en blandras med mycket labrador i – är en andehund och inte många märker av den. 

Förutom en kvinna i rullstol.

Hon körde sin rullstol på andra sidan vägen och stannade upp och följde tjejerna med blicken. Hon kunde se hunden, precis som jag. 

Ett litet leende sprider sig i hennes ansikte och så höjer hon blicken och vi får ögonkontakt. 

Vi nickar mot varann.. bara en kort nick  men det står klart att vi båda ser samma sak. 

Och när sådant händer.. då får man en känsla av systerskap… en  snabb men ändå djup och vacker känsla.

Barnen och hunden försvinner runt kröken och kvinnan rullar vidare.

Små stunder som denna, ger väldigt mycket energi

 

Glöm nu inte storhealingen på distans från klagomuren i morgon !

Vill du vara med så går in på min blogg från i måndags och följ instruktionerna

 

Kram & kärlek

1 Anonym:

skriven

Hej kommer min bror bli ihop med " cirkusdirektören" ? Är det en bra man?
Vad är det som gör att min bror tvekar? Cirkusdirektören tror jag haft känslor för honom länge.
Kram

Svar: Ja känslor har funnits men din bror är mer osäker... kram :)
Esmaralda

2 EPM :

skriven

Åh!❤️
Önskade att flickan visste...
Det låter så fint och starkt det du berättar; flickan, hunden och damen i rullstol.
Jag önskar jag kunde se mer än jag gör.

Ikväll så blir det dejt, vilket jag glömt hur man gör. Jag är nervös för att jag bryr mig...
P var på gymmet igår för första gången på ett halvår, lite gulligt att han gör det kvällen innan...😊

Stor kram

Svar: Var lite observant med sitt sjätte sinne och du kan se mer än du tror ! Kram :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, kommer mamma repa sig snart ? Är det hjärtat ändå ? Så rädd att förlora henne med. Hon ska till läkare imorrn kommer de vara noggran och ta hand om henne bra. Akuten var det inte bra på.
Tror jag gör rätt som tackar nej till resan till Thailand nästa vecka vad tror du Es? Tror en ny resa kan komma i februari hoppas det. Hur stor är chansen att jag kommer iväg då ? Behöver värme och sol. Vintern går hårt åt lederna.
Kram

Svar: Ja om du avvaktar med resan så blir den av.. lite senare dock... det ser ut som om mamma kommer repa sig.. kram på er båda två :)
Esmaralda

4 Jossan :

skriven

Snart dags för första arbetsdagen! Det är sjukt vad man snabbt vänjer sig vid att va ledig! Vill typ gråta av trötthet 😂 men man kommer väl snabbt in i det igen.

Fick ett Mail om att någon ville ha ut mig från utbildningen. Kan du känna av vem det kan va varit?

Nä dags att bli färdig innan det är dags att åka till jobbet!

Kram

Svar: Verkar vara en kvinna som skrivit mailet men mer än så kan jag inte känna in... kram
Esmaralda

5 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Det har varit en turbulent månad för oss och nu tillbaka på jobbet är det extremt mycket att göra.
Har en kollega som tydligen är superwoman och gör allt blixtsnabbt. Jag hamnar alltid efter och är alltid lite så förvirrad över alla saker som skulle göras. Det är frustrerande och jag försöker tänka att hon är ju singel och bor ensam och behöver inte tänka på man och barn, men den duktiga delen i mig är avundsjuk och skulle gärna vilja prestera likadant.
Gör jag ett tillräckligt bra jobb?försöker tänka att jobbet inte är allt. Men sen är det inte lätt att sitta dag ut och dag in och hela tiden försöka jaga ikapp den här personen.
Fånigt jag vet. Men sån är jag.
Kram

Svar: Alla är vi olika och jag är säker på att du också gör ett bra jobb.. på ditt sätt ! Kram :)
Esmaralda

6 AnnaK:

skriven

Så fint med flickan och hunden 😊 Undrar om man själv har nåt i släptåg som inte märker av!

Uppfattas jag som bossig när folk tror jag är nån sorts chef i arbetsgruppen? T.o.m ”spanet” som jag fortfarande får tunghäfta inför tycker jag är lite chefaktig. Eller så var det bara mitt nummer han hade när han ringde igår helt enkelt. Så viktig info hade han inte heller. Fler än han dock som trott jag är chef.

Kram 😊

Svar: Ja en hel del av oss har följeslagare.. som vi inte har en aning om :) Du har en naturlig pondus och det kan vara förklaringen, kram :)
Esmaralda

7 Fina:

skriven

Hej. Menar du alltså att A inte är en vän?

8 AnnaK:

skriven

Okej! Tack. Tycker själv dock jag är lite av ett mähä 😂 Ett mähä och en grå mus.

Kram igen 😊

9 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vilket fint ögonblick ,förstår att det ger god energi.
Tycker mig känna av Molly ibland men mer och mer sällan ,tänker ju att hon är hos Björn i alltet och har fullt upp där.

Ska bli spännande att vara med på healingen i morgon Måste bli ngt helt magiskt på den energifyllda platsen ...

Energi det behövs ...idag står en avloppsrensning på agendan inget mina höfter gillar ..men måste man så måste man..

Ha en energifylld Onsdag <3

Kram Anki med flock

Svar: Ja Molly har fullt upp men glömmer dig inte och besöker dig då och då.. kram :)
Esmaralda

10 Katja:

skriven

Hej!
Hundar är verkligen människans bästa vänner 😍.

Kommer W att hitta bostad snart? Är han min soulmate?

Ha en fortsatt härlig resa 🤗
Mvh Katja

11 Dunegull:

skriven

Ser du om jag kommer göra ngn längre resa detta året? Och med vem i så fall? Kram

12 SOL:

skriven

Usj! Ja nå har jeg vel stelt til det? Jeg var sur som ei potte og fulgte ikke ditt råd, så nå er en annen person blitt like sur selvfølgelig. Helsikes drama altså! Jeg kan ikke utstå drama. Men det var da f..n ikke meg som gikk over grensene her! Jeg svinger fra det ene til det andre nå,vet ikke hva gjøre for har fått problemer med tillit i denne saken.

13 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Hände en sån sak när jag cyklade från jobbet igår Jag blev påkörd utav en ung man med min cykel.
Det gick bra och jag har inte ont någonstans, men bakdäcket blev förstört och bakre cykeln.
Jag fick hans nummer men var lite i chock så inget reg nummer på bilen.
Han sa att lämna in cykeln och skicka hur mycket det kostar så betalar jag.
Tror du att han kommer att betala kostnaderna för cykeln?
Kram

Svar: Chansen är god.. kontakta honom först via telefon. Vilken tur att du inte blev skadad ! Kram
Esmaralda

14 Jennifer:

skriven

Hej fina Es. Gillar du Betlehem?

Själv har jag scrollat igenom mängder med info på nätet och chattat med folk med betydligt mer resvana än jag. Och nu står det mellan Oman och eventuellt några dagars resa in i Jemen, om det bara är möjligt, eller Mauretanien.

Kan du känna in vilket av dessa bägge alternativ som känns bäst? I båda fallen blir det en ”lugn” resa med hotell, pool, etc. kram

Svar: Betlehem var fint.. men Jeriko nästan bättre ! Får en känsla av att Oman blir bäst för dig.. kram :)
Esmaralda

15 Skorpan:

skriven

Åh vilket fint möte, flickan som hade beskydd o ni två som kunde se. Vet inte varför, men jag fick ståpäls just då jag läste om att era ögon möttes...

Vill också kunna se, men det gör jag ju inte, o det är väl därför jag hänger här på bloggen för du kan ju se Es ;). Ser du något kring hur det kommer att gå enna månad på jobbet? Klarar jag det med nöd o näppe, eller mera med glans? Nästa år den här tiden är jag väl inte här mera, eller? Nej, nej...
Önskar er en trevlig dag!
Kram Skorpan

Svar: Hur närmaste tiden på jobb ska bli.. har du själv en viss kontroll över. Du ger dig själv själv sämre energi än du behöver.. just på jobb... försök att staga upp dig lite.. och det blir bättre... kram :)
Esmaralda

16 F:

skriven

Vackert blogginlägg idag, skulle behöva veta om jag kommer hitta min rätta livsväg?

Svar: Ja det gör du... du närmar dig.. kram :)
Esmaralda

17 Lisa:

skriven

Hej!
Ser det ut som rätt val att sikta på jobb i huvudstaden?
Kram

Svar: Ja, det känns positivt.. kram :)
Esmaralda

18 Li:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar han vara säker på
Sin nya relation?

Skaffar dem barn tillsammans?
Kram

19 Ve:

skriven

Hej Esmaralda.
Har vart singel länge.
Verkar någon vara på ingång i mitt liv?

Ser du någon flytt som blir av detta år?
Kram

20 Helena Ir:

skriven

Ett fint moment..skulle jag vilja kalla det..och jag förstår att det ger en energi..tänk ändå..fint!

Energi ger glädje..

Imorgon får jag se om något händer till det bättre..så här kan jag inte ha det..

Ha det så bra!

Kram :)

Svar: Något sker som gör att du ändrar riktigt och går mot det som är mycket bättre.. kram
Esmaralda

21 Ghostwriter :

skriven

Jag ska göra två viktiga saker idag som är ganska stora beslut och både och känns lika bra. Som en bra start på något, även om det blir tillfälligt. Får du också samma bra känsla?

Jag hoppas det blir en bra person också som flyttar in. Ser du något?




Kram

Svar: Ja jag får en bra känsla.. du är på rätt spår.. kram :)
Esmaralda

22 Li:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att vara säker på hans nuvarande relation?
Och hur ser det ut framåt är det fortfarande dem?
Kram

23 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Så är det nog, att jag drar ner mig själv i diket ;). Skäms på mig, nu måste jag rycka upp mig, jag kan ju ändå det här...

O nästa vecka blir badrummet färdigt, hurraa. Fick ett samtal från en av "byggarna", jösses en karl som kunde prata, o han berättade o förklarde o det kändes som om vi var på samma våglängd :)! O vilken manlig röst, mmm. Nåt nytt kanske det blir men "ägaren" vill inte förnya just något... Men det viktiga är ändå att det blir färdigt, vilken lyx ;). Så har vi klarat av detta också.
Kram Skorpan

Svar: Ja, snart är detta fixat och klart !! Du har en massa kapacitet tjejen, se den och ta tag i den och använd dig av den... då blir allt lite lättare... kram :)
Esmaralda

24 Anonym denna gång :

skriven

Är den kostanden lämplig? Jag är rädd att jag gör något fel men det känns faktiskt inte fel. Det hela ska ju kännas värt det och det gör det verkligen inte annars....
rådfrågar dig för man vill ju inte kännas som någon som gör helt fel...


Kram

25 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser han ut att gilla mig?
Ser jag ut att ha någon chans på honom att han riktar sitt intresse och engagemang riktat mot mig?
Kram

26 Mimis:

skriven

Hej!

Önskar att jag också har någon som vakar över mig och också ger mig lite tur.

Städjobbet som jag tänkte söka gick i stöpet. Jobbet var på olika platser i stan med omnejd och jag har inget körkort. Känns surt. Kommer det fler chanser till jobb??? känns tungt just nu.

Kram

27 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Vilket äventyr du är ute på!
Förstår att du valt det boende du valt.

Jag ska på intervju för en annan tjänst på min avdelning. Har gjort några såna intervjuer här på universitetet. Ibland även med tester och så är det denna gång.

Jag är inte smickrad och betyder inte att jag eg intressant men de”måste” ta in mej på intervju.

Känner nu...eller hela tiden att hur skulle jag vara den som är bäst?

Därför undrar jag om du ser något? Jag känner att jag förlorar min stolthet och inte värt det. Två chefer som jag ser varje dag och två kollegor som gör tester.

Kram

28 Hopplöst:

skriven

Händer det något på jobbfronten snart eller är det hopplöst?? börjar tvivla på mig själv.

Kram

29 Anonym:

skriven

Hej Es har funderat ett tag om det inte är Maja som Mikael haft känslor för i alla år. Hon är gift och tror kvällen hon träffade sin man kunde det blivit M med men det yttre gjorde att hon inte valde M. De känns väldigt nära. Har Maja mer än vänskapliga känslor för M ?
Kram

30 B:

skriven

Godmorgon,
Kommer jag över honom och "livet" där borta snart? Kram.. 🤗

Svar: Ja det gör du... ta dina steg framåt.. kram:)
Esmaralda

31 Jobb:

skriven

Finns det någon möjlighet att jag får jobb i min hemstad eller blir det på annan ort??

Kram

Svar: Störst är möjligheten att det bli på annan ort.. kram :)
Esmaralda

32 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej igen Es!
Tack för ditt svar igår! ❤️
Igår eftermiddag/kväll hade min älskade lilla tjej gått över till andra sidan. Även om de gör så jäkla ont så kändes de ändå skönt, nu slipper hon lida mer. 😢💔 Hon hade svårt att släppa taget när jag var i närheten verkade som för så fort ja lämnade henne ute med sina vänner tog de inte många timmar. Pappa och ja begravde henne vid syrenbusken på deras tomt. Jag hoppas hon springer friskt och glatt nu med sina föräldrar, syskon och alla dom andra kaninerna som vi har haft som gått över till andra sidan ... regnbågsbron dikten är fin och den beskrev jag för henne innan hon somna in. Jag hoppas när min tid är kommen att jag får möta alla mina kaniner igen!
Två frågor har jag som jag hoppas du svarar på. 🙏🙏🙏
1. Lämnar hon budskapet till de andra som jag bad henne?
2. Sent i måndagskväll innan jag somna och innan hon gick över till andra sidan, kände jag som om någon satt på mitt högra bröst när jag låg ner och tittade dit och helt plötsligt kunde ja känna 2-3 duttningar på min västra kind som mina kaniner brukar göra. Var det inbillning eller ett besök från någon av mina tidigare kaniner från andra sidan som var där för hennes skull? Kan du se om de var närstående till henne eller någon annan av mina isf?
Hoppas jättemycket på svar! 🙏Kram Zoey 💕

Svar: Det är så svårt när våra älskade djur går över. Hon kommer lämna det budskap hon fått, helt klart. De som gått över puffade lite på dig för att du skulle veta att de fanns där, redo att ta emot ! En hälsning för att du skulle känna dig lugn och trygg.. kram :)
Esmaralda

33 S:

skriven

Så fint! Jag undrar om jag kommer att komma över sveket av T och om vi kommer att hitta till en vänskapsrelation jag önskar.

Kram ♡

Svar: Det är tveksamt.. känns bättre om du helt släpper och går vidare.. så kan eventuellt vänskap komma betydligt längre fram i tiden.. kram :)
Esmaralda

34 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Jag börjar bli trött på allt tjat om att de börjar bli försent för mig att bilda familj, jag blir 35 om några månader. Alla runt omkring föreslår provrör istället. Men de är ju inte bara ett barn jag vill ha utan en egen familj och som man brukar säga: volvo, villa, hund, gubbe och barn. Och när jag säger de blir svaret "jasså, jaha". Som om de kommer som en överraskning för dom. Eller så tjatar dom på mig när de är dags att skaffa barn. Fan vad trött jag blir! Sårar dessutom då önskan är så stor. Min fråga till dig; ser du fortfarande gubbe och egna barn för mig samt är dom väldigt långt borta?


Kära Es!
Jag börjar bli trött på allt tjat om att de börjar bli försent för mig att bilda familj, jag blir 35 om några månader. Alla runt omkring föreslår provrör istället. Men de är ju inte bara ett barn jag vill ha utan en egen familj och som man brukar säga: volvo, villa, hund, gubbe och barn. Och när jag säger de blir svaret "jasså, jaha". Som om de kommer som en överraskning för dom. Eller så tjatar dom på mig när de är dags att skaffa barn. Fan vad trött jag blir! Sårar dessutom då önskan är så stor. Min fråga till dig;

Ser du fortfarande gubbe och egna barn för mig samt är dom väldigt långt borta?


Åh, bara den flickan visste om att hennes älskade hund följer med henne. ❤

Hoppas verkligen på svar! 🙏 Kram 🐝

Svar: Förstår att du är trött på tjatet.. gör klart att du inte vill höra mer ! Jag kan inte se att det är försent.. jag ser kärlek och familj runt dig... inte hur det kommer till dig och inte i vilken ordning... men familj ser jag... kram :)
Esmaralda

35 AnnaK:

skriven

Anmälde mig till healingen. Har så svårt med det där vad jag vill uppnå då jag inte är fysiskt sjuk. Så jag gick bara på hur jag skulle vilja känna mig. Låter det som en vettig plan?

Kram 😊

Svar: Absolut, låter hur bra som helst.. kram :)
Esmaralda

36 Michaela:

skriven

Vad mysigt! Älskar när djur är inblandade. Jäklar vad nära marken du bor :)

Nu är väl ändå tystnaden permanent från honom?

Dags för kvällsjobb.
Kram!

Svar: Japp... jag bor nästan i höjd med marknaden så de är full rulle dygnet runt.. ja, det verkar vara stiltje nu.. kram :)
Esmaralda

37 Orolig:

skriven

Hej!

Känner mig orolig när jag går ut. Rädd för att det ska hända något. Har kanske isolerat mig för mycket sedan jag blev arbetslös. Kommer det att bli bra så att jag slipper oroa mig när jag går ut??

Kram

Svar: Gå ut mer.. utmana dig själv... du ska veta att inget ont händer dig när du går ut.. du är trygg... kram :)
Esmaralda

38 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Andehunden tar hand om sina..tänk om flickan bara visste..

Intressant när du kan märka att någon annan ochså ser samma som dej.Du har en fin gåva.

Es,dröjer mitt arbetsbyte länge än eller närmar det sig?
Kommer jag att söka många olika jobb innan det rätta kommer?

Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Ja, ibland blir det en sådan omedelbar connection när man möter någon annan som fungerar på samma frekvens.. det är en magisk stund ! Arbetsbytet närmar sig, var själv så aktiv du kan.. kram :)
Esmaralda

39 Dahlia:

skriven

Med mina morgontrötta ögon, var det ett leende menat åt mig jag såg lite suddigt hos honom?
Oavsett så blev jag på lite flörthumör så han har nog att skylla sig själv!
Om det ens märks, är ju lite diskret utav mig.

Svar: Visst var det ett leende åt dig ! Kram :)
Esmaralda

40 Lotta S:

skriven

Kommer vårens studerandegrupp att bli besvärlig, specifikt att se upp med och säkerställa? Skulle inte ha kraft för en massa sånt tjafs också.

Svar: Lite tjafs får du räkna med.. men det blir inte värre än att du kan hantera det.. kram :)
Esmaralda

41 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har kontaktat mannen som körde på mig för reperation av cykeln men inte fått något svar.
Har han läst mina meddelanden? Ser du att han kommer att betala? Eller tänker betala?
Kram

Svar: Kolla via numret vem han är. adress etc.. och ring upp.. skicka inte bara meddelandet... svarar han inte eller krånglar, då talar du om att du kommer anmäla... det får nog fart på honom.. kram :)
Esmaralda

42 *:

skriven

Hej

ser du om bröllopsklockorna klingar för oss inom dom närmaste åren.


och får jag jobbet jag sökt ?

Kram

43 Flytt:

skriven

Blir det någon flytt i år?? mår inte alls bra där jag bor nu. Måste ta mig härifrån.

Kram

44 Mimlan:

skriven

Vad fint det låter❤️

Min dotter hade skrivit en lapp till ängeln om att hon vill hunden ska komma tillbaka till oss. (den sjuka som vi lämnade tillbaka).

Ska vi upp i sadlarna och satsa på en ny hund? Eller ska vi ge upp hundplanerna?

Fundera på att anmäla min dotter till healing, hon har haft det jobbigt på sistone.

Kram

Svar: Kanske ni ska avvakta lite.. men ta sedan tag i hundplanerna igen.... din dotter kan behöva lite healing... för visst hon haft det jobbigt, stackaren.. kram :)
Esmaralda

45 Bo:

skriven

Hej Esmaralda.
Kan du se om det finns chans att vi kommer att bli tillsammans?
Kram

46 Hopplöst:

skriven

Esmaralda kommer det jobb eller ska jag ge upp?? verkligen hopplöst känns det som.

Kram

47 <3:

skriven

Behöver hjälp på traven.. behöver ta ett beslut.. jag undrar ifall han har någon annan som han försöker med och blir det en träff/kväll med mig och han? kommer jag finna nåt nöje i att ha kontakt med honom eller blir det bara motsats för mig?

48 B:

skriven

Tack.. det ska jag verkligen försöka att göra.. ❤️ tror du det va sista gången som vi såg skymten av varandra? Tusen tack igen..

49 G.H:

skriven

Vilken spännande resa mi är med om på alla sätt och vis! :)

Drömde att jag träffade dig i natt!
Det var en mäktig och cool upplevelse :) 😎

Kram!

50 Hemliga H:

skriven

Hej det var ett tag sen jag var här på bloggen! Jag har en fråga som jag har tänkt på jag tror att det var i en av mina första seans du berätta till mig för några år sen om min soulmate du beskrev lite grann om honom och jag har börjat prata med någon som låter lik han du beskrev jag kan ha fel. Men jag känner mig nästan säker på att han kan vara min soulmate. Jag känner bara att vi hör ihop. Jag vet inte varför jag har den känslan, jag känner inte honom riktigt väl. Är det konstigt?

51 Helena Ir:

skriven

Jag tror du menar ändrar "riktning"?
Min fråga var om andningen..besöket på sömnmottagningen..men vad som helst som dyker upp gör mig glad..så tack,Esmaralda! Ändra riktning..inte en dag för tidigt :)
när energin kommer..som ger mer glädje!
Vården är så seg.dröjer fortfarande 3 veckor till astmautredningen..konstigt det där att innan man vet att man har svårt med andningen så är det ett normal tillstånd..sen förstår man hur det ligger till..

Fick veta att I frågat efter mig idag..goa farbrorn..han fyller 96 i mars..min kompis på gymmet!..

Kram :)

52 Orolig:

skriven

Hej!

Ser du fortfarande att jobb är på väg eller har jag missat chansen??

Kram

53 Anonym:

skriven

Hej Es har funderat ett tag om det inte är Maja som Mikael haft känslor för i alla år. Hon är gift och tror kvällen hon träffade sin man kunde det blivit M med men det yttre gjorde att hon inte valde M. De känns väldigt nära. Har Maja mer än vänskapliga känslor för M ?
Kram

54 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vad fint att ha hunden med sig sådär. Jag tror nog att pappas hund, Mitzie, tittar till mig ibland. Hon var väldigt förtjust i mig och brukade alltid titta in i mitt rum för att se om jag var där varje gång innan hon skulle gå ner för trappan.

E, som var min coach och som jag skriver tillsammans med blev sjuk sist vi skulle ses. Hon skulle höra av sig när hon blev frisk igen. Jag tycker att hon har varit sjuk så länge. Jag undrar hur hon mår. Fast jag vågar inte riktigt höra av mig. Hon sa ju att hon skulle ta kontakt då kanske hon inte vill att jag ringer. Eller skulle hon tvärtom bli glad om jag hörde av mig?

Kram ThereseC

55 Misstjejen:

skriven

Hej

Blir den bestämt datum om två veckor på en tisdag att åka dit och besöka skola?

Även kommer E hon blir glad för det för hon har längtar och vänta för länge...

Ha det bra

56 Jennifer:

skriven

Hej kära Esmaralda. Hur stor är chansen att jag kommer iväg en sväng till Jemen?

Det känns starkt som om det är dags att lägga in en högre växel, för att komma framåt i min utveckling. För att komma ett steg närmare den jag är menad att vara, som jag vill bli. En inre känsla jag har. Just nu är resandet det som ger mitt liv en mening. Och jag känner att det enda sättet att hitta en mening med allt är att utmana mig själv när det gäller att resa. Jag måste ta det första steget och lita på att livet bär?

Känner mig så inspirerad av människor som verkligen vågar leva och göra det som de innerst inne vill. Har hittat ett forum på nätet med folk som har rest till ALLA världens länder och jag känner att jag vill också vara just sådan. Det känns som att det är dags att våga ta språnget. Det är enda sättet jag kan växa som människa, så som jag önskar.

Har bokat boende i Mauretanien och det känns som ett inre rus inom mig. Kan ännu avboka🙂

Kram

57 Boudica:

skriven

Åter igen en trött dag här, men snart hoppas jag att jag hittar tillbaks till min balans.
Ska nog anmäla mig till healingen, brukar ge mig lite energi efter en första dag urtrött! Även om jag inte märkt speciellt mycket utöver det.
Funderar på att anmäla en som jag bryr mig om. Han kanske inte visar det speciellt mycket utåt men jag har en känsla i att han behöver lite healing. Omedvetet ;)
Han verkar ha tagit emot rätt bra när jag har testat skicka lite healing, så ska bli intressant att se hur han tar emot när du skickar, du är ju "starkare" än mig ;)
Men måste jag kunna hela hans namn för att anmäla?

Annars känns det som något "andligt" är på väg här, många deja-vu känslor på senaste, och jag känner på att det är en andlig dörr som öppnas lite. Naeh jag vet faktist inte vad jag skriver om! ;)

Intressant även om att du skriver om en hund som skyddar.
Jag som tyckte mig se en grå hund som satt vaktande vid sovrumsdörren i morse, vad den gjorde där vet jag inte, och det var ingen hund som jag träffat tidigare i detta liv. Länkar även Anubis till den på något vis.
Vad ser du om hunden? :)

Ha en fortsatt go resa!
KRAM!

58 And:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar han vara säker eller är han ändringsbar?
Kram

59 Browallia:

skriven

Vilken fin upplevelse med flickan, hunden och kvinnan i rullstolen.

Igår fick jag veta att min adhd/add-utredning även visar att jag har en undvikande personlighets- störning. Med tanke på allt jag gått igenom i mitt liv så förstår jag att det inte är konstigt att jag utvecklat denna personlighet. Jag vill inget hellre än ta mig ur min sociala rädsla, kommer jag få gå i terapi och få hjälp med det?

Jag får ofta höra att jag inte ÄR mina diagnoser utan att jag HAR dem. Jag förstår inte det uttrycket. Kan du förklara vad som menas med det?

Kram

60 Sessan:

skriven

Mitt i prick..
Mitt djur har skadat sig.
Blivit undersökt av veterinär o fått mediciner etc.
Är anmäld till djurhealingen och jag vet ju att du gör allt vad du kan. Men ser du något om framtiden?
Ovissheten är värst.


61 And:

skriven

Hej Esmaralda.
Är han ”säker” i denna fråga?
Eller är han ändringsbar?
Kram

62 Orolig:

skriven

Hej!

Blir det något jobb innan sommaren?? Jag ber varje dag att få ett jobb snart. Hoppas att jag blir bönhörd.

Kram

63 Alie:

skriven

Hej Es
Det är så fantastiskt att följa er, och fina bilder du tar med.. uppskattas!

I morgon är det årligt samtal med chefen.. kommer det att gå bra och ska jag tänka på något hur jag ska förhålla mig?
Det är en speciell arbetsplats och jag vet inte riktigt var jag har hen..
Kram 💫

64 Hjälp:

skriven

Ser du någon ljusning i min hopplösa tillvaro?? Orkar inte med att ha det så här länge till.

Kram

65 Kvinnan :

skriven

Hej Esmeralda, hoppas att du har det bra i Israel.

Undrar om något speciellt händer mig i år?

66 Hmm:

skriven

Hur ser det ut för min syster, kommer hon börja leva snart? Skaffa arbete och make? Eller kommer det alltid vara så här?

67 Mercan :

skriven

🤗😍♥️😘♥️☺️

68 AnnaK:

skriven

Fick en oväntad energikick idag! Kände mig t.o.m riktigt glad och kunde inte ens fullfölja den obligatoriska tuppluren efter jobbet. Vad hände? Tänkte att du kanske börjat preppa för healingen lite och det sipprade lite energi. Började redan på jobbet och jag pladdrade på med ”spanet”. Tunghäftan var borta helt plötsligt och det kändes så skönt 😂 Kan ju vara pga det jag kände mig glad. Även om jag gett upp hoppet om hångel där.....som var lite vad jag hoppats på 😜

Kram och sorry för meningslöst pladder 🤗

69 Pia:

skriven

Ibland skulle man vilja ha lite av din gåva att se och höra besökare från andra sidan...
Vill gärna veta om jag kommer att träffa mannen i år, som klart och tydligt ska finnas för mig i framtiden. (Blev spådd av dig för 6 år sedan).
Eller är det han som jag fortfarande har lite kontakt?
Kramar

70 Oro:

skriven

Hej!

Kommer det att bli bra och ordna sig eller går det åt skogen med jobb och allt??

Kram

71 IB:

skriven

Når møter jeg kjærligheten?

72 Analiss:

skriven

Så fint inlägg<3 och vad kul att se vart du bor:)Jag har själv bott så nära, på ett hotell utomlands, så man kan se ner från balkongen till affärer och allt uteliv och resturanger nedanför och omkring mig,mysigt är det att sitta där på kvällarna om man inte skall ut:)

Ps:Ser du något bra som jag kommer vara med om snart?
kram

73 Livsturisten:

skriven

Just som jag mår som bäst kommer ny smäll...hunden skadade sig o ska troligen opereras imorgon. Jag orkar inte med motgångar hela tiden, kan man bara få må bra en halvlång tid åtminstone?!? Och denna mystiska m.....x vem är det egentligen?
Kram från en ledsen o uppgiven ikväll.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: