White trash.....

Dagens gästbloggare är : Monkan

När jag läste bloggämnet om igår om rädsla så kände jag att nu är det dags för mig med en gästblogg.

Jag är uppvuxen i vad man så fint kallar för ett dysfunktionellt hem.

Pappa söp och bodde i perioder hos mig och mamma  och mina fem syskon. Vi var alltså sex barn. I en trea i ett förortsområde med sämsta rykte.

Mamma var den sorten som var högljudd och gapig, svor och  hade kort stubin. Oavsett det gällde oss barn eller vem som helst annars.’ Hon rökte som en skorsten överallt i lägenheten. Det var sällan städat hos oss. Ingen mysfaktor o mysbelysning. Rörigt. Kläder överallt.

Mamma   intalade oss att ingen skulle trampa på oss. Det fick bara hon göra.

Och hon gjöt ner en känsla av aggression hos mig och syskonen. Vi fick inte ta skit från någon. Särskilt utbildat folk med en ställning i samhället skulle inte tro att de var någonting

 

Förr skulle jag aldrig jobba volontärt utan lön och ett sådant förslag hade jag sett som ett slag i ansiktet. Ville man inte betala för min tid så kunde jag lika gärna sitta hemma vid datorn,   och de var mammas ord och tankar som genomsyrade mig.

Vi var en white trash familj.

Maten bestod också av typisk WT mat. Pulvermos, billiga korvar utan skinn, fryst pizza, pulverbea, snabbmakaroner,  blodkorv och liknande. Eldorado. Näring och nyttigheter fanns inte i vår värld, bara att det skulle vara billigt. Läsk varje dag. Massa grillchips ur stora påsar.

Allt annat  oavsett det var mat eller beteende , klassade som upperclass people med en pinne i röven.

Vi ungar var hyfsat rena. Mamma tvingade oss att bada en gång i veckan och tvätta håret.

Kläderna ärvde vi efter varann och den som fick plaggen först hade i sin tur ärvt efter två äldre kusiner.   Om vintern var det gummistövlar och i bästa fall allvädersstövlar.

Jag lärde mig att bli misstänksam mot folk

Att inte lita på någon

Efter nian körde jag ut tidningar och sen fick jag jobb på ortens fabrik.

Jättebra tyckte mamma. Jag var 17 när jag flyttade hemifrån och bodde ihop med min kille

Jag upprepade mammas mönster i mycket.  Vi avskydde utlänningar, drack läsk varje dag,  hade aldrig varit på en utlandsresa,  hatade skolan och hade  väldigt lite reell kunskap om livet och världen omkring mig.

Så hade det kunnat fortgå. Att gick fortsatte i mammas fotspår.

Något hände som bröt med mönstret.  En av mina chefer trodde att jag hade ADHD och hjälpte mig till en utredning.  Visst hade jag ADHD, rejält.  Jag insåg att det hade mamma också. Och säkert mormor med,

Alla har de trott att de tagit hand om och skyddat sina barn genom att hålla med dem i alla lägen och  tycka att det är världen mot oss.  Vilket gjorde stor skada.

Efter diagnosen hamnade jag i en samtalsgrupp. Jag i en samtalsgrupp och mamma sade att för helvete Monkan, va fan ska du där och göra ? De bara hjärntvättar dig.

 

Men jag fortsatte, knöt nya kontakter med en annan typ av människor

Jag läste in gymnasiet och jag fortsatte plugga tills jag var färdig sjuksköterska och fick så småningom arbete på  akuten vid ett stort sjukhus.

Nu kunde jag ta bort statusen " Livets hårda skola" från Facebook.

Med sambon hade det tagit slut sedan länge.

Några år efter studiernas slut träffade jag min blivande man som var kriminolog och polis i botten och mamma hatade honom.  Han tyckte att han förstörde mig, när han i verkligheten var det bästa som kunde hända.

Nu är jag mamma till tre barn, trivs med mitt arbete,  lever i ett bra äktenskap, bor i hus och åker utomlands med  familjen varje år.

Jag upprepar inte mammas mönster i min barnuppfostran utan har lärt mig nya metoder och ett nytt sätt att vara

 

 

Det är bara jag i syskonskaran som valde en ny väg

De andra trampar på i mammas spår med  arbetslöshet och ekonomiskt bistånd, fördomar och komplex  som maskeras genom aggressivitet . Ungar som präglas rejält från början.

Jag träffar mamma och syskonen och bjuder hem dem ett par dagar kring jul och då är det rena vilda västern i huset.   De gillar mig inte särskilt efter som de anser att jag tror att jag " är nånting"

Jag vill förmedla att man kan förändras.

Man måste inte upprepa mönster men det är väldigt lätt gjort.

 

Tack för en underbar blogg som jag läser varje morgon till kaffet

Och tack  underbara Ez  för de personliga spådomar jag fått och som varit guld värda

Kram alla i bloggfamiljen från  Monkan

1 Varis:

skriven

Hej Ez och Monkan!

Monkan vilket driv och styrka att kunna bryta sig fri från gamla mönster och välja en helt ny väg för sig själv. Fantastisk förändring du gjort för dig själv ❤️

Ez, bär 2019 med sig något speciellt för mig? Någon händelse eller utveckling i mitt liv?

Kramar V

2 Lisa:

skriven

Hej!
Jag funderar på att byta tjänst nästan direkt eftersom jag tycker detta jobb är för överväldigande och stressande, jag måste också tänka på min egen hälsa... ser det ut att vara ett gott val?
Kram

3 Skorpan:

skriven

Wow Monkan, så starkt gjort av dig att ha brutit dig loss från barndomens invanda mönster! Det är inte alla förunnat. Synd bsra att dina syskon inte kunnat göra detsamma. O vilken tur att din chef i tiderna skickade dig till adhd-utredningen :). Livet kan visst vända bara man är villig att styra in på en ny väg...

Ja då blev vi informerade om vaad som pågått i killklassen o det var inte särskilt trevliga saker. Det goda är att man tagit tag i det hela o vi får väl se hur resten av skolåret fortskrider...

Här går det mera bakåt känns det som ;). Jo ett lyckande igår o idag måste det fortskrida i samma tecken för imorgon måste allt vara färdigt på jobbet o det ska ta mig sjutton gå det också...

Jag har funderat över en kvinna som bor åt vårt håll. Bekant till utseendet, inget annat, i mina ögon karlaaktig. De gånger vi råkar på varandra ser hon så intensivt på mig o jag undrar vad det är hon egentligen ser? Är det något från tidigare liv, så känns det, men kanske bara inbillning från min sida. Känns lite olustigt på nåt sätt, kan inte riktigt sätta fingret på det... Nu är det bara att klä på sig o traska iväg om jsg ska hinna med allt.
Hoppas du är så frisk idag Es så det blir middag hos Nettan!
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

4 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Ungefär kring 27-30 juni ska vi åka iväg på en möhippa i Montenegro. Jag är extremt flygrädd och lite orolig över att lämna min lilla dotter (hos min man o min mamma bor nära). Vad ser du? Kommer jag iväg på denna möhippa o hur ser allt ut att gå? Kram❤️

Svar: Ja det ser ut som om du kommer iväg och du ska inte oroa dig.. något problem med flyget ser jag inte.. det kommer gå fint.. kram :)
Esmaralda

5 Grethe:

skriven

Go'morgen 😊😊😊😍

SÅ BRA GJORT MONKAN 👍👍👍😊😊🙏😍
Visst kan man bryte ut, bare man har litt stötte o hjelp 🙏😊
Önsker deg all lykke videre 👍😊😍




Kjäre Ezmaralda, ser at du har blitt biten av en tradig förkylning 😢 Må du krya på deg 🙏🙏😍
Jeg har en liten fråga... min journal har tydligen blitt borte???? 🤔🤔😢
Kan du se om den kommer til rette og om ting ordner seg? 🙏🙏🙏😊
Ha nå en knallfin dag med Nettan 🙏😊😍
Koseklem fra meg 🌹🌷🌼💙💚💗

Svar: Ja den verkar komma tillrätta... lite märkligt är det dock... kram :)
Esmaralda

6 Fina:

skriven

Hej Esmaralda! Igår kväll hade jag o A en hemlig träff på arbetsplatsen efter att alla andra gått hem, vad tyckte han om det? Kändes pirrigt och en kort stund trodde jag att han tänkte kyssa mig, vi stod så nära varandra och tittade varandra i ögonen. Kände han spänningen mellan oss? Kram

7 Marie76:

skriven

Lönesamtal om en vecka. Chefen är inte den mest sympatiska av människor. Jag vill ha en skälig, och betydligt högre lön. Kommer han att ge med sig denna gång?

8 TjejenO:

skriven

Tack för ett superinspirerande och bra inlägg Monkan! Och inte minst superbra jobbat!!🙌🤗 Det är inte alltid lätt att bryta mönster, speciellt de sedan långt inbyggda vanorna. Det krävs mod, insikt, självrankan och ett jävlar anamma! Jag blir så glad av att läsa sådana här inlägg!

Jag håller själv på att försöka bryta ett mönster vad gäller hur jag är i mitt yrkesliv. På jobbet är jag en väldigt ambitioös, driven och hårt arbetande person. Jag vill framåt och jag vill vara bäst. Jag vill inte göra någon besviken. Dessvärre har jag inte vågat säga ifrån vid viktiga tillfällen där det behövts vilket gjort att jag nästan bränt ut mig och även lett till andra otrevliga händelser. Jag är dock medveten kring detta.
Nu söker jag nytt jobb och rädslan för mig är att jag tänker att alla arbetsplatser kommer vara hemska. Att de kommer tycka att jag är dålig osv.
Jag hoppas och tror någonstans innerst inne att jag har fel. Jag förstår någonstans att det inte kan vara så. Jag har haft otur och jag borde vågat sha ifrån mer (för min egen skull) och jag har varit på bra arbetsplatser där jag verkligen trivts. När jag berättat om de drömmiga arbetsplatser jag varit på för mina vänner säger de "det du beskriver är en vanlig och normal arbetsplats och så det ska vara och kännas". Mina jobb där jag inte trivts har varit väldigt eftertraktade och svåra att få. Så jag antar även att det delvis sätter pressen.
I veckan har jag varit på 2 intervjuer, jag ska på en tredje idag. Jag är medveten och stolt lver min karriär som mpngabverkar imponerade av. Men blir då även rädd för att inte "leva upp till det".
Jag hade en dålig känsla kring arbetet jag var på intervju hos innan jag gick dit i tisdags. Jobbet var inget för mig och nu försöker jag välja klokt vad gäller mitt nästkommande jobb. Det jobbet jag ska på intervju hos idag vill redan ha referenser. Jag har bäst känsla kring detta jobb och en helt ok känsla för arbetet där jag var på intervju hos i måndags.
Kan jag få arbetet som jag ska på intervju hos idag? Det känns väldigt annorlunda och spännande mot tidigare jobb.
Är den arbetsplatsen, samt den i måndags bra arbetsplatser?

Stooor kram till er alla fina läsare i bloggfamiljen! Jag är glad att denna blogg och ni finns och jag brukar liksom Monkan börja dagen med att läsa den! Det brukar alltid bidra till en bra start på dagen! Jag önskar er alla en riktigt fin dag!😊🤗


Svar: Ja, du har chans på det jobbet.. runt 70 %.... kram :)
Esmaralda

9 Maria:

skriven

Det är underbart att du följt din egen väg! 😃 Härligt kämpat 💪🏼

Es, ser du om min soulmate är nära? Kan han finnas i min närhet innan sommaren?

Kramar 😍

10 EPM :

skriven

Tack monkan för att du delar med dig!
Jag tror många tänker just som din mor och syskon, gamla hjulspår kanske inte är det man vill ha men man känner till det och då stannar man. Det är tryggt.

Kära Es, jag är orolig för min vän. Igår kom hon sent till vår sammankomst, som alltid, hon hade presenter till alla (vilket är konstigt och nytt) och jag fick en sådan obehaglig känsla i magen över detta. Finns det fog för min oro?

Kram

Svar: Hon är i en orolig tid av sitt liv just nu.... kram
Esmaralda

11 Majs:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack Monckan för att du delar med dig av din berättelse.

Es, Jag saknar allt som har med kärlek att göra. Ser du mig komma ur den här ensamheten och gå in i partnerskap tvåsamhet ganska snart? Ser den här förändringen ut att vara pågång nu?

Kram

12 <3:

skriven

Hej kära Es och Monkan, tack Monkan att du delar med dig av din livsberättelse.

Hur står är chansen att Olle lämnar sin relation? Är det starka band mellan honom och sin sambo ?
Tror inte att han är den otrogna mannen tack och lov.
Är han bara smickrad över att jag svarade honom igår eller vill han något mer. Tackade nej till en dejt för flera år sedan. Tyckte att han var för old då. Känner att han är enklare än M på något sätt. Han förstår mitt sätt att skriva.
Kram



Svar: Verkar inte som om han är på väg att lämna.. kram:)
Esmaralda

13 Helena Ir:

skriven

Tack Monkan,för att du delar med dig..heder åt dig som förstod att det fanns andra vägar att följa här i livet. Min egen barndom var inte den roligaste..och tidigt fick jag ta ansvar för mig själv. Pulvermos och korv var något jag tillagade från tidig ålder..
Allt gott till dig!

Funderat på om inte healingen från klagomuren..börjar slå in,2 av 3..känns lättare..Energin var god igår på gymmet..och som alltid så trevliga samtal..ett lyft för mig!

Hoppas du är piggare och tar dig till Nettan idag..hälsa henne så gott..

Kram :)


Svar: Härligt.. jag tror att healingen gör sitt nu !! Ska hälsa Nettan, då blir hon glad :) kram
Esmaralda

14 Kulla:

skriven

Blir så rörd Monkan av din berättelse, vilken resa du har gjort, var så stolt över dig själv!!🤩.
Händer det något spännande i helgen?❤️. Kram

Svar: Ja om du själv tar initiativ så kan bra ting ske.. kram
Esmaralda

15 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda. Och Monkan - så härligt att du lyckades förändra ditt liv på så sätt som du önskade. Det låter som om du har ett jättebra liv nu! Härligt!

Fina Esmaralda, själv grubblar och grubblar och grubblar jag... som vanligt. Jag tänker på hur gärna jag skulle vilja förändra mitt liv nu men inget kan göra förrän operationen är över i sommar. Otroligt frustrerande.

Känns det som om det kommer att dröja innan jag hittar ett nytt arbete? Har totalt tappat all motivation för mitt nuvarande arbete och känner att jag inte passar in bland arbetskamraterna längre. Hu stor är chansen att jag jag får ett nytt jobb ännu detta året? Eller kommer min andra stora önskan att slå in? Kram

16 DD:

skriven

Hur mår han? Har han lyckats släppa sin seperation? Har inte pratat med han på på ett bra tag.. även om du skrev att det finns en annan i min framtid så dyker han upp i tankarna ibland :)

17 Jossan:

skriven

God morgon!

Kom jag i säng vid 21? Nja visserligen låg jag i sängen vid den tiden men avsnittet var inte slut! Så hopplöst...

Mardrömmar och massa.. sov inte jätte bra inatt :/ trodde det var fredag. Då blir man lite besviken när man vaknar 😔

Skönt att du lyckades förändra ditt liv! Jag tror inte folk kan förändras.. inte de som jag känt iallafall....

Ser du något om J varför han betedde sig så?

Kram

18 Dunegull:

skriven

Härligt att höra att du våga gå din egna väg!

E! Känner mig väldigt låg och deprimerad. Kommer det mer skit eller börjar det vända? Ngt positivt att se fram emot?
Kram

Svar: Det vänder men det KAN stöka lite mer först... kram :)
Esmaralda

19 SOL:

skriven

Takk for din historie Monkan, det var tankevekkende,jeg tror jeg har lært noe nytt i dag. :-))

20 Barbie:

skriven

Hejsan goa Es! Wow Monkan!!!! Sen så undrar jag varför har R ljugit om att han inte har tjej? Han har ju tjej ... tyckte A att jag var bra? Kör vi igen? Kramar

21 Fina:

skriven

Hej Es! Finns det en chans att jag får honom i säng? Kram

Svar: Ja chansen finns... runt 65-70 % men du får ta det med fingertoppskänsla.. kram :)
Esmaralda

22 EE:

skriven

Drömde en så verklig grej imorse. Satt vid köksbordet med min man, han sa att jag är den bästa för honom och att han vet det. Men att andra är intressanta oxå. Jag tolkar alltid mina drömmar som känns verkliga. Kan detta vara så att han och jag kommer klara vårt äktenskap? Att han kommer hitta känslan igen.

Imorgon är det äktenskapsrådgivning igen. Känns bra, som att det ger något. Sedan ska vi på restaurang ihop på fredagkvällen. Fira hans födelsedag bara han och jag.

Ha det gott alla! Kram

Svar: Ja det finns en möjlighet att ni kan gå vidare tillsammans.. det är ingen självklarhet dock... kram :)
Esmaralda

23 Tildis:

skriven

Hej Monkan!
Vad härligt att höra att du lyckats frigöra dig från det livet som din mamma ville att du skulle leva. Som du säger vi har alla möjligheten att bryta ett dåligt mönster och du visar verkligen att det är möjligt. En stor eloge till dig!
En fråga Es, får jag en lång semester i sommar? Kram

Svar: Ja det ser ut att bli en rejäl semester... kram :)
Esmaralda

24 Fanny2:

skriven

Tack för att du delar med dig, Monkan. Du är verkligen vad de kallar för ett maskrosbarn. Tycker att du ska vara stolt över dig själv som lyckades bryta dig loss och valde att kämpa för att gå din egna väg. Det var starkt och inspirerande att våga gå emot vad din omgivning ville. Tur att människor som din dåvarande chef finns så att du kunde få en knuff i rätt riktning. Önskar dig det bästa. 💜


Es, tack för svar häromdagen. 💜 Kan det vara så att han har några planer på att höra av sig? Inte för att det skulle ge mig något med tanke på vad jag tycker om honom...

Kram

25 åsa:

skriven

Tack Monkan vilken resa. Du är fantastisk.
Kram Åsa

26 Lenafena:

skriven

Bra jobbat! Innerst inne är din familj , mamma och syskon säkert stolta över dig. Men avundsjuka kanske med, det var min mamma i alla fall. Istället för att jag studerade. så hade hon hellre velat se mig med en massa killar bara för att kompensera hennes olyckliga liv med pappa. Som aldrig gav henne orgasm...det fick jag veta när jag var barn och knappt visste vad det var. Mamma ville ha en skvallrande bästa väninna-jag -för att må bättre själv. Skäms än idag över hur lortaktigt det var i vår familj. Hon sa aldrig att jag skulle duscha utan det fick jag komma på själv. Diagnos helt säkert....

Svar: Ja, det är olyckligt men du blev en jättebra kvinna i alla fall.. tack vare din egen styrka ! Och ja, en diagnos finns det med all säkerhet.. kram :)
Esmaralda

27 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Tack Monkan för blogginlägget och
att vi fått läsa om hur du jobbat dig fram till ditt nuvarande liv.
Lätt har du inte haft det men du gav inte upp fastän din mamma var av annan åsikt än dig. Strongt gjort av en stark kvinna!

Es,känner jag någon av mina kommande arbetskamrater eller är dom alla nya bekantskaper för mig?

Ha en bra dag!
Kram
Solstjärnan ⭐

Svar: Mestadels nya men det kan vara en eller max två som du känner igen.. kram :)
Esmaralda

28 Vv:

skriven

Bara en vanlig fråga som jag frågar mig själv varje dag nu sen dess.... tyckte han att sexet var bra? Kramar

Svar: Ja det gjorde han.. kram :)
Esmaralda

29 Wb:

skriven

Hej kära Es! Min kusin berättat att hans vän har tjej .. vf har R då sagt till mig att han inte har och fortsätter flörta! Kan du förklara eller bara se något kring detta är han seriös med henne ? Men tycke rom mig? Jag fattar ingettting är han min kärlek ? Fast han påpekar ofta om VI TEX VAR TILLSAMMANS SÅ BLA BLA BLA!!! Han tar oss som förslag? Dessutom det såg ut som om min kusin brydde sig om mig när han sa prata inte med killar härifrån lova mig!!!... tusen kramar🥰

30 Mimis:

skriven

Hej!

Kallt ute 20-grader är faktiskt glad för att vara arbetslös och inte måsta ut i kylan.

Jag vill ha ett jobb i butik tror du att jag kommer att få det??

Kram

Svar: Ja det får du så småningom om det är vad du vill.. dock verkar det som om andra möjligheter öppnar sig som känns riktigt bra.. kram
Esmaralda

31 Carin:

skriven

Monkan 💕
En fantastisk berättelse.

Det som slog mig var att den verklighet du var i när du var liten - det var det enda du visste och den var rätt. Just där och då var den rätt!

Att någonting sedan hände och du fick uppleva en annan sanning - fylld av kärlek och kunskap och omtanke - gör att du visade dig själv att du kunde senandransidan av myntet och det fanns en vilja hos dig att vilja utforska det okända!

Du är stark och en förebild! 💕

Jag blickade precis tillbaka i min egen dåtid, så sent som för några dagar sedan. Det var min verklighet just då. Och den var god. Idag är idag och jag tar med mig det och lever idag.

Ha en fin torsdag ☀️❄️

Svar: Bra tänkt !! Kram :)
Esmaralda

32 AnnaK:

skriven

Provar en sista gång! Medvetet eller slump att han kommer för nära? Ja, jag vet.....behöver bekräftelse 😂🙈

Kram 🤗

Svar: Ibland slump och ibland medvetet.. kram :)
Esmaralda

33 Hopp:

skriven

Hej Esmaralda!

Händer det något positivt snart?? känns som om jag sitter fast och inte kommer loss. Har dock hopp om att våren kommer med något positivt.

Kram

34 Sus:

skriven

Hej
Tack för att du delar....
Spännande med klass resor....
Om jag ställer honom mot väggen vad händer då?
Love sus

Svar: Verkar som om han glider undan.. men för din egen skull behöver du göra det.. kram
Esmaralda

35 Anne:

skriven

Tack för ett inspirerande inlägg! Vilket mod och drivkraft du har Monkan.

Mannen jag träffade i höstas kommer vi börja ses igen eller är det någon annan man jag ska vara med?

Kram

36 Dunegull:

skriven

Tack för svaret!
Är det med han det kommer stöka? Träffas vi något mer eller är det annat som kommer i min väg? Snälla svara...är så trött på detta mående.
Kram

37 Louise:

skriven

Hej Monika. Vilken tur att du valde en bättre väg och att du har ett bra liv nu. Vilken jobbig uppväxt.

Igår var jag hos tandläkaren och drog ut min tand. Tur att jag valde det för en rotfylla ingen skulle gå på 5000 kronor och sen krona på det som skulle gå på 7000 kronor. Så det var ett bra val. Tanden var en mögtand.
Ska tillbaka nästa månad och laga en annan tand.

Mannens jobb går bättre och jag hoppas att de kommer förlänga för honom. Han måste ha ett jobb.
Kommer de förlänga? Alla kan ju ha dåliga dagar.
Imorgon börjar min utbildning och jag ser fram emot det.

Ha en fin dag och tacksam för svar.
Kramar.

Svar: Möjlighet till förlängning för mannen ser ut att vara runt 60-65 % så chansen finns.. kram :)
Esmaralda

38 Vb:

skriven

Hej Es! Jag undrar om Albert tyckte att sexet var bra?! Kramat🙈

39 Baj:

skriven

Kmr vi att bli kk jag och A? Kramar

40 <3:

skriven

Hej käraste Es, drömmer mycket om pappa. Har fortfarande svårt att ta in att han inte finns med mig längre i jordelivet. I drömmarna är han så nära. I drömmen igår skulle han iväg på värvning eller göra något uppdrag i ett fängelse och vi i familjen sa att han måste vara rädd om dig. I drömmen inatt pratade han om mammas mamma och så det flera gånger. Har han det bra nu i alltet/ himlen ? Vill han säga mig något ?
Fick beröm igår att jag tar så bra hand om mamma nu. Det värmde. Försöker göra mitt bästa. Har tappat fotfästet lite och mina mål i livet. Min sjukdom tar hårt nu. Fuck för cellgifter, kortioson och morfintabletter.
Kram

Svar: Han har det jättebra.. och han besöker både dig och mamma då och då... han kommer alltid finnas med er.... det är en tung tid för din sjukdom nu.. men det blir bättre.. kram :)
Esmaralda

41 Trött:

skriven

Hej Es!

Jag är så trött på att ha det så här knappt mat för dagen som det är nu. Kommer det någonsin att bli bättre?? Allt jag vill är att få ett jobb så att jag kan försörja mig själv.

Kram

42 Yvonne:

skriven

Så fint du delade med dig och att du kunde förändra din situation.

43 Cecilia:

skriven

Tack Monkan för din gästblogg. Är så glad för din skull att du mår så bra trots din uppväxt. Måste även säga att jag är grymt imponerad över att du behandlar din mamma och dina syskon så väl, trots deras attityd mot dig. Önskar dig all lycka i livet!

Ez, ser det ut som att vi tar oss ut ur den här gropen? Är det här ljuset i tunneln nu, eller slutar det med en annan väg? Kramar

44 Förändring:

skriven

Händer det något nytt, positivt, glädjande i mitt liv snart?? skulle behöva en förändring och det snart innan jag blir tokig. Försöker tänka positivt men det är inte lätt när allt verkar så hopplöst.

Kram

45 Klara:

skriven

Hej Es! Ser du om det blir en flytt för min del snart? eller hur blir det, tror du han vill?

kram Klara

46 B:

skriven

Godmorgon, hur kommer dom ta det när jag säger upp mig? :) Funderar på att göra det om någon vecka.. kram

47 AnnaK:

skriven

Ok! Tack för svar. Skulle vara så mysigt att få kramas lite kan jag känna när det blir för nära. Snacka om att man har abstinens efter närhet 😂

Kram 🤗

48 Klara:

skriven

Hej Es! Kommer jag flytta hemifrån inom kort?
kram Klara

49 Klara:

skriven

Hej Es! Kommer jag få ett jobb snart?

kram Klara

50 EPM :

skriven

Tack, Es.
Jo nog är det oroligt kring henne nu...
Vi är många som försöker hjälpa och gjort så länge.
Hon har liksom fastnat.😕
Ledsamt...

J står inte och blängde på mig när jag går till jobbet längre. Är hans sjuka stalkande verkligen över nu? Hoppas det...

Kram

51 J:

skriven

Kommer han att vilja ha igen? Kramar

52 Förvirrad:

skriven

Halloj Ez!

Bryr A om sig ? Eller är jag en i mängden av hans sex partner? Uppskattar svar oavsett👍Tusen kramar

53 Misstjejen:

skriven

Hej

Har haft en konstig drömmar om en kvinna är E och det känns som verkligheten. Vad vill den säger något om det. Är det positiva?

54 V:

skriven

Esmeralda den senaste healingen du har gjort har fått mig att må så dåligt JAG VAR SÅÅÅ LYCKLIG och plötsligt bara vänder det nästa dag och hamnar i mörk skugga och tror mitt liv rasar drastiskt bara så! Så olycklig från att vara världens lyckligaste???? Kram

55 Milla:

skriven

Oj tragiskt, det finns så mkt. Hoppas du har ett bättre liv nu. Mitt jobb är anmält till ett pris som vi jobbat med. Finns ngn chans att vi kan vinna priset som är pengar för att utveckla vår verksamhet m barn?!

56 hmm:

skriven

hej esmealda kan du se varför min mans bror inte svarar i mobilen...vi har försökt nå honom hela morgonen....

57 Mo:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar något förhållande vara pågång för mig inom kärlek?
Kram

58 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Kan han se hus och familj tillsammans med mig? Finns den känslan där?
Kram

59 smulan:

skriven

vilken livsresa du gjort, grattis till att du funnit en egen väg i livet.

Ezmaralda jag kan inte släppa tanken på Julen den lilla pojken i spanien som föll ner i slukhålet, finns det någon chans för honom eller är hoppet ute?

60 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Fortsätter relationen med henne framåt sätt?
Kram

61 Fina:

skriven

Hej Es! Känner han sig lika glad och upprymd som jag efter vårt möte igår? Kram

62 Skorpan:

skriven

AnnaK, du har i alla fall någon nära dig. Här finns ingen, tror ingen vill ta i mig med en sticka ens ;). Torrt är det på alla fronter o den torkan ser ut att bestå, tills jag blir för gammal för att förstå vad det handlar om. Eller går det så?
Kram Skorpan

63 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, det gick inte som tänkt med jobbplanerna. Ser du om jag kommer att få ett jobb inom det närmaste och kommer det att vara ett liknande jobb som jag hade tidigare? Stort tack <3

64 <3:

skriven

Tack älskade Es för svar idag 💗
Kan du se vart jag lagt mina två ringar. Den ena i vitt guld och den andra med en rosett. Den med rosett har försvunnit flera gånger och kommit tillbaka till mig. Är orolig att jag glömde dem på hotellet i helgen.
Kram

65 AnnaK:

skriven

Alltså......dröjer det hiskeligt länge tills jag åtminstone får någon mysig kram av någon mysig person? Svältfödd som få!

Kram 🤗

66 Mikael:

skriven

Snäll chef du hade, fint gjort av dig du bjuder hem dem fast de tycker att du tror att du är något.

Uppväxt i ”fina” familjer kan ge en dålig start och vanor med, man kan bli bra insnöad, tills man gör som du och finner sin egen väg :)

Kram
Mikael

67 Juni:

skriven

Fint⚘.

68 Heaven:

skriven

Hej fina es,
Vad känner han för mig? Hade verkligen uppskattat ett svar om du ser något.

Massor med kramar

69 Dunegull:

skriven

Snälla E!
Vad menar du med att det kan stöka LITE till? Gäller det honom? Ser du typ vad? Jag är så otroligt ledsen och orkar inte mer skit.
Kram

70 Gunilla i Oxd:

skriven

Hej Esmaralda!
Är trött o sliten, mycket på jobbet och hemma! Många ’bränder’ att släcka hela tiden känns det som!😱🙈
Ser du om jag får tillbaka krafterna snart igen?

Stor KRAM och hoppas du mår bättre från förkylningen!💕🌸💕

//Gunilla i Oxd

71 Orolig fru:

skriven

Hej!

Blir det något nytt jobb för min man han mår verkligen dåligt och trivs inte alls på sin nuvarande arbetsplats??

Kram

72 VB:

skriven

Kära Es!gillar han sexet som jag? Kommer han att vilja ha mer som jag? Kramar

73 Lisa:

skriven

Hej!
Ser jag ut att fortsätta jobba här i staden ett tag till? Ser jag ut att börja trivas?
Kram

74 <3:

skriven

Snälla hjälp .. går allting bra imon?! Åker jag hem nöjd?

75 Boudica:

skriven

Ja, idag har jag sjukt dåligt samvete, jag har inget minne av att ha haft så dåligt samvete någon gång!
Jag tagit ledigt första dagarna nästa vecka för min kurs, jag och på dagens möte går cheferna ut med att det är beordrad övertid just dessa dagar!
Den ansvarige måste märkt min reaktion, för han sprang genom rummet för att berätta att jag får ledigt. Ja det gjorde ju inte att jag fick bättre samvete!
Men ska nog prata med honom om att kanske ta några timmar nu i helgen för att göra upp för det. Då har jag nog rätt så stor möjlighet att säga det jag vill till D också, han jobbar mest troligt då! Jag som haft så svårt att få ur mig det jag vill säga. Jag måste bara se till att jag tar steget.

Pratade precis med min pappa, han har raggat upp en ny klient till mig, jag som knappt hinner med mig själv XD näh jag löser det :)

Dags att lista ut vad man ska äta och sen handla å träna. Ovanlig energifull idag, min huvudvärk gick över i extrem energi! kanske panikreaktion från dåliga samvetet ;)

Testar igen med samma fråga, sista gången ;)
Jag är faktiskt nyfiken om vad du ser om det ;)
Jag tror att jag börjat lista ut varför den manipulativa kollegan försökt göra allt föra att hålla mig borta från D. Jag tror att han är kär i D, eller åtminstone vill ha den intima delen där. jag tror att D vet om det, men inte riktigt lagd åt det hållet. Eller kanske bara vad jag hoppas om honom.
Är det här en historia som min hjärna skapat, eller finns det en sanning i det? Hur ser D på det egentligen? Har jag misstolkat honom? ;) Jag tror manipulativa kollegan börjar lätta upp för han är rädd jag ska sprida detta!

KRAM!

76 Alie:

skriven

Alltid glädjande att läsa när man bevisligen kan gå emot trenden tack vare sin inre styrka, glädjs med dig! ✨

Es, ser du vinst i pengar för mig detta året?

77 Elisa:

skriven

Hej!
Funderar han på att gå tillbaka till sitt ex, såsom jag tyckte jag hörde?
Kram

78 Annis:

skriven

Vilken inspirerande läsning. Vill genast ta tag i mitt liv och göra vissa förändringar. Tack för sparken i baken <3

E: ser du ytterligare något barn för mig? Fick en son för 3 månader sen.

Kram

79 Vårblomman:

skriven

Hej Es

Hur blir våren?
kram

80 Lotta:

skriven

Fantastiskt! Jag blir så glad varje gång jag läser om de som orkar och har förmågan att bryta det sociala arvet. Stor tack till Monkan som delar med sig och förhoppningsvis inspirerar andra till att göra detsamma.

Kram

81 Lenafena:

skriven

Det är också något befriande i whitetrash begreppet-den snobbism som ibland möter en i den sk ”finare”världen med lågbegåvade akademiker som knappt klarat examen men skryter som nästa Nobelpris....herregud allt tjat om bästa vinerna!!!! Jag är själv nästan färdig sommelier men skulle aldrig någonsin framhäva mig själv på det sättet..... jag gillar att folk inte är så PK! Trevlig helg!

Svar: Exakt.. kunde inte säga det bättre själv... PK pack, det blir vi aldrig, du o jag :) Kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: