Jag blev evakuerad .....

Så blev  jag och massa med mig evakuerade. 

 I natt !

Vi transporterades i stora militärbilar till en facilitet i Ängelholm… nån slags  militärförläggning som låg hemligt en bit ner under Hallandsåsen.

 

Jag vägrade stor sovsal och talde surt om att jag inte sover med någon annan – bara med mig själv. Möjligen maken till nöds och that´s it.

Och så behöver jag min snarkmaskin, den fick jag inte ta med och mina öronproppar. Annars kan jag inte sova alls. 

Plötsligt kom generalen insvassade.. han verkade väldigt feminin ,  så gjorde han en piruett framför mig , rättade till håret och presenterade sig ” General Bög”

 

 

Heter du det eller är du det ? undrade jag intresserat.

Men han bara vände på klacken och lämnade rummet med svajande höfter.

Herregud, var har jag hamnat ? 

Plötsligt ropas mitt namn ut i högtalarsystemet och jag rusar  till Hjälpmedelsavdelningen som jag blev kallad till. Och jag får välja mellan ett hundratal coola snarkmaskiner och  valde en som såg ut som en Ferrari.

Jag fick neongröna självlysande öronproppar.

Och  som lite extra bonus  fick jag ett mysigt duntäcke.  

 

Fullastad beger jag mig till det lilla rummet som jag tilldelats  och som jag slapp dela med nån annan.

Så ser jag att det är två dörrar i rummet och ingen av dem går att låsa. Då klagar jag igen.. jag var väldigt gnällig tycker jag själv  nu i efterhand. 

Arga Snickaren från TV  träder fram och med en stor slägga till hjälp spikar han igen båda dörrarna. ” Jamen nu kan jag inte komma ut ju” protesterade jag.

” Det skulle du fan tänkt på innan” snäste snickaren som var väldigt arg.  Så satt jag där i mitt lilla rum med min Ferrari snarkmaskin och lysande öronproppar  när det surrar i luften och ett litet flygande tefat tar form.

 

 

Ungefär här började det spåra ur rejält.

En skallig liten dam med lila läppstift kikar ut från en lucka i tefatet och väser upphetsat ” Rappa på nu… kasta dig ombord så tar vi dig härifrån ”

Jag kastade mig ombord.. dvs jag slängde mig  över den lilla farkosten och jag kraschade med tefatet under mig.

Såklart, herregud, det hade jag väl lätt kunnat räkna ut!

Det vällde ut en massa små varelser som alla var skitförbannde på mig.  För att jag var för tjock och för stor och för lång.

Du har blivit som jordingarna eftersom du levt här för länge… sa drottningen som var grön och slemmig med långa lösögonfransar och med  tiara på huvudet.

” Kan man göra nåt åt det ? ” undrade jag desperat.

” Du får prata med Arga Snickaren, han är mullvaden som ordnar sådant”  svarade drottningen.

 

 

 

Så vrålar jag efter snickaren.. som dyker upp och när jag berättar om små varelser och ett rymdskepp så plockar han fram en rejäl spruta ur snickarbyxorna  och påstår att jag fått en psykos och måste avlivas.

Fär allas bästa.

”Du kan väl i alla fall samarbeta lite” bräker han när jag skriker för livet och försöker komma undan.  Jag känner sticket i armen.. och vaknar  hemma i min egen goa säng.

Satan vad verkliga drömmar kan vara ibland  - fast de är alldeles tokigt korkade !

Kram & kärlek

1 Mikael:

skriven

Haha vad rörigt det kan bli men roliga drömmar du har :)

Kram
Mikael

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer min drömresan blir sant när jag är 30 år som jag tänker kom dit när jag är 30 år.

Kommer det var en spännande resa så jag längtar efter den och hoppas någon som är bra som följa med mig.

Kommer det var en äventyr resa i london när jag fyller 30 år?

Ha det bra

Svar: Ja jag ser en fin resa för dig.. det kommer bli bra... kram :)
Esmaralda

3 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Es! Håller med om att drömmar kan vara så sjukt konstiga, men i bland är verkligheten snäppet värre. Nu vet jag faktiskt inte hur mycket motgångar jag mera orkar få. De tar liksom aldrig slut. Var är detdär ljuset som du sett för mig?

Kontaktade Saharamannen igår kväll för att höra om han är okej. Fick då veta att han varit med om en olycka med sin motorcykel. Han berättade att han druckit massor med alkohol en kväll, han som inte brukar dricka. Så skulle han - UTAN HJÄLM - köra motorcykel hem, och han hade kört fort. Alldeles för fort. Och krockat. Han kom undan med ett skadat ben och en skadad arm, tillbringade 6 dygn på sjukhus.

Nu är han hemma igen. Men då vi samtalade kom det fram, eller sa han till slut, att han försökt ta livet av sig då han satte sig på motorcykeln. Hans tanke var att avsluta sitt liv, därför hade han kört så fort. Han sa att allt känns meningslöst utan mig och att det var på grund av att vi gjorde slut som han ville dö.

Känns ruskigt tungt nu för mig. Jag försökte säga att han måste söka hjälp, jag kan inte hjälpa honom, inte rädda honom. Men han vägrar. Jag känner en stor skuld över detta. Nu mår jag bara skit. Vet inte vad jag kan göra. Kram

Svar: Känn inte skuld. Jag tror inte det var riktigt så illa som han säger. Men oavsett, så är han ansvarig för sitt eget liv.. du ska inte känna skuld... lova mig det !! Kram
Esmaralda

4 Dunegull:

skriven

Hahaha, ibland undrar man alltså.
Ena sekunden skickar han att han saknar mig, nästa något dumt. Försöker ignorera i den mån det går. Är han påverkad? Varför gör han såhär? Ser du om han slutar snart? Kanske tom hittar ngn ny?
Kram

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Behöver bara fråga ändå att är det något som inte är bra mellan min mamma och E?

För hon vill inte tala om henne av dom har inte en bra relaion.

Som det har gör med mig eller något annat?

Så kommer jag ändå märks något dålig om jag får vet mer på tisdag av hur hon är?

Ha det bra

6 Lollo:

skriven

Bästa Esmaralda
Drömmar är som att leva ett liv till.
Men ibland undrar man verkligen hur alla sekvenser som dyker upp kan ske.
Ibland kan det kännas som om man reser iväg och det jag tycker är mest märkligt är när jag drömmer om människor som jag aldrig träffat eller sett är hur bekanta som helst i drömmar.
Jag har en liten fråga till dig för att hjälpa min vän:
Han säger att han dagligen känner närvaro av en kvinna i sin bostad men vet inte vem det är.
Är det någon levande eller en ande?
Det påverkar honom väldigt mycket.
Vänliga hälsningar
Allt gott till dig

Svar: Jag tror nog att han kan få andebesök.. och nästa gång ska han högt och tydligt tala om att tack men nejtack, jag vill inte du kommer på mer besök och kvinnan kommer lyssna och hon kommer inte besvära honom mer.... de från andevärlden vill inte skrämma oss...och något ont runt honom finns över huvud taget inte... kram :)
Esmaralda

7 Skrållann:

skriven

Hej!
Haha, ja jösses vilken dröm du haft och jag förstår att det var skönt att vakna.
Jag är också inne i en ”drömperiod” och i natt vaknade jag av en riktigt läskig dröm. Vi hade en liten gepardunge eller liknade kattdjur och den satt utanför en altandörr och såg hängig ut. Jag öppnade dörren lite men den rörde inte på sig och jag sa åt min son att gå ut och kolla. När han kommer ut hoppar den upp på honom och dessutom kommer flera och börjar bita på honom. När jag ska öppna dörren och försöka hjälpa honom är nyckeln borta och jag ser paniken i hans ögon. Jag springer till ytterdörren och när jag kommer ut segar han ner på backen och då vaknar jag samtidigt så jag vet inte hur det gick. Det var så fruktansvärt och det är det andra otäcka jag drömt denna vecka och i båda drömmarna är barnen inblandade. Hur kan jag tolka det hela?

Kram❤️

Svar: Fy vilken hemskt dröm.. och den bottnar nog i att du ibland är lite orolig för din son.... kram :)
Esmaralda

8 Helena Ir:

skriven

Det var då en dröm..sciencefiction,rysare nattetid..en sådan detaljerad dröm..förstår inte hur du kan komma ihåg den så väl..? Funderar lite på hur en Ferrari snarkmaskin ser ut..?
Summa summarum efter denna dröm måste vara..Du har inte en lugn stund i ditt liv..Det händer alltid något :)

Jag vet att du inte spår i hälsa..men tror du att jag är inne på rätt spår i mina tankar..

Kylan i landet spås stanna en längre tid..det jobbiga är halkan..

MG var tuff som tog sig ut i det kalla vattnet..

Ha en bra dag!

Kram :)

Svar: När jag vaknade tänkte jag igenom drömmen noga och högt.. därför stannade den i minnet.. annars brukar man ju glömma direkt ! Det är så sällan jag alls minns något jag drömt så jag blev väl lite tagen av detta :) Ja, jag tror du är inne på rätt spår... kram :)
Esmaralda

9 HuldaMaräng:

skriven

Gomorron!
Den där drömmen verkar svettig! Slemmiga gubbar och arga snickaren.. det vore något för en drömtydare att bita i 😂😂😂
Min lille gube, han brukar besöka andra världar dagtid han! :)

10 Sus:

skriven

Hej
Oj,spännande även på nätterna....
Kul med ett rikt inre liv blir aldrig tråkigt....
Har du någon tolkning på detta?
Har du gjort förutsägelse för 2019?
Love sus

Svar: Ja det har jag.. om du scrollar tillbaka så hittar di :) Kram :)
Esmaralda

11 <3:

skriven

Hej kära Es, vill U L ses om jag skriver till honom?
Min stora kärlek på något sätt.
Kram

12 DD:

skriven

Rolig dröm haha 😊

Själv drömde jag att jag födde barn, fick en dotter.... min kusin som är gravid på riktigt fick också en dotter i drömmen. Fast hon väntar en pojke .. intressant 😄

Kram

13 Frida:

skriven

Hej.
Det är ändå härligt med drömmar. Man kan leva ut och göra saker man annars inte brukar......flyga själv tex 🤣.
Jag är så stressad av allt jag måste fixa...tror du att jag ror det i hamn eller det blir övermäktigt.?
💜💛💜 kramar

Svar: Ja att flyga är så läckert !! Di fuxar det du ska fixa.. kram _:)
Esmaralda

14 Linda:

skriven

Hej Esmaralda!
Idag ska jag träffa mannen som jag bröt med i höstas. Varför vill han träffa mig igen?
Kram Linda

15 Fina:

skriven

Hej! Ger det A någonslags kick då han/vi håller på såhär? Ger det honom lite extra spänning i livet? Kram

16 mg:

skriven

Hej..
Nu har jag startat mitt företag..kommer jag lyckas att få kunder och hitta lokal?
Kram!

17 W:

skriven

Jag undrar vad du har emot arga snickaren för jag tycker att han är riktigt mysig på något vis. Ensam i ett rum med honom skulle jag inte ha något emot ; )

Hur som haver är det skönt att det bara var en dröm. Gud, så knasigt det kan bli ibland : )

Kram

Svar: Jag älskar arga snickaren.. så är det... hade aldrig trott att jag skulle bli avlivad av honom !! Visst kan det blir rent knäppt.. kram :)
Esmaralda

18 Virrhönan:

skriven

Godmorgon!
Haha vilken dröm, avlivad av arga snickarn! Vart kommer allt ifrån..
Jag drömde också galet inatt att jag var på begravning och massa släktingar vällde in men jag och många fler missade begravningsakten i kyrkan. Jag blev jättestressad men dom andra brydde sej inte. Jag hann i alla fall till maten och kaffet efteråt och där mitt i allt sitter personen från mitt jobb som jag inte alls tycker om och påstår att han försökt ringa mej 51ggr och det säger han på bredaste skånskan. Blev så arg att jag tog en näve med röd paprika och kastade i ansiktet. Till slut skulle jag smyga in i kyrkan och ta adjö av den döde men då ligger det istället massa bebisar och sover på golvet i sina babynests och även 3 hundar liknande MG som alla vaknar. Sen vaknade jag och undrade yrt vart fan allt det där kom ifrån...lite konstigt att man minns vissa drömmar mer än andra..
En skön söndagmorgon här, morgonkaffet är intaget och jag funderar på vad som kan ske i veckan som kommer, dyker det upp något skoj eller nåt speciellt jag ska hålla koll på?
Kram💕

19 Fjäril:

skriven

Oj oj vilken dröm, kunde inte låta bli att skratta, du är härlig. Funderar mycket över hur mitt fortsatta liv blir , kommer jag träffa ngn livskamrat Soulmate. Har inte gjort ngt åt min situation ännu.

20 Moj:

skriven

Hej Esmaralda.
Det kan vara helt galet att drömma ibland.

Esmaralda,
Tänker han på en relation med mug eller att jag flyttar dit? Eller verkar han tagit något beslut?
Ser det möjligt ut?
Kram

Svar: Han verkar tveksam... kram :)
Esmaralda

21 Pia1:

skriven

Herrejösses vad din hjärna jobbar om natten 😂

Svar: Ja, eller hur !! Galet ! :) Kram :)
Esmaralda

22 Sippan:

skriven

Vad gott när man inser att det bara är en dröm.
Drömmer ibland skitkonstigt och när jag ska försöka berätta så är det inget sammanhang överhuvudtaget.
Kan vara riktigt otäcka drömmar och då är det gott att vakna upp i sin säng.
Har märkt att jag drömmer otäckt när jag har för varmt i sovrummet, så tips är att försöka ha det svalt. Så är det för mig iaf.
Ez, när kommer den äkta kärleken till mig? Saknar den jättemycket.
Kram och ha en fin dag! 🌞

Svar: Ja, jag brukar aldrig minnas mina drömmar så detta är ingen som jag brukar besväras av,,, och tur är ju det !! Visst kommer den äkta kärleken.. kram :)
Esmaralda

23 Skorpan:

skriven

Vilken dröm! Ja varifrån kommer allt, det som man drömmer om? Kan knappast tro att du stötte på tefat o rymdvarelser igår i spabadet, eller gjorde du det ;)?. Nån tolkning av din dröm?

Själv sov jag illa o vaknade fyra o sen låg jag vaken en timme för att kliva upp o sätta på tvättmaskin. Efter det gick jag tillbaka o lade mig o sov gott fyra timmar. Nu har jag städat nya badrummet o skrubbat bastun efter allt damm o nu ska jag skrubba mig själv. Blir lite hemmasysslor o handlande plus en tur till kursplatsen där frågor ska besvaras. Har nåt jobb jag borde söka för att ha nån chans att få en ny utmaning. Utmaningen i jobbet nu är att dansa efter andras pipor o det är jäkla svårt för mig... Månne jag har gjort uppror nångång?
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Såvitt jag minns har jag inte stött på några aliens sista tiden... ! Jag tror drömmen hade sina rötter i ur en film jag såg.. om andra världskriget.. där folk deporterades och så gjorde jag den lite mer "svensk" Du har mycket omkring dig men det fixar du... kram :)
Esmaralda

24 Anki:

skriven

Godmorgon Es <3
Hahaha dina drömmar tar nog priset ! Så tokig och låång dröm ..Men det är väl fullmåne och då drömmer man väl extra mycket...eller är det så att man inte kan sova..jaja något med månen är det ;-)

Har en snarkapparat själv sen 8 år och ville få prova en ny mask då den sitter illa och läcker trots nytt "gummi" men se det gick inte Det får jag köpa själv...hur ska man veta vilken "masksort" som passar när det finns flera olika..och dyrt är det !
Tid hos syster är oxå svårt att få dom går på knäna trots privatisering Tid tidigast hösten 2019 ...
Får fortsätta se ut som jag stoppat trynet någonstans där det inte ska vara och fastnat...

Ha en fantastisk Söndag !
Kram Anki med flock

Svar: Ta dig till närmaste sjukvårdsaffär. Vi har en i Helsingborg och man får hjälp att prova sig fram bland alla olika masker. En mask som sitter bra är ju A och O ! Kram :)
Esmaralda

25 Ia:

skriven

Hej
Det är längesedan jag drömde något. Min sömn har totalkraschat efter utbrändhet och samtidigt en otrogen man. Jag hoppas att någon gång få sova en hel lång natt igen 😴

Jag och den äldre av mina barn satt igår kväll och pratade om våra liv. Båda två vill vi träffa någon. Kan du se vem av oss som är i ett förhållande först?

Kram

26 Camilla:

skriven

Haha, vilken sjuk dröm....
Jag har ett dilemma med min dotter, jag kan inte riktigt godkänna att hon vill vara kille istället, är jag dum eller? Vad skall jag göra? jag tycker om min flicka sådan hon är, varför ändra på det?
KRAM

Svar: Släpp henne fri och låt henne vara som hon är. så hon känner sig trygg i oavsett vilken roll hon väljer.. och älska henne och bekräfta henne oavsett.... kram :)
Esmaralda

27 Um:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som att det kommer bli anledning för honom att berätta om det för hans familj?
Kommer han att berätta?
Kram

28 EPM :

skriven

Hahahaha!
Åh jag behövde verkligen läsa detta!
Insåg igår att de jag sett som mina vänner inte slls känner mig, samtliga har genom sina frågor till A om hur han mår i skilsmässan liksom förutsatt att om nån mår dåligt så är det han- jag är tydligen den ”onda” och drivande. Detta gör mig väldigt ledsen...😢

Det känns som om det enda jag har kvar i denna staden nu är mina älskade barn och min kärlek till ön.
Jag hoppas jag alltid kommer ha ett hem här på ön, även när barnen flyttat... även om jag är ensam

Kram

29 Rosa:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att hans relation med henne fortsätter?
Kram

30 Lollo:

skriven

Bästa Esmaralda
Tusen tack för ditt svar
Nu undrar han bara om det är någon han kännt eller är det en platsbaserad ande
Stor kram

31 Michaela:

skriven

Haha! OMG vilken dröm!😁 Helt otroligt hur man får ihop det. Jag drömde härom natten att jag bråkade om en blåbärspaj med en kollega på Hemköp. Var fan kom det ifrån liksom😄 Skönt iaf att du vaknade hemma i din sköna säng.

I morgon kl 7.00 genomgår brosan sin tredje hjärtoperation sen Oktober. Man undrar ju vad vi har gjort för ont här i livet. Oerhört tungt för oss men det som skiljer denna gång är att det dykt upp någon högst oväntat som stöttar och verkar bry sig på ett genuint sätt. Inget jag är van vid och har avslutat flera gången men kommer tillbaka. Undrar om det var det som Tara meddelande mig om eller har det ännu inte inträffat? Förvirrad.

Ha en skön söndag!
Kram o pussar till MG!

Svar: Kan vara det som Tara meddelade dig men det finns också något annat.. det kommer... jag sänder de bästa energier till din bror... stor styrkekram :)
Esmaralda

32 AnDa:

skriven

Hej Esmeralda!

Vilka drömmar:-)
och att du kommer ihåg den så klart. När jag vaknar upp från mina drömmer oftast kommer jag ihåg bara små fragment eller inget alls.

Es! Jag måste fråga dig om John. Är det ngt/ vårt relation som jag bör avslutas ?!? kan han bli för dominant , lite farligt för mig hur han är? Vet inte om han är kär i mig och skulle det hjälpa med hans OCD och ångesten....
Kram Nicky

Svar: Han verkar vara upptagen med sig själv och han ÄR dominant... har svårt att se att du skulle kunna bli lycklig med honom.. kram
Esmaralda

33 Jossan :

skriven

God morgon!

Det där att få upp tidigt idag gick inte så bra.. somna inte förens vid halv 2... inte bra att kolla på Netflix!

Idag ska jag fortsätta städa. Julen åkte ut igår och jag köpte faktiskt tulpaner!

Ska skriva en lista med de som måste göras. Jag ska iallafall tvätta mina lakan idag så de blir rena iallafall.

Ikväll ska jag träna sen bli färdig med städningen. Det är så tråkigt att städa.

Jag fick en syn att jag köper hus med min framtida man nästa år. Stämmer det?

Kram


Svar: Jag vet... om jag tittar på en bra serie så kan jag kasta en blick på klockan och se att hon är 3... herregud...Netflix kan vara lite farligt ! Hus kommer du köpa men jag ser inte när.. kram :)
Esmaralda

34 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Vilken dröm 😂.
Själv drömde jag att jag skulle ha sex med en snygging på ett hotellrum. Men innan snyggingen dök upp så tog hotellpersonalen och snodde min säng för det var någon annan som behövde den och inte skulle jag få ha eget rum heller och jag kände mig missnöjd för jag ville inte ha sex offentligt på golvet. Jag funderade på om vi kunde använda soffan men då var det någon annan hotellgäst som hade spytt på den. Så trist att det blir så när man planerar lite härligt sex 😂.
Sen vaknade jag av att kaninerna var upprörda och stampade.
Jag frågade vad de hörde men de sa inget till mig.
Så jag somnade om.

Kram ThereseC

Svar: Ja, det var inte meningen att du skulle ha sex i den drömmen :) Kanske tur att kaninerna väckte dig :) Kram :)
Esmaralda

35 Anki:

skriven

Tack för bra tips !!!
Kram Anki

36 Dina:

skriven

Hej Ezmeralda, vilken dröm asså)))
Undrar om min resa till Jerusalem i februari kommer gå bra. Va tror du? 🤔

Svar: Ja det kommer gå bra.. du kommer inte vara med om lika mycket issues som jag, under min Jerusalem :) kram
Esmaralda

37 Ullegull:

skriven

😂😂😂skönt att det inte bara är jag som drömmer sjuka drömmar!😂😂😂

Svar: :) Vi är nog rätt många :) kram
Esmaralda

38 Linnean 🌸:

skriven

Milde skapare vilken röra! 😆 Morgondrömmar kan var tokiga och det är de enda jag minns sen.
Snickaren hade nog skrattar gott om du berättat om drömmen, han är ju inte så arg. 😁
Apropå flygande tefat så har jag ett par grannar som påstått att de blivit hämtade av UFOn och varit på åktur. Där går min gräns! Klart det finns liv på andra planeter men att ta en åktur med dem skulle jag inte vilja. När jag hörde det där så...hm, stängde jag alla vädringsfönster den kvällen! 😆 😊
När jag läste ditt svar att jag förmodligen blivit dödad pga häxerier i mer än ett liv så blev jag liksom ”bortkopplad” en kort stund. Jag ”såg” inget men fick en stilla känsla och som jag var långt tillbaka och fick en slags ro. Kanske dags att släppa fram det där som ligger och gror i bakgrunden men bara i gott syfte.
Det ger sig väl om det är meningen. Det jag känner det känner jag ju och det jag anar brukar oftast vara rätt men man tror ju inte alltid på sig själv eller bortförklarar mycket.
Solen skiner och ett långkok ska göras.
Ha en himla fin söndag! Kram...
/Linnean 🌸

Svar: Ja, att släppa fram för bara gott.. att förlika sig med det som varit..gör gott ! Härligt med långkok... här koktes det grekisk gryta i ugnen igår... som räcker till idag också! Kram :)
Esmaralda

39 Maa:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att finnas några hinder för en relation mellan oss?
Kram

40 Lisa:

skriven

Hej,
ser det ut att kunna fungera mellan oss, eller kommer det alltid att vara gnabb? Jag blir så lättirriterad på hans beteende ibland, medan det ibland är harmoniskt och funkar bra..
Kram

Svar: Det kommer alltid vara gnabb... du får känna in och så länge det positiva överväger det negativa, så länge är det rätt.. kram :)
Esmaralda

41 Sessan:

skriven

Håll tummarna!
Idag skriver barnet tenta som måste klaras.
Är det partnern med stort P som hen har träffat nu?

Din dröm ASG. Jag minns aldrig vad jag drömt = jättetråkigt.

Svar: Håller tummarna... min son skriver också tenta idag Osäkert om det är rätt partner men det visar sig väldigt snart.. kram :)
Esmaralda

42 Mimis:

skriven

Hej!

Känns riktigt hopplöst. Kommer det att ordna sig innan jag går under. Finns det någon ljusning för mig. Har bara lust att ge upp.

Kram

43 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Såna filmer vill jag inte se. Det är först för några år sen jag kunde börja se på filmer som handlade om nazitiden. Hur sjutton har någon kunnat vara så idiotisk, totalt avsaknad av vett o sans? O det fick jag uppleva, fi fan, överlevde ju dock, o undrar vad som gjorde att just jag var en av de som gjorde det? Vilken tur att jag inte kommer ihåg nåt av detta...

Ja det finns en del att göra nu, men som tur blev jag av med ett kvällsmöte nästa vecka ;). Ska istället till skolan o höra vad rektorn o specialläraren har att komma med gällannde klassläraren o problemen där... Vissa ska nog bara fungera som ämneslärare, tror jag. Att vara lärare idag är nog slitgöra.. Tur jag förstod att låta bli den banan ;).
Kram Skorpan

44 Anonym:

skriven

Vilken knasig dröm, tänk vad man kan fantisera ihop medan man sover. Rolig läsning var det i alla fall.


Jag har en sjukdom sm gör att jag nu har tagit avstånd från män. Det känns mycket ensamt och stundtals väldigt jobbigt men ingen skulle direkt reagera positivt på detta. Jag behöver väl hitta en man som gillar mig väääldigt mycket innan jag ens kan berätta denna sak men om jag är avståndstagande så driver jag bara bort dem för att jag verkar ointresserad. Men att hitta en sådan man är rent ut sagt omöjligt. Jag vet inte alls hur jag ska förhålla mig till detta. Berättar jag blottar jag liksom mig själv för människor jag inte känner så bra och jag vill inte skylta med detta direkt. Men andra alternativet att vara ensam börjar tära på mig. Ser du hur det blir. Att vänta på den rätte om han nu finns verkar dröja länge och att ha lite kul däremellan verkar uteslutet. Men egentligen har jag bara mig själv att skylla :(

45 Helena Ir:

skriven

Tack!

Tänker på hur hjärnan får till det så där i drömmarna..fantasi på hög nivå!

Anki..jag är ny på det här med snarkmaskin..men vet att man kan vända sig till hjälpmedelscentralen för nya masker mm. I Stockholm kan man ringa detta nr 08-123 476 00..de har besöksadress i Älvsjö. Jag har haft svårt med att bli bekväm med maskerna jag provat hos sköterskan..men nog bestämt mig för en näskuddemask..det stör mig minst på natten..och minst utsläpp av luft runtomkring. Tråkigt att det ska vara så dyrt..med något som jag förstår är livsnödvändigt!

Skorpan, jag tycker du ska gå tillbaka till butiken och köpa de där höga stövlarna..det skulle jag själv gjort..eller ska göra när ekonomin tillåter :) Snyggt ju..
Bastu..har du..perfekt när kylan biter..önskar det byggdes så mer här också..

Kram :)

46 AnnaK:

skriven

Allt bra spännande att sova ibland 😁 Älskar att drömma! Ibland är det så ljuvligt att man blir besviken när man vaknar 😂

Kommer jag bli nöjd om jag klipper håret? Har inte varit till en frisör på många år pga mitt hårkomplex så det är väldigt stort att gå till frissan för mig. Finns det något jag kan göra för att förbättra hårkvalitén?

Kram 🤗





Svar: Ja jag tror du blir nöjd med en klipp... men det ska vara en frisyr som är "du" så tänk ett varv till och ta sedan tag i det.. kram :)
Esmaralda

47 SOL:

skriven

God søndag! De siste dagene har det vært så mange engasjerende blogginnlegg å lese at klagemuren og healing, forskning og Channi West, utomjordisk liv og heksebrenning har opptatt meg hver kveld :-)

Takk for både den første og andre healingen, etter det har noe lettnet i et par relasjoner som var kompliserte, åh så deilig.

I den andre healingen forsøkte jeg mest å legge min kraft til din og sendte til ei jeg er så glad i, jeg visualiserte et mirakel, man må tro på mirakler.
Hun vet ikke om at hun var med.

Det ser ut som at jeg ikke lenger kan stole på bilen min, ikke bra,ikke bra. Det betyr utgifter.

I morgen skal vi snakke lønn på jobben,
Det har vært litt sånn at folk med godt egenverd kan få mer,mens den som ikke er så sikker på sitt menneskeverd får mindre. Det handler om å stå opp for seg selv, stille krav og melde behov vet du.
Men så er jeg jo så glad i arbeidet mitt, føler meg heldig og takknemlig som får jobbe under så stor frihet.....da kan jeg kanskje leve med å ikke tjene så bra,tenker jeg, noen ganger.
Det skal innføres et nytt lønnssystem nå som jeg håper blir mer rettferdig for alle.

Jeg er så innmari spent på hva dette vil utgjøre for meg, og hva jeg skal gjøre hvis det ikke blir bra.
Føler du noe på det?

Svar: När det gäller nya lönesystemet så blir det lite mer för din del men jag tror inte det blir så pass som du hoppas på... och som du själv känner.. bilen är inte helt pålitlig längre.. kram :)
Esmaralda

48 Jennifer:

skriven

Ok, ska försöka släppa skuldkänslorna. Men jättetråkigt känns det, jag vet inte, kanske jag helt enkelt måste bryta kontakten med honom för annars blir det väldigt tungt.

På tal om drömmar... jag älskar att somna och drömma! Kanske för att man en stund slipper ifrån livet här. Fast man kan drömma knasigt och konstigt och ibland härligt och underbart! Så är det ändå en slags paus från verkligheten man lever i.

Fina Es, söker med ljus o lykta efter något trevligt och positivt i mitt liv... det är ett tag dit men känns det som om jag kanske får fira Alla Hjärtans dag på något speciellt sätt med en dejt? Finns chansen?

Om jag är ensam brukar jag ordna middag och fest för mina singelvänner, men efter 40 år vore det så härligt att få fira dagen på ett romantiskt sätt. Kram

Svar: Jadå, chansen till dejt finns... försök ha lite nya ögon när du ser dig omkring... kram :)
Esmaralda

49 Jessica:

skriven

Hej es

Kommer jag och min mamma bli sams idag?
Jag verkligen avskyr att va osams med henne. Hon är ju mitt allt, och när vi bråkar så får jag ont i hjärtat, för jag vill ju inte bråka med henne, men det bara sker liksom, ena sekunden är allt normalt och lugnt, och sen andra sekunden är vi i krig.
Kommer vi bli sams idag? Eller hur ser det ut? Jag har bett om ursäkt, men jag vet inte om hon tog emot det eller inte..

Kram

50 Johan:

skriven

Som jag garvade! Tack Esmaralda :) (Men min första tanke, efter att ha läst de inledande meningarna var faktiskt: Herregud, jag måste kolla på nyheterna!)

En helt annan sak: Jag har bestämt mig för att sätta in extra glasrutor i min lägenhet i Stockholm för att dämpa bullret från trafiken längre bort. Jag bor i ett kultur-märkt hus med för klena fönster och har insett att jag inte kommer att vänja mig vid ljuden. Ser detta ut att vara en bra idé och hittar jag isåfall rätt företag för jobbet?

Tack snälla och trevlig söndag!
Kram från Johan

Svar: Ja, jag tror att det kan få ner ljudet till viss del.. inte 100 % men det blir märkbart bättre.. du hittar rätt företag men be om kostnadsförslag från mer än ett företag.... ha du också en fin söndag.. kram :)
Esmaralda

51 Mama:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att gå In i en fast relation under det här året?
Kram

Svar: Chansen finns och är ganska stor.. kram
Esmaralda

52 Tro:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att han Fortsätter sin relation med henne framåt?
Kram

53 <3:

skriven

Hej kära Es, hur är Micke som person ?
Vad attraheras han av hos en kvinna ?
Vill han hitta kärleken igen och ha ett förhållande ?
Kram

Svar: Han attraheras av kraft och energi men också av följsamhet... känns dock inte som han är helt redo för en seriös relation.. kram :)
Esmaralda

54 Hopp:

skriven

Hej!

Börjar det hända bra saker snart kommer jag igång??

Kram

55 Kärlek:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad attraheras han av för kvinna?
Ser det ut att finnas några hinder för en relation mellan oss?
Är det en möjlig väg att gå?
Kram

56 Orolig:

skriven

Kommer våren med något positivt och glädjande?? Oron och paniken växer för varje dag.

Kram


Svar: Det kommer riktigt bra tider för dig.. kram :)
Esmaralda

57 Michaela:

skriven

Jag tolkade ditt svar som att det här inte är den kärlek som skulle komma och inte min soulmate så sa hej för gott nu och han tog det jättebra. Glad och positiv som vanligt och det tycker jag inte att man är om man bryr sig geniunt. Så hoppas nu att jag gjort rätt och inte kastat soulmaten i sjön😄
Kram!

58 Mikael:

skriven

Är inte så säker på det var en dröm, Låter som en vanlig dag i Ez's liv när hon går på ICA och handlar och ligger på golvet och ser ut som en alien 👾, går omkring med skönhetsutstyr i ansiktet eller strör hygienprodukter framför turistande asiater, eller hur det nu brukar gå till :)

Kram
Mikael

Svar: "skratt" :)
Esmaralda

59 Ghostwrtier :

skriven

Ser du om personen mår tillräckligt bra för att kunna flytta in snart? Jag vill gärna skriva kontrakt och hoppas personen inte ångrat sig. Tänkte ringa imorgon.



Kram

60 Fina:

skriven

Hej, vad är det som A attraheras av hos mig? Kram

Svar: Helheten.. kram:)
Esmaralda

61 Mimid:

skriven

Hej!

Märkligt det där med drömmar. Jag drömmer ofta att jag inte hittar ut är vilse eller inte hittar saker. Vad kan det betyda??

Kram

Svar: Drömmen säger att du ska minska ner på saker omkring dig.. kram
Esmaralda

62 AnnaK :

skriven

Tack för svar! Ja, jag är så less på att ha uppsatt hår nu så något måste göras. Har en bild på en frisyr som jag gillar. Tänkte köra på den tror jag. Verkar lättskött och passande för mitt hår 😊 Kan den bli bra?

Kram 🤗

Svar: Japp, det kan bli riktigt bra.. kram
Esmaralda

63 D:

skriven

Stress.....Råkade bryta min bilnyckel igår! Rena oturen!!!! Har ej pengar att köpa ny bil.. hur ser du dett det ordnar sig? Blir det nybil nyckel eller 😟

64 Mercan :

skriven

Esmaralda om jag går och köper tio stycken triss från 30 kr från Haninge tobak och spel kommer det att bli nogåt 😢

Svar: Jag ser inga tecken på storvinst.. tyvärr... kram
Esmaralda

65 Varför?:

skriven

Hej Ez.
Mitt ex dök upp igen.
Jag kan inte riktigt få kontroll på alla känslor och allt som har varit. Ibland tänker jag att han kanske var rätt iaf. Kanske agerade vi fel och gjorde vad vi trodde var bra istället för att göra det som kändes bäst.

Jag vet inte alls hur jag ska tänka. Jag har blivit spådd flera gånger om att den ”rätte” kommer snart. Jag vet inte.. kanske gjorde han det men att jag fokuserade på något helt annat.. Kärleken är allt jag drömmer om (som säker de allra flesta) Varför händer det inte? Eller har det hänt men att jag insåg inte det? Jag känner mig bara nere och hopplös. Jag vill sååå gärna och har ingen lust att vänta mer (även om man måste)... finns det något du ser som kan underlätta lite? Kanske vart vi ses eller när?

66 Orolig:

skriven

Hej Es!

Är det stor eller liten chans att jag får jobb innan sommaren??

Kram

67 Bör jag vara orolig:

skriven

Hej E!

Bör jag går till läkaren för har ont av hemorrojder och invändigt! Känner en stor knöl inuti en bit in ...bör jag vara orolig eller är det naturligt och går över kram

Svar: Jag tycker du ska kolla dig.. och sen kan du känna dig lugn.. kram :)
Esmaralda

68 Månskenet:

skriven

Men oj ojdå! Så det kan bli, och man blir ju så snurrig om drömmen är "verklig"... Vad månne du tittade på på tv igår?!
Själv blev jag totalt energilös efter natten, fattar inte, orkar inte, stööön, snudd på deppig. Och jag som skulle göra så mkt idag. Jaja, man får ta det som det blir. Ha det gott!

Svar: Ja ibland har man sina dagar.. det kommer kännas bättre i morgon.. kram :)
Esmaralda

69 Häxa:

skriven

Hej!

Kan jag ha varit häxa i ett tidigare liv och bränd på bål?? Har ju fobi att jag ska bli bränd.

Kram

Svar: Ja, den möjligheten är riktigt stor.. kram :)
Esmaralda

70 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser relationen med henne ut att fortsätta och bli mer seriös? Fortsätter relationen mellan dem en lång tid framöver?
Kram

71 Mah:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du några hinder för en relation mellan oss?
Ser det här ut att vara en möjlig väg att gå?
Ser det möjligt ut att vi blir sambo och par?
Kram

72 Solstrålen:

skriven

Oj vilken dröm du hade Es.

Själv drömde jag om en man som jag dejtade några gånger för några år sedan,och hans vän var med i drömmen. De är så snygga dessa långa stiliga puddingar att mina väninnor var med kära i de:).
Innan jag sov bad jag att få drömma om min Soulmate,jag ville se vem han var?.
Så dyker denna man upp i drömmen som jag dejtat. Jag hade en lägenhets visning, och han var plötsligt där och tog över för att få sålt lägenheten till ett bra pris. Jag var själv inne i ett barn rum med två små barn(kom inte ihåg om de var mina barn,kändes inte som det) och lyssnade ibalnd ifall han behövde mig. När jag går ut till köket står han där med sin vän, och diskuterar priset på köket samtidigt som han häller upp kaffe till köparen av lägenheten.(Jag såg aldrig vem köparen var ,men hörde de prata i bakrunden och det kändes som ett par som var där ). Mannen jag hade dejtat,hans sexiga röst och utseende fick mig bara att smälta när jag lyssnade på de diskutera priserna. Men drömmen om honom var lika kort som mina dejter med honom:)Jag vaknade för att gå på toa sedan drömde jag om annat.
Jag blev dumpad i verkligheten för att han inte fick sex och för att jag kände lite han var en playboy som fick som han ville. Men han ångrade sig snabbt och hörde av sig flera gånger tills jag var tvungen att bytte nr:)

Es ser du möjligen hur min riktiga soulmate ser ut:)?kram

73 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du den här förändringen i mitt liv och ganska snart?
Kram

74 Flytt:

skriven

Hej Esmaralda!

Kommer det att bli skilsmässa mellan min styvdotter och hennes man??? Mannen är från nedre delen av Sverige och vill flytta tillbaka dit. Styvdottern har gått med på att flytta men jag tror inte att hon kommer att trivas där.

Kram

Svar: Det ser tungt ut och lutar mot att det så småningom blir ett avslut mellan dem.. kram
Esmaralda

75 CA:

skriven

Hej
Jag drömmer också konstiga drömmar och får ihop det ..... Det är alltid mer konstigt då man kommer ihåg sin dröm efteråt.

Höll på att ta knäcken på nya pojkvännen med en gång... Puh!! Kan det verkligen bli rätt?
Kram och fortsatt härlig söndag.

76 mammakero:

skriven

Hahaha!!! Jag tror jag dör vad roligt detta var att läsa! Har oxå väldigt detaljrika och levande drömmar när jag drömmer, men du slår mej med hästlängder! Tack för ett gott skratt!

Svar: :)
Esmaralda

77 GP:

skriven

Vilken dröm du hade!

Es, jag tycks aldrig få det lugnt. Det är alltid något, eller så tänker jag för mycket på allt. Har precis tagit examen och jag kan inte ens njuta av det då jag får höra det ena eller det andra av nära som redan arbetar. Nu är det viktigt att jag får ett jobb snarast, det får max gå 6 månader annars är det inte alls bra. Den kursen jag skall lösa nu är tydligen slöseri med tid för mig. Känner sån himla panik kring detta,för jag kan inte påverka det mer.

Hur länge kommer denna process vara, kommer jag få börja jobba snart?


Kram

Svar: Nu ska du skita i vad alla andra pratar och ha fokus på det du själv känner och vill.. det kommer gå fint !! Kram :)
Esmaralda

78 Mami:

skriven

Hej Esmralda.
Det är en del gånger i livet som det inte blivit som jag velat och så är det säkert för alla. Men jag vet hur det känns.
Nu när jag investerar hopp och jag kan se en planering om det blir vi. Som jag vill.
Jag är bara rädd att det här inte blir av och ser det ut som om det här är bara någonting som jag kommer att få släppa sen och låta gå? Eller ser det ut att bli så som vill med det här? Jag tror det kan bli bra. Fast man måste ju vara två om det att vilja.
Kram

79 Jossan :

skriven

Nu är 3 av 5 rum färdiga! Gud vad tråkigt och segt det är att städa! Får väl ta tag i sovrummet. Jag förstår inte varför mitt sovrum aldrig blir helt fint eller att jag får det trivsamt. Så sjukt stökigt alltid. Vet inte hur jag ska göra för att trivas i de rummet..

Ser fram emot när jag kan dela städningen med någon annan så allt inte ligger på mig 😂

Är det normalt att känna att man är tillfreds med allt? Har liksom alltid mått dåligt men jag känner mig så tillfreds! Märklig känsla :) åh vad nära han är! Jag känner det!!

Tror du det blir någon utlandsresa i år för mig? :)

Kram

Svar: Ha ljusa färger och inte en endaste onödig pryl... då blir det vilsamt och rätt :) Ja, det finns god chans att det blir utlandsresa.. kram
Esmaralda

80 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda!

Jag är ensamstående mamma med en liten 6-årig tjej. Jag vill så gärna ge henne ett syskon. Det känns ledsamt att jag inte träffat en kille att bilda familj med.

Ser du hur stor chansen är att min lilla tjej blir storasyster? Hon längtar så! Och jag med!

Kram

Svar: Chansen finns o har funnits hela tiden... nu handlar det bara om dina egna val.... och jag vet att det inte är lätt....det är riktigt tufft... kram :)
Esmaralda

81 Boudica:

skriven

Ja drömmar kan vara märkliga! Drömmar oftast i perioder, inte riktigt listat ut vad som orsakar det.
När jag var yngre så drömde jag ofta om någon rymdfarkost, som jag skulle åka till rymden i. Just dessa drömmar har jag inte kunnat tolka, men drömmarna som jag många gånger haft är att bli jagad, genom mina år har jag blivit jagad av det mesta nu. Ninjor, ryssland, våldtäktsmän.
Men en dröm jag minns tydligt, är att jag typ tjafsade med någon, typ en av mina änglar, och vaknade som om jag inte sovit något.

Här har det städats lite, men fortfarande lite omotiverad, kämpar att hitta den energin som är min. Kastade en bunt rosor som jag fick av den manipulativa kollegan när han och D var besökte mig. Med intentionen att han inte har någon kontroll över mig längre! Så den energitjuven hoppas försvinner nu ;)

Klockan är redan mycket, här ska strax tränas, å ätas, redo en ny arbetsvecka.
Känner att jag måste få ett avslut på det här, funderar på att prata med D, säga det jag behöver säga. Hur han än tar det så är det något jag måste få ut. Jag vill bara vara en medarbetare, och ha min rätt till det.

Kom på mig själv att tänka på barn, hur jag skulle ta hand om mitt barn å så vidare. Men jag här saknas det någon man, hoppas det kommer snart innan min tid rinner ut! är ju redan rätt gammal ;)

KRAM!

Svar: Bra, bort med energitjuvarna ! Och så himla gammal är du inte ! Kram :)
Esmaralda

82 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda hoppas det blir en fin resa till mina barn Bromma och Uppsala ska fira min dotter som fyller 24 år fast åker helgen innan längtar så jram 😃

Svar: Jadå, det kommer bli riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

83 Flytt:

skriven

Hej!

Blir det flytt till annan ort i år eller till annan lägenhet på min nuvarande hemort??

Kram

84 Lotta:

skriven

Vilken dröm :)))))))

Under...är rädd för att det ska bli jobbigt med ytterligare ny kvinna i xets liv nu. Vill vara förberedd. Blir det dom två som jag tror nu? Är så oerhört besviken...Det som började så bra....

Kram L

85 Skorpan:

skriven

Helena Ir, det vqrt inga stövlar, men tänker nog på dem ännu ;). Istället köpte jag en skitdyr väska :D som jag bestämde mig för att ha råd med ;). Gick inte så mycket pengar till badrummet som jag hade tänkt mig o vad är väl bättre än att satsa på sig själv!? Bara jag ännu kommer igång med rätt ätande o motionerande så... Men det känns långt borta just nu ;).
Kram på dig - Skorpan

86 Browallia:

skriven

Usch! Vilken hemsk mardröm. Jag som alltid haft ett gott öga till Arga snickarn. ;D

Tack för rådet att be min ängel om att följa med mig till katthemmet. :) I helgen har jag jobbat med mig själv och visualiserat hur jag med lätta steg går sista biten till katthemmet. Även att det klickar mellan mig och katten jag fastnat för på deras hemsida.

Önskar dig och MG en skön söndagkväll ♡


Svar: Det kommer gå bra.. du har så mycket kärleksfullt beskydd... kram :)
Esmaralda

87 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för hjälpen 😊🤗😘♥️😆😆😆

88 Undris?:

skriven

Hej Es

Hur ser min blivande man ut?kram

Svar: Han ser trevlig ut... särskilt när han skrattar... du fastnar först för hans utseende... kram :)
Esmaralda

89 Tingeling:

skriven

Haha! Ja vilka tokiga drömmar man kan drömma! 😀

Har gjort en förändring på mitt jobb, självvalt, känns ändå okej själva beslutet, bara det att utgången efter inte verkar okej. Trodde allt var löst innan förändringen men nej. Och förra veckan blev jag väldigt osäker och splittrad. Har funderat denna helg och jag VET att jag kan mycket mer. Jag vill ha mitt eget ansvar och inte vara någon "slask". Kanske detta var ett tecken att gå vidare från jobbet ändå. Funderar nu (igen) allvarligt på att söka utbildning till hösten, om inget händer nu i vår på jobbet som är till min fördel. Jag kommer inte klara av att vara den som tar arbetsuppgifter som ingen annan vill ha, för att man inte vet vad jag ska göra annars.

För första gången på länge har jag en nervös känsla för att gå till jobbet i morgon.

Nu ska jag natta dottern. Hon är så fin. Tänk att jag har en sån snäll och glad och fantastisk dotter. Och hon börjar bli så stor. Är så roligt och skrämmande på samma gång. Och hål i öronen har hon tagit och blev helt plötsligt ännu större. 😊

Trevlig kväll!

Kram!

90 Maj:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du oss bli ett par och sambo?
Kram


Svar: Det ser mycket tveksamt ut.. kram
Esmaralda

91 Bok:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad attraheras han av hos en partner/kvinna?
Är jag någon han attraheras av?
Kram

92 HS:

skriven

Haha, vilken dröm. Jag är likadan, har alltid haft väldigt livliga och bisarra drömmar. En del hade räckt till ett filmmanus om jag bara kunnat få ner alla detaljer och känslostämningar på papper innan jag glömt dem.

Har sökt två jobb till sen i fredags och imorgon ska jag åka ut och titta på en arbetsplats. Ev. skickar jag in ytterligare en ansökan imorgon. Håller på och löneförhandlar om ett jobb som jag blev väldigt intresserad av efter anställningsintervjun, men nu tycker jag chefen har varit så långsam på att återkoppla så jag känner mig osäker på om det är rätt arbetsplats för mig. Jag önskar att man kunde ta referenser på chefen. Kan jag trivas och må bra på det jobbet tror du?

Kram

93 Ängeln:

skriven

Hejsan kära Es!
Ja dessa drömmar!! Jag har drömt hemska mardrömmar denna veckan o träffat massor med människor både de som finns i min närhet o som jag har haft i min närhet o som finns i Livet. Ena natten flög jag på en madrass mellan ballonger o helikoptrar så verkligt o riktigt obehagligt!!

Någon använder sig av samma alias som mig fast med ett litet ä, kändes precis som om svaret skulle till mig...?

En fråga: Jag känner inte att jag har varit eller är häxa varken i mina tidigare liv eller nu, däremot känner jag mig som en Jordängel o har ett kall här på Jorden som Andlig Vägledare o Healer! Men varför har jag en sådan claustrofobi, jag känner igen saker från förr o känner mig hemma där klostermusik spelas. Jag skulle bli glad för ett svar ifrån kära Du💜👼
Kramisar i massor

94 Undris?:

skriven

Tack snälla för svaret Es:) stor kram<3

95 Love:

skriven

Bilden på militärkillen påminner mig om mitt ex, gud vad snygg han är på bilden🔥😍. Hoppas jag får se en sådan ögongodis i verkligheten snart🙃
🌊🎣 kram:)

96 AnnaK:

skriven

Tack snälla du för alla svar jag får på mina dumma frågor❣️ Det betyder verkligen mycket!

Kram 😊


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: