Starkt & intensivt....

 
Vid klagomuren.... det var starkt.. det var speciellt... och jag stod där säkert i tio minuter och  tog emot våg efter våg av  alla intryck från gamla  och nyare tider. 
 
Efteråt var jag rent matt och hade behövt en redig virre för återhämtning.
 
Nu fanns ingen sådan tillhands så det blev  färskpressad apelsinjuice istället !!
 
Ha en go kväll
 
Kram & kärlek
 
P.s  Ni ser väl att det är jag  i rosa jackan o röda håret ?
1 Bettybopan:

skriven

här: hej Es! Plötsligt är stämningen förändrad härhemma mellan mig o min man o det går inte att prata med honom Så jag behöver verkligen din hjälp! Ser du om vi kommer att gå skilda vägar eller kämpa på utan att veta hur nåt går?
Tack snälla om du svarar.

2 Helena Ir:

skriven

Ja,du syns där..vilken upplevelse..
Känns ända hit..som en helaingflush..
Kram :)

3 Mikael:

skriven

Passade du på att KLAGA ordentlig? :)

Kram
Mikael

4 Skorpan:

skriven

När du säger det så, där är du ju :). Kände du av någon speciell där vid muren, från förr, eller var det känningar från stunden där o då? Knytt sa du att det finns, på hotellet eller? Tänk att de finns överallt...

Hemma igen o nu lite käk o TV. Vem vet, kanske jag snart kan dela käket med nån;).
Trevlig kväll!
Kram Skorpan

5 Mamma :

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om jag kommer att leva i en väl fungerande bonusfamilj? Jag har ett barn sedan innan.
Kommer den man jag träffar ha några barn innan?
Kommer allt att fungera bra och smärtfritt eller blir det svårt?
Lever jag i en familj under det här året? Eller ganska snart?
Kram

6 Snurran:

skriven

Vad härligt ni ser ut att ha det, vilket spännande resemål!
Jag undrar om du själv följer någon annan blogg? Har du möjligen något tips, eller kanske någon annan här som vill tipsa?
Jag följer ”bara” din blogg nu och skulle gärna vilja hitta en eller två bloggar till. Tycker det är svårt att hitta de som sticker ut lite och som inte bara handlar om mat, bakning och inredning..
Ha en härlig lördagkväll alla!

7 Helena Ir:

skriven

Otroligt stark den där muren..jag känner in den..och tycker mig en se kvinna med ett vattenkrus..kan vara fler..

8 Blå:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag ser dig i rosa jacka.
Han lämnade mig för nya kvinnan.
Om/när hans nuvarande relation tar slut' kommer han då ångra sig eller tänka efter, känna att han vill satsa på mig igen?
Ser deras relation ut att vara aktiv seriös hållbart ut?
Kommer han sakna mig en dag?
Kram

9 Kristin :

skriven

Dette måtte være en sterk opplevelse. Spesielt for deg med dine evner, kjære Esmaralda. Godt at du fikk noe å drikke. Det blir sikkert en spesiell kveld med mange inntrykk å fordøye. Kram

10 x:

skriven

Hej Es!

Finns det någon man i min närhet som tycker att jag är vacker och fin? Som tänker lite extra på mig? Finns det någon? Kram

11 Tingeling:

skriven

Aldrig tänkt på att åka till Jerusalem, men nu tänker jag varför inte? 🙂 Men jag mer intresserad av bortåt Indien till och runt där. Även jobba där. Har du sett på SvT "världens sämsta indier" ? Se den!! Jätte bra. Folk i min närhet säger efter sett den att dem aldrig vill åka till Indien, själv känner jag att jag måste åka dit 😁

Lånat en bok från Bibblan till min dotter om vår jord och värld. Och där tar dem upp bermudatriangeln bland annat. Och Atlantis. Jag är så fascinerad av detta. Jag älskar ju havets djup och husdjur och allt mystiskt som troligen finns i våra hav. Existerar bermudatriangeln så som man tror? Att folk försvinner ner där till annan plats....

Kram!

12 Belliago:

skriven

En fundering.. När du la ut ett blogginlägg med spontana spådomar. Handlade en om någon som kommit på att hon var lesbisk och skulle möte kärleken i vår/sommar. Kan inte släppa den.. Kan det vara jag?

13 Mia:

skriven

De intryck du fick vid klagomuren, är de tankar eller känslor från de människor som varit där tidigare eller ljud och/eller bilder av vad som hänt genom åren?

14 Karin:

skriven

Hej
Låter spännande med klagomuren, kan tänka mig att det finns mycket kännslor samlat på ett sådant ställe.
En liten fråga bara. Hur ser den närmsta månaden ut för mig?
massa kramar

15 SusanneAmalia :

skriven

Meningen med livet menigen med döden och Jesus fotspår.. JERUSALEM...
Jag måste åka dit..

Marknad gångar och gränder.. Fantastiskt

Njut av kvällen..


Svar: Ja du måste helt enkelt åka hit !! Kram :)
Esmaralda

16 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ja hunger kan bli påtagligt man får väll tänka att det är bra för kroppen att fasta ibland det sägs ju så.

Ser du om jag kommer att leva i en väl fungerande bonusfamilj? Jag har ett barn sedan innan.
Kommer den man jag träffar ha några barn innan?
Kommer allt att fungera bra och väl fungerande eller blir det svårt?
Kommer jag att Leva i en familj under det här året? Eller ganska snart?
Kram



-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: